Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - niku

#1
Kiikarissa vm 2012 kaasu-Pasuuna, manuaali, ajettu 127tkm. Mitä semmoisesta kantsii syynätä? Näissäkin varmaan vielä teräksiset kaasutankit jotka aikanaan ruostuu? Miten vanhoihin vaihto mennyt VW:n piikkiin?
#2
Mites/missäs tollanen oman maun mukaan säätäminen onnistuu? Nätisti pyytämällä?

Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 23.01.22 - klo:08:55
Se toi keltanen valo syö ”tehoa” aika paljon, siksi ne hehkut on surkean himmeät.

Minusta nuo on aika lailla alhaalla. En tiedä mitkä vermeet on noissa valtuutetuissa huolloissa, mutta säännöllisesti on reippaan puoleisesti trafin ajatuksella säädetty ”näy” ei ”näe” asentoon.

Mulla on säädetty nin ylös kun kehtaa, valokiila Sokotasta sielä +60m kinttaalla ja snadisti kenolla sisään, eli nousee penkoille. Viimeksi oikein itse pyysin vielä katsuria näyttämään sen valohimmelin näytön uudestaan, hyvin oli rajoissa. Vastaantulijatkaan ei ole purnannut.
#3
Joo on tietysti, mutta aiheellinen tarkistus! Ja joo äänestäisin mutku meillä ei oo vaaleja…

Lainaus käyttäjältä: SNG - 23.01.22 - klo:07:44
Onko kuvattu järjestelmäkameralla tai kännykkäkameralla Pro-tilassa.

Vertailukelpoiseen videoon suljinajan, aukon ja valkotasapainoarvon pitää olla samoja.

Uskon, että pelkillä umpioiden vaihdolla saavutetaan huima parannus, mutta markkinointijargonpolttimoilla lähinnä nimellinen parannus.

PS. Muistakaa äänestää muutakuin Vihreät-vasurit-demarit osastoa tämänpäiväisissä vaaleissa!
#4
Meinaatko että on väärin säädetty nyt? Liian alasko? Tohon jouduttiin siis vaihtamaan koko umpiot, valtuutetulla pajalla laitettiin.

Nuo on 4500K joten on ne tosiaan keltaisen puoleiset tohon verrattuna.
#5
Piti sattuneesta syystä vaihdattaa umpiot 150tkm ajettuun Golf VII:n (vm 2014, dynaamisilla valoilla). Vaihdettiin samalla alkuperäisten xenon-polttimoiden tilalle Osram Xenarc Night Breaker Laser 200% töhöttimet.

Katso itse näkyykö eroa. Vasemmalla ylhäällä vanha, oikealla alhaalla uusi.
https://youtu.be/LoROTFe6tKc

Subjetiivinen fiilis ratin takaa että tuntuu kivemmalta, mutta ei tää ny mikään tajunnanräjäyttävä kokemus ollut.
#6
Päivitys tähän: näköjään myös TGI-Golfeissa ne teräksiset kaasusäiliöt ennen pitkää ruostuvat. Meidän 8/2014 valmistetussa, Ruotsista Kamuxin tuomassa, nyt 120 tkm ajetussa Golfissa huomattiin merkkihuollon yhteydessä että kaasusäiliöiden pintaan oli ilmestynyt pientä epätasaisuutta, "appelsiini-ihottumaa". Ei vielä näkyvää ruostetta, tuskin vielä aiheutti minkäänmoista repeämisvaaraa. Huolto teki kyselyn VW:lle ja sieltä vastaus että vaihdetaan. VW maksoi osat kokonaan ja suurimman osan työstä (yhteensä yli 3000,), itselle jäi n. 100,. Työ kesti vissiin puoli päivää.

Johtopäätös: teräksisillä säiliöillä varustettuja VAG-konsernin kaasuautoja uskaltaa kyllä ostaa, koska VW näköjään hyvittää tarvittaessa vaihtokulut ihan mukavasti (vaikka oli tuontiauto, ja vaikka Golfeissa ei vielä ole tätä koskevia kampanjoita). Mutta jos haluaa välttyä tällaiselta kokonaan, kannattaa katsoa komposiittitankeilla varustettu auto (ymmärtääkseni Golfitkin alkaen loppuvuodesta 2014).

Korjaamolla kerrottiin että ainakin yksi vastaava tapaus (TGI-Golf) oli aiemmin (viime kuussa tms), ratkaisu sama.

Hakusanoja: Golf TGI, kaasuauto, biokaasuauto, maakaasuauto, kaasusäiliö, kaasutankki, kaasupullo, kaasutankit, kaasupullot, ruoste, ruostuminen
#7
Hyvä ajatus joka tapauksessa hommata kaasuauto! Meillä kohta kaksi vuotta käytössä vm 2014 Golf Variant TGI ja ollaan tykätty. Lienee vähän pienempi kuin mitä haet, mutta kyllä siihenkin koira taakse mahtuu. Kaasutankki voisi olla isompikin, 15 kg tankilla ajaa kaupungissa jotain 300 km, maantiellä rauhallisesti jopa 450. Mahdollisesti kiinnostavana tiedonjyväsenä ainakin Golfeissa on loppuvuodesta 2014 komposiittitankit (eikä enää teräs), mutta tuskinpa sillä käytännössä hirveästi väliä on. Vanhimmissa kaasuvolkkareissahan oli ongelmia tankkien ruostumisen kanssa, mutta ne on kai vaihdettu Volkkarin piikkiin takaisinkutsuna, ja nyt pitäisi olla paremmat pinnoitteet (tai tosiaan komposiittia).
#8
Vm. 2014 Golf Variantista korjattiin oikeanpuoleinen takaovi puolitoista vuotta sitten. Jouduin silloin maksamaan ite, kun en tajunnut ettei ehkä olis tarttenut. Nyt sitten rupesi vasen puoli vuotamaan ihan reilusti ja oikeakin taas vähän. Tällä kertaa meni muitta mutkitta lähestulkoon kokonaan vastaantulon & korjaustakuun piikkiin, jotain 25, taisin ite maksaa kun oli vielä Black Fridaykin. Käsittääkseni nyt vaihdettiin koko kaiutinpaketit. Ainakaan ekassa kaatosateessa pysyi kuivana.
#9
Onko normaalia, että vikakoodeissa on "sytytyshäiriö, satunnainen, passiivinen"? Näin väittivät merkkihuollossa, jossa tsekkasivat koodit muista syistä. Että ei tarvi kuulemma tehä mitään asialle. Eikö tosiaan? Ei pala varoitusvaloja eikä oirehdi havaittavasti. Kyseessä vm. 2014 TGI-Golf eli kaasukoneella, mutta ihan tälleen yleiselläkin tasolla kyselen. Sakemannien volkkarifoorumilla tästä tuli melkeen tappelu, kun joku sanoi että tottahan semmosia on kaikissa autoissa joskus, ja toinen sanoi että no ei ainakaan mun.

En valitettavasti saanut tarkkaa koodia huollosta itselle.
#10
Hajun lähde ehkä selvisikin... hiiret on nähtävästi ruvenneet öisin popsimaan ruusunmarjoja lämpimän koneen päällä, ja siinä oli melkoinen kasa perkkeitä :D Voi olla että tuoksahtivat ohjaamoon asti, kun rupesivat paahtumaan tovin ajon jälkeen   :D :D :D
#11
Golf oli huollossa, ja siellä huomattiin vikakoodeja sytytyshäiriöistä. Sanoivat kuitenkin ettei haittaa eikä tarvi tehdä mitään. Häiriöt olivat "satunnaisia, passiivisia". Varoitusvaloja ei ole, enkä ole huomannut minkäänlaisia käyntihäiriöitä. En harmi kyllä saanut tarkkoja koodeja itselleni. Vähän jäi kuitenkin ihmetyttämään että voiko tällainen tosiaan olla ihan ok.

Kyseessä on vm. 2014 TGI-kone eli kaasuauto, ja häiriöt esiintyvät vikakoodin mukaan nimenomaan kaasulla käydessä. Bensalla en kyllä ajakaan juuri lainkaan, joten ajattelin kysyä tälleen yleiselläkin tasolla, onko vastaavasta havaintoja esim. TSI-koneista.

Sen olen huomannut, että autosta on ruvennut silloin tällöin tulemaan hiukan kumma tuoksu, varsinkin kun kone on vielä kylmä. En ole saanut ihan selvää, tuleeko se ilmanvaihdosta vai pakokaasusta, kun tulee yleensä vain vähän aikaa ja tosiaan ehkä kerran viikossa. Vähän samanlainen haju kuin kaasukeittimestä kun se on päällä, ehkä vähän otsoniakin seassa. Kaasuvuodolta se ei kuitenkaan haise, eikä huollossakaan löydetty kaasuvuotoja.
#12
Kulmavalon polttimo pimahti dynaamisilla valoilla varustetusta Golfista (2014). Olis helppo vaihtaa... jos sais sen himputin luukun auki. Tässä juutuubi-ukolla aukeaa samanlainen näppärästi:

https://www.youtube.com/watch?v=GymbqdcSF4I

Mutta mulla ei halua aueta vaikka aika lujasti vääntelin. Kovempaa ei oikein uskalla, kun jää kohta koko umpio käteen. Olisko tähän vinkkiä? Väännä vielä kovempaa? Jotain liukastetta väliin?
#13
Tulee vuosi täyteen kaasu-Golfilla ajelua, niin ajattelin kirjata tähän kokemuksia, jos jotakuta sattuu kaasuauto kiinnostelemaan.

Hommasin vuosi sitten vm. 2014 Golf Variant TGI:n Kamuxin Ruotsin-tuontina. Autossa on DSG7-automaattivaihteisto ja aikalailla hyvät varusteet. Ruotsistahan saa käytettyjä kaasuautoja edullisesti, joten hinta ei ainakaan huonoon suuntaan eronnut tavallisista bensavehkeistä. Halvemmalla tietysti olisi irronnut itse hakemalla, mutta tällä lailla meni helpommin.

Pääosin olen ollut hyvin tyytyväinen, enkä ihan pian meinaa vaihtaa autoa. Kaasulla on kätevä ja mukava ajella. Näissähän auto käyttää kaasua aina kun sitä on tankissa, ja jos se loppuu, vaihtaa automaattisesti bensalle. Tätä ei huomaa mistään muusta kuin merkkivaloista. Golfin kaasutankki on hiukan pieni (15 kg), kaupungissa sillä ajelee ~300 km, maantiellä saattaa mennä 450. Mutta eipä se hirveästi täällä pääkaupunkiseudulla haittaa, kun Gasumin asemia on tiuhassa. Ylläkselle asti pääsee kaasulla Jyväskylän ja Oulun kautta (takaisin ei kyllä ihan). Bensatankki on normaali, eli toimintasäde kaikkiaan melko huikea. Biokaasua kun käyttää, niin auto on kokonaisuutena luultavasti päästöttömin mahdollinen. Olisi vaan pitänyt tajuta ottaa se Gasumin 89,/kk tarjous, aliarvioin meidän ajokilometrit uuden auton (ja yhden uuden kuskin) kanssa.

Tietysti kaksinkertainen polttoainejärjestelmä tarkoittaa enemmän mahdollisesti vikaantuvia osia. Jos olisin silloin tiennyt, olisin ottanut aikaisintaan loppuvuonna 2014 valmistetun Golfin, koska niissä on jo komposiittitankit. Tässä mulla on vielä teräksiset, jotka aiemmissa vuosimalleissa ovat ruvenneet ennen pitkää ruostumaan. Tämän vuosikerran ei Volkkarin mukaan pitäisi, uskoo sitten ken tahtoo. No, jos kumminkin ruostuu, niin Volkkari vaihtanee virman piikkiin, on vaihtanut paljon vanhempiinkin.

VAG-konsernin kaasuautoissa on ilmeisesti sellainen ominaisuus, että kaasua moottoriin päästelevä korkeapaineventtiili saattaa iän myötä ruveta vinkumaan (sellainen tosi korkea, tinnitusmainen ääni, joka kuuluu kaasupoljinta painaessa silloin kun kaasutankissa on sopivasti painetta). Minun Golfiini sellainen sivuääni ilmaantui. Volkkarin mukaan venttiili piti vaihtaa. Osa on melkoisen kallis, mutta onneksi Volkkari maksoi siitä suurimman osan, ja Kamuxin lisätakuu loput.

Muuten ei valittamista. Pääkaupunkiseudulla mielestäni kaasuauto on ihan ykkösvalinta. Sanoisin suorastaan, että täällä on älytöntä hankkia mitään muuta autoa, jos vain kaasuautojen valikoimista löytyy muuten sopiva. Kaasuauto säästää sekä rahaa että ympäristöä, eikä maksa käytännössä enempää kuin tavallinen (vs. sähköautot).

Noin muutenkin olen tykännyt Golfista kovasti. Ajettavuushan on mainio (mitä nyt alusta vähän rutisee töyssyissä). DSG-automaatti tuntui aluksi vähän omituiselta, ja tuntuu edelleen joskus, mutta enpä taitaisi silti manuaaliin palata. Dynaamiset ajovalot ovat kivat (tosin pitkät eivät ehkä ihan niin tehokkaat kuin odotin). Adaptiivinen vakionopeudensäädin toimii fiksusti. Kaistavahti sen sijaan tuntuu turhalta (toivottavasti sitä ei koskaan tarvita, mutta pidän kuitenkin päällä, ei se haittaakaan kun tottuu). Paremmat penkit ovat mainiot.

Huollossa ym. olen toistaiseksi käyttänyt Herttoniemen VW Centerissä. Palvelu on ollut erinomaista.
#14
Jalkkis: kuulostaa samalta kuin mitä oon pähkäillyt mun Golf vm. 2014 (DSG7, jotain 75K ajettu) kanssa. Oletan että on normaalia tai ainakin suurin piirtein normaalia, mutta sehän ei todista mitään :D Auto on ollut muista syistä syynissä ja koeajossakin VW Centerin mekaanikoilla, eivätkä he ainakaan ottaneet esille että käyttäytyisi epänormaalisti. Mikä sekään ei ehkä todista mitään... mutta tällä mennään.
#15
Oho! Minkä tyyppiset ajovalot TS:n Golfissa on?
#16
Tällä kertaa kyse ei ole SIIT,, vihellyksestä, itse asiassa autoon just vaihdettiin uusi paineensäädin epänormaalin vihellyksen vuoksi :) Tämä uusi ääni ilmeni pian ko. remontin jälkeen.

No, auto oli tänään Volkkarin pajalla ihmeteltävänä, ja mekaanikon mukaan kyseessä on normaali ääni. Ei vaan ennen kuulunut mun autossa, mutta ehkä systeemi muuttui sen verran tuon remontin myötä, että saatiin uusia äänitehosteita :D Ei tuo ääni mikään voimakas ole eikä kovin ärsyttäväkään.
#17
Golf VII (12-) / Outo "piipaus" alustasta
21.06.18 - klo:08:18
Golfin alustasta rupesi eilen kuulumaan kumma "piipaus". Sellainen ihan tasainen, vähän puhelimen tuuttausääntä korkeampi ääni, joka kuuluu koko ajan auton ollessa käynnissä PAITSI kun höllää kaasua niin ääni katoaa siksi aikaa kun kierrokset laskevat -->1000 asti (ainakin vapaalla, vauhdissa on hankala kuulla tarkasti, kun ei ole kovin voimakas). ,,änen taajuus ja voimakkuus on koko ajan sama = kierrokset ei vaikuta siihen, eikä se onko auto liikkeessä vai paikallaan, eikä se mikä automaatin pykälä on silmässä. En saanut autoa vielä ylös niin hankala paikallistaa tarkasti, mutta luultavasti hiukan auton puolivälistä keulaan päin.

Mitään hajua mikä voisi olla kyseessä?

Kyseessä Golf VII Variant TGI, DSG7. Siis CNG-kaasuvempele, en vielä tiedä liittyykö kaasulaitteistoon.
#18
Pitänee vielä täsmentää, että nykäisy on aina "alaspäin", eli ikäänkuin vaihtaisi manuaalilla ihan aavistuksen liian pienille kierroksille. Ei lennä rillit päästä eikä se muutenkaan mikään paha ole, mutta vähän ärsyttävä kuitenkin.
#19
Onko normaalia DSG7-meininkiä, että kun jarruttelee kevyesti esim. liikennevaloihin, niin vaihteen vaihtuessa alaspäin tuntuu pieni nykäisy? Kun päästään pienimmille vaihteille (ehkä 4->3 ja/tai 3->2). ~Saman tyylinen kuin käsivaihteella alas vaihtaessa, ei mikään paha mutta selvästi huomaa kuitenkin. Kyseessä n. 77K ajettu Golf TGI-koneella (kaiketi vastaa TSI:tä). Muuten mielestäni toimii ihan normaalisti, peruuttelut ylämäkeen ongelmitta jne.
#20
Onko kaikissa VII-Golfeissa kattokaiteen sisäsyrjä pystysuora, vai onko näissä eroja vuosimalleissa? Ihmettelen tässä Mont Blanc Readyfit -kattotelineitä, jotka hommasin. Kattotelineen kiinnitysleuan sisäpuoli on tosi viisto (~45 asteen kulmassa) ja mun Golfissa se siis tulee kaiteen tasan pystysuoraa sisäsyrjää vasten. Näyttää vähän omituiselta. Mutta hyvin se kyllä kiinni pysyy, ei siinä mitään.

Kyseessä v. 2014 valmistettu Variant.
#21
Kiitos hyvistä vinkeistä! Ihan eteläisellä rajaseudulla ajelen, mutta varmaan silti hyvä idea varmistaa että homman hoitaa joku joka tietää mitä tehdä. Mielestäni VW Centerin puhelinheppu tosiaan väitti että huolto-ohjelmaan ei kuulu mitään muuta kuin "haistelu", mutta ehkä juuri hän ei vain ollut kartalla.
#22
Kiitos tiedosta Maileri, tuo kuulostaa hyvältä jos pitää paikkansa! Mihin tuo tieto perustuu kun en ite löytänyt mistään? Mun Golf oli justiinsa 3-vuotias kun siihen tehtiin eka huolto Suomen puolella, mutta ne kyllä puhuivat pelkästään tuosta vuotojen haistelusta (Hyvinkään Laakkonen). Helsingin VW Centerin puhelinpalvelussa tuntui olevan käsitystä ettei niitä suojalevyjä irrotella.
#23
Golf VII (12-) / TSI-koneen vihellys
19.01.18 - klo:08:22
Onko normaalia että TSI-Golf viheltää kiihdyttäessä? Sellainen pehmeä, vaimea mutta selvä vihellys joka kuuluu lähinnä ~40-50 km/h vauhdissa reippaasti kiihdyttäessä, vajaan 2000 rpm kierroksilla. Kovemmissa nopeuksissa ei kuulu tai hukkuu muun melun sekaan. Selvemmin kun kone on kylmänä, lämpimänä ei välttämättä juurikaan erotu. Ei kuulu jos vapaalla kaasuttelee vastaaviin kierroksiin. Normaalia turbon toimintaa vai jotain häikkää?

Golf VII Variant, valmistettu 2014, n. 67tkm ajeltu. Tämä on oikeastaan TGI 1.4 eli kaasuversio, mutta ääni ei liity ainakaan suoraan kaasuhommiin, koska kuuluu yhtä lailla bensalla päästellessä. Niin ja DSG7-laatikolla, mutta tuskin tuo vaihteistosta kuuluu.
#24
Erdgasforumin mukaan ainakin Golfeissa on siirrytty komposiittiin suunnilleen loppusyksystä 2014. Muista malleista ja merkeistä en taida tietää yhtään. Mulla on kesällä 2014 valmistettu Golf jossa on vielä teräksiset.
Mitähän se "silmämääräinen tarkistus" oikein tarkoittaa, kun ihan pelkällä silmällä näkee ainakin Golfissa vain pikkuisen kurkistamaan panssarin rei'istä.. mulle viimeksi sanottiin, että huolto-ohjelmaan kuuluu mahdollisten vuotojen haistelu kaasumittarilla. No, voishan tuota vaikka hankkia halvan endoskoopin ja kurkistella itse.
#25
Löytyykö kaasu-VAGgineitten omistajia? Ootteko tarkas(tut)taneet kaasusäiliöiden kuntoa mitenkään muuten kuin mitä virman vuosihuoltosabluunaan kuuluu (käsittääkseni vain vuotojen haistelu) ja vanhempien ruostuviksi tiedettyjen mallien takaisinkutsut?

Noitahan ei ainakaan TGI-Golfissa oikein pääse katsomaan irrottelemalla suojalevyt, paitsi ehkä jollain tähystimellä suojuksen reijistä. Volkkarihan sanoo että nykyiset terässäiliöt ei ruostu (eikä varmaan komposiittisetkaan...) mutta senpä näkee sitten kun ehtivät tarpeeksi vanhoiksi.
#26
Kuittaanpa tähän vanhaan ketjuun, että tuli sitten itselläkin syksyllä hommattua kaasu-Golf (Variant TGI), ja olen kyllä tykännyt. Ainut miinus toistaiseksi että kaasutankki on tietysti vähän pienenpuoleinen, kun sillä tosiaan pääsee ton ~300-350 km. Sen lisäksihän on sitten kyllä ihan täysikokoinen bensatankki, joten kokonaistoimintasäde on melkoinen. Se yllämainittu vihellys on käsittääkseni kaasupaineen säätimen (GDR) ominaisuus, joka ilmenee useissa autoyksilöissä ainakin ajoittain, ei varsinainen vika (erdgasforumin heppujen mukaan).

Ainakin näillä nollakeleillä/pikkupakkasilla polttaa käytännössä koko ajan kaasua, myös heti käynnistyksen jälkeen. En ainakaan itse huomaa mitään eroa ajossa kaasun/bensan välillä, ja vaihtohan on täysin automaaginen.

Jos itse olisin nyt katselemassa tällaista muutaman vuoden käytettynä, niin katsoisin että on valmistettu mieluummin loppusyksyn 2014 jälkeen kuin ennen sitä. Ilmeisesti silloin on ruvettu asentamaan komposiitti-kaasutankkeja teräksisten sijaan (jälleen erdgasforumin tietoa). VW toki väittää että uudemmissa vuosimalleissa ei enää ole teräksisissä aiemmin esiintynyttä ruostumisongelmaa, mutta senpä näkee sitten kun vanhaksi elää. Ja no onhan ne vanhoissa malleissa ruostuneetkin vaihdettu Volkkarin piikkiin.
#27
Tuosta puslien narinasta, selittäkääs vielä tyhmälle (ja samalla korjaamon jampalle joka väitti vastaan). Mullakin narisee Variantin etupää hidastetöyssyissä. Kysyin puslien rasvaamisesta korjaamolta (ei merkki, vaan auton myyneen Kamuxin yhteistyökorjaamo). Naureskelivat että ei niitä kuule nykyisissä autoissa enää rasvailla, "jossain vitosgolffissa viimeksi". Väittivät että pitäis purkaa koko etupää suurinpiirtein jotta pääsisi rasvaamaan. Niin mitenkäs minä niille selitän, miten homma hoituu?

Tai sitten pitää kysyä merkkikorjaamosta. Sieltä tulikin juuri ystävällisesti kutsu ilmaiseen kuntotarkastukseen tuonti-Volkkarin omistajalle. Onko siitä narinasta mitään muuta haittaa kuin ärsytys = kuluuko siellä joku tms = onko kiireellinen asia huoltaa?
#28
Täsmennän vähän tota kysymystäni DSG7 normaalista toiminnasta. Välillä vaihteen vaihtuessa tulee samanlainen fiilis kuin manuaalilla vaihtais. Niin kuin vaihtaminen tapahtuisi hitaammin kuin DSG:llä olettaisi, ja sen aikana (tyyliin 0,5-1 sekunti) vetää heikommin.

Ei kuitenkaan  sillä lailla kuin manuaalilla painaisi yhtäkkiä kytkimen pohjaan kesken kiihdytyksen, eli kierrokset ei mittarin mukaan pomppaa ylös (ainakaan olennaisesti) eikä moottori ulvaise.

Onko tämä normaalia, vai pitäiskö tarkistuttaa että onko esim. kytkimet kulahtaneet?

Tosiaan kyseessä Golf Variant vm. 2014, 63000km ajettu.
#29
Kertokaas keltanokalle, miten DSG7 kuuluisi käyttäytyä vaihtamisen yhteydessä kun kytkimet ja kaikki on kunnossa? Onko normaalia, että vaihteen vaihtuessa tuntuu silloin tällöin, kuin kytkin olisi hetken pohjassa (tyyliin alle sekunnin, lähinnä tuossa 2->3 tai 3->4)? Kierrokset ei mittarin mukaan kyllä ainakaan hirveästi pomppaa, mutta semmoinen fiilis käväisee kaasujalassa.

Nimim. hankin käytetyn Golfin (DSG7, vm. 2014, 63000km) ja vainoharhaiseksihan tässä tulee kun näitä juttuja lukee :D
#30
Otetaas pieni galluppi: kuin monella on kaasukäyttöisessä VAG-autossa ilmennyt vihellystä, joka ilmeisesti johtuu kaasunpaineen säätimestä (GDR)? Eli kun tankissa on paljon kaasua, niin pienellä pintakaasulla ajaessa kuuluu semmoinen tosi korkeataajuinen vihellys (ei välttämättä mikään kova ääni, ja tosiaan vain silloin kun painaa kevyesti kaasua).

Tämä on ilmeisesti Euroopan mittakaavassa suht yleinen juttu, mutta en saanut ihan selvää netistä että pitääkö korjauttaa vai voiko huoletta ajella, jos ei liikaa häiritse.

Jos on korjautettu, niin onko mennyt virman piikkiin vai omasta pussista? Millaisia kustannuksia?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy