Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - track08

Sivuja: [1] 2 3 ... 7
1
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon TGI kulutus / kokemukset
« : 24.02.20 - klo:08:46 »
Joo, auto ei reagoinut tankkaukseen. Lopetti kulkemisen 10 km vikan tankkauksen jälkeen. Tänään sijaisauton tuonut hlö kertoi, että vag autoissa ollut tällaista vikaa.

Tästä aiheesta on monia kirjoituksia "Kaasua tankkiin"-FB-ryhmässä koskien uusia/uudehkoja ainakin Skoda Octaviaa ja Seat Leon ST TGI:tä. Ongelma saattaa olla jonkinlainen tyyppivika. Ratkaisuna on tehty anturinvaihtoa ja softapäivityksiä sekä sanottu että kannattaa lopettaa bensan tankkaaminen ekan naksahduksen kohdalla, eikä uittaa tankkia ihan täyteen.

2
Autoni talvirenkaat oli typpitäytetty ja alun rengaspaineiden tarkastamisen jälkeen on se 2.5 bar pysynyt kyllä. Ilmatäytetyt renkaat menettävät ilman viiletessä kymmenellä asteella n. 0.1 bar. Montakohan astetta typpi saa viiletä, että tuo 0.1 bar muutos tapahtuu?

Eli onko tähän vastaus se, että typpitäytettyjen renkaiden pitäisi säilyttää paineensa pakkasen kovuudesta huolimatta. 2.5 bar +10 asteessa typpitäytettynä olisi edelleen 2.5 bar esimerkiksi -20 asteessa?

3
Tässä hieman asiaan liittyvää pohdintaa myös ilmiötä tutkivan autotekniikan tohtori Ari Tuonosen suusta: https://lehti.tek.fi/tekniikka/kitkat-vai-nastat-on-mielipidekysymys

Tässä oli mielenkiintoista ja minulle uutta tietoa, kiitos linkistä.

Onko teillä kokemusta renkaiden typpitäytöstä? Minulla oli moottoripyörässä typpitäytetyt renkaat yli 100 tkm ajan ja olin tyytyväinen. Pääosin lämpötilavaihtelu oli 1-35 asteen välillä ja renkaat pitivät paineensa koko käyttöiän ajan ja kuluivat tasaisesti. Autoni talvirenkaat oli typpitäytetty ja alun rengaspaineiden tarkastamisen jälkeen on se 2.5 bar pysynyt kyllä. Ilmatäytetyt renkaat menettävät ilman viiletessä kymmenellä asteella n. 0.1 bar. Montakohan astetta typpi saa viiletä, että tuo 0.1 bar muutos tapahtuu? En oikein löytänyt tästä tietoa. Olen siinä käsityksessä että kilpailukäytön kuumenemista vastaan typpitäyttö ajaa asiansa oikein hyvin, mutta miten se toimii pakkasessa? Vastaavalla tavalla?

4
Nyt ymmärrän ja tähän itseasiassa kiteytyy hyvin täälläkin korostuneet ennakkoluulot jotka liittyvät nastattomiin talvirenkaisiin. Voit olla huoleti noiden Contien lumi/jääpidosta, todennäköisesti et takapuolituntumalta huomaa mitään eroa nastallisiin. Vetisellä jäällä nollan tuntumassa uusista nastoista voi saada jotain pienehköä etua suhteessa kitkoihin, mutta näiden etu menetetään jo helposti tällaisen lumettoman talven aikana kun on Etelä-Suomessa tänä talvena nähty. Useammat kilometrit paljaita asvaltteja pitkin ovat jo kevääseen mennessä tylsyttäneet nastoista parhaan terän pois.

Eli tiivistettynä sanoisit että kun osaan ajaa kitkarenkailla Suomessa, ei Norjassa ajaminen juuri eroa siitä?

5
En tunne tuon tien reitin ominaisuuksia sen tarkemmin, mutta mikä saa sinut epäilemään pärjäämistä? Vielä kun sinulla on vartavasten pohjoismaiseen talveen suunnitellut miltei tuliterät testivoittajatalvirenkaat autosi alla.

En ole ajanut Norjan korkeuseroissa kitkarenkailla. Aiemmat talvireissut tuolla suunnalla on tapahtunut autoilla, joissa on ollut nastarenkaat alla. Lisäksi tämän talven osalta täällä eteläisessä Suomessa ei ole juuri liukkaita kelejä ollut, niin ei ole nyt ihan tuoretta tuntumaa siihen että miten nämä renkaat käyttäytyvät lumella ja jäällä.

6
Mulla tulee ajokilsoista vajaa 2/3 Tampereen eteläpuolella ja rapia 1/3 Napapiirin pohjoispuolella. Eka kertaa kitkat alla ja menossa Norjan pohjoisrannikolle. Tuolla välillä tiet ihan vesijäässä ja kelit muuttuvat todella nopeasti.  Viime kevätalvella yhtenä päivänä satoi tuolla  alijäähtynyttä vettä vaikka yöllä oli 26 astetta pakkasta. Rekat jäi mäkiin jumiin.

Suunnittelen matkaa Pohjois-Norjaan Kirkkoniemeen ja lainauksessa mainitut asiat askarruttavat. Pärjääkö tuolla Nuorgam-Kirkkoniemi-akselilla kitkarenkailla hyvin? Kitkat ovat ensimmäistä talvea alla olevat Viking Conti 7 -kitkarenkaat. Entä kannattaako miettiä tien 971 (Kaamanen-Näätämö) sijaan päätietä E6 Utsjoen ja Nuorgamin kautta mieluummin? Olen ajanut kyllä tietä 971 kesällä, mutta minkälainen sen auraus ja kunto mahtaa talvella olla?

7
ABC pesulat joissa uudet pesukoneet tekee kelpo jälkeä. Varsinkin harjaton pesu huomattavasti tehokkaampi kuin esim juhlapesun oma linjasto.

Mitähän on nuo uudet pesukoneet, jotka tässä mainitaan? Yksi tuttava kertoi että Hämeenlinnan ABC Tiiriön pesukatu tekee hyvää jälkeä, mutta ainakin harjaton pesu teki ihan kelvotonta jälkeä. Auto oli vahattu viikkoa aiemmin ja päällä oli vain hiekkatien pöly, mutta harjaton pesu jätti auton ihan kuranväriseksi. Kävin pyytämässä henkilökunnan katsomaan ja sanoin että tällanen tästä nyt tuli ja sanoivat että eihän harjattomalla oletusarvoisesti tule puhdasta, että he suosittelevat kaikkia muita pesujaan. Olin vähän kysymysmerkkinä, kun ei mulla tällaisia kokemuksia aiemmin ollut harjattomista pesuista. Sain ajaa uudelleen harjattomaan pesuun veloituksetta, mutta eihän se pesujälki siitä miksikään muuttunut. Ajoin seuraavana päivänä Martinlaakson Hesepesuun, missä aiemmin on tullut puhdasta jälkeä harjattomalla pesulla ja noin korvakuulolta tuntui että painepesureissa oli ihan eri paine kyseisessä pesussa. Myös pesujälki oli aivan eri luokkaa ja halvelmmalla kuin ABC:n pesukadulla.

Kiinnostaisi kyllä löytää pääkaupunkiseudulta pesukatu, jossa harjaton pesu tekee puhdasta jälkeä ja saatavilla on kuukausimaksullinen harjaton pesu.

8
Elektroniikka / Vs: Koronavirus ja tilaukset Kiinasta
« : 14.02.20 - klo:14:55 »
Kyl ne sen ”postisen” tunkee laatikkoon, kas siinä on vastaanottajan nimi ja osoite-> ei mainos tai ilmaisjakelua. Samoin tulee josmitä ”lehdykkää” ja niin p@skalla paperilla, ettei siitä ole edes sytykkeeksi.

En tiedä kenelle Postista jaetaan, mutta minulle sitä ei tule. Postin sivuilla lukee että se tavoittaa 3.5 miljoonaa suomalaista. Minä kuuluun siihen jäljelle jäävään osaan, joita se ei tavoita.

9
Elektroniikka / Vs: Koronavirus ja tilaukset Kiinasta
« : 14.02.20 - klo:13:01 »
Tuosta lisämaksusta oli maininta kotiin jaettavassa Postinen mainoslehdessä jokunen viikko sitten.

Jos tämä on ainoa väylä millä Posti on tästä ilmoittanut, niin ei ihmekään ettei ole moinen silmiini sattunut, kun ovessa on kyltti Ei mainoksia.

10
Elektroniikka / Vs: Koronavirus ja tilaukset Kiinasta
« : 14.02.20 - klo:09:13 »
Onhan tuota erästä läppärilaukkua jo kohta tovi odotettu.

Mulle tuli ihan kiertoteitä vastaan se, että Posti alkaa periä käsittelymaksua, kun lähetys ohjautuu tulliselvitykseen.

Postin sivuilla lukee, että "Lähetyksen vastaanottajan tulee maksaa lähetyksen verot, tullit ja käsittelymaksu 20 vuorokauden säilytysajan puitteissa. Mikäli maksuja ei makseta, lähetys palautetaan automaattisesti takaisin lähettäjälle määräajan jälkeen."

Mua lähinnä kiinnostaa että sujuuko pakettien vastaanottaminen kuten ennenkin pl. 2,90€ lisäkustannus per vastaanotettava paketti, vai voiko kuljetus hidastua tai jopa paketti jäädä matkalle, mikäli tieto tullauksesta ei ole saavuttanut paketin vastaanottajaa?

11
Ibiza Mk5 (17-) / Vs: Uuden Seat Ibizan huollon ongelmat
« : 05.02.20 - klo:12:21 »
Mielestäni asiakaspalvelu on todella hyvällä tasolla: siellä osataan vastata kaikkiin kysymyksiin, huollon yksityiskohtien tarkastaminen ja varaaminen sujuu, autoa jätettäessä huoltoon tai hakiessa käydään läpi mitä ollaan tekemässä tai on tehty. Huollon jälki on sitä mitä pitääkin.

Ainoa asia mikä ei vaan toimi, on se henkilökunnan määrä. Se on ihan yks lysti käykö paikalla heti aamusta, päivällä lounasajan jälkeen vai illalla ennen sulkemisaikaa niin jonoa on. Kerran kävin varaosatiskillä, jossa ei ollut ketään, mutta asiakaspalvelijoita ilman asiakasta oli huoltopuolella useampia. Viimeksi taas oli asiaa huoltopuolelle ja varaosapuolelle ei ollut jonoa, mutta huoltoon sitten senkin edestä.

12
Ibiza Mk5 (17-) / Vs: Ibiza Mk5 TGI kaasu
« : 05.02.20 - klo:06:46 »
5% ylitys on ainakin ollut ok, kannattaa varmistaa huollosta.

10% ylitys on ehdoton maksimi sanoi huolto.

13
Ibiza Mk5 (17-) / Vs: Ibiza Mk5 TGI kaasu
« : 27.01.20 - klo:08:47 »
Kaasuautojen huoltoväli on 15 tkm. Varasin 15 tkm huollon jo reilu viikko sitten ja laskeskelin paljonko kilometrejä kertyy huoltoon mennessä. Saattaa olla että lukema painuu jonkun sadan verran päälle 15 tkm. Kuinka tarkkaa noiden huoltovälin kilometrien kanssa on?

14
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia G-Tec kokemuksia
« : 27.01.20 - klo:08:29 »
Mielestäni molemmista. Mikä on sitten näiden suhde, jaa-a en tiedä. Kaasusta ei saa kyllä oikeen karstaa aikaiseksi, niin kone pysyy puhtaampana, samoin suuri lämpöarvo pitänee koneen puhtaana. Öljykin on kohtuu kirkasta, ei ole tummaa niinkuin dieselissä. Mutta kyllä se öljykin sotkee konetta jos sitä ylenmäärin sinne palotilaan jää (jos on öljyä syövä kone/männänrenkaat tukossa).

Ymmärtääkseni (aikaisemmin foorumeilta ja Facebookista lukemaani perustuen) kaasuautojen öljy kyllä pysyy kirkkaana, mutta öljyn kirkkaus tai väri ei kerro tässä koko totuutta. Öljy menettää ominaisuuksiaan, koska kaasu palaa kovemmassa lämpötilassa ja siksi öljynvaihtoväli 15 tkm on perusteltu.

15
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia G-Tec kokemuksia
« : 15.01.20 - klo:13:50 »
Yksi kysymys on herännyt, mitä auto tykkää siitä jos bensalla ei juuri aja koskaan? Toki kaasutankkauksien yhteydessä menee muutama hassu kilometri bensalla, mutta tulisiko bensalla ajaa enemmän, jotta venttiilit saavat ns. voitelua?

Onko muilla ollut bensamittarin kanssa haasteita? Tankkasin tankin täyteen ja viisarin värähtämiseen joutui ajamaan noin 30km ennekuin näytti täyttä.

Edellinen autoni (Skoda Citigo CNG) ei ollut moksiskaan vaikka ajoin pelkällä kaasulla. Käyttöohjekirja kehoittaa ajamaan bensatankin tyhjäksi 6kk välein, minkä tein. Lisäksi Neste lupailee 95E:lle 3kk ja 98E:lle 12kk säilymisajan eli jos tuntuu ettei bensaa juuri mene, niin tankkaa ihmeessä 98E:tä tai 99:iä. Nykyinen autoni (Seat Ibiza TGI) käynnistyy kaasutankkauksien jälkeen bensalla ja ajoa tulee useimmiten se 2-3 km bensalla heti kaasutankkauksen jälkeen. Uskoisin sen pitävän auton ajokuntoisena. Toistaiseksi ajoni ovat pyörineet kaasutankkausasemien alueella, joten jos sama meno jatkuu, ajan bensatankin taas puolen vuoden sykleissä tyhjäksi ja tankkaan sen täyteen tuoretta 98E/99:iä.

Skoda Octavia G-Tecin bensamittarin haasteista on ollut juttua aikaisemmin mm. Kaasua tankkiin! -Facebook-ryhmässä.

16
Näyttää sekin vaihtelevan kuinka nopeasti tankkauksen jälkeen siirtyy kaasulle. Kaupunkipäristelyillä matka ollu 1,5km +-0,5km mutta jos ajaa pitkää matkaa niin saattaa olla vaan 200-300m tai allekin ja vaihtaa kaasulle.

Käsittääkseni siihen miten nopeasti tankkauksen jälkeen vaihtuu bensalta kaasulle vaikuttaa myös se, onko ajanut tankkaamaan mennessä bensalla vai kaasulla. Jos ajaa bensalla (eli kaasutankki on jo tyhjä) kun menee tankkaamaan, niin vaihdon pitäisi sujua nopeammin, kun bensalla tehtävä "huoltoajo" on tavallaan jo suoritettu.

Omat kokemukseni ovat, että useimmiten kun menen tankkaamaan lukee rangessa 0 tai 5 km, mutta ajan yhä kaasulla. Asemalta lähtiessä tulee useimmiten bensakilometrejä 2,5-3 ja sitten matka jatkuu taas kaasulla.

17
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon TGI kulutus / kokemukset
« : 15.01.20 - klo:11:41 »
Mika Pohjoisen kampanjaan sisältyy 1000 kg "kaasua" joka tarkoittaa käytännössä maakaasua, ei biokaasua. Se on muutenkin Pohjoisen oma eikä Gasumin vaikka Gasumin asemilla kaasu myydäänkin.

En tiedä mitä kaasua tuohon kampanjaan sisältyy, mutta ainakin kyseisen yrityksen slogan kuuluu puhtaasti biokaasulla.

Kuten sanoin aiemmassa kommentissani, kyseinen kampanja on yhteistyössä Gasumin kanssa eli varmaan toimii suurinpiirtein samalla tavalla kuin muutkin "vuoden kaasut"-kampanjat eli että Gascard tarvitaan ja Gasumin asemilta on tankattava.

18
Uudemmat asemat on paremmin huomioitu kapasiteetin osalta, mutta vanhemmissa asemissa on tuo paineongelma ja siten jää vajaatäytölle (jos asemalla käy paljon autoja).

Onkohan missään listattu asemien valmistumisajankohtia muualla kuin Gasumilla, että voisi piirtää kartan niistä asemista, jotka ovat ns. uudempaa mallia?

19
Erikoista, täällä myös One+ 7 ja Android 10 ollut käytössä siitä asti kun se julkaistiin. Ainoa ongelma tuli vastaan päivityksen jälkeen spotifyn kanssa, mistä oli hypännyt päälle optimoi akun käyttö mikä aiheutti sen että musiikki alkoi pätkiä tai katkesi ajon aikana. Google mapsia tulee käytettyä tiheään eikä sen kanssa ole ollut ongelmaa.

Mulla on OnePlus 6T ja Android 10. Olen huomannut tuon musiikin pätkimisen, mutta en osannut yhdistää sitä tuohon päivitykseen. Nyt kytkin akun käytön optimoinnin pois päältä Spotifyn osalta, joten nähtäväksi jää korjaako tuo sen ongelman.

20
Ibiza Mk5 (17-) / Vs: Seat Ibiza MK5 chat
« : 13.01.20 - klo:14:26 »


Tuli laitatettua nuo Osram Blue Cool Intenset paikoilleen jo jokunen viikko sitten, mutta eilen muistin ottaa niistä kuvankin. Onhan tuo nyt melko lähellä samaa värisävyä led-valojen kanssa. Vähän näköjään kuvakulma vaikuttaa minkä värisenä led-valot näkyvät.


21
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon TGI kulutus / kokemukset
« : 13.01.20 - klo:09:39 »
Kappas. Tuota kilomäärää en huomannutkaan. Itse tilasin Leon TGI:n joulukuun puolella, ja silloin sai vielä ilmaiset 1000kg/12kk, kunhan aktivoin kortin huhtikuun loppuun mennessä.

Tein autotilaukseni 04/2019 ja aktivoin kampanjan 07/2019 ja se sisältää 1200 kg biokaasua. Tällä hetkellä Gasumin kampanja on tuon 600 kg per vuosi, mutta silmiini sattui mm. Autoliike Mika Pohjosen Gasumin kanssa yhteistyössä toteutettu kampanja, joka sisältää yhä sen 1000 kg biokaasua.

22
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon TGI kulutus / kokemukset
« : 10.01.20 - klo:10:33 »
Ilmaiset biokaasut vuodeksi -kampanja jatkuu näköjään Seatilla edelleen kuukausi toisensa jälkeen, mutta hyvä niin. Mitä enemmän kaasuautoja tulee, sen parempi jakeluverkoston kehittymisenkin kannalta.

Suora lainaus Gasumin sivuilta:

"Kampanjan rajaukset: Kampanja kattaa kaasun tankkauksen 12 kuukauden aikana 600 kg:n tankkausmäärään saakka, joka vastaa 12 kuukauden sopimusjaksolla SEAT Leonin tapauksessa n. 15.000 km:n ajoa (laskettuna 4 kg/100 km kulutuksen mukaan)."

Hienoa, että kaasua saa 600 kg kaupan päälle, mutta onhan noita ehtoja tiukennettu aiemmista vuosista.

23
Polo MK6 (17-) / Vs: 1.0 TSI virittäminen?
« : 10.01.20 - klo:10:30 »
Nää softakeskustelut paisuu aina niihin jotka tekee, jotka puhuu ja jotka vastustaa jostain syystä. Jos joku haluaa softata niin se ei keneltäkään pois ja jos nyt tästäkin autosta puhutaan, niin ohituksissa jättää 1.5 koneen taatusti. Hintaeroa autoissa lienee 5 tonnia ja softa 500.

Jokaisen oma asia mistä kohtaa haluaa tingata. Nille sanoisin jotka ei ole kokeilleet, mutta haluaisi, niin älkää pelätkö noita vääntörajoja yms. Ne on tehty jatkuvaan rasitukseen mitä ei normiajossa ikinä tule kuin hetkellisesti. Ja jos on joku topic, niin ei sinne tarvii aina tulla selittää joutavia jos ei omia kokemuksia.

Nykyään alkaa olemaan suurimmalla osalla  turbokoneista eri tehoversioita pelkästään ohjelmalla. Ennen se tehtiin kuutiotilavuutta muuttamalla. Ja miksi niin tehdään johtuu muissa maissa olevista verokäytännöistä, jotka perustuu tehoon.

Ja kun nopeusrajoitukset on olemassa, niin jarrujen koko ei vaikuta yhtään mihinkään. Ja vielä voisi sanoa, että on paljon 70- 80 luvun autoja missä tehoja mutta rumpujarrut, alusta ja kaikki muukin antiikkista, mutta laillisia.

Osaatko sanoa onko kaasuauton lastuttamisessa/optimoinnissa jotain mitä pitää erityisesti huomioida vs. pelkät bensiini-/dieselkoneet?

Nopealla googlettamisella kuitenkin 1.0 TGI:stä on mainospuheliden mukaan otettu normaalin 90hp/160Nm päälle yli 30 heppaa ja 70 Nm enemmän kulutuksen samalla laskiessa.

24
Ibiza Mk5 (17-) / Vs: Ibiza Mk5 TGI kaasu
« : 07.01.20 - klo:10:16 »
Käsittääkseni Seat Ibiza TGI  2017-2018 on 5-vaihteisella manuaalivaihteistolla, kun 2019-> on 6-vaihteisella. Mitenköhän noiden välitykset eroavat?

25
Polo MK6 (17-) / Vs: 1.0 TSI virittäminen?
« : 07.01.20 - klo:08:48 »
Niin nämä viriboxit on periaattees kaikki ns. Huijausboxeeja jotka lisää tehoa huijaamalla auton omaa tietokonetta esim. Iloittamalla pienemmästä ruiskumäärästä mikä se todellisuudessa on jolloin auto kompensoi sitä lisäämällä polttoaineen määrää sylintereissä.
Ohjelmallinen viritys taas tapahtuu muuttamalla sytytystä, ilmamääriä ja polttoainemääriä jotta saavutetaan tehonlisäystä parantelemalla ilman ja polttoaineen suhdetta palamiseen.
Nykymoottorit on valmiiksi tehtaalla säädetty melkoisen laihalle joten usein tehonlisäys saavutetaan jo sillä että optimoidaan seossuhde koko kierrosalueelle "turvallisiin" arvoihin.

Tässä on käsittääkseni tiivistettynä optimoinnin perusperiaatteet. Yksi asia on mitä en ymmärrä eli miten voi olla että lähtötilanteesta optimointiin sekä teho että vääntö nousee ja samalla taloudellisuus paranee? Eikö pienempi kulutus ole kuitenkin pienemmät päästöt ja se mihin autovalmistajat pyrkivät?

26
Up / Vs: EcoUp:n maps+more:sta puuttuu kaasuasemat?
« : 03.01.20 - klo:14:24 »
Ulkomuistista heittäisin että se kopioidaan muistikortille sellaiseen kansioon missä nuo vastaavat muiden maiden tiedostot ovat, mutta tämän enempää en tuolta n. puolentoista vuoden takaa muista.

BLUP! Muistatko miten tuo laitettiin kohdilleen?

27
Up / Vs: EcoUp:n maps+more:sta puuttuu kaasuasemat?
« : 03.01.20 - klo:14:14 »
Olisko jollain tuota tiedostoa tarjolla, jos sen saisi myös Skodan Octaviaan ujutettua? Sähköpostiin jos saisi lehtojan ät geemaili piste com :)

Löytyihän se sähköpostin syövereistä, kun lopulta oikea hakusana löytyi. Laitoin tiedoston sähköpostilla.

28
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia G-Tec kokemuksia
« : 03.01.20 - klo:09:00 »
1,5 g-tecillä  15000 km ajaneena yksi vinkki: tankkaa aina kun kaasuaseman ohi ajat, ainakin jos tankki on alle puolillaan. Asemilla on ajoittain toimintahäiriöitä ja ainakin mulla on käynyt pari kertaa niin, että kaasua on tullut vain pari kiloa, vaikka olisi pitänyt mennä 17 kg? Autosta vain hyvää sanottavaa, hyvä ajaa ja edulliset ja vähäpäästöiset kilometrit.

Aika nopeasti oppii kyllä mitkä asemat ovat alttiimpia antamaan vajaita tankillisia ja mistä varmimmin tulee hieman ylitäyttöä. Toki jos omat ajot pyörivät esimerkiksi Porvoon Harabackan aseman ympäristössä, missä on viime aikoina tullut useita vajaita tankillisia tankattua, niin kannattaa tankata useammin kuin ihan vain tyhjähköllä tankilla.

29
Octavia III (13-19) / Vs: Kulmavalot tuplasumareiksi
« : 12.12.19 - klo:09:32 »
MQB-autossa saa melko lailla minkä tahansa valon toimimaan missä tahansa tehtävässä, eli eiköhän tuo onnistu koodausmuutoksilla. Itse tosin suoritin enempi päinvastaista, eli vähensin valoja ottamalla etusumarit kokonaan pois päältä jotta saan pelkän takasumuvalon palamaan...

Mä taas olen miettinyt että onnistuisiko sumuvalokatkaisijan toiminnan muuttaminen niin, että kun sitä vetää kerran itseen päin syttyisi takasumuvalo ja toisen kerran niin etu- ja takasumuvalot?

30
Mii / Vs: Mii electric
« : 11.12.19 - klo:11:14 »
Kun olin taannoin vaihtamassa Citigoa pois, törmäsin seuraavaan: VW Upin jälleenmyyntiarvo on korkeampi kuin Citigon/Miin. Tämä johtuu automyyjien mukaan siitä, että kun asiakas etsii tämän kokoluokan autoa, yhdeksän kertaa kymmenestä hän hakee Upia tietämättä että sillä on myös sisarautot Citigo ja Mii.

Sivuja: [1] 2 3 ... 7




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy