Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SlowMotion

Sivuja: [1] 2
1
Superb III (15-) / Vs: Laminoidut etusivulasit
« : eilen kello 15:37 »
Eristää periaatteessa paremmin ääntä.

2
119 astetta, autobaanalla noin tunnin ajan.

3
Trafin mukaan katsastus pomppaa huhtikuun alun jälkeen, jos koneeseen ei ole tehty uutta vikaa huijauskorjauksen muodossa.

4
Kun takaisinkutsua ei ole suoritettu tiettyyn määräaikaan mennessä seuraavassa katsastuksessa katsurille tulee tieto ettei tuota ole suoritettu eikä leimaa anneta. Hyvin yksinkertaista.

Mikä mahtaa olla se tietty määräaika (VW, Audi)? Käsittääkseni sellaista ei ole vielä missään määrätty, eikä välttämättä tulla koskaan määräämäänkään.

5
Navigointi / Vs: RNS-315 firmware/softwaren päivitys
« : 09.11.17 - klo:19:02 »
Osaa, mutta sillä ei ole lupaa tehdä sitä.

6
Navigointi / Vs: RNS-315 firmware/softwaren päivitys
« : 08.11.17 - klo:20:37 »
Niin, ja tällä ei ole mitään tekemistä firmwaren/softwaren kanssa.

7
Navigointi / Vs: RNS-315 firmware/softwaren päivitys
« : 07.11.17 - klo:20:22 »
Joko näissä TMC toimii?

Toimii, mutta ei Suomessa.

8
Golf VII (12-) / Vs: USB-liittimen heikko latausteho
« : 12.10.17 - klo:23:51 »
Hommaa itsellesi 3A:n laturi tupakansytyttimeen.

9
Eipä ole Skodalla tai sen maahantuojalla mitään laillista oikeutta vaatia asiakkaalta tuollaista lappua, vaikka kieltäytyisi kampanjasta syytä ilmoittamatta.

10
Passat B7 (11-14) / Vs: TDI Huijaus Päivitys
« : 12.10.17 - klo:21:40 »
Kyllä edelleen ihmetyttää, miksi suomalaiset kuluttaja- ja liikenneviranomaiset (Trafi) vitkastelevat tämän ongelman kanssa.

Jotenkin ymmärtää, miksi Saksassa pelätään nostaa kissa pöydälle, kun autoteollisuus on niin keskeinen osa koko yhteiskuntaa, mutta sielläkin on viranomaisten puolelta tiukempi ote asiaan, kuin Suomessa.

Ei se voi niin mennä, että tehdas pesee kätensä Nox-päivityksen aiheuttamasta EGR;n ja DPF:n lyhentyneestä elinkaaresta Goodwill-vastaantulolla, jossa on km-määrään tai huoltokirjaan liittyvät rajoitukset. Eikä niin, että pa-kulutus nousee ja alakierrosten vääntö laskee useiden käytännön testien mukaan, ilman hyvitystä auton omistajalle. Eikä niin, että sama moottori saa täysin erilaisen viranomaiskohtelun (pakollinen vs. vapaaehtoinen korjaus) riippuen siitä, onko se asennettu Skodaan vai Audiin. Eikä niin, että marmorilla lausuvat asiakkaille kirkkain silmin, että mitään haitallisia vaikutuksia ei ole, ilman että siitä lausumasta joutuvat vielä tilille.

11
Passat B7 (11-14) / Vs: TDI Huijaus Päivitys
« : 27.08.17 - klo:10:56 »
Tässähän on kyse kaupalliseen voitontavoitteluun perustuvasta diilistä, jossa ohjataan vanhankin auton omistajat vain ja ainoastaan merkkihuollon pariin öljyä vaihtamaan, kunnes 250 tkm mittarissa ja siitä hyvästä ei anneta takuuta, vaan ainoastaan lupaus harkita vastaantuloa.

12
Volkswagen tai sen suomalainen maahantuoja EI OLE luvannut, että EGR tai muut laitteet olisivat jatketun takuun piirissä.

Hiljattain annettu lupaus sanoo ainoastaan, että he "ottavat vakavasti" kaikki valitukset, jotka koskevat tyypin EA 189 -dieselmoottoreihin tehtyjä teknisiä toimenpiteitä. Loppu jää maahantuojan tilanneharkinnan (Goodwill-vastaantulo) varaan.

Ehdoissa on lisäksi mainittu muun muassa, että omistajan velvollisuus on todistaa, että autoa ei ole missään vaiheessa korjattu ohjeiden vastaisesti, eikä sen sirua ole viritetty.

Käytännössä Trust Building Measure ei lisää autoilijan oikeuksia millään tavalla.

13
Passat 3C (05–10) / Vs: Ilmastointi (kondenssivesi)
« : 02.07.17 - klo:22:09 »
Tuskin se vesiputki on tukkoon mennyt. Sen sijaan kennossa voi olla jotain ylimääräistä. Putsaa se nyt alkuun sprayllä ja jatkossa, jos ongelma toistuu, sammuta ilmastointi pari minuuttia ennen moottoria, niin kenno ehtii kuivua.

14
Jos huijauskorjaus tehty ja kulutus nousi, niin reklamoikaa. Volkkarin mukaan vikoja ei olisi juuri ilmoitettu.

15
Epäonnistunut NOx-päästökorjaus?

16
Huoltaminen / Vs: Huolto Virossa?
« : 06.04.17 - klo:11:05 »
Mollerilta olikin tullut juuri vastaus:

Paljonkohan (vertailun vuoksi) maksaisi Suomessa VW-merkkiliikkeen Economy-huolto?

17
Britanniassa tuhannet autot ovat tämän "korjauksen" myötä menneet epäkuntoon. Vielä on epäselvää, maksaako artisti vai autotehdas viulut.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4370078/VW-s-Dieselgate-recall-damaged-engines.html

Ihmeen vähän Suomessa näistä rikkoutumisista puhutaan.

18
Näinhän maahantuoja Suomessa lausuu:
"Vaikuttaako korjaus auton tehoon, kulutukseen tai ajokäyttäytymiseen?
Asiakas saa mukaansa todistuksen, jossa Volkswagen AG vakuuttaa, että toimenpiteet eivät vaikuta korjatun auton polttoaineenkulutukseen, moottorin tehoon, CO2-päästöihin, ajokäyttäytymiseen tai akustiikkaan."


Ei tuossa puhuta tyyppihyväksynnästä tai mainostetuista tehoarvoista mitään. Itse todistuksessa saatetaan puhua, mutta yllä lainattu teksti on se, mitä asiakkaille on luvattu ennen korjauspäätöksen tekemistä.

Koska ajokäyttäytyminen muuttuu, kuten Teknikens Värld mittauksin kiistatta osoitti ja kuten jonkun suomalaisenkin tahon olisi syytä todeta, tehdas on todistuksellaan jälleen kerran pettänyt asiakkaansa luottamuksen ja tulee joutumaan siitä vastuuseen. Tietysti tämä ei päde kaikkiin malliversioihin, mutta EGR:n huoltovälin lyheneminen taitaa päteä.

ja jos nyt ihan aikuisten oikeasti katsoittaisiin tätä tehtaan ja sen suomalaisen maahantuojan harjoittamaa kitkerän kuivakkaa asiakasviestintää, niin kyllähän tuosta paistaa pelkästään juristin kynän jälki läpi. tässä Damage control -vaiheessa ei sellaisella kovin pitkälle pääse, aikansa se toki kantaa, mutta jossain vaiheessa ruvetaan puhumaan aidasta, eikä aidan seipäistä.

19
Sille koneelle luvataan, että suorituskyky ei muutu. Ja muuttuihan se. Ja ylläpitokustannukset myös.

20
Moottori ja voimansiirto / Vs: Dieselin aika on ohi
« : 27.03.17 - klo:20:55 »
Todellisista huoltotarpeista polttis vs. sähkö en tiedä, mutta arvatkaapa, kummassa on kalliimpi huoltosopimus, Audissa vai Teslassa?

21
Citigo / Vs: Citigo jälleenmyynti
« : 05.03.17 - klo:21:49 »
Mulle soitti rinta-jouppi kolme kuukautta sen jälkeen, kun olin käynyt näyttämässä rahalla ostettavaksi. Olisi kuulemma ollut ostaja autolleni, alkuperäistä tarjousta korkeampaan hintaan. Ei tullut kauppoja, kun oli tullut jo muualla. Eli siis juu, käykää nyt enemmän kuin yhdessä kaupassa ja mieluiten ennen, kuin on teillä kiire.

22
autooni on ollut vuodesta 2015 asti NOx-päästöihin liittyviä laadunparannuskampanjoita. Niitä ei tietääkseni ole kuitenkaan tehty määräaikaishuoltojen (2 kpl) aikana,

Kampanja tuli tosiaan näkyviin auton tietoihin jo tuossa vaiheessa, etukäteen, vaikka kampanjan toteuttaminen alkoi huomattavasti myöhemmin jonkun saksalaisviranomaisen annettua ensin hyväksyntänsä.

23
Tässä briteistä hinta tietoja korjauksiin.
• EGR ($401)

Nuo USA-osahinnat nettona ei vielä mitään, mutta esmes tuo EGR on joissain malleissa niin v*ttumaisessa paikassa, että hinta asennettuna "vähän" pompsahtaa. Ja sitten kun sama remppa tehdään ajomäärästä riippuen kohta taas uudestaa, niin maksuautomaatti on hyvässä vireessä.

Tehtaalla taitaa olla sellainen suunnitelma, että nyt alkuun pestään kädet kaikista vastuista, joten jengi tekee hätäkorjauksia ja EGR/DPF-disablointeja pikkukorjaamoissa omaan piikkiinsä.

Viranomaiset heräävät kyllä ennen pitkää (Saksassa ja Lontoossa jo heräämässä), mutta siinä vaiheessa kun auto on "pilattu" pikkukorjaamolla, se ei ole enää tehtaan (tulevan) vahingonkorvausvastuun piirissä.

24
Volkswagen lähettämä kirje ei kovasti armoa anna: "Onko korjaustoimenpide pakko suorittaa autossani? Kyllä."

Ei voi käsittää, että on pakko suorittaa, mutta takuuta ei anneta ja moni auto on mennyt epäkuntoon pian korjauksen jälkeen, puhumattakaan kolmen tonnin remppatarpeesta kun EGR ja DPF molemmat kosahtavat tukkeutuneina. Miksi kuluttajaviranomaiset eivät puutu tähä härdelliin? Ei voi olla niin, että maahantuoja korvaa jotain vain goodwillinä, jos sille päälle sattuu.

25
Saksassa viranomaiset eivät teetä päästökorjauksia poliisiautoihin, koska Volkswagen ei anna takuuta:

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/paastoskandaali-baijerin-osavaltion-poliisi-ei-korjauta-volkkareitaan/6327210

26
Huijauskorjattu moottori tuottaa nokea eli niitä pienhiukkasia periaatteessa 2-4 kertaisen määrän alkuperäiseen verrattuna. Sen vuoksi hiukkasloukku DPF polttaa itseään useammin, joka lisää kulutusta ja jos moottorin sammuttaa kesken polton, kuuluu jäähdytyspuhaltimen päälle jäämisenä hetken aikaa. Saattaa tuntua nenässä ikään kuin kumin kärynä. Huijauskorjaus kuitenkin myös optimoi palotapahtumaa sillä seurauksella, että testiolosuhteissa pa-kulutus ja moottorin suorituskyky on sama kuin ennen korjausta. Käytännön olosuhteissa kulutus on monilla noussut.

Toinen ikävä seuraus on se, että sekä EGR:n että DPF:n käyttöikä lyhenee. Tämä haitta pitäisi nyt saada VW:n takuun piiriin.

27
Touran (03-15) / Vs: -06 takatutkan irrotus?
« : 21.02.17 - klo:11:06 »
Jos tehdasasenteinen, niin pitää.

28
Passat B7 (11-14) / Vs: TDI Huijaus Päivitys
« : 03.02.17 - klo:10:22 »
Tuo kulutuksen mahdollinen kasvu on ehkä kuluttajalle helpoimmin osoitettavissa oleva haitta päivityksestä. Mutta aika helppo siinäkin on VW-verkoston sanoa, että ei ole vertailukelpoista dataa juuri sinun autostasi ennen ja jälkeen päivityksen. Jotenkin toivoisi, että vaikkapa TM-lehti ottaisi järjestääkseen kunnolliset testaukset, ellei jo ole niin tehnyt.

29
Vaikeahan muutosta on tehdä niin, että joku yhtälön osa ei siitä kärsisi. Tehdas tai maahantuoja ei näyttäisi antavan minkäänlaista taetta siitä, että EGR tai muut laitteet kestävät jatkossa yhtä hyvin, kuin ennen päästökorjausta. Normaali kahden vuoden takuu lienee loppunut melkein kaikista korjattavista, joten tulevan korvauskäytännön paljastaa vain aika.

30
Tuon uuden dieselin kohdalla käytetään tuplalaskentaa, joka huomioi auton paikallisten päästöjen lisäksi koko tuotantoketjun. Koska kyse on jäteraaka-aineesta, pienikulutuksisen henkilöauton kokonaispäästöt (CO2) ovat pienemmät kuin pienessä täyssähköautossa (Leaf).

Sivuja: [1] 2







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi