Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - leonist1

#1
Onkos kukaan vielä vaihdattanut 1.0 TSI:n (85kw) jakohihnaa?
Tuollehan ei oikein löydy varsinaista määritettyä vaihtoväliä, mutta olisin kuullut että Skodan puolella olisi 6v joka tapauksessa. Itellä auto tulee kohta 5v ja kilometrejä tulee kohtuu runsaasti.

Ilmeisesti työnä isompi kuin normi jakohihnahomma ja vaatii omat erikoistyökalunsa, ainakin kvg:stä löysin Gatesin sivuilta aiheesta jutun ja videon.
Jos on kokemuksia niin kiinnostaisi kuulla.
#2



Piti tänne kirjoitella heti lomien jälkeen, mutta nyt tuli vastaan tää kuva niin muistin vasta. Tehtiin vaimon kanssa Elokuun alussa parin päivän lomareissu Kaakkois-ja Itä-Suomeen autolla. Ite ajan kohtuu taloudellispainotteisesti, mutta kuskina oli tässä kohtaa vaimo koko reissun ajan. Toki ajettiin pääasiassa 80km/h ja 60km/h rajoitusalueella, tohon ei ollut kuin ehkä 120-150km satasen ja sadankahdenkympin ajoa. Tää siis yhdellä tankillisella, seattiin meni tuon 1014km jälkeen karvan päältä 45L , eli todelliseksi tankkauksesta mitatuksi tuli 4,45l/100km . Ja kuski tosiaan autoon kokematon, varmaan tuplaantui kokonaisajomäärä Seatilla. Moottori on todellakin virnattu niin että kun ajetaan optimivauhteja ja optimikierroksia niin aika hajuilla mennään.
#3
Lainaus käyttäjältä: Bluebeetle - 28.09.21 - klo:19:55
Sulla kanssa facelift-ledivalot?

Ei, 2017 rekisteröity mutta viimeisiä pre-fl malleja
#4
Lainaus käyttäjältä: Bluebeetle - 21.09.21 - klo:19:17
No juu, hieman ehkä kieli poskessa kirjoitin..

Mutta mitään hirviöpaneelia ei ollut tarkoituskaan, ja jos tuolla saisi pelaamaan niin melkein olisin valmis laittamaan tuon summan.

Lumisella laittoi aspa että tilaa ja palauta jos en saa pelaamaan, ihan täälläpäin ei taida olla yksikään tuota myyvä pulju..

Itelle laitettiin jokunen viikko sit tommonen 50cm paneeli 1.0 TSI:n keulalle, canm8 cannect releen vaati ja sillä toimii, ei varmasti osanneet sanoa toimisko ilman.
Tota myy suomessa ainakin tukkurina semmonen yks tosi iso sähkötarviketukku, aika suuri osa korjaamoistakin pystyy sen ymmärtääkseni sieltä hommaan, ei ole pakko just noista isoista valokaupoista tilata.
#5
Tuosta käynnistymisestä,

itsellähän on siis nyt alla vm2017 1.0 TSI ST pre-fl ( omalla velkarahalla ostettu) ja taannoin oli 1,5v ajossa tismalleen samanlainen vm2016 käyttöetuautona, pari harhalaakia tässä välissä reilun vuoden. Autot ovat täsmälleen toisiaan vastaavat (pl Webasto firman autossa) , mutta tässä omassa olen huomannut että kylmäkäynnistyksessä alkuunsa hiukan epävireisesti moottori tärähtää ja ihan joksikin sekunneiksi kierrokset jäävät selkeästi yli 1000/rpm, ilmeisesti öljynpaineiden nostamiseksi ja öljyn liikkeellelähtemiseksi, mutta mielestäni tuo on ominaisuus mitä siinä aiemmassa ei ollut, aina kylmänäkin jäi heti käymään pehmeästi ja värinättömästi (siihen nähden kuinka 3syl nyt voi pehmeästi käydä).  Ja nyt puhutaan kylmäkäynnistyksestä ihan leudoillakin keleillä.

Muuten laatu tuntuu olevan melko tasaista, jarrut narisevat samalla tavalla mäkipysäköinnissä käkkärilä ja kuskin oven muovit särisee jos kajareista tulee yhtäänkään bassoa. Ja pakin saa joskus laittaa silmään kaksi kertaa kun ekalla ei oikein tunnu jäävän loveensa  ;D

Silti kovasti tuosta epsanjan ihmeestä tykkään, välissä ajelin isolla diesel -"cruiserilla" joka maantiellä kulki kuin juna ja tehoa ja vääntöä oli reippaasti enemmän, silti Leonissa jokin vetoaa itselle enemmän, meno on nöyrää ja köykäisen oloista. 
#6
Leon 5F (12–19) / Vs: Huoltohintoja
18.09.19 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 15.09.19 - klo:20:17
4 litran kannu sitä "huokeaa" öljyä maksaa 20 euroa, kun "kallista" LL öljyä saa 29 eurolla (esim. Mobil 1 ESP 5W-30).

Kun ohimennen kysyin Seat Center Tampereen (ent. Laakkonen) huoltoneuvojalta, niin totesi että 1.0 Tsi:ssä pitäisi 30tkm vaihtovälillä käyttää kalliimpaa 0W-20 Longlife -öljyä. Mutta tiedän kyllä että noilla 5W30 -laaduillakin on LL hyväksyntiä, esim juuri tuolla Mobililla taitaa olla. En tiedä onko keksitty vaan uusi tapa koijata apinalta lisää massia, vai miksi tuota on kiristetty, ilmeisesti polttoaineenkulutus ainakin teoriassa laskee taas vähän tuolla 0W-litkulla. Kuitenkin jos sillä haluaisi mennä, niin 4L kannu taitaa maksaa jo selkeästi enemmän.
#7
OK,
kiitoksia kommenteista. Enköhän mää uskalla sitten noilla koettaa talven tullen.
#8
Moro.
Ostin Leoniin työkaverilta A3:n orkkisvanteet 6x16", joissa ET50. Muistaakseni jossain oli että 5F:n maksimi ET sais olla 48, ei kai toi pari milliä oo juuri se ratkaiseva tekijä että rupee hinkkaamaan kii..? Eli olisko kellään kokemusta tai faktatietoa suuntaan tai toiseen ?
#10
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 17.04.18 - klo:09:12
Lukemat on mittarinopudella 120-130 km/h. Olen muutaman kerran nollannut ajotietokoneen kehä III liittymässä ja ajanut Lahteen. Tai toisin päin. Leon 1.0 TSI jaksaa hämmästyttää kuinka taloudellisena se pysyy kovissakin nopeuksissa.

Komppaan tätä. Työmatkalla kun ajan n. 25km pätkän Hki-Tre maantietä ja kesärajoitus on 120km/h, moottoritepätkällä menee 5,0-5,5l/100km kun ajan vakkari säädettynä 127-128km/h (tod. nopeus n. 123km/h). Vaikka ajaa kovempaakin, kulutus pysyy todella maltillisena, jos pitää kaasun tasaisena. Mutta jos noista vauhdeista vielä kuutosella haluaa vaikka vasemman kautta ohi hitaammasta ja painaa pedaalia lattiaa kohti, niin siten Leonikin jo rankaisee. Itsellä nopeusprofiili melko korkea, tuo kyseinen työmatka kokonaisuudessaan aika tasan 40km, keskinopeus kesärajoituksilla (riippuen mennäänkö kotiinpäin vai töihin  ;) ) n.82-90km/h ja menee tuon matkan n. 5,2-5,5l/100km, todellinen kulutus. Silloin kun ei Webastoa käyttele, niin Seatin at:n kulutusnäyttö on melko tarkka, valehtelee vain 0,1-0,2l/km. Pidän kyllä todella vähäruokaisena, monikaan bensavehje ei pääse edes lähelle todellisessa kulutuksessa.


#11
Leon 5F (12–19) / Vs: Huoltohintoja
09.03.18 - klo:17:49
Lainaus käyttäjältä: JJambs - 09.03.18 - klo:16:58
Varasin Leonille ensihuollon.

1. Leon 1.0 TSI man.
2. 30tkm
3. 275,80e luvattu puhelimitse
4. Laakkonen Lahti
5. -

Aika arvokasta.

Mulla kävi Leon jo syksyllä tuossa 2v/30tkm huollossa, Tampereen Laakkosella ja maksoi vähän yli 300e, kun poikkeukselisesti annoin vaihtaa orkkissulat sekä eteen että taakse, ilman niitä olis ollut suunnilleen samaa tasoa. Sulat ja niitten vaihto oli kyllä kalliit, mutta muuten en pitänyt ollenkaan pahana, kun edellinen Qashqai (J11, tää uusin malli ennen faceliftiä) eka huolto oli yli 500e ja toinen, laaja huolto yli 700e. Autokeskus, siinä vasta kallis paikka on  :o
#12
Niille ketkä ovat hieman pitemmän pätkän ehtineet ajaa otsikon mukaisella koneella, syökö teillä öljyä minkä verran? Ei ole näistä VAG-konsernipeleistä kokemusta ja tiedän että vanhemmissa TSI-koneissa oli tämä mäntä/öljyrengasongelma ja siksi söivät öljyä.

Itsellä nyt 39tkm takana ja kohta saanee taas tilkan lisätä, ensimmäiselle 30tkm öljynvaihtovälille jouduin n. 1L lisäämään. Aiemmat autot ei mitkään ole ihan noin paljoa vieneet, mutta meneehän tuo valmistajan toleransseihin, olisi kiva kuulla onko samantapainen kulutus muillakin? Ajan melko "hyvää" ajoa, kohtuu pitkä siivu töihin ja takas yhdellä käynnistyksellä suuntaansa.

#13
Lainaus käyttäjältä: Warlord - 05.02.18 - klo:06:05
On valot auto-asennossa. Pimeetä on aamulla ulkona ja duunin parkkihallissa aina.

Mulla tuossa Leon ST:ssä kyllä toimii auto-asennossa, mutta tyhmästi silloin jos valovalitsin on käännetty asentoon missä valot on koko ajan päällä, niin silloin tuo coming home-toiminto ei toimi, vain lähtiessä sytyttää valot.

Onkohan kukaan tämmöiseen koodannut takavaloja palamaan päiväajovalojen kanssa? Aika hyvin tuo haistelee hämärän tai harmaahkon ilman ja heittää valot päälle, mutta jos saisi takavalot palamaan, niin saisi aina olla auto-asennossa.
#14
Lainaus käyttäjältä: Konza7 - 04.01.18 - klo:13:26
Pitääpä tutkia kuinka ne saisi upotettua tuonne ylempään säleikköön aukot tekemällä, silloin tosin tarvisi tilata kesäksi uusi säleikkö  ??? Millaisen leveyden tuollainen yksittäinen palkki tarjoaa?

Tässä ainakin on "combi beam" näkyy molemminpuolin ojanpenkat mutta silti myös suoraa kantamaa ihan kivasti. Mutta varmasti eroa paneeleissa ja valmistajissa, olen muutaman aivan pistemäisen paneelin nähnyt.
#15
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=36723.msg615155#msg615155

Leon ST Ecomotice, yhden paneelin asennus pelkällä kilpiraudalla, ei ylätukia eikä siis ylimääräisiä reikiä
#16
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 09.11.17 - klo:10:35
http://www.opel.fi/tools/wltp-drivingcyle-fuelconsumption.html#layer_content_2

Juurikin tuolta Opelin sivulta lukien, huomatkaa myös että NEDC on SIMULOINTI, eli auto on laboratoriossa, antureissa ja tietokoneissa kiinni, ja simuloidaan tuo NEDC ajosykli. Ei ole mitään testireittiä mitä ajetaan oikeasti.

Käsittääkseni WLTP-sykli simuloidaan myös, mutta todellisuutta lähempänä olevilla parametreilla "WLTP-ajosykli perustuu todellisista ajoprofiileista tehtyyn kansainväliseen tilastotutkimukseen, jotta kulutusarvot voidaan määritellä totuudenmukaisemmin."

#17
Lainaus käyttäjältä: Sepittäjä - 28.10.17 - klo:07:56
Pitäisi valita kytkinremppaan osat vw golf 1,9tdi 4motioniin vuosimallia 2005 ja suunnittelin,että vaihtoon menisivät kaikki osat vauhtipyörää myöten.
Tutustuttuani valikoimiin,olen hiukan hämilläni,että onko niin,että kaksoismassavauhtipyöriäkin on kahdella tekniikalla toimivia ? Vai mitä tarkoittaa vauhtipyörä KITKAOHJAINLEVYLLÃ,, ? Onko siinä kuitenkin jouset, jotka kuormituksen kantavat vai mitä tuo termi tarkoittaa ?
Tunnetteko asiaa,että voisiko kyseiseen autoon vaihtaa kiinteän vauhtipyörän ? Kysyn tätä siksi,kun yksi myyjä ilmoitti,että autooni ei ole saatavilla kiinteää vauhtipyörää.
Löytyykö tätä kautta joku, joka olisi jo asentanut kiinteän vauhtipyörän ja voisi kertoa kokemuksiaan siitä ? Suositteleeko vai eikö ?
Ja vielä vihjeitä siitä,että minkä merkkiset osat kannattaisi valita ? Onko LUK ja SACHS :lla suuria laatueroja keskenään ? Ne lienevät kuitenkin luotettavimmat merkit ???
Odottelen kommentteja ennen osien tilaamista, kiitos!

https://www.ebay.co.uk/itm/BORG-BECK-HKF1040-SOLID-FLYWHEEL-KIT-fit-VAG-1-9TDi-99-08/291875087594?epid=1939967280&hash=item43f51c64ea:g:NfoAAOSwX61ZCXz2

Esimerkiksi vain, en uskalla susoitella kun ei ole kokemusta tuommoisesta
#18
Yleensä vähän vanhempiin automalleihin, jotka eivät aivan marginaalissa ole, löytyy ainakin joltain merkiltä parannettuja tai yksinkertaistettuja ratkaisuja varsinkin tunnettuihin ongelmakohtiin.

Tuo kaksoismassa tuntuu olevan autossa kuin autossa ihan tuomiopäivän keksintö. Koetapa etsiä vaikka eBaysta "solid flywheel VAG TDI" tms. , uskoisin että jotain löytyy.

Jos päädyt alkuperäiseen kaksoismassaan, niin Luk on sama firma joka tekee esim VAG:n DSG-vaihteistot, eli sama kampe joka löytyy sieltä VW:n orkkislaatikostakin. Sachs taas on osa ZF-voimansiirtoa, joka on ehkä suurin ajoneuvovalmistajien ensiasennustoimittaja, en usko että kummassakaan voi mennä kauheasti vikaan. Itse asiassa varaosabisneksessä on mahdollista että kilpailevat yritykset ostavat tuotteita toisiltaan ja pakkaavat omiin laatikoihinsa, kun ihan kaikkea ei kannata itse lähteä valmistamaan. En väitä että tuossa kohtaa asia olisi näin, mutta tätä kuitenkin tapahtuu.
#19
Mulla on tuo pre-facelift malli Ecomotive ST, led-valoilla. Sen verran on vertailupohjaa että ehti jo pari vuotta ennen tätä olla Qashqai (J11) bi-ledeillä myöskin, ja täytyy myöntää että vaikka Nissanin vikalista oli tuskastuttava, niin nuo valot siinä kyllä oli parikin pykälää paremmat kuin Leonissa. Eritoten lähivalot oli paremmat. Samalla henkäyksellä täytyy todeta että en silti halogeeneja ottaisi omaani. Tuo ledien valon väri on niin paljon parempi ja onhan se ulkonäköjuttukin.

Kaukovaloista todettakoon, että Nissanissakin mulla oli 2x Lazer ST4 paneelit lisänä, kyllä ne kivat oli. Sitä ennen oli 2012 Focus, missä Fordin bi-xenonit apuhalogeenein, ne oli kyllä parhaat auton omat pitkät mitkä mulla on missään olleet, todella hyvä valokuvio ja pitkä kantama. Seatissa pitkät on "ihan ok", mutta jotain lisää kaipasin, kun jonkinverran pimeitä syrjäteitä hirvi- ja peura-alueilla tulee ajeltua, niin laitatin uusien pykälien salliman yksittäisen led-paneelin minäkin. Kuva alla.





image uploader

Tuolla kyllä näkee, sanoisin että 300-400m on nyt kantamaa (oikeasti, moneen kertaan otin kiintopisteen ja katsoin tripparista) ja vaikka on yksittäinen paneeli, niin yllättävän hyvin antaa myös leveyttä, näkee metsänreunatkin.

#20
Itsellä juuri vuoden vanha pre-FL Leon ST manuaali 1.0 TSI.
30tkm nyt tuossa vedellyt, seuranta löytyy koko ajalta, kulutukset voi katsoa vaikka linkistä:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/791507.html

Pääosin aika huolettomasti ja kulutukseen keskittymättä ajellut, paljolti HKI-TRE moottoritietä 120km/h todellista vauhtia. Tuossa on myös Webasto, huomasi talvella että muuten kohtuu tarkkaan ajotietokoneen näyttöön tuo lisää heittoa, luonnollisesti. Kesärenkaat on matalan vierinvastuksen Continentalit, mutta mielestäni rullaa yllättävän huonosti niillä ja sadekelillä kulutus nousee todella reippaasti.

Kesälomien jälkeen jokusen viikon ajelin enemmän pihistellen, silloin pääsin koko tankillisella parikin kertaa alle 5L/100km ja parhaimmillaan n.40km työmatkan ajotietokoneen näytön mukaan 3,8L/100km, eli aika tasan neljään litraan todellisesti (keskinopeus tuolle matkalle n. 58km/h, 40/50/60/80 km/h alueilla). Mielestäni Leon on oikeasti tosi taloudellinen auto.

Kaikenkaikkiaan ihan huippu peli, vuosihuollon lisäksi ei ole kertaakaan tarvinnut käydä liikkeessä kun auto toimii päivästä toiseen ja mielestäni mistään ei oikeastaan ole tarvinnut tinkiä, vaikka onkin n. 30% halvempi kuin edellinen autoni.
#21
Heitin kyllä suoraan säilytykseen, mutta mun muistaakseni kesäkiekot oli Continentalit, oliskos ollut malliltaan EcoContact, matalan vierintävastuksen kumit kuitenkin.
#22
Eilen pyörähti Leon ST 1.0 mittarissa 10000km rikki, täytyy sanoa että ei juuri muuta kuin kehuja ole tähän mennessä autosta mainittavana. Normiajossa voimaa on oikein hienosti koko ajan käytettävissä ja jos oikein haluaa polkea niin kulkeekin, toki 3-vaihteen jälkeen välitykset pitenee sen verran että ihan GT-tahtia ei enää mennä.

Yksi suurimmista hymyilyn aiheista on tuo käytännön kulutus, ajan joka päivä Hki-Tre moottoritietä töihin eli keskivauhdit on työmatkalla näin talvella 80-90km/h välillä enkä todellakaan kauheasti aja "sukkasillaan", silti 10tkm keskikulutus (tankkauksilta mitattuna ja Webaston käytön sisältäen) vain 5,84L/100km, mielestäni todella mallikas ajoihin nähden.  https://www.spritmonitor.de/en/detail/791507.html   

Aikaisempaan dieseliin nähden jopa polttoainekuluissa säästöä muutama kymppi/kk, puhumattakaan käyttöedusta  ;D

Muutenkin Seatin laatu ihan kaikilla osa-alueilla on erittäin vakuuttava, jopa etukäteen joidenkin haukkuma äänieristys on aivan hyvällä tasolla, vaikka on nuo Nokian ulvojat alla.

Tää on nimenomaan järkipeli, ja hauska sellainen.
#23
Eikös se ollut niin että jos auto on tosiaan sitä uudempaa 2013 vuosimallia, niin konekin on uudempaa sukupolvea (oliko EA211...?), nämä koneet on taas hihnalla ja niitä surullisenkuuluisia ketjuongelmia ei ole. Olen ainakin jokusta Golf-farkkua nähnyt kaupiteltavan vanhakorisia 2013-mallisena, varmaan laitettu rekisteriin vasta myöhään. Mutta googlaa tai vertaa muualta kuvia niin huomaat aika nopeasti eron korimallien välilä, jos kauppiasta et usko.
#24
Lainaus käyttäjältä: Solemn - 29.12.16 - klo:15:12
Nyt on reilut 400km tullut mittariin ja olen äärimmäisen tyytyväinen ostokseen.

Onnittelut ostoksesta! Itsellä tuli juuri 2kk autolla täyteen, kilometrejä on juuri vajaat 6000, täytyy sanoa että todella tyytyväinen olen myös.Tuo pata on aivan uskomattoman nöyrä arkikäytössä, ja kulutus pysyy tosi maltillisena, eikä muutenkaan autossa ole moitteen sijaa.

Varmasti paljon nautinnollisia kilometrejä edessä!  :D
#25
Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 12.12.16 - klo:20:41
Itse katselisin tilanteessasi manuaalivaihteisia 1.4tsi (122-125hp) tai 2.0fsi moottorilla olevia autoja.

Niin onko nuo 122/125 heppaiset hihnalla jakopää?

2L FSI Passatteja näytti ainakin olevan ihan kohtuuhintaan, onko siitä koneesta enempiä kokemuksia kenelläkään?

DSG:tä tai mitään muutakaan automaattia ei olla hommaamassa, ihan ehdottomasti manuaali (vaimon mielipide, itelle tomaatti kyllä passaisi)
#26
Tarttis perheen toinenkin auto vaihtaa dieselistä bensaan, mutta mikäs VAG-bensakone olisi semmoinen vähävikainen? Ei ole suurempaa kokemusta näistä konsernituotteista. Kun auto tulee vaimolle, niin siinä tarttee olla hiukan pippuriakin, eli mikään 100hv vapari ei tule kysymykseen.
Suorituskyvyn takia kiinnostaisi esim. 1,4 Tsi-koneet, onko joku tietty auto/moottori yhdistelmä mikä on vähävikaisempi tai mitä tulee ehdottomasti välttää? Tai onko 1,8 Tsi parempi? Auton vuosimalli pitäisi olla varmaan siinä 2006-12 haarukassa.

Mistä tietää onko ketjuvikainen takuukorjattu kunnolla? Työkaveri osti kerran korjatun ketjukone 1,4 Tsi:n, meni alle vuodessa uudestaan, onneksi oli lisäturva mikä korvasi.
#27
Omaa kokemusta ei ole, mutta kuuleman mukaan Cobran LED-muutossarjat pitäisi olla kohtuu pätevät.
#28
Meillä oireili vaimon koreanrauta tuollain kun oli egr-vika. Ilmeni nimenomaan lämpöisenä, koneen jäähdyttyä kävi taas aikansa kunnes sammui.
#29
Nyt keskustelua ankean ja pimeän ajan keskelle valoista.

Missä autossasi on ollut parhaat tehdasasenteiset lähivalot ? Kaukovaloja kun saa helpohkosti parannettua, mutta lähivalotehoa ei ainakaan lain puitteissa kovin helposti saa merkittävästi kasvatettua, kuitenkin varsinkin etelän taajaan asutuilla alueilla ajosta suurin osa suoritetaan vain lähivalot palaen, johtuen jatkuvasta vastaliikenteestä.

Itsellä oli tuo 2012 Focus Farkku, jossa oli bi-xenonit (ja apukauko-halogeenit) , siinä oli ehdottomasti parhaat ajovalot (lähi -ja kauko) mitä missään ajamassani autossa.

Aiemmin olen jokusen kuukauden ajan vm 2006 Corollalla, siinä ei kyllä tällaisilla syyspimeillä oikein tiennyt muusta kuin merkkivalosta että valot on päällä, eli ehdottomasti huonoin valoiltaan.
#30
Lainaus käyttäjältä: MikHei - 15.11.16 - klo:18:23
Ne Isofixin keskipalikat ensin irti. Sitten voimaa käyttämällä ne Isofixin kehykset, jotka lukitsee istuimen takaosastaan kiinni. Sitten lähtee muistaakseni vain ylöspäin nykäisemällä irti koko istuinosa. Irti olen käyttänyt, mutta toivottavasti aika ei ole tehnyt muistille tepposia.  ;)

Ps. Minulla 5-ovinen, mutta farkussa lienee samalla systeemillä.

Okei, täytyypä viikonloppuna ottaa tovi ja lempeällä väkivallalla koettaa josko lähtisi sovinnolla irti. Kiitos vinkistä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy