Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - miz

#1
Lainaus käyttäjältä: SanteS - 19.07.24 - klo:18:26Onko muilla kuulunut apparin puolelta edestä sellaista muljuvaa/kolina ääntä terävissä töyssyissä? Comfort modella ääni tulee vain isommissa töyssyissä ja sport modella jokaisessa töyssyssä, esim. kaivon kannen päältä kun ajaa. Takuuseen on vaihdettu jo iskari ja mooottorin tukikumi eikä mistään löydy mitään välyksiä. Mutta edelleen sama jatkuu ja K-auton mukaan auto on nyt kunnossa. Itsellä joskus vanhemmissa autoissa koiranluu tai iskarin ylätukilaakeri aiheuttanut samanlaisia kolinoita.

Eipä tuo nyt näin kesällä asfalttiteillä häiritse, mutta hiekkateillä ja talvella etenkin kun on terävää töyssyä siellä sun täällä niin on todella ärsyttävää kuunneltavaa.

Pitää varmaan pyytää jos K-autolta saisi henkilön kyytiin, jolle voisi näyttää töyssyissä mitä ääntä tarkoitan, kun tuntuu ettei he tiedä edes mitä ääntä tarkoitan  :D

Auto siis eTSI FR -20.



Mulla piti ihan samaa PHEV malli uudesta alkaen. Mainitsin aina huolloissa, koskaan eivät löytäneet mitään, tai edes kuulleet mitään poikkeavaa. Huollon mukaan ominaisuus..
#2
Lainaus käyttäjältä: Kahvilalli - 18.07.24 - klo:10:31Moi.

FR Leon Sportstourer PHEV harkinnassa ja lähinnä tuon saman ikäisen Octavian välillä arvon. Hyvin samanlaisethan nuo taitaa olla, mutta onko täällä kummatkin ajaneita jotka voisi kertoa omat kokemukset näistä kahdesta? Miten eroaa ajettavuudeltaan?

Itseäni tämä Leon miellyttää silmää enemmän ja tuntuu saavan paremmin varustellun edullisemmin, kuin vastaavan Octavian.

Itsellä oli Leon, ei suurempaa valittamista, eikä vikojakaan ollut 40tkm aikana. Ovien verhoilun räminää ja edellistä mallia huonompaa äänentoistoa lukuun ottamatta. Nämä sai kuntoon ovet vaimentamalla ja äänentoiston päivittämällä jälkikäteen, huollossa eivät osanneet rämiseville ovipahveille tehdä mitään.

K-auton kautta maahantuoduissa 5 v / 100.000km takuu, joka itselle oli yksi valintaperuste hinnan lisäksi.
#3
Myyty
#4
Lainaus käyttäjältä: oct - 22.06.24 - klo:11:42Jos / kun latauskaapelin lukitusmoottori menee rikki (kaapeli ei lukitu, korkeajänniteakun lataus ei käynnisty), niin siinä tapauksessa joku ohjainlaite tms. menee virhetilaan ja 12v akku menee tyhjäksi 2-3 päivän aikana.

Ja käyttäjä Tunumppi tuossa ylempänä mainitsi, että huollosta saadun tiedon mukaan 12v akkua ei edes ladattaisi ajon aikana?

Vikatila voi olla asia erikseen. Mutta kyllähän noita plugareita voi käyttää vaikka ympäri vuoden ilman latauspiuhaa. Silloin auto lataa polttomoottorilla ja regenillä sekä ajoakkua että 12v akkua.
Jos ei lataisi, niin miten jengi noita voisi käyttää lataamatta päivittäin kotona?
#5
Lainaus käyttäjältä: oct - 21.06.24 - klo:16:22Meille kerrottiin huollosta että voi ajaa normaalisti, vaikka latauskaapeli ei lukitu. Kannattaa pitää silmällä sitä 12V akun jännitettä ja ladata sitä esim. joka toinen päivä. Muuten akku pääse tyhjäksi, eikä auto lähde enää käyntiin. Itse mittailin jännitettä ihan yleismittarilla.

Miksi sitä 12v akkua pitää latailla erikseen? Sehän latautuu aina kun autolla ajetaan / on virta päällä.
#6
Katso K-auton suomeen tuoma ja uutena myyty auto. Niissä on takuu 5v / 100000km vs. tuontiauton 2v.

Huollot tehtynä ja dokumentoituna, eka isompi huolto on 4v / 60.000 km, ml dsg öljyt ja tulpat.
#7
Edelleen varastossa turhan panttina, hae pois 120 Eurolla!
#8
^^
Omassakin oli kolinaa oikealla edessä, ja siitä useamman kerran mainitsin huollossakin. Eivät koskaan löytäneet tai kuulleet mitään, samanlaisena pysyi niin kauan kuin auto mulla oli.
#9
Tämän voi poistaa.
#10
Erkkasarja ja rc165 koaksiaalit myyty.
#11
Thule WingBar Edge setti myynnissä. Hyvä ja ehjä, sopii 2020 Sportstoureriin, ehkä muihinkin.

WingBar Edge putke 860 + 770mm, ja lukittavat jalkasarjat.

180 Eur, uusi setti kaupassa n.400 Eur.

Helsingissä, kuvat ja lisätiedot:
o4o6694455
#12
Tulevan autonvaihdon myötä Leon Sportstourerista otetaan hifit pois ja palautetaan alkuperäiset paikalleen.

Nyt olisi tarve saada Styroxinen säilytyslaatikko tavaratilan kannen alle, kellään kiinnostusta vaihtaa päittäin? Muotoon valettu lasikuitukotelo verhoiltuna jää ylimääräiseksi, nyt 1x8", sopii myös 2x8"..
 

Lisätietoa tuolta myyntiosiosta tai o4o6694455
#13
Tulevan autonvaihdon myötä Leon Sportstourerista otetaan hifit pois ja palautetaan alkuperäiset paikalleen.
Kiinnostuneelle pari vuotta käytettyä Gladen hifiä tarjolla. Mosconi vahvistin siirtyy näillä näkymin seuraavaan autoon.
Etuovet: Gladen One 8" slim T6 erillissarja
Takaovet: Gladen RC 6,5" 2-tie koaksiaali
Subbari: Gladen SQX 08

Tavaratilan välipohjan alle muotoon laminoitu subbarikotelo myös kaupan, tai vaihto päittäin styrox laatikkoon. Tämä menee siis heittämällä alkuperäisen styroxisen säilytyslaatikon tilalla, ja jää tilaa myös latausjohdolle. Mieluiten vaihdossa styrox laatikko minulle, ettei tarvi tilata uutta K-autosta.
 

Lisätietoa ja kuvia o4o6694455
#14
Mulla on ollut automaatilla kohta kolme vuotta, ei juurikaan koskaan tarvitse muuttaa mitään, edes lämpötilaa.
Toiminut harvinaisen hienosti.
Ja siellä valikossa on valittu puhallus myös alas?
#15
Meni itselläkin nuo paksun kuuran peittoon, sekä tutka että parkkisensorit.

Pyyhkimällä puhtaaksi loppui herjat.
#16
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
09.01.24 - klo:21:14
Lainaus käyttäjältä: Tonzu - 09.01.24 - klo:09:58Tyhmästi kyl suunniteltu jos käyttää webastoa ja lähtee ajamaa polttiksella nii käyttää ajoakkua lämmitykseen sen jälkeen.
Luulis et sen verran tulis sitä lämmintä et ei tarviais sähköllä lämmittää.
Sen tiedän että webasto lämmittää vaa kabiinin.

Webaston käyttö varmasti vähentää sähkön tarvetta, mutta kun se sisätilan kierron vesimäärä on aika pieni, niin alkaisi puhaltamaan varmaan kylmää jollei jollain keinolla lämmitettäisi ennen bensamoottorin lämpenemistä.
#17
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
08.01.24 - klo:21:08
^^
Ajoakku.

^
Lämmitykseen. Sähkölämppäri lämmittää täydellä teholla sisätiloja kunnes moottorilta alkaa tulemaan lämmintä vettä lämmitykseen.
Akku tyhjänä kylmälähdöissä on alkuun kova kulutus kun se lämmitykseen tarvittava sähkö tehdään bensamoottorilla.
#18
Lainaus käyttäjältä: Keksi - 01.01.24 - klo:15:10Uskaltaako painaa huomenna aamulla starttinappia -34C pakkasessa? Lohkolämppäriä ei ole..

No, uskalsitko? Startin hyytymisestä käynnistyminen ei näissä ainakaan jää kiinni :)
#19
^
Mulla on ollut auto latauksessa käytännössä aina katoksessa, ja kolmen vuoden aikana ongelmia luukun kanssa 0.
Taitaa syynä olla näissä solenoidin jäätymisissä taivasalla lataus, jolloin sinne lukitustapin väleihin pääsee vettä/kosteutta ja jäätyy sopivassa kelissä kiinni.
Luokattomia varmaankin kuitenkin ovat koko konsernin laajuudessa, kun eivät tunnu kestävän ulkokäyttöä (taivasalla) kuten pitäsi.
#20
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
30.12.23 - klo:15:17
^
Ymmärtääkseni ohjainlaitteessa on eroja, vähintään uudelleen koodaus pitää tehdä että toimii parkkitutkat ja avustimet oikein kärry kytkettynä.
#21
Formentor / Vs: Full link
24.12.23 - klo:10:27
^
Juu, on mullakin ollut 2016 malli johon piti jälkikäteen hommata. Mutta näissä uudemmissa on käsittääkseni kyllä kaikissa valmiina sekä Cupran että Seatin puolella.
#22
Formentor / Vs: Full link
23.12.23 - klo:17:56
No kyllähän näissä kaikissa uusissa tuo pitäisi olla vakiona käytettävissä. Langallisena ja langattomana.
#23
Tuli turhaan manattua, näköjään tuo osaa tosiaan nykyään jatkaa latausta.

Läpi tuli ja asentui. En kyllä huomannut muuta eroa vanhaan kuin CarPlayn muuttunut resoluutio..
#24
Mulla kanssa yritti latailla, mutta tuntuu olevan sama kuin aikaisempienkin OTA -hommien kanssa. Jossain kohtaa latausta napsahtaa kaiuttimissa, verkkoyhteys katkeaa ja infotaiment kaatuu. Sitten saakin odotella että koska se näkyy uudestaan ladattavissa.

Saavat hoitaa tuon seuraavassa huollossa jollei tässä kuukauden aikana asennu. Viimeksi päivityksen lataukseen meni 6 viikkoa.

Ihan hyvä auto, mutta joltain osin on aika vitsiä nämä softat.
#25
Formentor / Vs: Hybridiajo pakkasella
05.12.23 - klo:09:59
Piti vielä lisätä, että jos akun lataa vähän ennen lähtöä, niin se samalla lämpeää sen verran että itsellä on onnistuneet sähköajot ulkolatauksessa vielä -18 lämmössä. Mitä pidempään auto seisoo kovassa pakkasessa, sen varmemmin lähtee bensalla.
#26
Formentor / Vs: Hybridiajo pakkasella
04.12.23 - klo:19:06
^
Polttomoottori käynnistyy pääsääntöisesti kun akun lämpötila on kylmempi kuin -10.

Kylmällä akulla sähkötehoa on aika rajoitetusti tarjolla, ja kaasupolkimen painaminen starttaa melko herkästi bensamoottorin jos tehoa haluaa enemmän kuin kylmältäakulta voidaan ottaa. Jos autolla lähtee lämpimästä hallista, niin pakkasella ei juurikaan ole merkitystä ajoon.
Rangeen vaikuttaa eniten 5kW sähkölämmitys, renkaan vaikutus on marginaalinen tuohon verrattuna.
#27
^
Ihan samaa ongelmaa on Volkkarinkin merkillä noissa osissa. Kostea ilma, ja lämpötila lähellä nollaa niin alkaa kessyn ongelmat. Pakkasella ei ole mulla ollut mitään vikaa toiminnassa, mutta tuossa nollan paikkeilla on.
#28
^
Juuri noin toimii itselläkin.
Jos piuhasta on virtaa saatavilla, käyttää aina sitä. Jos ei, niin akusta.
#29
Itse käytän jatkuvasti mm. Lämmityksiä ja ajastuksia.

Ei tuo 115 eur / 2 vuotta enää ihan älytön ole.
#30
Merkkejä on eri kokoisia, sallittu koko riippuu mm. sijainnista ja nopeusrajoituksesta.

Parkkihallissa voidaan käyttää pientä merkkiä, jollaista esim maantiellä ei saa käyttää.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy