Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - sepinki

#1
Nyt kun en enään uskalla as:n puolella kirjoitella.... niin tällä foorumilla sitten vaihteeksi.

Tuota 2.0 tdi:n öljynkulutusta ei ole Audin/ wv:n/ skodan tjsp:n kautta myönnetty, niin silti totta se taitaa valitettavasti olla.
Omissa -17 Audeissa ei vielä... mutta kaiketi näissä uudemmissa on taipumusta siihen. Puhun siis n. Vuodesta 15 eteenpäin.

Moni autokauppias on nimittäin näissäkin ollut moisesta kiinnostunut. Ilmenee kuulemma yli 100tkm ajetuissa.

#2
Lainaus käyttäjältä: arska - 13.02.19 - klo:13:32
No sitten tietenkin. Olin lukevinani, että kirjoitit "takavetoiset" ja oletin, että molemmat oli sellaisia. Renkaat tietenkin vaikuttaa paljon ja ainakin kaksivetoisissa ei tarvii olla kovin ihmeellinen mäki, että luistonesto tappaa menon kokonaan, jos sitä ei tajua ottaa pois pältä

Oli juu vähän epätarkka tuo eka viestini, Mersun luokittelin takavetoiseksi kun en nähnyt merkintöjä, mutta tuosta viestistä voi tosiaan lukea että myös BMW olisi ollut takavetoinen. Epäilisin, että luistonesto taikka renkaat oli sen etenemisen esteenä. Ei tuo torsen mikään autuaaksi tekevä vempele ole, mutta mukavasti kitkoilla koitti hakea pitoa kaasun käytöllä kun vetoluistonesto oli pois päältä.
#3
Takavetoon nähden en olisikaan yllättynyt.

BMW:n takapellissä oli x-drive tjsp lätkä jonka olen kuvitellut merkkaavan nelivetoa. Tunnustan, etten Mersun perästä onnistunut bongaamaan mallimerkintöjä ja sen osalta tilanne avoin.
#4
Moikka jaiksi,

Isosta osasta vag- konsernin autoja saa esc:n ja vastaavat sallivampaan asentoon ihan kabiinin nappuloista. Jos haluat kaikki avustimet pois se onnistuu monessa mallissa vcds-ohjelman kautta. Velhoja löytyy tältä foorumilta.

Omassa kutosessa on toistaiseksi riittänyt napin painallus kun on takuun alainen kiesi, ottaa asr:n pois pelistä ja saa vedettyä 360 asteen sladit jos haluaa. Abs ja muut toki säilyy, mutta ei vielä ole tullut tilannetta että ne haluaisin pois, en ole niin hyvä kuski. Muista kuin neljän rinkulan torsen nelikoista ei valitettavasti itsellä kokemusta. Veikkaan, että subbeissakin joku sähköaivo rajoittaa menoa näissä 2000- luvun peleissä.
#5
Varmaan aika turha vastaus tähän ketjuun mut menköön...

Tänään yksi lapsista joutui koulun penkille ja kävin aamutuimaan viemässä.

Lopputulos; 15 senttiä sohjoa n. 5 asteen kulmassa ylämäkeen olevalle koulun pihalle oli jonoa, omassa kiesissä 225/55/17 cvc6 kitkat. Edellä takavetoiset väyrys-mese ja nykyistä g30 mallii edeltävä bmw, oisko sit f10 tjsp. Noiden renkaita en käynyt ratsaamassa...

Yllättäen ainoa joka nousi suunniteltua reittiä oli allekirjoittaneen olympiavolsu. Kuskien eroista en pysty sanomaan mitää, ite otin esc:n sport-asentoon ja annoin riittävästi "tallaa". Mese ja bemu pakitteli edeltä pois, itsellä ei luonto antanut periksi vaan piti näyttää☺

Lopputulos; joko kuski tai torsen vei voiton tässä pelissä
#6
jarkko_h: n kanssa osin samaa mieltä... en taida olla käyttänyt ehkäisyä kun on neljä lasta ja uskon lähinnä siihen alakerran heppuun...

Karpan tavoin (ja saman työnantajan palveluksessa) käytin aikanaan alle kolmekymppisenä kolmea rengaskertaa. Kesällä kesikset, syksyllä ja keväällä kitkat ja kunnon talvella nastat.

Nyt kun ikää vähän enemmän ja kello ei sanele ihan niin paljoa jätin itse tuon talvivaiheen pois. Hyvin olen pärjännyt kun ei tartte max nopeudet talvella olla yli 160. Jos pitäis viel ajella tuolla tavalla ottaisin talvikeliin nastat.

Kun on päässyt "chiefmaster callahan" asemaan ei töihin pääsy ole sekunneista kiinni...
#7
En oikeastaan enää jaksa tätä jankkailua, mutta totean, että kummassakin nickin torsen- nelikossa on talvirenkaat. Itse ajan vaimon ympärillä sitä kuuluisaa kahdeksikkoa kitkoilla kun hän ajaa nastoilla. Renkaat cvc6 ja cic2 alle 10 tkm ajettuna alle vuoden dot:lla. Että sinällään turha keskustelu täällä menossa, joku tykkää tyttärestä ja joku isoäidistä.

Nopeusrajoitusten mukaisesti ajettaessa ihan sama mitkä talvirenkaat alla, kunhan kuskilla on aivot tallella. Ellei pysty mukauttamaan nopeutta/ajotapaa kelin mukaan on joko mulkku tai voi viedä kortin poliisille. Se mitä siinä tien vierustan kyltissä lukee on se suurin salittu nopeus on sitten kuinka dynaaminen kuski tahansa. Mun elämä ei ainakaan ole vartista kiinni, kuolen kuitenkin joskus.
#8
Samaa mieltä seatts:n kanssa. Mustaksi vaan.

Itellä ei A6:n peräpellissä oo ees quatro merkkii et älä vaan laita sitä vrs merkkii :)

#9
Omana kokemuksena totean seuraavaa;

Täällä Satakunnassa keli on viime päivinä seilannut suuntaan ja toiseen, välillä plussaa ja välillä pakkasta. Välillä hiton liukasta, välillä ei.

Toisessa (vaimon) autossa Conti ice contact 2 nastat (225/50/18) ja omassa Conti Vikingcontact 6 kitkat (225/55/17). Kummillakin renkailla ajettu muutama tuhat km.

Nastoissa ainoana erona toistaiseksi havainnut rapinan... Keli ei ole kumpaakaan autoa suistanut ojaan, tämä vaimon kanssa todettu. Autot tälläkin hetkellä turvallisesti tallissa.

Omalla autolla nopeusväli ollut 0- 130 km/h, vaimosta en tiiä mutta sen mitä itse ajanut sillä autolla on 0-100 km/h

Mielipiteenäni esitän, että pitää syvälle katsoa peiliin ellei kitkoilla pärjää Suomen talvessa. Ei niillä nyt ihan samalla tavalla voi ajaa kuin kesällä, mutta ajotavan ja vauhdin voi myös sovittaa kelin mukaan jos vain haluaa. Näin taitaa pääosa tehdäkkin, itse kun en ole niitä dynaamisia kuskeja, ajan yleensä rajoitus +8 km/h todellisena nopeutena.

Pakkoon en juuri usko kuin kuoleman kohdalla (tähän asti kaikki kuolleet), kitkoille voisin ehdottaa vero tms huojennuksia oston yhteydessä.






#10
Näissä uudemmissa on valitettavasti eri toimintalogiikka kuin o.b.:n autossa.

Näissä kun ei tuolla tehdasasennetulla eberillä ole tehtaan jäljiltä tarkoituskaan esilämmittää moottoria vaan pelkästään auton sisätiloja. Juu tyhmää, mutta Suomi ei ole ollut suunnittelun lähtökohta. Saa sen toki koodattua lämmittämään myös moottoria.

Mutta nämä omat kommentit siinä mielessä veikkailuja kun ei ole samalainen auto itsellä kyseessä kuin ketjun aloittajalla.
#11
Itellä kutosten eberit ei kesällä käynnisty ellei ilmastoinnin säätö ole "hi" asetuksella, eli samoilla linjoilla geomanin kanssa.

Kuitenkin kakesta eberi päälle laittaen auton ilmastointilaite (autoissa nelialueinen ilmastointi) käynnistyy lämpötila-asetuksesta riippumatta. Eberi vaan ei totea tarvetta käynnistyä, kun ei tarvi lämmittää jos auton sisälämpötila on jo valmiiksi liian lämmin. Viilentäähän tuo ei sinällään osaa, kunhan nyt kierrättelee ulkoilmaa sisään.

Eli ennen suurempaa remppaa kimideuksen kannattaa testata nuo em. jutut.
#12
Nyt kun en tiedä Tommi87:n traktoria on valitettavasti pakko kommentoida...

Ã,,lä perhana mene laittamaan traktoriisi sitä vanhaa ölppää.

Ihan Valtran (ent. Valmet) traktorin omistajana en voi missään nimessä suositella ko. toimenpidettä. Ölpän laatu- yms. vaatimukset on jotain ihan muuta kuin vag autojen öljyt.

Nykyvehkeissä motin hinta on myös jotain ihan muuta kuin esim. mun Audien motin hinta. Enkä kyl tarkoita et olis halvempi...
#13
kalakukko88:lle pari kommenttia.

Itellä nyt kolmesta Audista kokemusta led-valoista sekä muuten seitsemästä xenon-valoilla olleista autoista. Jätän normivalot pois tästä.

Jos valot on yksi pääkriteeri auton valinnassa, ei kannata muita kuin älykkäillä led-valoilla olevia kiesejä katsellä. Omissa Audeissa matrix-ledit ja niillä kyllä pärjää. Valojen huipputeho pitkillä ei paras mahdollinen, mutta siinä kun normiauto vetää lyhyet päälle niin matrixit varjostaa vain tarvittavan osan ja muuten on "pitkät" päällä.

Monella on järkyttävät lisävalopatterit keulalla, mutta lyhyillä valoilla ei sitten näekään yhtään mitään. Jos ajaa yksin keskellä ei mitään niin varmaan ok, mutta kun asuu etelä-suomessa niin lyhyet on yleisimmin päällä.

Toistaiseksi muutaman vuoden kokemuksella ei tarvi pelätä valojen "jäätymistä". Niinä muutamana alijäähtyneen veden päivänä ei kyllä normivalotkaan pysy sulina. Takavalot pöllyävällä lumella on suurempi ongelma.
#14
Audi / Vs: Audi A6 (2018-)
20.07.18 - klo:20:00
On sitten tullut rakenneltua Audin konfiguraattorilla uutta kutosta vastaavilla specseillä kun omat c7 mallit.

On sitten ihanan kallista, avant yli 80 k â,¬ ja sedani sen vajaa 4k â,¬ halvempi tuolla 45 le- mallilla....

Ellei 2.0 tdi quattrona ole ratkaisevasti halvempi pitänee seuraavassa autonvaihdossa alkaa katselemaan muita merkkejä (MB tai BMW).

Ja juu ei kannata ehdotella Skodaa tjsp vaihtoehdoksi, vaikka autona ok niin omalla rahalla hankittuja "jatkeita" ei kiinnosta downgreidata. Ihan muutaman merkkisiä autoja on itsellä ollut uutena hankittuna (foordia, pösöä, sitikkaa, volsua, toipottaa, volvoa, audia) ja käytettynä vielä useampaa. Yhteensä vähän alle 30 kiesiä. Ajo yms. yleinen tuntuma ikävä kyllä näissä ns premiumeissa on vaan vähän eri. Varsinkin kun kuskit on täysin eri kokoisia mitoiltaan. MB E- class on vaan vähän hankala valinta kun appiukolla on sellainen ja viiskymppinen ei halua olla "pappa" 😂

#15
Audi / Vs: Audi A6 (2018-)
12.07.18 - klo:12:17
Tuon mainitun pienempitehoisen 3.0 TDI:n hinta tulee nousemaan (useita tuhansia Euroja) kunhan 2.0 TDI 150kw hinnoitellaan. Että jos kutoskone kiinnostaa kannattaa olla nyt liikkeellä.
Itseä kyllä kiinnostaisi, mutta lisävarustehinnoittelu vähän hillitsi tunnelmia (kuten Audin osalta yleensä muutoinkin). Tuskin on ihan lähiaikoina odotettavissa mitään sopivia kampanjamallejakaan kun myynti vasta alkamassa.

Edit; Toki tuo "LE"- malli on ns. kampanjamalli, mutta esim. Comfort- paketti, iso navi jne. on vielä melko suolaisissa hinnoissa.
#16
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 facelift -15
02.07.18 - klo:22:02
Olisiko kenties aihetta aloittaa uusi ketju A6 C8- mallille? Se on kuitenkin jo virallisesti esitelty ja tulossa myyntiin lähiaikoina.

Ei taida tällä palstalla kuulua ns. jokapojan malleihin, mutta mielestäni kuitenkin ansaitsee oman säikeensä.

Juurikaan muuta freshiä tietoa ei itsellä ole ko. mallista kuin launch edition mallin 3.0tdi 170 kw hinta alk. 61700 â,¬. Kyseessä siis sedan korimalli. Muut tiedot uutuudesta löytyy googelin haulla.... vakiovarusteista tms ei itsellä vielä tietoa mutta selvinnee kunhan ehdin myymiöön juttelemaan tositarkoituksella.

#17
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
02.02.18 - klo:21:15
Juu en kanssa kaipaisi nelikkoa jos omalla seudulla olisi talvikunnossapito edes jollain tolalla. Takaveto olisi valinta siinä tapauksessa tilapäisen lapsetuksen esiin tullessa. Tänään oli kuitenkin  melkoista arpapeliä päästä töihin perheen kolmosautolla, tojon etuveto Auriksella. Oma tyhmyys kun jätin nelikot talliin ja otin pihalla lojuneen auton. Kyllä sillä ajoi, mutta ajonautinto oli kaukana ja oma kaista ei meinannut riittää... Syy valintaan oli, että tojo oli lämmin sisälämppärin ansiosta kun Audeissa ei ollut webasto ollut päällä... tosi hyvä syy juu...

Mutta tuo on hyvä tieto itselle jos noita BMW:n jakolaatikoita on mennyt. Itsellä kun ei niistä ole mitään kokemusta.

Mutta tämä tästä, josko sitten jatkettais todellisilla kokemuksilla otsikon mukaisesta asiasta.
#18
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
02.02.18 - klo:20:55
Varmaan ihan hyvä vinkki patomursulta, mutta vähän vajaa 70 vuotiaalla herrasmiehellä joka on ajanut meseillä 60- luvulta asti ei kyllä ole enää kiinnostusta leikkiä autolla. Itsellä ei ihan vielä 50 täynnä ja pelleily edes joskus vielä kiinnostaa.

No se tästä. Olisin itse ostanut bemun mutta tarjous edellisestä Audista oli sen verran vajaa, että Audeilu jatkui toistaiseksi. Eli en ole merkkiuskollinen mutta nelikon kyllä haluan. Ihan sama mikä on ns. myyntinimi nelikolle.

Tuossa edellisessä viestissä oli vain tarkoitus kuvata, että jopa kova mesemies myöntää vajaavetoisen takavedon heikkoudet talvella eikä koita sitä selittämällä taikka videoilla ja sekunneilla kumota kuten jotkut tässä ketjussa.

Tämäkin viesti siis edelleen täysin ot:a otsikkoon nähden.

B9 on ihan hyvä auto kun olen sellaisenkin omistanut ihan itse. On sitten torsen tai joku muu. Nää on täysin mielipide asioita ja aika turha huudella jos ei itsellä sellaista ole itsellä ollut. Koeajo kun on ihan eri asia kuin se että itsellä on ko. auto oikeasti ollut. Tätä palstaa kun lukee tulee väistämättä mieleen ettei osalla edes ole ajokorttia taikka autoa, tämä ei ollut patomursulle kohdistettu, sinulla on lukemieni viestien perusteella kummatkin.


#19
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
02.02.18 - klo:19:39
Tämä keskustelu on kyllä aika kaukana otsikon aiheesta ja todettakoon, että en osaa sanoa mitä eroa on torsenilla ja ultralla kun omat kokemukset vain em. ratkaisusta.

Appiukolla on w212 E220d vm 2016, joten ei ihan sama kuin indiestarterilla. Mutta varmaan ihan riittävän lähellä tämän keskustelun taso huomioiden...

Jopa appiukko on sitä mieltä kun on ajellut omallaan ja noilla allekirjoituksen kieseillä, että quattro on täysin ylivoimainen talvikelillä. Omanakin kokemuksena tuosta eemelistä on, että ihan kiva kesällä, mutta kunnon talvikelillä sitten ei. Mesen ajohallintajärjestelmä on täysin yliholhoava kun on kunnolla liukasta. En ole koheltava kuski, mutta jos kylkimyyryä ajo on ainoa merkki ajajan autosta niin esim BMW antaa omalla kokemuksella paljon enemmän sitä iloa kuin tuo pappamese.

Ot; tän foorumin taso on kyllä aika ankea, ei paljoo jaksa kirjoitella...
#20
Sekä että -rengastuksella matkustelevan ajatuksia tähän räjähdysalttiiseen ketjuun....

Taloudessa tosiaan nuo alla mainitut kutvoset nelikkoina (torsenilla). Vaimon kulkineessa cic 2- nastat ja omassa cvc6- kitkat. Eli kummatkin Contin kummeilla ja tämän "talven" alla olleina. Vaimolla 18 tuumaiset ja ittellä 17 tuumaiset auton vakiokoot. Ajo on pääsääntöisesti 2-4 numeroisilla teillä, eli hoitoluokat kakkosesta suoraan sanottuna hoitamattomaan asti. Eli pk-seudun juttuihin en ota kantaa kun en siellä juurikaan ajele.

Jos ajetaan edes jotenkin hoidettua tietä ja vaikka itsekin olen keskivertoa huonompi kuski (n 30 vuotta ja pitkälti yli miljona kilsaa ilman kolareita alla) niin kitkoilla pärjää hyvin. Tänä talvena on ollut pari päivää kun on ollut nastoja ikävä (plusasteita ja peilijää). Mutta nämä käytössä olevat paritonniset kiesit hävittää kelin ongelmat alta ja nelikolla on joskus hauska leikkiäkkin. Eli oikeastaan sama kummat on alla niin ei hätää. Melutaso näissä vekotuksissa sen verran matala jokatapauksessa että ei ees nastat haittaa.

Mutta sitten perheessä on 2007 mallinen toipotta nauris nokian kaseilla joilla ajettu n. 3000 kilsaa. Voi hitto että pelottaa lähteä sillä liikenteeseen jos edes pikkuisen talvinen keli. Auto vatkaa joka suuntaan ja kaikenlaista valoa vilkkuu mittaristossa ja ajohallinta aktivoituu vähän väliä. Melu on demoninen, eli peltorit tarpeen.

Yhteenvetona kaikilla sallituilla renkailla pärjää Suomen talvessa, mutta kokemattomalle kuskille taikka siihen perheen kakkosautoon kyllä suosittelen nastarenkaita.
#21
A5 / Vs: Audi A5 chat
11.11.17 - klo:19:55
Perhana että on basejump:lla hyvä näköinen vitonen. Asiallinen tekniikka ja varustelu kruunaa auton. En ainakaan itse kaipaisi enempää.

Itellä oli ennen tätä nykyistä "kutosaikaa" valkoinen b8- mallin sb ja täytyy myöntää että senkin linjoja on ikävä...

Ei sais tällaisia kuvia laittaa tänne, tulee vielä kuume päälle  :-[
#22
Moikka oshar ja sorit myöhäisestä vastauksesta.

Omat kulkupelit toimii kuin kuuluisa junan vessa, joten ei paljon tarpeita kirjoitella palstalle.

Onko sun kutosessa pre sense plus- paketti.
Se valmistelee auton "törmäykseen" ja napauttaa jotain relettä tms juuri kuvauksesi vauhdissa.
Jos sulla on se, niin ei ole vika vaan ominaisuus.

Muuten juuri edellä kuvatusti tossa nopeudessa ovet lukkoon sekä turvavöiden esikiristys.

Onnea muutoin Audisi kanssa. Nää kutvoset on mukavia ison tien kulkijoita.
#23
Omassa taloudessa 2 kpl kutosia (c7 fl malleja). Nelikossa tehdasasententeinen webasto ja vajaavedossa vain sähkövastukset lämppärissä (teho noissa lienee 1kw:n tienoilla). Noita vastuksia ei siis ole jos tehdasasenteinen lisälämmitin. Nelikko 140 kw disu sedan ja vajaaveto 110 kw disu avant. Vuosimallit 2017 ja 2015 em. järjestyksessä. Jos lähtee ilman esilämmitystä parinkympin pakkasella, niin tuo ilman lämmitintä oleva lähtee tuuppaamaan lämmintä kabiiniin hieman aiemmin sähkövastuksillaan, mutta parin minsan kuluttua weba-auto menee jo ohi (lisälämppäri lähtee lähtökohtaisesti automatic päälle pakkasilla, saa toki pois päältä jos haluaa). Koneen lämmöt nousee weballisessa autossa paljon nopeammin normaaliksi.
Eli siis yhteenvetona ilman webaakin pärjäilee, mutta jos valinnan paikka olisi ilman tunnontuskia päästöistä, kulutuksesta yms. niin suositus webaston suuntaan.
#24
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 facelift -15
28.01.17 - klo:00:48
Kun muut ei ole kommentoineet, niin tässä Forrestille jotain mietteitä.

Perheessä on sekä pre fl kutonen että fl kutonen (allekirj. vuosimallit).

Eroja on hyvin vähän. Fl mallissa on osin s-line ulkonäköpaketti (etupuskuri, helmat, takapuskuri) mutta ei kuitenkaan täydellisenä. Esim etupuskuri ja takahelma ei ole samat kuin pre fl s-line paketissa.

Tekniikka on käytännössä melko sama (meillä kummatkin disukoita 7 pykäläisellä s- tronicilla, uudempi on quattro).

Sisällä vanhan mallin hehkulankapolttimot on vaihdettu ledeiksi. Kummassakin on nahka-alcantarapenkit ja niissä ei eroa. Normisisälistat on ns ämpärimuovia eli ei kummoiset... Näytöt yms pohjautuu vuoteen 2011 että modernimpiakin on. Itse en pikseleistä yms välitä pätkääkään, joten olen siinä mielessä jäävi muutoin kommentoimaan sisustusta. Puhelimen liitettävyydet yms seikat ei myöskään kiinnosta, autolla vain ajan enkä chattaile tai puhu puhelimessa. Sitä saan tehdä muutoin työn puolesta ihan liikaa, auto on autoilua ja rauhoittumista varten mulla.

Kummassakaan ei ole ollut ns mutteriohjausta, ilmiö on kyllä tuttu aiemmin olleesta a4 b8 fl- mallista. En kuitenkaan uskalla näiden kahden kulkineen pohjalta antaa lopullista tuomiota...

Tuon uudemman kutosen tilalla oli aiemmin a4 b9 vm 2016, nelkussa tunnelma oli vähän modernimpi, mutta kutvosen ajettavuus puuduttavilla 2- numeroisilla teillä on "panssarivaunumaisempaa", kaupunkiajoa on sen verran vähän etten kommentoi sitä. Isompi auto on aina "isompi" ajaa isoilla teillä melutaso ml. vaikka kuinka itselleen koittaisi asiaa muutoin perustella. Sen takia nelkku vaihtui kutoseen vaikkakin kutonen on malli-iältään elämänsä ehtoopuolella. Vimppa 2018 on uusi malli kaupoissa. Kaupunkiliikenteeseen ehkä kuitenkin ottaisin nelkun.
#25
Lainaus käyttäjältä: sepinki - 20.01.17 - klo:16:28
Olen sitten tässäkin niin kuin muutenkin outo lintu :)

Tein juuri äsken autokaupan ja ei oikeasti kiinnostanut Bernerin suunnitelmat mitenkään ;)

Väliraha oli kohdillaan ja se siitä sitten..

Näemmä sitten huonosti kävi tässäkin kaupassa ja mikään ei ainakaan heti muuttunutkaan vaikka tämän ja naapurifoorumin tietäjät jo repivät hiuksia päästään. Takkiin tulee aina autonvaihdossa joka tapauksessa, tuleepahan ainakin quattro nykyisen nelkun tilalle.

Viimeisen vaatetuksen taskuihin ei mitään saa, joten....
#26
Niin oikeasti kiinnostuneille sanottakoon, että sigun a4 vaihtuu quattro a6:n. Juu vanha malli dinosaurusten ajoilta :)
#27
Olen sitten tässäkin niin kuin muutenkin outo lintu :)

Tein juuri äsken autokaupan ja ei oikeasti kiinnostanut Bernerin suunnitelmat mitenkään ;)

Väliraha oli kohdillaan ja se siitä sitten..
#28
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
01.01.17 - klo:01:35
Lainaus käyttäjältä: \o/ - 31.12.16 - klo:23:26
Jos teillä käyttötarpeet ovat pysyneet samoina, hiukan ihmettelen edellistä auton päivitystänne. B9 ja 7N ovat täysin eri käyttöprofiilin autoja, ja itseasiassa juuri siksi meillä molemmat. Sharania en ostaisi kuin "pakon edessä", meitä 6 hlöä + koira. Samaan rahaan olisi saanut hinnat alkaen Q5:den. Luokassaan 7N on suvereeni, mutta kyllä yksinään ajan aina Audilla kun voin. Joka ikinen kerta kun Audiin laskeudun ja moottori käynnistyy, on hyvä fiilis ja siksi sen ostin.

Käyttötarve sen verran muuttunut, että pääsääntöisesti enää 2/4 lapsesta matkustelee mukana. Ei ole mun ja vaimon lisäksi muita eläimiä, joten tarve kuudelle istumapaikalle ja isolle tavaratilalle poistui. Sharan oli vm 2011 joten siitä sai vielä vaihdossa edes jotain, kiitettävästi kyllä hinta suli siitä kun ostin sen uutena. Mielelläni ajelisin vieläkin Sharanilla, mutta elämässä ei passaa liikaa ajatella asioita kun täältä ei mitään mukaansa saa.... Kun vaimoa ei kehtaa vaihtaa niin valkkasin sitten autonvaihdon :)

Onneksi meitä ihmisiä on monenlaisia, itse yksinäni ajelen mieluiten perheen kolmosautolla, -04 mallisella Focuksella jolla on poljettu melkein 200tkm. Toisen hyvän ajofiiliksen tuo tuo vaimon a6. Katumaasturia en tartte, ajan sitten Valmetillani jos tarvin ns. etenemiskykyä.

#29
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
31.12.16 - klo:21:54
Pitkään tullut vaan seurailtua foorumia kun ei ole ollut ihmeempiä audien kanssa..

Omassa kiesissä haasteina ollut tuo pitkän ajan kulutuksen yms. nollaantuminen säännöllisen epäsäännöllisesti sekä radion äänenvoimakkuuden vaihtelut. Enpä ole näiden vuoksi viitsinyt olla marmorin suuntaan yhteydessä, olen odotellut tällä foorumilla tietoa päivityksistä  :). Samaa mieltä olen tuosta peilien ja kuskin ikkunan likaantumisesta, tuulitunneli sanellut liikaa :)

Enemmän itseä on närästänyt "downgreidaus" 7N Sharanista... Nelkku vaan ei taivu samaan sarjaan sen ja perheen kakkosauto a6:n kanssa. Valitettavasti vaan se tietty järkälemäisyys ja ison auton hiljaisuus puuttuu tästä kulkineesta. Ajettavuus on suht ok (sivutuuliherkkyys miinuksena), kulkupuoli 140kw bensan kanssa ok, mutta kun on tottunut isompiin kulkineisiin niin... Tässä nyt sitten rauhassa tullut katseltua sopivaa vaihdokkia.
#30
Voipi olla että tässä jatkossakin vielä ajellaan Audilla ja vieläpä samasta myymiöstäkin. Tällä hetkellä Audit sopii ns. käteen joten välitöntä tarvetta siirtyä toisiin merkkeihin ei ole. Jatkossakin palvelu on ykkönen ja hinta sitten siinä perässä melko lähellä :) Katsellaan miten tilanteet jatkuu...
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy