Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Viestit - Urmas
Sivuja: [1]
1
« : 08.06.22 - klo:20:50 »
Mahtaako E-hybridejä tulla Suomeen tai yleensäkään lainkaan, kun marraskuussa tilatun alustava tuotantoviikko on nyt liukunut jo 2023 puolelle? Käykö kuten kai on käynyt plugin Leonien kanssa, ettei tilattua autoa koskaan tulekaan?
2
« : 08.06.22 - klo:20:36 »
Kuinkas monella on ollut hyviä tai huonoja kokemuksia huolenpitosopimuksista? Kiinnostaa lähinnä, että kuinka tuo vaivattomuus toimii(ko?).
Onko jotain erikoisempia vikoja, mitkä on mennyt huolenpitosopparin piikkiin, tai mistä on joutunut vääntämään?
Oli 2011 vuosimallin Ibiza ST 1.2 TSI koneella, jossa ketju kyllä kesti, mutta ahdin vajaan neljän vuoden ja vajaan 50 000 kilometrin jälkeen. Muistaakseni ahtimet olivat varaosina loppu, kun ei tainnut olla ainoa rikki mennyt ahdin. Vaihtoivat sitten koko turbon ja Länsiauto laskutti maahantuojaa noin 2000 eurolla. "Goodwill" tarjous ilman sopparia olisi ollut 600 € itse ja loput sitten maahantuojalta, mutta ei tarvinnut tuollaisia miettiä. No kiertoonhan tuo ketjukone meni vähän ennen kuin huolenpitosoppari loppui.
3
« : 26.05.21 - klo:20:29 »
Mielenrauhaa ja kustannusten ennakointiahan tuolla rahalla ostetaan. Niin kauan kun sopimus on voimassa, niin ei tarvitse miettiä mitään maahantuojan vastaantuloja tai muitakaan vastaavia asioita. Omakohtaisesti on kokemus 2000 € rempasta, josta olisi itse pitänyt maksaa 600 €, mutta huolenpitosopimukseenhan sekin meni.
4
« : 25.03.21 - klo:07:11 »
Suunnitteluvirhehän tuo on, kun edellisestä 2015 mallisesta Passtista lensi kaksi kertaa kansi taivaan tuuliin. Toisella kerralla sitten kuulemma korjasivat tätä suunnitteluvirhettä ylimääräisellä liimalla. Työsuhdeauto kun oli, niin ei tullut kustannuksia eikä pitäisi suunnitelijan virheestä tulla kenellekään.
5
« : 28.02.21 - klo:08:34 »
Ainakin jos autossa on tehdasasennettu lämmitin, niin sen nappi on siinä keskimmäisen napin vasemmalla puolella, jossa siis voisi olettaa tuulilasin lämmittimen napin olevan. Tuulilasin lämmitys pitää aina kytkeä päälle ja pois Menun kautta.
6
« : 18.02.21 - klo:08:29 »
Onko muilla ollut, ettei ACC halua yli -15 asteen pakkasessa toimia vaan herjaa vikaa? Muutamana aamuna laittanut moottoritiellä päälle ja herjaa vikaa. Palaa kyllä myöhemmin toimivaksi, mutta ärsytäväähän tuo on.
7
« : 29.11.19 - klo:19:51 »
Onko Autoalan keskusliitolla henkilöjäseniä?
8
« : 22.06.19 - klo:17:33 »
Jos ohituskaistan kohdalla on 100 km/h ja ennen ja jälkeen 80 km/h niin saako oikealla kaistalla ajaa ohituskaistan kohdalla 100 km/h vai onko sekin paheksuttavaa. Oletuksena että ei ennen ohituskaistaa ole madellut alinopeutta.
9
« : 23.04.19 - klo:16:30 »
Omastani on lentänyt pesimen kansi kaksi kertaa ja kollegan autosta ainakin kerran eli suunnitteluvvirheeltä vaikuttaa. Toisella kerralla taisivat tehdä jotain parempia virityksiä, kun on siitä asti pysynyt paikallaan. Liisari kun on niin meni ihan määräaikaishuollon yhteydessä ja jäin sellaiseen käsitykseen etten ollut ainoa saman kokenut tuollakaan korjaamolla Taitaa mennä pestessä vähän vinoon ja kun kansi sitten laskeutuu, niin se ei enää sovi aukkoon ja lentää irti.
10
« : 26.04.17 - klo:19:08 »
Keskollakin näyttäisi olevan uusi autokaupan johtaja ja näyttäisi tulleen taloon ulkopuolelta. Saas nähdä muuttuko mikään
11
« : 26.01.17 - klo:19:58 »
Huhtikuussa päättyvä Leon ST:n Liikenne+kasko nyt POP:ssa ~ 850 € ja POP-laskurilla ~1150 € eli taitaa pukata vakuutusyhtiön vaihtoa.
12
« : 09.10.16 - klo:19:19 »
Oma tehdasasennettu maksoi 540€ + 104,51€ = 644,51€. Mahtaako tuolla hinnalla saada edes lumenlämmitintä sisäpistokkeella ja sisätilan lämppäriä jälkiasennettuna?
13
« : 10.09.16 - klo:08:37 »
Käyttämättömät maksetut rahathan saa toki takaisin, mutta käsittääkseni se joka kuukausi maksettava "sopimuksen ylläpitokulu" jää maahantuojalle eikä sitä palautuslaskelmissa ole mukana.
Olen kaikkiin uusina ostamiini autoihin tuollaisen ottanut ja suurimman hyödynhän noista saa takuuajan jälkeen, kun ei tarvitse huollon tai maahantuojan kanssa vängätä siitä kuka maksaa. Eri merkkeihin on alle viiden vuoden iässä uusittu vetoakseleita, erilaisia etupää kolisevia osia, jarrujen osia, radioantenneja ja viimeisimpänä TSI-pannun koko turbo. Ehkä olen maksanut enemmän tai ehkä vähemmän kuin muuten, mutta kustannusten ennakoitavuus ja vaivattomuus on minulle ollut hintansa arvoinen.
14
« : 22.04.16 - klo:08:45 »
Olen ymmärtänyt, että huolenpitosopimuksen pointti ei ole välttämättä niinkään raha, vaan se, että huolenpitosopparilla omistajan ei tarvitse tapella huollon ja maahantuojan kanssa mistään takuukorjauksista, lisätakuista, virhevastuista eikä yhtään mistään, jos tulee ongelmia. Vaikka menis moottori vaihtoon, niin maksaja on tiedossa. Toki se maksaa jokusen kympin kuussa, mutta tuollainen mielenrauha saattaa tyynnyttää tietynlaisia ihmisiä ja tietynlaisia käyttötarpeita. Tietyt merkit ja mallit ovat kalliimpia korjata kuin toiset. Toyotaan kovin moni ei varmaan ota sopparia.
Näin minäkin olen omat huolenpitosopparini miettinyt. Maksaako tuo sitten auton pitoaikana jokusen satasen enemmän tai ei, niin ainakin tietää paljonko maksaa.
15
« : 16.04.16 - klo:15:53 »
339 € taisi olla hinta tuolle takuulle 1.4 TSi 125hp farkkuun. Ja kun otti takuun, niin HPS:n kk-erä tippui.
16
« : 22.01.16 - klo:11:05 »
Poikkesin maanantaina Länsiautossa ja näytti olevan rahaa tarjolla kaikkiin liikkeen uusiin merkkeihin. Seatiin korko kaikkiin on tasan 0 %, Astraan kokonaiskorko 0,95 % ja muihin 1,95 % + kulut eli kokonaisuudessaan noin 3,5 % ja Peugeotiin 1 % ja kokonaiskorko 2,24 %
17
« : 21.01.16 - klo:09:01 »
Onko jollain faktatietoa kuinka suurista myyjän palkkioista puhutaan rahoituksen osalta. Olen ollut siinä uskossa, että ne eivät lopulta kovinkaan isoja ole eikä niiden takia kannattaisi missään tapauksessa kauppaa tyriä?
18
« : 14.01.16 - klo:20:37 »
1.8 TSI 180 hv DSG 4Drive X-Perience 36 115,98 2.0 TDi 184 hv DSG 4Drive X-Perience 36 277,05
Seatilla ajaa edullisemmin. (puolueellinen mainos Octavia-forumilla, hyi..)
Noi harmaat maasturimuovit ei oikein ole mun juttu. Mulle riittäisi ihan normaalinnäköinen auto, jossa olisi nelikko ja automaatti. Korkeintaan joku 4motion-teksti saisi olla takaluukun kulmassa.
19
« : 14.01.16 - klo:14:06 »
Nelikko olisi ihan kiva, mutta jos vaakakupissa on automaatti ja nelikko, niin automaattiin kallistuu. Esimerkiksi Passatin halvin dieselvaihtoehto nelivedolla ja automaatilla on reilut 44 000 euroa. Farkku Leoniin ei yhdistelmää saa edes rahalla.
20
« : 12.01.16 - klo:15:41 »
Mulla on langallinen malli ja asetuksista päällä automaattinen lasinlämmitys, mutta ei se ainakaan parkkihalliin ajettaessa syntyvään huurteeseen välittömästi reagoi. En tiedä olisiko viipeellä käynnistynyt, mutta olen ehtinyt aina napista itse laittaa päälle. Merkkivalo kai palaisi, jos se olisi itsekseen lähtenyt päälle.
21
« : 05.11.15 - klo:10:05 »
Eikös FA:lle ole oma rastinsa auton asetuksissa? Passatissa ainakin on ja ACC:lle sitten oma päälle kytkentänsä?
22
« : 05.08.15 - klo:21:43 »
Uudessa vuosimallissa on käsittääkseni mahdollisuus valita auton valikot ja infotainment suomenkieliseksi, jota vuoden 2015 malleissa ei vielä ollut.
Eilen sain omani ja siinä on suomenkielellä valikot. Reilun 600 kilometrin kokemuksella ACC on kyllä erittäin mainio varuste. Ei tarvinnut HKI-TRE välillä polkimiin koskea. Vasemman käden sormilla hoitui kaikki.
23
« : 15.06.15 - klo:16:23 »
Koskeeko vain Volkkareita?
24
« : 03.06.15 - klo:20:38 »
200 miljonaa on siis 20 %. 30 000 euron autossa on veroa 5000 euron nurkilla. Jos siis tuo 20 % napataan pois kerta heitolla, niin se olisi 1000 € hinnan alennus. Onko tuo nyt sellainen alennus, joka aiheuttaisi ruuhkaa autoliikkeiden luovutustiloihin?
25
« : 27.05.15 - klo:22:19 »
Autopiireissä käsittääkseni VV-auton jälkimarkkinointia pidetään jonkinlaisena huonona vitsinä eikä nämä TSI ja Öljyn kulutuksia kommentoivat lausunnot ainakaan muuta tuota mielikuvaa paremmaksi.
26
« : 12.05.15 - klo:17:50 »
Miksiköhän tuossa ruotsalaisten jutussa ei mainita Seateja? Samoja koneitahan niissäkin on?
27
« : 02.05.15 - klo:19:52 »
Saattaahan se osamaksuauton omistajaa ja rahoittanutta tahoa vähän harmittaa kun se jäljellä oleva veron määräkin taitaa olla osa vakuutta?
28
« : 20.04.15 - klo:15:06 »
Tänään tilatussa arvioitu luovutus tasan 4 kk päähän eli 20.8.2015
29
« : 20.03.15 - klo:21:58 »
Taitaa valinta kallistua tähän Passattiin. Onko mitään kokemuksia tämän uuden mallin ACC:stä? Kannattaako ruksia listalta, jos ja kun laatikkona on DSG? Hinta ei ole minusta kovinkaan paha.
30
« : 14.03.15 - klo:13:01 »
Kertokaapas tyhmälle oleelliset erot tuon uuden Jetan ja tämän uuden Passatin välillä ja onko eroja niin paljon, että tuo useamman tonnin hintaero kannattaa maksaa. Ja onko tuo 125 hp bensakone yhdistettynä DSG:hen toimiva moottori vai kiihtyykö kuski autoa nopeammin?
Sivuja: [1]
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus,
Hääkuvaus,
Hautajaiskuvaus,
Henkilöstökuvaus,
Ilmakuvaus,
Muotokuvauskuvaus,
Lapsikuvaus,
Lemmikkikuvaus,
Profiilikuvaus,
Yrityskuvaus,
Tapahtumakuvaus,
Perhekuvaus,
Tuotekuvaus ja
Ylioppilaskuvaus,
Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi
|