Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Aslaasj

#1
Herätelläänpä tätä.
olisi hakusessa mb w213 koriseen vaimeaa kesärengasta kokona 245/40/19.
Nyt pyörii Pirelli pz4, jotka ok mutta varsinkin karkealla jyrisee himpun liikaa. Ajanut samanlaisella setillä Nokian black2.lla joka aavistuksen parempi, varsinkin terävissä saumoissa jotka ottaa pehmeämmin.

Löytyisikö jengillä kokemuksia kesäkumeista jotka lyö nuo laudalta?
#2
Kiitos avuista. Darksideltä tulossa sachsin paketti, kun joutuu jumppaamaan koko paketin irti niin menköön uusiksi kaikki.
#3
Pajalla käytetty ja pohjastahan tuli jarrunesteitä. Työsylinteriviaksi sanoivat. Eli menee vaihtoon kytkin, kaksoismassa ja sylinteri. Vielä kun löytäisi järkihinnalla, ebay...
#4
Mitähän lähtisi arvailemaan kyseisen laitoksen ongelmaksi.
N. 250tkm ajettu ja kytkinpoljin jäi pohjaan, nousi kengänkärjellä ylös, samalla kuului napsahdus kytkimen noustessa.
Nesteiden tarkistuksen ja korkin kunnolla laittamalla kiinni (korkki tuntui olleen huonosti kiinni) tilanne parani hetkeksi.
Myöhemmin sama tapahtui uudelleen, myös kytkintuntuma muuttunut kevyemmäksi.

Jompikumpi sylintereistä, vai kytkin?
Onkohan työsylinteri kyseisessä mallissa miten hankalasti saavutettavissa?
#5
BMW / Vs: BMW
08.02.14 - klo:00:08
LainaaNyt siis neuvoja/vinkkejä mahdollista MUST HAVE -varusteista, kiitos.

ambient valopaketti+valaistut ovilistat (jalkalistat), tekee pientä luxuksen tuntua tullessa pimeään autoon.
#6
Norjassa nuo baariledit on viimeistä hittiä, mutta se onkin pikku jenkkilä koko maa...
Monissa valoissa on tuo samantyyppinen ongelma, paljon kirkasta valoa mutta liikaa liian lähelle.

Ratkaisin itse ongelman, kuten jenkit. Paljon pinta-alaa ja paljon tehoa, menee sitä valoa kuitenkin pidemmälle kuin pienitehoisessa.
#7
Kiitoksia tästä, mietiskellytkin millainen valoteho noissa ämpäriledeissä on. Tuostahan sekin jotenkin selviää.

Itselläkin yhdessä autossa nuo Hellan FF200 valot, ovat kyllä kokoonsa nähden todella hyvät ja kauas kantavat valot.
#8
BMW / Vs: BMW
12.01.14 - klo:15:59
Miten paljon tuo DDC vaikuttaa ajomukavuuteen huonoilla ja kuoppaisilla teillä verrattuna vakioalustaan?
#9
BMW / Vs: BMW
12.01.14 - klo:15:18
Lainaaclassic- tai elegancemesen omistajaksi kun tuo mukavuus alkaa kiinnostaa
Ei se E mese ole sen mukavampi, kuin tuo 500 sarjalainen. Tai no kuka mitenkin ottaa... ;D

LainaaKunhan sen saa ensin myös moottoria lämmittämään
Aika helppo toimenpidehän tuo on, itse tosin jätin tuon mukavuusvarusteeksi niin saan kabiiniin enempi lämpöä.
#10
BMW / Vs: BMW
11.01.14 - klo:02:01
Tuo tehdas webasto on noissa ihan kurko varuste, homma toimii kuin ajatus kelillä kuin kelillä ja itseasiassa tuo webasto on halpa tehtaalta tilattuna.
Toki vaatii laturin ja melkeinmpä vielä akkulämmittimen kaverikseen.
#11
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
11.01.14 - klo:01:21
LainaaOnko kellään faktaa "sisäänajosta", joka suunnalta tulee eriävää tietoa.

Erikoisia myyjiä tässäkin maassa, itsellekin viimeksi myyjä sanoi ettei mitään sisäänajoja tarvita tässä "uudessa" mallissa. Enpä uskonut ja ohjekirjakin oli eri mieltä ja suositteli 2000 km.n sisäänajon.
Itse vannon kunnon sisäänajon puolesta, oli nyt auto, mp, mk tai mikä tahansa kyseessä. Kisakireet erikseen.

Olen joka vehkeen ajanut huolellisesti sisään ja varsinkin alkukilometrit eritoten, pikkuhiljaa kierroksia lisäillen sisäänajon loppua kohti.
Näillä mennyt joka vehkeellä ja vehkeet ainakin tykännyt.

Ja kyllä itselle toitotettiin eritoten että S3.n on ajettava huolella sisään kun omani Audi centeristä viimeksi hain.

Joskus kuullut sitäkin ettei moottoria tarvitse sen kummemmin lämmitellä, kun elektroniikka kyllä antaa anteeksi kaasupolkimen asennon.
#12
Audi / Vs: Audi TT RS +
11.01.14 - klo:00:55
Alkaa kulkupuoli olla jokseenkin kohillaan, parasta mitä tällä rahalla saa  ;)
Nuo modaukset ei mullekaan auennut ihan kaikkinensa, mutta eipä liene tarkoituskaan.
Joskus oli palstan ripein hakusessa, tää se taitaa olla?
#13
http://i482.photobucket.com/albums/rr185/Aslaasj/IMG_2458_zpsf0ac48fe.jpg

Tässäpä nuo omat tuikut, auton omat umpiot aika umpijäässä ja lisävalothan antaa sen suurimman valon noissa. Toiseksi viimeinen kyltti tuolla oikealla n. 700 metrin päässä. Viimeinen kyltti jo mutkassa n. 800-900 metrin päässä.
#14
LainaaTai sit ei aja... Riippuu valoista.

Juuri näin, meinasin lähinnä noita E-merkintöjä.
#15
Eihän ne ole muutenkaan lailliset noilla jälkiasennussarjoilla, jos pilkkua viilataan. Oli sitten kopassa hyväksytty DR merkintä tai ei.
Kuka niistä sitten välittää, on asia erikseen. Ref luvuthan suomalaisella lainsäädännöllä paukkuu helposti yli kun lasketaan auton omat valot+lisävalot, joten suurin osa ajelee jokatapauksessa "laittomilla" lisävaloilla.
Itse näen parhaaksi mennä katsastuksiin ilman lisävaloja, onpahan yksi asia vähemmän josta keskustella.
#16
Lainaaadapteri on jonkin sortin prikka joka siirtää polttimoa hieman taaksepäin..? Leventäminen ei haittaisi yhtään, tuntuu että keilan keskellä on ehkä turhankin kirkas, hyvin pitkälle kantava kohta.

Värkkäilin tuota prikkaa H1 kantaiseen luminaattoriin 50 w sarjalla ja eipä tuolla pikaisella kokeilulla tullut autuaaksi, jos nyt voi sanoa niin minusta ei ollut suuntaan eikä toiseen eroa leveyden tai kantaman suhteen.
#17
LainaaItse sain tarjouksen pelkästä asennuksesta, 380 euroa. Eikö tuo ole aika kallis asennus? Ei tuo asennus kuitenkaan ole tässä uudessa Ocussa mitenkään helppoa, koska omille valoille menee +5V linssinohjauksen vuoksi vain yksi virtakaapeli. Eli aikamoiset kytkennät joutuu rakentelemaan.

On kyllä hinnan keksineet, onko tuossa asennuksessa jotain erikoista verrattuna tavalliseen linssiohjaukseen?
#18
BMW / Vs: BMW
18.12.13 - klo:21:59
Näillä teillä se vakkarin käyttö voi kuulostaa oudolle ja mielenkiintoiselle, puhutaan teistä jossa rekan ja ha.n kohtaamisessa ei välttämättä jää sitä kahden autokaistan verran väliä, välillä tuntuu että peili lähtee mukaan ja koko ajan saa olla tarkkana että pysyykö rekka omalla kaistallaan vai ei.
Kyllä minäkin noilla leveäkaistateillä ajelen rennosti räpläten tylsyyksissä mitä milloinkin ja silloin on aikaa vakkaria naputella vaikka varpailla...

Just tulin ajosta ja ajatuksella mietin tuota vakkarin vapautusta, on se vähän "hukassa" kun vertaa audin viikseen. Se viiksi on niin luonnollisesti ja nopeasti vasurin sormien kohdalla, ei tarvitse kättä liikuttaa sen takia mihinkään.
#19
Kyllä suomi on...tuolla estetään toki hyvin monen ulkomaan keikat, kun se auto on voinut olla osatekijänä muualla työskentelemiselle. Takseilta lähtee myös iso siivu pois, tai taksit huononevat.
Mitä tällä kaikella haetaan, tuskinpa saadaan muuta kuin autokantaa taas huonommaksi.
#20
BMW / Vs: BMW
18.12.13 - klo:15:42
LainaaSiis täh? Ai uusavuttomuus! Painaskaa jarrua! Ei tarvitse jarruttaa vaan hipaista poljinta. Ã,,lkää haaskatko aikaa nappulan tai viiksen etsintään. Ja ylipäätään, mikä voi olla tilanne jossa moinen paniikki syntyy vakkarin vapauttamiseksi?

Paljon ajavana tottunut vapauttamaan vakkarin vaikkapa pimeällä autoa kohdatessa, jarrua ei viitsisi painella joka välissä joten mukavuustekijä tuo vakkarin vapautus niin saa vedon pois ja mahdolliset takanatlijat ei ihmettele turhia jarrutuksia, jarrutellaan tilanteen vaatiessa. Samoin mutkaan tultaessa jos näen auton valot vapautan vakkarin jotta vetoa voi itse säännöstellä, ikävä ajella vakkarin isännöimänä. Kun on selkäytimeen iskostunut tuo vakkarin vapautus autoa kohdatessa on se jarrukin hieman hakusessa kun keskellä mutkaa tulee rekka vastaan ja täytyy mennä ulkokurviin jossa 5 cm hötölunta, kyllä siinä hikeä puski vakkaria etsiessä ennenkuin jarrulle ehti.

Lainaakolmen vuoden päästä se nähdään pelkästään -14 mallisena ja silloin saat siitä 3-4 tonnia enemmän vaihdossa kuin -13 mallisesta.
Kyllä hieman epäilen tuota, että käyttökuukaudella tehdään 3-4 tonnin tili.
Itse otin auton käyttöön nyt ja myyjä kehui sen olevan -14 mallia...katsotaan miksi se jällenmyytäessä on muuttunut.
Ei siinä, hyvä jos jotkut tuon voiton tekevät, mä en siihen pysty  ;D
#21
Aika paljon killer tosiaan tuohon näkyvyyteen vaikuttaa keli, lumi/pakkanen, tien kaltevuus ynms.
Tuossa juuri mittailin yhdellä suoralla paikallaan ollessani noita luminaattorin chromiumin näkyvyyttä ja lumisissa optimioloissa silmä erottaa jonkin eläimen/ihmisen jostain n. 700-800 metrin päästä. Hiukan hankala ihan tarkalleen mittailla.
Tosin minulla tuossa 75w kylkiäisenä.

Pienikin lumisade ynms sotkee näkyvyyden heti, jolloin parempi ajella auton omilla pitkillä. samoin vastaantulijat vilkuttelee ajoissa, tiputtelen useimmiten lisävalot aiemmin käytöstä ja ajelen auton pitkillä lähemmäs.
#22
BMW / Vs: BMW
17.12.13 - klo:21:21
Olet asioinut väärissä liikkeissä, jos käyttöönottokuukaudella on ollut väliä, eikä auton todellisella vuosimallilla. Myyjä käyttänyt "joulukuuta" tekosyynä...eikun käyttöön vain ja laadukkaasti joululomille, kaikkea ei voi mitata rahassa  ;)

LainaaAudin viiksisysteemi pesee Bemun rattinappulat kevyesti käytettävyydessä.

sen verran ainakin, että vakkarin vapautuksessa äkkitilanteessa meinaa tulla paniikkia kun ei löydä sitä nappia...kun tosiaan se viiksi olisi näppärästi käden ulottuvilla. Muutoinhan nuo napit on näppäriä, paitsi juuri tuo vakkari ei. Samaa tasoa kuin Volvossa.
#23
BMW / Vs: BMW
16.12.13 - klo:21:54
Onneksi olkoon, hmm onhan se jo muutenkin aito -14 mallinen, mikset ota siis käyttöön?
Ei se arvo sillä säily paremmin, onko muutamaa viikkoa myöhemmin otettu käyttöön.
#24
Minkä verran killeri noilla NBB alpha 225 DR ref20 + 35w:llä näkee normaalilla talvikelillä metreissä?
#25
Tää foorumi on just niin surkea tai hyvä kuin kirjoittelijat...ei kai sota muutenkaan ole yhdestä miehestä kiinni, joukkue on aina yksilöä vahvempi. No toisaalta tuntuu itselläkin olevan kiinnostavia asioita vähenevissä määrissä tällä forumilla, kun vertaan Ultimatevw.n aikoja.
#26
Kyllä nyt tuli todettua, että on todellakin väliä mitä tuonne valojen "kuorien" sisään tunkee. Halvinta mitä sattuu en suostu enään laittamaan. Valoteho ja radiohäiriöt jotain ihan muuta luokkaa, jos näkee hiukan vaivaa noiden valojen eteen.

Löytyykö noista Nbb alphoista xenon versioita, siis umpioita joissa on DR merkinnät?
#27
Eipä tuosta Nokian Z-linestä parin sarjan kokemuksella ole itsellä kuin hyvää kokemusta, nimenomaan 19" kokoisena.
Hiljaiset ja hyvin kulutusta kestävät. Suoran kuvion vuoksi, vaikka kulmat olisi hiukan pielessä ja kuluttaisi epätasaisesti, niin ei ala jyristämään jos reunat ovat hiukan harkoilla.
#28
Kyllä noilla viimasuojilla pärjää ihan ok, kunhan ne asettelee huolella. Aut. ilm. vetäisee vaan hyvin nopeasti lämmöt kabiinin puolelle, kun moottorin kierrokset on alhaalla.
Kyllähän se webaston/eberin asennus on ainut tae, että tuolla B8.lla tarkenee ajella ilman sormikkaita pakkaskeleillä.
#29
LainaaTakaan että kuuluu. Tervetuloa koeajolle. Olen näet aika herkkäkorvainen itsekin ja referenssiautona päivittäin on E39 joka on aikuisten oikeasti hiljainen.

Kiitos tarjouksesta, olisi oikeasti mielenkiintoista ajella useammilla hakka8.lla ja vertailla rengasääniä. En epäile ollenkaan, etteikö renkaasi olisi nastaääniltään hiljaiset. Mietin ennemminkin mistä näin eri kokemukset kertovat?
Onko meillä kaikilla samanlaiset nastat renkaissa, vai onko olemassa erilaisia nastasarjoja?
#30
LainaaMelu on sellainen asia, jonka suhteen ei kannata yleistää liikaa. Auto, rengaskoko ja korvapari aiheuttavat paljon heittelyä kokemuksiin. Tämä näyttää olevan homman nimi varsinkin tämän Hakka 8:n kanssa. Meluhavainnot tuntuvat jakautuvan hyvin voimakkaasti. Uskon kyllä, että sinun kombinaatio on meluisa, mutta toisaalta kaverin Golf 5:n alla Kasit tuottavat vain hyvin kohtuullisen määrän melua.

Voihan olla, että noilla golf/octavioilla on jo melua sen verran ettei siinä pieni vollotus enään kuulu, mutta eiköhän niitä kokemuksia ole laidasta laitaan. On tuosta sen verran kirjoittelua netissä ja omaakaan korvaa ei voi epäillä vaikka, vaikka korvissa joskus soisi muutenkin. Hiljaisessa autossa tietenkin asia korostuu, lumella ja jäällähän tuolla ei ole mitään merkitystä mutta sulalla tiellä ärsyttää.

Itselläni on russian renkaat, suomirenkaita en toiveista huolimatta saanut koska rengasliikkeen mukaan ei kuulemma 17> kokoisia tehdä muualla kuin venäjällä.
Jälkimarkkinointina pyydettiin tulla hakemaan contit alle niin loppuu volina, tietysti artistin piikkiin.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy