Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - qwe

#1
On!
Stanssattuna levyn ulkokehälle  esim. min 10mm
#2
Laita ovet lukkoon ja vedä käsin pyyhkimen varresta pyyhkimet pystyyn.  Ainakin omissa kieseissä toimii näin.
Myös pyyhinvivulla alas virran katkaisun jälkeen saa varret vain 40 asteen kulmaan josta joka tapauksessa joutuu vetämään käsin pystyyn sulkien huollon tai vaihdon ajaksi.
#3
Ostetaan / Vs: Sammutusläppä
03.01.20 - klo:16:50
Päivitetty!

Pierburg 7.14393.16.0 kesti n. 150 000km kuten alkuperäinenkin.
#4
Ostetaan / Sammutusläppä
30.12.19 - klo:09:07

Sammutusläppä BKD koneeseen oem 038128063G
Viimeinen merkki voi olla joku muukin kirjain.

Ei risoja!

Tarjoa yksityisviestillä
#5
Ex Tigussa oli myös takaluukussa "sinkkipiikki" kun reklamoin VV Autolle  hyvin pienestä kukkimisesta  juuri ennen 3v. maalitakuun päättymistä. Syksyllä 2011
En saanut korjaukseen, joten n.6 vuotta vielä muhi maalin alla, kunnes 5cm halkaisjaltaan oleva ruosteläikkä paljastui painepesun jälkeen maalin alta.
Ihan itse korjasin ennen vaihtoa.
#6
Miksi toimiva järjestelmä pitää ohjelmoida pois?
#7
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.01.19 - klo:20:18
"Asfaltin sideainekseen, raakaöljystä tislattuun bitumiin, on sekoitettava suurempirakeista kiveä, jotta päällysteet kestävät paremmin nastarenkaita. Keski- ja Etelä-Euroopassa nastojen käyttö on kielletty."

"Jos valtaosa autoilijoista käyttäisi talvella kitkarenkaita, silloin meillä olisi toisenlaisia ongelmia. Esimerkiksi Keski-Euroopassa on tyypillistä päällysteiden kiillottuminen. Meillä saattaisi tulla kesälläkin päällysteiden liukkautta, jota meillä ei nyt nastarenkaiden karheuttavan vaikutuksen takia ole, huomauttaa hankinnan asiantuntija Katri Eskola Liikennevirastosta."

"Tavallista lauhemman ja kosteamman talven jäljiltä asfalttitiet ovat paikoin pahoin urautuneita. Eskolan mukaan nastarenkaat ovat siihen pääsyyllisiä, mutta vain vilkasliikenteisillä teillä, joissa ajonopeutta on vähintään 80 kilometriä tunnissa."

"Kun jäätymis- ja sulamissyklejä tulee enemmän, se rapauttaa ja reikiintyminen saattaa lähteä nopeammin käyntiin, Eskola toteaa.

Edelliset lauhat talvet johtivat siihen, että bitumin osuutta päällysteissä lisättiin 2008 alkaen, Eskola kertoo. Muutoksella pyritään hillitsemään vesivahinkoja"

" Keski-Euroopassa ja Tanskassa käytetään melun vaimentamiseen myös avoimia, huokoisia päällysteitä, jotka imevät melua itseensä, mutta Eskolan mukaan Pohjolan oloissa kiviaineksen raekoko on ainoa meluntorjuntakeino.

â€"Ne eivät tule meillä kyseeseen, koska meillä käytetään paljon hiekkaa ja suolaa. Huokoset täyttyisivät pölystä, ja ne pitäisi jotenkin putsata, jotta päällyste säilyttäisi melua vaimentavan vaikutuksensa, Eskola kertoo.
"

Taisit puhua itsesi pussiin  ;D.

"Jos valtaosa autoilijoista käyttäisi talvella kitkarenkaita, silloin meillä olisi toisenlaisia ongelmia. Esimerkiksi Keski-Euroopassa on tyypillistä päällysteiden kiillottuminen. Meillä saattaisi tulla kesälläkin päällysteiden liukkautta, jota meillä ei nyt nastarenkaiden karheuttavan vaikutuksen takia ole, huomauttaa hankinnan asiantuntija Katri Eskola Liikennevirastosta."

Kuinka useasti ja paljonko ajat Crossclimatella Suomessa?

Urapaikoissa on sileää hiljaista asfalttia. Liukasta?? Mopoille saattaa olla.

Mikä mekanismi kuluttaa myös 30-60km/h tiet ja kadut urille?

ps.
Toisessa autossa nastat ja toisessa kitkat. Molemmilla pärjää liikenteessä.
#8
Lainaus käyttäjältä: Pietro - 10.01.19 - klo:16:05
En jaksa ihan kaikkia tämän ketjun juttuja lukea, mutta yksi asia mikä minusta puoltaa manuaalia on turvallisuus talviajossa. Testattiin bemarin automaattia ja otettiin luistonesto pois päältä. Mielessä oli takavetoinen auto jota pystyi kaasulla helposti pitämään pienessä luistossa. Ei pysty näemmä enää yhtä vaivattomasti. Automaativaihteisessa autossa oli niin huono kontrolli ja tuntuma vetäviin pyöriin että meno tuntui jopa vaaralliselta. Heitettiin luistonesto takaisin päälle. Johtopäätökseni on että automaattivaihteinen auto vaatii välttämättä kaikenlaista muuta automatiikkaa ollakseen turvallinen. Kokeilkaa itse. Näin lumisella talvikelillä se on helppo testata.
:o
#9
Lainaus käyttäjältä: lassemk - 29.10.18 - klo:22:21
Toissapäivänä alkoi oman B7 alltrack webaston temppuilu.
Elikkä esilämmitys ei toimi ollenkaan. Heti kun auto käynnistyy niin webasto lähtee käyntiin.
Kun kaukosäätimestä painaa nappia niin tulee valokuittaus ja autossa käynnistyy sisätilanpuhallus, mutta webastoon ei tule mitään eloa, ei edes polttoainepumppu käynnisty eikä pidä pienintäkään ääntä.
Eka veikkasin vesipumppua, mutta vaikka sekin olisi hajalla niin webasto edes yrittäisi käynnistyä.

Hankalaa tilanteesta tekee sen, että edes VCDS ei näytä yhen yhtäkään vikakoodia, sen mukaan kaikki olisi ok.

Onko kellään kokemusta tilanteesta / neuvoja mistä lähteä etsimään vikaa ?



Onkohan kakeen ohjelmoitu (kesä) tuuletus päälle?
#10
  Muutama vuosi sitten Golf -05 askartelin 2-3mm kulmalevystä osan ja sen kiinnitin ohjausakselin läpimenon viereen mutterin alle. Olisikohan ohjausvaihteen kiinnityspultin mutteri. Lisänä oli harasakkeli jonka sisäkierre kävi suoraan vaijerin päähän. Muistaakseni biltemasta oli se lisäosa.

Hienosti kesti 2 opetusta,  lähti ehjänä kiertoon koko poljinsysteemi.
#11
Lainaus käyttäjältä: Daybreaker - 06.04.18 - klo:21:36
Ja jotta voin loistaa "nainen ratissa" tyyliin, niin kuljettajan puolen peilin peiliosa tippui maahan eräänä kauniina aamuna kun lähdin ajamaan :D Ja kahtiahan se kilahti. Eli mistä uusi, vai lyönkö sikafleksillä kii kappaleet :D

Peilin lasi löytyy vaikka Motonetistä. <15â,¬
#12
Lainaus käyttäjältä: jake_soomi - 03.04.18 - klo:19:55
Tiguanissa oli vielä 4-veto edessä ja hommaan meni sitä myöden täysi työpäivä merkkiliikkeeltä ja hinta 1500â,¬. Onneks maahantuoja maksoi 90%.

Nyt on kustu silmään, tai vaihdettu jotain muuta!?
EGR venttiili on vw 2.0 dieselissä  moottorin etupuolella.
#13
Lainaus käyttäjältä: MikaVeee - 06.03.18 - klo:21:18
Niin.

Saksa on luopumassa Diesel-autojensa tuotannosta, ja kieltävät isoissa kaupungeissa modernien diesel-autojen käytön, joissa päästöt ovat todella olemattomat.


Missä kieltävät? Ei ainakaan minun silmään ole sattunut uutisointia  Euro 6 autojen kiellosta
#14


Suunnittelupyödällä voi olla tehtävissä paljon sen suhteen, että miten hyvin ohjaamo saadaan eristettyä ulkoilmasta. Nyt tuolle ei ole paljoa ajatusta uhrattu. Silti tänäänkin alle 200 kWh/km yli 20 asteen pakkasessa. Pitäisköhän nostaa takalasinkin verho ylös, jos vaikka sekin vähän auttaisi...
[/quote]

???  ?
#15
Itseäni kiinnostaa myös vaihtoehtoiset renkaat 19" koossa.
Kulmat kunnossa, viritelty Ac llä kahdesti, silti ei mennyt  hetkeäkään suoraan. Talvirenkaat on 17" vanteella, ovat hieman paremmat ajaa kuin kesärenkaat.
Ac suositteli uusia laaturenkaita! Olisiko ensiasennus renkaat pas..a?!
#16
Lainaus käyttäjältä: jake_soomi - 10.01.18 - klo:10:10
-12 mallin TDI Tiguanissa webaston kaukosäädin aina joskus alkaa vilkuttelemaan käynnistysyrityksellä pelkästään punaista valoa tiheään tahtiin? Mitähän mahtaa tarkoittaa? Webasto lähtee kyllä normaalisti käyntiin sisältä napista, minkä jälkeen taas käynnistys ja sammutus onnistuu normaalisti myös kaukosäätimestä.
Tuo vilkutus tarkoittaa että kake ei saa autolta kuittausta että on käynnistynyt. Ex Tiguanin webasto oli yleensä käynnistynyt, vaikka kake herjasi. Tällöin auto oli kauempana parkissa kuin tavallisesti.
#17
Lainaus käyttäjältä: kilju80 - 06.01.18 - klo:15:53
Moro! Mistähän lähtis vikaa ettii? Asensin lisävalot -01 Pasuunan keulille ja otin pitkiltä herätteen niin nyt kun pitkät laittaa päälle niin sumarit sammuu? Pitkät kun laittaa pois niin syttyy sumarit?? :'(

Valot toimii oikein! Sumussa ei voi käyttää pitkiä, eikä sumareita tarvita selkeällä kelillä.
#18
Pakkasella jumii? = Avausvaijeri jäätyy!

Korjaus on helppo, vaijerin suojakuoreen alimpaan kohtaan pieni reikä ja siitä paineilmalla vedet pois sekä voiteluöljyt perään.
Loppuu jumitukset! 

#19
Q5 8R (10-) / Vika vai ominaisuus?
12.12.17 - klo:19:08
Tuulilasin pyyhkijän huoltoasentoon ajo jää vajaaksi.
Q5 nostaa sähköisesti vain 40 astetta, siitä ne saa kyllä käsin raahattua pystyyn.
Voiko jostain asetuksista säätää huoltoasentoa, esim.  VCDS?
Volkkarissa  tuulilasin pyyhkijät nousevat sähköisesti pystyasentoon.


#20
Lainaus käyttäjältä: Normanton - 29.11.17 - klo:11:00
Kait isoin riski on että lunta tosiaan menee ilmanotosta sisään ja se tukkii ilmansuodattimen. Tämän jälkeen ohivirtaus venttiili aukeaa ja teoriassa voi kait haukata lunta ihan koneeseen asti.

Eipä ole koskaan tullut vastaan ohivirtaus venttiiliä, missä kiesissä tämmöinen on?

Itsellä on tullut lämpöongelmia kun syyläri on tukkiutunut lumesta, no hetki tyhjäkäyntiä ja taas matka jatkui jäälakeudella.
#21
Lainaus käyttäjältä: satunnainenmatkaaja - 08.11.17 - klo:15:37
Kyllä käy käytettykin.toivottavasti löytyis tuohon 30â,¬ hintaan.
:o kohta sama jumppa taas edessä!
#22
Q5 8R (10-) / Vs: Q5 vm2014 renkkaat ?
14.10.17 - klo:17:48
Sama juttu! ACV lla suosittelivat uusia Nokian tai Continentalin renkaita. Alla Contit  235/55 R19 mutta 5 mm  kuluneet.
Autohistoriani kurjimmat ajo-ominaisuudet tässä kiesissä.
#23
Minulla on myynnissä V10-77-1028 VEMO hp. 50â,¬ vastaa 1K1907511C
Ainakin Tiguaniin vm -09 kävi 1k1 vs. 3C0
em. jäi yli kun vaihdoin vain toisen puolen eli rikkinäisen.
#24
Golf V 2.0TDI, vm-05,  yli 270000km, edelleen alkuperäinen kytkin. Joskus aamuisin täristää  liikkeelle lähtiessä.
#26
Octavia II (04-13) / Vs: Scoutin jarrut
06.03.17 - klo:21:03
Vedä kässäriä muutama kerta jotta jarrujen säätömekanismit virittyvät.
#27
Lainaus käyttäjältä: TAG - 22.01.17 - klo:21:17
No, omat viikon vakioreittien keskikulutukset eivät kyllä tue ajatusta, että kulutus olisi kasvanut MyDieselillä.  Itse olen tankannut Neste Pro- ja ST1 DieselPlus dieseliä viimeiset vuodet.

En tiedä eikö porukkaa oikeasti kiinnosta ympäristöasiat pätkääkään, jos noin 10 sentin lisämaksulla koko fossiilisen paskan voi vaihtaa 100% kierrätyskamaan. Itsellä kaksi lähintä asemaa ovat tuon seitsemän myyvän aseman joukossa ja totta kai käytän 100% biodieseliä, jos joku sellaisen kadunkulmalle tuo ja litku on sellaista jota autoni suostuu syömään. Ei tuo maailmaa pelasta, mutta suunta on oikea ja jokainen muutenkin pystyy vaikuttamaan vain omilla valinnoillaan asioihin. Ensimmäinen viikko, kun ei hävetä ajaa omalla autolla kaupungin keskustan läpi.

Tänäänkin ajoin keskustan läpi kaksi kertaa, ei hävetä yhtään. Tigun co päästöt 199g. Nokea ei yhtään, kromiset hukkaputket kiiltää sisäpuolelta.
Aina pyrin tankkaamaan sieltä missä on halvinta.
#28
Kuinkahan  monta miljoonaa hukkui taas turhaan selvitykseen joka lopputulos tuntui etukäteen päätetyltä.
Ministeriön virkamiehet ja varmasti muutama himanen  ei ole tehnyt "työtä" ilmaiseksi.
#29
Liikkumispaketit on varmaankin keksitty ministerien virkamatkoilla. Liikkumiset on järjestelty etukäteen avustajien ja turvapalvelujen puolesta. Ministeripellet käyttävät "palveluita."
#30
Maalipilkullinen lasi tuskin pyyhkijöillä  puhdistuu?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy