Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Mhs-1

#1
Transporter T4 / T4 ACV n75 ja n18 kysymys
23.06.15 - klo:21:01
Olin vaihtamassa uusia alipaineletkuja n75 ja n18 venttiileihin, kun molemmista mureni liitokset irti. Ajattelin nyt vaihtaa samalla vaivalla molemmat uusiin, koska ovat alkuperäiset vuodelta 96 ;D Kysymys kuuluu voiko n75:n, joka on numeroltaan 701906283, korvata jollain muulla venttiilillä? esim. 1h0906627A :lla?

Tuo egr:ään ohjaava n18 on numeroltaan 1h0906627 ilman mitään loppukirjainta. Niitä löytyykin aika monesta nettikaupasta, mutta tuota 701906283 ei juurikaan.
#2
Lainaus käyttäjältä: Mhs-1 - 04.02.15 - klo:21:14
En oikeen saanu liikkumaan. Voiko tuon irrottaa imusarjasta ihan huoletta? Eli siis ne kolme pulttia auki ja vipu irti moottorista.

Nyt löytyi vika jo. Auton käydessä avitti läppien ja moottorin välistä tankoa, niin silloin ajoi vivun toiseen asentoon. Auto sammuksiin ja uusi startti; tanko jälleen jumissa. Pitää tehdä rajoitin tuolle varrelle, ettei varsi mene enää yli rajojen. Vaikka tähän tyyliin:
#3
Lainaus käyttäjältä: juppep - 02.02.15 - klo:15:36
En ota mitään vastuita jos hajoaa jotain... Ruuvimeisselillä varovasti auttamalla pitäisi liikkua, yllättävän voimakas jousi ja moottori muoviosiin nähden.
Kunnossa ollessaan toimii näin https://www.youtube.com/watch?v=cOyTGgi4sCU

En oikeen saanu liikkumaan. Voiko tuon irrottaa imusarjasta ihan huoletta? Eli siis ne kolme pulttia auki ja vipu irti moottorista.
#4
Kuuluisko tuota moottorin vartta päästä vääntelemään eri suuntiin? Nyt näyttäisi olevan vipu kohti ohjaamoa eikä liiku mihinkään, ei käsin eikä auton käydessä.
#5
Lainaus käyttäjältä: Passat3C4Motion - 13.01.15 - klo:19:28
Nyt tuli luotettavasti toimineeseeni VW Passat 2,0 TDI v.2009 CBAB moottoriin tällainen vikakoodi, P2015 (keltainen moottorin kuva ilmestyi mittaristoon). Autolla ajettu nyt 320 tkm, eli todennäköisesti näillä kilometreillä on pakokaasun takaisinkierrätys karstottanut imusarjan ja imusarjan läpät putsauskuntoon. Auto toimii muuten ihan normaalisti, vaikka läpät on jumissa.  Onko joku ottanut VAG:n moottorista pois nuo läpät (oma moottori CBAB) ? Laitan myöhemmin kuvia imusarjan kunnosta ja läppien kunnosta, onko noilla läpillä muuta merkitystä kuin typen oksidien pienentäminen tyhjäkäynnillä ? (= päästöihin liittyvää). YouTube:lla oli hyviä videoita tähän koodiin liittyen. Taidan asian/vaihdon helpottamiseksi tilata uuden imusarjan läppäventtiileineen. Ei ainakaan ole sitten välyksiä tangoissa ja laakeroinnissa ja tulee puhdas imusarja tilalle.

Mulla on kanssa sama vaiva 09 cbbb koneisessa. Implausible signal taisi olla tarkennuksena. Johtosarjaa tai liittimiä olen epäillyt vian aiheuttajaksi, mutta en ole pystynyt tätä toteamaan sähkökaavioiden puututtua. Onkohan tietoa, minkä sulakkeen kautta tuo läppämoottori saa virtansa? Tuo komponentti on kaiketi v157 ja siinä oleva sensori g336. Osanumero 03L129086 vaikkei sitä ilmeisesti pelkästään myydäkään. Netissä löysin tähän vikakoodin poistoon ratkaisun dieselgeekin sivuilta; koneistettu alumiininen ohjuri sille läppämoottorin varrelle. Hintakaan ei ollut kovin paha, mutta tiedä sitten saako muualta kuin jenkkilästä tilaamalla. Ongelmana tuossa läppämoottorissa on ilmeisesti se, että varsi pääsee liikkumaan sellaiseen asentoon joka ei ole mittausalueella ja siitä vikakoodi.
#6
Passat 3C (05–10) / Kytkentäkaavioita?
02.01.15 - klo:16:17
Löytyykö keltään kytkentäkaaviota 08-> passattiin. Lähinnä tarve olis moottorinohjausyksikön ja imusarjan läppämoottorin välillä oleville johdotuksille. Ja kyse siis 2.0 tdi cr kone.
#7
Mulla on kanssa 3c passatissa sama homma että vaikka coming home valittu, niin ei  tapahdu mitään. Leaving home toimii kyllä kun on tarpeeksi hämärää. Autossa on sade/valoisuus tunnistin. Onko vinkkejä? Bitti poikittain?
#8
Jep sama osa. Saksaks abgas=exhaust=pakokaasu
#9
Ja tuossa vielä tarkka vikakoodi:

Address 01: Engine       Labels: 03L-906-022-CBA.clb
Control Module Part Number: 03L 906 022 BM    HW: 03L 907 309
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG  2827
           Software Coding: 0000072
            Work Shop Code: WSC 84736 280 403496
                      VCID: 71E9DBA9687AB9A9905-8024
1 Fault Found:

008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
               P2015 - 000 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 178656 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2014.11.19
                    Time: 19:49:01

             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Lambda: 11.8 %
                    Lambda: -1.6 %
                    Voltage: 0.380 V
                    Bin. Bits: 00000000


Readiness: 0 0 0 0 1


Onko tuo koodi muuten edes sammutusläpälle? Tuli vaan mieleen, että ei kai vaan ole tuo vikakoodi imusarjan päädyssä olevalle venttiilimoottorille??
#10
Ja tuossa vielä tarkka vikakoodi:

Address 01: Engine       Labels: 03L-906-022-CBA.clb
Control Module Part Number: 03L 906 022 BM    HW: 03L 907 309
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG  2827
           Software Coding: 0000072
            Work Shop Code: WSC 84736 280 403496
                      VCID: 71E9DBA9687AB9A9905-8024
1 Fault Found:

008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
               P2015 - 000 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 178656 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2014.11.19
                    Time: 19:49:01

             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Lambda: 11.8 %
                    Lambda: -1.6 %
                    Voltage: 0.380 V
                    Bin. Bits: 00000000


Readiness: 0 0 0 0 1


Onko tuo koodi muuten edes sammutusläpälle? Tuli vaan mieleen, että ei kai vaan ole tuo vikakoodi imusarjan päädyssä olevalle venttiilimoottorille??
#11
Vaihdoin uuden sammutusläpän ja egr venttiilin äsken passattin (2.0 tdi cr cbbb) ja nollasin vikakoodin (intake manifold flap position sensor bank 1 implausible signal intermittent tai jotain sinne päin), mutta vikavalohan syttyi uudelleen ja antoi saman vikakoodin
Miten toi sopeutus pitäis tehdä vag-comissa?
#12
Vaihdoin uuden sammutusläpän ja egr venttiilin äsken passattin (2.0 tdi cr cbbb) ja nollasin vikakoodin (intake manifold flap position sensor bank 1 implausible signal intermittent tai jotain sinne päin), mutta vikavalohan syttyi uudelleen ja antoi saman vikakoodin
Miten toi sopeutus pitäis tehdä vag-comissa?
#13
En löytänyt haulla selvää vastausta joten kysytään uudelleen:
Pitääkö myös 2.0tdi cr käyttää viimasuojaa/suojia talvella?
Olen jostain lukenut, että 1.9 tdi koneissa on ollut murheita välijäähdyttimeen muodostuvasta kondenssivedestä, joka jäätyessään voi aiheuttaa moottorivaurion. Onko näin myös 2.0 tdi mallissa? Oman autoni tyyppi on CBBB.

Lisäkysymyksenä vielä, että onko passattin saatavana muovista alaviimasuojaa esim. samantyylistä mitä slamit myy yläosaan? (oliko joku Hekon valmistama?) nahkanpalaset ei oikeen hivele omaa silmää  :-X
#14
Eberspächer Hydronic 5 kW + minikello + ipcu rele
Passat 3C 2.0TDI CR -09
18.9.2014
Autolife Oy Raisio
Yht. 1500 eur
Takuu 2v.

Auto aamulla pajalle ja iltapäivällä valmis. Ihan asialliselta vaikutti asennus.
#15
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 13.10.14 - klo:17:06
Auton tehdastilauksesta rekisteröintiin menee siis vajaa 4 kuukautta, ei kahta vuotta. Aloittaja voi tutkia auton VIN numeron avulla netistä löytyviä tietoja, sieltä saa aika tarkat tiedot autosta, paitsi koneen numeroa siellä ei ole eikä numeroitua osaluetteloa.

Palvelun nimi on erWin

https://erwin.volkswagen.de/erwin/

Tuonne pitää ilmeisesti kirjautua, että näkee vin tiedot. Onnistuuko rekisteröinti yksityiseltä vai pitääkö olla yritys?
#16
Kesäkuussa vaihdettiin massapyörä, kytkinpaketti ja painelaakeri 170hp CR Passattiin Tallinnassa Forssilla. Hintaa oli muistaakseni tuolle noin 700 euroa.
Samalla vaihdettiin jakopää kaikkine osineen ja tehtiin 180 tkm isohuolto.

Auto vietiin aamulla klo 8 korjaamolle ja auto oli valmis jo klo 17. Hyvää palvelua, ei voi muuta kun suositella!
#17
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 01.08.14 - klo:18:06
Saa uudestakin sen pois päältä, AC nappi löytyy.

Ja tosiaan minullakin näkyy RCD310n näytössä noin niinkuin makevw sanoo.

Mulla on myös toi ac eikä econ. Ja auto tosiaan 09 eikä näy säädöt soittimen näytöllä
#18
Lainaus käyttäjältä: makevw - 31.07.14 - klo:01:52
Ainakin minulla ko. radio näyttää ilmastoinnin säädöt näytöllä aina kun ilmastoinnin asetuksia muuttaa. Ei siis koko aikaa. Asetuksissa sen pystyi valitsemaan näyttääkö niitä vai ei.

Onko sulla uudempi climatronicin paneeli?
#19
Pitäisikö RCD310 näyttää ilmastoinnin säädöt näytöllä?  Mulla näyttää vain parkkitutkien toiminnot ja tietysti radion kanavat yms. Saako vag-comilla ohjelmoitua?

Saako muuten kellonajan ja lämpötilan näkyviin tuohon soittimeen jotenkin? Nyt vähän hankala hanttarin penkiltä kurkkia kelloa ja lämpötilaa. Edelleen saako vag-comilla käyttöön?
#20
Niin ei sattuis olemaan kellään ideaa miksei ilmastoinnin säädöt näy soittimen näytöllä? Jotenki tuntuu vähän köyhältä et 09 mallisessa ei näy mut 05 mallisessa ocussa näkyy  :-\
#21
Tuossa vielä VCDS otettu autoscan ulos:

Address 56: Radio (J503)       Labels: 5M0-035-1xx-56.clb
   Part No SW: 1K0 035 186 AA    HW: 1K0 035 186 AA
   Component: Radio RCD310  012 0029 
   Revision: 00000000    Serial number: VWZ1Z2H5334760
   Coding: 0500040004
   Shop #: WSC 05311 000 08193
   VCID: 65C1BFF96CB26536081-8030

No fault code found.

Address 08: Auto HVAC        Labels: 3C0-907-044.lbl
   Part No SW: 3C0 907 044 DA    HW: 3C0 907 044 DA
   Component: ClimatronicPQ46 132 0811 
   Revision: 00132023    Serial number: 00000000000000
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 63C5A1E1A2861B06E65-8036

No fault code found.



#22
Niin laitetaan vielä lisäinfoa, että auto on 2009 mallinen comfortline, joka rekisteröity 8/2008. Autossa vanhan mallin climatronic ja rcd310 näyttö on sinisella pohjalla ja mustalla tekstillä. Ei ole monitoimirattia ja mfd on puna-musta.

Eli tuollainen soitin:


Ja tuollainen climatronicin paneeli:
#23
Pitäisikö RCD310 näyttää ilmastoinnin säädöt näytöllä?  Mulla näyttää vain parkkitutkien toiminnot ja tietysti radion kanavat yms. Saako vag-comilla ohjelmoitua?

Saako muuten kellonajan ja lämpötilan näkyviin tuohon soittimeen jotenkin? Nyt vähän hankala hanttarin penkiltä kurkkia kelloa ja lämpötilaa. Edelleen saako vag-comilla käyttöön?
#24
Lainaus käyttäjältä: Juh1 - 11.03.14 - klo:10:19
Löytyisikö joltain vielä Passatin ohjekirjaa esim PDF-tiedostona? Voin maksaa kohtuullisen korvauksen

Sama myös täällä
#25
Olen nyt käynyt ajamassa kahta bxe koneista comfortline farkkua. Molemmissa kytkin on jotenkin oudon oloinen ja ajaessa tuntuu, että jotain ongelmia voimansiirrossa. (Molemmilla ajettu n.160-170 tkm)

Kytkimen kun painaa pohjaan, niin kuuluu sellainen metallinen laahaava ääni vaimeasti jostain konehuoneen uumenista. Lisäksi kytkinpolkimen tuntuma on vähän sellanen tahmaavan vaijerin tuntuinen. (Olipas selvästi kerrottu :D)

Voisiko olla, että kaksoismassavauhtipyörä alkaa ilmoitella väsähtämisestään noilla metreillä? Tuohon on ilmeisesti järkevää vaihtaa kytkin+massalimppu samalla kertaa? Entä onko järkeä vaihtaa kiinteään vauhtikseen? Mitähän tällainen remppa tulis maksamaan noin?
#26
Lainaus käyttäjältä: tet - 28.02.14 - klo:13:32
Eikös ne Siemensin ongelma-piezot olleet nimenomaan 170-heppaisissa malleissa? Ainakin pääsääntöisesti.

Sellasta tietoa mullakin on. Olisko ollu nimenomaan BMR -koodilla olevat? Taisi olla muissakin malleissa siemensin suuttimia, kun ei dpf:n poltto onnistunu boschilaisilla vai oonko väärässä?

Onko toi tehdas-webasto ollu siis kaikissa dieseleissä vakiona ->2009 saakka vai vaan jossain tietyissä koneissa/varustelutasoissa?
#27
En oikeen löytänyt haulla yksiselitteistä vastausta, joten kysellään:

Mitkä konetyypit ovat dieseleissä niitä jotka kestävät. Onko 1.9TDI BXE ja 2.0 TDI BKD tai BMP näitä?
Missä malleilla on tehdaswebasto vakiona? Joku hämärä muistikuva olis, että olis ollu jossain vakiona?!

#28
Nonniin nyt pelaa taas!

Löysin wenäjän poikien sivuilta kytkiksen ja hetken ccm:ää mittailtuani tulin siihen tulokseen, että jännite tulee boxiin ja lähteekin valoille, mutta jossain on johto poikki. Ei tarvinnut kauaa etsiä, kun nyin boxista valoille lähtevää pu/mu johtoa. Käteen päin pieni pätkä johtoa jossa oli hapettunut pää. Ja sitten löytyikin ne loput hapettuneet olikohan jotain 7-8 johtoa, jotka olivat olleen tässä boxilta tulevassa johdossa kiinni. Juotin johdot uudelleen kiinni ja vulkanoituvaa teippiä päälle!

Kiitos vaan kaikille kirjotelleille vaivannäöstä!

Tuossa vielä linkki kytkikseen, jos jotain kiinnostaa: http://vwts.ru/electro/wd_p_00.pdf
#29
Lainaus käyttäjältä: Arska F - 13.08.12 - klo:20:55
Oliko minkäikänen Passat?

Niissä kuvissa on vuosimallikohtaisia eroja...

-00 mallinen 1.8T
#30
Lainaus käyttäjältä: Arska F - 13.08.12 - klo:08:04
Tuliko kuvat perille ???

Juu tuli kiitos!

Ihmettelen vaan tuota kuvaa, kun ei oikeen täsmää sulakenumerot ja mukavuusboksiakaan ei kuvissa näy.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy