Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - kotka

#1
Vanha asia, mutta vastaus ihan muuten vain.
Tuota pohdinnassa ollutta autoa ei sitten tullut, mutta aikaa myöhemmin auto vaihtui.
Alle tulikin Allroad A6 3,0v6 tdi ja kulutuskin on selvinnyt. Kaikki menee mitä tankkiin laittaa, kun laskee että noin 10l/100km, niin se riittää.
Tällehän ei tehdä muuta kuin ajetaan, paitsi nyt on madallettu sen mitä vcds:llä saa ja madalluslinkit odottaa kesärenkaiden vaihtamista. Eli madallettu Allroad, totta kai.
#2
Risuja ja ruusuja mahdolliselle autonvaihtajalle, kiitos.
Kiikarissa on siis A6 Allroad, vm 2008. 2,7tdi, tippilootalla. (Tai "automaatti", mutta oletan sen tipiksi.)
Vuoden ylläpitokustannuksia olen yrittänyt hahmotella vakuutuksia vertailemalla ja polttoaineveroja pohtimalla.
Trafin laskuri pitänee verojen mukaan paikkaansa?
Vakuutustarjouksen sain vakuutusyhtiöltä
Yhtenä kulueränä noiden lisäksi on lisääntynyt polttoaineen kulutus.

Missä kulutus "oikeasti" pyörii? Talvimatka-ajo, kesämatka-ajo. Talvikaupunki ja kesäkaupunki?
Nuo kiinnostavat sillä tavalla että työpäivä sisältää noin 100 km matka-ajoa (80 km/h) ja noin 50 km kaupunkia (pieniä pyrähdyksiä kohteesta A paikkaan B)

Minkälainen on auton perushuolto, tähän asti tehty LongLife. Meinasin pudottaa kiinteään, noin 20 tkm tehtävään öljynvaihto/suodatinhuoltoon.
Miten vaihteistohuolto?

Minkälainen maalipinta noissa yleensä on? Kova saksalainen vai pehmeä. Ja niiden muoviosien naarmuuntuminen?

Miten alustan (ilma-alusta) käyttö ja huolto, vai ajetaanko vain? Tarvitseeko lämpötilavaihteluita ottaa huomioon?

Ja tärkein asia koko Allroadissa, eli miten tuon uudemman mallin madallus? Onnistuuko sekin vcds:llä, ja jos kyllä, niin paljonko? Vai tarvitseeko sinne jotain ohjausmodulia tms.
Mitenkäs sitten reilumpi madallus? Vaihdetaanko sinne mitä osia ja mistä kannattaa hankkia?

Olisi ensimmäinen Audi ja kolmas nelikko kyseessä. Auto pääosin työkäyttöön ja tämän vuoksi kustannuskannattavuutta vertailen nykyautoon.
#3
Lainaus käyttäjältä: matalaut - 21.12.15 - klo:20:28
Ihan vinkkinä tuulilasin pyyhkijöiden irroittamiseen löytyy motonetistä ulosvetäjä, joka vielä kaiken lisäksi toimii hyvin. Suosittelen, sitä tarvitaan kun iskarit vaihtaa...

Noup.. Ei tarvitse irroittaa pyyhkijoiden varsia. Riittää kun raottaa muovia alaraosta ja kääntää pultit auki pienellä räikällä.
Eikä tuo iskarin vaihto nyt loppupelissä mikään iso työ ole. Muutaman kerran jälkeen se menee jo aika nopeasti.
#4
Itsekin kyseisen osan tyhjänneenä voin sanoa että kyllä sen huomaa. Tyhjäkäynti on "metallimaisempaa huminaa" ja kitkerä katku leviää. Vedättäessä / ohi ajettaessa pakoäänet ovat hiukan erilaiset ja sama katku jää. (2,0 tdi 125 kW (BMR), dsg)
Omasta loppui samaan syssyyn myös egr:n toiminta, liekkö sillä jotain merkitystä.
Apurunko ja vetari suosiolla irti, muuten tilaa ei ole. Tyhjennyksen ja umpeenhitsauksen tekee puoleen tuntiin, jos ei tarvitse muuta tehdä.
Auton käytös muuttui kyllä täysin ja voivottelen etten tehnyt tyhjäämistä/ohjelmointia aiemmin.
#5
Pakko kai näitä romuja on nyplätä kun ei eroonkaan pääse..
Tulihan tuosta projektista muutama kuvakin napattua, mutta aloittamalla selviää koko homma.
Turbon klemmari lähtee irti kuusiokoloavaimella alapuolelta (olisiko koko 5, en tarkkaan muista mutta löytyi suoraan avainsarjasta hylsynä). Muutama jatkovarsi ja taipuisa jatko-osa. Itse käytin apuna grafiitti-irrotusainetta. Putken ja turbon välissä on joku ohut kuparitiiviste, jota ei kannata hävittää. Ja sen takaisinasennus sinne väliin meinasi olla hankalaa, mutta itse laitoin sen paikoilleen pienellä kuparitahnatäpällä.
Joka liittimeen suihkautin wd-40 että sain liitokset paremmin auki ja muovit säilymään ehjänä.
Vetonivelen pultit olivat aika tiukassa, onneksi ei mikään kanta hajonnut. Avain xzn M10, onneksi valmiina.
Apurunko normipultein, mutta 2 eri mittaa.
#6
Minä tappelin oman kotteron loukun kanssa varmaan puoli vuotta.. Välillä sitä pakkopoltellen ja erinäisin aineiden avulla puhdistellen. Välillä mentiin vikasietotilassa ja välillä läppärin avulla. Kilsoja kotterolla on noin 320 tkm kun minulle tullessa oli noin 220 tkm. Koko aikana 2 kertaa vilkahti pakoputken merkkivalo, mutta nykimisestä päätellen se sitä poltteli itsekseen. Eikä tuohon polttoon mikään "rankaisu" auttanut, eli ihan turha polkeminen ei hyödyttänyt mitään..
Itselläni oli selvyys että loukku lähtee vaikka laskin minä sen uusimisen kustannuksenkin. Itse tehtynä totta kai, kun ihan pienessä hädässä en sitä mihinkään ole viemässä..
Missäänhän tuota tyhjennystä ei kukaan ruvennut tekemään eikä itse operaatiostakaan paljon tietoa löytynyt. Sentään sen, että hetikohta saattaa kannattaa käydä piuhan päässä, eli ohjelmoituttamassa.

Oman projektin aloitin rampin teolla, sillä jonkun ohjeen mukaan auton alle tarvittaisiin tyhjää noin 1400mm. Ei sitä ihan niin paljon olisi tarvinnut, vaan joku 800mm riittäisi. No, ompahan nyt ramppi joka tapauksessa.
Irrotus suurinpiirtein: Auto ylös, pohjapanssari irti (oioin sen, vahvikehitsasin sitä, tein uudet kiinnikkeet..), konepelti auki, moottorin suojamuovit pois, auton alta putken väliliitos irti (lähti kuin lähtikin ehjänä).
Konehuoneen puolelta letkuja ja liittimiä irti. Tässä vaiheessa irroitin myös turbolla olevan klemmarin, joka piti loukkua/putkea.
Alapuolelta irti putken kannakkeet, alas myös letkut ja johtoliittimet. Aikani kun tappelin ja tajusin että ei se loukku mahdu pois paikoiltaan ilman enempiä purkamisia, niin jatkoin purkamista.
Vänkärin vetonivel irti vaihdelaatikon puolelta (kun dsg niin vaatii hiukan enempi aikaa kun piti könytä autoon laittamaan vapaalle..) Auton keula tunkkien varaan (taas aikaa vievää puuhaa, koska madallettu auto, niin ei tunkit mahdu suoraan helman alle) ja apurunkoa irti ja tunkilla autoa ilmaan. Tällöin vasta loukku mahtui pois paikoiltaan, vaati silti pientä vänkäämistä.
Ja tässä vaiheessa iski se pieni jännitys, että mitä sitten. Mistään ei mitään vinkkejä löytynyt, mutta muistissa oli puhelu (olin siis etukäteen jo varmistellut tuon ohjelmoinnin ja toimenkuvan)
Koko pönttö vain tyhjäksi, eli reikä kylkeen. Kulmahiomakoneella ajoin noin 100 x 150 reiän pöntön kylkeen, pala talteen (merkkasin vielä asennonkin) Ja pönttöhän näytti kuin olisi ollut täynnä kuivaa, kovaa savea. Ja täynnä se olikin. Ne kopistelin sieltä pois talttameisselin ja vasaran avulla, pönttö ihan tyhjäksi. Olisi sinne kuulemma voinut jättää sen yläosan (noin 1/3 osan verran, siinä on ilmeisesti itse katalysaattoriosio)
Kun pönttö oli kokonaan tyhjä, niin hitsaus umpeen poisleikatulla osalla. Saumojen läpikäynti ja pönttö takaisin autoon käänteisessä järjestyksessä.

Ennen ohjelmointiin pääsyä ajelin jonkun verran eikä mitään vikavaloja palanut. Kone toimi täysin, vedot ihan normaalit.
Ohjelmoinnissa poistettiin ohjelmallisesti hiukkasloukku ja egr. Lisäksi muokattiin moottorinohjausta, eli hiukan lisää tehoja ilmaantui.
Koituvat kulut operaatiosta oli oikeastaan ohjelmointikulut (polttoaineineen) kun muut tarpeet/työkalut löytyi valmiiksi.
Loppupelissä ei paha rasti, voisin tehdä jopa uusiksikin..

Mutta tuo ohjelmointi; vaikka siihen hiukan rahaa menikin, niin olisi se pitänyt tehdä jo aiemmin. Ihan kuin eri auto käytökseltään.

Ramppi/ nostin ehdoton, hyvä ruosteenirroitin, kunnon työkalut (myös xzn avaimet), hitsauskone ja aikaa.

Oma kottero on siis 3C variant. 2,0 tdi (BMR-moottori) ja dsg-laatikko.
#7
Takalasit vuotavat edelleen vettä minullakin, vaikka on niitä yritetty tiivistellä muutamaan kertaan.
Olisikohan tämäkin ominaisuus, kuten koliseva alusta ja suhisevat ovet, eli pian noin pieniä vikoja ei edes huomaa muitten joukossa.
#8
Golf VI (08–13) / Vs: Golf VI Chat
24.09.11 - klo:13:56
Tuo 2,0 Tdi:hän oli myös 4 motion farmariversion moottorivaihtoehtona, mutta itse arvoin tilausta liian kauan. Tilausvaiheessa ei 4 motion farmaria saanutkaan kuin 1,6 litraisella mopedimoottorilla, joka on onnettoman pieni moottori tuohon kotteroon.
VAG:illa taitaa vain olla joku ihme ajatusmaailma noiden moottorien ja varustelujen suhteen, varsinkin farmariautojen suhteen
#9
Lainaus käyttäjältä: tsiih - 08.08.11 - klo:20:31
Olen ajanut n. 30 km sen jälkeen kun ajomatka on ollut nollilla... Ja reilu tuhat kilsaa oli silloin myös tripissä  ;)
40 kilometriä itse ajoin.
Ja olisihan tuolla ajanut hieman enemmänkin näköjään, jos tankin vetoisuus on 55 litraa
#10
Ensimmäinen kerta kun ajan tankillisella yli 1000 km..
Ennen aamun ensimmäistä ajoa ajotietokone näytti ajomatkaa olevan 15 km, joten hiukan hirvitti lähteä tankkaamatta ja ilman varapolttoainetta 42 km:n työmatkalle. Luotin kuitenkin polttoainemittariin, jonka varoitusvalo oli edellisen reissun päätteksi syttynyt palamaan..
Heti alussa ajotietokone pimputteli, että polttoaine loppui ja jäljelläoleva ajomatka olisi 0 km, mutta auto vain liikkui..
Matka meni mittaria kyttäillessä, sekä loppumatkaa laskiessa.
Eipä polttoaineviisarikaan paljon enää värähtänyt kun tankille kurvasin.
Ajokilometrejä 1009,2 km ja tankkiin meni 54,2 litraa. Tankki tulikin taas ihan piripintaan, kuten edelliselläkin tankkauksella.
Tällä välillä ajo oli sananmukaisesti seka-ajoa kaupungissa ilmastointi päällä, toki jokunen maakuntareissu mahtui ajoihin.
#11
Lainaus käyttäjältä: Hxor - 21.07.11 - klo:21:49

Vielä muutama viikko niin saisi oman ajoon.  Mitenhän sitä malttaa odottaa?  ;D



Hyvin malttaa odottaa, kuin joulupukkia konsanaan.
Se saapuu jollain aikaa, eikä sillä ole sen ihmeellisempää annettavaa kuitenkaan.
#12
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 12.07.11 - klo:21:39
Kyllä tämä farkku-golf on 1.6TDI 4motionina aika naurettavan laiska. Jos haluaa tosiaan että se auto kulkee edes hieman ripeämmin, kannattaa ottaa HB 2.0tdi 4motion.
.. Tai jos haluaa pysyä farmarileirissä, niin vaihtaa merkkiä johonkin muuhun.
.. Tai ottaa vähän vanhempaa vuosimallia, jos sen pitää välttämättä olla volkkari.
Ihan ihmeellinen politiikka volkkarilla. Tätä 4 motionia ei saa edes useammalla varustelutasolla, edes kunnon istuimia ei saa tilattua lisäkorvausta vastaan.
#13
Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 12.07.11 - klo:20:56

Eli 1.6TDI:ssä oli muistaakseni jokin lukitus ECU:ssa tms jonka takia kunnon viritystä ei olla voitu vielä suorittaa.
Tämähän pitää paikkaansa, tosin pikku huhu kertoo että lukko olisi jo murrettu ilman että ECU hajoaa.
Ihan 100% varma tuo lukituksen purku ei ole, joten ihan vielä ei ole luotettavaa ohjelmaa tulossa.
Omakin kottero on pariin kertaan käynyt lukimessa, että saa auton tietoja eteenpäin bittinikkareille.
Erään realistisen tehotavoitteen olen kuullut, mikä tuosta koneesta olisi kohtuuhelposti ulos otettavissa, jos tuo lukko saadaan varmasti purettua. Omakin odottaa tuota lukonpurkua, jos ei auto ehdi sitä ennen vaihtua.
#14
Lainaus käyttäjältä: downtime - 12.07.11 - klo:07:54
Ja vielä suurempi kysymysmerkki että miksi helvetissä 4Motionia ei saa kuin tuon nuhapumpun kanssa? Eihän nyt vittu voi olla todellista. Muutenkaan ei mikään raketti ole tuo 1.6:nen niin siihen kun lyödään vielä tehoja syövä neliveto mukaan. Voi sitä liikkumattomuuden määrää....
Tätähän on huhujen mukaan saanut vielä vuonna 2010 helmikuussa myös 2,0 TDi:nä, mutta ei saa enää.
Tämän tiedon antoi automyyjä kun omasta tarjousta pyysin. En sitten tilannut vasta kuin keväämmällä, niin vain 1,6 oli vaihtoehtona.
Ei tällä tosiaan niskojaan katkaise, mutta kun herää aikaisemmin niin melkein aina ehtii. Talvella lähtee hiukan paremmin valoista liikenteeseen kuin se naapurin etuveto, mutta muuta hyötyä en ole huomannut.
Ohjelmointi tuo lisää tehoja noin 10%, joten odotellaan parempaa.
Alustaa ei saa edelleenkään mitenkään madallettua, edes jousia ei löydy.
Joku voisi kehittää tuota luistonestoa hiukan, olisi napissa edes 3 asentoa (päällä-pois (joka ei olekkaan juuri yhtään pois)-oikeasti pois päältä)
#15
Lainaus käyttäjältä: beebee - 02.06.11 - klo:23:29
Harkitsen tässä 1.6TDI Golfia.. vuoden vanhaa tms, mutta olis kiva, että pääsis tekemää  turvallisia ohituksia, joten onko tällainen asiallinen lastu:

http://www.chipexpress.com/products/2520/

tai onko täällä jengillä kokemuksia 1.6TDI lastuttamisesta... kannattaako vaiko ei ja kertokaa mitä tahansa asiaan liittyvää jos tulee mieleen.


edit: tais tulla väsyneenä väärään threadiin, mutta ehkä täältä joku tän bongaa.
Oma kottero on ohjelmoitu heti uudesta asti. Tehot on mitattu ennen ja jälkeen. 10% tuli lisää, eikä tehonmuutosta huomaa ajossa ollenkaan. Vähentäähän tuo polttoaineen kulutusta, joten se kai siinä olisi hyötynä.
Pikkuisena huhuna kuulin, että tuota 1,6 TDi:tä ei saa vielä kunnolla ohjelmoitua, kun ei ole vielä 100 varmaa ohjelmistoa valmiina. Enemmän ohjelmoitaessa hajoaa joku ohjausmoduuli, ja sitten menisi uusiksi ohjausboksi. Oman autoni tiedot on luettu ja lähetetty (italiaan?) muutaman kerran mahdollisia muutoksia varten.. Voin toki olla väärässä, mutta erään virittäjävelhon puheilla olen lähes päivittäin työpaikan sijainnin vuoksi.. Ja omaa kotteroa ohjelmoidaan sitten lisää, heti kun tulee varma keino se tehdä..
#16
Golf VI (08–13) / Vs: Golf VI Chat
28.05.11 - klo:14:25
Lainaus käyttäjältä: tet - 27.05.11 - klo:11:36
Veikkaan pyyhkivät kyllä ylös mennessä, mutta roiskuvat paluumatkalla vedet takaisin lasille. Tuollainen ominaisuus ainakin omassani on, se tosin taitaa esiintyä häiritseävänä vain suuremmissa nopeuksissa.

Ihan mielenkiinnosta pitää vielä kysyä, että oliko tässä ongelmayksilössä kyseessä hatchback vai farkku?
Kun itse valitin tuosta pyyhkimättömyydestä, niin sanoivat syyksi väärää lasinpesunestettä. Voltera ei ilmeisesti sovi lasinpesutarkoitukseen. Tosin lasinpyyhintä paranee hieman uusilla sulilla, joita kuluukin sitten noin 10 000 km:n välein..
#17
Ajettua matkaa 907 km, keskituntinopeus 74 km/h.. Sisältää moottorieosuutta 120km/h, sekalaista tieosuutta100 km/h, maantieosuutta 80km/h ja 60 km/h sekä taajama-ajoa.
Ilmastointi automatiikalla, pyynti 21 astetta, puhallin pienemmällä automatiikalla.
Koko reissun tankkauksessa laskettu kulutus 5,17 l/100 km, ajotietokone näytti 4,9l/100 km.

Ihan positiivinen yllätys tuokin kulutus, mutta kun vertailukohtana toimii isompi farmarimersu, niin itkuhan se pääsee.
#18
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 14.04.11 - klo:15:52
Off topiccia hiukan, mutta noissa dynoissa olosuhteet ja itse  laitteet vaikuttavat kanssa mitattuihin lukemiin. Korkeapaineisempi ja kylmempi ilma antaa tietenkin moottorille heti paremmat toimintaolosuhteet kuin kesainen kuuma sadepaiva. Toisaalta testilaitteissakin on aina olemassa omat mittausvirheensa. Itsekin ajattelin tosin kayda mittauksen tekemassa ensimmaisen oljynhuollon jalkeen.

Edit: ja itse en tuijottaisi muita lukemia kuin pyoralta mitattuja tehoja. Moottoritehot tulevat kuitenkin aina jonkun arvion kautta laskettua ja niita ei kukaan pysty kunnolla arvioimaan (poislukien tehtaat ja moottorin irroitukset autosta).

Sorry Ot: http://www.findiesel.fi/fi/Tehonmittaus.html <- Tuolla ohjeella ja ko. yrityksessä ohjelmointi ja mittaus on tehty. Ei ollut ihan kesän kuumin päivä, mutta tehonlisäys näkyy lapussa. Kun päivittäin tuossa noita mitattavia autoja näen, niin aika usein tehtaan tehot taitavat pitää paikkansa, eikä paljon ylimääräisiä hepoja ole mittailtu.. OT loppu
#19
Kun oma kottero kävi dynossa ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, niin edes 1 kw:tä enempää ei tehdasilmoituksesta irronnut, sentään siihen pääsi. Kuitenkin 10 prosenttia tuohon tuli ohjelmoinnilla lisää, eli sama mopoilu jatkuu  :'(
#20
Golf VI (08–13) / Vs: Golf VI Chat
10.04.11 - klo:20:43
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 10.04.11 - klo:19:13
Olikos teikäläisellä korotettu ja jäykennetty alusta? Eikös Octavia Scoutissakin alustasta kuulunut hidastetöyssyissä ainakin kolahdus, kun iskareiden ulosjoustovara loppui kesken? Pitänee kiinnittää tuohon huomiota jahka se auto edes tulisi...

Ei ole korotettu, eikä jäykennetty.. Ja ei tuo 4motion vaikuta yhtään korkeammalta kuin muut tuollaiset farmarit.
Kun tuohon jostain löytyisi korkeussäädettävä alusta, niin olisi madallettu ja jäykistetty.
Taitaa vain tuon alustan käyttöikä olla noin 10 000 km..
#21
Golf VI (08–13) / Vs: Golf VI Chat
10.04.11 - klo:16:18
Kesärenkaat alla täälläkin, sekä klonkse jatkuu. Kuuluu kuulemma tuohon, alusta on vaan niin jäykkä noissa kotteroissa. No, olkoon sellainen selitys Laakkosella, en viitsi edes vastaan laittaa.
#22
Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 30.03.11 - klo:11:15
Pakkasta 3 astetta, niin taas on alkanut variantin etu vasen iskari kolahtelemaan.  Sen ymmärrän jos pakkasta on -20 mutta 3 asteen pakkasessa ???  Myös maanantaina kun ajelin niin aina kun kääntyi vasemmale taka vasemmalta kuulu rahiseva tai semmoinen kuluneen iskarin ääni... :-[  Mitäs taas tälle autolle on tullut?

Minä sain sellaisen vastauksen huollosta, että näissä autoissa on aika jäykkä tuo alusta.. Eli antaa vain kolista, on eräänlainen ominaisuus. Kolina alkoi alle 20 tkm mittarissa, liekkö sitten käyttöikä täynnä.
#23
Golf VI (08–13) / Vs: Golf VI Chat
01.04.11 - klo:08:38
Voi huoh..
Onpa vaikeaa saada nuo tuulilasin pyyhkimet pyyhkimään edes tyydyttävästi. Molemmat sulat jättävät pyyhkimättömän alueen lasiin. Pyyhkijät eivät pyyhi kärjistään, alue on noin 12 senttiä sulan kärjestä alaspäin.
Huollossa "muka" suuntasivat pissapojan suutinta paremmin, sekä vaihtoivat sulat. No, kai ne suuntasivat ne jotenkin, kun entistä huonommin puhdistaa. Sulat oli sentään vaihdettu, viimeksi eivät vaihtaneet vaikka erikseen pyysin.
Ehkä minulla on huonoa lasinpesunestettä, pitänee vaihtaa pois VW:n alkuperäisestä ja Nesteen Voltaresta johonkin muuhun litkuun. Ehkä pitää vaihtaa taas nuo sulat ja suunnata itse nuo suuttimet. Ehkä pitäisikin vahata tuo tuulilasi jollain aineella sen sijaan, että pesen siitä kaikki liat/vahat/kurat ja maantiekökön.. Ja täytynee jatkaa päivittäistä auton pesemistä näinä kurakeleinä.

Jos tähän tahtiin kuluu tuulilasin pyyhkimiä, niin pitää ostaa varalle joku tukkupaketti..
#24
Lainaus käyttäjältä: mabe - 24.03.11 - klo:15:56
Tekeekö tuosta vanteesta huonon nyt nuo pienet koverat painanteet kehällä vai mikä?
En tiedä mikä omiin vanteisiin lumen kerryttää, mutta aina välit on täynnä.
Helpot ne on painepesurilla puhdistaa, mutta yli 10 asteen pakkasilla ei tahdo enää ulkona onnistua..
Kuvassa oma kottero vanteineen
#25
Oletko harkinnut kitkarenkaita nastarenkaiden tilalle?
Kertaakaan ei ole tänäkään talvena ollut ikävä nastarenkaita, vaikka hiukan epäröin niiden hankintaa.
Edellisen kerran ajoin kitkarenkailla joskus vuonna 2004, sitten jostain syystä siirryin nastoihin. Nyt kun taas rohkenin valita kitkat alle, niin tuskin otan nastoja uudelleen.
Tuo vanne näyttää erittäin pahalta talvikäyttöön, ajatellen lumenkertymistä. Itselläni on samanmalliset talvikäytössä ja renkaat täristää jo silloin kun sääennuste lupaa lunta  :D
#26
Golf VI (08–13) / Vs: Golf VI Chat
20.03.11 - klo:10:04
Lainaus käyttäjältä: jvas - 19.03.11 - klo:19:05
Auto on VW Golf 2.0 tdi 4Motion. Lokakuun 1. 2010 alkaen ajettu reilut 22tkm. Keskinopeus on ajotietokoneen mukaan ollut 67-70 välillä. Autolla ajetaan työmatkaa 194 km/pv. Lastina on ollut lähes aina 2-4 henkilöä. Ajotietokone on näyttänyt kulutukseksi 4.8-5.2 l/100km. Tankauksien yhteydessä olen havainnoinut, että ajotietokone näytää n. 0.2 l/100km liian pientä lukemaa. Edellinen auto Jetta V 2.0tdi kulki n. 4.6 l keskikulutuksella tankkauksista mitattuna samalla reitillä.

Aika vähällä nuo 1.2 bensamyllyt menevät, jos pääsee 5.2 l/100km kulutuksiin.

Aika mukava kulutus, jos vertaan omaan 1,6 tdi 4motioniin. Harmi vaan kun tuota farmaria ei enää saanut tuolla 2,0 litran koneella. Ohjelmoinnilla tuostakin kulutuksesta pudottaisit jonkun litran kymmenyksen pois. Ã,,kkilaskennalla tuo 4 veto kuluttaa vajaa 0,5 l/100 km enemmän.
#27
Normaali 30 tuhannen kilometrin huolto suoritettu.
Kun mainitsin ovien suhisemisesta, niin aiheuttaja oli kuulemani mukaan ikkuna. Oli ohjelmoitu siten, että ei nousekkaan ihan ylös asti jos nostaa ikkunan automaattisesti ylös. Pitää erikseen varmistaa, että on ihan ylhäällä asti.. No, joutuihan tuota ooppelissakin noita rumppaamaan, kun valuivat itsekseen hieman auki.

Etupään kolina on kuulemani mukaan ihan normaalia, kun näissä on aika jäykkä alusta muutenkin. On kuulemma eräänlainen tyyppiominaisuus, josta on useampi maininnut. No, tuohon en edes viitsi kommentoida muuten..

Ovien koristelistat saivat "tallaa alle" kun olivat vähän väljästi kiinnitetty. Onpahan korjattu edes jotenkin.

Pyytämiäni tuulilasin pyyhkimiä ei oltu vaihdettu, vaikka erikseen luki työtilauksessa.

Oli muistettu laittaa lisäysöljypurkki takakonttiin, piti ihan tarkistaa kun epäilin..
#28
Golf VI (08–13) / Vs: Golf VI Chat
10.03.11 - klo:15:24
Jos tuo kulutus on yhtään ratkaiseva tekijä, niin olisi varmaan kannattanut kääntää katseet ja ajatukset pois koko Vag-ryhmästä ja siirtyä ihan muihin autonvalmistajiin. Kaikki menee, mitä tankkiin laittaa. Ja vielä tuota tankattavaa näyttää piisaavan. Otattehan myös huomioon, että tuota 95E10 kuluu huomattavasti enemmän kuin esim. 98 bensaa.
#29
Lainaus käyttäjältä: Tikka - 08.03.11 - klo:19:37
Miten paljon teillä pitää olla takana tilaa, jos tuolla kokoonpanolla on ahdasta? :-\
Takanakin pitää olla sen verran tilaa, että takanaistuvan jalat eivät potki etuistuimen selkään. Takana on oltava sen verran tilaa, että siellä ei ahdista. Takana on oltava sen verran tilaa, että takapenkin käyttäjät pääsevät menemään nostamatta omiin istuimiinsa.
Itselläni on selkänoja suhteellisen pystyssä, eikä hartiat irtoa selkänojasta. Luulen ajavani autoa aika tukevassa asennossa, enkä makaa lattialla. Penkki ei ole lattian tasossa, koska muuten en ratin takaa ulos näe. Eikä tuo selkäkään kestä rönöttämistä, kun nuo penkitkin ovat aivan surkeat. (Mutta se onkin jo ihan eri juttu..)
Autoni pitää olla työn luonteen vuoksi farmari, mutta muuten sopiva auto olisi joku muu. Ahtaampi tuo nykyinen kuitenkin on kuin esim. joku liftback auto.
Ei tuonne mitään herkkua olisi laittaa vauvakaukaloita kiinni, varsinkaan 2 kappaletta, eikä onneksi enää tarvitsekkaan.
#30
No, itse olen noin 173 senttinen kitupiikki ja taakse yrittää välillä ahtautua 7 ja 8 vuotiaat muksut. Pituussuunnassa sitä tilaa vain ei ole tarpeeksi. Tosin pärjäähän tuollakin, kun sen ahtauden tietää. Kahta aikuista tuonne taakse en yrittäisi laittaa, enkä itse sinne menisi vähänkään pidemmälle matkalle.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy