Omassa 2013 1.2TSIssä tuli ensin EPC, hävisi startissa, moottorivalo(pakokaasujärj.) syttyi mutta auto toimi normisti.
Auto meni sattumalta merkkihuoltoon seuraavana päivänä, lukivat samalla vikakoodin, lisäsivät koodin ja selkokielisen tiedon kuittiin.
Tuollahan ei vielä vikaa täysin rajoiteta, epäilivät että voisi olla wastegaten säätimen vika(700â,¬töineen).
Siispä netistä kahlaamaan ennen kuin alkaa polttamaan seteleitä. Hukkaputken säätimen tarkastus:
https://www.youtube.com/watch?v=nIg3mhSfNX0
Huomaa että kaasua pitää antaa kunnolla, ei se muuten ehjänäkään liiku. No, tässä tapauksessa liikkui kunnon kaasuttelulla.
Seuraava päätelmä, tuota varten on jokin anturi -> MAP-anturi. Sen sitten ostin alkuperäislaatuisena varaosaliikkeestä, 19,90â,¬.
Osan vaihdon jälkeen vika poissa. Mainittakoon että säätimen hinta olisi varaosaliikkeestä ollut 233â,¬+postit, tämäkin alkup.laatuisena.
Osat olivat hyvin tyrkyllä. Ainoastaan normimallinen torx-avain ei mahtunut suoraan, vaan käytin räikkä-bits yhdistelmää.
Tuosta ketjun venymisestä. Olen ajanut 297tkm Toledolla eikä merkkiäkään ketjuongelmasta. Myyjä väitti että vuoden 2012 aikana alettu käyttämään parempilaatuisia. Oliskohan näin?
Auto meni sattumalta merkkihuoltoon seuraavana päivänä, lukivat samalla vikakoodin, lisäsivät koodin ja selkokielisen tiedon kuittiin.
Tuollahan ei vielä vikaa täysin rajoiteta, epäilivät että voisi olla wastegaten säätimen vika(700â,¬töineen).
Siispä netistä kahlaamaan ennen kuin alkaa polttamaan seteleitä. Hukkaputken säätimen tarkastus:
https://www.youtube.com/watch?v=nIg3mhSfNX0
Huomaa että kaasua pitää antaa kunnolla, ei se muuten ehjänäkään liiku. No, tässä tapauksessa liikkui kunnon kaasuttelulla.
Seuraava päätelmä, tuota varten on jokin anturi -> MAP-anturi. Sen sitten ostin alkuperäislaatuisena varaosaliikkeestä, 19,90â,¬.
Osan vaihdon jälkeen vika poissa. Mainittakoon että säätimen hinta olisi varaosaliikkeestä ollut 233â,¬+postit, tämäkin alkup.laatuisena.
Osat olivat hyvin tyrkyllä. Ainoastaan normimallinen torx-avain ei mahtunut suoraan, vaan käytin räikkä-bits yhdistelmää.
Tuosta ketjun venymisestä. Olen ajanut 297tkm Toledolla eikä merkkiäkään ketjuongelmasta. Myyjä väitti että vuoden 2012 aikana alettu käyttämään parempilaatuisia. Oliskohan näin?