Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - dwntime

Sivuja: [1] 2 3 ... 25
3
Komponenttisuojauksen poisto onnistuu merkkarilla. Mutta, tutka pitää olla joko tismalleen sama versio tai tehtaan korvaavaksi merkitsemä tutka. Muuten ei tutkan aktivointi onnistu.
Näissä on se mukavuus että pelkkä CP poisto ei riitä vaan tutkassa on vielä FeC koodit sisässä jotka mahdollistaa tutkan aktivoitumisen autossa. Näitä FeC koodeja et saa tutkaan jos se on eri versiota kuin minkä tehdas sanoo.
FeCit tökätään autoon tehdasyhteyden kautta ja se epäonnistuu väärällä tutkalla.

4
Kodiaq (16-) / Vs: Uusi Kodiaq tilattu
« : 18.02.19 - klo:21:24 »
Kyse ilmeisesti emergency assistista. Tuohan toimii niinkuin pitääkin. Jos autossa ei ole blind spot monitoria auto pysäyttää itsensä omalle kaistalle, sen ei kuulukaan alkaa autoa siirtelemään kaistalta toiselle kun ei tiedä onko siellä toinen auto viereisellä kaistalla. Joten softapäivityksessä on korjattu aivopieru mikä on voinut olla potentiaalisesti vaarallinen.

Vai tarkoitatko että tuo ominaisuus katosi kokonaan? Tämä ei välttämättä ole softapäivityksen vika. Auton driver assistance kamera hanskaa tuon emergency assist toiminnon ja sinne pitää flashata päivityksen jälkeen oikea datasetti sisään. Jos tätä ei tee niin silloin ei tuo EA enää toimi.
Minä väitän, kun näitä olen jonkin verran tehnyt, että tämä on ihan korjaamon oma bugi eikä softan. Mutta sepä ei yllätä :)

Jokatapauksessa, en jaksaisi itsekään tuollaista vikapesää katsella.

5
Kodiaq (16-) / Vs: Uusi Kodiaq tilattu
« : 18.02.19 - klo:14:50 »
^ Toveri Tet on kyllä aivan oikeassa. Samat softat siellä on noissa ohjaimissa. Parametrit moduuleissa on hiukan erilaiset automallista ja merkistä riippuen mutta perussofta on täysin sama.

Sattui vain paska tuuri Tigsun kanssa, ei muuta. Valitettavasti ei ole takuita etteikö se toistuisi myös Kodiaqin kanssa.

6
Todennäköisesti kalibroinnin joutuu silti hoitamaan merkkarin kautta mutta kyllä tuossa hyvä säästö tulee. Samalla vaivalla merkkari tuon moduulin parametrisoi sitten myös.

7
Leon 5F (12–) / Vs: Nopeusrajoitusten näyttö
« : 14.02.19 - klo:12:56 »
Joo ei toimi Leonissa mitenkään järkevästi tuo. Ottaa tosi nopeaan kartasta sen tiedon jos ei uusia merkkejä ole luettavissa ja silloin sitten yleensä näyttää väärin.

Suomen karttapohjissa on default arvot kaupunki 50 km/h, maantie 80km/h ja moottoritie 120 km /h. Nuo nopeudet sitten näytetään jos ei liikennemerkkejä saa luettua.

Vähän typerästi toimii kun 40km/h rajoituksella heittää jo alle 500m jälkeen 50km/h tauluun. Vähän pidempi viiveaika tuossa voisi olla.

Hmm. Muistikuva olisi, että VCDS:llä omaa tutkiessa olisi jossain ollut vaihtoehtona käyttää vain kameran tietoja ja unohtaa karttapohjan tiedot. Parempihan se niin olisi, koska karttapohjasta ne virheet johtuu silloin kun johtuu.

Jonkun mallin kameroissa voi vaihtaa Road sign detection adaptaatiokanavaan joko fusion tai olikohan electronic horizon. Tuo jälkimmäinen on pelkkään kameraan pohjautuva. Sen jos muuttaa niin sitten saa kuunnella aina jonkin hetken kuluttua käynnistyksestä sen typerän bling äänen ja tekstin "liikennemerkkien tunnistus rajoittunut". Ja monessa tilanteessa tässäkin vain heittää sitten sen jo luetun merkin pois näytöstä kun karttapohjaa ei käytetä.
Eli ei auta.

8
Joo sehän olisi varmasti hyvä tapa, mutta myyjäliike on Saksassa eikä ole Audin merkkiliike. En usko, että heitä asia paljoa kiinnostelee. Yritin netistä etsiskellä yhteystietoja Audin jälkimarkkinointiin, mutta kaikki taitaa mennä noiden paikallisten merkkikorjaamoiden kautta.

Puskurin purkaminen ja osan vaihtaminen kun ei ole itselle mikään ongelma, niin lähden kokeilemaan hommaamalla ton varaosan ebaysta ja katotaan mitä alkaa tapahtua, elämme jännittäviä aikoja :)

Hmm.. joo no voi olla hiukan haastavaa haastaminen :D

Varmista että osa on samanlaisesta autosta, muuten menee softahommiksi kun noissa on datasetit erilaiset eri autoissa. Toki merkkari pystyy sen softauksen tekemään, ei sen puoleen.

9
Mielestäni Side Assist on hyödyllinen varuste, harkitsin sellaisen retrofittaamista koska Leoniin ei tuota saa. Asiasta perillä olevat tahot kertoivat että vanhemmat anturit pitää kalibroida, uudempia ei (ns. itsekalibrointi). Sikäli tuo olisi pulttaa osat autoon -tyylinen projekti.

On aivan loistava varuste. Ja kun tuo uudempi on vielä ns. aktiivinen eli haraa ohjaustehostimella vastaan jos yrität vaihtaa kaistaa silloin kun kuolleessa kulmassa on auto.

Ai niin ja tuleehan tuon mukana vielä Rear cross traffic alert. Ruudusta pois pakittaessa alkaa karjumaan jos jommasta kummasta suunnasta tulee auto, pyöräilijä tai jalankulkija ja osaa myös itse jarruttaa jos kuljettaja ei reagoi ajoissa.

Ja retrofit on helppo ja kun nykyisin vielä saa oikeat peilitkin tuohon kun Aronan peilit passaa suoraan.

10
Minä en ostaisi itse kyllä yhtään mitään vaan vaatisin kyllä Audia korvaamaan ja vaihtamaan osan pro bono. Auto alle 3 vuotias niin tuossa on selkeästi virhe tuotteessa.

11
Kokeilkaas näkyykö VCDS:llä tuo kun avaa BCM coding ja sieltä long coding helper :

09 - Cent. Elect. -> Coding -> long coding helper -> byte 23 -> bit 5 (Coming-Home logic (0 = Old / 1 = New))

Ottaa ruksin pois jolloin logiikka on Old joka pitää valot päällä kun auton sammuttaa.

Jos on uudempi BCM niinkuin oletan, silloin tieto on adaptation kanavissa. Nämä ainakin pitäisi löytyä :

Coming-Home (CH) active
Coming-Home Mode (0 = automatic / 1 = manual)
Coming-Home Timer (0 = Start with Term.15 OFF / 1 = Start with Door Opening)

Ja noista ainakin tuo mode => Automatic ja timer on meidän Leonissa oletuksena tuo Start with door opening jolloin sytyttää valot vasta kun oven avaa. Tuo 0 asetus pitää valot päällä kun auton sammuttaa.

12
Tuon saa keskuselektroniikasta koodaamalla muutettua. Laitatko autoscanin autostasi.

13
Navigointi / Vs: Discover Media PQ Off-road
« : 26.01.19 - klo:14:28 »
Niin tämä ei toiminut :

ENG122227-ENG117566-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_compass => Activated
ENG122227-ENG117568-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_compass_over_threshold_high => Activated

ENG122229-ENG117732-Car_Function_List_BAP_Gen2-compass_0x15 => Activated
ENG122229-ENG117733-Car_Function_List_BAP_Gen2-compass_0x15_msg_bus => Kokeile tähän vaikka Terminal 15

Performance näytöt saa tällä päälle :

ENG122227-ENG126148-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_SportHMI => Activated
ENG122227-ENG126149-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_SportHMI_over_threshold_high => Activated

Sitten kun olet nuo muuttanut niin MIB yksikkö pitää resetoida ennenkuin nuo alkavat näkymään. Pidät volume / power painiketta pohjassa niin kauan että MIB boottaa.

14
Navigointi / Vs: Discover Media PQ Off-road
« : 26.01.19 - klo:11:31 »
Ah ok. Tuo on noita ”välimallin” soittimia. Ei enää täysin PQ alusta muttei vielä ihan MQB :)

Laita kanavalista, katotaan jos siitä selviäis jotain.

15
Navigointi / Vs: Discover Media PQ Off-road
« : 26.01.19 - klo:10:08 »
Eikö tuo vaadi pohjalle sen performance näytön ennenkuin tuon offroad näkymän voi koodata päälle? Näin olen ymmärtänyt. Ja se performance näyttö tulee ajotilavalinnan myötä.

Mutta, laitatko Tos 5F moduulin adaptaatiokanavista listan tähän ketjuun? En muista ulkoa mikä kanava avasi tuo performance näkymän, tsekkaan sen tuosta meidän Leonista. Voithan kokeilla onnistuuko sen päällelaitto ja saako sen myötä tuo offroadin myös.

Ja huomasithan että sitä car painiketta useamman kerran painelemalla se vaihtelee noiden näyttöjen välillä? Ajotietokone -> ecotrainer -> performance jne.

16
Navigointi / Vs: Discover Media PQ Off-road
« : 25.01.19 - klo:23:47 »
Ei koodata mitenkään. Jos en ihan väärin muista niin tuo ”performance monitor” näyttö on SWaP:in takana. Häkätty MIB, sillä saat tuon näkymään.

17
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 21.01.19 - klo:11:14 »
Onkohan noissa isojakin eroja 1.2 vs. 1.4 TSI? Rouvan 1.2 TSIippa hatchback jaksaa lämmetä kyllä hyvin näillä kovemmillakin pakkasilla ja pitää lämmötkin ihan hyvin kaupungissa. Työmatkaa vajaa 15 km suuntaansa kaupunkialueella.

Olen tuota jaksanut monesti hämmästellä kuin hyvin auto lämpenee (sekä kone että sisätilat). Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa lämpiävyyden kanssa.

18
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 2013 audiojärjestelmät
« : 21.01.19 - klo:11:12 »
Ei tarvii käydä. CP on poistettu laitteesta APG Polandilla kun laite on jo naitettu sun auton VIN numerolle.

Tässä mun MIB2 high mallissa taas on geneerinen VIN jolloin triggaa CP:n päälle mutta se ei vaikuta toimintoihin kun on hakkeroitu softa laitteessa. Vikakoodi vaan näkyy lokeissa.

19
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 2013 audiojärjestelmät
« : 20.01.19 - klo:20:07 »
^ Ääni APG Polandille täältäkin. Nimenomaan siinä jos haluaa plug'play laitteen.

Itse ostin OEM specialists nimisestä firmasta UK:sta tuon oman MIB2 high keskusyksikön. He eivät koodaa laitetta autolle sopivaksi vaan toimittavat kaikki laitteet tietyllä parameterisetillä sekä koodauksella. Itseä tämä ei haitannut koska laitteet löytyy flashaykseen ja koodaukseen tuolle. Ja sain oman tarjoukseni läpi jolloin jäi useampi satanen eroa APG:n laitteeseen.
Hyvää tuuria oli tämän kanssa kun datasetti oli jo suoraan sound systemin sekä adaptoinnit täsmäsi melko hyvin auton varusteisiin.
Ainoaksi vaivaksi jäi koodauksen hierominen.

Se ero tuossa OEM specialists firman laitteessa on että myös vakio parameterisetin ja koodausten lisäksi MIB:issä on joku geneerinen VIN numero sisällä jolloin se triggaa component protection hälyn sekä gatewaylle että MIB yksikköön. Tästähän toki ei mitään haittaa ole koska yksikkö on hakkeroitu.

20
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 2013 audiojärjestelmät
« : 17.01.19 - klo:11:25 »
Sulla siis laite jossa ei ole erillistä boksia siellä hanskalokerossa?

Ei mahdoton vaihto ole tuokaan mutta vaatii kyllä huomattavasti enemmän osaa ja kaapelointia. Eli tarvitset ainakin kokonaan uuden hanskalokeron jossa tuo keskusyksikön teline. Lisäksi tarviit sitten välikaapelit keskusyksikön ja näytön välille. Ja pitiköhän radion kehyskin vielä vaihtaa. Ja toki GPS antennin navia varten mikäli on navillinen MIB2.

Toinen juttu onkin sitten vaikeampi. Virallisestihan tuota et saa asennettua autoon. Merkkari voi poistaa komponenttisuojauksen ja palauttaa BT toiminnallisuuden mutta esim. voice control, navi yms. jutut ei koskaan tule toimimaan. Niitä ei saa aktivoitua jälkikäteen.
Ainoa tapa on oikeastaan hankkia hakkeroitu MIB2 keskusyksikkö. Sillä saatkin sitten kaiken mahdollisen. Puheohjaus toimii, uusimmat kartat, carplay/Android auto tuki yms. Ja tässä on bonuksena vielä se että jos ostaa tuon hakkeroidun yksikön joltain tunnetulta firmalta (APG Poland, VAG-Navisystems Spain), he koodaavat ja softaavat laitteen juuri sinun autollesi oikeaksi.

21
Myydään / MYYTY SAA POISTAA
« : 15.01.19 - klo:20:51 »
MYYTY

22
Golf VII (12-) / Vs: Ohjaustehostin
« : 30.12.18 - klo:18:36 »
Googlaileppa tuosta ongelmasta. Et ole ainoa. Audin ongelma levinnyt muihinkin konsernisisariin.
Ohjaisvaihteen vaihto on auttanut joillain, toisilla auton vaihto.

23
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 Chat
« : 29.12.18 - klo:16:51 »
Epäilenpä että ei toimi, mutta voithan kokeilla laittaa ”Traffic sign recognition” bitin päälle moduulista 17 instruments.

24
Karoq (17-) / Vs: android auto tai mirror link
« : 19.12.18 - klo:23:10 »
No varmasti voi. 5 vuotta vanhassa Leonissakin onnistuu.

Mene sinne bluetooth asetuksiin ja katso että se puhelimen nimen perässä olevista ikoneista se nuotti-ikoni on aktiivinen myös. Se tarkoittaa että puhelimen audio striimaus on käytössä.

Ja mitä tulee Android autoon niin ei todellakaan tarvitse mitään googlen palveluita asennella. Puhelimen asetuksista pitää olla päällä ”Salli asennus tuntemattomista lähteistä”. Sitten apk mirroriin ja sieltä sopiva AA paketti. Ei tarvitse kikkailla.

25
Ehkä tyhmä kysymys mutta onhan valokytkin auto asennossa? Muissa asennoissa avustin ei toimi.

26
A3 8V (12–) / Vs: Audi A3 jakohihnan vaihtoväli
« : 13.12.18 - klo:17:33 »
Moi, tässä mietiskelin kun omistan 2013vm, 1.4tfsi(122hv) moottorilla varustetun a3:sen jolla ajettu 61000km, että minkälaiset mahtaa olla tehtaan suositukset vaihtaa jakohihna sekä vesipumppu tähän malliin?

Virallinen ohjeistus on vuosimallista 2013 eteenpäin, mistä lähtien näissä on tuo tarunomainen ikuinen hihna, että ei ole vaihtoväliä vaan ensimmäinen tarkastus on 150tkm huollossa ja siitä eteenpäin joka vuosi tarkastetaan. Vaihto sitten jos hihna näyttää kärsineeltä.
Näille siis EI OLE mitään kiinteää vaihtoväliä ilmoitettu mikä kuulostaa uskomattomalta mutta näin vaan on.

Tällaisen ohjeistuksen sain merkkihuollosta kysymällä. Meidän Leoniin tehdään hihnan tarkastus seuraavassa inspection välihuollossa. Auto 1.2 TSI DSG, vuosimallia 2013 ja ajettu 125tkm.

27
Kori ja valot / Vs: Octavia MK2 FL xenon AFS ei toimi
« : 12.12.18 - klo:11:35 »
jatketaan yksinpuhelua, uuden muoviosan rikkoonnuttua tutkin tuota moduulia ja vettähän se oli täynnä ja hapettumia. Yritin putsata ja nyt odotan uutta muoviosaa jonka jälkeen selviää, menikö tuo yksikkö pilalle. Uusi Laakkoselta 360€ ja ebay:stä noin 100€. Pitää vahvistaa muovikynttä tietämälläni kikalla sekoittaa pikaliimaa ja ruokasoodaa, siitä tulee kova yhdiste joka toivonmukaan saa tuon palikan kestämään.

Onko kyse tuosta osasta? :

Vai onko kyse tästä :

Tuon jälkimmäisen saa avattua ja vaikka hiustenkuivaajalla kuivateltua. On huomattavasti kestävämpi kosteutta vastaan kuin tuo ballasti. Jos tuo ylempi osa niin se on mennyttä, sitä et saa pelastettua enää millään.

28
Yeti / Vs: yeti maavalo
« : 12.12.18 - klo:11:32 »
Tuolta löytyy hyvin tietoa asiasta ja pinout :

https://www.my-gti.com/2158/volkswagen-golf-jetta-door-controller-information-mark-v

Golf V:lle mutta Yetissä pitäisi elektroniikan olla aikalailla sama.

Ja vaatii tosiaan max oviohjaimet. Perusmallissa ei ole tuota fyysistä pinniä edes siinä ohjainlaitteessa joten ei saa toimimaan.

29
Volvo / Vs: Uusi V60, 2018
« : 09.12.18 - klo:11:18 »
Melkein meni oikein sullakin, mutta vain melkein.

V60 tehdään ruotsissa, vain S60 tulee jenkeistä, sitten kun tulee.

Tuossa vaiheessa tieto oli että molemmat tehtäisiin jenkeissä. Joten oli ohan oikea tieto siinä kohtaa. Vaihtoivat tuotantopaikaksi Ruotsin kun tehtaan laajennus valmistui.

Enpä ole jaksanut melkein vuoden vanhaa postausta alkaa korjaamaan joten hyvä että sinä jaksoit.

30
Leon 1P (05-) / Vs: Akun vaihto itse
« : 04.12.18 - klo:16:25 »
^ Juurikin noin. Jos ei ole start-stoppia niin eipä paljon tarvii koodailla kun ei ole tuota akun "kunnon" valvontaakaan.

Sivuja: [1] 2 3 ... 25





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy