Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - dwntime

Sivuja: [1] 2 3 ... 45
1
VCDS (VAGCOM) / Vs: Pysäköintijarruavustin
« : tänään kello 21:47 »
Tsekkaappa tuo vielä : https://www.golf7freunde.de/index.php/Thread/11923-VW-Golf-7-facilift-DSG-2017-Man%C3%B6verbremsen/

Näyttäis että ABSista pitää myös yksi bitti käydä säätämässä päälle.

2
VCDS (VAGCOM) / Vs: Pysäköintijarruavustin
« : 14.04.21 - klo:22:25 »
Sori, pdc moduulissa adaptaatio :

MAS12843-Maneuvering brake function,Parking aid active ,1

Sitten 5F adaptoinneissa onhan nämä näin :

ENG122227-ENG117671-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Brake_Function,activated ,60
ENG122227-ENG117675-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Brake_Function_after_disclaimer,not activated ,60
ENG122227-ENG117672-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Brake_Function_clamp_15_off,not activated ,60
ENG122227-ENG117673-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Brake_Function_over_threshold_high,activated ,60
ENG122227-ENG117674-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Brake_Function_standstill,not activated ,60

ENG122229-ENG117760-Car_Function_List_BAP_Gen2-Brake_0x26,activated ,64
ENG122229-ENG117761-Car_Function_List_BAP_Gen2-Brake_0x26_msg_bus,Suspension data bus ,64

3
VCDS (VAGCOM) / Vs: Pysäköintijarruavustin
« : 14.04.21 - klo:22:11 »
Pitäisi kyllä olla. Onko sulla minkä ikäinen infotainment? MIB1:ssä tuota valintaa ei tule kun sen softa ei sitä tue mutta MIB2 tukee.
Pysäköinti ja paikoittaminen valikon alta löytyy.

Muistelen että ABSiin piti adaptointeihin myös aktivoida tuo.

4
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE side assistant
« : 13.04.21 - klo:19:37 »
Tällainen kokemus kaistavahdista

Tutkat eivät pelanneet ollenkaan.
Huollossa ottivat auki puskurin ja tutkat putsattiin, toimivat sen jälkeen hyvällä kelillä mutta ei märällä.
Autossa on huollon mukaan ns paremmat suojaukset jo paikallaan mutta silti tekee tätä. Suosittivat roiskeläppiä taakse.
Onko kellään PellePelottomalla kokemusta tai ratkaisua mahdollisista muista vaihtoehdoista?

Seuraava operaatio tuohon lienee uudelleen kalibrointi ja kokeilla paraneeko sillä yhtään. Noita kun ei voi oikein mitenkään paremmin asemoidakaan siihen asennuspaikkaan.

Kaistavahti taitaa toimia tuulilasikameralla, kuolleen kulman varoitin takapuskurin sisällä olevilla tutkilla. Vai onko Passatissa erilaista tekniikkaa kuin esim. Golfissakin? Nämä käsitteet tarkoittavat usein eri asiaa eri henkilöillä.

Kyllä juurikin noin. Monesti menee sekaisin käsitteet. Kaistavahti käyttää tuulilasin kameraa, kaistanvaihtoavustin tai VW kielellä side assist, käyttää noita takapäässä puskurin takana olevia tutkia.

5
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 13.04.21 - klo:17:49 »
Meillä on 2013 Leon joka ostettiin 4 vuotta sitten about 100tkm ajettuna. Siinä kuului takaa myös kolahtelua hiljaa ajettaessa. Ihan selvästi toistettavissa.

Autoon tehtiin silloin heti huolto myyjäliikkeen toimesta kun auto oli seisonut heillä myynnissä yli puoli vuotta. Autoa hakiessa huoltomies sanoi että vänkärin puolen takaiskari on vuotanut kuiviin ja kolisee. Kuulemma näissä tyyppivika. Vaihtoivat uudet takaiskarit ja sen jälkeen ei ole kolissut.

6
Joo ei pääse. Käytännössä joutuu kaiuttimen poraamaan irti että pääsee kokonaan oven ulkopellin vuoraamaan.

Ja suosittelen aeroflexiä. Biplast on aika huokoista tavaraa. Aeroflex on tiivistä ja sen vaimennusominaisuudet on himpun paremmat.

Hintaeroakaan noilla ei tainnut juurikaan olla.

7
Varmista että TP on valittu asetuksista päälle.

Se vie jonkin aikaa ennenkuin liikennetiedotteet alkavat näkymään.

8
^ Tuo ylempi toimi Tiguanissa Discover Media ja Leonin Mib2 highssa.

toinen koodi mikä toimii on 32783

9
ID.4 / Vs: ID.4
« : 11.04.21 - klo:20:15 »
Myöskään näissä jämyillä koeajossa olevissa 1st malleissa ei ole kessyä. Nimim. kahvaa typeränä jonkin aikaa nykinyt.

10
Tuo penkkien alla oleva tavara ilmeisesti black silveria? Ainakin päällepäin erehdyttävästi näyttää siltä.

Jos vetää pelkkää tuota jäykistävää mattoa noita peltipintoja vasten niin lopputuloksena on aivan helvetillinen kumina ja kaikki jyrinät vaan voimistuu.
Tuohon kannattaa vetästä päälle vielä jotain korkeampia ääniä absorboivaa tavaraa niin sitten tulee oikeasti hyvä.

Minä vedin ex-Tiguanissa ovien ulkopellit stp black silverillä ja siihen päälle stp aeroflex 10. Sisäpeltiin stp raskasmattoa (joka on aivan turha, tuo vaan lisäpainoa mutta ei vaimenna yhtään enempää) ja ovipahveihin stp biplast 30.
Takapenkin alusen sama black silver + aeroflex 10 combo.
Kattoon pelkkää aeroflexia koska siellä oli jo lähes koko katto jäykistetty jollain tehtaan matolla.

Ajoin jonkin aikaa niin että ulkopelleissä oli black silver. Ihmettelin että kuin voi olla rengasmelu ja se kumina jopa pahempi kuin alkuperäinen. No black silver ei vaimenna, vain jäykistää rakennetta niin eipä ihme 😀

11
ID.4 / Vs: ID.4
« : 10.04.21 - klo:21:32 »
Eilen tilattu ID4 Pro performance Max. Luovutus about parin viikon päästä.

Kävi hitonmoinen tuuri. Juuri samanlainen auto, samalla värillä ja samoilla lisävarusteilla kuin tilattu, oli alkuviikosta tullut tuontisatamaan ja oli vielä vapaana.

Diesel Tiguanista täyssähköön on kieltämättä ihan mielenkiintoinen vaihdos.

Toki Tiguania aiempi auto oli plugari ja sitä edeltävä diesel hybridi (”itselataava” :) ) joten ei aivan tuntemattomaan hypätä.

Mielenkiinnolla odotan kyllä autoa.

12
Myydään oikeanpuolen DLA led umpio Tiguan AD1 (2016-2020) malliin.

Ilman ohjainlaitteita.

Umpion lasin ja takaosan saumoja tiivistetty kosteuden päästyä umpioon. Kuivatettu ja ei ole sen jälkeen käytetty.
Täysin toimiva yksikkö kun tähän laittaa ohjainlaitteet kiinni.

Pieni jälki kromatussa koristelistassa (kts.kuva). Tuon saa uuden varaosana ostettua erikseen jos häiritsee.

Hp: 50€ + toimituskulut/nouto

Sijainti : Oulu

Yht.otot: privalla tai primerafani(etmerkki)hotmail.com










13
Takavaloyksikkö:



14
Passat B8 (14-) / Vs: Retrofittiä ym. tuunausta
« : 08.04.21 - klo:14:15 »
Ergo Comfortin alle ei ainakaan mahdu mitään ylimääräistä :(
Kuskin penkin alusta:


Näinpä, tuolta minullakin näyttää Tiguanin penkin alunen. Ja olin siinä käsityksessä että Ergojen alla olisi myös ollut ohjainlaite moottoreita varten ja itse nuo moottorit jonka takia se boksi ei sinne mahtuisi. Näköjään ei.

15
Passat B8 (14-) / Vs: Retrofittiä ym. tuunausta
« : 08.04.21 - klo:12:21 »
Miksiköhän tehtaaltakaan ei noihin ergo penkkeihin tule tuota boksia? Minä olen ollut siinä käsityksessä että ohjainlaitteen takia nimenomaan.

16
Passat B8 (14-) / Vs: Retrofittiä ym. tuunausta
« : 08.04.21 - klo:10:59 »
Mitään ei tarvinnut muokata. 5-5,5 cm jää tilaa, kun penkki alimmillaan. https://drive.google.com/file/d/1BbteRYKnUlqAyBk-NTCPDtlty33oUG9H/view?usp=sharing
Minulla on ergocomfort -penkit osittaisella sähkösäädöllä, mutta ei dynaudiota. Mitä ohjainlaitetta tarkoitat?

Siinä penkin etuosassa oleva ohjainlaite. Kai se osittaisella sähkösäädöllä myös on? Muistillisiin sähköpenkkeihin tuo laatikko ei mahdu tuon takia ja se kun jää tehtaaltakin tuo laatikko pois Ergo ja sähköpenkeistä.

17
Passat B8 (14-) / Vs: Retrofittiä ym. tuunausta
« : 08.04.21 - klo:10:45 »
^ tuo lokero on mielenkiintoinen. Itse haaveillut myös. Pitikö modata mitään? Ja paljonko on mitta lattiasta lokeron alareunaan kun penkki ihan alhaalla? Itsellä tuolla Dynaudion vahvistin joka vie aika paljon tilaa.

Mahtuu Dynaudion vahvarin kanssa. Mutta jos on ergo penkit osittaisella sähkösäädöillä niin sitten ei voi asentaa. Ohjainlaite on siinä kohtaa.

18
Passat 3C (05–10) / Vs: 1.9TDI Kolahdus kiihdyttäessä
« : 06.04.21 - klo:20:30 »
Toinen mahdollinen on moottorin tukikumit vasen tai oikea. Ne myös pehmenee ajan myötä ja alkaa kolisemaan nimenomaan kiihdytyksissä ja jarrutuksissa.

19
VCDS (VAGCOM) / Vs: Pysäköintijarruavustin
« : 03.04.21 - klo:21:44 »
Pystytkö jeesaamaan datasetin kanssa jos tarvis?

Pystyn

20
VCDS (VAGCOM) / Vs: Pysäköintijarruavustin
« : 03.04.21 - klo:21:00 »
Jaahas, editoitu koko kirjoitus:

Omassa autossa on 5Q0919294L. ETKA:n mukaan siihen saattaisi käydä myös 5QA919294A ja 5QA919294E. Mikähän noiden käytännön ero on? Toimiiko noissa molemmissa 5QA-alkuisissa automaattinen jarrutus piipittimien kanssa? Tutkia on 8 kpl, eli ei taskuparkkerausavustinta.

Molemmat pitäis passata. Noissa on vaan uudempi softa sisässä A vs. E. Ja toki sen mukaan että kumpaanko noista löytää autoon sopivan datasetin tai jos sattuu löytämään yksikön joka on samanlaisesta autosta

21
VCDS (VAGCOM) / Vs: Pysäköintijarruavustin
« : 02.04.21 - klo:18:04 »
Joo antaa vikakoodin jokaisesta erikseen mutta disabloi tehokkaasti kaikki jos yksi pimenee :)

Kuvassa näkyy takatutkien alueella huutomerkki?

22
VCDS (VAGCOM) / Vs: VAG-COM/VCDS kysymyksiä
« : 01.04.21 - klo:09:33 »
Entäs acc tutkan?
Eikös se tehdä merkkarilla nelipyöräsuuntauksen yhteydessä?
Itsellä pyörät suunnattu, mutta tutka itsessään pielessä.
Itseasiassa tutkan vasen alareuna liikkuu telineessä.

Periaatteessa pitäis onnistua tuokin. Ongelma tai oikeammin haaste ACC:n kanssa voi olla se target mitä vasten kalibroidaan. Merkkarilla on käytössä laser joka suunnataan siihen suuntauspeiliin mikä on tutkan yhdessä nurkassa. Siitä tutkaa säätämällä se heijastuma siitä peilistä pitää osua laserissa olevaan "lukijaan".

Täälläkin oli hieno diy viritys tuolle esitelty jossain vaiheessa.

Anyway, kun suuntaus on mielestäsi ok, niin VCDS:ssä on ACC tutkan basic settingsissä reset alignment position asetus jolla asetetaan säädön jälkeen tutkan "perusasento" siihen missä se sillä hetkellä on.

Jos tuo on irti siitä telineestä niin se toki korjata ensin.

23
VCDS (VAGCOM) / Vs: VAG-COM/VCDS kysymyksiä
« : 01.04.21 - klo:08:02 »
Pitäis onnistua molemmilla. Toki jos joltain läheltä löytyy ODIS niin sillä se on helpoin tehdä, se kun opastaa koko kalibroinnin ajan mitä tehdä missäkin vaiheessa.

Tässä ohjeet OBD11 : https://www.youtube.com/watch?v=jPdpQWVCZN4

Kameran kalibrointi onnistuu myös ilman taulua. Tosin tarvii sulat tiet jotta nuo tiemerkinnät näkyvät mutta on mahdollista kalibroida ajaessa.

Pitää olla sellainen työkalu jolla pääsee loggautumaan kameralle engineering modessa. Eli VCP tai ODIS-E. Sen jälkeen annetaan vasen etu, oikea etu, vasen taka ja oikea taka mitat maasta pyöränkaareen ja nollataan olemassa olevat staattisen kalibroinnin arvot.

Sitten eikun ajelemaan ja muutaman päivän päästä uusi engineering mode sessio käyntiin ja tällä kertaa vain kopioidaan dynaamisen kalibroinnin kentissä olevat arvot staattisen kalibroinnin kenttiin ja nollataan dynaamisen kalibroinnin kentät.
Ja sitten eiku uudelleen ajelemaan ja taas muutaman päivän päästä tsekkaus miltä ne arvot näyttää.

Ja tähän vielä lisäys, tässä ohjeet miten tehdä VCDS:llä kalibrointi, Ross-Techin foorumilta lainattua :

A5 controller

1. Security Access 20103
2. Adaptation (you always have to confirm value, even if it's correct. This way the controller check the calibration's routine is valid).
- measure between ground and wheel houding edges
IDE09376-IDE02001-Body height wheel house edge-Body height left front wheel house edge,705 mm,8
IDE09376-IDE02002-Body height wheel house edge-Body height right front wheel house edge,710 mm,8
IDE09376-IDE02003-Body height wheel house edge-Body height left rear wheel house edge,687 mm,8
IDE09376-IDE02004-Body height wheel house edge-Body height right rear wheel house edge,687 mm,8
- measure to calibration target from front wheel center
IDE07358-Distance to calibration field,1500 mm,2

3. Measure value function
- check the camera height (in fact the target center's height) calculated from all measures values you've just validated.
- check if the steering wheel angle is set to "0". If not, turn it until it is.

4. Security Access 20103
5. Basic settings
- search target, GO (it turn from running to not running). Push stop
- Initial online calibration GO, same procedure to check alignement.
- static calibration GO. It'll say if calibration is ok.
If you get "unknown", then your target is not well placed or not accurancy. You'll get this message "wrong mounting position".

It's finished for static calibration.
You'll drive many kilometers during which the camera will proceed to dynamic calibration.

24
VCDS (VAGCOM) / Vs: VAG-COM/VCDS kysymyksiä
« : 01.04.21 - klo:07:44 »
Pitäis onnistua molemmilla. Toki jos joltain läheltä löytyy ODIS niin sillä se on helpoin tehdä, se kun opastaa koko kalibroinnin ajan mitä tehdä missäkin vaiheessa.

Tässä ohjeet OBD11 : https://www.youtube.com/watch?v=jPdpQWVCZN4

Kameran kalibrointi onnistuu myös ilman taulua. Tosin tarvii sulat tiet jotta nuo tiemerkinnät näkyvät mutta on mahdollista kalibroida ajaessa.

Pitää olla sellainen työkalu jolla pääsee loggautumaan kameralle engineering modessa. Eli VCP tai ODIS-E. Sen jälkeen annetaan vasen etu, oikea etu, vasen taka ja oikea taka mitat maasta pyöränkaareen ja nollataan olemassa olevat staattisen kalibroinnin arvot.

Sitten eikun ajelemaan ja muutaman päivän päästä uusi engineering mode sessio käyntiin ja tällä kertaa vain kopioidaan dynaamisen kalibroinnin kentissä olevat arvot staattisen kalibroinnin kenttiin ja nollataan dynaamisen kalibroinnin kentät.
Ja sitten eiku uudelleen ajelemaan ja taas muutaman päivän päästä tsekkaus miltä ne arvot näyttää.

25
Passat B8 (14-) / Vs: Retrofittiä ym. tuunausta
« : 30.03.21 - klo:22:34 »
Joo ei kannata. Nuo ei käyttöä haittaa mitenkään.

Minulla on toinen näyttö joka on jo melko huonossa hapessa. Useampi selkeä pystyviiva ja oikeassa alakulmassa paha värjäytymä. No tuo onkin penkissä näyttönä, siihen käy hyvin.

26
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
« : 30.03.21 - klo:16:13 »
Auto ei tunnista/ erota myöskään avaimia. Eli kun muistipenkin idea on että penkin ja peilin asetukset siirtyy käytössä olevan avaimen tallennusten mukaan niin tässä tapauksessa näin ei tapahdu. VUOSI! yritetty korjata ilman tulosta.

Tähän kohtaan. Miten sinulla on avainten asetukset laitettu personointi valikossa? Automaattisesti vai käsin?

Jos automaattisesti niin toimii kyllä näissä kulkineissa niin päin persettä kuin voi :) Muuta käsin ja tallenna asetukset sieltä manuaalisesti avainkohtaisesti. Toimii huomattavasti luotettavammin.
Tosin sähköpenkin ja peilin säädöt välillä jää matkalle mutta radio yms. on toiminut yllättäen ihan jees.

27
ID.3 / Vs: ID3 radio/ äänentoisto
« : 30.03.21 - klo:15:37 »
Digiradiosta. Ei taida Suomessa olla enää ainuttakaan radiokanavaa joka lähettäisi digitaalisesti :(

Ylen digiradiokin kuopattiin jo vuosia sitten.

28
Passat B8 (14-) / Vs: Retrofittiä ym. tuunausta
« : 30.03.21 - klo:15:18 »
Onks sille LCD:lle mitään tehtävissä muuta kuin vaihtaa jos jostain kinkkilästä löytää uuden?

Itsekin katselin noita Puolasta ja jos vaan suostuvat tänne lähettämään, jää hinta alle satasen. Se kehys vaan tuntuu olevan ainakin saman hintainen :(

Pystyy, se LCD tosin on koko se etupaneeli. Se on liimattu kiinni siihen lasiin ja ne napit siinä sivuilla on osa sitä näyttöä.

Aliexpressillä näytti olevan 200€ molemmin puolin uusi 8" lasinäyttö LCD:n kanssa.

29
Passat B8 (14-) / Vs: Retrofittiä ym. tuunausta
« : 30.03.21 - klo:13:28 »
Ebayn tarjontaa 5G6919605B näytöistä tutkailtu ja vaikuttaisi kaikissa olevan pikselivikaa. Tässä ketjussahan oli uunilla korjattu 9.2" näyttö, mutta onko jollain tarkempaa tietoa mikä sieltä irtoaa/hajoaa että olisiko mahdollista korjata tuollainen pikselivikainen.

Se LCD on se mikä siinä menee. Ohjauselektroniikka yleensä on ok.

Voin ihan kokemuksesta sanoa että kun katsot kuvat tarkkaan millaisesta pikseliviasta on kyse, voit saada todella edullisesti tuollaisen näytön. Itsellä on 2 hentoa pystyraitaa joita ei kunnolla edes erota. Ei haittaa käyttöä millään tavalla ja näytön hinta oli alle 100€.

30
Hmm pitäisköhän laittaa taas pu-puslat 🤔
3C Passatissa Powerflexit ainakin kesti pitkään.

Tuo ois mulla ajatuksissa myös. Nimittäin kolahtelee kuskin puolelta jälleen, tosin tuohon on ihan syynsä eikä johdu käytöstä vaan asennusvirheestä jonka asentaja teki.

Sivuja: [1] 2 3 ... 45



Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy