Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - dwntime

Sivuja: [1] 2 3 ... 26
1
Myytävänä Schneider EVLink 3.7kW latauslaite kiinteällä 4m Type2 latausjohdolla.

Ollut käytössä vajaa pari vuottaa. Toimii moitteetta. Mukaan myös tuo kuvassa näkyvä seinäkiinnike johdolle.








Hp: 500€/ tarjous

Sijainti Oulu mutta Matkahuolto kuljettaa ostajan piikkiin myös muualle

Yht.otot privalla tai primerafani(ät)hotmail.com

Edit: Sähköpostiosoite korjattu.

2
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Dsg7 faktat tiskiin!
« : eilen kello 13:37 »
Seat Leon 2013 1.2 TSI DSG7 (DQ200)
Mekatroniikka posahti reilu 110 tkm ajettuna. Paineastia halkesi ja siitä meni mujua kanaviin tukkien ne ja paine purkautui sitten sen paineastian ja mekatroniikan saumasta ulos.
Seat maksoi osan kokonaisuudessaan ja minulle jäi työt. Olin tyytyväinen sillä en ole auton ensimmäinen omistaja.

Tiguan 2016 2.0 TDI 4Motion DSG7 (DQ500)

No tässä laatikossa nyt ei vielä varmasti ongelmia ole kun autolla ajettu 75tkm ja auto ollut minulla vasta parisen viikkoa. MUTTA, ei toimi lähellekään niin smoothisti kuin tuo DQ200. Vaihdoissa luistaa enemmän. Olen resetoinut kytkimen säätökäyrän ja ajanut vaihteiston sopeutuksen uudelleen. Paransi tilannetta mutta ei vieläkään ole niin hyvä kuin tuossa kuivassa.
Pitänee seuraavaksi ajaa uudempi softa sisään ja kokeilla josko se parantaisi tilannetta.

3
Ostat Erwiniin aikaa ja printtaat sieltä oman autosi RVCn sähkökaavion.

Passatin perutuuskamerasta sitten sellainen huomio että vaatii kalibroinnin asennuksen jälkeen. Kalibrointi tehdään tuollaisen kalibrointilevyn avulla.

4
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Lane Assist -ongelma
« : 05.07.19 - klo:11:16 »
Kannattaa hakeutua auton kanssa jonkun sellaisen luo jolla on VCDS ja joka osaa hommansa. Ei varmaan kauaa menee että saa koodauksen kuntoon.

Takavalojen osalta onkin vaikeampi juttu. Tuon ikäinen PQ35 alustainen auto mahdollistaa valokonfiguraation muutoksen joko keskuselektroniikan byte18 vaihtamalla (arpapeliä että löytyy sopiva byte) tai sitten VCP:llä modaamalla suoraan eeprom koodiin halutun valokonfiguraation.

5
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 01.07.19 - klo:21:01 »
Etupään kolahtelu on tämän alustan ongelma. Golf ja Leon molemmat kolisee.

6
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 01.07.19 - klo:16:40 »
Meillä vaihtoivat 2013 vuosimalliin takaiskarit myyjäliikkeen piikkiin pari vuotta sitten. Iskari vuosi ja sepä se sitten kuivuuttaan kolisi. Kuulosti siltä niinkuin takakontin lukkomekanismissa olisi klappia.
Iskareiden vaihdon jälkeen ei ole kolissut enää.

7
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9 ASS ääni surkea.
« : 13.06.19 - klo:21:13 »
Sound Systemissä on vahvistin, DSP:n lisäksi. Mutta se ei ole erillinen kuten Beatsissa.

Siellä on tismalleen sama soitin kun 8 kaiuttimen laitteessa, ainoa ero SSS:n kanssa on tuossa että soittimelle ajetaan eri parametrit sisään jolloin muutamat äänilähdöt soittimen takaa muuttuvat erilaiseksi. Käytännössä etudiskanttilähdöt muuttuvat keskiääni ja subbarilähdöiksi.
Samasta soittimesta ei yht'äkkiä enempää tehoja saa irti oli siellä sitten millainen kaiutinsetti takana tahansa.

Tuo amplifier ja DSP on kyllä ihan puhdasta markkinointibullshittiä.

Olen tähän asiaan tutustunut melko tarkkaan kun omaan Leoniin olen tuon SSS:n jälkiasentanut ja olen parametrit yms. flashailly tuohon soittimeen.

Tätä nimenomaan tarkoitin myös tuolla aiemmalla viestillä että näissä MQB laitteissa ei oikein VCDS:llä tee hirveästi kun suurin osa muutoksista pitää tehdä flashaamalla ohjainlaitteelle eri datasetti riippuen siitä millainen konfiguraatio tai toiminnallisuus ohjainlaitteelta halutaan.

8
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9 ASS ääni surkea.
« : 12.06.19 - klo:16:41 »
Ja vieläpä kun ottaa huomioon että SSS sisältää tismalleen samat kaiutinelementit kuin perus 8 kaiuttimen audio lisättynä 15€ keskiäänellä ja 100€ subbarilla. Ilman mitään lisävahvistinta. Että hintaluokka huomioiden kyllä se ihan ok soi mutta hifiä tuosta ei saa oikein mitenkään. Toki on todella herkkä käytetylle äänilähteelle.

Beatsissa sitten tulee jo eri elementit ja soittimen perässä on vieläpä erillinen vahvistin näille.

9
Ostat tunnetulta pajalta kuten APG Poland, hakkeroidun discover pron. Maksaa toki enemmän mutta koodaavat sen sun auton varusteiden mukaan valmiiksi jolloin asennus on plug’play. Kaikki toimii, myös mapcare jolloin voit itse päivittää uudet kartat.
AA/Carplayta varten joudut vaihtamaan sen olemassa olevan USB liittimen tuota carplayta tukevaan. Jos autossa on MDI pistoke niin sitten vaatii enemmän säätöä.

10
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9 ASS ääni surkea.
« : 01.06.19 - klo:18:53 »
Ton ikäsessä Audissa ei vcdsllä koodailla enää oikein mitään. Tuon MIBin asetukset saa säädettyä parametriseteillä erilaisiin kaiutinkonfiguraatioihin. Hankalaksi homman tekee että myös kytkennät soittimen takaa pitäisi muuttaa. Lähdöt muuttuvat myös fyysisesti erilaiseksi.
VCDSllä ei tuota datasettien flashäystä pysty tekemään.

Joten ei kovin helposti onnistu on vastaus.

11
Hifi ja multimedia / Vs: USB ei toimi Octaviassa
« : 28.04.19 - klo:11:51 »
Laita mulle privaa

12
Hifi ja multimedia / Vs: USB ei toimi Octaviassa
« : 27.04.19 - klo:14:42 »
Koodaamalla saa toimimaan. Radioon koodataan USB/AUX portin läsnäolo päälle ja that's it.

Mirrorlink toimintoa (jos siinä uudessa bolerossa sitä vielä edes on), et saa toimimaan. Se vaatii tehdasyhteyden kautta tehtävän feature enabloinnin. Käytännössä siis vaatisi että sun autossa olisi ollut joko tehtaalta lähtiessä se toiminto tai valmius siihen. Jos ei ole kumpaakaan alunperin niin ei onnistu edes jälkikäteen lisätä. Ellei sitten hanki hakkeroitua soitinta.

Onko sulla VCDS kaapelia tai mahdollista saada autoscania omasta autostasi tänne? Voin sulle sen koodauksen muuttaa jos saan sen nykyisen koodin jollain ilveellä siitä sun radiosta.

13
Don't feed the troll vai mitensenytoli....

14
Muut merkit / Vs: Peugeot 508 RXH Hybrid4
« : 02.04.19 - klo:22:00 »
Ei ole ollut kohta pariin vuoteen enää.

Ihan hyvä auto oli. Pari kertaa piti lavetilla viedä huoltoon. Eka kerralla vajaa 14tkm ajettuna hajosi vaihteisto ja toisella kertaa tasan vuosi ensimmäisen hinausreissun jälkeen, autoa vietiin lavetilla uudelleen. Tällä kertaa akku kaput.

Kovilla pakkasilla sähköt temppuili jonkin verran, välillä mentiin pelkällä takavedolla, välillä pelkällä etuvedolla.

Vaihteisto ei oikeastaan ikinä pahemmin haitannut. Robotti tosiaan toimii tuon sähkömoottorin ansiosta ihan ok. Veto ei katkea  samalla tapaa kuten polttomoottoriversiossa.

15
Tarraco (18-) / Vs: Kiinnostaako Tarraco?
« : 30.03.19 - klo:14:57 »
Tarkoitatko sisarmallilla Kodiaqia?

Mikähän vika tuossa minun koeajamassani Kodiaq RS:ssä oli kun en kyllä pitänyt sitä mitenkään erityisen hiljaisena. Oikeastaan päinvastoin.
Toki koeajoautossa oli 19” nastarenkaat alla mutta niin on mulla nykyisessäkin autossa.

16
Ja paljonko merkkari ottaa säädöstä?

Ei saatana tätä pihien suomalaisten kansaa....

17
A6 C7 (11-) / Vs: ACC ja Braking quard tippuu päältä
« : 12.03.19 - klo:21:31 »
Juu, paitsi Audissa onkin vähän kinkkisempi kun noita tutkia on kaksi :)

Mutta tuollahan sen saa tehtyä. Toki vaatii sopivan tasaisen suoran jotta auto on ”vaaterissa” myös.
Tälläkin foorumilla oli hyvät ohjeet tutkan säätöön.

18
En kyllä tiedä noiden erosta. Googlaamalla varmaan löytyy parhaiten ne erot.

19
Otat vcdsllä autoscanin. Siinä näkyy osanumerot. Jos haluat kartat näkyviin siihen AIDhen niin sillon pitää olla parempi navi.

20
Käytettynä et löydä mittaristoa mistään, noita ei vielä ole. Ja niissä on se ongelma että kilometrit on ne mitä sattuu olemaan, niitäkään ei muutella.
Uusi mittaristo vaikkapa Saksasta lienee jossain 1000-1500€ välimaastossa.

Merkkarityö maksaa n. 90€ koska yli tunnin työstä ei ole kyse. Ja jokainen merkkari on tähän koulutettu koska kyseessä on ihan normaali mittariston vaihtotyö ja avainten sopeutus.
Loput koodaukset voi sitten tehdä vcdsllä/vcp:llä.

Jotta digimittaristo toimii kunnolla, autosta pitää löytyä MIB2 jossa optinen lähtö sekä uudempi 3Q0 alkuinen gateway. Vanhemmalla gatewaylla ei range toimi.

21
Pystyy vapauttamaan sen tutkan. Ellei tutkaa ole ilmoitettu varastetuksi jolloin ei onnistu millään komponenttisuojausta poistaa.

22
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 02.03.19 - klo:15:25 »
^ Joo totta, jos lisävarusteinen spoileri niin silloin ei kyllä helpolla tuota valoa irroteta.

23
Leon 5F (12–) / Vs: Leon 2013 ongelmat ja viat
« : 02.03.19 - klo:14:52 »
Helpompi on yrittää irroittaa se lisäjarruvalo. Tuo takaluukun yläosan verhoilun purkaminen on ihan oikeasti aika persiistä.

Uusi lisäjarruvalo kilkkeineen maksaa marmorilla n. 30 € joten ei isosta vahingosta ole kyse vaikkei ehjänä sitä irti saisikaan.

Korjaamo-ohje muistaakseni ohjeisti sellaisella leveällä lattapäiseillä verhoilunpurkuun tarkoitetulla työkalulla tuon irroittamaan. Se leveä talttapää työnnetään sieltä lisäjarruvalon yläreunasta ja kammetaan koko pakettia eteenpäin. Siellä on muistaakseni metalliset klipsit jotka lähtevät melko helposti irti ja niitä saa sitten metsästää sieltä peltien sisältä. Samoin tiiviste kyllä kärsii valitettavasti.

24
No katsotaanpa sitten jos tulee kohdalle.

Eipä oikeasti jaksa kiinnostaa sen enempää. Jos porsii niin porsii, katsellaan sitten kuka maksaa.

Ainahan tuota voi vaikka iltapululle itkeä jos tuntuu että elämä ja VW konserni potkii päähän.

25
Meille tuo Seat on ihan puhtaasti kakkosauto joten ei aiheuta muuta kuin mielipahaa :)

26

Se että katsoo paikallaan olevaa hihnaa, ei juuri kerro sen kunnosta vielä mitään. Tietty jos sitä voisi kädessä pyöritellä ja taivutella, niin voisi havannoida mahdollisia pykimiä ja kulumia tarkemmin. Lähtisin siitä, että kuusi vuotta hihnalle varsinkin suomen oloissa on kelpo vaihtoväli. Itse ajattelen, että hihna omissa kulkineissa vaihtuu, kun aika tulee täyteen. Eipähän tarvitse jännätä.

No minulle ja huollon kaverille se kertoi kyllä ihan tarpeeksi. Kotelon sisällä ei ollut oikeastaan edes pölyä. Eristys ainakin nyt näyttäisi olevan kunnossa. Hyvä vertailukohta oli tuo apulaitehihna joka oli jo rispaantunut reunoilta ja aivan ruskean "Oulun tauti" -pölyn kuraama.

Minä luotan siihen kun tehdas ja huolto sanoo että hihna vaihdetaan tarvittaessa meidän oloissamme. Ainoa vaatimus on että tietystä kilometrimäärästä lähtien tehdään hihnan kunnon tarkistus huollon yhteydessä. Tämä riittää minulle.

Minulla on tuosta vaihtotarpeesta mustaa valkoisella ja mikäli hihna nyt porsisi niin voin vakuuttaa että artisti ei ole se joka tuon maksaa. Maksaja löytyy kyllä ihan muualta.

Mutta saahan tuon hihnan toki vaihdattaa, ja jos se painaa mieltä niin tottakai se kannattaa silloin vaihto tehdä. Eipähän varmasti porsi.

27
En ole kurkannut pellin alle jakohihna mielessä, niin joku asian jo tarkastanut voisi jakaa tänne yksityiskohtaiset ohjeet tarkastusta varten, jos se kerta 5min homma on että jakopään saa näkösälle?

Nimimerkillä: 6v 100tkm kohta mittarissa ja Oulun jakohihnasyndrooma kummittelee takaraivossa.  ::)

Edestä katsottuna koneen vasemmassa päädyssä se musta muovikoppa pois. Lähtee kun irrottaa sen bensahuuruja kuljettavan letkun liittimineen ja yksi ruuvi irti. Koppa lähtee irti ja siinäpä se hihna näkyy sitten.

Ja Oulussa on meidänkin auto ollut koko ikänsä 2013 asti ja ei ollut yhtään ruskeaa möhnää jakohihnassa eikä rullissa.
Apulaitehihna sitävastoin meni 135tkm inspection huollossa vaihtoon. Se oli jo aika luokattomassa kunnossa.

28
Kaikkihan tietysti huoltaa omistamiaan kulkuvälineitään just niin kuin itse tykkää, mutta tuo kuusi vuotta kuulostaa näin maalikollekin järkeen käyvälle.    :)

Joo aivan varmasti, mutta vanha sanonta ”If it ain’t broken, don’t fix it” on tässä(kin) tapauksessa ihan järkevä lähestymistapa.
Jos itsekin näen ihan omilla pikku silmilläni että hihna on virheetön, miksi sen vaihtaisin?

29
Ei kait nyt sentään.

Pyydä hihnan tarkastus. Vie kokonaiset 5 min ainakin näissä ruohonleikkurimoottoreissa :)

30
Meidän Leonista tarkastettiin hihna edellisessä inspection huollossa. Pyysivät minut myös katsomaan hihnan kuntoa. Oli aivan virheettömässä kunnossa. Ei minkäänlaista pölykertymää eikä kulumaa.

Autolla ajettu 120tkm ja 1.2 TSI DSG

Sivuja: [1] 2 3 ... 26





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy