Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - dwntime

Sivuja: [1] 2 3 ... 32
1
Elektroniikka / Vs: Park assist ei toimi
« : eilen kello 14:10 »
Se ei muistaakseni vielä valita jos vain yksi on pois pelistä. Sen kyllä näkee näytöstä että on harmaana mutta herjaa vasta kun useampi on pois.

Kyllä se herjaa jos yksikin anturi on pois pelistä. Siihen 360 näkymään tulee huutomerkki sille alueelle millä kohtaa tuo viallinen anturi on.

Yksi asia mikä kampelan ongelman voisi selittää on että koodauksia on muutettu tai jotain vastaavaa tehty. Siksi se autoscan voisi olla ihan kiinnostava nähdä.

2
Eipä noita taida tarvita vaihdella normaali-iskareita enempää.

Bilsteiniltä on tulossa/tai löytyy jo DCC yhteensopivat iskunvaimentimet jos haluaa jotain muuta sinne sitten vaihtaa kuin alkuperäiset. Ne on ihan plug'play.

https://www.bilstein.com/us/en/blog/bilstein-announces-damptronic-suspensions-and-shocks-for-vw-golf-vii-passat-b8-and-related-platforms/

Ja totta, aika vähän näistä on juttua. Näyttää että DCC ei ole se kaikkein suosituin lisävaruste :)

3
Elektroniikka / Vs: Park assist ei toimi
« : eilen kello 12:41 »
Vikakoodit VCDS:llä lukuun.  Jotain vikaa  systeemissä kun lopettaa ennenkuin ehtii aloittaakaan.

4
Tuo sound system tosiaan riippuu autosta. Golfissa sound system on Dynaudio jossa on erillinen vahvari. Seatissa Sound systemissä ei ole vahvistinta mutta Beatsissa on. A3:ssa ASS ei ole vahvaria (on vastaava setuppi kuin Seat Sound System) mutta B&O on vahvari.

Taajuusaluetta multimediayksikössä voi muuttaa joillekin outputeille dataseteillä mutta tämä enimmäkseen on vain tuon sound system tai vakio.

Mikäli sinulla on uudempi VCDS jossa voi käyttää experimental codingia 5F yksikölle,  siinä voi koodauksella jokaisen lähdön kohdalta ruksia onko lähdössä high tone ja low tone vai jompi kumpi. En ole koskaan kokeillut toimiiko tuo oikeasti.

5
Minä hankin omani bildelsbasenin kautta Ruotsista alkuvuodesta kun jälkiasensin omaan Tiguun koko DCC alustan kaikkine romppeineen.

Sieltä löytyy kyllä tarvittavat osat.

Ja toistaisin Daattan kysymyksen, mistä päättelet mitä olet vaihtamassa sinne?

6
Ei sovi. Eri palikat kun autot eri generaatiota. MkV Golfin ratti menis.

7
Toki aivan varma ei nyt voi olla kun en pääse tarkistamaan ETKAsta mutta näitä ne aika monesti konsernivehkeissä on : https://www.ebay.com/itm/153621712415

8
Voin vahvistaa tuon B pilarin eristyksen vaikutuksen myös uudempikorisessa Tiguanissa.
Olen auton jo muuten melko kattavasti äänieristänyt mutta tuo kohta oli vielä tekemättä. On ollut kyllä aikeissa mutta katsoin että on ahdasta turvavyön yms. takia. No eihän se mitä ahdasta ollut.

STP Black goldia ulkopeltiä vasten ja sisäpeltiin tukkien se hitokseen iso reikä mistä pääsisi takaoven johtoliittimeen käsiksi.

Selkeästi väheni huminat ja nyt on enää sellaista tasapaksua huminaa auton sisällä.

Tiguanissa suurimmat erot tulivat takapenkin alustan ja tuon B pilarin eristämisestä. Noilla on selkeästi isoin vaikutus ollut äänimaailmaan.

9
Hintaa tarkistettu alaspäin

11
VCDS (VAGCOM) / Vs: VAGCOM auttajaa tarvitaan
« : 15.05.20 - klo:21:54 »
Kannattaa olla sen kiinaversion kanssa varovainen. Sillä saa hajotettua ohjainlaitteen ihan oikeasti :)

12
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
« : 14.05.20 - klo:22:04 »
Ei kai DCC auton korkeutta pysty muuttamaan? Iskareiden vaimennusta kylläkin, mutta eihän sen pitäisi auton korkeuteen vaikuttaa.

Just noin. Korkeus ei muutu, ainoastaan jäykkyys.

13
Tiguan II (16-) / Vs: Tiguan 2017 Webasto
« : 11.05.20 - klo:23:08 »
Totta, ei vaan taida Suomessa ole ollut mahdollista tuo. Ei ainakaan Tiguanin hinnastossa moista ole ollut.

Ja kyllä, hyvin riittää akku. Ei ollut viime talvena ongelmaa vaikka paljon tuli pätkäajoa.

14
Tiguan II (16-) / Vs: Tiguan 2017 Webasto
« : 11.05.20 - klo:21:40 »
Ei ole omaa akkua. Sama akku autolle ja webastolle :)

15
Takatutkien kaiutin on takakontin sivuverhoilujen takana. Yleensä vänkärin puolen sivuverhoilun alla. Ja on yleensä kiinnitetty nimenomaan siihen verhoilumuoviin takaa.

16
VCDS (VAGCOM) / Vs: VAGCOM auttajaa tarvitaan
« : 09.05.20 - klo:16:22 »
Löytyykö etelä-pohjanmaalta VAG-CAN PRO osaajaa?
Pitäis saada led takavalot sopeutettua
http://tiguan-wiki.ru/pages/adaptatsiya_led_fonarey


Jos Oulussa päin on käyntiä niin täältä löytyy kyllä.

17
Niin eihän tuota pakko ole tehdä. Jos tuntuu että pyöränsäädöt ei vaikuta noiden toimintaan niin eihän siinä mitään. Jokainenhan tekee niinkuin lystää. Tuskin menee metsään auto vaikkei kalibroikaan.
Virallinen ohje on että mikäli taka-akselia joudutaan suuntauksessa säätämään niin silloin ohjeistetaan tekemään myös kameran ja tutkan uudelleen kalibrointi.

Kokemusta on Leonista, Tiguanista ja V90 Volvosta ja jokaisessa on säätö vaikuttanut. Volvoa ja Tiguania jouduttiin säätämään useampaan otteeseen ennenkuin kaistavahti toimi tyydyttävästi. Tempoili ja toimi todella äkkinäisesti molemmissa ja nyt Tiguanissa toimii toisen säätökerran jälkeen hyvin. Volvoa säädettiin kolmeen otteeseen ennenkuin sen sai sellaiseksi ettei revi rattia ihan omiaan.
Volvossa oli huomattavaa vaikutusta myös ACCn toimintaan mutta siinä toteutus onkin täysin erilainen kuin VAG konsernin autoissa.

18
Merkiiliike ei välttämättä ole paras vaihtoehto. Siskon auto oli pienehkössä kolarissa jossa rymisteltiin parinkin rotvallin yli ja kaikki vanteet paskaksi.
Korjausten jälkeen kalibrointisäädossä merkkiliike löi käteen 1500 euron osalistan mitkä pitäisi vaihtaa. mm taka-akseli. Toinen korjaamo sääti puolessa tunnissa auton pyörät kohdalleen, eikä mitään ongelmia ole siitä sen jälkeen toimivuuksissa ilmennyt.

Säädön pystyy tekemään vaikka peran korjaamo mutta kalibrointia ei. Se on tässä se kysymys nyt.

Merkkarilla nelipyöräsuuntaus + ACC + LDW kalibrointi maksaa about 200 - 300 €.

19
Voi toki. Ja kaista-avustimen toimintaa voi parantaa huomattavasti uudelleen kalibroimalla.

Ja onhan noita tapauksia ollut esim. ACC osalta että on häröillyt viereisten kaistojen autoista ja on korjaantunut uudellen säädöllä.
Vahvistaisi tuota b1mbon kirjoittamaa siitä että säädöt tehdään tehtaalla joillain parametreilla.

20
Pitää suunnata vain jos taka-akselia säädetään niin että auton kulkukulma muuttuu.

Ja kokemuksesta voin sanoa että on merkittävä vaikutus sekä kaistavahdin että ACCn toimintaan jos kalibrointia ei teetätä. Kaistavahti vetelee autoa mihin sattuu ja ACC satunnaisesti ottaa myös viereisellä kaistalla ajavia autoja.

Tällä on vaikutusta myös mikäli autossa on DLA valot. Nekään ei toimi oikein jos kamera on suunnattu väärään suuntaan.

21
Myydään / M: Seat Leon 5F nahkainen monitoimiratti
« : 05.05.20 - klo:22:16 »
Myynnissä Seat Leon 5F nahkainen monitoimiratti. Ei airbagia.

Hp : 50 €

Sijainti : Oulu

Nouto tai matkahuolto/postin toimitus

Yhteydenotot privalla tai primerafani(eet)hotmail.com



22
Myynnissä Seat Easyconnect 5F0 035 846 naviyksikkö ja siihen sopiva näyttö.

Toimivat laitteet. Mukaan kartta SD kortilla, joka tosin taitaa olla vuodelta 2013 mistä yksikkökin on.

Vaatii merkkarilla komponenttisuojauksen poiston ja mikäli asennetaan autoon missä ei navia ole ollut, vaatii sitten yksikön lähettämisen esim. Puolaan hakkerointia varten.

hp : 250 € molemmat yhteensä ja järkeviä tarjouksia kuunnellaan.

Sijainti : Oulu

Nouto tai matkahuolto/posti Suomen sisällä kulkee myös.


Yhteydenotot privalla tai primerafani(äät)hotmail.com




23
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
« : 04.05.20 - klo:19:47 »
Onpa hieno suomennos :)

Tästä kuitenkin kyse : https://www.youtube.com/watch?v=CfCjEvaaa5U

24
Golf VII (12-) / Vs: Kolisevat taka iskarit.
« : 04.05.20 - klo:08:40 »
Leonissa oli samaa kolinaa takana ja korjaantui iskareiden vaihdolla. Oli iskarit vuotaneet jo aikalailla kuivaksi.

Etupään kolinat on valitettavasti MQB alustan ongelma. Kolinaa saa jonkin verran kuriin vaihtamalla nuo koiranluut mitkä olitkin jo vaihdattanut, mutta lisäksi koko alatukivarsi uusine puslineen vaihtoon. Siinä oli ainakin meillä Leonissa se suurin vaikutus melun vähenemiseen. Jonkin verran kolahtelee vielä mutta ei lähellekään niin pahasti kun aiemmin.

Autodocilta kun tilaa nuo tukivarret niin ei joudu vararikkoon. Muutaman kympin kappale ja saa kaupan päälle niissä vielä uudet alapallonivelet.
Vaihdonkin tekee vaikka pihalla jos pysyy työkalut kädessä, ei ollut vaikea vaihtaa.

25
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
« : 04.05.20 - klo:08:36 »
En nyt muista mikä oli se oikea termi valikoissa, mutta kyseessä siis avustin joka sopeuttaa nopeuden tien muotojen mukaan kun navi on päällä. esim hidastaa automaattisesti jyrkkiin mutkiin, hidastaa ja melkein pysäyttää vauhdin risteykseen josta pitäisi navin mukaan kääntyä yms. Ja vastaavasti kiihdyttää takaisin marssinopeuteen kun tämä hidastuksen syy on ohitettu.

pACC = Predictive ACC

Ja toimii juuri noin miten kirjoitat.

26
Saakos tämän XDS-ominaisuuden päälle jälkikäteen VCDS:llä? Omassani ei sitä ole tosiaan.

Riippuu ABS pumpun versiosta. Saa päälle jos ABS tukee sitä.

27
Kuvia lisätty

28
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE natisee
« : 02.05.20 - klo:20:39 »
Oletko varma että natisee takapäästä?

Kokeileppa ruiskia vähän paksumpaa rasvaa jokaisen oven lukon kieleen. Mulla Tiguan natisi juurikin noin ja varsinkin kun tuli koriin vääntöä. Rasvaamalla lähti natinat.

29
Myydään / Myyty, saa poistaa
« : 01.05.20 - klo:19:47 »
Myyty

30
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat
« : 28.04.20 - klo:21:11 »
Just sama paikka antautui :)

Sivuja: [1] 2 3 ... 32




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy