Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jpukki

#1
Onnekkaasti ilmestyi tuossa välipäivinä heti katsastuksen jälkeen vikavalon kera otsikon vikakoodi. Käytin muissa asioissa pajalla, jossa nollasivat. valo ei ole syttynyt, mutta en ole tarkistanut, että näkyisikö siellä jotain muuta.

Käyttäytyy siten, että pienillä kierroksilla ei huomaa mitään ja vääntää normaalin tuntuisesti, 2500-4000 kierroksen välissä pientä nykimistä ja tehottomuutta. Kun esim kiihduttää rampilta alas niin kiihtyy kyllä koko ajan ja sitten kun pääsee noin 4100 kierrokseen niin yhtäkkiä teho lisääntyy huomattavasti ja kiihtyy tasaisesti rajoittimelle saakka. Lisäksi tuolla ongelma-alueella pintakaasulla ajaessa tasaista nopeutta, kieppimittari tekee sellaista heijausliikettä muutaman kymmenen alueella edestakaisin.

Koodi liittyy siis kampiakselin asennontunnistin -anturiin. Lueskelin, että jos on pimeänä kokonaan, niin ei käynnisty ja lievissä tapauksissa yleensä löytyy myös koodi P0322, jota ei siis tässä ole. Kannattaisiko tuo anturi vaan vaihtaa, onko helppo vai todella helppo, voiko johtua kokonaan jostain muusta? Vaihdoin marraskuun puolella huohotinletkuja uusiin, ja en ainakaan heti sen jälkeen huomannut mitään muutosta.
#2
Olikohan tuo motti nyt BVY. Poikittain joka tapauksessa. Tässä kaaviossa letku numerolla 5:

https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/passat+4motion+santana/pa/2006-460/1/103-103084/

Se on siis lohkon ja imusarjan välissä, öljynsuodattimen päällä. Joillain erittäin pitkllä pihdeillä mahtuis tuon klemmarin ottamaan, mut käsi ei mene mitenkään.
#3
Kattelin tänään tuota pisemmän letkun alempaa liitoskohtaa eikä sinne kyllä oikein vaikuta pääsevän kovin helposti käsiksi. Vanha letku katkesi sieltä juuresta ja näkyy sellanen puristettava klemmari rippeiden päällä. Pois sen varmaan saa mutta en keksi miten sitten uusi letku paikalleen ja klemmari päälle. tuskin menee ylhäältä työntämällä. Alakauttakaan ei vaikuta tuohon kohtaan olevan edes näköyhteyttä.


#4
Onnistuuko ilman suurempia purkamisia? Nämä letkut kyseessä:

https://www.topautoosat.fi/jp-group-8849480.html
https://www.topautoosat.fi/jp-group-8849481.html

Tuon jälkimmäisen saanee ainakin helpommin, ehkä pitää irroittaa EGR:lle menevä pakokaasuputki. Miten nuo kiristysklipsut toimii?
#5
Kyselempä tämän vanhan langan kautta, kun aiheeseen sopii. Onko jollain muistissa millä kannoilla nuo pultit on ja pitääkö purkaa jotain edestä, että pääsee kaikkiin käsiksi? Tuo saksankielinen sivu ei anna enää avata kuvia, mutta mitä olen muualta löytänyt, niin EGR on ilmeisesti kolmella pultilla koneen kyljessä, joista kaksi ilmeisesti torxilla (40?) ja sitten jossain siellä alapuolella kai se 18mm pultti? Kaasuputket taas jollain pienemmällä torxilla (30?). Minulla ei ollut räikkään noita kokoja, joten en päässyt kokelemaan vääntämistä. Ajattelin, että jos joku osaisi nuo koot varmistaa, niin en pyöräytä heti kantteja pyöreiksi väärällä.
#6
Morjensta

Sain vihdoin uusittua toisen hapettuneen kannan rekkarin valoista. Huomasin sitten kuitenkin samalla, että toinen valokaan ei pala. Poltimot ehjät (testattu peräkoukun pistokkeesta). Nettietsiskelyn perusteella hapertuneet johdot taitavat olla toiseksi yleisin syy. Saranoiden kupeessa olevien kumikanavien heiluttelu aiheuta välkkymistä, joten pitäisi päästä tarkastamaan tilanne luukun sisältä. Ongelmaksi muodostui nyt kuitenkin sisäpuolen muoviverhoilun irroittaminen. Kahvasyvennysten sisältä tulee irroittaa ruuvit, mutta sitten pitäisi reunoista päästellä irti jonkinlaisella työkalulla (pihdit?). Käsin ei ainakaan kovin kevyin ottein liikahdakaan. Onko joku irroitellut tuota ja olisiko jotain vinkkejä tarjolla? Yritin etsiskellä tähänkin kuvallisia ohjeita, mutta ei löydy oikein minkäänlaisia.
#7
Lainaus käyttäjältä: waterboy_ - 13.11.13 - klo:21:18
Ulkomaiselta foorumilta bongattu vinkki toimi omassa 07:ssa kun apukuskin oven ulkokahva löi tyhjää, mutta sisäkahva toimi. Ikkuna auki, jotta pääsee samalla kertaa molempiin kahvoihin kinni. Yhtäaikaa kun veteli molempia kahvoja, niin muutaman kerran jälkeen ulkokahva alkoi toimia ok. Yleensä tuo oire ilmeisesti alkaa kun joku nykii ulkokahvaa kun ovet on lukossa.

Tämä vinkki toimi meikäläiselle. Piti ottaa takaovista lapsilukot varmuuden vuoksi pois, kun ei taida olla mitenkään harvinaista tämä.
#8
Itsellä meni viime viikolla vänkärinpuolen etuoven ulkokahva toimimattomaksi. En ole vielä ehtinyt asialle mitään tekemään, mutta pitänee kokeilla tuota öljyämistä. Kahvan vierestä kannattanee irroittaa se avaimen avulla lähtevä palikka pois ja siitä ruiskutella.

Ei niistä Elsan kuvista kovin paljon apua varmaankaan ole (mitä niistä itse selvää sain), jos ei ala ovea purkamaan.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy