Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - toster

#1
Terve,

Fabia combi vm. 2003, 1.4l BBY koneella. Muutama viikko sitten meni yksi puola joka vaihdettiin huollossa. Nyt tuli käynnistysongelma, sahaa ja sahaa ja melkeen lupaa mutta ei lähtenyt käyntiin. Ajattelin, että muissa puolissa olisi vikaa mutta kun irrotin ja mittailin niitä niin en saanut kyllä selvää kunnosta. Jonkun ohjeen mukaan nastojen 2-3 välillä pitäisi löytyä muutama sata ohmia resistanssia mutta nämä näyttivät olevan kokonaan poikki. Tulppa kiinni ja starttia niin kipinä löytyi...

Paketti kasaan ja CRC:tä liittimiin. Tämän jälkeen vähän aikaa sahaten ja sen jälkeen käyntiin.

Onkohan nyt siis puolissa jotain vikaa ja lähtivät toimimaan kun niitä roplasin vai voiko vika löytyä muualta? Tuskin on bensan syötössä koska polttoaine haisi pidemmän sahaamisen jälkeen. Löytyykö tuohon puolien mittaamiseesn jotain järkevää ohjetta? Maksavat kuitenkin sen verran, ettei kaikkia viitsisi uusia jos vika ei olekkaan niissä...
#2
Kyllä olin ruiskutellu tuon lukon jo aikaisemmin.
Tarkoitin vaan, että kannattaa ruiskutella myös oven sisään, siellä oleva mekanismi tässä todennäköisesti jumittaa. Eli, kumitulpat irti ja spray vaseliinia pillillä sisään sen verran kun kehtaa laittaa  ::)

#3
Netissä asiaa tutkineena paukuttelu ja kahvojen saman aikanen vetäminen auttaa useimmiten.

Minä sain ilmeisesti ruikittua spray vaseliinia johonkin oikeaan kohtaan koska nyt tuo ei ole toistunut. En siis irrottanut ovipahvia vaan pelkästään kumitulpat ovesta ja sitä kautta vedin kunnolla vaseliinia sisään. Toki voitelin myös ulkokahvan ja lukkokielen samalla. Nyt vika ei ole enää toistunut :) Toivottavasti pysyykin poissa. Tätynee ottaa takapenkkiläisiltä lapsilukot pois ettei jää takaovet jumiin.
#4
Kiitoksia kaikille kommentoijille!

Näyttää siltä, että vaijeri oli ruosteessa. Runsaan CRC:n ruiskuttelun jälkeen piti odotella viikko niin alkoi toimimaan. Olin juuri varannut huollon (myyjän piikkiin) niin alkoi "itsestään" toimimaan.
Mielenkiintoinen vika. Toivottavasti ei ilmaannu uudestaan talven aikana...
#5
Kiitoksia vastauksista!

Runsaskaan öljyäminen ei auta eli nyt jää vahtoehdoksi vaijerin irtoaminen, katkeaminen (epätodennäköistä) tai kiinniruostuminen.
Kahva tuntuu ehkä vähän löysemmältä kuin muut joten taitaa olla vaijeri irti   :'(
Joutuu siis purkuhommiin. Täytyy vielä kysäistä myyjältä, että miten suhtautuu asiaan.

Miten pitkään oven purkamiseen menee? Onnistuuko purku-kasaus muutamassa tunnissa vai vaatiiko pidempään? Saako kiinnikkeet ehjänä irti? Elsawin asennus win xp tilassa ei onnistu koska seiska on joku kyseistä tilaa tukematon versio (Home Pro?), tätä kokeilinkin jo aikaisemmin....

#6
Heippa kaikille! Ensimmäinen viesti foorumille ja autokin on ollut minulla jo puolitoista viikkoa. Auto on Variant 3.2V6 DSG Highline, vm.2006. Ajettu nyt 118t.

Ilmaantui yllättävä ongelma joka eri foorumien perusteella näyttää olevan aika yleinen vaiva.
Eli, kuljettajan ovi ei aukea ulkokahvasta. Sisäkahva toimii. Yhden kerran aukesi ulkokahvasta kun avasin ikkunan jotta pääsen sisäkahvaan käsiksi, sen jälkeen hengetön. Foorumeilla hyväksihavaitut konstit ei toimi, oven hakkaaminen ja paiskominen eikä kahvojen availu samaan aikaan.

Onko kukaan saanut ratkaistua ongelmaa? Mistä vikaa kannattaa alkaa metsästämään, ilmeisesti oven sisäosien purku ei ole ihan nopea homma (ei autotallia, sadekausi on alkanut ja auto jokapäiväisessä käytössä)? Löytyyko joltain oven räjäytyskuvaa jotta pääsisi selville mekaniikan toiminnasta?

Minulta löytyy vanha Elsawin (v.3.5, hankittu aikoinaan vaimon seattia varten) jota ei tietenkään pysty asentamaan Win7 64bit järjestelmään... :(
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy