Ei noita ole optimoitu oikein mihinkään muuttuvaan tilanteseen.
Laivojen autokannet ovat pullollaan hälyttimet huutavia peltilaatiokoita.
Laivojen autokannet ovat pullollaan hälyttimet huutavia peltilaatiokoita.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - Poni #1
Passat 3B/3BG (96 - 05) / Vs: Sisälämppärin käyttö ja varashälytin30.10.15 - klo:13:56
Ei noita ole optimoitu oikein mihinkään muuttuvaan tilanteseen.
Laivojen autokannet ovat pullollaan hälyttimet huutavia peltilaatiokoita. #2
Octavia II (04-13) / Vs: Viima/lumisuojan tarpeellisuus?28.10.15 - klo:19:34
En aio ruuvata kumpaakaan viimasuojaa nyt enää kiinni. Auto vaihtuu, toivottavasti jo n. viikon päästä.
Mikäli olisin aikeissa pitää yli talven, voisin hyvinkin ruuvata vaikka molemmat jo kiinni. Ajoprofiilini on sellainen, että lämmöt eivät edes näillä keleillä tahdo nousta normaaliksi. #3
Octavia II (04-13) / Vs: Viima/lumisuojan tarpeellisuus?28.10.15 - klo:07:21
Ooh, kiihkoa taas viimasuojakeskustelussa.
![]() Mikä siinä niin riepoo, ettei voi maltilla keskustella? Mulla on kahtena talvena ollut 1,6 d Octaviassa viimasuojat kiinni. Selvästi nopeammin lämpiää ja sitä myöten todennäköisesti kuluttaa ja saastuttaa vähemmän. Lyhyillä matkoilla selvä etu, pitkillä on syytä seurata öljyn lämpöjä, ainakin kelin ollessa yli plussan. Jotkut valittavat, että auto ei lämpiä edes moottoritienopeuksissa. Eiköhän tuo auta siihenkin. Eiköhän tämäkin asia ole paljolti riippuvainen ajoprofiilista, ajotavasta, kuljettajan mieltymyksistä ja yleisestä tavasta pitää huolta tavaroistaan. #4
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä23.10.15 - klo:17:40
Alkoipa kiinnostamaan.
Mahtaako tuon uuden 150 heppaisen saada helposti koodattua 180 heppaiseksi? Onko noissa peleissä muuta eroa kuin ohjelma? #5
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä14.10.15 - klo:16:40
Ihmeellisen hiljaa ovat muut merkit olleet.
Onhan selvä, että tämä tietää vaikeuksia muillekin merkeille. Luulisi jonkinlaista räksytystä tulevan muilta valmistajilta. #6
Octavia III (13-19) / Vs: Koeajoitko muita merkkejä??09.10.15 - klo:10:52
Mä käyn ensin koeistumassa. Jo sillä selviää, onko mahdollisuuksia jatkoon.
Jos on, tutkin asiaa lisää ja vasta sitten koeajolle. Oikeastaan, kaikki uutena ostetut autot ovat olleet ainoita koeajoon asti päässeitä. Jos ei miellytä speksit, eikä miellytä istua, tuskin miellyttää ajaa ja omistaa pidemmän päälle. Muuten aina silloin tällöin on tullut koeajettua jotain peliä. #7
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä08.10.15 - klo:13:00Lainaus käyttäjältä: tet - 08.10.15 - klo:12:41 Tähän kun lisätään ameriikan sakot, pyöristäen parikymmentä miljardia, ollaan jo miinuksella. Sitten kun pitää varautua ryhmäkanteisiin, oikeudenkäynteihin ym. Kaikki tuo maksaa, eikä vähän. Kyllä tämä katastrofilta vaikuttaa, mutta jostain syystä uskon Volkkarin nousevan suosta. Työtä se vaatii ja aikaa, mutta kun kohina lehdistössä laantuu, unohtavat ihmiset äkkiä tuon asian, kunhan auto edelleen on hyvä. Mutta samaan vakavaraiseen tilaan pääseminen vie vuosia. Osakekurssin nouseminen samoin. Ja kaikki tämä on kuitenkin otettava kuluttajilta. #8
Octavia III (13-19) / Vs: Paikkaussarjan vaihto varapyörään tavaratilassa08.10.15 - klo:12:07
Jep, noinkin voi toimia, mikäli sellaista on myynnissä.
Tai sitten, voi luottaa siihen että ei ikinä tarvitse vararengasta. Eikä välttämättä tarvitsekaan, mikäli ajelee taajamien läheisyydessä, missä apu on lähellä. Kahdesti on minulta rengas mennyt ja ajoa on yli 35 vuotta, kilometrejä ei kehtaa laskeakaan. Ei näitä siis kovin usein satu. #9
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: "Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä08.10.15 - klo:11:47Lainaus käyttäjältä: sambolo - 08.10.15 - klo:10:58 Sitä juuri. Tuollaiset saa ja pitääkin ohittaa. Tuskin pakukuskikaan tarkoituksella tuhoa lähti tekemään. Ei vain tajunnut tilannetta. Ikävä tilanne joka tapauksessa. #10
Octavia III (13-19) / Vs: Paikkaussarjan vaihto varapyörään tavaratilassa08.10.15 - klo:11:44
Jos kukkaro kestää, on aina se alkuperäinen ratkaisu paras.
Siis mallikohtainen vararengassetti tykaluineen. Siinä kun tulee juuri sopiva styroksipaketti ja sen renkaan kiinnitys tavaratilan pohjaan ym. Ne työkalut ovat kyllä aika surkeat, mutta juuri siihen hätävaihtoon ehkä toiomivat. Kunhan ottaa jonkun jatkovarren rengasavaimelle. ![]() Itsellä oli Octaviassa sillee, että rengas puhkesi ja ehti mennä sen verran huonoon kuntoon, että ei kannattanut paikata. No, halusin akselille samanlaiset ja yhtä paljon kuluneet. Se jäljelle jäänyt ehjä alkuperäisrengas laitettiin Metro Autossa peltivanteelle. Siinä mulla vararengas. Mutta sitten se oma saksitunkki ja rengasavain eivät enää mahtuneet sinne koloon, joten niitä varten piti olla kassi takakontissa. Jotenkin epäsiistin oloista. Tästä syystä ääni sille alkuperäissetille. Tulevaan autoon otin alkuperäissetin. #11
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: "Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä08.10.15 - klo:09:45
Tuota, eihän henkilöautonkuljettajia syyllistetty, tuskin poliisikaan sitä tarkoitti.
Syy ei tarkoita syyllistä. Kyllähän ainoa syyllinen tässä on pakettiauton kuljettaja. Kuitenkin, kuinka törkeäksi tuo voidaan tulkita, riippuu monesta eri asiasta, joka ei artikkelista selviä. Pakettiauton kuljettaja ei välttämättä nähnyt syytä, miksi hiljensivät jne. Se on sitten eri asia, että pitääkö silloin lähteä ohittamaan, vajain tiedoin. #12
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Poliisin toiminnan tarkoituksellisuus07.10.15 - klo:11:34
Eikös tuossa edellinen kirjoittaja kirjoittanut ylitykselle muun syyn kuin kiireen?
Näin ainakin minä tulkitsin. #13
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Poliisin toiminnan tarkoituksellisuus07.10.15 - klo:10:27
En ihan äkkiä usko tuohon toteutukseen, että kaikki rajoitetaan.
Eihän se toimi raskaassa liikenteessäkään. Mutta liikenteestä yleensä en itsekään pidä lievää ylinopeutta liikenteen pahimpana riskinä,vaikka pyrinkin ajamaan rajoitusten mukaan. Isompia riskejä ovat tapakaaharit, sekä säännöistä ja muista ihmisistä ja muusta liikenteestä piittaamattomat ammattiautoilijat. Asennevamma ja ajattelemattomuus on paha yhdistelmä. Tässä taas aihe, josta voi väitellä maailman tappiin ja aina löytyy joku joka on sitä mieltä, että mutku mää olen nii hyvä, ei toi mua koske ja mulla on oikeus. Kenellä on oikeus tietoisesti vaarantaa muiden ihmisten terveys ja elämä? Ja jos nyt sitten sattuu poliisi vähän valvomaan, niin silloin kun on tehty virhe, siitä on vastattava itkemättä virkavallan pahuutta. Olen itsekin saanut sakkoja, mutta tarkoitus on, että ei enää ikinä yhtäkään tarvitse minulle kirjoittaa. #15
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Poliisin toiminnan tarkoituksellisuus07.10.15 - klo:08:39Lainaus käyttäjältä: ram1 - 07.10.15 - klo:08:28 Mitäpä muuta sanaa käyttäisit kuvaamaan omaa toimintaasi? Puhutko itsestäsi esim. kolmannessa persoonassa? #16
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Poliisin toiminnan tarkoituksellisuus07.10.15 - klo:08:20
Mielestäni kaikki valvonta on hyvästä. Yleensä ainoa ajotapoja hillitsevä asia on kiinnijäämisen pelko.
Peltipoliisi on siitä hyvä, että se ei "ruuhkaudu". Oikea poliisi kun nappaa tietyn määrän asiakkaita, on kädet täynnä ja täytyy alkaa päästämään saalista karkuun. Enemmän vaan valvontaa liikenteeseen. Näistä turvaväleistä. Yksi idioottimaisimmista tavoista tuolla liikenteessä on, että kiihdytyskaistalla ajetaan aivan järjettömän lähekkäin tavoitteena tunkea kaikki kymmenen autoa siihen yhteen ja samaan väliin. Näin tehdään todella paljon hallaa liikenteelle. Ja samalla heikennetään omia mahdollisuuksia. Jos ei mahdukaan siihen samaan läpeen, voi vain jarruttaa. Itse pidän kiihdytyskaistalla väliä edellä ajavaan ja etsin sen "oman" välin. Ja minulla on siihen kaksi työkalua, joko hiljentäminen, tai sitten kiihdyttäminen, joka ei onnistu toisen persauksista. Toinen idioottimaisuus on tietysti se, että päätiellä vedetään raot kiinni estäen liittymästä tulijan laillisen liittymisen. #17
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Poliisin toiminnan tarkoituksellisuus06.10.15 - klo:16:31
Alinopeutta ei laki tunne.
Mittarivirheellä ei ole paskankaan tekemistä sillon kun jono ei kulje edes suurinta sallittua. Tielle kuuluu kaikkien mahtua. Jos ei ammattilainen kestä sitä, että joutuu jossain hetken ajamaan rajoitusten mukaan, ei kyseessä ole todellinen ammattilainen, eikä näin kuuluisi raskaan kaluston rattiin. #18
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Poliisin toiminnan tarkoituksellisuus06.10.15 - klo:14:39Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 06.10.15 - klo:14:33 A) Ei ole olemassa alinopeutta. Ajan yleensä liikenteen rytmin mukaan. Läpi ei pääse. B) En tunne tapausta, en ota kantaa. C, 2 kilsaa ei ole paha, mutta 12 on jo selvä ylinopeus, eikä ole syytä provosoida ketään, missään ajoneuvolla, jonka suurin sallittu on 80. D, tosiaan, se on huomattu. #19
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Poliisin toiminnan tarkoituksellisuus06.10.15 - klo:14:36Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 06.10.15 - klo:14:15 Onko tiet vain kusipäitä varten? Eikä tuolla jokainen saa ajaa haluamallaan laillisella nopeudella, kunhan ei tahallaan haittaa jne? Normaali liikennenopeus ei ole haittaamista. Eikö sulla kulje? Voi pyhä lehmä sentään. Pitääkö joka asiasta alkaa vääntämään negatiivista paskaa. Esim. tuusulantiellä se pätkä, jolla ajan, on kyllä satasen rajoitus, mutta harvoin siihen aikaan pääsee satasta. Siellä kun on muuta liikennettä edessä. Toki, minä pidän turvaväliä, mutta ei ole oikeutta kusipäällä roikkua puskurissa. Vallankin kun jono kulkee samaa vauhtia ja kyseinen kusipää jo selvästi ylittää ajoneuvokohtaisen rajoituksen. Läpikö pitää päästä? Entäpä sitten kahdeksan kympin rajoituksilla? Harvemmin tulee vastaan yhtä kusipäistä henkilöautonkuljettajaa samalle etäisyydelle roikkumaan. Se tuntuu olevan itseän ammattilaisiksi kuvittelevien tyyli. #20
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Poliisin toiminnan tarkoituksellisuus06.10.15 - klo:13:55
Onko sulla Patomursu jotain ongelmia, mikäli joku ajaa rajoitusten mukaan?
Ei pitäisi, mikäli yrität kuvitella olevasi ammattilainen. Nykyään arkiliikenteessä ajan noita vauhteja väylillä, joilla on mahdollisuus ohittaa, kuten tuusulanväylä ja kehä kolmonen. Ihan suoraan sanottuna, raskaan liikenteen kuljettajat ajavat aika kuspäänä esim. tietyöalueella kehä kolmosen itäpäässä, niin paljon kuin pelistä lähtee. Ei ole järjen kanssa mitään tekemistä. Liikennesäännöt koskevat myös raskasta liikennettä, eikö? Idiotismia on monenlaista, mutta paha on asennevamma, jos ei kestä rajoitusten mukaan ajamista. #21
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä06.10.15 - klo:12:26
"...Päästöt olisivat kyllä oikeastikin alittaneet rajat, jos autoihin olisi asennettu 300 euron hintainen ureajärjestelmä..." , väittää Taloussanomat.
Kaukana kymppitonnista. Mutta kun sitä lähdetään jälkikäteen autoihin rakentamaan, ovat kustannukset toki toista luokkaa. #22
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Poliisin toiminnan tarkoituksellisuus06.10.15 - klo:12:23Lainaus käyttäjältä: heifetz - 06.10.15 - klo:11:55 Enpä tuosta hurskaudesta tiiä. Mutta mikäli on kerran elämässään tehnyt virheen, tarkoittaako se, että se pitää toistaa? Eikö siis nyt voisi lähteä sille linjalle, että ei tarkoituksella aja ylinopeutta. Ja jätetään pilkunviilaus. Ylinopeudeksi katson jatkuvan pyrkivän ajotavan roikkua juuri huomautus- tai rikesakkorajalla. Ajoneuvoissahan on jo nopeudenrajoittimia. Mutta miksi hel... siis, ihmeessä ne on säädetty ajoneuvokohtaisen rajoituksen ylittäviin lukemiin? Ei ole yksi kerta kun ajan satasen rajoitusalueella satasen mittarinopeutta, niin raskas kalusto puuskuttaa niskaan. #23
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä05.10.15 - klo:14:18Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 05.10.15 - klo:14:11 Ettei ole ollut polttosykli menossa? Minulla tuntuu polttelevan n. kerran tankillisessa ja silloin kulutus on selvästi kovempaa, eikä putoa edes "hiiviskelemällä". #24
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä05.10.15 - klo:14:17Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 05.10.15 - klo:13:21 Eräs kirjoittaja ilmaisi asian sen verran epäselvästi, varmaankin tarkoituksella, että tuo järjestelmä maksaa kymppitonnin. Sama kirjoittaja tuntuu muutenkin innokkaalta sekoittamaan pakkaa. Eikö kuitenkin ole niin, että tämä ns. huijaus koskee vain jenkkimarkkinoilla myytyjä autoja? Eihän moisia arvoja Euroopassa edes testata. Eli kaikki loppu on vain lehdistön nostattamaa kohua, silkkaa paskaa, jota jotkut levittävät yli-innokkaan maamiehen tavoin. #25
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä05.10.15 - klo:13:15
Ok, meinaatteko että urearuiskutteinen Pasaati on kymppitonnin kalliimpi kuin ilman?
Huppista että menee puihin. Kyllä tuo luku saattaa olla oikea, mutta tarkoittanee näitä huijaussoftalla varustettujen pelien muutoskustannuksia urearuiskutuksen kanssa. Eli oikea luku väärin ilmaistuna antaa aivan väärän mielikuvan. Ja ilmeisesti tahallaan toimitettuna. Mikäli ureapyssy maksaisi uuteen autoon kymppitonnin, ei sitä olisi missään autossa. #26
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä05.10.15 - klo:12:31Lainaus käyttäjältä: K2O - 05.10.15 - klo:11:04 Mistä piposta moinen hinta on vetäisty? Onko tuo tehtaan hinta, vai hinta kuluttajalle? Taidat sekoittaa asioita ja jostain syystä ihan tarkoituksella. En ymmärrä motiivejasi. Vaiko ihan huvikseen? #27
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä30.09.15 - klo:14:13
Tarkoitukseni ei ole vähätellä tuota itse huijausta, vaan todeta että loppupeleissä Volkkaria ostetaan kuten ennenkin.
Kuinka monen valintaperusteena oikeasti on luontoystävällisyys tai polttoaineenkulutus? Korkeintaan silloin, kun pitää itselleen ja puolisolle vakuuttaa, että juu, nyt tarvitaan uusi auto. Suurin vaikutus tulee olemaan näissä kohdissa, joissa asiansa osaava ottaa rahat pois. Eli leasing-yhtiöt nostavat volkkarien hintaa, kun se jälleenmyyntiarvo, muun merkin kauppiaat tarjoavat vähemmän vaihdossa, kun on se maine jne. Kunhan nuo kohuotsikot laantuvat, palaavat asiat ennalleen. Volkkari on vain sakkojen, korvausten ja korjausten vuoksi 30 miljardia köyhempi. Ja tämähän otetaan myöhemmin takaisin asiakkailta. #28
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä30.09.15 - klo:12:45
Tiedättekös oikeasti hyvin pieni kansanosa paskat välittää tuosta huijauksesta muuten kuin kohkaamistasolla.
Aah ja ooh, hurrrjaa. Kun alle annetaan Volokkari, auto todetaan hyväksi, kivaksi, ihanaksi ajaa ja että tällasen mä haluan. Viimeksi tänä aamuna kuultua. Ei tuo vaikuta kuin murto-osaan ihmisistä tuo päästöhuijauskohkaus, joka sekin haipuu kohta seuraavan kohuotsikoinnin alle. En usko myynnin putoavan edes kahta prosenttia. Mutta kyllä ne muut kulut ja kustannukset silti sattuvat. Mielikuvat ovat vahvoja ja näinhän se on, että tällä palstalla hilluvat ne henkilöt, joilla on ollut ongelmia VAG-konsernin vehkeiden kanssa. Tämä näin rankasti yleistäen. #29
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä29.09.15 - klo:18:17
Onhan se jo todettu, että kassavarat riittävät kevyesti sakon maksuun.
Toki sitten korjaukset tekevät myös ison loven kassaan. Toisaalta, arvelen, että liian pientä osaa ihmisiä tämä asia kiinnostaa. Vaikka pitäisi. Huijaus on hävytöntä ja saastuttaminen samoin. Vain marginaaliryhmä jättää VAGin ostamatta. Tekevät kuitenkin hyviä pelejä. #30
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä29.09.15 - klo:09:29
Mistähän tuon voisi selvittää, onko omassa tuo noksu?
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |