Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Tzeipii

#1
A5 / Vs: Audi A5 chat
06.03.14 - klo:23:39
Kyllähän se kiukuttaa, kun ei saada millään saman sävyiseksi. Kuvasta näkee jo selvästi eron ja luonnonvalon kanssa varmasti vielä selvemmin. Kun on noin arvokkaasta ja hienosta autosta kyse, niin kelpuuttaisin vain ja ainoastaan virheetöntä täydellistä korjaustulosta enkä yhtään mitään muuta. Kun se uusi OEM-puskuri on ollut maalaamaton eli musta, ja siinä on sitten oikaistu ja jätetty vetämättä vaaleahko pohjaväri alle ennen pintamaalausta. Nyt se on varmaankin vaan hiottu mataksi se mustapinta, jonka jälkeen suoraan pintamaali päälle. Ehkä sen takia tuo puskuri on nyt aavistuksen tumma tai aika paljonkin sitä.  Sinuna veisin ehdottomasti muualle maalattavaksi tuon etupuskurin, aivan ala-arvoista merkkiliikkeen toimintaa hyi hxxxxxxi!!!!  Tosin itsellä hopeanvärinen ja siinä tehtaalta tullessaan jo taka- ja etupuskurin sävyt pikkuisen heittää tummaksi verrattuna metallisiin paneeliosiin.
#2
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
11.01.14 - klo:11:55
Suosittelen kastamaan johonkin riepuun vähän moottorin jäähdytinnestettä, ja sillä kiertää kaikki ovien tiivisteet, ja takaluukku. Ei kannata silikonia käyttää.
#3
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
09.07.13 - klo:00:28
Kyllä oli harvinaisen typerästi toteutettu Skodan mainos. :o
#4
Tässä vaiheessa kevättä, jokainen voi itse valita minkälaisilla renkailla ajelee, eikö? Eikä lakikaan ole enää pitkälti yli kuukauteen vaatinut talvirenkaiden käyttöä. :o Toki jokaisen autoilijan pitää muistaa se, että on sitten itse vastuussa, jos kolahtaa. Ja kun kolahtaa, niin yleensä kolahtaa ja kunnolla, mutta onhan vakuutuksiakin jo monenlaisia, niin eihän siinä mielessä mitään hätää. :o Ruumiita on jo sitten vaikeampi palauttaa elävien kirjoihin millään vakuutuksilla. :'(

Eli on johtopäätöksen aika. Ei nykyaikainen talvirengas nyt niin hirveä ajettava ole kuivalla ja märällä asfaltilla. Voihan se olla, että jotkut autot on sitten vaan joko niin huonoja tai mekaanisesti viallisia, jopa niin ettei niitä ole edes suunniteltu talvirenkaita varten, joka sitten voi aiheuttaa omistajassa joka keväisen varaslähdön äkkivaihtoon koviin kesärenkaisiin. :o
#5
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 2011
04.04.13 - klo:19:01
S-Line korisarja Avantissa tosiaan erittäin tasapainoisen näköinen, sedanissa taas, ehkä vähän raskaan oloinen.  Jälkiasennettavana luulisi olevan melkoisen kallista hommaa, kun pelkät muoviosat jo pitkälti yli toista tuhatta euroa.  Pohja-ja maalaustyöt melkein toinen mokoma päälle.
#6
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 tilaukset
25.03.13 - klo:20:40
S-Line ulkopaketti, varsinkin farmarissa on erittäin maukas ja tyylikäs. :P Toivottavasti onnistuu maahantuoja muuttamaan vielä tehdastilausta.
#7
BMW / Vs: BMW
11.03.13 - klo:21:17
Hienohan auto se on tuo BMW 5 F10, ei siinä mitään.  Mutta on se jäätävää, kolmessa vuodessa sulaa 20000 tonnia kallista valuuttaa, ja autokin on todennäköisesti aika vähän ajettu :o. Sen rahankin, kun sijoittaisi vaikka talon tai huoneiston uuteen moderniin keittiöön, olisi vaimokin tyydytetty "henkisesti" pidemmäksi aikaan kuin kolmeksi vuodeksi.
#8
Scirocco / Vs: Yleistä Sciroccosta
11.03.13 - klo:19:45
Autoilun jatkuva kustannuksien nousu johtaa siihen, että entistä harvemmalla on "löysää" rahaa ajella ns. tällaisilla elämäntapa-autoilla. Eikä tuollainen 2-ovinen kovin käytännöllinen ole, ja ehkä tästä Sciroccosta ei tullutkaan sellaista automaailman ikonia, mitä siltä odotettiin.
#9
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
08.03.13 - klo:22:59
Audin laatuhan ei ole enää samalla tasolla, mitä se oli n.10 vuotta sitten.
#10
On myös yksi kestäväksi mainostettu vaha, mikä on vielä aika monille tuntematon, eli Wolfs Chemicals:in Hard Body-vaha. Kannattaa kokeilla!
#11
Ihan tyypillinen sport-alusta. Tuskin siinä mitään vikaa on, ehkä kyseiselle alustalle sopisi paremmin suurempi 17 tuumainen, ja 45mm rengasprofiili.
#12
Ulkopinnat / Vs: Vahaus
30.01.13 - klo:00:01
Riippuu toki väristä, mutta virheettömän jos haluaa, niin koko konepelti pitää maalata ja lakata uudestaan. 
Tässä nähdään nykyautojen ohuet pellit, ja koristepuskurit. Ennen vanhaan ainakin Volvon ja Saabin keulan kehtasi tömäyttää vähän lujemminkin, tulematta havaittavia vaurioita.
#13
Aivan samaa mieltä Wilburin kanssa. Kyllä Range Rover Sport on aivan eri planeetalta, ja ollen kalliin näköinen ja tyylikäs. ;) Evoque taas näyttää nopeasti vilkaistuna aivan Nissan Qashqai:lta, varsinkin metallinpunaisena. :-[ Evoque:n hintakin on erittäin suolainen ollen vain "citymaasturi", jos se olisi halvempi asian ymmärtäisi. Mutta tällä kertaa rahoille ei oikein saa millään katetta, vaikka mistä suunnasta sitä katselisi.

Tämä nyt markkinoille tuleva täysin uusi Range Rover Vogue on kyllä erittäin onnistunut ulkomuodoiltaan. Kattolinjaa on saatu kivasti matalammaksi edeltävään versioon verrattuna, ja on nyt kertakaikkisen upea herrasmies-maasturi. 8)
#14
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
19.11.12 - klo:22:20
Heti voi vahata. Paikallinen Audi-myyjä tai siis oikein tuotevastaava, ei ollut edes koskaan kuullutkaan eikä nähnytkään, että näissä B8:seissa on korroosion kanssa ongelmia, ja että uudessa FL-mallissa etulokasuojan rakennetta olisi muutettu tämän takia. Nauroikin niin aidosti ja makeasti tälle asialle, että pakko sitä oli uskoa :D. Surkuhupaisaa tässä vaan on se, että suomalainen työmoraali oli se nyt mikä tahansa ala, niin taso tahtoo väkisinkin laskea kokoajan, ja se jos mikä huolestuttaa :-\.
#15
Autotehtaiden ilmoittamat kulutuslukemat ovat jo pitkään olleet liian optimistisia, jopa huijaavia. Mittasihan Tekniikan Maailmakin taannoin muutama kuukausi sitten ilmestyneessä numerossa, että esim. vuosimallin 2012 Audi A5 1.8TFSI kulutti bensiiniä keskimäärin 35 prosenttia enemmän mitä valmistaja oli ilmoittanut, todelliset hiilidioksidi- päästötkin nousivat oleellisesti. Eli toteaisin "lievästi" sanoen, että nykypäivän auton ostajia harhautetaan aika merkittävästi. Puhumattakaan näistä valtion "virkamiehistä" jotka ovat säätäneet nykyisen päästöihin perustuvan autoveron.
#16
Kulutustavaraa.
#17
Kannattaa aina maksaa auto kerralla pois. Jos ei ole varaa kunnon autoon niin, julkinen liikenne toimii, fillarilla pääsee, myös kävellen olisit jo perillä ;). Eli se on asenteista kiinni miten me tätä yhteiskuntaa rakennamme seuraaville sukupolville, kun sitä arvioidaan liikenteen pohjalta. Ja tämä kaikki lähtee yksilötasolta. Se hyvä puoli tällaisessa taantumassa on se, että sen synnyttämät "nousukkaat" katoaa vähin äänin maan alle. Sen näkee esim. vaihtoautotarjonnastakin tällä hetkellä, pitkät rivit uuden karheita entisiä työsuhde Audeja ja Bemareita 8) isojen entisten suomalaisten yrityksien autokannasta. Pää tuli ns. vetävään käteen, ja yhden ison "elektroniikkayrityksen" :( murheenkryyneistä te varmasti tiedättekin.
#18
LightForce is number one! On tehoa, kokoa, keveyttä ja kestävyyttä.
#19
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
23.09.12 - klo:12:14
Uusi BMW 3-sarja on kyllä hieno tuote. Varsinkin ruudikkaalla bensaturbolla, M-sport sisä-ja ulkopaketilla, sekä Estorilin sinisenä metallivärillä ei jätä ketään kylmäksi!
#20
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
23.09.12 - klo:11:39
Osta uudempi FL-malli, on siinä ihan kunnon parannuksiakin tapahtunut edelliseen versioon verrattuna. Toisaalta täysin uusi B9-versio kolkuttelee jo ovella? Ollen enemmän nykyisen A6:sen näköinen.
#21
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
23.09.12 - klo:09:45
Uusi tehokkaampi, vääntävämpi ja vähäpäästöisempi 1.8TFSI, myös 2.0TFSI:n päästöjä on saatu alemmaksi. Sitten etulokasuojien rakenne on sisältäpäin uusittu, ollen täysin muovia nyt, ennen osiltaan huopamaista materiaalia, joka ajan saatossa hiertää ulkoisen lokasuojan maalipinnan puhki, aiheuttaen korroosiota reuna pokkaukseen. Nyt näitä korjataan tehtaan piikkiin aika laajastikin.
#22
Kyllä noilla kilometreillä ja vuosimallilla vaihdattaisin jakohihnan ennen talven tuloa. Ohjekirjassa ohjeistetaan vaihdattamaan se 180000km:n välein,  vuosista ei puhuta mitään. Suomen olosuhteet huomioiden, sekä korjaamoiden suositus on 90000/120000 välein, tai 6 vuotta.
#23
Eibach:in jouset  ja Bilstein:in iskunvaimentimet, niin se on siinä. ;)
#24
Nyt on Audissa hienot vanteet!!! En ole ennen vastaaviin törmännyt, sopii ulkonäöllisesti hyvin mustan berttaseiskan olemukseen. Varmasti myös laadukkaat, kun ovat BBS:n valmistamat.
#25
Audi / Vs: Teak Brown B8 Avant
15.04.12 - klo:20:07
Hienosti sointuu autosi väriin nuo tummat vanteet, nappi valinta!!!!!!
#26
Audi / Vs: A4 B8 1,8TFSI quattro -12
02.04.12 - klo:21:36
Hieno on taas tämäkin AUDI, ja uusi moderni moottori nelivedolla kruunaa kokonaisuuden.
Mahtava laite!
#27
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
25.03.12 - klo:21:45
jnsFI:llä hienot tummanpuhuvat vanteet Audissa, sopii hyvin punaisen korin kanssa.
#28
Myllytyksellä yleensä lähtee, jos jäljet rajoittuvat tosiaankin lakkakerrokseen. Näitä jälkiä tulee liikenteessä  jokaiseen olevaan autoon jossain vaiheessa auton elinkaarta, sille ei vaan voi mitään.
#29
Hieno homma!!! :)
#30
Ainakin Audin ns. alkuperäisenä varaosana myytävät pyyhkijänsulat ovat järjestäen ranskalaisen Valeo-konsernin tekemiä, johon myös SWF-yhtiö kuuluu. Näitä molempia merkkejä uskallan suositella varauksettomasti.  Bosch-sulat taasen eivät yllä valitettavasti nykyään samaan laatuun kuin edellämainitut.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy