Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - leon_13

#1
Itsellä sama vika. Voisko olla tuossa iskarin yläpäässä oleva laakeri?
#2
Kiitos, korjasin yksikkö virheet. Ehkä sitten johtuu tuosta poltosta ne flektit... Täytyy kesällä katsoa onko kulutus oikeasti noussut vai johtuuko ilmoista... 
#3
Passat B7 (11-14) / TDI Huijaus Päivitys
22.12.16 - klo:21:34
Oletteko havainneet että jokin olisi muuttunut päivityksen jälkeen?

Omassa autossa pari asiaa:
1. Ensinnäkin luulen että päivityksiä siirrettiin tahallaan alkavaksi kylmillä ilmoilla jotta voisivat pistää lisääntyneen kulutuksen sen piikkiin. Mielestäni kulutus on noussut noin 0,3-0,5 litraa sadalla kilometrillä.
2. Kone käy kuumempana ja pari kertaa flekti jäänyt pyörimään yli viideksi minuutiksi sen jälkeen kun olen rauhallisen noin seitsemän kilometrin jälkeen pysähtynyt (koneella ajettu noin 15 kilometriä ennen tunnin taukoja ja sitten tämä 7 km) Lämpötila neljä astetta. En siis tarkoita webastoa joka myös joskus jää pitämään ääntä, vaan flekti jäänyt jäähdyttämään moorttorria nyt talvellakin. Tätä ei ennen päivitystä ollut ikinä tapahtunut.

Henkilökohtaisesti en ole tyytyväinen päivitykseen vaan mielestäni edellinen softa oli parempi.
#4
Lainaus käyttäjältä: Ikuvaari - 07.07.15 - klo:14:29
Onko kellään ilmennyt ongelmia Leon 2015 monitoiminäytön kanssa? Omassani näyttö aika ajoin jumittuu eli sitä ei pysty vaihtamaan eri näyttötilaan ratin säätimillä, eikä näyttötilassa pysty scrollamaan eri tietojen välillä. Näyttö sinällään toimii siinä tilassakin mihin se on jumittunut. Jumi saattaa poistua kun auton käynnistää uudelleen muttei läheskään aina. Radion rattisäätimet (vasemmalla) toimivat, samoin kuin itse radiossa olevat eri näyttömodet. Huollossa ei vikaa pystytty tunnistamaan. Löytyykö apua?
Autostani vaihdettiin vuosi sitten näyttö koska kosketus ei toiminut kosteilla / kylmillä keleillä. Nyt sama vika taas.
#5
Lainaus käyttäjältä: vallu - 02.12.14 - klo:16:03
Onkohan muilla vastaavaa,eli nyt ilmojen kylmettyä ja aamulla ajoon lähtiessä on kosketusnäyttö aivan mykkä ei toimi mikään , radio kyllä toimii sillä asemalla kun auto on sammutettu.Vähän aikaa ajettaessa ja lämmetessä alkaa taas toimia normaalisti!!Vähän on ärsyttävää.
Oli sama vika vaihdettiin takuuseen.
#6
Leon 5F (12–19) / Vs: Huoltohintoja
24.11.14 - klo:22:02
Mitä tuohon niinku kuuluu? Öljyn vaihto ja neste pintojen tarkistus. Tuohonkin saa itse tienata 3 päivää. Pitäis kyllä laittaa valitusta näistä hinnoista.
#7
Näyttää mullakin olevan hajalla suuttimen kohdalta. Takuuseen viimeistään huollossa.
#8
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 2013 Chat
26.07.14 - klo:20:09
Kyllähän tuo öljy tsi koneessa. Ainakin omassa tulee vaihtumaan osittain 30 tkm aikana siinä kun lisäilee. 1.5 litraa mennyt 20tkm matkalla.
#9
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 2013 Chat
04.06.14 - klo:20:51
Onkohan noita uusia koneita muutettu mitenkään kun entisistäkin on mitattu 5-15 heppaa enemmän mitä papereissa lukee. Veikkaan että softaa hieman päivitetty, no hyvä niin jos kulutusta saatu alas ainakin paperilla joka vaikuttaa veroon
#10
Stylessä näyttää oikeasti tuo asr off parantavan ohjausta jäykemmäksi.
#11
Lainaus käyttäjältä: Volsu71 - 30.05.14 - klo:18:20
Minulla on tuo Style-malli, joten siinä ei tuota FR:n Drive Mode-valintapainiketta. Stylessä ainoa konsti ohjausvasteen säätöön on käsittääkseni tuo VCDS-koodaus. Voi olla, että leveämmät renkaat auttavat sivutuulessa ajoon, mutta kyllä auton pitäisi kulkea suoraan ihan vakiorenkailla ja vakiotehostuksella. Valitettavasti edes tuo VCDS säädöt eivät tee ohjausvasteesta täydellistä. Sivutuulessa saa silti korjata ohjausta jonkin verran. Keskialue on todella herkkä ohjauksen suhteen ja saattaa siinä olla myös hieman väljyyttä. Hieno auto muuten, mutta ohjaustuntumasta ei voi sanoa samaa ainakaan vakiorenkailla. :-\
Paljonko porukakka pitää paineita. Itsellä 2.5bar eikä ongelmia ole. Vähempi paine vaikuttaa ohjaustuntumaan löysentävästi.
#12
Suunnittelu virhe: Pari kertaa on nyt käynyt siten, että kun juomatölkin laittaa penkin ala lokeroon niin sitä ei saa enää auki. Tölkki estää kiinnike juttuja painumasta alas joten laatikko ei kahvasta aukea. 10 minuuttia kun sitten jollakin rauta piikeillä tökkii tölkkiä lokeron vasemman kulman raosta niin sen saa taas aukeamaan.
#13
Lainaus käyttäjältä: skodamig - 05.05.14 - klo:19:21
ST muuttui kehnoksi ajatettavaksi saatuaan kesäkumit (Dunlopin BlueResponset); HKPL8 oli hyvä. Suunnattu ja kumit tasapainotettu uusiksi ja paineiden kanssa vekslattu :o Seuraavaksi kumit tarkastelun alle ja sitten alusta (joko 4 tkm ajettu alkaa antamaan periksi).
Se on vaan fakta, että renkaissa on ajettavuuden suhteen paljon eroa. Omalla kohdalla talvirenkailla on huonompi ajaa (ohjaustuntuma, suuntavakaus yms). Kesärenkaat ihan huiput ContiPremiumContact 5. Talvirenkaita en muista mutta eivät ole Nokialaiset. Sun kohdalla ainoa vaihtoehto on eri kumien osto tai sitten kärsiminen ;)
#14
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 5F ST Farmari
23.04.14 - klo:14:57
Lainaus käyttäjältä: janitkon - 23.04.14 - klo:12:25
Onkos muilla palstalaisilla esiintynyt nykimistä kylmällä koneella? 1.4Tsi 103KW kyseessä.
Toisinaan myös lämpimänä moottori "nykyttää" tyhjäkäynnillä, esim. liikennevaloissa seistessä.
Joo sama 122hv koneella joskus tyhjäkäynnillä kiekat tippuu muutamalla sadalla (noin 800->600) muutamaksi sekunniksi. Sain kuukausi sitten uuden softan autoon ja sen jälkeen ei mun mielestä ole tuota tehnyt, jotain pienempää epätasaisuutta joskus olen kuitenkin vielä tyhjäkäynnillä ehkä havainnut.
#15
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 5F ST Farmari
11.04.14 - klo:19:35
Turussa leoniin irroitettava koukku asennuksineen johon kuuluu kaikki 650e. Tuollainen tarjous tuli. Asennus kestää 3 tuntia. Sisältää kuulemma parkkitutka konffaukset yms. Hinta siis sama kuin tehdas asennus esim rapidiin.
#16
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 5F ST Farmari
28.03.14 - klo:14:02
Lainaus käyttäjältä: Blueroan - 27.03.14 - klo:19:51
Jakakaapa kokemuksia 1.6 diisselin ja DGS:n kuskit, tuollainen olisi harkinnassa Golfin tilalle. Ehtiikö tuollaisella mihinkään jos vertailuna om 1.4 Tsi + DSG? Kai se täytyy käydä kokeilemassa...
Eikö ennemmin kannattaisi harkita 2 litran diisseliä. Ajomukavuus varmasti parempi eikä sitten tarvi jokapäivä miettiä että olisiko sittenkin pitänyt ottaa tehokkaampi? Hinnassa eikä kulutuksessa ole juurikaan eroa.
#17
Lainaus käyttäjältä: Epes - 14.03.14 - klo:17:30
Itse asiassa Suomen vähävikaisin ensikatsastuksessa n. 3 vuotiaana.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288663708098.html
Aika hienoa - hylätään puolet vähemmän kuin toisiksi parasta.
#18
Ajelin just motarilla 110kmh mittarin mukaan 60 kilometriä. 1.4 122 HP kone. Keskikulutus näytti 4.7 litraa satasella. Tänään saatu uusi softa autoon, se varmaan hieman vaikutti kun mennessä meni 5.6 litraa satasella... Ehkä eniten vaikutti takas tullessa oleva myötätuuli. Alla rohisevat nastat.
#19
Kolmena aamuna ei ole media plus näyttö toiminut. Kun painaa jotain niin mitään ei tapahdu, sitten kun auto on lämmennyt niin taas alkaa toimimaan. Kenelläkään samaan ongelmaa. Tänään palautin tehdas asetukset ja systeemi alkoi toimimaan yleisesti paljon paremmin. Pitää katsoa häviääkö aamuisin esiintyvä kosketus ongelmakin...
#20
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 2013 Chat
28.01.14 - klo:13:40
On muuten tullut huomattua, että Leon (1.4 122hp) nastoilla pitää tosihyvin liikkeelle lähdöissä. Tietty uudet nastat vaikuttavat, mutta varmasti myös auton keveys. Entinen 400 kiloa painavampi farkku jäi helposti sutimaan valoihin. Herää kysymys, tarviiko nelivetoa mihinkään?
#21
Lainaus käyttäjältä: burgi - 24.01.14 - klo:08:38
JMJ:lle autossa on kaikki vielä alkuperäistä öljyt, akku yms., vastahan tällä ajettu hieman yli 10 tkm, eli eka huolto vielä tekemättä.
Nimenomaan käynnistyksillä tarkoitin kylmäkäynnistyksiä ilman mitään lämmityksiä ja ne ovat kyllä tässä Leonissa todella vakuuttavia, nythän niitä on pari viikkoa kipakoissa pakkasissa harjoiteltu.
Myös minulla lähtee hienosti ekalla käyntiin 1.4l 122 vaikka ei ole mitään moottorilämmitintä. Ajossa tulee nopeasti sisälle lämmintä, mutta moottorin lämpö jään yhteen tai max kahteen pykälään 10 kilsan ajolla. Kannattaisi virittää jokin suoja, jotta moottori lämpiäisi enemmän ja kulutus laskisi, joka näyttä nyt seitsemää samalla matkalla kun kesällä viittä. Risteyksissäkin huomaa että tyhjäkäynti kierrokset tonnin päälle, kun kesällä vastaavassa tilanteessa noin 800 ja auto muutenkin lämpimällä start stoppaa toisin kuin nyt
#22
Lainaus käyttäjältä: M1kke - 18.01.14 - klo:12:14
Kyllä sieltä sellainen löytyy. Jossain Leon ketjussa oli puhetta siitä, että vakkari ei kytkeydy pois päältä kytkintä painamalla. Huomasin, että tekee näin kun malttaa pitää poljinta pidempään pohjassa.
On tosiaan aika hienoa, että voi vaihtaa vaihdetta ja vakkari asetus säilyy. Esim viitoselta kuutoselle tms....
#23
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 2013 Chat
13.01.14 - klo:09:54
Lainaus käyttäjältä: zepor - 13.01.14 - klo:08:43
Eilen tuli tehtyä kaupat uudesta FR Leonista 1,4 tsi, 103kw !
Onko uuden Leonin omistajat asennuttaneet autoonsa perinteisen moottorilämmitimen vai säteilylämmittimen? Mistä pk-seudulta kannattaisi kysyä tarjouksia?
En ole asentanut kumpaakaan. Käsittääkseni vaihtoehtoina ovat säteily tai letku lämmitin.
#24
Lainaus käyttäjältä: Miga^^ - 02.09.13 - klo:21:10
itse olen laittanut hansikaslokeroon 500GB buffalon ministation kovon ja siinä about 260GB musiikkia ja auto ja soitin kyllä soittaa musiikin myös siitä :)
Lumia 1020 puhelimella ainakin toimii tosi hyvin, että painaa vaan source BT ja musa alkaa tulemaan 32 gigan puhelimen muistista. Seuraavaksi kun tulee autoon niin musa jatkuu samasta kohtaa eikä puhelimeen tarvi koskea koko aikana. Puhelimen ääni kannattaa laittaa noin puoleen väliin, vaikka ei mitään kuulu puhelimen kajarista niin se vaikuttaa siihen mitä on säätövara auton vol säätimestä.
#25
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 2-väriseksi
13.11.13 - klo:10:38
Tuossa kuvassa on kattoluukku - ei mitään teippauksia tai maalauksia. Itsellänäkin kyseinen löytyy ja katto on tosiaan melkein kokonaan musta, loppupäästä on sitten korin väristä.
#26
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 2013 Chat
27.10.13 - klo:20:00
Lainaus käyttäjältä: samitzu - 27.10.13 - klo:17:18
Tampereella Ad:ssä Hatanpäällä laitettiin säteilylämmitin lohkoon sisäpistokkeella 390 e.
Onneksi olkoon, aika halvalla sait. Itse olen Turun seudulta saanut tarjouksia about 450e. Mutta pitää kysellä vielä pienemmistä liikkeistä
#27
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 2013 Chat
26.10.13 - klo:09:01
Minkälaista lämppäriä porukka on laittanut 1.2 ja 1.4 TSI koneisiin? Maksoiko paljon ja joko olette käyttäneet. Onko joku asentanut letkulämmitintä?
#28
Onko jonkun autoon tehty korjaus kiihdytyksessä kuultavan sirinän tiimoilta? Auttoiko ongelmaan?
#29
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 2013 Chat
16.08.13 - klo:10:42
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 16.08.13 - klo:10:33
Mua hiukan hämmentää se, että leonia myydään Suomessa niin paljon heikommin kuin golfia ja myös A3 on ollut selvästi edellä. Liekö suomalaisilla epäluottamus Seatin laatua kohtaan vai mikä lienee syynä. Hinnoittelustahan ei todellakaan pitäisi olla kiinni ja ymmärtääkseni kärrykin on varsin mainio, samoista palikoistahan se on kasattu kuin sisarensa. Ja ainakin paremmat versiot golfista ovat aivan poskettoman kalliita, mikä pelaa A3:n pussiin, mutta luulisi näkyvän myös Seatin kassalla.

Onkohan tilanne maailmalla parempi, koska noilla panostuksilla ja oletetuista katteista tinkimällä pitäisi varmaan konsernijohdon mielestä tehdä parempaa tulosta myymällä enemmän.
Ainakin saatavuus vaikuttaa, esim Salossa on noin parikymmentä autoliikettä mutta Seatin edustusta ei lainkaan. Sekin varmasti vaikuttaa että Seatteja ostelee nuoremman henkilöt koska ulkomuoto on sporttisempi kuin Wolkkarilla tai Audilla. Nuoremmilla ei kuitenkaan rahaa ostaa uutta autoa. Ja ostetaanhan coca-colaakin enemmän kuin pirkkakolaa joka maistuu samalta ja vaikka coca maksaa 2 kertaa enemmän. Siinäkin on se saatavuus ja brändi mielikuva...
#30
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 2013 Chat
31.07.13 - klo:12:22
Minkälaista öljyn kulutusta muilla? Omassa 1.4l leonissa valo syttyi 6000 kohdalla. Puoli litraa piti lisätä. Noin 3 litraa siis menee 30tkm huoltovälillä. Aika huijausta tuo 30tkm huoltoväli, kun siinä ajassa öljyt käytännössä vaihtuu jo kertaalleen.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy