Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - MiCCo_81

#1
5v omistanut cbbb koneella varustetun ceeceen ja sinä aikana olen huomannut kaksi kolme kertaa kesken jääneen polton. Päivittäinen 120km työmatka varmaan auttanut asiassa, että ehtii poltot tekemään. Mutta nyt 2kk aikana mitä auto on ollut päivitettynä niin tänään taisi olla viides kerta päivityksen jälkeen kun auto jäi käryn hajuisena huutamaan parkkiin.

Jos joku on varmaa niin se, että päivityksen jälkeen polttoväli on hemmetisti lyhyempi mitä ennen. Muita ongelmia ei vielä ole tullut, mutta lienee nekin tulon päällä....
#2
Omaani annoin tehdä tuon päivityksen samalla kun toistamiseen vaihdatin egrrän. Eka kesti 210tkm ja tarvike osalla päästeltiinkin menemään hulppeat 40tkm ja 18kk. Ajattelin että onpahan nyt ainakin tuolle egrälle kahden vuoden takuu kun sen merkkihuollossa vaihtaa. Ja mittarissa oli päivityshetkellä 249tkm, joten tuokin on juuri alle tuon 250tkm joka tuossa päivitykseen liityvässä takuussa on annettu.

Ens kerralla jos autoa vielä niin kauan pidän, että kyseinen osa paskasena taas alkaa huutamaan vaihtoa niin menee kyllä koodaukseen ja tehojen lisäykseen siinä samalla.

En tuossa onneksi mitään ihmeellistä muutosta ole huomannut päivityksen jälkeen. Kulutuksesta en vielä osaa sano kuin, että ajotietokoneen lukemat ainakin samalla tasolla. Tietty nyt kun kusetuksen makuun ovat päässeet niin tiedä vaikka samalla ohjelmapätkällä kaunisteltaisiin vähän tuotakin lukemaa. No itsellä on aukoton 5v aikainen kulutus seuranta fuelio sovelluksessa ja kyllä sen sitten huomaa ajan mittaan jos siinä jotain eroa alkaa olemaan.

Enemmän kyllä kuullutkin pahaa sanottavan tuosta päivityksen vaikutuksista 1.6 litraisissa kuin näissä 2.0, mutta aika näyttää kuinka käy.
#3
Itse kävin katsastamassa tällä viikolla oman päivittämättömän cceen ja meinasi katsuri vaan, että älä vaan missään nimessä päivitä ennen kuin on ihan  pakko. Täälläkin välillä lukee, että katsastussetä saatta jopa käydä kimppuun ellei ole käytetty päivityksessä ja yrittää silti leimata. No ehkä itselle sattui katsastusmies jolla itselläänkin päästöhuijjattu ja ymmärsi oman ketutukseni asiassa kun siitä puhelin.

Pari viikkoa sitten soitin volkkarille kysyäkseni, että kuinka mun käy kun aion käydä katsastamassa omani vaikka ei ole päivitetty, niin meinasi että ei ongelmaa ja heitti villin arvion, että voi olla, että saan vielä vuoden päästäkin leiman ilman päivitystä?

Ainoa vaan kun omassa 240tkm mittarissa ja tuo takuu annetaan vaan jos on alle 250tkm ajettu, mutta sanoin että ajelen mielummin tällä toimivalla ohjelmalla niin kauan kuin mahdollista ja kun tuossa takuussa on muutenkin niin paljon pienellä präntättyä ehtoa, että se tuskin omaani tarvittaessa edes koskisi vaan löytyisi joku kohta joka ei täyty.


#4
Hyvä, että ihmiset pitää älämölöä tästä kuten kuuluukin. Itsellä ei vielä ole päivitetty ja tarkoitus "taistella" mahdollisimman kauan ilman.

Itse ajattelin olla lähiaikoina yhteyksissä erään K1 aseman päälykäiseen ja kysyä kantaa, että saako sitä leiman vai ei kun tuntuu ettei ketään tiedä.

Myös ollut mielessä, että olisiko yhteydessä kuluttaja-asiamieheen jo ennen päivitystä ja kysyä, että voiko olla todellakin niin, että ensin huijataan ja sitten vielä pakotetaan ottamaan ohjelmapäivitys joka voi aiheuttaa ties mitä ongelmia tällä hetkellä loistavasti toimivaan autoon.
#5
Toivotaan, että maileri olet oikeassa. Itse aion päivitystä venyttää niin pitkään kuin vain mahdollista ja nyt seuraava katsastus olisi tulevana joulu-maaliskuussa ja jos heti joulukuussa käyn niin sillon nyt ainakin luulisin leiman saavan ilman päivitystäkin.

Olemme pettäneet luottamuksenne ja tilanteen tullen teemme sen uudelleen, joten tämän 24kk takuulapun voi laittaa kakkahuusiin serlan jatkoksi.

Itsellä kyllä jo 240tkm mittarissa, joten siinä mielesä kyllä pian kannattaisi käydä päivittämässä, mutta noissa 24kk takuuehdoissa oli niin paljon "tähtiä" + muita pienellä präntättyjä kohtia, että ei tuo takuu oikeasti ketään koske.
#6
Mikäli egr hajoaa vasta seuraavana päivänä niin eihän se voi päivityksestä johtua, samana päivänä rikkoontuvat menevät takuun piiriin :D

Omaan autooni vaihdettiin egr vuosi sitten, joten saisi se siellä kestää sen seuraavat 200tkm kuten edellinenkin teki.

No joo, itselle tullut jo vissiin kolme kirjettä, että tulkaas nyt päivitykseen autonne kanssa. En ajatellut mennä, mutta leimaa on ensi helmikuuhun ja ilmeisesti uutta leimaa ei saa ellei päivityksessä ole käyty. Täytyy nyt katsella tuonne ensi talveen mitä kaikkea tästä alkaa paljastumaan.

Itseä pikkuisen tökkii periaate, että päivityksen tekijä ei pysty vakuuttamaan, ettei päivityksestä ole haittaa autolle.


#7
Suomalaisen asennehan on, että annetaan vapaasti kairata kakkoseen ja ei me silti suututa niin onko tuo pyöreä nolla nyt ihme. Mutta itse ainakin johonkin suuntaan alan urputtamaan, kun päivitystä en aio ottaa, ellei pystytä antamaan lupausta, että se ei vahingoita autoa. Tälläistahan lupausta eivät saksassa pysty/suostu antamaan.
#8
Volkkari ei pysty takaamaan, että ohjelma ei vaurioita moottoria, mutta päivitettävä on. Voi tsiisus kun hakee taas vertaistaan tämäkin show.
#9
Hitsi tämmöinen ketju mennyt täysin ohi. Pitääkin heti koittaa kun pääsee kotiin, kiitokset Niklasm.
#10
Kutsu on tullut kuukausi takaperin, mutta tuntuu etten hirveästi jää mistään paitsi jos venytän päivitystä niin pitkälle kuin mahdollista. Leimaa olisi vielä 14kk jäljellä joten menisikö sinne asti. Tuohon mennessä on varmaan kaikki päivityksen "hyödyt" tullut jo ilmi.
#11
Passat 3C (05–10) / Vs: Webasto
14.01.17 - klo:23:58
Osaako joku sanoa että mikä olisi tai mistä löytyisi varaosanumero autoni webaston poltinsarjalle. Kerran tuon palopesän putsannut ja nyt on aika savutusta taas joten lienee seuraavana koko polttimen vaihto tuohon tehdasasenteiseen TT-V malliin. Auto on siis cc, 09, 2.0tdi cr.

Piti kyllä ottaa kaikki notulit ylös kun sitä putsailin pari vuotta sitten mutta niin ne siinä innostuksissa unohtu. Saako esim testerillä selville? Vai onkohan haettava suosiolla marmorilta kun pelkkää numeroa tuskin antavat..
#12
Sulakkeiden tarkastus on näköjään paljon järkevämpää tehdä näin päivänvalossa ja nollassa asteessa kuin illalla -20 pakkasessa. Kojelaudan päässä on 5kpl sulakkeitta joista yksi olikin rikki. Tämä oli viimeksi jäänyt huomaamatta. Myös peräkontissa näytti webaston akulta lähtevässä piuhassa olevan oma sulake joka oli kyllä ehjä.
#13
Jotenkin kuvittelin ettei edes tuota 2s palaisi jos sulake sökönä. No silloinhan mulla on vielä toivoa löytää rikkinäinen sulake.

Kyllä ne mielestäni ehjät oli, mutta yksi tarkastus tsekkaus täytyy vielä tehdä ja kai se ensi viikolla sitten täytyy viedä pajalle kortin vaihtoon, ellen löydä itse mitään vikaa. No siinä sen sitten saa tsekattua kun webaston päästä piuhat irti että tuleeko virtaa. Tiedä vaikka antais sen kortin vaihtaa vaikka ei rikki oliskaan, laitetaan paljon käytetty mutta toimiva vanha kortti sitten myyntiin uloskanto hintaan....
#14
Jännästi tuntuu olevan eroja noiden sulakkeiden sijainneissa, tietty eri malleista kai vähän kysekkin. Itsellä tuon ohjekirjan mukaan on 4kpl sisällä. Täytyy nyt vielä tarkistaa manuaalista. Itsellä on tuo tehdasasenteinen niin ei ole mitään kelloa mistä varmistaisi tuon sulakkeen ehjyyden. Omassa kyllä webaston napissa palaa noin pari sekuntia valo kun sitä painaa ja sitten sammuu. Luulisi että jos sulake pimeänä niin ei valo syttyisi lainkaan. Täytyykin huomenna nypätä yksi sulakkeista irti ja katsoa syttyykö valo enään.



#15
Kiitti vinkistä. Laitoinkin mauh:lle kyselyä.

Tuolla toisessa webasto ketjussa kun lueskelin, niin olikohan se Telehell nimimerkki kenellä myös webasto "katosi", niin siellä pähkäiltiin noista sulakkeista, että missä ne on. Itsellä kun on myös webastolle oma akku takakontissa niin ei kai siellä suunnalla mitään omaa sulaketta vielä lisäksi ole. Ainakin kuvittelin, että nuo 4kpl sulakkeita (ohjekirjan mukaan) kojelaudan päässä olisi ne kaikki ja ainoat jotka webastoon liittyy.

Tietääkö joku kenellä vastaava paketti, että voiko noita webastoon liittyviä sulakkeita olla vielä jossain muuallakin, ei kai?

No jos nyt vaihdatankin sen kortin tai kokonaan uuden niin eiköhän ne pajalla sitten saa mittailtua, että tuleeko webastolle virtaa ylipäätään, niin siitähän se sitten selvinnee.
#16
Itsellä tippui webasto (tehdasasenteinen tt-v) yhtäkkiä kesken ajon pois pelistä. Weba katosi kokonaan myös samalla ajotietokoneen valikosta.
Tänään käytetty testerin päässä ja jotain yhteysongelmaa kai herjasi tai ei siis yhteyttä. Tuota ohjainkorttia epäiltiin. Sulakkeet kyllä katsoin, mutta täytyy ne nyt vielä varmuudeksi tarkistaa.

n.650â,¬ vaihtotöineen olisi kortin vaihtohinta ja tässä nyt pähkäilee, että vaihtaako tuohon evoon nyt samalla vaiko ei? Tonnin joutuisi laittamaan lisää tuohon hintaan noin suurinpiirtein, että sen saisi. Itsellä ei tuon tt-v kanssa hirveitä ongelmia ole ollut kun vaan on ahkerasti käyttänyt aina sen n.20min.(ellei pariin kertaan tehtyä palopesän rassailua lasketa)

Tietty vähän mietityttää tuokin, että onko se tuo kortti vai jokin muu vika ylipäätään. Osaako esim. Repomies sanoa jotain arviota tuosta kun katosi tuolta mittariston valikoista samalla. Tai taitaa tehdä juurinkin tuon jos yhteys webastolle katkeaa, eli sulake, johtosarja tai ohjainkortti?
#17
Passat 3C (05–10) / Vs: Webasto
28.11.16 - klo:17:49
Ai ei tuo -20 astetta olekkaan vaan minun oma keksintö/havainto. Juurikin noilla rajoilla lopettaa omani ainakin toimimasta. Mistä lie johtuu, liian pienet pillit mistä nafta ei suostu tulemaan? No onneksi täällä porin leveysasteilla ei hirveän usein tuota lämpötilaa alitella.
#18
Kai se on Hengsteri myönnettävä, että en mistään:) laitoin kasaan ilman sitä yhtä murentunutta tiivistettä ja hyvin näyttää toimivan ilmankin. Mutta ens kerralla on kyllä sarja odottamassa jos tuohon hommaan uudelleen alan.

Käyt volkkariliikkeessä niin saat sarjan ja luulisi auton tiedoillakin selviävän lämmittimen tyyppi, ellei löydy tuota tarraa.
#19
Joo ainakin se yksi tiiviste tuli itsellä sieltä "jauhona" pois, eli uusi sarja valmiiksi. Lukitushommaan en osaa sanoa muuta kuin, että itse kävin webastohuollossa lukemassa koodit ja avaamassa lukituksen samalla ennen kuin aloin putsaus talkoisiin. Kesällä tehty tuo homma niin ei ollut vaaraa että automaattikäyttö sen lukitsee taas uudestaan.


Tuon velivenäläisen videon katsoin ennen hommiin ryhtymistä, siitä sai hyvin selville (ei puheesta kylläkään) miten mikäkin irroiteltiin ja mitä piti putsailla, itsellä kun ei ollut mitää hajua hommasta ennen tota.

https://www.youtube.com/watch?v=IQ-lRnmGzLg
#20
Ahaa, hyvä korjaus. Tietää antaa senkin olla paikoillaan ensi kerralla. Joku täällä joskus puheli, että olisi onnistunut tuon tekemään ilman puskurinkin irroitusta, mutta se varmaan onkin jo kinkkisempää?
#21
Itsellä oli sama probleema pari vuotta sitten ja palopesän putsauksella on nyt pöhissyt kaksi talvea hienosti, kunhan muistaa käyttää ahkerasti. Webasto on nimenomaan niitä laitteita jotka tykkää että niitä käytetään (kummelia lainatakseni).

Itse kyselin myös silloin hintoja vaihosta varmempaan evo malliin ja vaihto olisi marmorilla ollut joku 1200â,¬ ja pelkkä uusi palopesä nykyiseen n.350â,¬. Päätin koittaa silloin josko pelkkä putsaus auttaisi ja näytti se auttavan. Noin 4h tunnin homma tuo oli. Vähän keulaa joutuu purkamaan (puskuri, umpio, pissapojan säiliö, sisälokari). Jos se nyt tänä talvena alkaa temppuilemaan, niin luultavasti vaihdan palopesän enkä enään tyydy putsaus yritykseen. Auto ei kuitenkaan enään itsellä ole kuin vuoden pari niin ei varmaan evoon raaski vaihtaa. Mutta jos autoa kauemmin meinaa pitää niin ehkä tuohon evo malliin päivitys voisi olla viisainta, pääsisi eroon (kai?) noista karstoittumis ongelmista ym...

edit: joo käsittääkseni tuo evo sopii aikalailla yksyhteen tehdasasenteisen tilalle. Evo malli vaatii myös uuden polttoainepumpun, sekä päivitysohjelman. Päivitysohjelmankin vain siinä tapauksessa jos on kaukosäädin tai kello yms... (näin kerrottiin ainakin volkkariliikkeestä)
#22
-poistettu-
#23
Lainaus käyttäjältä: axminister - 02.01.16 - klo:17:39
Olen myös pohtinut auton vaihtoa nykyisestä 2006 3c passatista tuohon cc malliin. Nykyinen on 140hp pumppusuutin diesel 6 vaihteisella dsg:llä. 325tk veivattu ja alan olemaan vaan kyllästynyt tuohon.

Tuollaista cc mallista -09 vuotista olen katsellut. Automaatti ja diesel pitää olla ja mieluiten se 170 hp.

Millainen yhdistelmä tuo on? On nuo uudemmat jo common rail ja on se dsg 7 vaihteinen?

Itsellä juurikin tuollainen menopeli ollut nyt reilut 3v alla. n.100tkm-->200tkm on mittarilukema muuttunut omassa käytössä. Ei pahaa sanottavaa. Ja kuten tuonne alkuun jo pitkän tarinan laitoinkin, että normisti autoa on vaihdettu n.3v välein, mutta tämän kanssa voisi vielä harkita toista samanlaista rupeamaa, sen verran olen ollut tyytyväinen menopeliin (tuo voi tietty äkkiä muuttua). Tai Nallea lainatakseni niin kaikki on myynnissä jos hinta on oikea, jopa mun CC :)
#24
En tiedä joko on cc tarttunut mukaan, mutta laitetaan nyt silti muutama kommentti.

Itsellä nyt ollut 3,5v tuollainen CBBB moottorilla varustettu -09, tdi, DSG. Paras auto mitä itsellä ollut tähän asti. Reilut 100tkm on tullut ajeltua ja nyt on 200tkm mittarissa. Eikä mitään isompaa ole ollut. Kaksoimassan juuri vaihdatin ja kurakaaren (tyyppivika) irtoileva maali korjattiin. Kai tuon laatikon osalta on vähän arpapeliä kuinka hyvän yksilön sattuu saamaan, mutta itse tuo cr moottori on mielestäni todella mieluisa ja riittävän tehokas/vääntävä (170hp). Ja en tuosta moottorityypistä muutenkaan ole hirveesti pahaa edes kuullut, ainakaan verrattuna aiempiin pumppusuutin versioihin.

Normaali auton vaihtoväli on itsellä ollut n.3v mutta tämän yksilön kanssa taidetaan painaa toiset saman verran vielä lisää ellei nyt jotain ihmeellistä tule vastaan. Tuo korin muotoilu se vaan jaksaa päivästä toiseen aina miellyttää niin ei senkään takia ole tullut vaihdontarvetta vielä eteen.

Webaston tuossa pari kesää sitten irroitin ja putsasin. Tuo onkin ainoa mitä edellä mainittujen lisäksi on autoon ollut tarve tehdä normihuoltojen lisäksi.

Silloin tällöin "joudun" viikon pari ajelemaan E-mallin aika uudella farmarimersulla ja ei tuo CC:n kyyti kyllä yhtään huonompaa mielestäni ole. Vaimokin tuossa väitti että hänen mielestään volkkaria on parempi ajaa kuin tuota mersua, tiedä sitten sanoiko vaan mun mieliksi noin :)

Ja tällä hetkellä nokian R2 kitkoilla on kyyti melkoisen hiljaistakin, joten sanottakoon että ainakin itse olen ollut tosi tyytyväinen ostokseen.
#25
Passat 3C (05–10) / Vs: Webasto
23.12.15 - klo:22:04
Ei välttämättä haittaa vaikka rikkoisitkin. Itsellä hajosi puoltoista vuotta sitten se yks hapero (paperinen/pahvinen) tiiviste sieltä polttimen välistä kun tuli karstoja poisteltua. Ja hyvin on silti toiminut, aika varma olin kyllä että ei toimisi.

Mutta toki hyvä se on jos saat ehjänä pysymään, mutta itsellä tuo kyseinen tiiviste tuli muistaakseni melkein murusina vastaan kun sitä availin ja kaupat kiinni tietty ettei uuttakaan saanut. Ens kerralla kyllä täytyy se tiivistesarja hakea jo valmiiksi.
#26
Moi

Ã,,kkiseltään en löytänyt ohjekirjasta, mutta osaiskohan joku sanoa, että saako noita etupään tukia päälle niin ettei tarvisi aina sitä P nappia vaihdekepin vierestä painaa. Autossa on myös peruutuskamera sekä tutkat takana ja nuo kaikkihan menee päälle kun laittaa pakille, mutta olisi hyvä jos tuon etupään tutkat saisi ns. pysymään päällä.

auto oli -09 CC 2.0tdi, dsg

kiitti
#27
Passat CC / Vs: Polttoaineluukun toiminta
14.02.13 - klo:22:00
Kiitos Docw:lle kuvista. Juuri tuli fiksattua oman CC:n luukku. Kyllä yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja tuollaiset vähän epäselvätkin vähintään viisisataa :D Itse sain jonkunmoisen naksahduksen kuulumaan kun sen u-hahlon siihen moottorin pään tappiin tökkäsin, mutta kyllä se vähän oudolta ja hepposelta tuntui koko häristin. Ainakin viitisen kertaa toimi kun koitin, mutta jos irtoaa taas niin täytyy koittaa vaikka jotain teippiä pyöritellä siihen ympärille. On vaan melko ahdasta sielläkin välissä, kuten vähän kaikissa paikoissa näitten nyky autojen kanssa...

Eilen tuli korjattua vaimon pösön hapettunut äänimerkinliitin ratista kun ei tyytti toiminut ja nyt toimii, tähänkin hommaan löytyi netistä hyvä ohje. Hieno homma, että porukat jaksaa räpsiä noita kuvia kun korjailee jotain niin säästy joskus jopa useampia satasia näitten tee-se-itse ohjeiden avulla :)
#28
No sitä tässä pähkäilinkin, että mistä se tulee kun nuo letkuliittimet ei näyttänyt siltä, että vuotaisivat. Ja aino paikka josta näin äkkiseltään ajateltuna vuotaisi niin juurikin tuolta o-renkaan välistä. Täytyypi käyttää takas huollossa taas ja sanoa, että koittakaa saada aineet pysyyn sisäpuolella, vaikka kulutus muuten tosi pieni onkin niin ei sitä silti hukkaan kannata heitellä :)
#29
Tervehdys!!

Muutaman kuukauden jo taustalla lueskellut foorumia uutena ja innokkaana CC:n omistajana ja nyt pukkas ekaa pientä kysyttävää.

Ehkä tyhmä kysymys, mutta kysytään nyt kuitenkin. Eli ongelmana on tuon suodattimen kotelon kannen "kuppiin" jostain vuotava diesel. Kuivasin sen ja odottelin auton käydessä, että mistäköhän vuotaa mutta siinä en mitään vuoto kohtaa löytänyt. Ajon jälkeen oli taas kuppi täynnä. Kenties joku niistä letkun kiinnityksistä vuotaa kun eihän siinä kannen päällä mitää muuta kohtaa oikein ole mistä vuotaisi. Täytyy kenties vähän kauemmin jaksaa tutkia suodatinta jonkun vähän kaasutellessa autoa samalla.

Niin ja auto oli CC, -09, 2.0tdi, dsg.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy