Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Taky

#1
Ostetaan / Vs: Volkswagen HA
08.01.25 - klo:08:27
Saa poistaa.
#2
Ostetaan / Volkswagen HA
07.01.25 - klo:08:30
Ostetaan VW - mikä tahansa henkilöauto, raatokin käy kun löytyy paperit, verot maksettuna ja on rekisterissä - voi olla liikennekäytöstä poistettu.

YV tavoittaa.
#3
Lainaus käyttäjältä: jarmaho - 05.06.19 - klo:12:31
Yleinen koko on 3*25A koska tuota isommat tulpat nostavat liityntä- ja kuukausimaksuja reippaasti. Eikä keskuksen/liitynnän muutostyö ole kovinkaan halpaa...

Mikä on halpaa ....

Jakeluyhtiökohtaista tietty, mutta KSOY:n alueella juurikin tehty muutos 3x25A -> 3X35A = 1090â,¬+20â,¬/kk

Talossa vanhan 3x16A voimavirran muutos - tallissa ollut, kaapelointi (11m) talon päätaululta, talliin uusi sähkötaulu vikavirtasuojineen + rasiat talliin 1x3X16A + 1x3x20A, sekä seinän läpi ulos 1x3X16A + 1x3x20A patteri kustansi hitusen vajaat 900,-.

Pointti on muutoksella nyt että kun sen vielä saa ja kohtuulliseen hintaa otettiin työnalle - kun loppu kaupunki haluaa myös sulakekoon korotuksia niin kohta niitä ei saa edes rahalla kun loppuu alueen jakeluyhtiöltä kapasiteetti ilman isompia remontteja verkkoon. Nopeet syö hitaat...
#4
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
30.06.19 - klo:19:09
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 30.06.19 - klo:17:38
Tampere - Helsinki väliä motarilla ja 40-50 tkm/v tarkoittaa että järkevin peli on 2.0 TDI ja jos päästötkin ratkaisevat niin sitten vielä Euro-6 dieseli.

OT:  Itsellä vastaavaan ajoon tulossa Lahden motarille 60tkm/v täyssähkäri - luopuminen dieselistä siis.
Lataus kotona yön yli ja taas mennään seuraavana työpäivänä 250-300km. Dieseliin verrattuna mukavasti jää euroja taskuun/km.
#5
Lainaus käyttäjältä: Killer - 11.05.19 - klo:08:48
Minä investoisin ehkä vähän enemmän ja laittaisin esim tämän

Kovasti riippuu millaista auto ladataan, niin virta lähde sen mukaan.

1-vaiheisen auton lataamiseen tuolla 7,4 kW:n teholla vaatii yhden vaiheen taakse 32A sulakkeen ja tietysti vielä niin että vaihe kestää ko kuorman kaiken muun kanssa. Kuormitettavaa 32A:ta ei ihan joka paikasta löydykkään.

3-vaihelataaminen helpottaa, pärjäilee 11kW:n saakka 16A sulakkeella/vaihe, mutta 3-vaiheista lataamista vain tulee nykyään harva auto.

Kona EV:stä juuri julkaistiin infoa että 2020 ne saa 3-vaiheisen latausmahdollisuuden 11kW:llä, toivottavasti myös Niro EV saa saman raudan.... KIA:n maahntuoja ei tiennyt asiasta mitään Niron osalta.
#6
Lainaus käyttäjältä: MR - 07.05.19 - klo:09:32
Kuorman jakamiseen markkinat tarjoavat vain yhden vaihtoehdon Accelevin https://emobe.eu/en/shop/accelev-v2/.

Plus pari muuta...

https://www.ratio.nl/en/catalog/e-mobility/ev-transformer-charging-station/ev-transformer-charging-station/37300/groups/g+c+a+nr+view
EV Transformer Charging Station 37300

http://www.intercon-energy.club/index.html
Heillä 6,5kW 16A & 8,0kW 20A mallit.

Omaan talliin tulossa tuo jälkimäinen.
#7
Lainaus käyttäjältä: TDiih - 05.05.19 - klo:11:08
Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö pyörällä voisi kulkea osan ajan vuodesta.

Varmasti osan aikaa - mutta takaportti on oltava muiden aikojen/tilanteiden varalle.
#8
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 05.05.19 - klo:00:45
Lisäksi joukkoliikennevaihtoehto ei ole kaikkialla Suomessa optiona.. varauksin vain pääkaupunkiseudulla, jossa 'joukkoja' on riittävästi.

Meinasin juuri kysyä että missä se on - mutta itse vastasitkin siihen, ei oikeasti juuri missään.

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 05.05.19 - klo:00:45
Sähköpyöräilylle pitäisi Suomessa olla vaihtoehto talviajaksi.. sopii visiona paremmin lämpimämpiin maihin.

Olisipa mielennkiintosta moniko oikeasti (sähkö)pyöräilyä työmatkaliikenteen hoitajana itse ajelee niillä tammikuun räntäsateessa tms. ilman alassa tai niin että päivittäinen matka on 15-30 km lapset takkarilla päiväkotiin jne.

Erikoiset on normielon aatokset jos oikeasti uskoo pyöräilystä vaihtoehtoa jokapäiväiseen liikkumiseen massamäärissä.
#9
Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 07.01.19 - klo:10:48
Myös kantavuus kasvaa tehdaskoukun kanssa, eli jotain rakenteellista eroa selkeästi on.

Aamun uutisoinnissa kerrottiin että tyyppihyväksynnässä vetokoukullisen pitää pystyä täydellä kuormalla 12% mäkilähtöön.
Kohtuullisen kova vaade.

Se että onko tuo(kaan) kaasullisen koukuttomuus juttu....
#10
Lainaus käyttäjältä: jt - 30.12.18 - klo:10:03
Gasumin 1v 89e/kk tarjouksen takia?

Sillä tarjouksella ei kyllä autonvaihtoa kustanneta.
#11
Lainaus käyttäjältä: M_M - 01.12.18 - klo:17:32
Dataa liikkuu koko ajan, se vähän yli 30 megatavua kuukaudessa. Myös kesäkuukausina vaikkei webastoa käytäkään.

Kortti pois Remucista niin ei varmasti liiku.
#12
Lainaus käyttäjältä: jaston - 04.11.18 - klo:15:14
Millä verukkeella?

Vahingon aiheuttaja - ei vakuutusyhtiö ole vahingon aiheuttaja.

Miksi vahingon kärsijän pitäisi muuttua maksumieheksi?
#13
Lainaus käyttäjältä: jaston - 04.11.18 - klo:11:51
Toki parin sadan omavastuun joutuu maksamaan kun käytetään kaskon lunastusetua.

Sitä sitten velkomaan vahingon aiheuttajalta.
#14
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 03.11.18 - klo:11:02
Riittää kun sanoo, että työtehtävien hoitamiseen tarvii autoa ja työnantajan vaatimuksesta oltava oma auto käytettävissä niin saa sijaisauton vastapuolen piikkiin (tai sen 6% joutuu maksamaan itse).

Tuo on kylllä erikoinen juttu ja olen vääntänytkin, siis sijaisauton tarve. vakuutusyhtiön kanssa että yhtiö määrittelee sen tarpeen vaikka itse on syytön.
#15
Lainaus käyttäjältä: jaston - 29.10.18 - klo:22:19
Mihin kannattaa varautua tai ottaa huomioon?


Luokattoman huonoon korvaukseen!

Muista myös seisota-ajan korvaus kun auto ei ole käytettävissäsi tai sijaisauto kunnes saat itsellesi uuden auton.

Kannattaa etsiksellä vastaava auto myytävien listoilta ja ehdottaa vakuutustyhtiölle sen hankkimista sinulle.
#16
Passat B8 (14-) / Vs: TT-thermo
25.10.18 - klo:08:42
Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 24.10.18 - klo:22:41
sähköwebasto tullut markkinoille.
oisko se maksanut noin 400-500 koko systeemi?
https://tekniikanmaailma.fi/tassa-uudenlainen-sahkokayttoinen-moottorin-ja-sisatilan-lammitin/

Webasto kertoo lehdistötiedotteessaan, että eThermon Top Econ saa Saksassa useisiin autoihin asennettuna 999 euron hintaan.

Hintoja muualla hieman linkissä....
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=3273.msg540042#msg540042
#17
Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 17.09.18 - klo:16:27
Tarjottu Ceramic Pro + hintaan 500,- uuteen autoon. Onkohan hinta kohdillaan?

Kolmeen ja puoleen sataan tuleva XC40:nen käsitellään.
#18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
04.09.18 - klo:20:19
Lainaus käyttäjältä: foxnen - 04.09.18 - klo:20:06
... DSG oljyt on vaihdettava 60 tkm välein.
Lisätyö DSG-öljynvaihto

Miksi se on sitten Lisätyö?
#19
Lainaus käyttäjältä: kt - 27.08.18 - klo:09:18
Kun omia asioitaan hoitaa, niin ei kannata hermostua pienestä.

Niin - 3 kk mennyt - minulla olisi ainakin mennyt hermot moneen kertaan jo.
#20
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 25.08.18 - klo:14:18
Opetus. Heti reklamaatio tai ulkopuolinen paikalle ja sitten tarmolla eteenpäin. Venyttämällä ja vanuttamalla keissi vain vesittyy.  :o

...ja jos itse paikalla - alkuaan tässä casessa ei oltu - epäilee (huom epäilee, mistä sen ikinä tietääkään) poliisille että vastapuoli on jurrissa, niin kohtuullisen varmasti saa virkavallan paikalle.
#21
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 25.08.18 - klo:14:18
Poliisi ei suostunut edes ottamaan vastaan ilmoitusta.

Miten poliisi voi olla ottamatta rikosilmoitusta vastaan?
#22
Lainaus käyttäjältä: veski - 24.08.18 - klo:20:09
Nanolex Si3D HD laitettu ammattilaisella, 10 tkm ja 10 kk, eikä jälkeäkään pinnoitteesta.

Miten - siis yleensä todeta onko pinnassa pinnoitetta (vesiletkusysteemi ei sitä oikeasti kerro, vahallakin saadaan vesi pinnassa helmeilemään) vai ei?

Heti käsittelyn jälkeen - 10tkm jälkeen - myöhemmin?
#23
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 23.08.18 - klo:22:08
Korjaamo on ottanut TE-keskuksen harjoittelijan töihin.

Hehän ei taida olla työsuhteessa yritykseen, mutta sehän ei vailuta siihen että olet luovuttanut auton huoltofirmalle ja he vastaavat mitä sille sen jälkeen tapahtuu.

Mitä oma vakuutusyhtyösi sanoo asiasta - kaskosta auto kuntoon, vakuutusyhtiö tapelee korvaukset autoliikkeeltä?
#25
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.07.18 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: JakeCape - 06.07.18 - klo:12:10
Ostin suomenkielisen manuaalin marmoritiskiltä. Hintaa 78â,¬, mutta tietoa niin paljon että kannatti.

Eikö VAG:llä ole ohjekirjoja verkossa?
#26
Lainaus käyttäjältä: Pxu - 27.06.18 - klo:18:26
Parasta olisi kuitenkin vaihtaa kesä- tai talvilaaduksi keväällä ja syksyllä.

Bensassa kesä/talvilaatu?
Dieselissä kylläkin.
#27
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 24.06.18 - klo:20:21
Eiköhän näissä kuitenkin ongelmaksi muodostu bensan vanheneminen tankkiin,

Harrasteautossa bensan vanhenemiseen talven yli auttaa ainakin....

MOTUL BENSIININ SÃ,,ILYTYSAINE 250 ML
https://www.motonet.fi/fi/tuote/608071/Motul-Bensiinin-sailytysaine-250-ml
#28
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 21.04.18 - klo:02:22
... kaasukapasiteetti nousee johonkin 19kg paikkeille ja bensatankki jatkossa 12 litraa.

Mitä ne nykyään on?
#29
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.04.18 - klo:00:05
Haiseeko bensa startatessa putken päähän? Tuommoinen hiipuminen kuulostaa vähän bensapumpulta.

Senkin voi kokeilla - startatessa kaataa pienen korkillisen bensaa imupuolelle tai suihkutta starttipilottia, jos hörähtää puuttuu bensaa jos ei niin muuta ongelmaa.
#30
Ulkopinnat / Vs: "Koukkumies" pk-seudulta?
02.04.18 - klo:10:38
https://www.autoklinikka.fi/ Konala

Oikaisi Volvo V90:sen takaoven jossa jonkun ovella tekemä vekki pystysuunnassa 30cm pitkänä ja 3-4cm syvänä ja päissä minusta terävät jäljet, mutta maali ehjää.

Oikaisi täysin huomaamattomaksi - todella loistotyötä, ikinä ei olisi uskonut.
250,- kustansi, pari tuntia meni.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy