Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - sapuska

#1
Tuleeko mieleen, mitä olisi syytä tsekata. Golf ei lähde käyntiin. Akussa on virtaa. Startti jaksaa hyvin pyöriä, mutta ei edes lupaa ja varoitusvaloja, kuten ajonesto ei pala mittaristossa. Vaikka kyse onkin naisen autosta, bensatankin on tankissa.  ;D  Lakkasi käynnistymästä kaupungin siirrettyä autoa katujen putsauksen takia. Kyseessä tuttavan auto. Kokeilin nyt ensiavuksi ottaa akunkengän hetkeksi irti, kun ei muutakaan tullut mieleen.. Testeriä ei nyt ole käytettävissä tähän hätään.
#2
Joo, siksi juuri olen hankkimassa omaa kaapelia. Olen myös tietoinen,  että toi varaosa voi olla manuaalille konffattu. Myyjältä sitä jo ostaessani tiedustelin, muttei osannut vastata. Tää on vähän tällainen toissijainen ongelma, eikä mulla ole kiire sitä saada kuntoon. Tosin peruutuskamera on kyllä kiva olla toimiva. 😌
#3
Kiitos, täytyypä paikantaa tuo. Luukusta verhoilun purin tänään ja kun ottaa kameran virrattomaksi, niin aikakin ilmoittaa, että kamera on poissa pelistä, joten sinne asti signaali kulkee.
#4
Kiitokset vastauksesta, highline  kyseessä.
Onko toi moduli juurikin se samainen kuskin puolella lokeron alla oleva parking assistant?
#5
Onko kellään muulla ollut ko ongelmaa jos vaikka osais valottaa syytä. Eli mulla talven aikan lakkasi peruutuskamera  ja parking assistant toimimasta. Uusi parking assistant moduli (käytetty) ei tuonut helpotusta tilanteeseen. Oon selaillut sivustoja ja ongelmaisia on joo, mutta kukaan ei kerro mikä oli oikeasti vikana. Vaginaattori kaapeli on hankinnassa, jos vaikka vikakoodeista sais enempi irti. Kaikki parkki sensorit ovat ehjiä sekä edestä että takaa.
#6
Sieltähän se löytyi. Kiitos ohjeista molemmille vastanneille. Mahtavan helppoa. *kerrankin* 😃👍
#7
Lakkasi pysäköintiavustaja toimimasta ja samalla myös peruutuskamera. Välillä kytkee kameran hetkeksi,  mutta ei toimi kuin hetken. Osaako joku antaa koordinaatit missä toi parking assistant purkki on asennettuna. Anturit ovat kaikki kunnossa, joten toi älyboksi lienee vaihtokuntoinen.
#8
Olisko kellään vuokrata VAG COMia Porvoo +50km säteellä? meilaa jos löytyy safkafin@gmail.com.
Ostin ja asensin noin puoli vuotta sitten uuden mekatroniikan ja tein itse asennukset. Auto toimi erittäin hyvin tähän aamuun asti.
Mitä tapahtui on että asensin autoon hetkiseksi aikaa vanhan akun, jolla starttasin aamulla lähdin kotipihasta. Pääsin non 50 metriä, niin lakkasi veto ja DSG vilkuttaa PRNDS taulussa. Auto käy muuten normaalisti. Koje taulussa palaa moottorinohjausvalo, airbag ja ilmeisesti luistonesto valo.
Tulisiko mitään mieleen mikä voi aiheuttaa tällaisen? Jotenkin en jaksa uskoa, että mekatroniikassa olis mitään vikaa. Autossa siis nyt uusi akku jolla toiminut kaikki ok, mutta vika säilyy. Voiko basic asetukset jostain syystä esim mekatroniikasta nollautua, jos akussa liian matalat jännitteet?
#9
Niin sitä tuli tuo mekatroniikka vaihdettua ihan ns "n00biena".  ;D Hinnallisesti saamani tarjous vaihdettuna Salon Trakto Autossa oli kyllä todellakin helvetin hyvä (1600â,¬). Olis pitänyt ottaa tarjous paperilla & allekirjoitettuna (ns hinta lyötynä lukkoon) ja vaihdattaa siellä. No eniveis. Onnistui tuo vaihto itseltäkin, kun oli hyvät ohjeet. Mectronicin kautta tilattuna Saksasta megatroniikka (uusi) 1300â,¬. DSG laatikon öljyt 20â,¬ / litra (menekki mun lootassa onneksi vain 1.7l) ja jäähdytysnesteet 4l noin 20â,¬. Lisäksi tilasin ebaystä tarvittavan erikoistyökalun ~40â,¬ ja traileri vuokra 30â,¬ + löpöt ~40â,¬. Eli kokonaishinnaksi remontille tuli siis kaikenkaikkiaan ~1500â,¬.  Porvoossa Laakkosella vaihdettuna olisi maksanut 2000â,¬.
EN SUOSITTELE kellekkään megatroniikan itsevaihtamista.  ::) On meinaan muutamakin asia, jolla saa uuden mekatroniikan mahdollisesti paskaksi aika helposti. Tarkkana saa todellakin olla.
Kumarran nöyrästi Mectronicin Kimmolle. Todellakin mahtavaa palvelua! Kaikki ohjeet tuli heiltä vimpan päälle ja kommunikointi oli erittäin sujuvaa ja vastasi aina iltamyöhälläkin lähetettyihin emaileihin välittömästi. En sentään soitellut..  ;D
#10
Lainaus käyttäjältä: pomo - 10.07.16 - klo:18:30
Ei tuo 1600â,¬ kyllä kuulosta pahalta? Juuri muutahan noihin ei tartte tehdä? Käytetyssä voi olla sama edessä...

Netistä löytyy myös firmoja, jotka noita korjaa jos on mahdollista viedä auto jonnekin korjattavaksi! Yllä yksi esimerkki muitakin varmasti löytyy, esim www.recro.eu
Juuri nyt tällähetkellä 1600â,¬ on liikaa. Mectronic myös korjaa noita. Työkalut pysyy käsissä ja hyvä nosturipaikka löytyy + VCDS saatavilla. Pyrin minimoimaan siis kulut. Lisäksi en niele pureksimatta "polttaa sulaketta, joten vaihdetaan megatroniikka".
#11
Lainaus käyttäjältä: Petri M - 10.07.16 - klo:12:21
Www.mectronic.fi

Taatusti halvempi ja ammattitaitoisempi kuin
Merkkiliikkeet.

Kiitti vinkistä. Pitää laittaa heti heille viestiä.  :)
#12
DSG7 lootan megatroniikka luovutti ja korjaamon tutkailut tuotti tuloksen "megatroniikka oikosulussa. Vaihdetaanko 1600â,¬ hintaan?" En ottanut tarjousta vastaan. Neuvoja kaipaan. Onko hyviä vinkkejä mitä kannattaa tsekata ensin? Mistä voisin ostaa kohtuulliseen hintaan uuden megatroniikka yksikön? Mielessä velloo myös ajatus ehkä ostaa koko DSG uusiksi,  jos löytyy sopiva paketti sopuli hintaan. Onko siis kellään hyviä kontakteja, josta saisi megatroniikan ja tai koko DSG7:n. Dsg on ravistanut jo ainakin 110000 km ja nyt 184000 mittarissa. Oireet: vaihteet kateissa ja vilkuttaa näytössä vaihteita..
#13
DSGstä sen verran, että suosittelen ajamaan vähintään 50km koeajo.. Mielellään myös motari nopeuksia. Sitten kaupunki ajoon (liikennevaloja ja risteys ajoa) jos toimii ok 1 ja 2 vaihteilla lähdettäessä, niin saattaa olla ok..
#14
Joo öljynvaihto kamppis on, mutta itsellä se ei ainakaan auttanut mitään... Mun vastaavassa kombinaatiossa prikulleen samanlaista oireilua. Tulee varsinkin esiin, kun on ajellut jonkinmoista matkaa ja tulee kaupunki pyörittelyä ja liikenne valoja. Vituttaa jo valmiiksi kustannukset. Ois pitänyt pysyä sitikoissa, eikä sortua volkkariin... :-P
#15
Onko kukaan asentanut näyttöjä penkkien selkänojiin? Mietityttää että mahtuuko.. Ei uskalla lähteä viiltelemään nahkapenkkiä ihan helposti.. Tarkoitus olis asentaa 7" monitorit ns niskaatyyny näytöt selkänojan yläpäähän. Taustalla tuntuu pehmusteiden alla penkin runko materiaalit. Kyseessä passat sportsline mallin nakkapenkit.
#16
Lainaus käyttäjältä: mssp - 28.01.14 - klo:11:44
Moi!
Mulla oli sama ongelma. Vedä akulta pluspiuha releen kautta kameralle. Pakkivalolta vain heräte releelle.
Kiitti vinkeistä. Signaali kaapeli on perus kiinapaskaa,  mutta en usko että häiriöt johtuu siitä. Testasin toisella piuhalla suoraan kabiini läpi. Samat ongelmat. Vinkkaatko minkä releen kautta vedit virtapiuhan?
#17
Voisko joku valaista. Eli kyse tarvikesoitin ja peruutuskamera asennus, jossa virta parkkivalon piuhasta. Virrat päällä kamera kuva ok ja auto käynnistettynä sahalaita häiriöt. Liittynee CAN väylään, mutta onko mitään ideaa jolla sais toimimaan? Varmaan aiheesta ollut aiemminkin juttua, mutta en haulla löytänyt ratkaisua..  :o
#18
Onko kellään kokemuksia maakaasu tankkaus ongelmista? Jostain syystä tankatessa mahtuu ainoastaan noin 15kg -> 22 kg sijaan. Tankkauksen jälkeen maakaasu mittari näyttää myöskin täyttä tankkia ja käyttösäde jää 350 km tietämille.  >:(
#19
Hyvä, kiitokset vastauksista. Hyvä tietää että kyse on toiminnallisuudesta eikä viasta. Pitääpä konfistella herkkyyttä vähemmäksi.
#20
Vm 09 farkku passatissa on muutaman kerran nyt käynyt nyt, että sisätila lämppärin käyttö on laukaissut hälyttimet päälle. Hiljentyy, kun ovet aukaisee kaukoavaimella.  Sisätila lämppäri asennettu apukuskin vasemmalle puolelle polven korkeudelle puhaltamaan sisäänpäin. Onko kellään muulla ollut vastaavaa oiretta? Onko lämppärin asennus paikassa jotain tekniikkaa lähellä joka ei tykkää lämmöstä tms...
#21
Itse tuli myös ostettua maakaasu passat Keijo Lehtoselta Mäntsälästä ja eipä ole mitään motittavaa. Kun sattumoisin asuinpaikkakunnalla vielä on tankkauspiste, niin eipä tule bensalla ajeltua lainkaan. Jos vain saisi bensatankin tilalle lisä kaasutankit tai jättäisi bensalle vaan 10-15 litran tankin, että hätätapauksessa pääsisi tankille.  ;D
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy