Kysymys Audi A6 3.0 V6 TDI 150-180 kW -moottorin ja vaihteiston kestävyydestä, kun tuunataan Turbotecin ohjelmistolla:
- onko lopulta kyse samasta moottorista/vaihteistosta, kun ohjelmatuunaus antaa suunnilleen samat tehot ja väännöt? Hajoaako heikoin lenkki, eli viahteisto, vetoakselit tms.?
tilavuus malli teho vääntö uusi teho uusi vääntö
3.0 TDI VAG EDC17 150 kW/204 hv 450 Nm 210 kW/286 hv 620 Nm
3.0 TDI VAG EDC17 176 kW/239 hv 500 Nm 210 kW/286 hv 620 Nm
3.0 TDI VAG EDC17 180 kW/245 hv 500 Nm 215 kW/292 hv 620 Nm
Kannattaisi siis ostaa edullisin (käytetty) 150 kW/204 hv ja ostaa siihen 780 euron ohjelmisto, niin pääsisi samalle viivalle isompien kanssa.
Citroen CX Turbo 2 aikana muistan, että väärä laatikko hajosi toisella kiihdytyksellä, ja viitosratas kului nopeasti. Oli liikaa tehoa pikkulaatikolle.
- onko lopulta kyse samasta moottorista/vaihteistosta, kun ohjelmatuunaus antaa suunnilleen samat tehot ja väännöt? Hajoaako heikoin lenkki, eli viahteisto, vetoakselit tms.?
tilavuus malli teho vääntö uusi teho uusi vääntö
3.0 TDI VAG EDC17 150 kW/204 hv 450 Nm 210 kW/286 hv 620 Nm
3.0 TDI VAG EDC17 176 kW/239 hv 500 Nm 210 kW/286 hv 620 Nm
3.0 TDI VAG EDC17 180 kW/245 hv 500 Nm 215 kW/292 hv 620 Nm
Kannattaisi siis ostaa edullisin (käytetty) 150 kW/204 hv ja ostaa siihen 780 euron ohjelmisto, niin pääsisi samalle viivalle isompien kanssa.
Citroen CX Turbo 2 aikana muistan, että väärä laatikko hajosi toisella kiihdytyksellä, ja viitosratas kului nopeasti. Oli liikaa tehoa pikkulaatikolle.