Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - tressart

#1
Kysymys Audi A6 3.0 V6 TDI 150-180 kW -moottorin ja vaihteiston kestävyydestä, kun tuunataan Turbotecin ohjelmistolla:

- onko lopulta kyse samasta moottorista/vaihteistosta, kun ohjelmatuunaus antaa suunnilleen samat tehot ja väännöt? Hajoaako heikoin lenkki, eli viahteisto, vetoakselit tms.?

tilavuus   malli              teho                           vääntö   uusi teho              uusi vääntö
3.0 TDI   VAG EDC17   150 kW/204 hv   450 Nm   210 kW/286 hv   620 Nm   
3.0 TDI   VAG EDC17   176 kW/239 hv   500 Nm   210 kW/286 hv   620 Nm   
3.0 TDI   VAG EDC17   180 kW/245 hv   500 Nm   215 kW/292 hv   620 Nm   

Kannattaisi siis ostaa edullisin (käytetty) 150 kW/204 hv ja ostaa siihen 780 euron ohjelmisto, niin pääsisi samalle viivalle isompien kanssa.

Citroen CX Turbo 2 aikana muistan, että väärä laatikko hajosi toisella kiihdytyksellä, ja viitosratas kului nopeasti. Oli liikaa tehoa pikkulaatikolle.
#2
Oma VW T5 vinkaisi (vihellys, ilman suuripaineinen pillin vihellys) tuli turbon kumiletkun imupuolen juuresta, kun se oli repeillyt.

Letkun vaihto hoiti asian, ja kiihtyvyyskin parani. Turbo imi ulkoilmaa ohi systeemin.
#3
Transporter T5 (03-) / Vs: Lastutettu?
08.08.13 - klo:15:46
Mulla kokemusta ohjelmallisesta virityksestä seuraavasti (lieneekö apua?):
- VW T5 2004: 128 kW ---> 152 kW, vääntö 400 Nm ----> 500 Nm
- auto on aivan eri tehoiltaan ja erityisesti kiihtyvyydeltään kuin ennen, siis hakkaa monen ns. kovan kulkijan
- polttoaineen kulutus putosi n. 1 litra/100 km
- maksoi n. 500 euroa
- Turbotec Lohjan kaveri istui vieressä koeajolla ja sääti sopivat lukemat, ei suositellut kovinta vaihtoehto (240 hv ja 600 Nm)
- softala oma ID auton mukaan, ei siirtokelpoinen
- saa alennusta seuraavaan autoon, johon laittaa Turbotecin.

Olen tyytyväinen edelleen.
#4
Muutama kysymys [VW T5 128 kW (nyk. 152 kW) 2004]:

1. VW T5 takajarrut
  - onnistuuko takajarrulevyjen ja jarrupalojen vaihto ilman erikoistyökaluja?
  - onnnistuuko homma ei-ammattilaiselta mutta kohtuulliselta tuunaajalta?

2. Puhaltimen rele
   - sisätilatuulettimen 1..2 nopeudet ei toimi, 3..4 toimii, joku rele tms. vika, mikä?
   - mikä ja missä se osa on ja onnistuuko vaihto itse?

3. Hehkutulpat
   - onko helppo vaihtaa vai töpeksiä?

4. Webaston akku
   - akku on kuskin penkin alla, mutta miten sen pois autoa purkamatta?

5. Lohkolämmitin...
   - Onko DEFA-vaihtovastus ns. lämmitin?
   - onko se helppo asentaa itse?
   - millainen johtosarja siihen asennetaan?


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy