Oman R-Linen mukana tuli "normi" Passatin maskisuoja ja meni paikoilleen hieman pidemmillä koukuilla. Koukkuja saa esim. Laakkoselta.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - Panze #1
Passat B7 (11-14) / Vs: Passat B7 r-line maskinsuoja25.01.18 - klo:14:53
Oman R-Linen mukana tuli "normi" Passatin maskisuoja ja meni paikoilleen hieman pidemmillä koukuilla. Koukkuja saa esim. Laakkoselta.
#2
Passat B7 (11-14) / Vs: Start/stop ei toimi aina.08.09.16 - klo:14:10
Eihän se kuulukaan toimia aina? Vai tarkoitatko, että omassasi ei toimi koskaan?
Satunnainen "toimimattomuus" johtuu monesta eri parametristä, esim. ilmastointi-laitteen käyttö oikein kuumilla/kylmillä keleillä estää start/stop toiminnon aktivoitumisen. #3
Passat B7 (11-14) / Vs: VW Passat Variant 2,0 TDI DSG kaikilla herkuilla?18.10.15 - klo:20:25
Eiköhän Variantin ja CC:n sähköherkut liene pitkälle samat joten voin kertoa kokemuksia suht hyvin varustellusta CC:stä viiden ja puolen vuoden kokemuksella.
Edellinen autoni oli tosiaan vuosimallin -09 CC jonka hankin uutena. Siinä oli mm. säädettävää alustaa, adaptiivista vakkaria ym. ym. sähköherkkua. Auto palveli täysin moitteetta omistajuuteni ajan. Tekniikka ei oikeutellut missään kohtaa eikä "sähköissä" ollut vikoja. Luovuin autosta 2014 kesällä ja tilalle tuli Variant vähintään yhtä hyvillä "herkuilla".
#4
Muut merkit / Vs: Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL)11.10.15 - klo:21:34
Ei ziisus... nyt on hieno peli!!!
#5
VCDS (VAGCOM) / Vs: VAGCOM auttajaa tarvitaan08.10.15 - klo:21:47
Löytyisikö Tampereen seudulta B7 Passatin ohjelmoijaa:
- Takaluukun sulkeutuminen avaimesta / napista - CH/LH valot sumareihin - Himmenevä DLR vilkusta #6
Moottori ja voimansiirto / Vs: Webastolla lämmitys - ohjeita/neuvoja - ongelmia08.10.15 - klo:12:09
Minulla Passatissa tehdas navi ja webasto. Webasto ottaa kaukkarin komennot tosi kaukaa vastaan, myös sisältä toisesta rakennuksesta. Eli olisikohan kuitenkin niissä vastaanottimissa jotain häikkää?
#7
Octavia III (13-19) / Vs: RS - mallin toimitusajat13.08.14 - klo:22:43
Sori osittainen OT, mutta mielenkiinnosta kysyn jotta oletteko saaneet mitään hyvityksiä pitkäksi venahtaneesta toimituksesta? Tilasin aikoinaan uuden Civicin ja oli hieman vastaava tilanne. Helmikuussa tilasin ja kesäkuulle luvattiin. Toukokuussa sain puhelun, että toimitus venyy _seuraavan vuoden_ alkuun, mutta jos en peru tilausta vaan kärsin odottaa, saan veloituksetta käyttööni haluamani värisen uuden ja iskemättömän Honda Jazzin CVT-vaihteistolla. Otin tietty Jazzin ajoon ja ajoin sillä käytännössä ilmaiseksi 16000km.
Honda Civic saapui seuraavan vuoden helmikuussa eli vuosi meni odotellessa.Jazzista ei tosiaan peritty minulta mitään kuluja. Bensat jouduin maksamaan. #8
Moottori ja voimansiirto / Vs: Taas yksi jakoketju ongelmallinen (35000km ajettu Altea XL)11.08.14 - klo:20:14
Neuvottelut on nyt neuvoteltu ja päästy yhteisymmärrykseen.
Todettakoon vielä tässä vaiheessa, että virhevastuu tässä tapauksessa oli nimenomaan Huittisten Laatuautolla ja VV-autolla. Laakkonen toimi lähinnä välittäjänä meidän ja eri osapuolten välillä. Lopulta auto jätettiinkin Laakkoselle huollettavaksi ja korjattavaksi. Lähinnä sen takia, että merkittävimmät vastaantulot tulivat nimenomaan Laakkosen suunnalta ja saimme jo aiemmin heiltä veloituksetta käyttöömme uudenkarhean sijaisauton. Minun puolestani case is closed. #9
Moottori ja voimansiirto / Vs: Taas yksi jakoketju ongelmallinen (35000km ajettu Altea XL)11.08.14 - klo:12:52
Iso pyörä lähtenyt pyörimään ja kutsu kahdenkeskisiin neuvotteluihin. VV-auto on ollut yhteydessä vaimooni ja vastaantuloa on nyt petrattu. Neuvotteluratkaisu 'merkkihuollosta' siis meneillään.
#10
Moottori ja voimansiirto / Vs: Taas yksi jakoketju ongelmallinen (35000km ajettu Altea XL)11.08.14 - klo:08:40
Tuossahan olisi järkeä, hyödyttäisi molempia osapuolia. Kiitos vinkistä, yritetään neuvotella asiasta.
#11
Moottori ja voimansiirto / Vs: Taas yksi jakoketju ongelmallinen (35000km ajettu Altea XL)11.08.14 - klo:08:22Ymmärrän pointtisi yleisellä tasolla. Maahantuoja määrittää reunaehdot. Ja Laakkosen (auto)myyjiähän tässä ei ole kritisioitu missään vaiheessa, pikemminkin päinvastoin. Tässä meidän tapauksessa auto on huollettu (ei siis korjautettu) huolto-ohjelman mukaisesti "random putkassa" nimeltä SAH joka on VV-maahantuojan valtuuttama Volkswagen huolto. Huollosta saan kaikki tarvittavat dokumentit, että se on tehty oikeilla öljyillä ja osilla. Kuluttaja-asiamies on tästä myös samoilla linjoilla; huoltopaikan valinta ei katkaise virhevastuuta. Mutta mutta, kuka näistä jaksaa lähteä taistelemaan oikeusteitse... paras vain äänestää jaloillaan. #12
Moottori ja voimansiirto / Vs: Taas yksi jakoketju ongelmallinen (35000km ajettu Altea XL)10.08.14 - klo:23:33
Juu, ihan yleisellä tasolla minäkin juttelin. Oli tuote mikä tahansa niin vastuuntuntoinen maahantuoja/myyjä korjaa aiheuttamansa virheen asiakkaalle kuluitta ja tyylikkäästi. Möykkääminen ei auta puolin eikä toisin.
Kuinka tyylikästä on paeta lakisääteistä virhevastuuta yksipuolisin ja keinotekoisin rajoituksin onkin sitten eri asia. #13
Moottori ja voimansiirto / Vs: Taas yksi jakoketju ongelmallinen (35000km ajettu Altea XL)10.08.14 - klo:22:02 mitähän siitä seuraisi... ehkäpä Laakkosella hyväksytään omat öljyt, jos syön Macin sijasta Hesellä tai heitän kärrynpyörän enkä kuperkeikkaa.Sama vaikutus ym. valinnoilla on jakoketjun venymiseen siinä missä auton huoltopaikan valinnallakin. #14
Moottori ja voimansiirto / Vs: Taas yksi jakoketju ongelmallinen (35000km ajettu Altea XL)10.08.14 - klo:21:22
Juu, näinhän sen pitäisi mennä. Tiedä sitten millainen soppa siitä syntyy (oikeusprosessi?), koska VV-auto on nimenomaan kieltäytynyt tulemaan vastaan korjauskuluissa ellemme maksa Laakkoselle ylimäärisestä huollosta.
#15
Moottori ja voimansiirto / Vs: Taas yksi jakoketju ongelmallinen (35000km ajettu Altea XL)10.08.14 - klo:20:44
Ylimääräinen huolto tarkoittaa tässä siis ainoastaan sitä, että huoltokirjaan pitää saada Laakkosen leima jotta VV-auto tulee vastaan jakoketjun korjauskuluissa. Hintaa huollosta pyytävät 370â,¬.
Mitä se sisältää? Öljynvaihdon? Paha sanoa, koska auto on koodattu long-life huoltovälille ja se on huollettu 3kk sitten! Mitään oikeaa tarvetta huollolle tässä vaiheessa ei siis ole. #16
Moottori ja voimansiirto / Vs: Taas yksi jakoketju ongelmallinen (35000km ajettu Altea XL)10.08.14 - klo:15:15
Puhdasta kiristystähän tuo on; jos et maksa _ylimääräistä_ huoltoa Laakkoselle niin emme tule vastaan vapaaehtoisesti edes virhevastuuseen nojaten. Autohan on huollettu huolto-ohjelman ja ajotietokoneen pyynnön mukaisesti n. kolme kuukautta sitten.
Tästä ehkä seuraa se, että meidän on _pakko_ maksaa Laakkoselle kyseinen ylimääräinen huolto (käytännössä siis maksaa omasta pussista melkein uuden auton viallinen osa), mutta lopputulema on varmasti jotain muuta kuin asiakkaan sitouttaminen kyseiseen lafkaan ja merkkiin! Siinä määrin paska maku tästä jää suuhun.. #17
Moottori ja voimansiirto / Vs: Taas yksi jakoketju ongelmallinen (35000km ajettu Altea XL)10.08.14 - klo:00:02
Siis hetkinen, hetkinen...
Minulle on aivan sama miten kulut myyjäliikkeen/laakkosen/maahantuojan/tehtaan välillä jakautuu. Sen ei pitäisi näkyä minulle mitenkään eikä minun pitäisi joutua siitä murehtimaan, koska autossa on sekä myyjäliikkeen/Laakkosen/maahantuojan eli käytännössä kaikkien tahojen hyvin tiedossa oleva tyyppivika/valmistusvirhe joka tulisi korjata muitta mutkitta loppuasiakkaalle. Ainakin näin vähän ajetussa autossa. Se, että auto on huollettu muualla kuin "merkkiliikkeessä" ei vaikuta mitenkään jakoketjun oireiluun eikä se altista sille. Tämän myönsivät jopa Laakkosella. Onko se sitten kiristystä vai mitä, mutta nyt meiltä vaaditaan ylimääräistä huoltoa suoritettavaksi Laakkosella jotta saisimme MITÃ,,Ã,,N VASTAANTULOA maahantuojalta eli VV-autolta!! Sanoisin, että varsin kovalla itseluottamuksella VV-auto on asiakkaan jälkihoitoa ajamassa. Ã,,kkiseltään voisi kuvitella, että näinä päivinä kannattaisi näinkin merkkiuskollisesta asiakkaasta huolehtia edes sen verran, että omat virheet korjataan. #18
Moottori ja voimansiirto / Vs: Taas yksi jakoketju ongelmallinen (35000km ajettu Altea XL)09.08.14 - klo:15:41
Aika merkittävä, kolminumeroinen summa säästyy per huolto. Plus tuttu kaveri tekee työn jolloin varmasti tietää mitä autolle tehdään.
Ne muutamat kerrat mitä Tre Laakkosella autojani huollatin olivat melkein järjestään huonoja kokemuksia. Yksinkertaisia vikoja ei (takuuaikana) saatu korjattua kuin ehkä kolmannella-neljännellä käynnillä (CC:n natiseva panoramakatto). Kurjaa tässä yhtälössä on tietty myös se, että automyynti on ollut mielestäni hyvin asiallista ja toimivaa ko putiikissa. Tälläkin hetkellä prosessi käynnissä CC:n vaihtamisesta farkkuun, mutta maku menee koko hommasta tällaisen ämpyilyn myötä. Jos ei Laakkoseen niin VV-autoon. #19
Moottori ja voimansiirto / Vs: Taas yksi jakoketju ongelmallinen (35000km ajettu Altea XL)08.08.14 - klo:22:32Lainaus käyttäjältä: pomo - 08.08.14 - klo:21:07 Sah:lle olisin voinut hyvin viedäkin, mutta arvelin, että "merkkiliike" hoitaisi tämän tyylikkäästi, koska kyseessä on hyvin tiedossa oleva tyyppivika. Autolle ei ole vielä tehty mitään joten periaatteessa sen voisi sah:lle vielä kärrätäkin? Tiedä sitten onko heillä sen paremmat valtuudet neuvotella maahantuojan kanssa, koska eivät ole Seatin "merkkihuolto"? Vaimo on jo soitellut kulittajaneuvontaan ja siellä on ennakkotapaus tästä. Kuulemma aika tuttu keissi ja ongelma. Heidän mukaansa kyseisen osan oletettu käyttöikä on n. 250000km ja koska se nyt 35000km kohdalla levisi, voisi meiltä laskuttaa max 14% korjauskustannuksista. Todettakoon vielä tässä, että vaimo on auton ensimmäinen omistaja ja huoltokirja on kunnossa. #20
Moottori ja voimansiirto / Vs: Taas yksi jakoketju ongelmallinen (35000km ajettu Altea XL)08.08.14 - klo:16:34
Niin uskomattomalta kuin se kuullostaakin niin tämä on Tampereen Laakkosen peruste; mikäli emme teetä heillä nyt ylimääräistä merkkihuoltoa niin maahantuoja ei tule vastaan kuluissa!!! Kukahan tässä nyt kusettaa ja ketä? Autossa hyvin tiedossa oleva tyyppivika joka ei johdu millään muotoa auton huoltohistoriasta tai käytöstä.
#21
Moottori ja voimansiirto / Taas yksi jakoketju ongelmallinen (35000km ajettu Altea XL)08.08.14 - klo:15:55
Vaimolla vm 2011 Seat Altea XL 1.2TSI. Ajettu 35000km. Huollettu kerran Laakkosella ja kerran SAH:lla. Jakoketju alkoi päristämään hiljattain ja veimme auton Laakkoselle. Totesivat ketjun venyneen ja auto halliin samantien. Kuinka ollakkaan maahantuoja ei suostu tulemaan vastaan korjauskuluissa ELLEMME huollata tässä samassa yhteydessä autoa Laakkosella ns. ylimääräisen kerran. Siis mitä hemmettiä!?!?!? Myöntävät, että autossa on tyyppivika, mutta sitä ei korjata ellei autoa huollateta MERKKIliikkeessä!? Voiko tämä olla todellakin näin? Autoa on siis jo huollettu kahdesti, molemmilla kerroilla ajotietokoneen sitä pyytäessä.
Myyjäliike eli Huittisten laatuauto ämpyilee samalla tavalla vastaan. Todella surkeaa jälkihoitoa VV-autolta, ottaen huomioon, että olemme ostaneet sitten vuoden -09 kaikenkaikkiaan neljä uutta VAGia (CC, Altea XL, Golf ja White Up!) Arvatkaapa, vaihtuuko merkki ja konserni seuraavalla kierroksella?! #22
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS04.09.13 - klo:12:54Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 01.09.13 - klo:01:58 Sori OT, mutta pakko kysyä, että missä asut ja millaista työtä teet? Ajan päivittäin työajoni (kesät ja talvet) CC:llä joka on aika matala ja etuvetoinen auto. 2009 hankin kyseisen kotteron enkä ole jäänyt sillä kertaakaan kiinni eikä yksikään työkeikka ole kelien takia jäänyt tekemättä. Tampereella tosin aurataan kaupungin puolesta tiet. Auraamaton metsäautotie voisi olla sellainen missä tarvisin enemmän maavaraa ja nelivetoa, mutta polttopuut käyn tekemässä lumien lähdettyä joten etuvedolla pärjää. Sitten vuoden 1990 (jolloin sain ajokortin) en ole näillä leveysasteilla kokenut niin pahaa keliä, etten voisi autolla (etu tai takavetoinen) lähteä liikkeelle. Sent from my iPad using Tapatalk #23
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset06.08.13 - klo:00:13Lainaus käyttäjältä: exlex - 05.08.13 - klo:23:28 Jos tarkoitat VAG:n 1.8TSI 180hv pannua joka löytyy mm. SEATin ja Skodankin pellin alta niin on ketjulla. #24
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Vs: Toledo vai Rapid04.08.13 - klo:23:49Lainaus käyttäjältä: Jonde - 20.12.12 - klo:17:51 Tuo ei pidä paikkaansa. Vaimon Altea XL oli koodattu 2 v/30000km huolto välille. #25
Passat CC / Vs: Mukautuva vakionopeudensäädin etäisyystutkalla & Front Assist (8T3)11.06.13 - klo:20:55
ACC kyllä pysäyttää auton, mutta ainakaan omassani en muista, että olisi osannut lähteä uudelleen liikkeelle ilman kaasunpainallusta esim. liikennevaloista. Meikäläisen kottero on tosin -09 vuosimallia. Saattaa olla, että uudessa on päivitetty versio ACC:stä?
Muutoinhan ACC toimii ruuhka-ajossa vallan mainiosti ja ainakin henk koht käytän sitä yhtälailla kaupungissa kuin maantielläkin. #26
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS30.03.13 - klo:12:05Lainaus käyttäjältä: s-mod - 24.03.13 - klo:21:04 No ihan millä tiellä vaan. Hinnat alkaen quattrot (eli ne valtaosa nelivedoista Suomen teillä) ovat kohtuu lussuja vehkeitä, mutta toki nekin tuntuvat pirteiltä talviliukkailla. Jostain syystä uusi ocu rs on alkanut kiinnostamaan, varsinkin bensa versiona. Olisko tämä nyt se kuuluisa ja paljon puhuttu järkivalinta, perhaps? #27
Passat CC / CC vaihtoautoa hankkimassa28.02.13 - klo:13:09
Se on tosiaan takalasin sähkökäyttöinen aurinkoverho ja panoramakattoa käytetään katossa olevasta kytkimestä.
Sent from my iPad using Tapatalk #28
Altea (04-) / Vs: Huoltojen hinnat17.01.13 - klo:09:33
Vaimon koppimopo huollettiin pari viikkoa sitten; ensimmäinen long life huolto jo 15000km kohdalla. Käytettiin Tampereen Laakkosella. Loppusumma n. 200â,¬. Mielestäni aika suolaista pelkästä öljynvaihdosta, mutta elämä on! Semminkin kun tuohon isolohkoon ei luulisi paljonkaan öljyä menevän?
#29
Passat CC / Vs: Ameriikan CC Euroopassa30.11.12 - klo:23:43
Meikäläisen 3,5 vuotta ajossa ollut CC näytti alustan osalta täysin virheettömältä, kun sitä katsastus miehen kanssa ihmeteltiin muutama kk-sitten.
#30
Passat CC / Vs: CC panorama katosta ja ambient paketin valoista30.11.12 - klo:23:37Lainaus käyttäjältä: Docw - 29.11.12 - klo:19:35 Erittäin hyvin sanottu. Ja toisin kuin moni muu lisävaruste, panorama-katosta on iloa joka ikinen kerta kun lähdet liikkeelle. Plus se antaa kivasti kontrastia autoon myös ulkopuolelta katsoen. Pesen autoni _aina_ käsin ja painepesurilla eikä katto/tiivisteet ole vuotaneet pisaraakaan pesujen yhteydessä. Minulla oli koeajossa muutamaan otteeseen "umpikattoinen" CC enkä muista, että se olisi ollut sen hiljaisempi. |
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |