Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - malfean

#1
A5 / Vs: A5 etusivulasien vaihto
13.06.16 - klo:02:35
Onko jollakin hajua MISTÃ,, noita etulasien asentoa/korjausta voi säätää, ja millasilla työkaluilla.
Löysin kyllä ruuvin taaemmasta korkeussäädöstä, mutta tuntui että ei vaikuttanut mihinkään ja työkaluja alta säätöönkään eteen ei oikein löytynyt.
#2
Asiasta keskusteltu jo aiemmin.
Itse säädin juuri 2004 mallin valoja.
Multivani taitaa erota vain kahden polttimon valoilla.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=321.0
#3
Vetäsin orkkis kytkimeltä lampun kummastakin kosketuspinnasta piuhat
kattolevyn takana yläkautta keskelle kattoa ja siihen ledi-stripin. Valoa piisaa melkein liiaksi.

Valo ja kytkin toimii kuten alkuperäinen, eikä tarvinnut virittää uutta kytkintä.
Itse en jaksanut, mutta optio olisi laittaa yksi ledi orkkiskytkimen sisälle ja
ottaa jatkuva virta siihen yhdestä tulevista piuhoista.

Muista laittaa regu 10-12v eteen, jotta et käräytä ledejä.

#4
Minkälaiset kaiuttimet olette päivittäneet minnekin?

Nuo alkuperäiset muoviset BO:t kun ei hirveästi miellytä, vaikka keveyden takia varmaankin sinne laitettu.

monet kehuneet että ihan elementin vaihdoilla saatu parannusta ääneen,
joten voisi tuon työn tehdä itsekin kunhan keksisi sopivia elementtejä.

Noita tulee kuitenkin sitten iso lista, kun 3 taisi olla konsolissa, 6 ovissa, takana toiset 6 ja subbari...
#5
A5 / Vs: Audi A5 valot ja polttimot
08.04.14 - klo:10:49
Lainaus käyttäjältä: tyko - 02.04.14 - klo:14:09
Meikäläisen ässässä näyttäisi toisesta ajovaloumpiosta olevan jo useampikin ledi pimeänä. Onko tässä tapauksessa uusittava koko umpio vai löytyykö ledien korjaamiselle muuta vaihtoehtoa?

Ei kokemusta, mutta maailmalla näyttää olevan tapana vaihtaa koko umpio...

#6
A5 / Vs: Audi A5 valot ja polttimot
24.03.14 - klo:13:29
Aaaa... Siis kun auto on parkissa. Okei.
Noh, sitä en kokeillut.

Jenkeissä tuo näytti olevan ajovalonakin, siksi hieman ihmettelin että miksi poltin kun ei se ikinä pala meillä.

#7
A5 / Vs: Audi A5 valot ja polttimot
24.03.14 - klo:12:47
Lainaus käyttäjältä: Rauska - 20.03.14 - klo:17:14
Se palaa vain , kun vilkku on päällä parkissa ja valot auto-asennossa

Hmm... Koetin vielä koodatakin, enkä kyllä saanut tuota valoa palamaan mitenkään.
Tosin, en saa myöskään "winkkaamaan".

Ledeissä täysi kirkkaus 0 ja auto asennossa, ajovalojen ja parkin kanssa himmennettynä.
vilkun kanssa ei himmene yhtään, ja se t10 polttimo ei pala missään asennossa, vilkuilla tai ilman.

#8
A5 / Audi A5 valot ja polttimot
20.03.14 - klo:16:16
Ohessa nuo polttimot ainakin vanhempaan malliin, saa korjata jos siinä on virheitä.

Etuvalot:
Halogen Pitkät / Lyhyet   H7
Xenon Pitkät / Lyhyet      D3S
Sumuvalo                        H11
Parkki (?)                        T10 (W5W)
Etuvilkku                         BAU15S (PY21W)

Takavalot:
Takavalo                       BAY15D (P21/5W)
Jarruvalo                      BA15S (P21W)
Takasumuvalo              BAY15D (P21/5W)
Peruutusvalo                BA15S (P21W)
Takavilkku                    BAU15S (PY21W)

Samalla pitää kysyä, että palaako jengillä edessä se pikku "t10" tyylinen lamppu xenonin vieressä?
Ilmeisesti se on jossain parkkina, mutta itselläni se ei pala koskaan ja drl:t on himmenneenä kun valitsee parkit.

Hmm.... näyttää että tämä postaus saattaisi kuulua valot-osastolle, mutta siirtäköön modi jos tarvii.
#9

Helpolla saa ostamalla ebaysta bluetooth/line-in adapterilla
varustetun hanskalokeron taakse asennettavan AMI-laitteen.

Tai jos omistaa jo AMI:n niin siihen saa suoraan kaapelin.

#10
A5 / Vs: a5 coupe -08 ikkunaongelmaa
04.02.14 - klo:17:01
Lainaus käyttäjältä: joni88 - 15.01.14 - klo:19:54
mitäs tollanen uuden mekanismin vaihtotyö maksaa töineen osineen päivineen? jotai hintahaarukkaa?

Muistaakseni kysyessäni oli jotain 700e luokkaa, mutta en muista oliko ilman töitä ja/tai per puoli.

Laitetaas nyt samaan syssyyn vähän aihetta hipova kysymys...

Eli toispuoleisesti tuntuu että apparin sivuikkunassa on "klappia", ja tämä aiheuttaa sen, että rämähtää ikävästi ovea sulkiessa.
Jollei muu auta, pitää purkaa ovi ja katsoa mikä siellä joustaa.

Tarkoituksena olisi vaihtaa ovenkarmin tiivisteetkin, mutta ei viitsisi näin talvella aloittaa projektia.

Kenelläkään ideaa, mitä tehdä, ja voisiko itse kokeilla jotain kiristystä?

Olisko räjäytyskuvaa, josko siitä aukeaisi mitä siellä voisi kiristellä?
#11

Startti oli paskana, uutta palikkaa ja toimii.
Harmi ettei mitään virheilmoitusta tullut.

#12

Laitan nyt tännekin, jos jollakin olisi hyvä idea...

Vastaavia threadeja näytti olevan mutta erilaisella kuvauksella.
Auto oli seissyt yön yli eikä lähtenyt enää käyntiin.

Polttoainepumppu ääntelehtii normaalisti kun laittaa virrat päälle.
Hehkuvalo käy päällä normaalisti. Kaikki muuten näyttäisi olevan ok.

Starttia kääntäessä, ei mitään efektiä, ei edes pyöräytä.
DRL:t sammuu kuten normaalisti käynnistettäessä.

Ihan varmuuden vuoksi olen lataamassa toista akkua, mutta heikko akku
on normaalisti sitten nollannut kaikki mittaristot, sammuttanut valot jne jne.

Arvauksia:
1) virtalukko/virtalukon pohja
2) sulake?
3) suutin?
4) startti
5) moottorin ohajusyksikkö
6) koneen nopeussensori? crankki tai nopeus

Vikakoodit luettu ja alla.
Vikakoodit nollattu, eikä eroa ongelmaan, ei uusia virheitä, ei edes alla olevia.

Ehdotuksia mikä voisi mättää?

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 070-906-016-AXD.clb
   Part No SW: 070 906 016 J    HW: 028 101 126 6
   Component: R5 2,5L EDC G000AG  5346 

1 Fault Found:
16705 - Engine Speed Sensor (G28)
            P0321 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 252 /min
                    Torque: 272.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 9.88 V
                    Bin. Bits: 00101111
                    Idle Stabilization: 0.0°KW
                    RPM: 42 /min

Readiness: 0 0 X X X
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans        Labels: 09G-927-750.lbl
   Part No: 09K 927 750 B
   Component: AQ 250 6F           0567 
   Coding: 0000008
   Shop #: WSC 02760 785 00200
   VCID: 346CAFA4549E65BE40B-5120

2 Faults Found:
01166 - Engine Torque Signal
            013 - Check DTC Memory - Intermittent - MIL ON
00529 - Engine Speed Signal Missing
            013 - Check DTC Memory - Intermittent - MIL ON
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 7H0-907-37x-ASR-F.lbl
   Part No: 7H0 907 379 E
   Component: ASR FRONT MK25      0103 
   Coding: 0007205

2 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
            013 - Check DTC Memory - Intermittent
00526 - Brake Light Switch-F
            008 - Implausible Signal - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat        Labels: Redir Fail!
   Part No: 7H0 815 071 C

1 Fault Found:
01126 - Engine Speed Signal
            008 - Implausible Signal - Intermittent
#13
A5 / Vs: Audi A5 chat
22.12.13 - klo:04:36
Lainaus käyttäjältä: joni88 - 22.11.13 - klo:02:41
tosin törmäsin toiseen ärsyttävään ongelmaan.
kuskinpuolen pyyhkijä ottaa ikkunan"karmiin" hiukan kiinni eli kuuluu ärsyttävä naputus. pystyykö noita pyyhkijöitä jotenkin säätämään?

Minulla oli sellanen juttu, että kuskinpyyhkijän mitat on toisessa lähteessä mainittu 65cm/50cm
ja toisessa 60cm/50cm. No 65cm ottaa kiinni apparin pyyhkijään, joten kannattaa ottaa se 60cm.
Jos se olisi puol senttiä lyhyempi, ei olisi ongelmaa.

#14
Kori ja valot / Vs: LED rekkarinvalot
28.11.13 - klo:21:49
Ei pääse kuumenemaan.

Siellä menee kokoajan pieni tarkkailujännite joka katkeaa kyllä jonkin aikaa sammutuksen jälkeen.
Noihin sisä- ja ovivaloihin ei tarvitse olla vastuksellista can-lediä, mutta niistä voi tulla herjaa vikakoodeja lukiessa.
Valot kuitenkin toimivat normaalisti.

Rekisterikilven valoon kelpaa vastuksellinen can-ledi motonetistä tai dx:stä.
Ei ole Octaviassa, Transportterissa tai A5:ssa valittanut palanutta polttimoa, eikä tartte mitään koodausta.

Octaviassa oli nuo ledivalot takavalot Decateciltä tms, ja ne kyllä välkkyi kun autoon laittoi virrat autoon,
sen olisi koodauksella voinut saada pois. Ei haitannut, mutta olihan se vähän huvittavan näköistä kun
testasi valot ja välkytteli ne kaikki läpi (alle puolsekunttia).
#15
Edelleenkin avustan vag-comilla (Hex+can Ross-tech piuha).
Jonkin olen verran ratteja vaihtanut ja valoja yms koodaillut Vageihin.
Muista vehkeistä voin nollata/lukea vikakoodia ihan perinteisellä OBD2 ELM:llä.
Vikakoodeista toki autan senverran kun tiedän.
Korso-Leppävaara akselilla liikun.

m 4 l f e a n (at) g m a i l . c o m
#17
Minä ehtisin ja varmaan espoossa päin tulee käytyä huomenna/tänään.
#18

Hei.

Sattuisiko jollakin olemaan käsitystä miten piuhat sijoittuvat sähkösäätöisessä Golf 5:en penkissä?

1) Keltainen kolmipiuhainen lienee airbag-piuha.
2) Kaksijohtoinen violetti lienee istuimenlämmitin
3) Isompi liitin, jossa virtajohto sähkömoottorille jne.

Jos tuohon riittäisi vain virtapiuhat jotta saisin sähkösäädöt toimimaan.
Istuinlämmitinkään ei olisi nahkajakkarassa pahitteeksi.
#19
Lainaus käyttäjältä: jad - 12.04.13 - klo:15:25
T5GP malleissa on itse asiassa kahta valojärjestelmää. Katkaisijalla ohjattava versio (katkaisija on 17 napainen), jota ei juurikaan koodailla.
Ja "älykkäämpää" versiota joka on koriohjainlaitteen ohjaama ( valokatkaisija 10 napainen ), jota voidaan koodailla joka suuntaan.

Eikös tuo 17-pinninen ole sama kuin ennen faceliftiä, jolloin tällä sivullakirjatut ohjeet about pätee?

#20

Kyllä pitäisi faceliftissä onnistua.
Siinä on uudempi can/hex väylä ja samat koodaukset kuin esim tuoreemmissa golffeissa ja octavioissa.

Määrittelee mitkä valot ovat päiväajovalot ja skandinavia asetuksen.
Tällöin palaa käynnissä ollessa 0 asennossa määrittelemäsi valot ja sammutettuna sekä parkkiasennossa parkit.
Mittarivalot syttyvät vasta kun ajovalot ovat "päällä".

#21
Näistä kahdesta näkee aukaisua ja juttua valoista:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5850.0

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=321.0
#22
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 28.11.12 - klo:17:43
Eipä nuo saa palaa parkkien kanssa.

Moottoritilan sulakerasialta löytyy yleensä tyhjä sulakkeen paikka; johon tulee "kytketty" virta.
Sammuttava herätä sitten parkeilta.

Itseasiassa saa.

Suomessa saa olla kahta kytkentää:
1. palaa pelkät huomiovalot edessä
2. palaa huomiovalot ja parkit edessä ja takana.

"Huomiovalaisimien yhteydessä saa palaa seuraava valoryhmä: takavalot, rekisterikilven valo, etuvalot (parkit)."

#23
2007 mallin golffeissa/jetoissa/octavioissa tuo muuttuu niin, että nyt syttyy vakkarivalo vasta kun vakkari on aktiivinen.
Sitä vanhemmissa palaa typerästi kokoajan kun vakionopeudensäädin on päällä, vaikka ei aktiivisena.

Vaatii vähintään mittariston vaihdon, voi vaatia jonkin kontrolliboxinkin.
Octaviassa riitti uudempi mittaristo.
#24
1. Tarkasta virta.
2. Tarkasta akun virta (joitakin laitteita otetaan pois käytöstä kun akku on vähissä)
3. Tupakansytyttimen valo on erillinen tupakansytyttimestä.
#25
Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 28.10.12 - klo:18:05
On. Ainakin Bilteman valikoimissa; miksei siis löytyisi myös muualtakin..?  ???  ::)

Ja tänäänkin tuolla kahden auton renkaat vaihdettu. Oikein hyvä peli kun pari kertaa vuodessa tarttee.

#26

MZ-4
Bmw Z4 M coupe.
Löyty kilvet.com:sta tämäkin.
#27
Lainaus käyttäjältä: humppaleka - 21.10.12 - klo:10:43
Olen samoilla linjoilla, koska olen kuiteskin nähnyt sen auton ihan itse (kroatiassa). Ei se keula tuon näköinen ollut. Merkki löytyi suoraan pellistä, ei kromilistan sisältä.

Se minkä olet nähnyt oli tuon kuvauksen mukaan Skoda Rapid. Eri automalli.
#28
Lainaus käyttäjältä: tommyt - 21.10.12 - klo:10:21
Todennäköisesti videon Octavia on vanha kolariauto mihin on autotallissa asenneltu uuden Jettan keula ym. osia, Superbin maski ja saumoja on siloteltu mustalla sähkömiehen erkkarilla. Case is closed.  :)

Trollface Trololo
#29
Kyllä tuosta voi jo isommankin vedon laittaa, että on oikea III-malli.

Ei mikään ihmeelinen, mutta eipä vw ole ihmeellisiä (pirteitä tai vähemmän tylsiä) malleja vähään aikaan tuonut.

#30
Yeti / Vs: Rs polkimien vaihto
16.10.12 - klo:09:50
Toimii normaalisti, kunhan on oikeaa mallia. (DSG:ssä kick-down)
Eli ei tarvitse koodausta.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy