Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jjj84

#1
5kk ja 5tkm takana -22 1.5tsi e-tec dsg oculla. Vain muutama häröily sattunut kohdalle, muuten toimii moitteettomasti.
#2
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 16.09.22 - klo:07:51
TMBJF73TXD9012501

Keyless entry löytyy varustelistasta
#3
Valmistenumeron takaa tuon tiedon saa kaivettua.
#4
Juu ei vedä sähköllä mutta rullailee todella paljon kone sammuneena, kunhan malttaa antaa autolle mahdollisuuden siihen. Tai jos avustaa ajossa, ei sitä pysty havaitsemaan mitenkään.
#5
Varastontyhjennys, 100 â,¬.
#6
Mittaristossa on vikakoodi, ei näy kuin testerillä. Eli vielä myynnissä, hinnasta voidaan keskustella kiinnostuneen kanssa.
#7
Jarrut kuntoon kesäkai...
#8
Edelleen kaupan, hinnasta voidaan aina neuvotella.
#9
Passat B8 (14-) / Vs: Passat TSI 280
06.02.22 - klo:14:12
10 litraa on vakiokulutus omassa ajossa. Motarilla menee lähemmäksi 9 litraa, maantiellä noin 8.

Oma on APR ohjelmointi koneessa ja laatikossa. Jos ajaa Ecolla, eli vastaa lähes ohjelmoimatonta D pykälää, silloin 10l putoaa 9l lukemaan.

Ja polttoaineena vain 98 jolle ohjelmat on tehty. Ajoa takana noin 40tkm.

ESC sportin saa ohjelmoitua samaksi kuin R malleissa, eli ESC off.

Auton luonne muuttuu täysin moottorin ohjelmoinnilla ja vieläkin enemmän tekee vaihteiston ohjelmointi https://www.goapr.com/products/software/tcu_upgrade/parts/TCU-DQ250-MQB

Vakiona esim. S-asento on aivan kamala, päivitys korjaa nuo ongelmat ja kyllähän se 0-100 paranee sekunnilla. D taas ajaa autoa noin 2-3krpm välissä ja saa auton tuntumaan paljon vikkelämmältä kuin vakio D joka ajaa alta 2krpm jossa voimaa ei irtoa vikkelään.
#10
Passat B8 (14-) / Vs: Auton optimointi
15.01.22 - klo:16:19
DQ200 on speksattu kyllä 250Nm, mutta ei se sulake siellä ole. Noin 350Nm jälkeen alkaa sulake löytyä 1 vaihteen rakenteesta, jos oikein muistan heikoimman kohdan. Mutta vain tehtaan speksin ylitys ei sitä laatikkoa tule rikkomaan.

Mielipiteitä on aina että ei kannata, mutta kannattaako niille antaa mitään arvoa? Minun mielestäni kannattaa, softasin, kaikki kesti, suosittelen.

Se että mistä softansa hankkii, se on vaikeampi asia koska täällä harva ymmärtää niistä oikeasti mitään, mielipiteitä kyllä löytyy mutta ei faktoja.

Kakkosautona on 92kw1.4tsi dq200 golf softattuna perus bulkkisoftalla, noin 170hp/250Nm, on toiminut hyvin siinäkin. Jokaisen omistamani auton olen softannut ja kertaakaan en ole softan takia ongelmia kohdannut.
#11
Passat B8 (14-) / Vs: Auton optimointi
14.01.22 - klo:20:55
1.6tdi kestää tuon ongelmitta, samoin laatikko. Vakiokin voi mennä rikki. Ajelin vastaavalla setillä softattuna 100tkm ja kaikki vähäinen voima ulosmitattiin jatkuvasti. Softa sisään ja kovaa ajoa.
#12
Edelleen uutta kotia vailla
#13
Vm. 2017 Passatin mittaristo 3G0 920 790 B, mittaristossa vikakoodi: Chekcsum error. Ei vaikuta toimintaan mitään, toimii täysin, ulkoisesti moitteeton. Mittaristossa kilsoja noin 80tkm.



Tästä aihio digimittariprojektiin.

Hp. 100 â,¬

Tarkemmat kyselyt spostilla, jjj84 Ã,,Ã,,T netti.fi

#14
Passatin etusatulat ja kannakkeet 340 x 30 levyille, sopii golf 6/7 , tiquan, passat jne. MQB laitokset. Mukana Ferodon fdb palat ja oe jarruletkut passat b8. Satuloilla ajettu 60tkm, paloilla 5tkm. Sama satula mitä esim. Golf r käytetään, 1 mäntäinen rautasatula.

Kannattimet 3Q0 615 125 , 3Q0 615 126
Satulat 3C0 615 123 , 3C0 615 124
Letkut 5Q0 611 701 C

Kaveriksi näille tarvitset vain jarrulevyt, satulat menee bolt-on olka-akseliin.

150e
Turku

MYYTY
#15
Bora, golf, leon, octavia jne. ovat kaikki poikittaisella moottorilla. Passat, A4 ovat pitkittäin asennetulla koneella, ovat siis erilaisia.

Varaosanumero jossa vaihtuu yksikin numero tai kirjain, voi olla täysin erilainen osa.

Netti pullollaan 1.9tdi tietoutta, google.
#16
Pohjamuovi pois niin pääsee kiristimen momentin ainakin fiksaamaan.
#17
Omassa sama vika, eniten itse olen ajatellut sen johtuvan löysästä ilmastoinnin hihnasta. Muuttuvatilavuuksinen kompura on ns. tyhjäkäynnillä ollessaan pois päältä, päälle laitettaessa se alkaa vaatia voimaa hihnalta ja alkaa lipsua. Ã,,äni on suhteessa kelin lämpötilaan, eli kuumalla huutaa enemmän, suurempi tehon tarve  -> hihna lipsuu enemmän, hihnassa vika.

Kannattaa ainakin kokeilla kiristys ennen kompuran vaihtoa, olikos 6-7Nm momentti kiristimelle.
#18
Eikö 11 vuotias saa jo alkaa lahoamaan? ei näitä ikuisiksi ole tehty. Pesurin pumput on meidän olosuhteissa kulutustavaraa... tuohon käy takaiskuventtiiliksi aivan mikä tahansa markettiosa.
#19
Eikös tuo alempi pumppu ole tuulilasin pesurille, eli olisko tuo sitten jonkinmoinen takaiskuventtiili... eli ei liity pumppuun vaan oma osa jonka saa volkkarin tiskiltä. Jos varaosanuneron hakee niin löytää varmaan sopivat tarvikeosatkin halvemmalla.
#20
Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 28.11.14 - klo:13:22
Höpö höpö.  ::) Se lähtee edelleenkin vetämällä irti rungosta.

Vielä enemmän höpö höpöä.  ::) Kuva kertonee tarpeeksi...



Kyllä se vetämällä lähtee jos voimaa käyttää, mutta siinä on klipsu jota kuuluu raottaa. Pesurin suuttimen syvyyden voi säätää ja tämä klipsu vaikuttaa asennussyvyyteen.

Ja näköjään on alkupään bg jossa on vielä kannellinen, uudemmissa on erilainen systeemi kuten seuraavista selviää:

https://www.youtube.com/watch?v=mOR71nTLft4

Ja tässä valokuva

#21
Kun oma auto uitti pelkääjän puolen lattiaa edestä taakse asti, oli syyllinen kattoluukun vedenpoistoletkun irtoaminen a-pilarin sisällä, sieltä vesi johdetaan johtosarjan paikkeilta ulos. Eli vesi valui a-pilarin sisään ja sieltä sisäpuolelle. Letku oli ajan myötä kutistunut ja kovettunut, sen vuoksi irronnut. Korvasin sen uudella letkulla katolta asti ja vedin kunnolla ulos pilarista ja näin katosivat omat vuoto-ongelmat.
#22
Jos vuotoa tulee, vaikkei pesureita käytä, ei vika ole tuossa suuttimen tiivisteessä, vaan todennäköisemmin letkuissa tai suuttimen rungossa. Yleisesti suuttimen runko hajoaa jos on päässyt talvella jäätymään. Suutinosa on kiinni klipsulla rungossa, ruuvarilla pitää raottaa yhtä klipsua ja sitten suuttimen saa vedettyä irti.

Passatissa pesurin kansi on kiinni puskurissa, ei suuttimessa, on nivelöity kiinni puskuriin.

Mulla on toimivat vasen ja oikea pesurin runko ylimääräisenä, 20e + pk, privalla lisää jos tulee tarvetta. Tiskillä nuo ovat 60e/kpl.
#23
DPF ja katalysaattori lienee tuossa koneessa samassa paketissa, suodattimen kun poistaa niin lähtee kattikin ja siinä syy hajuun.
#24
Valmistenumero tarkastataan konehuoneesta jossa se on kaiverretuna peltiin ja löytynee myös kuskin a-pilarista löytyvästä tarrasta.

Todnäk huoltokirja ja tarra ovat vääriä, rekisteröitäessä ja  määräaikaiskatsastuksessa katsastaja vertaa joka katsastuksessa valmistenumeroa ja rekisteritodistusta ja olisi varmasti tuon 3v aikana tullut esille.

Huoltokirja lienee siis väärennetty ja historia muutenkin lienee kyseenalainen autolle. Merkkiliikkeestä voi kokeilla kysellä valmistenumerolla huoltohistoriaa, että täsmääkö huoltokirjaan.

Palauta auto jos löytyy vilppiä, nykyisellä kuluttajansuojalla onnistunee helposti. Ja ilmoita toki myyjälle asiasta heti huomenissa, ettei kaikki täsmää.
#25
Passat 3B/3BG (96 - 05) / Vs: Pumppusuutin
02.08.14 - klo:23:37
Ebay.de, kunnostettuja suuttimia noin 300e, miksi ostaa käytetty samalla hintaa suomesta... pitää olla sama bosch osanumero kuin vanhassa suuttimessa. Erona noissa on suutimen kärjen koko ja mahdollisesti solenoidin tyyppi.
#26
Ei ole limpissä jos ahtaa, kun vikatila on päällä, hyvä että auto jaksaa edes liikkua... eli jotakin siellä on vialla, mutta ei auto vikatilassa ole.
#27
Hae suosiolla ne how-to ohjeet kuvien kera, muuten olet pulassa tuolla tietämyksellä :) Saadaksesi vanhat pois tarvitset puristimet, säädettävien kanssa et. Mutta ei siinä kaikki... etsi ne ohjeet.
#28
Netti on täynnä how-to ohjeita golffiin, 2-3h jos tietää mitä tekee.. uusintaan etupään yläpään laakerit ja takapään iskarin pohjauskumit pölysuojineen. Ja vakaajan tangot avaa vakaajan päästä, ei tukivarresta, ne kun voivat olla kovaakin jumissa ja menee pultti poikki.
#29
Golffissa riittää 30-40mm madaltava ettei ole enää aivan traktori. Golffin perä ei putoa yhtä alas kuin passatissa, golffissa kiinteä ok, passatissa ei.. molemmat on pihassa ja passatin takapää vetää huomattavasti alempana. Tosin on myös kokemus toisesta passatista, jossa taas perä jäi weitecilla hyvinkin ylös. Kokeilemalla selviää.. säädettävä on ainoa oikea vaihtoehto jonka kanssa säästyy harmailta hiuksilta.
#30
Virrat pois ja uusi yritys..? Ei kait tuota lukkoon saa, safesta pääsee pois oikealla koodilla. Valikkoon pääsee ottamalla virrat pois tai sitten näppäinkombolla, jonka google kertonee, ulkoa en muista.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy