Audi A4 (B8) 3.0 V6 TDI (DPF) 176 kW Quattro, manuaali
Moottorikoodi: CCW
Vuosimalli ja kilometrit: 2008 / 200 tkm
1. Hankinnassa mahdollisesti A4 Avant otsikon mukaisella tekniikalla. Muutama polttava kysymys heräsi koeajon jälkeen:
Kovassa kiihdytyksessä kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle, niin etupäästä kuuluu ilkeä paukahdus. Lieneekö kyseessä moottorin kuluneet kumityynyt / kannakkeet vai voiko kyseessä olla jokin fataalimpi ongelma, kuten voimansiirtoon liittyvä vika?
2. Auto tärisee tyhjäkäynnillä mielestäni poikkeuksellisen paljon. Voiko edellä mainittu ja oletettu kannakkeisiin liittyvä kuluma aiheuttaa tyhjäkäynnillä ylimääräistä resonanssia? Tärinä on siis luokkaa, että kolikot ja hilppeet keskikonsolissa kilisee ihan kunnolla. Vai onko kova tärinä tyhjäkäynnillä tän koneen ominaisuus?
3. Hiljaisella nopeudella kun testasin kääntösädettä asfalttikentällä, niin ratin ääriasennossa ohjaus / voimansiirto snadisti “juristi” " onko jatkuvan nelikon ominaisuus? Samalla kuului jotain pientä kolinaa alustasta. Johtunee kuluneista koiranluista, tukivarsista tai muusta...
4. Ymmärtääkseni tällä kokoonpanolla pitäisi päästä aika pitkälle pelkillä öljynvaihdoilla ja kuluvien osien huolloilla. Mekaaninen Torsen-nelikko lienee menevän ihan omalla painollaan, kun ajaa voimansiirtoa kunnioittaen? Onko tämän kanssa kuitenkin pienellä todennäköisyydellä henkisesti varauduttava jakoketjun vaihtoon tai / ja johonkin muuhun kalliiseen toimenpiteeseen?
Kiitos, jos joku jaksaa tähän vastata!
Moottorikoodi: CCW
Vuosimalli ja kilometrit: 2008 / 200 tkm
1. Hankinnassa mahdollisesti A4 Avant otsikon mukaisella tekniikalla. Muutama polttava kysymys heräsi koeajon jälkeen:
Kovassa kiihdytyksessä kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle, niin etupäästä kuuluu ilkeä paukahdus. Lieneekö kyseessä moottorin kuluneet kumityynyt / kannakkeet vai voiko kyseessä olla jokin fataalimpi ongelma, kuten voimansiirtoon liittyvä vika?
2. Auto tärisee tyhjäkäynnillä mielestäni poikkeuksellisen paljon. Voiko edellä mainittu ja oletettu kannakkeisiin liittyvä kuluma aiheuttaa tyhjäkäynnillä ylimääräistä resonanssia? Tärinä on siis luokkaa, että kolikot ja hilppeet keskikonsolissa kilisee ihan kunnolla. Vai onko kova tärinä tyhjäkäynnillä tän koneen ominaisuus?
3. Hiljaisella nopeudella kun testasin kääntösädettä asfalttikentällä, niin ratin ääriasennossa ohjaus / voimansiirto snadisti “juristi” " onko jatkuvan nelikon ominaisuus? Samalla kuului jotain pientä kolinaa alustasta. Johtunee kuluneista koiranluista, tukivarsista tai muusta...
4. Ymmärtääkseni tällä kokoonpanolla pitäisi päästä aika pitkälle pelkillä öljynvaihdoilla ja kuluvien osien huolloilla. Mekaaninen Torsen-nelikko lienee menevän ihan omalla painollaan, kun ajaa voimansiirtoa kunnioittaen? Onko tämän kanssa kuitenkin pienellä todennäköisyydellä henkisesti varauduttava jakoketjun vaihtoon tai / ja johonkin muuhun kalliiseen toimenpiteeseen?
Kiitos, jos joku jaksaa tähän vastata!
