Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - TurboDI

#1
Superb III (15-) / Vs: Superb III 2015
26.03.16 - klo:09:35
Nyt se sitten saapui, 1,4  tsi combi tomaatti, pitkän odottelun jälkeen! Ensimmäinen 100km takana. Täytyy sanoa, että olen kyllä todella tyytyväinen. Ainut mikä alkoi harmittamaan, että tulikin valittua nastarenkaat kitkojen sijasta. Sen verran häiritsevästi tulee nastojen ropina kabiiniin. DSG oli jo hyvä kymmenen vuotta sitten, nyt se on loistava!
#2
Paine-eroanturi vaihdettu ja taas näyttäs wörkkivän.
#3
Käytetty taas pajan lukijalla. Enää ei anna nollata koodeja. Tuhkaa 64g ja täyttöaste 15%. Asentaja oli sitä mieltä että halvin testaus on vaihtaa anturit, ottamatta kantaa siihen että tuleeko sillä kuntoon :o
#4
Paine-eromittaus--inlet paine korkea
Tommosta se kone luki, häiriö nollattu. Mutta tässä illan mittaan sama valo tauluun. Täytynee viedä rassi tarkempaan tutkintaan kunhan ehtii.  :(
#5
Ahaa, sehän vois täsmätä, pirssin kilsat on 315tkm. Täytyy pyrkiä huomenna koodarin pakeille. Minkäslainen projekti tuo pöntön tyhjennys on?
#6
Tosiaan hiukkasloukusta oli kyse ;). Mottorityyppi on BMP.
#7
Oisko kellään vinkkejä mikä tätä vaivaa? Otsikon mukainen keltainen valo tauluun ja polttoainetta vaikuttaisi menevän normaalia enemmän. Pakokaasujen haju muuttunut melkoisen pahaksi. Auto on -06 2-litranen tdi, mahtaako näissä olla pdf:ää?
#8
Passat 3C (05–10) / Vs: Webasto
20.01.14 - klo:20:19
Jo on merkillisiä värkkejä nämä... Oma ongelmani on, että kellosta värkki ei käynnisty, sytyttää/savuttaa kyllä mutta ei jää päälle. Savun hälvettyä konehuoneesta kuuluu hulinaa pari minuutti. Akku pitäisi olla kondiksessa. Auton käynnissä ollessa toimii mielestäni normaalisti. Vuosi sitten värkki remontti makso 726â,¬, ei enää huvittaisi maksaa.
#9
Tunnistinhan se sökö oli, mutta mikä sen rikkoi oli absin kehärengas, joka oli aivan ruosteessa ja halkeillut. Mitä hyvää tässä oli niin pyöränlaakeri oli myös mäsä. Kehää pelkästään kun ei  voi vaihtaa laakerin runkoon.
#10
Emäntä käytti piuhassa. ABSin pyörätunnistin on kuulemma vaihtokunnossa. Ens viikolla saa osat, saas nähä.

Sähkönen ohjaustehostin otti kipeää akun irroituksen yhteydessä eikä palautunut ennen kun ajoivat uuden softan sisään.
Vaikka juurikin näin on ollut aikaisemmin akkua räpeltäessä kuten Vankka sanoi.

Akun kunnosta en tiedä, pitäs olla kunnossa, puolivuotias.

#11
Passat 3C (05–10) / Passat jarrut
19.11.13 - klo:22:30
ESPi meni pois päältä, näytössä parking brake failure, vaikkakin vaikuttaisi toimivan ja sitten meni vielä ABSit. Noh, akun kenkää irti ja toivomaan parasta. Virtojen päälle saannin jälkeen meni vielä ohjaustehostin mykäks. Neljäs vika kuukaudessa, alkaa huvittamaan ihan tosissaan!
#12
Sauma löytyi ennen kattia, vaihdettiin liitoskohtaan muhviklemmari ja takapönttö hitsattiin. Ei tullut konkurssi,70e makso.
Saa nähä kestääkö.
#13
Tätäpä itsekkiin kattelin. Eipä tuo menoa näytä haittaavan, vähän valoissa tupsahtaa tuoksut kabiiniin ja tankillisella pääsee 100km vähemmän. Mahtaiskohan korjaus onnistua jollain klemmariputkella tai muulla vastaavalla, onko kokemuksia?
#14
2.0 tdi -06 pakari poikki viimeisen pöntön läheltä (en ole vielä tarkemmin tutkinut). Onko kallis osa ja tuleeko vaikeuksia jos ite vaihtaa?
#15
En ole kuullut että kenelläkään ainakaan parempaa suuntaan olisi mennyt...
Itsellänikin tosiaan viat alkoivat (muistaakseni) kovien pakkasten tultua, mene ja tiedä sitten.
#16
Paljon sulla on ajettu? Ilmeisesti tämä tauti iskee n. 200tkm ajettuihin pasuunoihin suht. herkästi.
Itselläni virta-avaimella vapauttaessani rattilukon, ratti heilahti normaalia enemmän ja sitten tulikin SCLD näyttöön.
#17
Voivoivoi :'( Reipas 700e köyhempänä... Hehku paskana. Vaihdetaan ainoastaan koko palopesäelementin kanssa.
#18
Eli -06 2.0 tdi ja webasto on 5kW tehdasasenteinen, kello asennettu jälkikäteen. Vikakoodeja en ole vielä ehtinyt käydä luetuttamassa. Weba ei lähde käyntiin ajonkaan aikana automaattisesti eikä manuaalisesti kellosta. Kun oli 5 astetta pakkasta, meni veden (90C) lämpiämiseen pieni ikuisuus.
Manuaalisella käynnistyksellä kellon takaa kuuluu naksetta joka kerta parisen minuuttia, mutta joka n. kymmenellä yrityksellä/satunnaisesti puhallin lähtee pyörimään.
#19
Eli webasto ei toimi. Uuden akunkin vaihdoin. Manuaalisesti kun yrittää käynnistää, kuuluu vain naksetta pari minuuttia. Mitään muuta ei tapahdu, ei edes yritä savuttaa. Voiko johtua kesäkiisselistä vai oisko jokin kalliimpi ongelma?

Oisko webasto mennyt "lukkoon"? Mistähän paikalta sulake mahtaisi löytyä?
#20
Luukku lähtee maalaukseen. Mites helposti tuo variantista irtoaa, tarvitseeko erikoistyökaluja, onko johtosarjoissa spesiaalihankaluuksia?
#21
Mulla sama auto sama vaiva. Sen ainakin tiedän, että omassani EGR vuotaa jostain tiivisteestä, uskoisin että haju on sieltä peräisin. Mutta kerrankin semmoinen vika joka ei haittaa AJOA!!
#22
Jees, mutta mikä sitä kompuraa vaivaa kun tosiaan ehtii tovin jo ajella(ilm. AUTO-asennossa) ennenkuin lähtee päälle.
#23
Passat -06 2.0 dsg
Kun puhaltimen laittaa täysille, niin menee muutama minuutti kun ilmastoinnin kompura menee päälle. Alkaa puhaltamaan kyllä kylmää, mutta kun se haisee sukkahielle... Sama homma kun viime kesänä, vaikka käytin vehjettä Vianorilla ilm.huollossa--> silloin kylmäainetta lisäsivät n. 100g ja samalla yrittivät korjata vikaa spraypullollisella jotain ilm.laitteen puhdistusainetta.
#24
Ruotsin tuonti passat meni korimaalaukseen 4 vuotta vanhana ja jälleen kupruaa kylkilistojen välistä. Eli loppuvuodesta jälleen pajalle ja takuun piikkiin.
#25
Autona passat 2.0 TDI -06 pd.
Kesä (renkaat 225/45/17)

Matkaajossa n. 5l
Sekalainen alle 6l
Kaupunki 6.5-6.7l

Talvi (renkaat 205/55/16)

Matkaajossa alle 5l
Sekalainen n. 5.5l
Kaupunki n.6.5

Lukuarvot on ajotietokoneesta, joka taitaa näyttä pari desiä liian vähän.
Sen olen huomannut, että talvella polttoainetta kuluu huomattavasti vähemmän, johtunee renkaista ja nopeusrajoituksista. Meidän taloudessa suurinosa ajosta on "sekalaista matka-ajoa", ajotietokone taitaa näyttää keskikulutukseksi 5.4l.
#26
Pissanestettä kyllä tulee... Mistä löytyy varasulakkeita?
42 näytti olevan ehjä.
#27
Otsikon mukainen ongelma. Menikö moottori vai sulake? Mistä mahtais löytyä sulakkeen paikka, kun ei svenskatalare oikein taivu (tuontiauto). 2.0 tdi variant -06 highline.
#28
Vihdoinkin Kaara taas toimii kunnolla. Vika oli Killeririn mainitsemassa rattiakselinboxissa. Hintakin remontilla oli tuo 400e (Laakkosella).
Kiitoksia kaikille.
#29
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=13756

Jos tässä nyt on linkin mukainen vika, niin onko tietoa, riittääkö/käykö pelkkä piirilevyn vaihto(halpa) vai meneekö kaikki vaihtoon akselia myöten(kallis)?
#30
Auto käytetty piuhan päässä tänään. Pikadiaknoosi oli:3 käynnistyksenestoon liittyvää vikaa muistissa-->toimenpiteinä kuittaus. No, johan toimi jo useita käynnistyksiä, mutta kun auton ajoi hallista pihalle ja kävi tiskillä turisemassa, viat palasivat plus näyttöön steering column lock defective (tai jotain sellaista).
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy