Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - habbe

#1
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 23.11.16 - klo:21:09
Mulla Discover Pro näyttää jonkun nopeusrajoituksen, joko kartalta tulevan tai liikennemerkistä tulkitun. Aika hyvinhän tuo toimii, ja toimisi vielä paremmin jos Suomen kartta-aineistossa olisi nopeusrajoitukset oikein koodattu. Nyt tosiaan joillekin teille on koodattu väärä nopeusrajoitus kartta-aineistoon.

Se olisi vielä hyvä parannus, jos jostain näkisi, onko ko. lukema karttapohjalta poimittu vai luettu liikennemerkistä. Ajoittain on tilanteita, että ei ole varma nopeudesta, mutta juuri tuosta kartta-aineiston paikkansapitämättömyydestä johtuen ei oikein uskalla luottaa mittariston näyttämään lukemaan. Jos vaikka nopeus onkin luettu virheellisestä kartta-aineistoista...

Mielestäni olen kuullut, että ainakin jollain valmistajalla liikennemerkistä voi päätellä, kummasta lähteestä lukema on. Mutta ei vissiin Volkkarissa?
#2
Lainaus käyttäjältä: Mikav - 11.11.22 - klo:09:20
Toki logot ilmestyy, mutta ei ne kyllä päivity. Bassoradiolla on KissFM-logo, MeNaiset on Aalto-logolla jne. Itsellä 0306 juuri päivitetty eli sekään ei vaikuta asiaan selvästi.

Juuri näin. Eli vaikka kanavan nimi ja logo on muuttunut, ainoa vaihtoehto on se vanha logo. Tai jos ei halua käyttää sitä, niin sitten on tyhjänä.

MIB2.5 toimii eri lailla, koska siihen ilmeisesti voi ladata päivityksiä SD-kortilta. MIB3:ssa ainoa tapa lienee netin kautta.
#3
Onko kukaan muuten saanut missään yhteydessä radiokanavalogoihin päivityksiä? Tuntuu aika hölmöltä, kun puolet suosikki radiokanavista on ilman logoa näytöllä :/ Luulisi, että vuonna 2022 jotkut radiokanavalogot olisivat ihan päivän selvä juttu. Ei toki mikään ns. iso ongelma, mutta ihmetyttää silti. Aiemmin niitä pystyi ilmeisesti importoimaan itse SD:ltä, mutta sekään ei onnistu enää. Ei myöskään huollossa tehdyt päivitykset ole tuoneet puuttuvia logoja näkyviin. Puuttuu mm. Hitmix, Me naiset, Ysäri, Kasari jne...

Oma auto Passat -19 ja MIB3:ssa taitaa olla versio 0256.
#4
Uudessa Passatissani on mukautuva vakionopeudensäädin, joka osaa lukea mm. nopeusrajoitukset ja säätää nopeutta niiden mukaan. Se osaa ottaa myös navidasta huomioon mm. jyrkät mutkat. Luin mielestäni aiemmin netistä, että jos nopeusrajoitus on 80 km/h ja olet asettanut sen +5 km/h (eli arvoon 85 km/h), niin kun se sitten lukee uuden nopeusrajoituksen vaikkapa 60 km/h, se osaisi säilyttää tuon määrittelemäsi marginaalin/poikkeuksen. Eli uusi vakkarin asetus olisi 65 km/h. Nyt näin ei käy vaan se säätää nopeuden juuri siihen, mitä nopeusmerkissä lukee. Tuo on ärsyttävää, koska kun auton nopeus on 60 km/h, se on oikeasti noin 56 km/h. Ja vastaavasti 80 km/h on noin 75 km/h, joten tietyn verran yläkanttiin nopeutta olisi hyvä saada.

Vai onkohan niin, että tuokin on vain koodattu Suomessa pois päältä...
#5
Sain tuossa joulukuun alussa käyttööni ihka ensimmäisen Volkkarini, uuden Passatin. Siinä on tuo MIB3 -infojärjestelmä.

Kovasti ihmettelen sitä, että kun siinä on niitä käyttäjäprofiileja, niin niiden lataaminen on useimmiten tuskallisen hidasta (lataus/synkronointi suoritetaan aina, kun laitteen kytkee päälle). Profiilin latauksen aikana ei pysty laitteella tekemään mitään... Ei säätämään/kuuntelemaan radiota, ei tekemään asetuksia, käyttämään navigaattoria eikä mitään muutakaan. Ilmeisesti laite yrittää ladata netistä palvelimelta niitä profiilitietoja, mutta jos auton datayhteys on huono (autossa sisäänrakennettuna eSIM), sehän ei toimi. En ole löytänyt myöskään keinoa, miten tuon latauksen voisi keskeyttää ja saada laitteen jälleen käyttökuntoon.

Käytänössä usein joutuu ajamaan jonkun matkaa ensin kotipihasta, jotta yhteys alkaa toimimaan ja säätämään esim. navigaattoria vasta sitten. Kohtalaisen ärsyttävää  >:(
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy