Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Skylark

#1
Tiedän.Remmi liian löysä ,kun ohjainrulla  väärässä paikassa  :D
#2
Tietääkö joku mikä jippo on kiristimen perussäädössä? Viisari ei liiku vaikka kääntää myötäpäivään 30mm:n  lenkki avaimella.  Voiko olla uusi ja vanha rikkinäisiä?
#3
Lyhty olis pöydällä.Tietääkö kukaan kuinka säätömoottori on kiinni? koitin varovasti pyörittää/nitkuttaa vailla tulosta.
#4
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 20.09.22 - klo:12:42
viimeistään siinä vaiheessa kun muissakin napeissa palaa valot, mutta päiväajovaloasennossa päiväsaikaan ei välttämättä pidäkään olla valaistuna.

Juu palaa siinä sittenkin. Vaikea uskoa että molemmat moottorit olis sököjä ? ja kun lyhdyn irrottamiseen pitää puskurikin poistaa , ja moottoreita ei saane irti  lyhdyt paikallaan,vaikka ne näkyykin ruuvattavan luukun alla ?  Kai se on korjaamolle vietävä.  -On nämä "nykyautot" kivoja ajaa mutta ikävä korjata.
#5
Lainaus käyttäjältä: Marko - 20.09.22 - klo:10:39
Meneeköhän umpiot vaihtoon?

Pitääpä antaa niiden moottoreille hyppyvirtaa ja kuunnella huriseeko.  Pitäisköhän kojelaudan säätönamiskassa palaa valo mittarivalojen seuraksi? Tuossa ainakin pimeänä....
#6
Kappas.Löytyi vikakoodi:  U10BA00     Local data bus. No communication
#7
Tulipa korjauskehotus valojen korkeudensäätöjen toimimattomuudesta (Halogeenit).Pikasella googletuksella saman sulakkeen takana kun tutkat,ja ne toimii.  Olisko vinkkiä mistä lähtisi hakemaan vikaa?
#8
Mikähän varoitus/imoitus mahtoi näkyä mittaristonnäytöllä hetken (Ambition)?  siinä oli auton figuuri takaapäin jonka alla iso hakanen/nuoli.  Logo ilmestyi taajamassa,tyhjässä risteyksessä. Joitain sekunteja näkyi. Vakkari ei käytösssä. Vai näinkö juhannusnäkyjä..... :D
#9
Otin siihen can-boxin virtajohtoon "hyppyvirran" erillisestä akusta sähkökynällä tehtävää tarkastusta varten. -Toimii.
Vedän sen + johdon eteen sulakeboxiin mihin tulee jatkuva virta. katotaan sitten tuleeko herjauksia?
#10
Tuo on yleismallinen sähkösarja (Steinhof SMP-2E) ,jonka ohjeetkin tietty yleismalliset :D. Sen mukaan jatkuva virta joko akusta tai mukana tulleella rosvolla "sopivasta"? 4mm2:n johdosta. Mutta että sulaketaulussa siihen tarkotettu pinni (38)?  Tai sitten ohjeen mukaan akulle.kai sieltä jostain läpivienti mahdollisuus ilman poraamista?     
#11
Vetokoukun sähköjä -14 Octaviaan kytkeneet ,mistä ootte ottaneet jatkuvan virran? Jos muualta kun suoraan akusta? 
#12
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 07.04.22 - klo:12:09
Kyllä jakohihnavaurioissa yleensä on riittänyt kannen remontointi tai vaihto uuteen ??? Keinuvivut ja venttiilit on suunniteltu siten, että ne antavat periksi ja männät ja kiertokanget eivät vaurioidu.

Ehkä korjaamolla haluavat pelata varman päälle ja lisäksi maksimoida tulot…

-99 Diesel pösössä vain keinuvivut murtuivat em. tapauksessa. Turhaan käytettiin kantta irti ja koneistamossa koeponnistuksessa.
#13
Kiitos. pitääpä kysellä kuka koodailis täällä päin. Octavia on -14.  Edellisessä manuaali vaihteisessa ei niin häirinnyt, kun lyhyissä pysähdyksissä kytkin pohjassa ei sammu. 
#14
Octavia III (13-19) / Start/Stop ohitus?
21.02.22 - klo:16:12
Onko kokemuksia kyseisen varusteen eliminoinnista?   .....Automaattinen heräte napille "hyppypiuhalla virtalukosta" jos ei muuten?
#15
Rahalla saa ja hevosella pääsee  :D.   Tilasin Black Friday huumassa Skruvat.fi:stä  halavalla steinhoffin kiinteän koukun ja sähkösarjan.  Sama koukku oli ex .III:ssa,eli tuttu homma sen  :D
#16
On vetopainot otteessa. Nyt kun tarkemmin tavasin lyhyttä "Without multiplex-system/PWM" ohjetta,niin kyllä CAN-väylä? boxi tulee väliin,mutta siihen herätteet takavaloista rosvoilla.  Joskus laittanut ennenkin III:een koukun+sähköt,niin siinä tuli muutama johto eteenkin: sulakerasiaan tai rosvoilla johtoihin .  Mitenkään en koodaitellut,valot toimi kärryssä/vaunussa ok.Toki peruutustutka piipitti peruuttaessa jos kärry perässä,sen koodaus olisi varmaan huomioinut?   Molemmat pistokkeet 7-napaisia.
#17
Octavia III (13-19) / Vetokoukun sähköt
03.12.21 - klo:11:50
Voinko kytkeä vetokoukun sähköt "vanhanliiton" malliin rosvoilla takavaloista?  Autossa ei vetokoukku valmiutta
#18
Lainaus käyttäjältä: cannon - 01.11.21 - klo:13:18
Onko jollain varmaa (!!!) tietoa tarvitaanko akun vaihdon yhteydessä jotain koodauksia tms? Auto siis Octavia 1.4 vm. 2014. Jos siis vaihtaa alkuperäisen akun Excide EK700 70ah:een.

En ole akkua vaihtanut,mutta miinusnapa oli pari päivää irti.  Käynnistyksen jälkeen "kaikki" valot paloi mittaristossa mutta sammuilivat muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen.

Onko jossain netin syövereissä huolto ohjelmaa?   Jakohihnan vaihtoväli 120tkm/6v?
#19
Tarkoitat "Service now" ilmoitusta?  Käsittääkseni ei onnistu ilman sopivaa testeriä
#20
Octavia III (13-19) / Vs: Tulpanhattua?
16.08.21 - klo:17:35
Eipä paikallisista varaosaliikkeistä,mutta Autodoc.fi  :stä  sai. Taas pelittää ilman nykimisiä
#21
Octavia III (13-19) / Tulpanhattua?
02.08.21 - klo:14:16
Tulppien vaihdossa (1,4 TSI) ainakin yksi tulpanhattu sai kipeetä. saakohan  jostain pelkkiä hattuja,vai myydäänkö vain pakettina puolan kanssa?
#22
Sedaniin sain apua YouTubesta.Eiköhän farkkuunkin? Sedanissa takavalot pois,siellä muutama ruuvi,sitten takapyörän takaa ja puskurin alareunastaa  auton alta.....muistelisin,kun vetokoukun asensin.
#23
Puolikuntoiset Nokian kitkat 205/60x16. On hiljaiset ja muutenkin käypäset normi ajoon.  Lauantaina ajoin tod.rankkasateessa (siis todella) 100km/h. Hengissä ollaan ,eikä edes luistonestovalo vilkkunut vesilätäköissäkään.
#24
Homma tehty,ilman erikoistyökaluja. Olis ainakin nokkien lukittajista ja ehkä nokkarattaiden irrottamisesta ollut hyötyä hihnaa paikalleen väkertäessä. vanhan hihnan ollessaa paikallaan tein omia merkintöjä hihnaan/rattaisiin/runkoon,mikä oli  hyvä juttu
. -Ens kerralla viisaampana
#25
Katselin youtubesta jakohihnan vaihdosta em. 2012-> moottoriin . Miksiköhän (kahdessa ainakin) hihnan vaihdon yhteydessä irrotetaan nokkien rattaat?  Onko nokkien/kampiakselin lukitustyökalu välttämätön jos merkitsee ajotuksen muuten?
Muihin merkkeihin mitä vaihdellut niin olen merkinnyt vanhaan hihnaan ja vastaavaan kohtaan rattaisiin merkit maalilla ja uuteen remmiin merkit vastaavien hampaiden kohdalle. 
#26
Varmasti merkkiliikkeellä erikoistyökalut.   "Ilmeisesti" sitten vesipumpun+remmin vaihto ei synkassa jakoremmin vaihdon kanssa?  "Ilmeisesti" koska mulla merkkiliikeen täyttämä huoltokirja, ja ainakaan jarrunestettä ei vaihdettu koskaan vaikka kuuluis huolto ohjelmaan,eli voi "unohtua" muutakin ...  ::)
#27
Onko kokemusta hihnan vaihdosta ilman nokkienlukitus työkalua?  Tietty jaon oikeellisuus merkittävä hyvin muuten.
Vesipumpun ja sen remmin vaihto samalla?   Autossa 107tkm mittarissa
#28
Kuuluuko huolto ohjelmaan ja milloin?  Tuolla ajettu 98tkm. eikä huoltokirjan mukaan vaihdettu koskaan.
Ei tosin jarrunestettäkään vaikka aikaisemmin huollettu Wetterillä!
#29
Tuttu kuittasi pois Bilteman lukulaitteella.
#30
Varmaa niin että huoltoon mentävä...tai sitten huoltelee jatkossakin itse, ja sietää käynnistyksen/sammutuksen yhteydessä pimpautusta ja "service now!" tekstiä .

Noista videoista ei apua kun ensimmäinen on II koppasesta ja toisessa resetoidaan "oil Change"  ilmoitusta.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy