Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - lassemk

#1
Käytin viime kuussa kesän lopussa hommatun octavian Vagenilla huollossa ja siellä huoltoneuvoja sanoi, että saa varautua että vaihdevalitsin hajoaa jossain kohtaa ja siellä saavat vaihdettua merkkaria edullisemmin korjaussarjan.

Katselin kuitenkin myskoda sovelluksen digital certificaten kautta huoltoja ja täällä näkyy takuun ulkopuolisena huoltona "Gear lever housing". Tarkoittaneeko ilmeisesti, että valitsinyksikkö on jo vaihdettu tammikuussa edellisen omistajan toimesta ja voin täten sivuuttaa huollon varoituksen? Auton mukana ei valitettavasti ole tullut mitään papereita mistään huoltokäynnistä.


#2
Kamppailin joskus vastaavanlaisen oireen kanssa. 2011 A4 2.0 TDI CAGA.

Ripeässä kiihdytyksissä hehkun valo välillä vilkkui, ei vikakoodeja ja muutoin käynti normaali. 120tkm/4v vanhasta jakohihnasta oli lähtenyt irti peräkkäisiä hampaita ja ilmeisesti kiihdytyksessä pääsi venymään sen verran, että jako oli pielessä. Vaihdettiin uusi jakohihna ja vika poistui.

Sinänsä vaarallinen vika kun hihna olisi voinut antaa periksi hetkenä minä hyvänsä, tyhmänä sillä tuli ajeltua kuitenkin pari kuukautta kunnes otin asiakseni käydä kaikki mahdolliset tekijät läpi. Vianetsintää hankaloitti juurikin se, ettei auto antanut mitään vikakoodeja.
#3
Myydään täydellinen setti retrofittaukseen, auto meni vaihtoon niin laitoin takaisin alkuperäisen soittimen ja näytön.

Alunperin Golf GTE:stä ja itsellä ollut 2017 Passat Alltrackissa. Eli ei mikään kiinan versio vaan volkkariin tehdasasennettu malli. Komponenttisuojaus poistettu ja uusin softa päivitetty.

Harman Automotiven MIB 2.5 yksikkö, 5NA035043, näyttö taas 5G6919606. Pro yksikkö säilöö kartat sisäisellä tallennusmuistilla ja kykenee näyttää kartat samanaikaisesti sekä näytöllä ja digimittaristossa.

Mukaan GPS antenni ja Piano black kehys Passattiin. Eli jos ei tehdasnavia ole entuudestaan niin saa navigoinnit pelaamaan. Adaptoinnit saa tehtyä omaan autoon OBD11/VCDS, kovin suuria muutoksia ei yleensä vaadi.

2024 kartat asennettu jo valmiiksi.

Hinta 900e. Kaupat Tampereella tai postitse. Satunnaisesti voi kulkeutua myös PK seudulle. Yhteydenotot yv, sitä kautta voidaan jatkaa sitten viestitse/soittelemalla.








#4
Lainaus käyttäjältä: angle - 21.08.24 - klo:07:22Eilen illalla sattumalta avasin my skoda ohjelman. No sielläpä oli ilmoitus, että "valot päällä". Menin katsomaan niin ei ollut valot päällä. Päivitin sovelluksen tilan niin poistui myös tuo ilmoitus. Mielstäni valot eivät jääneet päälle kun pari tuntia aiemmin jätin auton katokseen. Omituista.

Tuli vasta hommattua ocu IV ja eilen huomasin saman asian. Mulla monesti jää sovellukseen lukemaan "Parking lights on" vaikka valot ei todellisuudessa ole päällä. Jos sovelluksen kautta avaan ja lukitsen oven niin teksti katoaa, sovelluksen päivittäminen ei auta. En ole kokeillut onko vaikutusta jos disabloi coming home valot.
#5
Lainaus käyttäjältä: vag4life - 24.09.23 - klo:10:14
Ei kai Matrixien kanssa mitään lisävaloja tarvita.  8) 

Tuskin on tosiaan monia lisävaloja matrixin kylkeen isketty, tässä varmaan selitys miksi tietoa ei löydy. Mahtaakohan matrix + lisävalo yhditelmää saada edes toimimaan asian mukaisesti, kun autohan pyrkii aina pitämään pitkät päällä, siirtää vain valokeilaa vastaantulevasta/ edellä ajavasta autosta sivuun.

Eipä nuo matrixit mitään ihmeellisiä ole kun vertaa edullisempiinkin LED lisävaloihin. Ainakin passatin matrix valoissa saa toimimaan asianmukaisesti, eli automaatilla lisävalot ei käytössä, pakkopitkät ja väläytys ohjaa myös lisävaloa. Lapissa on kyllä tullut B9 audeja vastaan lisävaloilla, mutta ilmeisesti kaikkiin on sitten asennettu se väyläboksi ja käytetään aina pakkopitkiä. Matriisit on hyvät ja toimivat etelässä kun liikennettä on sen verran enemmän, lapissa ei hirveästi hyötyä tuosta adaptiivisesta valokuviosta.
#6
Lainaus käyttäjältä: jugih - 22.09.23 - klo:22:22
Sori ettei ole vastausta kysymykseesi, mut mitä tarkoitat tällä? Meinaatko ”leuchte” adaptaatiokanavia tms.?

Just näitä tarkoitan. Jos jollain olisi tietoa voiko näillä samoilla adaptaatiokanavilla saada heräte pihalle. Kukaan ei ainakaan ole tuntunut näillä foorumeilla kertovan että näin voisi tehdä.
#7
Syyslomalla olis tarkoitus asennella veljen -19 Audi A4:n keulalle lisävalot. Onnistuukohan näissä herätteen saaminen samalla tavalla, kuten MQB autoissa? Golf 7.5 ja passat B8 oon saanu BCM B23 pinnistä helposti herätteen ja sai saumattoman toiminnan myös DLA:n suhteen.

Yrittänyt joka puolelta löytää tietoa, mutta en löytänyt oikein keskusteluja. Tietääkö joku tästä jotain vai täytyykö hommata CANM8? Auto on eri puolella suomea niin en pääse edes vilkaisemaan ennakkoon löytyykö MQB tavoin vapaita ohjelmoitavia lähtöjä.
#8
Onkohan B8 passatin valojen suuntaus ihan itse tehtävissä? Olen aina ihmetellyt, kun lyhyet osoittaa melko korkealle. Tuli myös kokeiltua nyt dynamic light assistia (yleensä ajan pakkopitkillä), niin varjostus ei ihan osunut kertaakaan kohdilleen. Jos ajoin edellä ajavan takana, varjostus alkoi vasta auton jälkeen, eli pitkät porotti vielä täysiä edellä ajavaa ja heti auton vierestä alkaen kuvio poikki.

Jos on iso rasti itse tehtäväksi, onko suosituksia missä tampereella suuntaus voisi teettää (ei merkkari) ja arviota hinnasta? Auto -17 ja ns. parhaimmilla ajovaloilla. Suuntaus siis siten, että dynamic light assist olis käyttökelpoinen sen jälkeen.
#9
Ei ihan sama auto, mutta isän B7 Alltrack 2.0TDI alkoi kevyesti nykimään alkuun (yleensä) kylmänä noin kilometrin ajan, jonka jälkeen auto toimi täydellisesti. Jos auto seisoi puol päivää niin taas sama nykiminen. EGR vikaa siinä monesti epäiltiin, mutta se rajattiin pois. Vuoden päivät meni ja lopulta nykiminen pahentui ja tunsi myös normaalissa ajossa. Merkkihuolto vaihtoi autoon 2 suutinta ja homma korjaantui. Empä ikinä ajatellut, että noiden vaihdolle hintaa kertyisi 1700 euroa. Sinänsä outo, kun auto ei ikinä antanut vikakoodeja, jollain muilla laitteilla totesivat suuttimet viallisiksi. Autolla oli hädin tuskin ajettu silloin 300 tkm.
#10
Lainaus käyttäjältä: jppetteri - 02.09.23 - klo:18:07
Mikä siinä start-stopissa niin hirveästi harmittaa että se pitää eliminoida? Itsellä ollut autoissa vuodesta 2009 lähtien ja en ole kokenut mitään murhetta tai haittaa. Enemmän nykyään tulee ihmeteltyä, että miksikäs se moottori hyrisee vaikka seistään valoissa paikallaan, kun pitäisi olla sammuksissa.

Itseä ärsytti suunnattomasti se, että myös matka-ajossa moottori sammuilee koko ajan, parhaimmillaan löysäät kaasua hetkeksi, moottori sammuu ja hetken kuluttua joutuu kiihdyttää niin moottori käynnistyy. Kuinkakohan tervettä jatkuvat muutaman sekunnin sammuttelut oikeasti on moottorille, akulle ja starttimoottorille? Itse inhosin myös parkkipaikkaveivaamisessa kun moottori sammuu koko ajan. Sen lisäksi pysähdyt hetkeksi, jonka jälkeen on pakko käynnistää taas napista auto.

Eco coasting tuolla start stopilla oli hirveä kokonaisuus, välillä erittäin nykivää menoa ja tuon moottorin käynnistymisen huomasi aina selkeästi kun tarvi kiihdyttää nopeasti sen jälkeen kun rullailee hetken moottori sammuksissa. Puhumattakaan viiveestä ohitustilanteissa. Rullaustoiminnosta en muutenkaan tykännyt, kun kaasusta höllää, moottorijarrua ei ole vaan on jokaikinen kerta pakko näpäyttää jarrupoljinta. Talvella myös välillä on paljon pätkäajoa ja webastoa käyttäessä on jo valmiiksi välillä tiukkaa saada auto käyntiin. Mielellään annan ladata akkua kaiken ylimääräisen ajan moottorin sammuttelujen sijaan.
#11
Voin suositella tätä myös, oli ”vanhassa” 2018 golffissa ja nykyään ”uudessa” 2017 passatissa. Golffissa vaikka ohjelmoi jänniterajalla itse start stopin pois käytöstä, niin eco coasting oli silti käytössä start stop moodissa. Ainoa tapa jonka keksin oli tämä palikka väliin niin kaikista start stopin murheista pääsi eroon ilman jatkuvaa napin painamista.

Muistelisin että maksoin tästä 8, toimitettuna.
#12
Carlinkit 5.0 itsellä ja ei voi muuta kuin suositella. Mitään negatiivista ei ole tullut vastaan.
#13
Läheisen -12 passat 2.0TDI on tykännyt aina kuluttaa jäähdytysnestettä vuoden aikana sen verran, että putoaa max rajalta min rajan alle. Tätä tehnyt ainakin viimeiset 180tkm eikä ole muuttunut miksikään niin haluaisin olettaa, että on "normaalia".

Kuinka paljon sitä häviää jos tuollaisia ratkaisuja alat kokeilemaan?
#14
Auto vaihtui 2017 Passat Alltrackiin. Vanhasta uudemmasta golffista joka meni vaihtoon, jäin kaipaamaan isompaa lasista kosketusnäyttöä.

Autossa MIB2 3Q0035840B ilman navia. Ilmeisesti tuo 8" näyttö 5G6919605A on ihan plug and play? Mikä taas on halvin reitti jos haluaa MIB2.5 + 9,2" näytön? Onko joku tilaillut esim ebaystä?

Digimittaristo on valitettavasti 3G0920790B, eli navia ei tue, enkä mittaristoa ala vaihtamaan. Golffissa kartan sai mittaristoon, enkä sitä ikinä käyttänyt vaan Carplaytä soittimen kautta, sen vuoksi navi ei ihan välttämätön ole.

Netistä lukenut, että MIB2 + 8" näytöllä APP nappi ei välttämättä toimi, saako MIB2 softan päivitettyä tukemaan jos näin tapahtuu? Viimeisenä kyssärinä se, että yritin aktivoida 10 värin ambient valinnan samalla tavalla miten 2018 golffissa onnistui, jotta digimittariston väriä pystyy vaihtamaan, soittimelle tulee ainoastaan sliderilla 1 väri, sininen. Ilmeisesti tämä MIB2 ei tue useampia värejä?

Hyväkuntoinen 8" näyttö toimituksineen on noin 240-300 euroa ebaystä saksasta, katselin niin MIB2.5 näytön kanssa kiinasta taas saa jopa alle 700 euroa? Tällöin pienellä lisäsijoituksella sais toki navin soittimelle, en toki tiedä saanko omaan käyttöön juuri mitään lisäarvoa kuin isompi näyttö.
#15
Olihan sitä pakko vilkaista mitä oma -18 golffi näyttää.

Kytkin 1:
95.1 minus 97.1 must be greater than 2 mm,   9,0
97.2 minus 96.3 must be greater than 1 mm,   6,0

Kytkin 2:
115.1 minus 117.1 must be greater than 2 mm,      7,2
117.2 minus 116.3 must be greater than 1 mm,      4,1

Momentit:
Clutch 1 Adaptation basic charac. point 3 moment   220
Clutch 2 Adaptation basic charac. point 3 moment   220

Miten näitä pitäisi tulkita kun moottori on 1.5 tsi 130 heppainen jossa vääntö on max 200 Nm, mistä tuo 220 Nm tulee ?

Muuten numeroista päätellen autoa varmaankin uskaltaa varmasti pitää vuosia eteenpäin kytkimien puolesta. Osaako kukaan mutuilla minkälaisia mm lukemia on täysin uusilla kytkimillä? Jos jotakuta kiinnostaa, niin autossa on reilu 70 tkm mittarissa.

#16
Golf VII (12-) / Vs: 1.5TSI letkulämmitin
12.04.23 - klo:13:21
Korjataan edellisen viestin sanomisia kun taas kerran viisastui kun otti asiasta oikeasti selvää. Lämmitin kun tuli asennettua perstuntumalla.

Jos joku asentaa samaan koneeseen lämppäriä niin ehdottomasti kannattaa lämppäriltä tulevaan letkuun asentaa kun sieltä saa jonkinlaisen kierron moottoriin, toinen vesikierto ei käy ollenkaan koneen sisällä, se palvelee käytännössä ainoastaan välijäähdytintä/turboa. Ja senkin puolesta kennolta tulevaan niin ei tarvi nestettä kierrättää webaston ja kennon kautta ennen moottorille tuloa, neste ehtii viiletä matkalla kuitenkin jonkin verran.

Yksi asia vaan edelleen ihmetyttää, tässä koneessa ei ole enää termostaatteja vaan moottorin kiertoa ohjataan sähkömekaanisella säädöllä, ehdin jo testailla niin kansi lämpeää melko hyvin, lohko hieman huonommin, molempiin lähtee vesikanavat pumpulta. Osaakohan joku viisaampi sanoa mihin asentoon tuo GX33 säädin jää auton ollessa sammutettuna? Tuntuu muutenkin lyötyvän suppeasti tietoa sen toimintaperiaatteesta kun eri asennoilla suorittaa lämmityssyklin yms.

Asennus muuten onnistuu helposti kyseiseen kohtaan ilman mitään lisäletkuja yms, katkaisin olemassaolevan letkun ja lyhensin hieman, että mahtui lämmitin väliin. Letkukoko on juuri oikea TT-Thermon liittimiin. Asennus on noin puolen tunnin homma, kiinnikkeen tekoon meni taas hieman kauemmin kun tehtiin kerralla kunnollinen. Vaihteistossa oli käyttämätön M8 kierre johon pultattu kiinni.
#17
Lainaus käyttäjältä: Foxit - 12.04.23 - klo:12:56
Liittyy hieman moottorin kestävyyteen myös se että hihnakoneisiin pitää hihnan vaihto suorittaa säännöllisin ajoin. Eikös se ollut 6 vuoden/60 tkm välein näihin, riippuen kumpi tulee aiemmin täyteen? Tuosta olen kuullut että on yllättävän iso kulu tuo pelkkä hihnan vaihto esim. 1.4 TSI ACT -koneeseen. Omistajilta olen kuullut että jopa nelinumeroisia summia veloittaavat kyseisestä operaatiosta valtuutetuissa merkkikorjaamoissa. Sen kun jyvittää ajetuille vuosille niin alkaa tulee yllättävän paljon huolloille lisähintaa verrattuna kestävillä jakopään ketjuilla toimiviin moottoreihin.

6v on joo suositus, omassa 1.5TSI koneessa taisi jossain manuaalissa lukea 210tkm vaihtoväli, mutta suositus on suomessa 180tkm. Itsellä tulee tuo 6v ensi vuonna täyteen ja kysyin jo alustavasti hintoja, noin 550-600e töineen jos ei huomioi muita huoltotoimenpiteitä. En tiedä mitä hintoja merkkihuollot taas kysyy. Vesipumppuahan näissä ei vaihdeta jakohihnan yhteydessä kun on eri puolella konetta eikä sille ole ilmoitettu vaihtoväliä.

Onko VW konsernilla edes olemassa kestäviä jakopään ketjuja? Tutulla oli 1.4 TSI ketjukone ja siihen oli 200tkm mennessä vaihdettu ketju jo kahdesti.
#18
Golf VII (12-) / Vs: 1.5TSI letkulämmitin
11.04.23 - klo:08:31
Yksi syy tähän on se, että autopaikan vastikkeeseen kuuluu lämmityssähkö jolloin mielummin käytän sisältyvää sähköä sen sijaan, että lämmitän webastolla 2-3 kertaa päivän aikana. Työpaikalla on myös tolppapaikat. 30 minuutin lämmitys muutenkin tuntuu olevan liian lyhyt webastolla kun moottori lämpenee kehnosti. TT-Thermolla odotan huomattavasti parempaa lämmitystä jos antaa lämmittää 1-2h.

Asenneltiin TT-Thermo autoon, kinkkiseksi osoittautui ja tuli todettua, että webasto on melkein ainoastaan sisätilojen lämmittämiseen, ei moottorin lämmittämiseen.

Autossa ei kulje nesteet öljynlauhduttimen eikä laatikon kautta, jolloin jää 2 pääasiallista nestekiertoa. Kuvassa on 1.5TSI workshop manuaalista kuva, laitoin punaiset ruksit letkuihin, joita jostain syystä 130 heppaisessa moottorissa ei ole.



Oli tarkoitus asentaa tuohon vasemmanpuoliseen kiertoon jossa turbon välijäähdytin, mutta siellä oli sen verran ahdasta että kiinnityksen kanssa oli haasteita. Lopulta kompromissina laitettiin samaan kiertoon webaston kanssa, mutta siitä poiketen kennosta moottorin vesipumpulle menevään letkuun. Webasto on pumpulta kennolle menevässä letkussa.



Ensi talvena sitten näkee oliko virhe laittaa samaan vesikiertoon vai onko riittävän hyvä.

#19
Golf VII (12-) / 1.5TSI letkulämmitin
19.03.23 - klo:18:53
Onkohan jotkut asennellu tähän moottoriin letkulämmitintä? Onko jotain sulkeutuvaa venttiiliä joka estää vapaakierron paitsi webaston toimiessa kun on väylään kytkettynä? Meneekö ihan lämmityslaitteen kennon letkuun?

Nykyisellään ainoa moottorilämmitin on webasto eikä muuta ole osannut kaivannut autohallin vuoksi.

Ensi talvella muuton vuoksi autokatospaikka ja pätkäajon takia toista vaihtoehtoa katsomassa lämmittämiseen webaston ohella. Varastossa on käyttämätön TT-Thermo 1000XC jonka asentaisin jos ei estettä ole. Tarkemmin moottori tyypiltään 1.5tsi EVO 130hp DACA.
#20
Passat 3C (05–10) / Vs: Auraus kulmat b6
22.05.22 - klo:13:44
Itse vaihdoin parkkipaikalla molemmat tukivarret tunkin varassa. Toisella tunkilla tuin tukivarren navan päädyn ja avasin pultin, sen jälkeen tunkilla vapautin varovaisesti että jousi ei lennä vapautuessaan.
#21
Eikö kyseisen anturin ainoa käyttötarkoitus ole laittaa automaattisesti sisäilmankierrolle, jos huomaa, että sisääntulevan ilman laatu on heikentynyt? Ja tällöinkin pitää olla nappulan automaattiasennossa.

Perheenjäsenen -12 passatissa on kyseinen anturi rikki eikä ole vaikuttanut mihinkään. Kyllä se vika pitäis löytyä jostain muualta.
#22
Onko liittimet molemmista päistä irti? Eli ei ole sytyttimen pääty ja ohjainlaitteen liittimet kiinni? Jos silloin antaa yhestä kaapelista signaalin useampaan toisen pään pinniin, niin kyllä siellä on oikosulku johtosarjassa. Ruskea on tosiaan johtosarjan maa, en suoraan löytänyt dokumentaatiosta mihin pinniin pitäisi mennä. Oletuksena on kuitenkin nyt se, että valkoinen ja vihreä oikosulkee maahan. Toki kun auton romutustakin mietit, niin voit periaatteessa molemmista päistä pistää kaapelit poikki ja vetää erillisinä kaapeleina tuon välin. Varmista toki vielä, että tästä johtuu. Ruskeaan maakaapeliin ei tarvitsisi tosiaan tällöin ottaa kantaa eikä tarvitse sitä korvata.
#23
Probleemana on -04 golffiin vakkarin jälkiasennus. Ohjainmoduuli on 1K0-953-549-A, joka PIT,,ISI tukea vakionopeudensäädintä, eli ns. midline tasoa.

Vakkarillinen vilkkuviiksi myös asennettu ja OBD11 käyttäen vakionopeudensäädin enabloitu. Homma ei vaan toimi. Ensin luulin, että diagnostiikkapiuha puuttuu ECUlle vuosimallin takia, jonka vuoksi tilasin sen (en halunnut turhaan purkaa katsoakseen) ja nyt sitten saavutin lopulta ECU:n ja siellähän sitten on pinnissä 4 mustavalkoinen kaapeli. Ratin ohjainmoduulin puoli vielä tarkastamatta.

Onko mitenkään mahdollista, että tuo ohjainmoduuli ei vain yksinkertaisesti toimi vakkarin kanssa? Vikakoodia antaa siitä, ettei keskustele ECU:n kanssa, eli ns. sama tilanne jos olis ilman diagnostiikkakaapelia. Vikakoodia en ottanut ylös, mutta voin sen huomenna vielä tsekata jos vaan ehdin.
#24
Passat 3C (05–10) / Vs: Auraus kulmat b6
30.04.22 - klo:00:32
Omasta mielestä on turha reklamoida ratin suoruudesta nyt kun eivät edelleenkään voi säätää takapäätä. Itsellä vanhassa -09 3C passatissa oli aikoinaan sama vika, pultit oli oksidoitunut pusliin kiinni ja keskeyttivät nelipyöräsuuntauksen, sillä pultit olisi menny poikki jos yhtään enempää väännetty. Eli menee pakosta vähintään puslien ja pulttien vaihdoksi. Itse vaihdoin kokonaan uudet alatukivarret, pääsin siten itse helpommalla sillä tuli puslat asennettuna. Ei tuo lämpö ole pahentanut tilannetta, johtuu ihan vain alumiinin ja teräksen välisistä reaktioista. Eli vaihdat nyt vähintään ne puslat ja pultit ja sitten uusiksi suuntaukseen.

Edit: Vaihdoin lopulta tukivarret itse, yritin toki piruuttani avata ne pultit suihkutteluiden jälkeen pitkällä jatkovarrella, ekasta pultista kanta poikki ja toiselta puolelta hajos koko pusla siihen kohdistuvasta väännöstä kiitos oksidoitumisen. Saat toki halutessa yrittää itse.
#25
Perheenjäsenellä noin 300tkm ajettu Alltrack, 2.0TDI 170hp DSG 4motion. Kulutti ihan puhtaassa matka-ajossa (nopeus vaihtelee 80-100km/h) noin 5,7 l/100km ennen ohjelmointia. Nyt 205 heppasena kulutus laski viiden pintaan. Talvella webasto lisää kulutusta mutta jos puhutaan ihan näin ajonaikaisista kulutuksista. Reilun 5tkm keskikulutus noin 6,7l/100km kun 70% on maantieajoa ja loput 30% sekalaista lyhyttä matkaa. Välillä pääsee matkoja mukavasti alle viiteen litraan.
#26
Tuli huomattua, että 2003 autossa ei ole yhtäkään merkintää tulppien vaihdosta, joka pahimmillaan on totta, sillä autosta löytyy dokumentit jokaikisestä huollosta.

Mitkäs tulpat menee 1.6 BGU moottoriin? Motonetti antaa rekkarilla 1, 2, 3 sekä 4 kärkisiä tulppia ja motonetin myyjä sanoi että kaikki toimii. Miksi valmistetaan näin montaa eri mallia jos ei ole merkitystä mitä käyttää?
#27
Jos ei muuta löydy niin mulla on OBD11. Koodit pystyy lukea ja lukituksenkin saa avattua, joskaan en enää tarkalleen muista miten se tapahtui kun pari vuotta viime kerrasta.
#28
Ostetaan jälkiasenteiseen lämmittimeen webaston kello. Konetilasta löytyy tietääkseni Eberpächerin lämmitin ja täydennyssarja on webaston valmistama ja ilmeisesti alunperin maahantuojan asentama. Nelipinninen liitin löytyy kuskin jalkatilan yläpuolelta, tosin tässä autossa ei ole ikinä sitä käytetty.

Eli ostetaan 1530 kello tai jokin muu vastaava analogiohjauksella. Noudetaan Tampereen alueelta ja lähikunnista. Muutoin posti/matkahuolto. Hinta mallia tarjoa.

Tarjoukset yksityisviestillä tai sähköpostiin lassematias @ gmail . com
#29
Terveppä terve taas,

Onko jollain kokemusta turvavöiden korkeussäätimien jumimisesta? Turvavyö liikkuu ylöspäin ja lukittuu, alaspäin ei liiku yhtään. Säätökahva oikeassa kohassa ja talttapäämeisselilläkin kun painaa mekanismissa jousivipua niin ei siltikkään liiku alas. Mitä tästä kannattaisi lähteä tutkailemaan?

Myös kuskin ovi roikkuu noin 5 milliä, ei muuten olisi haittaa mutta ajoviima kuuluu kovemmassa vauhdissa auton sisälle. Saranan tapit varmaan kulunut, mutta onko mitenkään mahdollista ensiapuna nostaa ovea hieman? On niin pieni välys, jota ei helposti huomaa.

Turvavöissä on toinenkin erikoinen ominaisuus, jos auto on ylämäessä, turvavyöt lukittuu eli ei kelaa eikä turvavyötä saa vedettyä ulos, ihan pysäköitynä mäkeen aiheuttaa jo tämän ???
#30
Kuulostaa aika uskomattomalta  >:(

Mutta jep, nyt kun on ehtinyt jo kaks lukkoa vaihtaa niin kolmas pitäs mennä helposti. ,,äni kuulostaa juurikin moottorilta tulevan, inhottavaa vaan kun noita ei ole tarkoitettu huollettavaksi vaan kerralla kokonainen lukkomoduuli.

Yhdessä lukossa ongelmalliseksi koin kahvan laittamisen takaisin, kahvamekanismissa on muutaman millin stoppari joka estää jousimekanismia menemästä liian kauas, se oli poikki. Eli jouduin keksiä patentin, että sai pidettyä mekanismin lähellä kahvan asettamista varten. Kahdesti jousimekanismi purkautui asentaessa niin sai muutamaan otteeseen purkaa ovipaneelin uudestaan. Uskomatonta suunnittelua.

Onko muuten golffissa tyypillistä, että lukkopesä löytyy vain ja ainoastaan kuskin ovesta?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy