Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Qases

#1
Meillä 1.4 käyntihäiriöiden syynä oli yhden sylinterin viallinen puola. Sen vaihtamisen jälkeen kone käy taas normisti.
#2
Lainaus käyttäjältä: H3ikki - 21.10.18 - klo:18:56
Tuo uusi linear sarja on kyllä kokoonsa nähden melko verraton tuikku! Toivottavasti on kiinni kunnolla kun alkaa nykyään irtoamaan helposti varkaiden matkaan nämä valot kun hintaa alkaa olemaan sen verran että kannattaa jo varastaa. Teitkö koodaamalla vai can-purkilla?

On ihme miten pienestä valosta lähtee hyvät tehot. Sehän näissä on ongelma, ettei saa viimeisen päälle kunnolla kiinni tuolla asennustavalla. Purkilla laitettiin, merkkihuolto teki kytkennän, en alkanut itse tuusata johtojen kanssa.
#3
Kevyellä paneelilla https://www.lazerlamps.com/home/lights/linear/linear-12-elite tehtiin tällainen asennus ilman keulan purkamista. Tutka katselee etiäpäin paneelin yli. Päädyttiin tähän ratkaisuun, koska ei haluttu leikellä puskuria, eikä säleikköjä.  Paneelin pienestä koosta huolimatta valoa on nyt erittäin hyvin ja se oli tämän homman tärkein juttu. Nyt näkee mennä pitkän työmatkan säkkipimeään.


#4
Kiitos vastauksista. Tämä auto on ollut meillä muutamia kuukausia kakkoskulkineena. Mielestäni mittari toimi eri tavoin silloin kun auto tuli meille. Olen ajellut erilaisilla Skodilla noin 10v aikana puolisen miljoonaa kilometriä ja kaikissa on ollut mainitsemanne ominaisuus mittarin toiminnassa. Pitää tutkia tuota anturia jossain välissä.
#5
Okei, kiitos. Pääseeköhän tuohon anturiin käsiksi ilman tankin irroittamista? Jos on iisi homma, niin voisi kokeilla laittaa kuntoon.
#6
Tankkauksen jälkeen mittari nousee tappiin ja pysyy siellä reilun 200 km matkan. Sen jälkeen alkaa laskemaan. Tuskin tuo vie niin vähän ainetta, etteikö se näkyisi mittarissa jo vähemmälläkin ajolla. Mistä voisi alkaa etsiä vikaa? Auto on vm. 2006 ja 1,4 l 16v koneella.
#7
Skoda / Vs: Skodan Yeti vs Superb
19.03.16 - klo:11:56
Meillä on ollut Octavia, Yeti ja nyt on Superb. Vuosittain ajoa on tullut n. 50 000 km, josta suurin osa maantieajoa. Kun näitä verrataan ajoilleen, niin kyllä Superb on selkeästi paras. Yetin vahvuuksia on ketteryys ja sisätilojen muunneltavuus.
#8
Yeti / Yeti ja eberi
06.12.13 - klo:09:48
Laitatin vuosi sitten 2.0 tdi Yetiin eberin. Asennus tehtiin ihan valtuutetulla pajalla. Lämmitin toimii hyvin, mutta asennuksen jälkeen "moottorin vikavalo" on syttynyt muutaman kerran, viimeksi kuluneella viikolla. Aina syynä on ollut joku jäähdytysnesten lämpöön liittyvä ongelma. Johtuneeko tämä siitä, että eberi lämmittää moottoria niin nopeasti, että tietokone luulee kyseessä olevan jonkin sortin häiriötilanteen? Auto oli syksyllä huollossa, jolloin siihen päivitettiin uusimmat ohjelmat, mutta ongelma ei poistunut. Onko muilla samanlaisin kokemuksia?
#9
Lainaus käyttäjältä: qwe - 19.12.12 - klo:16:08
???? Toivottavasti ei koskaan näin typerästi. Missä näin on?

Ihan joka puolella Suomea. Olen ajellut omat ajoni välillä Helsinki - Inari ja on sama systeemi on näkyy olevan kaikkialla. Suurin osa on niitä pyöreitä merkkejä, joissa on numeroita. Niillä ilmoitetaan maksiminopeudet. Joukossa voi olla myös kantikkaita merkkejäkin, kuten aluenopeudet, mutta tarkoitus on sama. Ja onhan niitä tietysti vielä muitakin nopeuksia mitkä mainitsin, mutta ne kyllä kerrottu siellä tievarrella. Eikä ole oma keksintö, koska nuo lainsäätäjät istuvat eduskunnassa. :P
#10
Lainaus käyttäjältä: anttito - 17.12.12 - klo:10:32
Itse voisin kommentoida tuota 81 kw 250 nm koneen riittävyyttä, kun semmoinen tuossa raksuttaa. Ajofilosofia on tällä diesel-Yetillä, että se ei ole urheiluauto, vaan työ- ja kulkuväline.

Sillä pärjää täysin normaalissa liikenteessä. 5-vaihteella vakkari päällä, kaikki ylämäet mennään mukisematta päälle. Ja ohi pääsee, kun on oppinut tuon koneen rajat, eli ennakointi ja 4-vaihteen käyttö ovat taikasanat. Rampissa saa kiihdytettyä liikennevirran nopeuteen. Mittarin mukaan kelaa 180, jos sillä on mitään merkitystä kenellekään. Raskaalla kuormalla, esim. neljä matkustajaa ja kamat, alkaa kone olla jo siinä ja siinä, jos on ohiteltava ja tarvii kiihtyvyyttä. Mutta liikennevirran mukana menee täysin kevyesti.

Jos on hakemassa etuvetoista ja tuon 81kw riittävyys askarruttaa, onhan olemassa etuvetoinen Green Tec -versio. Siinä on 2.0 tdi 140 hv -versiolla.



Juuri näin. On aika mielenkiintoista, ettei porukalle tahdo riittää enää normitehoilla olevat autot. On hyvää huomioida, että Suomessa ajellaan suuri osa vuodesta maksimissaan kahdeksaakymppiä, kesällä saadaan laskettaa menemään ihan satasta ja jopa vähän ylikin jossain päin Suomea. Kilvanajokin taitaa olla kiellettyä tuolla liikenteen seassa. Se ei ole kylläkään kaikilla kanssa autoilijoilla näköjään tiedossa. Olen ajanut TDI Yetillä ja Octavialla yhteensä noin 300 000 km ja kertaakaan ei ole tarvinnut jäädä risteykseen sen vuoksi, ettei autossa riitä tehot lähteä liikennevirtaan. Samoin ohi on päässyt silloin, kun on ollut tarve päästä. Peräkärry on liikkunut mukana tuhansia kilometrejä ihan hyvin, myös kuormattuna.

Lämpökin autossa riittää, myös kovalla pakkasella, kun laittaa viimasuojan keulalle. Ja hyvin on lähtenyt käyntiin, kun on moottoria on lämmitetty sähköllä tunti pari ennen starttia.
#11
Yeti / Vs: Huoltojen hinnat
17.06.11 - klo:21:49
30000 km huolto 257â,¬.
#12
Yeti / Vs: Lisävalot Yetiin
15.02.11 - klo:20:57
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 15.02.11 - klo:19:45
Nuo sopii Yetiin kuin nenä päähän. Tuo Bosch Touring on asennussyvyydeltään pieni.. jäikö säleikön ja lyhdyn väliin vielä tilaa, eli mahtuuko syvyydeltään suurempikin lamppu kun käytetään kilpitelinettä?

Minä laitoin Hella Rallye 3003 eivätkä ole maskissa kiinni, hyvin sopivat. Auton valoteho parani todella paljon, nyt on ilo laskettaa pitkää työmatkaa aamuin illoin.
#13
Yeti / Vs: Skoda Yeti 1.2 TSI kokemuksia?
18.01.11 - klo:22:20
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 18.01.11 - klo:20:53
Tänään oli Yetillä ensimmäinen totisempi koitos aurattujen baanojen ulkopuolella ja täytyy kyllä todeta että on se vain yllättävän hyvä menemään umpisessa noin niinkuin etuvetoiseksi, reilumpi maavara varmasti auttaa osaltaan tässäkin. Koko matka mentiin lunta auraten mutta varsin ongelmatonta menoa se kyllä oli, eräässä vastaisessa piti ottaa pari uusintaa kun vauhtia ei saanut kerättyä riittävästi mutta muuten ei ongelmia. En todellakaan olisi lähtenyt Oculla tuollaiselle reitille ajamaan, se olisi varmasti istunut siihen heti alkuunsa.

Totta, aika hyvin menee lumessa. Mutta 215 renkaat ovat liian leveät talvella, menisi paremmin kapeammalla tassulla. Itse otan seuraavat talvirenkaat kapeampina. Uskon, että ajo-ominaisuudet paranevat entisestään.
#14
Yeti / Vs: Narina B-pilarin kohdalla
11.01.11 - klo:20:46
Lainaus käyttäjältä: cappuccino - 04.01.11 - klo:21:56
Olen havainnut Yetissäni ikävää narinaääntä, joka tulee jostain kuljettajan puolen B-pilarin kohdalta. Ã,,äni ei ole niin kova, että se erottuisi kovinkaan hyvin liikenteessä, jos autossa on vieläpä radio päällä, mutta esimerkiksi pysäköintihalleissa ajaessa, kun radiota ei signaalin puuttumisen johdosta voi pitää päällä, ääni käy hermoille. Oletteko te muut törmänneet vastaavaan ongelmaan? En ole pystynyt paikantamaan äänen lähdettä tarkemmin.

Sama ilmiö omassa Yetissä. Laitoin kuskin oven lukkoon vähän vaseliinia ja narina loppui siihen.
#15
Yeti / Vs: Lisävalot Yetiin
18.11.10 - klo:17:50
Onkos kukaan asentanut Yetiin ns. rekkaritelinettä lisävaloille? Mahtaako puskurin sisällä olla jotain semmoista mitä pitäis varoa, kun kilpitelineelle tekee reikiä? Nyt tarvittais vinkkejä siitä, miten telineen saa kiinni silleen että pysyy ja vielä paikkoja särkemättä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy