Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Subio

#1
Moi. Voisiko joku viisaampi kertoa mitkä xenon-polttimot sopii 2011 1,6Tdi Octaviaan?
Saisin D2S Xenon 6000K polttimot hintaan 15â,¬ ja mietin kannattaako ne tilata, vai onko ne epäsopivat tuohon autoon?
#2
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.09.17 - klo:20:19
Tuokin fakta löyty jo tästä topic:sta kolmannelta sivulta eikä ole muuttunut miksikään.
Pahoittelut tästä. Tällä faktalla mennään etiepäin
#3
Lainaus käyttäjältä: Subio - 30.09.17 - klo:19:41
Tiedustelin asiaa tutulta katsurilta. Volkkari kuulemma pomppaa jos ei ole päivitetty, Skoda ei. Kiellän siis päivityksen👍
Tuossa kirjeessä joka tuli sanotaan aika mielenkiintoisesti:" Tämä tekninen toimenpide ei vaikuta negatiivisesti autonne polttoaineen kulutukseen, CO2- päästöihin, moottorin tehoon, vääntömomentin tai moottorin käyntiääneen". Esim moottorin hajoamista ei suljeta pois 🤔
#4
Tiedustelin asiaa tutulta katsurilta. Volkkari kuulemma pomppaa jos ei ole päivitetty, Skoda ei. Kiellän siis päivityksen👍
#5
Allekirjoituksen Octavia menossa ensiviikolla 150tkm huoltoon. Samalla tarkoitus tehdä tuo "korjaus". Tämän ketjun luettuani taidan kuitenkin kieltää tekemästä tuota päivitystä.
#6
Tarkennetaanpa tuota omaa hieman hätäisesti kirjoitettua vastausta. Oli varmistettava asia lämmitettävien lasien osastolta, kun itse "kylmien" puolella vain toiminut. Eli asia on niinkuin korjaaja sanoi. Jos lanka tai lankoja menee korjauksen kohdalta poikki, jää vain se kohta ylhäältä alas lämpiämättä ns. kylmäviiva. Jos koko lasi ei lämpene, niin on jotain muuta vikaa esim. liittimen liitokset tai johto poikki.
#7
Lanka poikki= ei toimi.
#8
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 17.01.16 - klo:20:46
Mulla vaihdettiin kitskutuksen takia hihna ja kiristimet 1.6TDI CR koneiseen Octaviaan, mittarissa oli muistaakseni reippaasti alle 70 tuhatta kilsaa.
Ihmettelin kun huoltokirjaan eivät merkanneet mitään. Kuulemma eivät merkkaa tällaisia takuukorjauksia, ei varmaan mitään ketjujakopäävaihtoja tai DSG vaihtojakaan?
Mulla on merkattu huoltokirjaan kaikki Octaviaan takuuseen vaihdetut osat. Jakopää vesipumppuineen Veholla kitkutuksen vuoksi 84tkm ja vaihdelaatikko poskilaakereiden kulumisen vuoksi RS-huollossa 89tkm.
#9
Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 15.01.16 - klo:23:41
Hyvä hajamieliselle että tulee ovet lukkoon?  ;D
Tosin monelle sattunut ikävä ongelma kun tankatessa tms. ovet menneet lukkoon!  >:(
Sillä pidän aina avaimet mukana kun poistun kulkineesta!  8)
Joo tuli varmaan ovet lukkoon ;D Kinkkisin tilanne sattui, kun laitoin auton käymään ja menin raapimaan laseja ja räps ovet lukkoon.. No onneks olin kotipihassa ja sisältä toiset avaimet hakemaan.
#10
No hemmetti kerkesin jo kasaamaan tuon. Hyvin tuntuu toimivan. Jos jäätymistä ilmenee, niin se on vaan sit purettava uudestaan.
#11
Kiitos tiedosta! Ovi jo purettu, kun yritin vanhaa lukkolaitetta herätellä siinä onnistumatta. Vanha lukitsi itsestään ovia. Eikun uutta hakemaan  :)
#12
Haen tänään uuden lukkolaitteen motonetistä. Täytyykö se jotenkin ohjelmoida, vai toimiiko ilman mitään?
#13
Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 30.12.15 - klo:11:51
mahdollisesti kuskin oven lukkomoduulista sökönä mikrokytkimiä. luulee siksi keskuslukitus omiaan. alkuperäisosa yli 200e, tarvike 50-100e...

tästä asiasta tässä foorumin osiossa keskustelu monessa ketjussa.  :)
No niin näyttääkin olevan, olisi voinut nekin ensin lukea. Kiitos vastauksesta kuitenkin  :)
#14
Otsikon Golf lukitsee ovia miten sattuu. Kun autoon on mennyt sisälle ja lyö oven kiinni, menevät ovet välillä lukkoon itsekseen. Välillä kesken ajon ovet lukittuvat. Eilen avasin ovet, laitoin käymään ja menin ulos raapimaan laseja, samalla kun löin kiinni ovet lukittuivat ja avaimet virtalukossa ja auto käynnissä. Onneksi poika oli sisällä ja avasi ovet. Välillä menee vain repsikan ovi lukkoon.. Olen kokeillut molempien avaimien kanssa ja sama laulu.. Pieni mutta ärsyttävä vika. Olisiko jollain ideoita, miten ongelman saisi kuntoon :) Niin ja kolme ovinen auto, jos sillä on jotain merkitystä asiassa.
#15
Lainaus käyttäjältä: ossid - 28.12.15 - klo:22:29
Ihan mielenkiintoinen tapaus, kun olin tulossa postaamaan itse vähän samantyyppistä.

Auto siis Fabia vm. 2011, 1.6 tdi cr moottorilla. Eräs päivä hehkun merkkivalo alkoi vilkkumaan kesken ajon. Katosi hetkeksi uudelleenkäynnistyksellä, mutta tuli sitten takaisin taas.

Fabia kävi tämän johdosta Autokaarella diagnoosissa. Höpisivät jotain puhelimessa, että vian kuvaus täsmää Skodalla olevaan huoltokampanjaan, jossa tuollainen vika korjataan ohjainlaitteen ohjelmistopäivityksellä. Mainitsivat myös maffin anturista ja jostain toisesta anturista jotain, että ohjainlaite sekoaa kun niistä tulee ristiriitaista signaalia.

No, hain auton pois liikkeestä taas, ajelin n. 70km ilman ongelmaa. Sitten samana päivänä piti lähteä taittamaan n. 200km matkaa, niin parinkymmenen kilsan jälkeen alkoi taas hehkun valo vilkkua.
Kävin pitämässä läheisellä huoltiksella autoa sammuksissa hetken, eikä valo palannut sitä seuraavan n. 150km aikana.

Odotan innolla seuraavaa tuomiota, tällä kertaa vikaa saa ratkoa Tampereen seudulla RS-huolto, Veho tai Autokeskus.

Niin ja yksilö ostettu ALD:ltä, joten 12kk takuun piikkiin pitäisi mennä kaikki tämä säätö. Ainakin tähän mennessä homma on toiminut ok, autokaari tosin ei ollut vaatimuksestani huolimatta soittanut ALD:lle ennen kun tekivät tuon päivityksen.
Autokaarella töykeästi totesivat, että jos ALD ei maksa niin lasku tulee minulle. En sitten alkanut jaksaa tiskillä vääntämään asiasta.
Viasta sen enempää tietämättä, suosittelen noista mainitsemisistasi huoltopaikoista RS-huoltoa. Erittäin ammattitaitoista toimintaa ja palvelua. Tuo ylempänä mainitsemani vaihdelaatikko asia hoitui ainakin hienosti, ei tarvinnut kysellä mitään, ilmoittivat vain ettei maksa mitään ja uusi laatikko on jo alla.
#16
Uusi laatikko paikallaan ja hiljainen on :) Homma meni niinkuin piti, ei mitään kuluja itselle.
#17
Lainaus käyttäjältä: Subio - 08.12.15 - klo:17:40
Homma tuntuisi toimivan edelleen niinkuin pitääkin. Kokonaan uusi laatikko tilattu eikä itselle tule mitään kustannuksia.
Uusi laatikko saapunut. Maanantaina vaihto.
#18
Lainaus käyttäjältä: costner82b - 13.12.15 - klo:22:55
Vaikuttaakohan lasin hajoamis herkkyyteen onko lämmitettävä vai ei. Vai onko muuten vaan heikkolasi.
No sinäänsä sama. Lasivakuutus on pakko ottaa. Tohon mun ex vaggiin ei ollut mitään tarvetta, halpa lasi eikä kiven iskut alkanu leviää mihkään.
Voiko muuten lämmitettyyn lasiin tehdä paikkauksia?
Ei vaikuta hajoamisherkkyyteen. Paikkauksia voi käsittääkseni tehdä, koska nyt ei enää porata ulkolasin ja sisälasin väliin asti jolloin langat saattaa vaurioitua.
#19
Lainaus käyttäjältä: Subio - 07.12.15 - klo:20:33
Tänään RS-huollossa paikallistivat vian väljiin laatikon poskilaakereihin. ALD-takuu voimassa edelleen. Huomenna saan tiedon miten edetään.
Homma tuntuisi toimivan edelleen niinkuin pitääkin. Kokonaan uusi laatikko tilattu eikä itselle tule mitään kustannuksia.
#20
Lainaus käyttäjältä: raipuli - 07.12.15 - klo:21:26
Subio:lla näköjään samanlaiset ongelmat lähes samoilla ajomäärillä kuin omakssa Octaviassa oli. Itsellä meni myöskin mm etupyöränlaakerit samaan aikaan tuon vaihteiston laakeroinnin kanssa. Jos takuu on voimassa niin ALD maksaa lystin. Omassa autossa takuu oli mennyt yli, autolla ajettu ostosta noin 23tkm ja aikaa ostosta noin 5kk, tällöin kulut menivät puoliksi kuluttajansuojan (6kk) puitteissa. Omilla ajoilla tuo 3tkm takuuajan ylitys merkkasi noin 3 viikon ajoja. Arvaa vituttiko kuin tuollaisen takia sai sen 800â,¬ laittaa tiskiin turhan takia? :D Onneksi pääsin tuosta Octavian kiusan kappaleesta eroon, kerkesihän se noin 7,5kk minulla olemaankin... Vaihtopäätöstä vauhditti noin 3tâ,¬ korjausarvio seuraavasta remontista...
Eipä kuulosta hyvältä. Tai kuulostaa siten, että takuuta vielä jäljellä tässä autossa. Ihmeelliseltä vaan kuulostaa tosiaan, että näillä kilometreillä alkaa pyörän laakerit paukkumaan ja laatikosta. Tätä autoa oli tarkoitus kuitenkin pitää vuosia ja vielä luottoa löytyy.. kai. Laittavat nyt tämän asian kuntoon, niin toiveissa olisi huolettomia kilometrejä. Sillä tuli tämä merkki valittua, että ovat tehneet dieselmoottoreita jo pitkään ja usko kestävyyteen on sen myötä. Tuo pihassa seisova Golf kun on toiminut lähes moitteetta jo kohta 300tkm. Muutamalla tuttavalla myös samanmoinen kärry ja hyvin ne on kestäneet. No mutta raportoidaan kun asia etenee ;D
#21
Lainaus käyttäjältä: Subio - 23.10.15 - klo:22:07
Tämän Ocun 5-vaihteinen manuaali pitää ääntä 100-120km nopeudessa. Sellaista pientä ujellusta. Viitos ja nelos vaihteella myös. Ominaisuus vai vika? Autolla ajettu 83tkm. Saavat tarkistaa asian Veholla, kun vaihtotakuu vielä voimassa.
Tänään RS-huollossa paikallistivat vian väljiin laatikon poskilaakereihin. ALD-takuu voimassa edelleen. Huomenna saan tiedon miten edetään.
#22
Lainaus käyttäjältä: Subio - 06.11.15 - klo:20:00
Auto kävi Veholla. Vaihtoivat koko jakopään vesipumppuineen ja ALD maksoi kiltisti. Huomasivat myös oikean etupyörän laakerin olevan väljä ja vaihtoivat myös sen, ja kaikki ALD:n piikkiin. Täytyy sanoa, että homma tuntuu toimivan tuolla. Pieni voimansiirron ääni on edelleen ja sitä seurataan.
Tänään 90tkm huolto RS-huollossa. Mainitsin myös voimansiirron äänestä. Kuuntelivat moottoritienopeudessa ja nosturilla. Selkeä vika löytyi, laatikon poskilaakerit väljät. ALD- takuuta jäljellä vielä 7tkm. Nyt aletaan tosissaan testaamaan ALD:n takuuta, huomenna saan tiedon miten asia etenee.
#23
Tämä vika selvisi. Anturin liittimen päästä oli toinen johto poikki. Kolvilla korjaantui ja nyt valot toimii.
#24
Lainaus käyttäjältä: Killer - 13.11.15 - klo:18:15
Suoraan vaihdelaatikossa sijaitsee. Konehuoneesta vaihdetaan. Pitää olla pitkä hylsy tai räikkälenkkiavain millä vaihtaa.
Helppo testata kun ottaa liittimen irti anturista niin oikosulkemalla johdon liittimen pitää pakkivalot syttyä, jos ei syty niin vika muualla.
Kiitos ohjeesta! Tarkoittaako johdon liittimen oikosulkeminen, että yhdistää siihen tulevat johdot? :)
#25
Allekirjoituksen Golfissa ei toimi pakkivalot. Polttimot tarkistettu. Sijaitseeko kytkin valoille jossain vaihdevivustossa?
#26
Lainaus käyttäjältä: Subio - 20.10.15 - klo:18:21
Kyllähän sieltä se sirkutus tänään löytyi taas. Huomenna soitella Veholle taas ja samalla kertoa, että voimansiirto pitää ujellusta. Onneks on vaihtoautotakuuta vielä 10tkm jäljellä..
Auto kävi Veholla. Vaihtoivat koko jakopään vesipumppuineen ja ALD maksoi kiltisti. Huomasivat myös oikean etupyörän laakerin olevan väljä ja vaihtoivat myös sen, ja kaikki ALD:n piikkiin. Täytyy sanoa, että homma tuntuu toimivan tuolla. Pieni voimansiirron ääni on edelleen ja sitä seurataan.
#27
Lainaus käyttäjältä: Subio - 22.10.15 - klo:12:45
Ajoin noin 15km maantietä ja pysähdyin ilman jarruja. Kaikki laikat viileät :) Eli tämä näyttäisi olevan kunnossa. Kiitos vinkeistä!
Pari desiä tippunut kulutus, joten kyllä siellä pientä jumia on ollut :)
#28
Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 24.10.15 - klo:11:04
Mitäs polttimoa se herjaa? Valistunut veikkaus on, että päiväajovalojen polttimoiden kannat vetelee viimeisiään.
Front day light. Taidat olla oikeassa :)
#29
Lainaus käyttäjältä: raipuli - 24.10.15 - klo:10:51
Mulla vm 2010 1.6tdi manuaali Octavia ujelsi aavistuksen. Noin 93tkm kohdalla ulina muuttui noin 115km/h nopeudessa lähes sumutorvimaiseksi. Huollossa vaihteistoöljyn seassa oli metallia -> vaihdelaatikon ja tasauspyörästön uudelleen laakerointi.
Kuka maksoi lystin?
#30
Kellään kokemusta tästä uudesta "testimenestyksestä" Triangle IceLinkistä?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy