Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - TeURaS

#1
Ja se lopulliunen korjaus oli se, että vaihdan auton kokonaan toiseen merkkiin ja manuaaliin. Onneksi myyjä kantoi vastuunsa kunnialla!
#2
Terve!
Tiedän, että foorumilla on erikseen DSG laatikoita koskeva osio, mutta en sieltä oikeen löytänyt vastausta.
Ostin kuukausisitten VW Golf 2010 1.6 TDI BM DSG Higline ajettu 130tkm. Menin valittelemaan autosta ihan muita huolia ja samalla mainitsin, että DSG laatikko lähtee etenkin mäkeen ja kylmänä kuin täi tervasta ja tarvitsee aika paljon kaasua ja pakilla kulkee saman mäen ihan kivasti.  Sekä nakuttelee kylmänä käynnistämisen jälkeen epäsäännöllisesti.
Siellähän kävi setä koeajamassa auton ja totesi, että laatikko käyttää välivapaata vaihtaessaan ja ei todellakaan toimi oikein ja nakuttelu on selkeä kaksoismassavauhtipyörän hajoamisen merkki.
Lähettivät tiedot tehtaalle ja sieltä tuli ohje tehdä päivitys laatikkoon ja sopeutusajo ja tämän jälkeen minun tulee ajaa autolla vähintään 200km ja tunnustella miten toimii.

Noh minähän olen nyt ajanut kohta 300km ja meno on aika hurjaa. Auto vaihtelee alamäkeen pienempää ja huudattaa simppeleitä mäkiä kakkosella ylös. Minusta liikkeellelähtö on ihan yhtä tervaista kun ennenkin ja uutena oireena laatikosta rupesi kuulumaan korkeataajuinen ulina joka kuuluu oikeastaan kaikilla vaihteilla ja se muuttuu kierrosluvun mukaan.

Osaako joku sanoa, että miten pahasti hommat on viturallaan? Ja mitä maksaa massavauhtipyörän vaihto? Tai mahdollisesti koko kytkinasetelman ja vauhtipyörän vaihto? Ja eikös ulina yleensä ole laakerivika joten meneekö koko aski uusiksi? Onko jollain heittää minkä kokoisista lukemista ollaan puhumassa?  Autossahan on takuu joten minä en ole näiden  remppojen maksaja vaan autoliike.
#3
Terve!

Mulla on autossa Defan vedenkeitin, eli letkun välissä oleva lämppäri. Vikaahan ei siis ole olemassa vaan tämä on ominaisuus, eli lohkolämppäri lämmittää konetta siten, että moottorin lämpötila-anturi lämpiää siinä samalla. Lämpötila-anturi antaa siis lämpimämmän arvon kun koneen  vallitseva tilanne on ja tästä johtuen käynnistäessä auto syöttää hetken liian vähän polttoainetta ja siitä tirskahteleva käyuntiinlähtö. Ilmeisestikin hyvinpitkä lämmitysaika  auttaa asiaan sekä maskin viimasuoja. Itse lämmittelin tänään -1 asteen lämmössä hieman yli tunnin ja auto lähti ihan nätisti käyntiin. Oletan siis, että -20-> lämpötiloissa lämmitysaika on siitä 2h ylöspäin... Sitä pitää siis todella harkita lähtevänsä autolla jonnekkin.
#4
Käynnistymisongelmille löytyi "luonnollinen" syy. LOHKOLÃ,,MMITTÃ,,MINEN. Lohkolämmitin lämmittää moottorin lämpötila-antruia joka antaa liian positiivisen kuvan moottorin kokonaislämpötilasta ja tästä syystä polttoainetta syötetään liian vähän ja käynnistyminen on epätasaista... Samalla reissulla sitten valittelin DSG laatikon käytöstä ja sieltä tuli sitten vastausta, että ei toimi oikein. Laatikko käyttää välivapaata vaihtaessa ja tämän vian meinasivat korjata päivittämällä laatikon ja nollaamalla edellisen kuskin ajodatat... Kaksoismassavauhtipyörän nakuttamisesta ei puhuttu, mutta pitää ottaa puheeksi kun maanantaina on aika tähän laatikon päivitykseen. Osaako joku kertoa, että onko siitä oikeasti mitää iloa?
#5
Oletuksena on kuitenkin, että kaksoismassavauhtipyörä kestäisi hieman pidempään kun 130tkm? Veikkaan kuitenkin, että myyjä toteaa "kuluva osa, niitä vaihdellaan kuin sukkia".
#6
Automaattivaihteisessakin on ilmeisesti kyseinen massavauhtipyörä?
#8
Terve!

Onko kellään ollut 1.6TDI koneessa käynnistymis ja käyntiongelmia? Itselläni on 131tkm ajettu vasta ostettu VW Golf Variant Higline 1.6 TDI koneella ja siinä ilmeni heti outoja oireita käynnistymisen ja tyhjäkäynnin suhteen. Oireet ovat monimuotoisia:
-Kerran käynnistäessä +5 asteen lämpötilasta parin päivän seisomisen jälkeen auto pyöritti starttia pitkään ja lähti käyntiin "tirskahdellen" ja kävi epätasaisesti. (Auto oli vielä lohkolämmityksessä koska testasin toimiiko se lämppäri.)
-Muutaman kerran auto lähti käyntiin ja kävi epätasaisesti.

Tämän jälkeen autoon vaihdettiin uusi polttoainesuodatin ja ilmansuodatin sekä tankiin lisättiin suuttimia puhdistavaa ja vettä poistavaa ainetta ja tankki ajettiin tyhjiin ja tankattiin tuoretta tavaraa täyteen.

-Nyt kun pakkaset alkoivat ja laitoin auton aamulla lohkolämmitykseen ja se oli siellä noin 1hj ja starttasin jälleen auton käyntiinlähtö oli outo.
-Sitten kokeilin seuraavana aamuna, että mites jos laitan sen käyntiin suoraan pakkasesta ja otin vielä videon tapahtumasta:https://www.youtube.com/watch?v=kfcGWNp-SDQ&feature=youtu.be] [url]https://www.youtube.com/watch?v=kfcGWNp-SDQ&feature=youtu.be[/url] Tyhjäkäynnin yhteydessä kuuluu nakuttava sivuääni....
-Vein auton lämpimään halliin jossa vaihtelin talvirenkaat ja auto seisoi yön yli. Tänään starttasin auton hallista jossa oli +17 astetta ja kameran kanssa starttasin auton ja se starttasi hyvin. Kun olin lastannut kesärenkaat kyytiin ja starttasin auton (kamera ei tietenkään ollut kädessä) auto pyöritti starttia pitkään ja lähti sitten käyntiin...

Alkaa loppumaan usko, kun uuden auton kanssa näin paljon vikaa. Onneksi siinä on takuu joten korjaamollehan se pitää toimittaa, mutta jos joku osaisi jo suoraan sanoa, että minkälaisia maailmananlopun enteitä nämä on?
#9
Se vielä jännää, ettei tuo auto tee sitä kun aamun ekalla kylmäkäynnistyksellä. Kun sammutan ja kokeilen uudelleen, niin toimii normaalisti.
#10
Terve!

Minulla on ilmentynyt nyt muutaman kerran VW Golf 2010 1.6 TDI Highlinen kanssa sellainen homma, kun käynnistän auton ja xenon valot tekee tämän ylös alas ja sivuille kalibrointi liikkeen vilahtaa palaneen polttimon valo muutaman kerran, mutta ei jää palamaan? Mistä moinen voi johtua? Vai olisiko kyse siitä, että siellä on joku muu polttimo vetelemässä viimeisiään? Olen myös vaihtanut CAN väylään sopivat Led polttimot parkkien tilalle voisiko ne aiheuttaa ongelmia?
#11
Ostin juuri VW Golf Variant Highline 2010 ja rupesin tuossa tutkailemaan, että mitenkäs tuo Bluethooth / puhelin hommeli toimii. Ratissa vasemmalla luurin kuva volume + ja - sekä "mikrofoonin" kuva? Oikealla Ok näppäin ja nuolet ja takaisinpaluu näppäin. Auton radio ssa valikko "Bluethoot audio", mutta mistäs minä tiedän onko sitä BT:tä siellä autossa? Ja mikä puhelin viritys autossa nyt on? Ilmeisestikkin hankkimalla jotain tällaisia: http://www.autostudio.fi/autohifi/automerkkikohtaiset/volkswagen.html ongelma korjautuu viimeistään?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy