Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - SamuK

#1
Lainaus käyttäjältä: Vankka - 12.12.13 - klo:13:20
Liitteestä löytyy mitä tarvii ison säiliön asennukseen. Sulla ei ilmeisesti ole ajovalojen pesuria sillä pieni säiliö?

Ajovalojen pesu tapahtuu mulla tosiaan täysmanuaalisesti. Ihan saa itse pestä :)

-S
#2
Oolrait, tuo selittää eron. Tattis.

-S
#3
Tämä säiliö tyhjenee kyllä vettä ikkunaan päätettäessä eli eiköhän se ihan oikea ole  :)

En tiedä kuinka hitaasti pitää liruttaa, mutta kaipa sen pitäisi ylipulputenkin täyttyä. Voi olla että olen ollut monistä lirutusyrityksistä huolimatta varomaton vauhdin suhteen, mutta rohkenen epäillä...

sain vastauksen mitä hain, eli että kaikissa ei ole noin pieni, mutta heitetäänpäs toinen kysäisi perään..

Onko jollain yhtä pieni, n. 2 litran, säiliö?
#4
Minkälainen on 3CnPassattien pissapojan pesuainessäiliön tilavuus?

Itsellä alla Saksasta uitettu kiisseli, ja säiliö tuntuu kovin pieneltä näiden suolakurakelien tarpeisiin. Tyhjästä kun täyttää piripintaan, niin "Lasolia" kuluu n. 2 litraa.

Lähinnä kiinnostaa että onko kaikissa noin pieni "tankki"?

-S
#5
Menee OT kuten muutama aiempikin viesti, sorry.

En nyt aivan ymmärrä miten tää sopii Talouselämän agendalle.

Nousiko Sjöbergin osake ja vetikö mukanaan koko Helsingin pörssin nousuun?

-S
#6
Kolmas laukes osittain, eli meno lakkas motarilla ja tietenkin vasemmalla kaistalla. Oli vähän turhan lähellä että ois rutattu peltiä! On kait sitä pienemmilläkin vaaraa mahdollisesti synnyttävillä vioilla tehty takaisinkutsuja!

No, käynnistyi kuitenkin pientareelta ja auto käy/kulkee edelleen. Oli muuten kolmas noin 13tkm:n sisään. Eli yks enää alkuperäisistä ehjänä, liekö sekin puolikuntoinen.

Pitäis hurauttaa Tampereelle keskiviikkona, uskaltaako?

Eli kyssäri: Sikälimikäli tien varresta olette päässeet liikkeelle, paljonko olette päässeet ajamaan sen jälkeen ennen totaalista stoppia ja Sjöbergin hinausta?

-S
#7
Lainaus käyttäjältä: tdi_tdo - 11.10.11 - klo:15:14
Minun mielestäni sitä ei kannata edes ihmetellä - kyseessä on ihan selvää ja törkeää paskanjauhantaa. Varmaan jokaiselle, jolle suutin on vaihdettu, on tiskillä sanottu loppujenkin laukeavan. Mulle sanottiin, että ennätys on n. 10km ajo korjaamolta kun seuraava laukesi. Joten mikä prkl siinä on ettei tätä asiaa hoideta Volkkarin puolesta kuntoon? Tähän pitäisi jo lainkouran puuttua. Onko se normaalia, että aina kun lähden Passatilla tielle, pitää tsekata kännykän lataus ja ottaa talvitakki mukaan? Tai että koitan välttää motareita ihan vain siksi, että henki voi lähteä koneen lauetessa ruuhkassa rekkaa ohittaessa? Pisteet Volkkarille siitä, että minulle vaihdettiin ilman kustannuksia yksi suutin, mutta hylätty suortitus siitä silti tulee. Ne pitää kaikki vaihtaa. Eikä edes odottaa rikkoutumista, vaan tehdä takaisinkutsu kaikille Volkkareille ja julkisesti pyytää anteeksi perseilyä.

Ei niin OT:
Toinen antautui viikko sitten torstaina ja tietenkin kun olin itse ison meren takana duunireissulla. Vaimo ja lapset jäivät motarille. Ei nyt ehkä ennätyksiä rikkonut, ehtihän tuolla jo ajaa jo muutaman sataa kilometriä.

Plussat taas Suomenojan VW-autolle todella ripeästä korjailusta. Poimin auton lauantaina. Ei tähän tyytyväinen voi olla kuitenkaan.

-S
#8
Kaipa nuo suuttimetkin menee tyypin mukaan kategorioihin, josta määräytyy tehtaan vastaan tulo. Noita Siemensin pumppusuuttimia paukkuu uskoakseni eniten. Jotain se kaveri tiskin takana selitti, ettei vastaantulo ole aivan suoraviivaista ja että riippuu muustakin kuin huoltokirjan leimoista, mutta siinä vaiheessa valmistauduin jo kehkot ilmaa täynnä antamaan suullisen palautteen laadusta, että kaverin selitys meni vähän ohi. Sori.

Johtosarja meni tosiaan omaan piikkiin (180â,¬), koska siinä ei ollut mitään todettua vikaa. Toimivaa osaa ei saa tehtaan piikkiin vaihtaa. Mutta on/oli kuulemma erittäin suositeltavaa vaihtaa ekan suuttimen kanssa kimpassa. Tuulilasi ja hinaus meni tosiaan vakuutuksen piikkiin, eli aivan kaikesta ei voi kiittää korjaamoa.

Hieman ihmetyttää se, että näin selkeää komponenttivikaa ei voi kerralla korjata tehtaan piikkiin, kun auto on ekaa kertaa tästä syystä pajalla. Jos muut suuttimet paukkuu joka tapauksessa jossain vaiheessa (<200tkm), niin on ihme, että omistajan pitää hinauttaa auto vielä kolmesti pajalle, jossa kones otetaan auki ja tehdään sama homma uudestaan. Toki näin talven korvalla tulevaan hinauskeikkaan voi varautua tuhdilla lämpöpussipaketilla. Eipä tuossa autossa niin hyvät lämpöeristeet ole, että perustoppatakissa pystyisi hampaita kalistelematta odottelemaan hinaajaa ja jatkokuljetusta määränpäähän. Tähän ei mikään vakuutus tai liikkumisturva tarjoa apuja, ikävä kyllä.
#9
Omastani ensimmäinen Siemensin pumppusuutin antautui reilu viikko sitten lauantaina.

Täytyy kyllä sanoa, että oon 100% tyytyväinen saamiini palveluihin! Hinaus+korjaus(pumppari + johtosarja) hoidettiin uskomattomalla tavalla. Jätin avaimet hinaajalle auton tuulilasille ja hain auton korjattuna Suomenojalta seuraavana tiistai-iltapäivällä. Samalla korjattiin kiveniskemä tuulilasista. Hakiessa kyselin vielä auton korjaushistorian, ja kuulin että turbo oli vaihdettu <10tkm ennen mun kauppoja - juttuvat siivetkin siis vasta kaukana tulevaisuudessa.

Hintalappu koko helahoidolle oli kokonaiset 180â,¬.

Uskomatonta mutta totta!

-S
#10
Mulla oli 3C-farkun takaluukussa pyöreitä "kuplia", jotka mun silmään näytti siltä, että pelti ruostuu ja pian maali alkaa hilseilemään. Kävinkin naapurin ohjeistuksella näyttämässä volkkarin merkkikorikorjaamolle.

Tutkailivat siellä luupin kanssa sanoen samalla, että näitä valmistusvirheitä on silloin tällöin. Kuplat ovat tällöin kuulemma hyvin symmetrisiä. Mutta nämä kyseiset kuplat on aiheutunut ulkoisesta iskusta ja epäilivät esim. kiveniskuja aiheuttajiks, eikä näin ollen kuuluisi koritakuun piiriin. Reklamaatio tehtiin kuitenkin Volkkarille, mutta tuomio oli sama: Ei kuulu koritakuuseen.

En tiedä miten takaluukkuun voi tulla kiveniskuja, mutta kaipa sitten voi...Täytynee vissiin unohtaa takaa-ajot hiekkatiellä peruuttaen.

-S
#11
Lainaus käyttäjältä: tdi_tdo - 19.08.10 - klo:23:17
Minkäslaista ajoa on ollut? Motaria, maantietä, kaupunkia? Ja meneekö enemmän autoja ohi mitä itse ohittelet?

Kuvauksesi perusteella hyvin vastaavaa ajoa motari/maantie/kaupunki, tosin n. 70km päivässä. Käytän cruisea aina kun vain mahdollista, n. 10 yli rajoituksen eli kyllä ohituksia tulee reilusti enemmän kuin ohitetuksi tulemisia.

-S
#12
Noniin,

Toiminta on siis täysautomaattista eikä tuohon ole mitään kontrollia. Käyttöohjeena on lähinnä, että pitää suksiboksin ja lehdet pois katolta sekä luukun kiinni. Kaikki hoituu sen jälkeen "hienosti" automaattisesti. Kenno lataa ainoastaan sen verran, että laittaa puhaltimen pyörimään satunnaisesti. Ei ikävä kyllä jaksa komentaa ilmastointikompuraa.

Tuntuu siis aika olemattomalta, mutta vaikutus silti yllättävän OK. Vertailtiin isukin auton kanssa sisälämpöjä täyshelteessä, mun musta passat oli 20C astetta viileämpi kun samassa auringossa paistunut tumman vihreä Omega. Eli ei siinä persesilmä kypsynyt kun nahalle istahti.

Loppukesästä hokasin, että kattoluukun kallistuksella lämmin ilma pääsee entistä paremmin ylhäältä ulos puhaltimen puhaltaessa ulkoa viileämpää ilmaa sisään.

-S
#13
Hep,

Itellä mennyt nyt ekan n.4tkm aikana (101>>105tkm) 6.5l/100km. 235/40 R18-läskit alla, 170 hevosta, DSG ja farkku.

Aikaisemmassa kärryssä 2.0T GTS vectrassa kulutus nousi karvan alle 10% kun kesäkumit vaihtui uusiin samankokoisiin (215/55 R16), Turanza >> Hakka Z. Eli kyllä itse kumeillakin on eroa, ei vaan koolla tai vanteilla.

-S
#14
Hep,

Tuli omaan autoon kylkiäisenä aurinkokennokattoluukku, nyt pitäisi vain todeta, että moinen vekotin toimii.

Kertokaas kokeneemmat miten tuo aurinkokennokattoluukku toimii? Onko se ns. täysautomaattinen eli ilman minkäänlaista kontrollimahdollisuutta vai onko kontrolli vain piilotettu saksalaisella tarkkuudella?

-Samu
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy