Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Tomppaa_

#1
Kansi halki tai tiiviste entinen.
#2
Lainaus käyttäjältä: Jartzi91 - 28.08.17 - klo:12:29
Mistäpäin minun nyt tulisi alkaa tutkia tuota autoa? En löytänyt selvää vuotokohtaa.. :-X

Polttoaineletkut ei välttämättä vuoda polttoainetta ulospäin mutta kuitenkin ilmaa sisäänpäin. Letkuissa on tavallaan pieni alipaine..

Vaihda suuttimien välissä olevat paluuletkut sekä suodattimen päältä se muovinen venttiili mikä on sokalla kiinni niin eiköhän ongelmat korjaudu.
#3
Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 27.07.17 - klo:10:52
JAKOPÃ,,Ã,,NKETJUN KIRISTIMESSÃ,, JA KETJUN GEOMETRIASSA JA TÃ,,MÃ,, KOSKEE KAIKKIA VAG-konsernin KETJUJAKOPÃ,,ITÃ,,

Onko tämä suunnitteluvirhe korjattu myynnissä oleviin uusimpiin 1.8 TSI ja 2.0TSI -koneisiin vai onko kiristimen liikeradan korjauksen sijaan tehty purkkaviritysparannus?

Onko uusissa 1.8 ja 2.0TSI -koneissa vaihdettava nokkapyörä vai pitääkö koko tonnin maksava akseli vaihtaa?

Ei varsinaisesti ole muutettu muuta kuin laitettu tämä viimeisin "parannettu" ketju. Jakopää on muilta osin täysin sama kuin vanhemmissakin. Kaikki 1.8 ja 2.0 TSI koneet on kiinteillä nokkapyörillä jotka eivät ole siis vaihdettavissa.

Juu, on niitä ketjuongelmia myös muillakin.. Kia, BMW, MB jne. Erona on vain se että esimerkiksi Bemarilla vaihdetaan koko moottori mukisematta eikä käydä vedättämään asiakasta. Myönnetään vain että sorry, nyt tuli linjalta paskaa ja tuosta uutta konetta pellin alle  :D
#4
Vaihteiston sisällä oleva työsylinteri rupeaa olemaan tiensä päässä. Rupeaa ajan kanssa vuotamaan kytkinnestettä vaihteiston ja moottorin välistä. Alkaa juuri kuvaamillasi oireilla. Pääsylinteri on helppo tarkistaa, se rupeaa hajotessaan vuotamaan kabiinin puolelle mutta tämä on todella harvinainen vika.
#5
Lainaus käyttäjältä: jt - 13.05.17 - klo:11:06
Hetkonen, siis tässä tapauksessa 1.8TSI:n monimerkkikorjaamolla vaihdettu tarvikeketju leipoi 15tkm jälkeen ja viestiketju täyttyy sitten ei-asiallisilla maanantaikappaleviesteillä ja dieselgate säästöillä yms..?? Eiköhän sylttytehdas tässä tapauksessa löydy korjaamon/varaosaliikkeen suunnasta. Itsellä vastaava kokemus missä tarvikevaraosa 3C passattiin (raidetangon pää) oli uusintakunnossa 1,5v päästä vaihdosta. Osalla oli takuu 1v, sain toki uuden tilalle "goodwillinä", mutta kaikki työkustannukset meni omaan piikkiin. Ja ostin osan itse, ja pikkupaja teki työn, niin enpä viitsinyt pikkurahan takia alkaa vääntämään. Itselle olisi tullut halvemmaksi ostaa se originaali vaikka se ois muutaman kympin enempi maksanutkin, nimittäin toisella puolella ei osaa tarvinnut vaihtaa ollenkaan niiden 4-5 vuoden aikana jona se auto minulla oli.

Mutta varsinaiseen TSI aiheeseen liittyen, onko kokemusta Passat 3C/B7 Ecofuel moottorin jakoketjun kestävyydestä/tyypistä? Kaasu TSI-moottori on nimittäin omaa moottorityyppiä ja sitä löytyy vm 2009-2010 passat 3C:stä ja sitten uudemmasta B7 Passatista 2011->. Kiinnostaisi tietää onko kyseessä sama moottorityyppi Passat 3C vs B7 ja onko näissä minkä revision ketjudesign käytössä? Ruotsissa on nimittäin paljon näitä vehkeitä ja niillä on monilla ajettu paljon >200tkm ilman mitään ketjukorjauksia. Näitähän (3C) saa todella halvalla Ruotsista, mutta ei se enää halpa ole jos ketju sanoo poks. Siksi kiinnostaisi ihan asialliset kommentit, mukaan lukien onko tullut tehtyä korjauksia ja jos mikä on moottorityyppi/vuosimalli/km, ne muut viesti voi sitten käydä laittamassa vaikka suomi24:selle..:). Kaasumoottorin osalta ruotsalaiset keskustelee pääasiassa DSG vaihteistoista, ja oma idea ois manuaali, joten se ei kosketa tässä tapauksessa.

Täysin sama jakopää ja moottori on tossa Ecofuel versiossa ja oon vaihtanut henkilökohtaisesti useampaan noin 100 - 150tkm ajettuun peliin ketjuja vuosimalliväliltään 2008-2012. Noista koneista hieman ikävän tekee se että jos ketjuremontin tekee viimesenpäälle hyvin niin nokka-akselit pitää vaihtaa ja ne maksavat noin 1ke /kpl, nokkapyöriä ei siis saa erikseen. Yleensä asiakas vaihdattaa tässä vaiheessa kampiakselin pyörän, laahaimet ja molemmat kettingit (tasapainoakselien ja jakopään) ja ajelee hetken ja myy hyvän ja vähän ajetun VAG-ggineen eteenpäin.

Vieläkin näköjään jaksetaan spekuloida onkohan mulla hyvä tai huono jakopää. ONGELMA EI OLE HUONOLAATUINEN KETJU VAAN SUUNNITTELUVIRHE JAKOPÃ,,Ã,,NKETJUN KIRISTIMESSÃ,, JA KETJUN GEOMETRIASSA JA TÃ,,MÃ,, KOSKEE KAIKKIA VAG-konsernin KETJUJAKOPÃ,,ITÃ,,. Toiset jakopäät kestää huonommin ja toiset paremmin, jotkut jopa yli 150tkm. Oli se ketju mitä materiaalia tahansa niin se vain asettuu hammaspyöriin kunnolla ja kuluu ajansaatossa pikkuisen. Volkkarin koneissa vaan ei ole osattu mitoittaa kiristimen tekemää likerataa riittävän pitkäksi jolloin ketju vain yksinkertaisesti löystyy kun kiristimestä loppuu vara.

Näitä autoja on vaan myyty vähän pirun paljon ja jakopään muuttaminen kaikkiin ei liene edes taloudellisesti mahdollista. Helpompi on vain valehdella kuluttajille päin naamaa "vahvistetuista" ketjuista yms että saadaan autot ajettua romutusikään joka kai laskennallisesti on noin 200tkm muualla paitsi Suomessa...
#6
Jakohihnanvaihtotyö VAG konsernin perusmoottoreihin (sis jakohihnasarjan vaihto, vesipumpun vaihto ja tarvittaessa apulaitehihnan vaihto, jakajapumpullisissa ajoituksen tarkistus ja säätö + 30â,¬ jakohihnan vaihdon yhteydessä)

220â,¬ + osat.

Työllä ja osilla vastaava takuu kuin merkkiliikkeessä. Hinta sama vaikka toimittaisit omat osat (tällöin vastaat itse osista).

1.6 ja 2.0 TDI CR moottorien remminvaihdot 490â,¬. Sisältää: Contitechin jakopääsarjan (sama kuin orkkis), vesipumpun, moniurahihnan, pakkasnesteet ja työn.

1,9 TDI PD moottorien remminvaihdot: 450â,¬ Sisältää: Sisältää: Contitechin jakopääsarjan (sama kuin orkkis), vesipumpoun, moniurahihnan, pakkasnesteet ja työn.[/b]

Nokka-akselien takaketjun vaihtotyö bensiinimoottoreihin joissa hydraulinen nokka-akselin säädin 250â,¬ + osat

Nokka-akselien takaketjun vaihtotyö bensiinimoottoreihin joissa ei ole hydraulista säädintä nokka-akselin päässä 330â,¬ + osat
#7
DSG-7 on jo ns kuivakytkinvaihteisto eli siinä ei varsinaisesti ole vaihdettavaa vaihteistoöljyä. Siellä vetopyörästön puolella on öljy jonka voi halutessaan vaihtaa. Mekatronikassa on kanssa öljy, mutta se ei ymmärtääkseni ole vaihdettavissa. Jos tästä on jollain parempaa tietoa niin olen kiinnostunut kuulemaan. DSG-7 on mulle vielä vähän tuntematon.
#8
Ei voi olla mahdollista... Kytkinkäpälä voi vääntyä tai sitten on polkimen päässä jotain ongelmaa.. esim poljon ei jostain syystä paina pääsylinterin mäntää tarpeeksi tms...
#9
Kokeile läppiä kääntävän alipainekellon toiminta. Ime rasiasta jotta näät että toimiiko se ja kokeile sormella että läpät kääntyy helposti. Jos ne liikkuu ja alipainerasia on kunnossa niin todennäköinen vika on asentoanturissa. Anturi sijaitsee öljynsuodattimen takana. Sen vaihtoa varten täytyy imusarja irroittaa. Anturin saa ainakin ebaystä halvalla...
#10
Toiseks paras kikka on itse painella poljinta ja apulainen availee ruuvia  :o ;D
#11
180tkm
#12
Kovilla kierroksilla savuaminen johtuu jumittuneista öljyrenkaista. Pitkät öljyvaihtovälit muodostvat öljyrenkaisiin karstaa joka jumittaa renkaat ja näin ollen moottoriöljy pääsee männänrenkaiden ohi palotilaan. Mielenkiinnolla odotan kokemuksia puhdistusaineiden tuloksista.
#13
Tää oli ihan vanha kunnon kakkossukupolven multiongelma kattila. Kolmosten kestävyys tiietään noin viiden vuoden sisällä... En kyllä ymmärrä mikä siinä autuaaksi tekee kun rakenne on sama. Ketju on vain päivitetty. Sama ketju tulee korvaavana tähän 06K109158A jota käytetään esim 2014 vuoden aanelkussa. Noin 7-8 vuotiaina valtaosa näistä kieseistä on yli 100tkm rullattuja eli aikaa menee ennen kuin tuoreemmissa alkaa epidemia (jos alkaa?)  ::)

Haluan vain painottaa että tarkastuttakaa jakoketjun venyneisyys määräaikaishuollon yhteydessä kun autolla on ajettu yli 100tkm niin voitte säästää sillä pitkän pennin. Maahantuojan asenne noihin ketjunvaihdon korvauksiin on pehmentynyt parin vuoden sisällä reippaasti.
#14
Kallista romua. Koko kansi vaihtoon. Kustannukset ~4000â,¬. Tästäkin olisi selvitty ajoissa tehdyllä ketjun vaihdolla. Mutta eihän näistä EA888 sarjan koneista ketjut venyny... Autolla ajettu alle 130tkm.

#15
Joo. Ei se ketjujen vaihto kallista oo verrattuna tähän... Tämäkin tosin ikävä yksittäistapaus, tai sitten ei.



#16
Jos ne öljyt on pysyny sisällä ni parempi se on että sitä on siellä vähän liikaa. Nousee pienillä kierroksilla ajettaessa paremmin vaihteiston päätylaakereille.
#17
Vanha ketju mutta vastaan jos siitä on muille apua.

Pienemmissä TSI koneissa ei ole, mutta noissa 1,8 ja 2.0 koneissa on alemmassa peltisessä jakokopassa pyöreä reikä josta näkee kiristimen ulkoneman. Turhaa sitä on kyllä tuossa tilanteessa enää tarkistaa. Auto hinurilla korjaamolle eläkä edes yritä enää käynnistää.
#18
Johtosarja vaihtoon.
#19
Vanha pois ja uusi tilalle?

Imuputket, ahtoputket, egr rojut, imusarja ja muut edessä olevat tingeltangelit irti niin pääset käsiksi pakosarjan pultteihin. Pakosarjan lämpösuojat irti, öljynpaineputki irti, alapuolelta, öljynpaluu irti lohkosta, pakoputki irti turbon pesästä, pakopesän alta turbon kannake irti ja varmaan muutama muu pikkujuttu jotka unohdin mainita. Jos tuntuu vaikealta niin älä edes yritä. Aikaa kannattaa varata koko päivä jos et ole tehnyt aikaisemmin. Tuo nelivetoinen on vielä ahtaampi kuin etuveto koska alapuolelle tulee kulmavaihde eteen.

Toi öljynpaineputki lähtee jostain syystä usein pyörimään siitä ahtimeen kierrettävästä nipasta. Siihen voit joutua rälläköimään 17mm lenkin avopään kapeaksi että saat pidettyä kiinni. Turbo tulee pois yläkautta. Jos ei mahdu niin irroita jakopään puoleinen moottorin kannake ja laske tunkin kanssa konetta alaspäin ja kampea syyläriin päin niin mahtuu. Jos sulla ei ole kunnon työkaluja niin käy ostamassa tai vie korjaamoon. Muutaman mutterin nylppäämällä tai pinnapultin katkomalla tulee hommasta äkkiä parin päivän työmaa.
#20
Auto käy ilman ahtopaineanturia ja ilmamassamittaria...
#21
Hyvä huomio, tarkennan ilmoitusta. Tämä DSG-öljynvaihto on näihin märkäkytkimellä varustettuihin laatikoihin joiden öljytilavuus on 5-5,5L.
#22
Siellä suutinpesässä on todennäköisesti sellaiset terävät urat jotka suutin on sinne syönyt. Niistä kannattaa varovasti se terävä reuna vetästä pyöreämmäksi jollain sopivalla metallin kappaleella ERITTÃ,,IN VAROVASTI ettei vaurioita pesää enempää. Se terävä reuna leikkaa helposti uudet o-renkaat hajalle ja sitte ne vuotaa taas...
#23
Automaatit:

Valmistajan suosittelema öljynvaihtoväli VAG-autoille on 60tkm(ei koske kuivalla kytkimellä olevia DSG-vaihteistoja). Vaikka vaihteistoöjyille ei olisi vaihtoväliä määritetty on niiden vaihto siitä huolimatta suositeltavaa. Nykyaikaisissa automaattivaihteistossa on paljon hienoa elektroniikkaa sekä sähköisesti ohjattuja magneettiventtiileitä jotka likainen öljy tuhoaa nopeasti. Vaihdata öljyt siis jo ennen ongelmien alkamista (nykivät vaihdot, hetkelliset välivapaat ym) sillä ongelmien alettua vaihto ei enää korjaa vaihteistoa entiselleen.

Märällä kytkimellä varustettu DSG 110â,¬ (Sis 5,5L öljyä, suodattimen ja vaihdon)

CVT (multitronic etc) vaihteistojen öljynvaihdot tapauskohtaisesti johtuen suuresta skaalasta suodattimien hinnoissa, öljymäärissä sekä huuhteluvaihdon tarpeesta.

09L vaihteiston huuhteluöljynvaihto 295â,¬ (sis työ, G 060 162 luokan öljy, suodatin ja öljypohjan tiiviste)

Myös muiden merkkien vaihteistoöljynvaihdot onnistuvat kilpailukykyiseen hintaan.

Ota yhteyttä esimerkiksi kotisivujemme kautta ja pyydä tarjous.

Manuaalit:

Myös manuaalivaihteistoon kannattaa öljyt vaihtaa 100-150tkm välein. Öljyyn kertyy pieniä hiovia partikkeleita mm. synkrorenkaista, hammaspyöristä ja laakereista jotka nopeuttavat sykrorenkaiden ja laakereiden kulumista aiheuttaen vaihteiden takkuilua ja korahtelua vaihdetta vaihdettaessa. Alla havainnollistava kuva jossa on verrokkina Tiguanin 150tkm ajetut öljyt (oik) ja uudet öljyt (vas).




Yhteystiedot
p. 050 35 89 396
Repsikantie 10A5
04500 Kellokoski
#24
Eipä sillä niin taida väliä olla. LUK siellä todennäköisesti orkkiksena on.
#25
Keula huoltoasentoon, imusarja pois, venakoppa pois, eturengas ja sisäloksu pois ja sitten tarviikin vaan erikoistyökalut joilla saa nokan ajoitettua. Nokka-akselissa ei ole kiilaa ja sen ja hammaspyörän välinen kiinnityspultti pitää vetää TIUKALLE. Moottoria et myöskään pääse pyörittämään ilman kampuran päähän ruuvattavaa erikoistyökalua. Jos asut Eteläsuomessa voin lainata sinulle tarvittaessa työkalut pientä korvausta vastaan.
#26
Lähteekö hyvin käyntiin? Näissä on pumppusuuttimien pesät välillä menneet väljiksi ja suutin on väljistynyt kanteen koneistettuun reikään. Jos suuttimet tuntuisi olevan hyvin kiinni ja pesät ehjät niin puristuksien mittaus. Onhan jako kohdallaan?
#27
Ei se tunnistimen vaihto mikään karsea homma ole jos se tunnistumen kuusiokolo lähtee auki. Öljynsuodatinjalan joutuu edestä irroittamaan. 3-4 tuntia + tunnistin + öljynsuodatinjalan peltitiiviste. Riippuu tietysti tuntiveloituksesta...  :) Tule käymään Kellokoskella niin tutkaillaan.
#29
Kampiakselin anturi (epätodennäköinen) tai johdinsarja kohdasta josta siirtyy vaihteiston päältä/kyljestä auton koriin (todennäköinen).
#30
Jos sulla on muuttuvasiipinen ahdin niin:

Todenn'köisesti ahtimen johdinsiivet jumittaa, n75 venttiili ei toimi kunnolla tai alipainevuoto jossain.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy