Kansi halki tai tiiviste entinen.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - Tomppaa_ #1
Moottori ja voimansiirto / Vs: 2.0 TDI jäähdytysnestettä katoaa28.08.17 - klo:19:48
Kansi halki tai tiiviste entinen.
#2
Moottori ja voimansiirto / Vs: -99 1.9td transporter kylmä käynnistys ongelma28.08.17 - klo:19:46Lainaus käyttäjältä: Jartzi91 - 28.08.17 - klo:12:29 Polttoaineletkut ei välttämättä vuoda polttoainetta ulospäin mutta kuitenkin ilmaa sisäänpäin. Letkuissa on tavallaan pieni alipaine.. Vaihda suuttimien välissä olevat paluuletkut sekä suodattimen päältä se muovinen venttiili mikä on sokalla kiinni niin eiköhän ongelmat korjaudu. #3
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset07.08.17 - klo:07:42Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 27.07.17 - klo:10:52 Ei varsinaisesti ole muutettu muuta kuin laitettu tämä viimeisin "parannettu" ketju. Jakopää on muilta osin täysin sama kuin vanhemmissakin. Kaikki 1.8 ja 2.0 TSI koneet on kiinteillä nokkapyörillä jotka eivät ole siis vaihdettavissa. Juu, on niitä ketjuongelmia myös muillakin.. Kia, BMW, MB jne. Erona on vain se että esimerkiksi Bemarilla vaihdetaan koko moottori mukisematta eikä käydä vedättämään asiakasta. Myönnetään vain että sorry, nyt tuli linjalta paskaa ja tuosta uutta konetta pellin alle ![]() #4
Moottori ja voimansiirto / Vs: Kytkimen toimintaongelmia golf variant 4motionissa ( vm.2005 1,9 tdi , ATD)07.08.17 - klo:07:31
Vaihteiston sisällä oleva työsylinteri rupeaa olemaan tiensä päässä. Rupeaa ajan kanssa vuotamaan kytkinnestettä vaihteiston ja moottorin välistä. Alkaa juuri kuvaamillasi oireilla. Pääsylinteri on helppo tarkistaa, se rupeaa hajotessaan vuotamaan kabiinin puolelle mutta tämä on todella harvinainen vika.
#5
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset27.07.17 - klo:09:30Lainaus käyttäjältä: jt - 13.05.17 - klo:11:06 Täysin sama jakopää ja moottori on tossa Ecofuel versiossa ja oon vaihtanut henkilökohtaisesti useampaan noin 100 - 150tkm ajettuun peliin ketjuja vuosimalliväliltään 2008-2012. Noista koneista hieman ikävän tekee se että jos ketjuremontin tekee viimesenpäälle hyvin niin nokka-akselit pitää vaihtaa ja ne maksavat noin 1ke /kpl, nokkapyöriä ei siis saa erikseen. Yleensä asiakas vaihdattaa tässä vaiheessa kampiakselin pyörän, laahaimet ja molemmat kettingit (tasapainoakselien ja jakopään) ja ajelee hetken ja myy hyvän ja vähän ajetun VAG-ggineen eteenpäin. Vieläkin näköjään jaksetaan spekuloida onkohan mulla hyvä tai huono jakopää. ONGELMA EI OLE HUONOLAATUINEN KETJU VAAN SUUNNITTELUVIRHE JAKOPÃ,,Ã,,NKETJUN KIRISTIMESSÃ,, JA KETJUN GEOMETRIASSA JA TÃ,,MÃ,, KOSKEE KAIKKIA VAG-konsernin KETJUJAKOPÃ,,ITÃ,,. Toiset jakopäät kestää huonommin ja toiset paremmin, jotkut jopa yli 150tkm. Oli se ketju mitä materiaalia tahansa niin se vain asettuu hammaspyöriin kunnolla ja kuluu ajansaatossa pikkuisen. Volkkarin koneissa vaan ei ole osattu mitoittaa kiristimen tekemää likerataa riittävän pitkäksi jolloin ketju vain yksinkertaisesti löystyy kun kiristimestä loppuu vara. Näitä autoja on vaan myyty vähän pirun paljon ja jakopään muuttaminen kaikkiin ei liene edes taloudellisesti mahdollista. Helpompi on vain valehdella kuluttajille päin naamaa "vahvistetuista" ketjuista yms että saadaan autot ajettua romutusikään joka kai laskennallisesti on noin 200tkm muualla paitsi Suomessa... #6
Autokorjaamo FixPoint / Jakopäänhihnan vaihdot27.05.17 - klo:14:59
Jakohihnanvaihtotyö VAG konsernin perusmoottoreihin (sis jakohihnasarjan vaihto, vesipumpun vaihto ja tarvittaessa apulaitehihnan vaihto, jakajapumpullisissa ajoituksen tarkistus ja säätö + 30â,¬ jakohihnan vaihdon yhteydessä)
220â,¬ + osat. Työllä ja osilla vastaava takuu kuin merkkiliikkeessä. Hinta sama vaikka toimittaisit omat osat (tällöin vastaat itse osista). 1.6 ja 2.0 TDI CR moottorien remminvaihdot 490â,¬. Sisältää: Contitechin jakopääsarjan (sama kuin orkkis), vesipumpun, moniurahihnan, pakkasnesteet ja työn. 1,9 TDI PD moottorien remminvaihdot: 450â,¬ Sisältää: Sisältää: Contitechin jakopääsarjan (sama kuin orkkis), vesipumpoun, moniurahihnan, pakkasnesteet ja työn.[/b] Nokka-akselien takaketjun vaihtotyö bensiinimoottoreihin joissa hydraulinen nokka-akselin säädin 250â,¬ + osat Nokka-akselien takaketjun vaihtotyö bensiinimoottoreihin joissa ei ole hydraulista säädintä nokka-akselin päässä 330â,¬ + osat #7
Autokorjaamo FixPoint / Vs: Vaihteistoöljyjen vaihdot myös DSG, CVT jne.19.05.17 - klo:16:34
DSG-7 on jo ns kuivakytkinvaihteisto eli siinä ei varsinaisesti ole vaihdettavaa vaihteistoöljyä. Siellä vetopyörästön puolella on öljy jonka voi halutessaan vaihtaa. Mekatronikassa on kanssa öljy, mutta se ei ymmärtääkseni ole vaihdettavissa. Jos tästä on jollain parempaa tietoa niin olen kiinnostunut kuulemaan. DSG-7 on mulle vielä vähän tuntematon.
#8
Moottori ja voimansiirto / Vs: Kytkin ei päästä21.10.16 - klo:15:22
Ei voi olla mahdollista... Kytkinkäpälä voi vääntyä tai sitten on polkimen päässä jotain ongelmaa.. esim poljon ei jostain syystä paina pääsylinterin mäntää tarpeeksi tms...
#9
Moottori ja voimansiirto / Vs: 2.0tsi Ropleema21.10.16 - klo:15:19
Kokeile läppiä kääntävän alipainekellon toiminta. Ime rasiasta jotta näät että toimiiko se ja kokeile sormella että läpät kääntyy helposti. Jos ne liikkuu ja alipainerasia on kunnossa niin todennäköinen vika on asentoanturissa. Anturi sijaitsee öljynsuodattimen takana. Sen vaihtoa varten täytyy imusarja irroittaa. Anturin saa ainakin ebaystä halvalla...
#10
Moottori ja voimansiirto / Vs: Kytkin ei päästä17.10.16 - klo:12:27
Toiseks paras kikka on itse painella poljinta ja apulainen availee ruuvia
![]() ![]() #12
Moottori ja voimansiirto / Vs: Golf Variant 2007 1.6 8v päästöt24.09.16 - klo:07:03
Kovilla kierroksilla savuaminen johtuu jumittuneista öljyrenkaista. Pitkät öljyvaihtovälit muodostvat öljyrenkaisiin karstaa joka jumittaa renkaat ja näin ollen moottoriöljy pääsee männänrenkaiden ohi palotilaan. Mielenkiinnolla odotan kokemuksia puhdistusaineiden tuloksista.
#13
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset16.09.16 - klo:07:57
Tää oli ihan vanha kunnon kakkossukupolven multiongelma kattila. Kolmosten kestävyys tiietään noin viiden vuoden sisällä... En kyllä ymmärrä mikä siinä autuaaksi tekee kun rakenne on sama. Ketju on vain päivitetty. Sama ketju tulee korvaavana tähän 06K109158A jota käytetään esim 2014 vuoden aanelkussa. Noin 7-8 vuotiaina valtaosa näistä kieseistä on yli 100tkm rullattuja eli aikaa menee ennen kuin tuoreemmissa alkaa epidemia (jos alkaa?)
![]() Haluan vain painottaa että tarkastuttakaa jakoketjun venyneisyys määräaikaishuollon yhteydessä kun autolla on ajettu yli 100tkm niin voitte säästää sillä pitkän pennin. Maahantuojan asenne noihin ketjunvaihdon korvauksiin on pehmentynyt parin vuoden sisällä reippaasti. #14
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset15.09.16 - klo:13:45
Kallista romua. Koko kansi vaihtoon. Kustannukset ~4000â,¬. Tästäkin olisi selvitty ajoissa tehdyllä ketjun vaihdolla. Mutta eihän näistä EA888 sarjan koneista ketjut venyny... Autolla ajettu alle 130tkm.
#15
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset25.08.16 - klo:15:04
Joo. Ei se ketjujen vaihto kallista oo verrattuna tähän... Tämäkin tosin ikävä yksittäistapaus, tai sitten ei.
#16
Moottori ja voimansiirto / Vs: Liikaa öljyä vaihdelaatikossa (manuaali)03.07.16 - klo:22:59
Jos ne öljyt on pysyny sisällä ni parempi se on että sitä on siellä vähän liikaa. Nousee pienillä kierroksilla ajettaessa paremmin vaihteiston päätylaakereille.
#17
Moottori ja voimansiirto / Vs: Ocu II 2009 1.8 Tsi Vikakoodi P001623.05.16 - klo:18:07
Vanha ketju mutta vastaan jos siitä on muille apua.
Pienemmissä TSI koneissa ei ole, mutta noissa 1,8 ja 2.0 koneissa on alemmassa peltisessä jakokopassa pyöreä reikä josta näkee kiristimen ulkoneman. Turhaa sitä on kyllä tuossa tilanteessa enää tarkistaa. Auto hinurilla korjaamolle eläkä edes yritä enää käynnistää. #18
Moottori ja voimansiirto / Vs: BKD käy kolmella hellekelillä14.05.16 - klo:11:48
Johtosarja vaihtoon.
#19
Moottori ja voimansiirto / Vs: Golfin IV koppasen 4motion 1,9 tdi variantin turbon vaihtaminen14.05.16 - klo:11:46
Vanha pois ja uusi tilalle?
Imuputket, ahtoputket, egr rojut, imusarja ja muut edessä olevat tingeltangelit irti niin pääset käsiksi pakosarjan pultteihin. Pakosarjan lämpösuojat irti, öljynpaineputki irti, alapuolelta, öljynpaluu irti lohkosta, pakoputki irti turbon pesästä, pakopesän alta turbon kannake irti ja varmaan muutama muu pikkujuttu jotka unohdin mainita. Jos tuntuu vaikealta niin älä edes yritä. Aikaa kannattaa varata koko päivä jos et ole tehnyt aikaisemmin. Tuo nelivetoinen on vielä ahtaampi kuin etuveto koska alapuolelle tulee kulmavaihde eteen. Toi öljynpaineputki lähtee jostain syystä usein pyörimään siitä ahtimeen kierrettävästä nipasta. Siihen voit joutua rälläköimään 17mm lenkin avopään kapeaksi että saat pidettyä kiinni. Turbo tulee pois yläkautta. Jos ei mahdu niin irroita jakopään puoleinen moottorin kannake ja laske tunkin kanssa konetta alaspäin ja kampea syyläriin päin niin mahtuu. Jos sulla ei ole kunnon työkaluja niin käy ostamassa tai vie korjaamoon. Muutaman mutterin nylppäämällä tai pinnapultin katkomalla tulee hommasta äkkiä parin päivän työmaa. #20
Moottori ja voimansiirto / Vs: Octavia v. 2007 2.0 tdi BKD koneella sammuilee ja pätkii mahdoton tapausko?20.04.16 - klo:18:01
Auto käy ilman ahtopaineanturia ja ilmamassamittaria...
#21
Autokorjaamo FixPoint / Vs: Vaihteistoöljyjen vaihdot myös DSG, CVT jne.20.04.16 - klo:16:44
Hyvä huomio, tarkennan ilmoitusta. Tämä DSG-öljynvaihto on näihin märkäkytkimellä varustettuihin laatikoihin joiden öljytilavuus on 5-5,5L.
#22
Passat 3C (05–10) / Vs: Passat -05 (3C2) käy kylmänä kolmella20.04.16 - klo:12:35
Siellä suutinpesässä on todennäköisesti sellaiset terävät urat jotka suutin on sinne syönyt. Niistä kannattaa varovasti se terävä reuna vetästä pyöreämmäksi jollain sopivalla metallin kappaleella ERITTÃ,,IN VAROVASTI ettei vaurioita pesää enempää. Se terävä reuna leikkaa helposti uudet o-renkaat hajalle ja sitte ne vuotaa taas...
#23
Autokorjaamo FixPoint / Vaihteistoöljyjen vaihdot myös DSG, CVT jne.20.04.16 - klo:12:27
Automaatit:
Valmistajan suosittelema öljynvaihtoväli VAG-autoille on 60tkm(ei koske kuivalla kytkimellä olevia DSG-vaihteistoja). Vaikka vaihteistoöjyille ei olisi vaihtoväliä määritetty on niiden vaihto siitä huolimatta suositeltavaa. Nykyaikaisissa automaattivaihteistossa on paljon hienoa elektroniikkaa sekä sähköisesti ohjattuja magneettiventtiileitä jotka likainen öljy tuhoaa nopeasti. Vaihdata öljyt siis jo ennen ongelmien alkamista (nykivät vaihdot, hetkelliset välivapaat ym) sillä ongelmien alettua vaihto ei enää korjaa vaihteistoa entiselleen. Märällä kytkimellä varustettu DSG 110â,¬ (Sis 5,5L öljyä, suodattimen ja vaihdon) CVT (multitronic etc) vaihteistojen öljynvaihdot tapauskohtaisesti johtuen suuresta skaalasta suodattimien hinnoissa, öljymäärissä sekä huuhteluvaihdon tarpeesta. 09L vaihteiston huuhteluöljynvaihto 295â,¬ (sis työ, G 060 162 luokan öljy, suodatin ja öljypohjan tiiviste) Myös muiden merkkien vaihteistoöljynvaihdot onnistuvat kilpailukykyiseen hintaan. Ota yhteyttä esimerkiksi kotisivujemme kautta ja pyydä tarjous. Manuaalit: Myös manuaalivaihteistoon kannattaa öljyt vaihtaa 100-150tkm välein. Öljyyn kertyy pieniä hiovia partikkeleita mm. synkrorenkaista, hammaspyöristä ja laakereista jotka nopeuttavat sykrorenkaiden ja laakereiden kulumista aiheuttaen vaihteiden takkuilua ja korahtelua vaihdetta vaihdettaessa. Alla havainnollistava kuva jossa on verrokkina Tiguanin 150tkm ajetut öljyt (oik) ja uudet öljyt (vas). Yhteystiedot p. 050 35 89 396 Repsikantie 10A5 04500 Kellokoski #24
Moottori ja voimansiirto / Vs: Uusi kytkinpaketti+kaksoismassa28.03.16 - klo:11:17
Eipä sillä niin taida väliä olla. LUK siellä todennäköisesti orkkiksena on.
#25
Transporter T5 (03-) / Vs: 2.5tdi supsutus kylmänä.22.03.16 - klo:20:18
Keula huoltoasentoon, imusarja pois, venakoppa pois, eturengas ja sisäloksu pois ja sitten tarviikin vaan erikoistyökalut joilla saa nokan ajoitettua. Nokka-akselissa ei ole kiilaa ja sen ja hammaspyörän välinen kiinnityspultti pitää vetää TIUKALLE. Moottoria et myöskään pääse pyörittämään ilman kampuran päähän ruuvattavaa erikoistyökalua. Jos asut Eteläsuomessa voin lainata sinulle tarvittaessa työkalut pientä korvausta vastaan.
#26
Passat 3C (05–10) / Vs: Passat -05 (3C2) käy kylmänä kolmella20.03.16 - klo:14:23
Lähteekö hyvin käyntiin? Näissä on pumppusuuttimien pesät välillä menneet väljiksi ja suutin on väljistynyt kanteen koneistettuun reikään. Jos suuttimet tuntuisi olevan hyvin kiinni ja pesät ehjät niin puristuksien mittaus. Onhan jako kohdallaan?
#27
Moottori ja voimansiirto / Vs: Octavia v. 2007 2.0 tdi BKD koneella sammuilee ja pätkii mahdoton tapausko?20.03.16 - klo:12:33
Ei se tunnistimen vaihto mikään karsea homma ole jos se tunnistumen kuusiokolo lähtee auki. Öljynsuodatinjalan joutuu edestä irroittamaan. 3-4 tuntia + tunnistin + öljynsuodatinjalan peltitiiviste. Riippuu tietysti tuntiveloituksesta...
![]() #28
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset19.03.16 - klo:16:41 #29
Moottori ja voimansiirto / Vs: Octavia v. 2007 2.0 tdi BKD koneella sammuilee ja pätkii mahdoton tapausko?18.03.16 - klo:14:52
Kampiakselin anturi (epätodennäköinen) tai johdinsarja kohdasta josta siirtyy vaihteiston päältä/kyljestä auton koriin (todennäköinen).
#30
Moottori ja voimansiirto / Vs: ASZ ahdot hukassa06.03.16 - klo:15:42
Jos sulla on muuttuvasiipinen ahdin niin:
Todenn'köisesti ahtimen johdinsiivet jumittaa, n75 venttiili ei toimi kunnolla tai alipainevuoto jossain. |
![]()
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |