Joulun pyhien aikaan, puoli vuotta Skoda Superbin hankinnan jälkeen, pakkanen kävi -15 asteen nurkilla Etelä-Suomessakin ja kesän ja syksyn osien herkistelyn avustamana koko päivän kestävä kylmähoito sai aikaan vetokoukun jumiutuneen lukitustapin aukeamisen pakkaspäivän päätteeksi. Kumivasaraan apuna käyttäen lukitustappi antoi periksi vahvemmalle. Seuraavana päivänä oli tarkoitus olla koukkupajaan yhteydessä ja sopia vetokoukun vaihtoaika, jonka vaihtokustannukset oli sovittu puolitettavaksi autoliikkeen kanssa. Nyt sitkeys ja odotus palkittiin. Pientä herkistelyä vaikutti kaipaavan vielä irtoamisen jälkeen, joten asensin ja irrotin koukun pariin kertaan, jonka jälkeen laitoin irrotusöljyä lukituskuulien ympärille ja sen jälkeen takakontin koukku takakontin puolelle odottamaan jännityksellä seuraavaa käyttökertaa. Kiitoksia vinkeistä ja hyvää alkanutta vuotta!
Jostain kuulamekanismin vapautuksesta jutteli uutena auton myynyt automyyjä. Se taitaa olla ehkä syynä tuon lukitustapin jumiutumiseen, tiedä häntä. 