Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - SkootaRS

#1
Lainaus käyttäjältä: zagg - 18.04.14 - klo:22:33
Moon white on hieno livenä

Moon whiten olisin minäkin ottanut, jos se olisi ollut tilattavissa viime vuonna. 
#2
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
21.04.14 - klo:21:42
Lainaus käyttäjältä: jormajordaani - 13.04.14 - klo:11:27
Uusi RS TSI Combi alla. Muuten mainio peli mutta rengasmelu ärsyttää.

Ensiasennusrenkaiksi tuli Bridgestone Potenza 225/40R18 92Y, ja ne mielestäni
pitää ujeltavaa ääntä. En ole varma  tuleeko ääni itse renkaista vai resonoiko auton korissa jokin. Ujellus on vakiotaajuinen nopeudesta riippumatta, tienpinnan laatu vaikuttaa ujelluksen voimakkuuteen.

Rengaspaineina oli 2.6, laskin 2.4:aan mutta ei merkittävää vaikutusta.
En tiedä pitäisikö ujelluksen pienentyä sitä mukaa kun maileja tulee lisää mittariin.

Olisko  Espoo/Hki/Vantaa alueella Combi RäSä kuskia Continental SportContact 225/40R18 kesärenkahilla jota kiinnostaisi tehdä rengasmeluvertailua Potenzojen kanssa?
Jos meluero on merkittävä niin taidan hommata Contit.

Itselleni myös tuli esiasennusrenkaina noi hemmetin Potenzat. Ei ne ujella, mutta ovat kyllä melkoisen äänekkäät renkaat. Toivomuslistalla oli Contit, mutta arpa ei tällä kerta suosinut. Toivotaan, että ääni edes vähän hiljenee, kun ajoa kertyy vähän enemmän ja säät lämpiää.
#3
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.04.14 - klo:07:39
Samoja mietteitä.

Eilen bongasin rallye green RS farkun Espoon Lommilassa, ajoi viereistä kaistaa ja seisoi punaisissa valoissa. Se oli pesty ja on se hittolainen upea väri tuo vihreä RS:ssä auringonpaisteessa. Sen huomasin, että jatkuvat harjapesut olivat jättäneet armottomat isot pyöröjäljet kylkiin, ne erottuivat siis aurinkoa vasten mutta eivät läheskään yhtä paljon kuin mustassa tai tummansinisessä. Kärry on rekkarista päätellen sama yksilö mikä on ollut kaikkien maamme autolehtien koeajoautona viime syksynä. Gemini antrasiitit olivat vanteina. Näky oli niin hulppea, että olisi tehnyt mieli soittaa heti myyjälleni ja muuttaa väri tilaukseen. Vaimo vaan ei lämpene ajatukselle ja varoitti taas että minä kyllästyisin vihreään autoon heti, ja että väri erottuisi kiusallisesti raskaan kaasujalan ajotavallani liikenteessä. Yleensä viis veisaan vaimon mielipiteistä autoasioissani, mutta usein naiset tuppaavat olemaan tietyissä asioissa pirullisen oikeassa...Mutta mieleen se vaan jäi kytemään pentele. Valkoisena farkku on blackpackilla edestä ja sivusta Geminien kera nätti mutta suoraan takaa tylsä ja liian "kiltti". Vaatisi kontrastina sitten tummimman (5%) tummennuskalvon ikkunaan....

Nyt, kun olen maanantaista asti ajanut valkoisella combi räsällä, niin ei yhtään kaduta väri enää. Kyllä se valkoinen on vaan pirun hyvän näköinen luonnossa, varsinkin black packin ja mustien geminien kanssa. Yllättävän hyvin pysyy puhtaana valkoisena vaikka ensimmäisenä päivänä kura lensikin. Omasta mielestäni auto on takaa paremman näköinen kuin edestä. Sivulta se vieläkin paremman näköinen, mutta johtunee pitkälti mustista vanteista.
#4
Lainaus käyttäjältä: SkootaRS - 05.04.14 - klo:00:49
Mulla se varmistui noin neljä viikkoa ennen lukittumista. Huomasin tosin, että siellä järjestelmässä oli ollut viikolla 52 alustava tuotantoviikko (22.11. tilattua). Myyjä lähetti kuvankaappauksen tilauksesta. Koko historia alustavista tuotantoviikoista oli näkyvillä. Se oli maahantuojan järjestelmä, joka on luultavasti kaikilla jälleenmyyjillä käytössä. Viikosta 52 alustava tuotantoviikko oli siirtynyt viikolle 8. Lopulta se tuotantoviikko lukittui viikolla 8 viikolle 12. Luovutus on tulevana maanantaina, joten tehtaalta luovutukseen kestää tässä tapauksessa vajaat kolme viikkoa. En tiedä tarkkaa päivää valmistumiselle.

Päätän oman tilannepäivityksen tähän. Luovutus oli tänään aamulla ja toimitusajaksi tuli näin ollen hiukan vajaat 5 kuukautta. Syitä en lähde sen tarkemmin erittelemään, miksi tuli lopulta niin nopeasti. Ilman omaa aktiivisuuttani asiassa en tiedä, milloin auto olisi tullut. Joka tapauksessa olen enemmän kuin tyytyväinen ostokseeni. Kun olisi hypännyt omaan vanhaan tuttuun pari sukupolvea päivitettyyn autoon. Kaikki ohjainlaitteet ovat siellä, missä olivat Golfissakin.
#5
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
07.04.14 - klo:20:46
Nyt on ollut räsä yhden kokonaisen päivän käytössä. Hymyssä suin olen ajanut. Kannatti odottaa se melkein 5 kuukautta. En voisi olla yhtään tyytyväisempi ostokseen. Harmi, että koko päivän on satanut täällä pk-seudulla. Pistän lisää kuulumisia autosta, kun kokemusta kerääntyy lisää.
#6
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
07.04.14 - klo:20:39
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 06.04.14 - klo:00:48
Siivottu sivutolkulla tuota erimerkkien välistä keskustelua omaksi aiheekseen tänne, jatkossa pitäydytään otsikon mukaisessa keskustelussa, kiitos.

-Jyri

Kiitos Jyri, se tässä alkuperäinen toive olikin.
#7
Lainaus käyttäjältä: repomies - 05.04.14 - klo:10:29
Eilen hieman bemarien hinnastoja selattuani palasin takaisin maan pinnalle, ja totesin että kyllähän näissä konsernin halpamerkeissä (sotka, seat) on yhä rahalle vastinetta mikäli mittatikkuna on hinta/teho suhde. Myös varustelusta löytyy.

Premium-merkkien yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on kuitenkin juuri se, että ne ovat kalliita. Jos ne eivät olisi kalliita, kaikki köyhät lippispäät ajaisivat niillä, ja autoista katoaisi loputkin keep-up-with-the-joneses tyyppiset ominaisuudet, joita et löydä sieltä varustelistasta lukemalla. Ei sujuisi kosintacruising, ei kostuisi naaraiden pikkarit. Jos premium ei maksaisi, ne olisivat yhtä hyödyttömiä näissä Tärkeissä Jutuissa kuin sotkat ja seatit.. ;D

Myönnettäköön vielä, että minulla ei rahat riitä penis-enlargement-trophy-wife-magneetin ylläpitoon sen enempää kuin trophy-wifenkaan ylläpitoon. Epäilemättä vaimoni nähdessään bemarimies arvaakin oikein: "tuon mies ajaa taatusti jollain kansanautolla".

1000+x10000000+

Ja oikeassa olet Seatin suhteen, mutta kun se ei oikein sovi tiloiltaan omaan käyttööni. Varustetasoltaan se on hiukan heikompi kuin räsä. Kummallakaan ei saa sitä penis-enlargement-trophyä saatikka saa sitä kaunista blondia kadun kulmasta tai ei ainakaan sillä kulkuvälineellään saa.   
#8
Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 05.04.14 - klo:10:23
Mulla on Skoda- kuskeista ihan samanlaiset aatokset.

Ja ihan muistutuksena, että tämäkin turha RäSä versus BMW- vertailu sai alkunsa jumalauton nykyisten ja tulevien omistajien taholta.

Mistä Skoda-kuskeista? Ei ole mitään Skoda-kuskeja toisin kuin bimmeri sellaisia? Luulen kuitenkin, että suurin osa Skodalla ajavista valitsee auton, kun sen saa suhteessa saman konsernin autoja halvemmalla. Tuskin siinä mitään merkkiuskollisuutta on mukana tosin kuin monissa muissa merkeissä. Itse ajan sillä autolla, mikä nyt milloinkin sattuu sillä hetkellä mielyttävän ja jos ei ostoksen jälkeen miellytä, vaihdan johonkin toiseen merkkiin hetken perästä. Paljon myös riippuu siitä, minkälaisia tarjouksia tai kamppisia milläkin merkillä on menossa juuri ostohetkellä. 
#9
Lainaus käyttäjältä: golf7 - 05.04.14 - klo:10:00
Totta, minustakin on ihmeellistä ja toki ihan usean muistutuksen arvoista, että 70 000e:n biimeri on nopeampi ja muutenkin autona parempi kuin 30 000e:n skoota.

Kukin tyylillään.

Se golf mk7 hajoaa sitten ihan samalla tavalla kuin skoda mk3. Nimimerkkisi mukaan oletan, että omistat sellaisen. Siinä olet oikesssa, että 70kâ,¬ bimmeri on nopeampi kuin 40kâ,¬ räsä ja varmaan parempikin, mutta onko se sitä hintaan suhteutettuna. Itse ainakin odotan, että sillä 70kâ,¬:llä saa auton, joka ei jätä talvisin tien poskeen eikä siinä ole muutakaan vikaa. Ai niin se 70kâ,¬ taitaakin olla vuoden päästä sama 40kâ,¬. Tällainen sattui silmään joskus http://www.talouselama.fi/uutiset/bmw+kay+kaupaksi+kuin+haka+mutta+ostajia+voi+odottaa+karu+yllatys/a2168234
#10
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 04.04.14 - klo:16:58
Eikö tähän saakaan vastata rehellisesti tai kieltävästi?

Omakin vastaus on ei. Tylsiä, turhan "kulmikkaita" ja kömpelön näköisiä autoja. Skodalla on itselleni myös Skodan leima eikä se siitä miksikään muutu siinä vaiheessa kun omaa rahaa pitäisi laittaa kiinni. Jos vaihtaisivat aluksi vaikka logoa ja nimeä, niin ei särähtäisi korviin/silmiin enää niin pahasti. Rahoillensa omistajat saavat kuitenkin varmasti vastinetta.

Toivottavasti en loukannut ketään.

Itse tilasin viime viikolla maailman nuhaisimman 1.2TSI 85hv VW Golf Variantin maaliskuun kampanjasta, joten ei sillä ettenkö itse olisi tylsä ja ei sekään auto mikään ulkonäön riemuvoitto tule olemaan...

Ja ostit sitten ihan täsmälleen samalla teknologialla olevan auton :o. Samoja autoja nämä kaikki VW-konsernin neljä perusautoa ovat. Samalla tavalla ne rakennetaankin. Suurin osa rakentamisesta menee roboteilla. Niin kuin jo muualla sanoinkin, sama p***a eri paketissa. Voi voi voi voi, milloinhan suomalaiset pääsevät tästä vanhakantaisesta ajattelusta eroon? Audin kotinonnuilla siitä asiasta on jo aikaa sitten päästy eroon. Skoda myy paremmin kuin Audi vaikka tosin saksalaisethan ovat tunnetusti pihejä :P. Itselläni on parhaillaan 2 litranen TDI DSG Golf variant. Hyvin se palveli vähän reilut viisi vuotta. Nyt sitten istun kohta (kahden päivän päästä) uuteen räsään, joka muuten on sisältä ihan täsmälleen saman näköinen kuin Golf. Tietysti Golfista puuttu sporttiset penkit, tikkaukset ja vRS-logot, mutta muuten kaikki nappulat ja ohjainlaitteet ovat täsmälleen samalla paikalla. Ainoa ero räsän ja Golfin välillä oli teho ja vuosien varrella lisääntyneet painikkeet.
#11
Onko kukaan nähnyt missään kuvissa platinum grey väriä räsässä? Sitä ei ollut ainakaan tilaushetkellä Suomessa saatavilla. Sen tai moon whiten olisin ottanut, mutta kumpaakin myyjä sanoi, ettei ole Suomen mallistossa. Myöhemmin tosin on selvinnyt, että moon white olisikin ollut saatavilla. En ymmärrä, miksei jotakin väriä saa jollekin markkinoille. Sehän on vain väri ja yksi raksi ruutuun.
#12
Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 05.04.14 - klo:08:20
Wow-elämyksen takia olen joskus itsekkin käynnyt testaamassa joitakin autoja. STI Subaru varsinkin PS edition on jäänyt postitiivisesti mieleen ja aiheutti sen wow-elämyksen toisin kuin tavallinen WRX. WRX:n kohdalla tunnelmaa latisti hieman myyjän kommentti, että sääli/varo sitten vaihdelaatikkoa.

EVO X kun tuli markkinoille, niin tämä oli valtava pettymys. Järjetön meteli ja äänieristyksestä ei tietoakaan. Puolen tunnin lenkin jälkeen takaisin auto Veholle, jossa myyjä vielä kysyi kaveriltani, että eikö ole tajuton tykki? Pihalta lähdetiin tyytyväisenä kotiin kaverin RS Audilla ja tämä tykki jäi odottelemaan vannoutunutta EVO fania.

Bemuissa kannattaa käydä kokeilemassa myös muita kuin näitä hinnat alkaen malleja. Esimerkiksi  330, 335 ja M3 kulkee jo varmasti paremmin kuin 320 ja ero STI ei ole enään niin (iso, jos ollenkaan). Bemariin saa myös kivasti näitä nelivetoja jo heti uutena, joten talvellakin autolla pääsee ylös mäkeä ja auto ei jää niin helposti kiinni. Toisin bemarin voi vielä ostaa vajaavetoisena toisin kuin Audin, josta rangaistuksena pitäisi olla jalkapuu torilla. :)

En tiedä, mitä vuosimallia oot impusta kokeillut, mutta ainakaan vm -06 STI:ssä ja WRX:ssä ei ollut suurtakaan eroa. Molemmat nimittäin koeajoin. STI:llä tein pidemmän lenkin, mutta ei ollut silloin budjetin rajoissa. Ei olisi ollut myöskään WRX, mutta kun myyjä möi sen niin halvalla, niin pakkohan se oli ostaa pois kuleksimasta :P. Kyse ei ollut esittelyautosta, vaan vielä muoveissa olleesta 0 kilometriä + japsitestit ajettu näyttelyauto. Möi sen 8kâ,¬ ovh:ta halvemmalla, kun ilmeisesti halusi päästä siitä eroon. Silloin olin muuten ostamassa räsää. Olin jo melkein kaupoilla, kun halusin vielä ajaa pihalla olleen käytetyn Legacyn. Subarun myyjä oli sitä mieltä, ettei Legacy ollut sopiva sellaiselle, joka räsää ostamassa :). Siinä sitten koeajoin sekä STI:n että WRX:n ja ihan myyty olin. Sellaisen samanlaisen voisin ottaa, jos olisi hiukan pienempi kulutus. Noissa tuon tason bimmereissä M3 ja 335 on hinta niin kova, että sitten mieluummin menisin johonkin muuhun. Edelleen STI:ssä on melkoisen hyvä hinta-/laatu-/tehokkuussuhde. Ei ollut impussa ikinä mitään vikaa. Talvella auto oli lämmin ennen, kun ehti ajaa muutaman sataa metriä. Tämä ilman mitään lisälämmittimiä. Ei jäänyt jumiin talvella. Ajotuntuma oli todella hyvä ja vaihteisto toimi jämäkästi. Varmaan näin on M3:ssakin, mutta on tosiaan yli 100 kiloeuron auto ja siis täysin ulottumattomissa.
#13
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
05.04.14 - klo:08:44
Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 05.04.14 - klo:07:27
Back To basics.

kuinka autolle kerrotaan että olla on kesärenkaat?

autopesun yhteydessä sivupeilit varastoi hurjasti vettä jotka sitten valuu ulos kun lähtee liikkeelle sotkien auton sivut, onko kukaan löytänyt ratkaisua tähän pieneen ärsytykseen?

(wow elämyksiä etsiville pieni vinkki, ajakaa caddy maxilla tovi, ja sen jälkeen saatte nauttia wow elämyksistä lähes millä vaan autolla, jopa diesel räsällä. Madalla odotus\tottumus tasoa=säästät rahaa)

Tai miten olisi saabin kuuppa vm -76? Sellaisen kyydissä olin muutama viikko sitten ja oli oikein hieno. Siellä ei kuullut omia ajatuksiakaan. Eli se siitä Skootan kovasta melusta :P
#14
Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 05.04.14 - klo:07:25
Vedä hyvä mies henkeä välillä. Kyllä näkee, että sua kaduttaa, kun et tilannut sitä bimmeriä. Ymmärrän kyllä, en mäkään haluaisi ajaa jollain skootalla.

Eiku päähän ottaa kaiken maailman bimmeri- ja rinkulakuskit, joiden auto on aina se paras, vaikka olisi miten p***a. En ole ollut koskaan merkkiuskollinen, en tule olemaan. Enemmän autoa odottaessa harmitti, etten ottanut sitä kahden vuoden ikäistä neliveto mersua, joka oli muuten ihan mukava peli kaikin puolin. Se olisi ollut paras myös kestävyydeltään. Uudet meset, kun eivät ruostu enää samaan malliin kuin joskus aikaisemmin. Jos tulee kehä kolmosen sisäpuolelle, niin joka toisella on 3-sarjan bimmeri. Jos haluaisi erottua siitä porukasta, pitäisi hankkia M3 ja se taas menee budjetissa aivan liian ylös. Silloin jo mieluummin ostaisin STI:n.
#15
Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 04.04.14 - klo:10:12
Veikkaan, ettei kuitenkaan. Itse ainakin luen tätä ketjua ainoastaan sen viihdearvon vuoksi. Tämä RäSä-uskovaisten päivittäinen jumalanpalvelus on vaan niin huvittavaa luettavaa! ;D Kinastellaan sekunnin kymmenyksistä, lasketaan grammoja ja niiden vaikutusta kiihtyvyyteen, ym.! Sitten kun joku esittää kritiikkiä jumalautosta niin nostetaan karvat pystyyn. Ei millään haluta uskoa sitä, että tähän uskonlahkoon kuulumattomissa ihmisissä on paljon niitä, jotka eivät pidä RäSää minään muuna kuin tavallisena perheautona.

Uskallan väittää, ettei kovin moni bemarikuski ole kateellinen RäSästä. Ehkä joku Antti Amis, joka ajaa vuosimallin -95 318i:llä, saattaa nähdä märkiä unia RäSästä ja herätä aamulla teltta pystyssä kun oli juuri ennen heräämistään kiihdyttänyt RäSälla enkat nollasta sataan (ensimmäisen kerran alle 7 s, tarkkaan ottaen 6,94563825 s). ;)

Tässä kunnon auto, jos sellaista kaipaat: http://www.subaru.fi/esitteet/sti-racing-fi.pdf ja siitä se S malli. Saat sen alle 70kâ,¬ ja kohta varmaan vähän halvemmalla, kun jaksat odottaa uuden tulemista Suomen markkinoille. Kihtyvyys on 5,2 sekuntia ja varmasti kiihtyy tuossa ajassa, jos osaat kepittää. Vääntöä on vaivaiset 407 Nm ja tehoa 221 kW kaikille pyörille. Tai sitten, jos tuo ei riitä, niin tässä vaihtoehto http://www.audi.fi/fi/brand/fi/models/a6/rs-6-avant/engine.html . Se on vaan sitten jo melkein 200kâ,¬, mutta kiihtyy alle 4 sekuntia. Noita molempia pidän kunnon autoina, jotka voivat aiheuttaa wow-elämyksen. RS6 Avant vaan on täysin ulottumattomissa suurimmalta osalta suomalaisista. STI ei olisi ihan mahdoton. Miksi ei sitten Fertsu tai Lambo? Niillä ei tee hevon v***ua Suomen roudan syömillä teillä. Työpaikalle pitäisi hankkia nosturi, että pääsi autotalliin :P.
#16
Vihreä räsä LB gemini antasiiteilla nähty pitskussa tällä viikolla. Oli aurinkoinen päivä ja täytyy sanoa, että oli komeen näköinen ilmestys ;D. En ollut ainoa, joka käänsi päänsä :P. Nyt harmittaa, etten uskaltanut ottaa valkoisen sijasta vihreää. Pitkään arvoin näiden kahden välillä. Valinnan tein sitten lopulta, kun näin vihreän combin Espoossa eräällä parkkisella pilvisenä päivänä. Jotenkin se vihreä näytti vähemmässä valossa pljon huonommalta niin kuin varmasti valtaosa muistakin väreistä. Sininen oli kolmantena vaihtoehtona, mutta en halunnut sitä sen takia, kun sininen auto on jo kahteen kertaan ollut. Halusin jonkun muun värin. Valkoinen ja musta on ollut vielä kokeilematta. Ehkä seuraavaksi sitten musta tai vihreä, jos räsän ostan :).
#17
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.04.14 - klo:20:32
Onko kaikilla RS:n tilanneilla ollut niin, että valmistusviikko vahvistuu vasta "loppumetreillä"? Eli kun omani on tilattu 10.1.14 niin ei tarvinne kysellä ainakaan ennen toukokuun loppua tai kesäkuun alkua?

Mulla se varmistui noin neljä viikkoa ennen lukittumista. Huomasin tosin, että siellä järjestelmässä oli ollut viikolla 52 alustava tuotantoviikko (22.11. tilattua). Myyjä lähetti kuvankaappauksen tilauksesta. Koko historia alustavista tuotantoviikoista oli näkyvillä. Se oli maahantuojan järjestelmä, joka on luultavasti kaikilla jälleenmyyjillä käytössä. Viikosta 52 alustava tuotantoviikko oli siirtynyt viikolle 8. Lopulta se tuotantoviikko lukittui viikolla 8 viikolle 12. Luovutus on tulevana maanantaina, joten tehtaalta luovutukseen kestää tässä tapauksessa vajaat kolme viikkoa. En tiedä tarkkaa päivää valmistumiselle.
#18
Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 04.04.14 - klo:08:52
Vaikka itse olen tällainen troglodyytti autoilun suhteen, niin käy joskus katsomassa esimerkiksi Porsche Club Finlandin järjestämää ratapäivää, niin voit huomata, että kaikki osallistujat eivät välttämättä ole väärennetyillä papereilla kortin saaneita henkilöitä. Autoilusta voi nauttia vähän vanhemmallakin iällä :)

Niin siis viivalla lähtemisellä tarkoitin tässä julkisella tiellä tapahtuvaa mittelöintiä. Ei ollut tarkoitus olla ikärasisti :). Impulla kävin aikoinaan jääradalla ja se vasta hauskaa olisikin. Koskaan en missään kilparadalla sillä ehtinyt käymään. Se jäi kaivelemaan. En tiedä, pitäisikö sitä yrittää räsällä tulla sinne elokuun tapahtumaan. Kilpa-autoilusta olen aina tykännyt, mutta suurimman osan ajasta katselijan roolissa. Onhan noita erilaisia simuja tietsikalla tullut ajettua, mutta koskaan en ole päässyt koittamaan kunnon kilpa-autoa radalla. Ralliauton kyydissä olen ollut ja se vasta makeeta olikin.
#19
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
05.04.14 - klo:00:25
Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 04.04.14 - klo:10:37
nojoojoo

Uskon, että suurin osa RS:n tilanneista ajattelee autoaan samalla tavalla kuin mie:

(oon tainnut tän kirjottaa tänne aiemminkin mutta laitetaanpa uudestaan)

En koe kirjainyhdistelmän RS kuvaavan Skodan kyseessä ollen suorituskykyluokkaa vaan ennemminkin varustetasoa. Tähän kuuluu ulkokultaisia vermeitä kuten puskurit, penkit, "diffuusori", mustaa peiliä, erikoisempaa väriä tms. Sitten siihen kuuluu osittain ulkokultaista ja osittain ajettavuuteen liittyvää eli vanteita. Tämän lisäksi varustetasoon tulee joukko ajettavuuteen tai hallittavuuteen liittyviä palikoita, esimerkkinä progressiivinen ohjaus, tiukempi jousitus, "jarrulukkoperä", pörinäboxia...

Baijerilaisessa kielenkäytössä tuota kuvaa hyvin maininta M Sport, Audissa S Line.

Kirjainyhdistelmällä RS kuvataan suorituskykyä sen sijaan ainakin Audissa, Rellussa ja Fordissa.

niin - ja se edellinen auto oli baijerilainen...

e:kirjoitusvirheitä

Ihan samaa mieltä olen kanssasi asiasta kaikessa muussa paitsi moottorissa. Räsässä on kuitenkin huomattavasti tehokkaampi bensamoottori kuin orkkiksessa. Sitä et saa millään pakettipäivityksellä orkkis ocuun vaikka haluaisitkin. Muuten räsä on samanlainen päivitys, kun on M sport tai S line.
#20
Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 04.04.14 - klo:10:12
Veikkaan, ettei kuitenkaan. Itse ainakin luen tätä ketjua ainoastaan sen viihdearvon vuoksi. Tämä RäSä-uskovaisten päivittäinen jumalanpalvelus on vaan niin huvittavaa luettavaa! ;D Kinastellaan sekunnin kymmenyksistä, lasketaan grammoja ja niiden vaikutusta kiihtyvyyteen, ym.! Sitten kun joku esittää kritiikkiä jumalautosta niin nostetaan karvat pystyyn. Ei millään haluta uskoa sitä, että tähän uskonlahkoon kuulumattomissa ihmisissä on paljon niitä, jotka eivät pidä RäSää minään muuna kuin tavallisena perheautona.

Uskallan väittää, ettei kovin moni bemarikuski ole kateellinen RäSästä. Ehkä joku Antti Amis, joka ajaa vuosimallin -95 318i:llä, saattaa nähdä märkiä unia RäSästä ja herätä aamulla teltta pystyssä kun oli juuri ennen heräämistään kiihdyttänyt RäSälla enkat nollasta sataan (ensimmäisen kerran alle 7 s, tarkkaan ottaen 6,94563825 s). ;)

Mikä hemmetin jumalanpalvelus? Itse olen täällä lukemassa ja kirjoittamassa (tai olin) otsikon aiheen mukaisia viestejä niin kuin varmasti suurin osa muukin. En sitä, miten olet niin h*****n ihastunut omaan keskijalan jatkeeseesi. Jos kunnon auton haluat, niin osta hyvä mies sellainen. Bimmeristä sellaista et saa tekemälläkään. Jos olisin itse ollut ostamassa urheiluautoa, olisin ostanut ihan jonkun muun kuin räsän. Siinä ei ole mitään jumalautoa. Se on vain kulkuväline, millä pääsen paikasta A paikkaan B, mutta pikkaisen mukavammin kuin nykyisellä autollani. Siinä on hyvässä paketissa kaikki ne tarvittavat asiat, mitä autoltani tälllä hetkellä tarvitsen. Niinä heikkoina hetkinä, kun toimitusajasta ei kuulunut mitään, kävi mielessä kaupan peruminen ja 320ix touringin ostaminen. Siihen saumaan osui kamppis, jossa olisi saanut 7kâ,¬ kamppeet kaupanpäälle mm. nelivedon. Onneksi tämä mielenhäiriö meni ohitse.

Skodaa en ole ikinä omistanut, enkä voi tietää, miten kestävä tai kestämätön se todellisuudessa on. Jos on yhtään niin kestävä, kun on ollut aikaisemmin omistamani VW-konsernin autot, niin sitten ei ole mitään hätää. DSG-vaihteistokin kestää, kun vaihdattaa säännöllisin väliajoin öljyt. Ainoa ongelma Golfeissa on ollut huollot ja niihin pääseminen lyhyellä varoajalla. Niin siis jos halusi käyttää merkkihuoltoa (niitä on pakko käyttää takuutapauksissa). Mua ei haittaa pienet viat autossa, kunhan auto ei jää tielle. Kaikki, jotka korjaantuvat takuuhuollossa eivätkä estä auton ajamista, sallittakoon uudelta versiolta. Bimmeri, kun itseään premium-luokan autoksi mainostaa, niin voisi olettaa, ettei niissä olisi hirveästi mitään vikoja. Skodalta ne viat vielä jotenkin hyväksyy, kun ei ole muutenkaan premiumia. Kun auton hinta pyörii siellä 55kâ,¬-60kâ,¬, asiakkaana sitä tietysti toivoisi saavansa virheettömän tuotteen. Täytyy olla melkoisen merkkiuskollinen, jos sillä rahalla on valmis hyväksymään uudessa autossa vikoja, jotka pahimmassa tapauksessa jättää kuljettajansa tielle. Ootkos koskaan miettinyt, miksei taksit käytä bimmereitä? Itse käytän paljon taksia ja harvemmin olen bimmeriin istahtanut. Kyllä se on niin, että taksiyrittäjäkin ajattelee sitä, mikä auto tulee edullisimmaksi pitää.   

Jos oikeasti haluat jotakin wow-elämystä aiheuttavan auton allesi, niin ostapa vaikka STI tai Evo. Uusi STI on ruma kuin saapas, mutta miljoona kertaa urheilullisempi kuin yksikään niistä bimmereistä, mihin kenellekään tällä palstalla pyörivistä on varaa. STI on kuitenkin on Suomessa niin törkyhintainen, että jäisin odottamaan WRX:ää, jonka modaisin STI:n tasolle huomattavasti halvemmalla. Tai no onhan siinä WRX:ssäkin enemmän munaa kuin yhdessäkään 3- tai 5-sarjan bimmerissä. Silloin, kun sellaisen (vm 06) omistin, niin joka kerta jäi bimmerikuski seisomaan kuin tikku jätökseen. Lopulta en edes viitsinyt lähteä viivalle, kun harvalla autolla riitti oikeasti rahkeet WRX:ää vastaan. Ei niitä tykkejä kuitenkaan pk-seudulla niin paljon ole, että joka päivä tai edes viikko olisi ollut joku sellainen vastassa, jolla olisi ollut oikeasti kykyä haastaa viivalta. Eniten häiritsi juuri volvo- ja bimmerikuskit haastajina. Ei ne jurpot ymmärtäneet, minkälainen etu jatkuvasta nelivedosta ja muutenkin kevyestä autosta oli. Oli ihan sama, oliko kuiva tai märkä asfaltti. Mutta niin kuin joku jo täällä sanoikin, niin aina löytyy nopeampi auto.

Moderaattorille: voisiko nuo bimmeri- ja cupra-keskustelut jatkossa siirtää suoraan niille varatuille alueille? Kohta, kun se auto tulee oman persuksen alle, niin olisi kiva lukea muiden kokemuksia autosta eikä siitä, onko cupra tai bimmeri parempi.
#21
Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 04.04.14 - klo:02:08
Cuprasta on tulossa myös ST-korimalli...

Joo on varmaa tulossa, mutta siitä ei tässä tilanteessa ole hirveästi hyötyä, kun oma räsä on luovutuskunnossa tulevana maanantaina. Kun olin ostamassa räsää, uudesta cuprasta vasta liikkui huhuja eikä mitään tietoa ST-mallista ollut silloin ja vaikka olisikin ollut, niin en sitä olisi jäänyt odottelamaan. Nykyinen autoni alkaa olla siinä iässä, että vaihto pitää tehdä nyt tai sitten ajaa se ihan loppuun asti. Jos Cupran ST-malli on yhtään saman näköinen kuin orkkis, niin siinäpä vasta ruma auto onkin :P.
#22
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
04.04.14 - klo:01:07
Ja sen verran piti vielä lisätä, tuskin kukaan sentään räsää ostaa sen takia, että se olisi jotenkin erityisen urheilullinen. Kuulun siihen ryhmään, joka on ajanut useamman vuoden huomattavasti tehokkaammalla autolla eli ei räsä mitään wow-elämyksiä tehon puolella aiheuta. Nykyiseenkin kulkupeliin nähden ainoastaan teho lisääntyy väännön pysyessä samoissa lukemissa. Ostin räsän ihan muista syistä. Isot tilat olivat yksi iso syy. Tunge nyt cupraan useampi iso golfbägi kärryineen, ei onnistu, jos haluaa matkustajatkin vielä kyytiin :P. Jokainen siis ostakoon autonsa tarpeensa mukaan. Viivalle ei kiinnosta lähteä kenenkään kanssa. Ne ajat ovat aikoja sitten olleet ohi.
#23
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.04.14 - klo:10:55
Ainakin omalla kohdallani RS kilpaili ansiokkaasti premiumeiden kanssa. Halusin nimittäin kovasti sellaisen ostaa. Kävin kokeilemassakin BMW:n, Audin, Mersun ja  Volvon malleja vuoden aikana ja olin vähän allapäin kun en löytänyt yhtään mieleistä. Varsinkin Bemareita tuli kokeiltua useita malleja (5-, 3GT-, 3-, ja 1-sarja). Pari ei-premiumiakin tuli kokeiltua. Olin jo tehnyt periaatepäätöksen hankkia 3-sarjalainen kun en markkinoilta parempaakaan löytänyt. Sitten tuli RS markkinoille ja koeajon jälkeen ei enää paluuta ollut. Toistaiseksi olen edelleen sitä mieltä, että valinta oli täysin oikea.

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että premiumeja ostetaan haluttavan brändin ja ominaisuuksien vuoksi. Ne jotka painottavat enemmän ominaisuuksia, varmasti löytävät paljonkin perusteita ostaa RS:n sen premiumin sijaan.

Sama täällä. Olin ostamassa ns. premiumia. Mersu C ja Audi A4 olivat loppusuoralla, tosin pari vuotta käytettynä mutta kuitenkin. Käytettynä sen takia, että sillä tavalla olisin saanut varmistettua auton saannin heti. Kaverini, joka autoalan ihmisenä sattuu jotakin autoista tietämään "kielsi" mua ostamasta bimmeriä. Niissä on tilastojen mukaan kaikista eniten erilaisia sähkövikoja. Premiumia bimmereissä ei ole mitään muuta kuin brändi ja ajo-ominaisuudet. Räsässä on isohkoksi autoksi hyvät ajo-ominaisuudet ja siihen saa halvalla paljon erilaisia leluja ;D. Volkkarilla olen ajellut kahteen eri otteeseen useamman vuoden ja aina tykännyt. Sen takia räsän valinta olikin varmaan niin helppo. Rahaa olisi ollut 10k-15k enemmän laittaa autoon, mutta miksi laittaa, jos saman saa halvemmalla. Jää sitten enemmän tuhlattavaa reissailluun, harrastuksiin yms. Tosin pitkän toimitusajan aikana mietin useampaan otteeseen tilauksen perumista ja vaihtamista käytettyyn Golfin R:ään. R oli jäänyt koeajamatta, kun niitä ei ollut käytettynä tarjolla silloin, kun koeajoja suoritin. Ensi viikon maanantaista lähtien sitten nähdään, oliko valintani räsän suhteen oikea vai väärä :P.
#24
Lainaus käyttäjältä: focceristi - 02.04.14 - klo:17:13
Niin, onko nähty livenä Moon Whiteä? Nettisivuilla näyttäs ihan ok sävylle. Harvinainen väri taitaa olla kuitenkin?

Jännä juttu tuo moon white. Silloin, kun omaani tilasin, se ei ollut valittavissa oleva väri. Väriä ei myyjän mukaan saanut räsään. Nyt ilmeisesti sitten saisi?
#25
Lainaus käyttäjältä: SkootaRS - 25.03.14 - klo:22:37
SkootaRS ilolla ilmoittaa, että 22.11. tilatun RS combi tsi dsg odotus alkaa olla loppusuoralla. Auto valmis ja matkalla Suomeen ellei ole jo. Luovutus on viikolla 15 eli parin viikon päästä. Toimitus siis viivästyy muutamalla (n. 4) viikolla luvatusta. Nyt sitten alkaa hirveä odotus ;D

Päivitystä tähän tilanteeseen sen verran, että luovutus on ensi viikon maanantaina (7.4.). Pitkä odotus on siis lopuillaan ja autoa odotetaan sormet syyhyten ;D.
#26
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 01.04.14 - klo:08:24
Jep, paitsi tietenkin jos kirveellä veistetyistä muodoista pitää :)

Paitsi, että tämän herran silmään tuo räsä näyttää paljon paremmalta kuin esim. gti, cupra tai joku muu hot hatch. Muutamilla pienillä asioilla räsä on saatu paljon paremman näköiseksi kuin orkkis octavia. Challenge pack (sis. black pack) mustineen 18 tuuman vanteineen tekee selvän pesäeron orkkikseen. Onhan noi ihan eri näköiset edestä. Combi on sopivan maskuliininen. LB jäi valitsematta ihan sen takia, kun combi on paljon paremman näköinen. Itse tykkäsin Audien ulkonäöstä vielä silloin, kun niissä ei ollut turhaa pyöreyttä. Samaa voi sanoa Seatin mallien kanssa. Nykyisissä pyöreiksi muotoilluissa autoissa ei ole tämän herran silmään mitään kaunista :P. Eli siis kauneus on katsojan silmässä niin kuin tässäkin asiassa ;D. Niin ja yksi syy, miksi räsän valitsin monen muun vaihtoehdon sijasta, oli juuri nimenomaan räsän hyvä ulkonäkö - etttä silleen :P.
#27
Kumma vertailu. Räsä ja scout ovat ihan eri kohderyhmälle tarkoitettu. Scout on ruma kuin saapas (niin kuin on Octavian perusmallikin). Lisäksi tuossa vertaillaan kiisselin kiihdystylukuja keskenään. Manuaali bensa LB kiihtyy 6,8 sekunnissa. Scout jää, jos kuski osaa kiihdyttää. Liukkaalla räsä jää käikille nelivedoille. Sen takia koko vertailu on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei se Golfin GTI:kään tule nelivedolla. Pitää ostaa R. Eli käytännössä olisi ihan sama, jos vertailtaisiin kiihtyykö scout nopeammin kuin GTI. Vastaus on, kyllä kiihtyy liukkaalla, mutta kuivalla asfaltilla ei. Ja tämäkin vain paikaltaan lähtiessä. Siinä vaiheessa, kun vetoa on pyörien alla, neliveto Scout jää seisomaan.

Se on sitten eri asia, olisinko halunnut itse tulevaan räsään nelivedon. Ehdottomasti varmaan ehkä kyllä :o, mutta minkähänlaiset kulutuslukemat sillä sitten olisi? Ehkä en sitten kuitenkaan, kun etelä-Suomessa asun. Talvi on lyhyt vaikka sitä lunta nyt on muutamana vuotena ihan kiitettävästi ollutkin. Tosin menneenä talvena ei lunta juurikaan näkynyt. Subarun imppu WRX:n ex-omistajana voin sanoa, että nelivedossa on sitä jotakin. Moni ns. "kulkija-auto" jäi seisomaan, kun kaasun pohjaan tyrkkäsin ;D. Ja ai stä tunnetta, kun liukkaalla voi päästellä mutkaan kovaa ilman pelkoa ulos ajamisesta (jos osaa ajaa). Syy, miksi luovuin impusta, oli puhtaasti sen huono taloudellisuus. Kulutus pyöri 10,5 ja 12 litran välimaastossa.
#28
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
28.03.14 - klo:01:52
Nyt vasta huomasin, että RS challenge packin mukana tulevat vanteet ovat mustat geminit, ei antasiitit. Myyjä väitti, että ovat samat vanteet, mutta eivät kyllä ulkomaalaisten saittien mukaan ole samat (mm. tämän mukaan http://www.assenkovic.com/cjenik/Octavia%20A7%20RS%20NG.pdf). Tosin mua ei haittaa yhtään. Aina vaan parempi ;D. Tämä vinkiksi, jos ette ole sattuneet huomaamaan. Tietysti ajattelin, että challenge on vain koostepaketti, missä on black pack, mode selection ja antasiitti geminit pikkaisen halvemmalla kuin erikseen koottuna. 
#29
SkootaRS ilolla ilmoittaa, että 22.11. tilatun RS combi tsi dsg odotus alkaa olla loppusuoralla. Auto valmis ja matkalla Suomeen ellei ole jo. Luovutus on viikolla 15 eli parin viikon päästä. Toimitus siis viivästyy muutamalla (n. 4) viikolla luvatusta. Nyt sitten alkaa hirveä odotus ;D
#30
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
06.03.14 - klo:22:04
Lainaus käyttäjältä: arniem01 - 06.03.14 - klo:17:42
Oho hinnat nousee... :P

Noh tänään tilattu Octavia RS TSI DSG HB, joten ei haittaa ;D

Candy white
Webasto
Panoramakattoluukku
Kanton
Nahkapenkit
Tummennukset
Performance-paketti
18" talvirenkaat...jne

Lupailtiin olevan pihassa Elokuussa ;D

Autokaupassa saa luvata mitä tahansa, mutta lupauksista ei tarvitse pitää kiinni ;D. Se on moneen kertaan huomattu. Kolmisen viikkoa sitten juttelin myyjän kanssa, joka sanoi toimitusajan olevan tällä hetkellä uusissa tilauksissa noin 6 kuukautta. Samaa sanoi maahantuoja, kun olin heihin yhteydessä. Totuus lienee jotakin viiden ja kuuden kuuakuden väliltä. Tuohon huhuttuun 8 kuukauteen en usko. Se ei liene kenelläkään toteutuneen. Hyvällä tsäkällä saat autosi elokuussa, mutta todennäköisesti menee syyskuuhun ellet sitten omaa jälleenmyyjäsi kautta hyvät suhteet tehtaalle.

Itselläni toteutuu noin 5 kuukauden toimitusaika (marraskuun lopulla tilattu), mikäli lukittu tuotantoviikko ja 4 viikon toimitus tehtaalta jälleenmyyjälle toteutuu. Myynnin hetkellä lupaus oli 3-4 kuukautta eli ei noihin lupauksiin kannata paljon uskoa :P.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy