Olen etsiskellyt netistä tietoja 2.0 -litran bensaturbojen eroista ja päivityksistä VAG -konsernin autoissa. Koodinimi koneelle on EA888 ja se on ketjukone - uusin 3 gen -versiokin jatkaa ketjun kanssa. Oheen linkitetty artikkeli kertoo sen olevan Audin suunnittelua. Vanhaa tietoa artikkelissa on, että se esiteltäisiin uudessa A4:ssä. Nythän se on jo käytössä 165 kW -tehoisena Audeissa ja Volkkarilla 162 & 169 kW -versioina GTI Golfissa. Miedompi 162 kW -moottori on myös Octavia RS:n voimanlähteenä.
Näiden artikkelien pohjalta vaikuttaa siltä, että Audi on lopultakin antanut uusimman version myös sisarmerkeille. Vanhempien versioiden kohdalla vain Audilla oli käytössä uusin (2 gen), joka poikkesi ainakin pakoventtiilien noston kaksivaiheisen säädön osalta vanhemmasta ollen tuolloin teholtaan 155 kW, kun sisarmerkeillä oli vain 147 kW. Molemmat koneversiot ovat minulla olleet A4 / A5:ssä ja Octavia RS:ssä.
http://blog.caranddriver.com/audi-gives-us-the-skinny-on-its-third-gen-ea888-turbo-four-and-the-sq5%E2%80%99s-twin-turbo-diesel-v6/
http://www.vwvortex.com/news/volkswagen-news/volkswagen-golf-7-gti-press-materials/
Näiden artikkelien pohjalta vaikuttaa siltä, että Audi on lopultakin antanut uusimman version myös sisarmerkeille. Vanhempien versioiden kohdalla vain Audilla oli käytössä uusin (2 gen), joka poikkesi ainakin pakoventtiilien noston kaksivaiheisen säädön osalta vanhemmasta ollen tuolloin teholtaan 155 kW, kun sisarmerkeillä oli vain 147 kW. Molemmat koneversiot ovat minulla olleet A4 / A5:ssä ja Octavia RS:ssä.
http://blog.caranddriver.com/audi-gives-us-the-skinny-on-its-third-gen-ea888-turbo-four-and-the-sq5%E2%80%99s-twin-turbo-diesel-v6/
http://www.vwvortex.com/news/volkswagen-news/volkswagen-golf-7-gti-press-materials/