VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Muut merkit => Yleistä eri automerkeistä => Aiheen aloitti: Quality - 26.01.12 - klo:08:39

Kysely
Kysymys: Viimeksi, kun vaihdoin autoa, oli merkki, johon päädyin
Vaihtoehto 1: Sama VAG-merkki ääntä: 61
Vaihtoehto 2: Toinen VAG-merkki ääntä: 38
Vaihtoehto 3: Alfa Romeo ääntä: 2
Vaihtoehto 4: BMW ääntä: 21
Vaihtoehto 5: Chevrolet ääntä: 0
Vaihtoehto 6: Chrysler ääntä: 0
Vaihtoehto 7: Citroën ääntä: 0
Vaihtoehto 8: Dacia ääntä: 0
Vaihtoehto 9: Daihatsu ääntä: 0
Vaihtoehto 10: Dodge ääntä: 0
Vaihtoehto 11: Fiat ääntä: 0
Vaihtoehto 12: Ford (Eurooppa) ääntä: 7
Vaihtoehto 13: Ford (USA) ääntä: 1
Vaihtoehto 14: Honda ääntä: 4
Vaihtoehto 15: Hyundai ääntä: 1
Vaihtoehto 16: Jaguar ääntä: 0
Vaihtoehto 17: Jeep ääntä: 0
Vaihtoehto 18: Kia ääntä: 6
Vaihtoehto 19: Lada ääntä: 0
Vaihtoehto 20: Land Rover ääntä: 0
Vaihtoehto 21: Lexus ääntä: 1
Vaihtoehto 22: Mazda ääntä: 0
Vaihtoehto 23: Mercedes-Benz ääntä: 7
Vaihtoehto 24: Mini ääntä: 0
Vaihtoehto 25: Mitsubishi ääntä: 1
Vaihtoehto 26: Nissan ääntä: 2
Vaihtoehto 27: Opel ääntä: 5
Vaihtoehto 28: Peugeot ääntä: 4
Vaihtoehto 29: Porsche ääntä: 1
Vaihtoehto 30: Range Rover ääntä: 0
Vaihtoehto 31: Renault ääntä: 4
Vaihtoehto 32: Saab ääntä: 1
Vaihtoehto 33: Smart ääntä: 0
Vaihtoehto 34: Subaru ääntä: 5
Vaihtoehto 35: Suzuki ääntä: 1
Vaihtoehto 36: Toyota ääntä: 10
Vaihtoehto 37: Volvo ääntä: 13
Vaihtoehto 38: Muu merkki ääntä: 2
Vaihtoehto 39: Vaihdoin muusta merkistä VAGiin ääntä: 36
Vaihtoehto 40: Vaihdoin muusta merkistä muuhun merkkiin ääntä: 3
Otsikko: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Quality - 26.01.12 - klo:08:39

Aika moni on viime päivinä kertonut vaihtaneensa VAG-leirin ulkopuoliseen merkkiin. Mihin sinä vaihdoit viimeksi?
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Peeveli - 26.01.12 - klo:08:43
Tuota noin...pitäisikö kyselyä muokata siten että mihin aikoo jatkossa vaihtaa?
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Quality - 26.01.12 - klo:08:47

Hmmm. Aikomuksen kirjaaminen on aika epävarmalla pohjalla, mutta mikä on tehty on tehty. Mietin, pitäisikö olla tasapuolisuuden vuoksi kysely siitä, mistä merkistä vaihdoit VAGiin?
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Tommi13 - 26.01.12 - klo:08:48
Viimeksi vaihtui Opelista Skodaan. Toistaiseksi olen ainakin ollut tyytyväinen vaikka Skodan ovet aina toisinaan jäätyvät.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: AP - 26.01.12 - klo:09:09
Minä olen ajanut ainoastaan VAG konsernin autoilla. Nelosgolffeja kolme kappaletta, A3 audi ja aanelosia B6->B7->B8 korissa. Jatkuukohan sama linja kun B9 julkaistaan.. Tiedä häntä.

Välillä käynyt mielessä josko tosiaan vaihtaisi leiriä, mutta varsinaista syytä siihen ei ole ollut. Bemarit kiinnostaa mutta Q on pitänyt Audin leirissä, sillä mielestäni bemari kuuluu olla takaveto..
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: rob-s - 26.01.12 - klo:09:14
Olen monen VAG (lue Audin) omistamisen jälkeen/myötä miettinyt hankkivani seuraavaksi autoksi ihan vaan vaihtelun vuoksi muun merkkisen auton. Omassa käytössä jatkuva nelivetoisuus on ehdoton ominaisuus.

Ei ole selvää kuvaa mihin merkkiin siis vaihtaisin ja saattaakin olla että pysytään edelleen samassa merkissä.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Peeveli - 26.01.12 - klo:09:15
Minullakin alkaa hahmottua se, että seuraavan keulassa on mahdollisesti Volvo-logo. Odotellaan sitä V40/V30-mallia....
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Skula - 26.01.12 - klo:09:21
2007 mallinen BMW 335i Sedan (man)tuli koeajettua ennen nykyisen Audin ostoa.. Ja voin sanoa että vain nelikon puute jätti auton kauppaan.. Jos olisin ollut tekemässä autokauppaa EI liukkaaseen aikaan, pihalla olisi varmasti tuo yksilö. Se oli vaaleilla nahoilla ja melko perusvarusteilla. Ne äänet, se teho ja se tietty vaatimattomuus ulkoisesti... ♥

Kyllä minulla on melkein aina ollut vaihtoehtona muukin kuin VAGine, mutta toistaiseksi en ole saanut kunnolla astuttua aidan toiselle puolelle.. Mutta joka kerta se on ollut lähempänä kuin koskaan... Ja nyt se saattaa sitten seuraavassa vaihdossa olla totta..
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: akpak - 26.01.12 - klo:09:25
Avensikseen vaihdoin viimeksi golfin, nyt taas golf varanttina alla. Seuraavan kerran täytyy vaihtaa autoa talviaikana niin ei tule näin onnetonta talviautoa hommattua...
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: SuperB - 26.01.12 - klo:09:49
Oma 2011 Corolla vaihtui 2011 Octaviaan.
Vaimon 2003 Primera vaihtui 2011 Ibizaan.


T:Tuulipuku
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Riku Rassi - 26.01.12 - klo:09:58
Meikäläinen ainakin on niin merkkiuskollinen. Historia siitä lähtien kun kortin sain käsittää vain volkkareita. Määrää en muista, mutta sanotaan että aika monta niitä on ollut. Pääasiassa on ollut näitä ilmajäähdytteisiä malleja. Ainoan poikkeuksen teki vm. 78 Polo.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Markku - 26.01.12 - klo:10:14
Kaksi Fordia oli aikaisemmin, Mondeo ja Escort. Nyt on kaksi Octaviaa.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: MoFFe - 26.01.12 - klo:10:22
Citroen Saxo -> VW Corrado G60 -> VW Golf Vr6 -> Volvo S40 T4 -> Audi A4 tsq b7 -> Audi A4 3.0tdiq b8 -> Golf R -> Volvo V60 D5 AWD... Että tälleen  :)
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: VAG! - 26.01.12 - klo:10:34
Lainaus käyttäjältä: skula - 26.01.12 - klo:09:21
Kyllä minulla on melkein aina ollut vaihtoehtona muukin kuin VAGine, mutta toistaiseksi en ole saanut kunnolla astuttua aidan toiselle puolelle.. Mutta joka kerta se on ollut lähempänä kuin koskaan...

Vähän on sama tilanne täällä. Seuraavalla kierroksella taitaa olla konsernin vaihto edessä. Kolmatta Skodaa ei taloon luultavasti tule, kun en halua ajaa "samanlaisilla" autoilla vuodesta toiseen, Passatti ja Tigu ei oikein sytytä ja Audin valikoimista rahat ei luultavasti riitä sopivaan nelikkoautomaattiin. Jos henkilöautolinjalla pysytään, niin kai se valinta kallistuisi BMW:n tai Johtotähden suuntaan, kun takavetoinen vajakki menisi seulasta läpi. Jos maasturi alkaa oikeasti kiinnostamaan, niin sitten pitänee budjettisyistä katsella myös jaappanilaisia.

CC on ainut musta hevonen, mikä voisi tällä hetkellä pitää miehen konsernin listoilla. Mutta sitäkin vähän rassaa se, että sen ohjaamosta löytyy liikaa samoja nippeleitä ja elementtejä kuin nykyisestä.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: HiTecci - 26.01.12 - klo:10:59
Elämäni eka auto oli aikanaan Passat, enkä sen koomin ole VAG-konsernin tuotetta omistanut :-[ Ja muutenkin koko merkkiuskollisuuden käsite on minulle ollut aina täysi tuntemattomuus, sillä joka kerta on merkki vaihtunut eikä samaan ole enää palattu. Tosin nyt on tuo "perinne" rikottu kun taloon tuli ensin tuo Ford ja nyttemmin Pökö, sillä molempia merkkejä löytyy historiastani 1kpl. Tosin tuo Ford nyt on vähän rajatapaus, onko kyseessä kuitenkin VAGine vaikka toisen firman soikiologot sitä "koristavatkin" 8)
Otsikko: Vs: Re: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: ahonekal - 26.01.12 - klo:11:08
Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 26.01.12 - klo:10:22
Citroen Saxo -> VW Corrado G60 -> VW Golf Vr6 -> Volvo S40 T4 -> Audi A4 tsq b7 -> Audi A4 3.0tdiq b8 -> Golf R -> Volvo V60 D5 AWD... Että tälleen  :)

Pojasta mieheksi vai? Vaikken tuota viimeistä valintaasi ymmärrä ;)

- Kalle -
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Skula - 26.01.12 - klo:11:09
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.01.12 - klo:10:34
CC on ainut musta hevonen, mikä voisi tällä hetkellä pitää miehen konsernin listoilla. Mutta sitäkin vähän rassaa se, että sen ohjaamosta löytyy liikaa samoja nippeleitä ja elementtejä kuin nykyisestä.

CC, njoo, FL teki sille mielestäni hallaa.. Nykyään VW leirissä kiinnostaa enemmänkin tämä uusi Alltrack, joka on jo ruotsin vw sivuilla näkyvillä, väreineen jne..

linkki (http://personbilar.volkswagen.se/sv/models/passat-alltrack/highlights.html#/flash=fc2528903a5ed9052fd2d4978bd6d4b0@)


FL CC:kin on jo muuten ruotsin sivulla.. Ei vielä konffattavissa kuitenkaan..
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: MoFFe - 26.01.12 - klo:11:11
LainaaPojasta mieheksi vai? Vaikken tuota viimeistä valintaasi ymmärrä
Jotain sellaista  ;D Heh... Rä oli kiva ja nytten tarvitsen hieman isompaa autoa.  ::) Jotain sellaista.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: savolaiskollega - 26.01.12 - klo:11:13
Jos leirin vaihto tulee eteen, niin itselle on suhteeellisen sama mihin vaihtaisi. Pääasiat on toimiva huolto ja varaosapalvelu, ja toki hyvä tarjous. Eli jos nyt nykymerkeistä joku joka ei, niin larsse..... ;)
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Jubilee - 26.01.12 - klo:11:37
Ennen Seatia autoni virkaa hoiti -06 mallin Mazda 6.
Aero korisarjalla ja hyvällä alustasarjalla oli oikein kivan näköinen ja Mazdaksi loistava ajettava mutta ei kyllä muuten jäänyt haluja Mazdan suuntaan.. 1½ vuoden aikana kerran hinurilla korjaamolle ja kerran vaihdettiin moottori. Ja 5 vuoden ikäisenä rupesi olemaan takuukäsittelyistä huolimatta melkoisesti ruostetta auton alustassa...
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: juskaa - 26.01.12 - klo:12:11
Vuosi sitten kun autokuume viimeksi iski kävin kokeilemassa C-sarjan Mersua. Pitkälle ei tarvinnut ajaa. Kait se on niin että oikeat autot alkavat hinnaltaan 50 tonnia+. (E Mersu, 5 BMW).Tilasin uuden Passatin ja tyytyväinen olen olllut. Oikeastaan ei ollut varaa "parempaan". ;D
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Henri S - 26.01.12 - klo:12:20
Entinen auto oli Toyota Avensis 2009 vaihdoin sen Passattiin 2012, Passat vaihtuu joskus sitten takaisin Toyotaan
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: clacson - 26.01.12 - klo:13:06
Edellinen oli Renault, nykyinen Citroen, seuraava Skoda (viikon päästä).
Kun vaihdon hetki lähestyy, niin sitten valitaan se merkki ja malli, joka parhaiten täyttää sen hetkiset tarpeet ja pysyy budjetissa. Se voi olla VAG-tuote tai sitten se voi olla mikä muu tahansa, ei merkillä ole väliä sehän on vain auto.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Quality - 26.01.12 - klo:13:36

Tulipa mieleen, että tämä kysely taitaa mitata sitäkin, kuinka hyvä ja houkutteleva keskustelusivusto on uudella merkillä. Ainakin itse koen, että Volvon merkkisivusto (VRCF-foorumi) ei paljon anna. Tätä taitaa indikoida myös Volvoon siirtyneiden suhteellisen korkea täällä olevien lukumäärä.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Korvaton - 26.01.12 - klo:13:41
Opel on pop!
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: MoFFe - 26.01.12 - klo:13:43
Sepä se... Harmillista kun ei ole yhtä hyvää foruumia kun tämä. Ruotsin volvo foorumikin on "surkea" ja myöskin Suomen.
Täältä saa paljon enemmän apua jne. Olkoot melkeen mikä auto tahansa  8)
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: mackaiveri - 26.01.12 - klo:14:01
VW Passat=>Ford Taunus=>Opel Ascona=>Pösö309=>VW Passat=>VW Passat =>VW Passat=>VW Passat=>Skoda Octavia=VW Jetta=>VW Passat=>VW Passat CC=>VW Passat
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Trifid - 26.01.12 - klo:14:36
Neljän VAG:n jälkeen tuli Foordi.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: pokkus - 26.01.12 - klo:15:49
Omassa yksinäisyydessäni olen Ford (USA:n) alla :) Varmaan jatkossakin tulee pysyttyä siellä (seuraava auto), kun mielestäni sieltä saa parhaan vastineen rahoilleen niihin tarpeisiin, joita itse haen.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: panu - 26.01.12 - klo:16:11
Lainaus käyttäjältä: Quality - 26.01.12 - klo:13:36
Tulipa mieleen, että tämä kysely taitaa mitata sitäkin, kuinka hyvä ja houkutteleva keskustelusivusto on uudella merkillä. Ainakin itse koen, että Volvon merkkisivusto (VRCF-foorumi) ei paljon anna. Tätä taitaa indikoida myös Volvoon siirtyneiden suhteellisen korkea täällä olevien lukumäärä.

Entäs www.volvolandia.com (http://www.volvolandia.com) ? Tuohon törmännyt jo vuosia sitten. Aika hiljaiselta vaan näytti foorumi, kun ilmeisesti aloitettu uusi puhtaalta pöydältä. Vai liekö myös väki karannut kilpailevalle sivustolle...

VRCF taitaa olla paljon tuoreempi tapaus, kun en ole aiemmin kuullutkaan. Sivusto näytti vielä kovin keskeneräiseltä.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: ptbr - 26.01.12 - klo:16:16
-07 Ocu Combi 1.9 TDI vaihtui vuoden vaihteessa uuteen Kia Ceed 1.6 bensafarkkuun. Eihän tuo ihan Ocun veroinen kampe ole, mutta noin halvahkoksi perusautoksi asiansa ajava kapistus. Pääsee paikasta A paikkaan B ja vielä takaisinkin. Onpahan takuupeli alla muutaman vuoden. Dieselin vääntöä kylläkin kaipasi aluksi, bensalla ajaminen vaati taas totuttelua.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Quality - 26.01.12 - klo:16:43
Lainaus käyttäjältä: mackaiveri - 26.01.12 - klo:14:01
VW Passat=>Ford Taunus=>Opel Ascona=>Pösö309=>VW Passat=>VW Passat =>VW Passat=>VW Passat=>Skoda Octavia=VW Jetta=>VW Passat=>VW Passat CC=>VW Passat

Kahdeksan Passattia (jos CCkin lasketaan) on jo kohtuullinen suoritus ;). Mahtaako sivustolta löytyä muita, jolla on ollut yhtä monta samaa (siis samalla nimellä tunnettua) VAG-mallia?
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Quality - 26.01.12 - klo:16:48
Lainaus käyttäjältä: panu - 26.01.12 - klo:16:11
Entäs www.volvolandia.com (http://www.volvolandia.com) ? Tuohon törmännyt jo vuosia sitten. Aika hiljaiselta vaan näytti foorumi, kun ilmeisesti aloitettu uusi puhtaalta pöydältä. Vai liekö myös väki karannut kilpailevalle sivustolle...

VRCF taitaa olla paljon tuoreempi tapaus, kun en ole aiemmin kuullutkaan. Sivusto näytti vielä kovin keskeneräiseltä.
Kävin Volvolandian tsekkaamassa, ja sieltä ohjattiin Landia-Areenalle (http://www.volvolandia.com/areena/ (http://www.volvolandia.com/areena/)), joka ei ole vasinainen keskustelufoorum, vaan lähinnä markkinapaikka. Sieltä taisin löytää sitten VRCF:n osoitteen (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php)).
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Leonardo - 26.01.12 - klo:17:47
-11 Octavia HB 1,2Tsi ambiente vaihtu 2.1.2012 Nissan Qashqai 1,6 Teknaan. On taas totuttelua jaappanilaiseen 6 waggineen jälkeen ::)
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: skriko - 26.01.12 - klo:17:49
Toyota Celica 2004 aj. 37 700 vaihtui uuteen Sciroccoon 160 hv koneella syksyllä 2010. Huonompaa vagissa on hitaampi lämpeneminen ja lämmöt eivät pysy pikkukierroksilla 20 asteen pakkasilla sekä takapään kolina. Kaikki muu onkin sitten parempaa, joten ei ole hetkeäkään kaduttanut. Seuraava auto voikin sitten olla ehkä Toyota FT-86 tai vaihtoehtoisesti uuden korimallin Scirocco.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: HAL9000 - 26.01.12 - klo:18:31
En oikein ymmärrä kysymystä. Kuinka voi päätyä kahteen vaihtoehtoon? Loppusuoralle voi päätyä kaksi tai useampia vaihtoehtoja, mutta...?

Edellisen VAG:sta vaihdon jälkeen harkitsin kahta VAG-merkkiä ja yhtä saksalaista jossa kans on kolme kirjainta.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: skriko - 26.01.12 - klo:18:42
Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 26.01.12 - klo:18:31
En oikein ymmärrä kysymystä. Kuinka voi päätyä kahteen vaihtoehtoon? Loppusuoralle voi päätyä kaksi tai useampia vaihtoehtoja, mutta...?

Edellisen VAG:sta vaihdon jälkeen harkitsin kahta VAG-merkkiä ja yhtä saksalaista jossa kans on kolme kirjainta.

Kaksi vaihtoehtoa. Jos vanha auto oli Toyota ja vaihtoi sen BMW:n. Ruksataan BMW ja muusta merkistä muuhun merkkiin. Eli kaksi vaihtoehtoa.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Quality - 26.01.12 - klo:18:45
Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 26.01.12 - klo:18:31
En oikein ymmärrä kysymystä. Kuinka voi päätyä kahteen vaihtoehtoon? Loppusuoralle voi päätyä kaksi tai useampia vaihtoehtoja, mutta...?

Edellisen VAG:sta vaihdon jälkeen harkitsin kahta VAG-merkkiä ja yhtä saksalaista jossa kans on kolme kirjainta.

Tarjoaahan tuo mahdollisuuden valita kaksi peräkkäistä autonvaihtoa. Varsinkin silloin, kun taloudessa on kaksi autoa, tuo on jopa perusteltua.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: XUE - 26.01.12 - klo:18:49

aika monta VAG -merkkiä on ollut, ennen nykyistä oli Audi A4,
historiasta löytyy Audia ja Volkkaria parit molempia.
Seuraava tullee mitä ilmeisemmin löytymään edelleen saman firman tuotteista.

Pikku optiona jos vaihtuu niin BMW voisi olla aika lähellä
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Uppe - 26.01.12 - klo:19:14
Seatti vaihtui Mersuun,saisihan tuo jo pikku hiljaa muuten tulla :). Muutenkaan en ole mitenkään merkkiuskollinen,monenlaista on kerinnyt olla vanhasta ooppelista lähtien.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: ttdriver - 26.01.12 - klo:21:42
Octavia vaihtui Yetiin, eikä harmita yhtään!  :D
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: yuci - 28.10.17 - klo:15:24
Nyt näyttää siltä, että pitkään VAG-autoja ajaneena on siirryttävä johonkin muuhun, kun maailmalta on kuulunut kaikenlaista, kuten öljyä syöviä ja hajoavia moottoreita ja vaihteistoja, joista ei oteta vastuuta, päästöhuijauksia jne. Ranskalaisiin ei ole oikein luottoa, eli ehkä se on jokin Kaukoidän kiesi seuraavaksi alla. Nykyinen on Golf Variant TDI -08, jossa ei tietääkseni noita moottoriongelmia vielä ole harmihan sen on, ettei tuosta kovin paljoa tunnu vaihdossa saavan...
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: rami - 28.10.17 - klo:16:00
Samaa tässä olen itsekkin funtsinut niin heikko on VG konsernin autossa laatu nykyään. Kaksi viimeisintä Audia on alkanut renamaan jo alle 10 tkm ajettuna. Ohjaus, vaihteisto jne... Eikö enään ole saatavilla kunnollisia autoja?
Pitänee kokeilla Lexusta  tai MB:tä. Tuossa pikaisesti laskettuna olen omistanut reippaasti yli 20 VW/Audia, mutta nyt alkaa olemaan "kuppi" nuiden romujen kanssa täynnä. Kuvittelin ostavani laatua, mutta pelkkää romua tuli ostettua nuissa Audeissa. Volkkaritkin ovat pelanneet paremmin uusina kuin nuo Audit. Olin tuossa yhden Skodan kyydissä niin kyllä sekin sellainen rämisevä "loota" vaikuttaa olevan jo 50 tkm;n jälkeen. >:(
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: yuci - 13.11.17 - klo:12:29
Erinäisiä autoliikkeitä kierrelleenä voi todeta, että nykyisestä VW Golf Variant TDI -08 ei vaihdossa saisi kovin suurta summaa, joten pistää miettimään, mitä tekisi: vaihtaako vai ei. Autolla on ajettu hieman alle 200 t. Juuri nyt on mahdollista, että jarru- ja iskariremonttia on luvassa.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: rami - 13.11.17 - klo:14:13
Kyllä laittaa mietintään todella nuo vikapesät VAGginet.  Kyllä Tojo, Volle tms... menee harkintaan.
VG konserni on niin paljon töppäillyt ja sählännyt, että on pakko keksiä säästöjä. Hankinnat  kilpailutetaan ja materiaaleissakin liisitään ja maksajana loppupeleissä on VG autoilija. Huonossa laadussa  nyt asiakkaat maksavat konsernin "töppinkejä".
Ensin oli valtavat moottoririkot joita salailtiin ja peiteltiin hys, hys...
Eihän mitään kun siitä selvittiin niin tuli päästöhuijaukset jotka tulivat mailmanlaajuisesti kalliiksi. Ensin vähäteltiin, mutta loppupeleissä valtava määrä moottorityyppejä selvisi joilla oli huijattu.

Ja maksaja kukapas muu kuin asiakas muodossa tai toisessa.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Rauta7 - 13.11.17 - klo:14:52
Lainaus käyttäjältä: yuci - 13.11.17 - klo:12:29
Erinäisiä autoliikkeitä kierrelleenä voi todeta, että nykyisestä VW Golf Variant TDI -08 ei vaihdossa saisi kovin suurta summaa, joten pistää miettimään, mitä tekisi: vaihtaako vai ei. Autolla on ajettu hieman alle 200 t. Juuri nyt on mahdollista, että jarru- ja iskariremonttia on luvassa.
Kyllä alkaa olemaan 10-vuotiaan auton hyvityshinta aivan merkistä riippumatta jotain muuta kuin kymmenen vuotta sitten. Uuden asiakkaan "sisäänostoraha" saattaa tulla jossain kaupassa ehkä ratkaisevaksi, mutta eipä taida  toistua enää seuraavan auton vaihdossa.
Auton hyviä ja hyväksi havaittuja ominaisuuksia, ja sieluaan, ei kannata myydä aivan mistä rahasta tahansa.  ;)

... ja kannattaneeko kaikkia uskomattomia trolleja uskoa?   :o
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Teukkis - 13.11.17 - klo:15:13
Tässä on kyllä sellainen kutina, että VAG ei ole seuraava vaihtoehto. Toisaalta eipä vakuuta mikään muukaan merkki nykyään. Se ei varmasti ole ranskalainen. On tässä mietitty jopa MB:täkin. Koskaan ollut sellaista.
Ihan mahdollista että ajan jatkossakin tuolla `00 A4 1.8T:llä. Ajanut samalla autolla yli 14 vuotta ja 240tkm jo. Vanhaltahan se alkaa tuntumaan mutta jos pitäis laittaa muutama kymppi johonkin uuteen pommiin ei sekään kyllä houkuta. 
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Leon8 - 13.11.17 - klo:15:35
Vaihdoin amerikansaksalaiseen Opeliin. Olisin varmasti päätynyt Golfiin, mutta varustelutasot eivät olleet VW:n puolella. En voinut hyväksyä karvalakin manuaalitoimista ilmastointia, vaan halusin automaattisesti säätyvän lämpötilan, jolloin hintaero Astraan kasvoi muistaakseni lähelle 4ke:a. Kyllä Golf olisi ollut hiljaisempi ja työstetymmännäköinen, muttei tuon hintaeron arvoinen. Vanha Golf III meni helposti kaupaksi toisaalla, koska vm. 95 autolla oli ajettu 200tkm.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Rauta7 - 13.11.17 - klo:16:22
Lainaus käyttäjältä: Leon8 - 13.11.17 - klo:15:35
Vaihdoin amerikansaksalaiseen Opeliin. Olisin varmasti päätynyt Golfiin, mutta varustelutasot eivät olleet VW:n puolella. En voinut hyväksyä karvalakin manuaalitoimista ilmastointia, vaan halusin automaattisesti säätyvän lämpötilan, jolloin hintaero Astraan kasvoi muistaakseni lähelle 4ke:a. Kyllä Golf olisi ollut hiljaisempi ja työstetymmännäköinen, muttei tuon hintaeron arvoinen. Vanha Golf III meni helposti kaupaksi toisaalla, koska vm. 95 autolla oli ajettu 200tkm.
Nykyinen Opel ei ole enää amerikkalaisten ( GM ) talutusnuorassa; ranskalaiset ( PSA ) sen sijaan tulevat sanomaan aika paljon Opelin asioissa. Pian tultaneen näkemään Opeleja PSA:n moottoreilla ja vaihteistoilla - muun tekniikan ohessa.

Maailman autonvalmistajien kokonaismäärä vähenee fuusioiden seurauksena.
Keskenään kovatkin kilpailijat ovat alkaneet sopimaan yhteisistä projekteista, kuten GM ja Ford voimansiirtolaitteiden ( esim. automaattivaihteistot ) kehityksissä.
Esimerkkejä löytyy todella runsaasti, mm. hybridi-, sähkö- ja älyprojekteista - vain pintaraapaisuna.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: rami - 13.11.17 - klo:17:00
Lainaus käyttäjältä: Teukkis - 13.11.17 - klo:15:13
Tässä on kyllä sellainen kutina, että VAG ei ole seuraava vaihtoehto. Toisaalta eipä vakuuta mikään muukaan merkki nykyään. Se ei varmasti ole ranskalainen. On tässä mietitty jopa MB:täkin. Koskaan ollut sellaista.
Ihan mahdollista että ajan jatkossakin tuolla `00 A4 1.8T:llä. Ajanut samalla autolla yli 14 vuotta ja 240tkm jo. Vanhaltahan se alkaa tuntumaan mutta jos pitäis laittaa muutama kymppi johonkin uuteen pommiin ei sekään kyllä houkuta.

Onkohan se ranskalainen välttämättä niin huono?. Citikat pelleiltään jopa parhaasta päästä. Entä moottorit jos vrt. VG moottorehin. VG moottoreilla aika synkkä menneisyys. Ketjut, turbot, hihnat,ölysyöppöjä, jne... :-\
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: axe - 13.11.17 - klo:17:24
viimeiset 4 autoa;  toyota->vag->vag->ford.Olihan nuo vagit hienosti tehty mutta se luotettavuus....nyt mennään fordilla melkein 3. vuosi jo täynnä eikä ainuttakaan normaalin kulumisen/harmittoman vian ulkopuolella olevaa juttua ole tullut vastaan..kop kop..toivottavasti tämä jatkuu.Kummankaan merkkihuollon(ford/vag) osaamisesta ei kylläkään oo positiivista sanottavaa toisin kuin toyotan.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: GKTVW - 13.11.17 - klo:17:39
Lainaus käyttäjältä: rami - 13.11.17 - klo:17:00
Onkohan se ranskalainen välttämättä niin huono?. Citikat pelleiltään jopa parhaasta päästä. Entä moottorit jos vrt. VG moottorehin. VG moottoreilla aika synkkä menneisyys. Ketjut, turbot, hihnat,ölysyöppöjä, jne... :-\

Kahden uutena ostetun (vm 2010 ja 2013) Golfin jälkeen vaihdoin ranskalaiseen n. kolme vuotta sitten. Nyt jo tuli ensimmäinen vika, toinen rekisterivalon lampuista näköjään palanut. Kolmen vuoden takuu ja yhtään vikaa takuuseen ei ole tarvinnut tarjota korjattavaksi.
Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä desiäkään huoltojen välillä, etuovien alanurkat ei ole vääntyneet jään takia, autossa on lämmityslaite josta tulee suht. nopeasti lämmintä, ikkunat ei ole itsestään aukeilleet, sisävalot on aina sammuneet ovien sulkeutuessa, lukot toimii kelillä kuin kelillä, jakopäälle ei ole tarvinnut tehdä mitään, kiviä ei ole mennyt jarrukilven väliin vinkumaan, ei suhise ovet, ei naputa murros kääntyessä, iskunvaimentimia ei ole tarvinnut vaihtaa, ym.  em. omistamissani Golfeissa takuuaikana olleet viat (joita ei kaikkia saatu edes korjattua) loistaa poissaolollaan.  En ihmettele yhtään miksi VW ei anna kolmen vuoden takuuta, kun jo kahdessakin riittää työsarkaa vikojen poistamiseksi.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: JakeS - 13.11.17 - klo:17:49
Oma Folkkari meni vaihtoon saksalaiseen fordiin ranskalaisella moottorilla ja sillä tiellä ollaan edelleen.
Ensimmäinen omistamani vaggilainen vaihtui hollannin volvoon.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: joukose - 13.11.17 - klo:17:54
Passatti vaihtui volvoon joka varsin nopeasti vikojen takia vaihtui Opeliin. Kaikki oli itse ostettu uutena. Opelissa ei ole muuta vikaa kuin että penkki narisee satunnaisesti ja repsikan puoleisen etusisäpanelin led somistenauha ei pala. Pikku vikoja verrattuna kahteen edelliseen merkkiin.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: teräksenharmaa - 13.11.17 - klo:19:34
Toivottavasti jo seuraava autoni on sähköauto. Merkkiä en osaa yhtään arvioida, kun kehitys on tällä saralla nopeaa ja mallitarjonta kasvaa kova tahtia, mutta VW on ehdottomasti mukana, koska omat molemmat VW:n tuotteet ovat toimineet hyvin. Nykyinen Passat toimii jopa erinomaisesti. Ominaisuudet ja luotettavuus ovat esimerkillisellä tasolla.



Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: pappa - 13.11.17 - klo:20:02
Kahden Golfin jälkeen tuli hankittua Honda Jazz.
Kyllä sillä kaupungissa ajelee.
Harvoin tulee kauemmaksi asiaa.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: lemmentalja - 13.11.17 - klo:20:11
Itse kokeilen nyt Renault meganea. Hinta-ero esimerkiksi varusteiltaan ja moottoriltaan vastaavaan VW Golffiin oli karvan alle 40%, patongin eduksi. Viimeisimmät VAG tuotteet, ovat olleet kestävyydeltään niin heikkoja, että ei tuo paljon pelätty ranskalainen voi ainakaan heikommin suoriutua. On tuo megane ajettavuudeltaan ja laatuvaiutelmaltaan ainakin omaan mieleen selkeästi huonompi kuin konsernituotteet, mutta toivottavasti halvempi ylläpitää.  ;D
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: yuci - 14.11.17 - klo:11:51
Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 13.11.17 - klo:14:52
Kyllä alkaa olemaan 10-vuotiaan auton hyvityshinta aivan merkistä riippumatta jotain muuta kuin kymmenen vuotta sitten.

... ja kannattaneeko kaikkia uskomattomia trolleja uskoa?   :o

Toki näin, ettei 10-vuotias ole uusi. Kuinka paljon hinnanalenemaa selittää, että on diesel?

Noh -- VG-autoista on ollut julkisuudessa ihan tarpeeksi juttuja, ettei mistään trollista ole enää kyse. Ei houkuttele, jos uhkana on koneen tai vaihteiston hajoaminen ja useamman tonnin lasku.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: teräksenharmaa - 14.11.17 - klo:12:14
Lainaus käyttäjältä: yuci - 14.11.17 - klo:11:51
Noh -- VG-autoista on ollut julkisuudessa ihan tarpeeksi juttuja, ettei mistään trollista ole enää kyse. Ei houkuttele, jos uhkana on koneen tai vaihteiston hajoaminen ja useamman tonnin lasku.
VW:n tuotteet ovat niin hemmetin yleisiä Euroopassa, että juttua niistä on tarjolla julkisuudessa ja missä vain niin paljon, että tekniikkamurheet on todella helppo selvittää. Väitän, että ongelmien mahdollisuus on VW:n tuotteissa selvillä paremmin kuin missään muussa autossa näillä markkinoilla. Jos sitten väen väkisin haluaa ostaa auton, jossa tiedetyn tyyppivian mahdollisuus on suuri, niin se on tietoinen valinta. Volkkarilla löytyy kyllä lukuisia tyyppiviattomiakin malleja, jos sellaisella haluaa ostaa.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: yuci - 14.11.17 - klo:12:26
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 14.11.17 - klo:12:14
VW:n tuotteet ovat niin hemmetin yleisiä Euroopassa, että juttua niistä on tarjolla julkisuudessa ja missä vain niin paljon, että tekniikkamurheet on todella helppo selvittää. Väitän, että ongelmien mahdollisuus on VW:n tuotteissa selvillä paremmin kuin missään muussa autossa näillä markkinoilla. Jos sitten väen väkisin haluaa ostaa auton, jossa tiedetyn tyyppivian mahdollisuus on suuri, niin se on tietoinen valinta. Volkkarilla löytyy kyllä lukuisia tyyppiviattomiakin malleja, jos sellaisella haluaa ostaa.

Totta, hyvin yleisiä ovat. Mistä sitten vain johtuu, ettei WAG vastaa autoistaan selvissä valmistusvirheissä, joita esim nuo moottoriviat öljynsyönteineen ovat - vieläpä varsin vähän ajetuille autoille? (Tekniikan Maailmassa oli juttu). Tällainen toiminta juuri vie automerkiltä luotettavuutta.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: OctyRO - 14.11.17 - klo:13:04
No viekö? Jos puhutaan uusien autojen ostoista niin ei ole tainnut pahemmin vaikuttaa tämän päivän tilastoja jos katsoo ja vertaa vaikka viime vuotisiin.
Takuu myös toimii hemmetin hyvin jos olet ensimmäinen omistaja, itse asiassa mulla kun on noiden tapauksien johdosta tullut tietouttaa paljon enemmän VAG konsernin autoista, että enemmänkin olen kääntynyt niiden puoleen, kuin pois.

Jos puhutaan vanhoista 5-10v autoista niin eikö keskimäärin auto vaihdeta 3v välein, mitä sillä sitten on väliä kuluttajalle, kun ne viatkin alkaa tulee vasta silloin. Toki jotain tapauksia on myös jossa 0-3v ajettu huomattava määrä kilometrejä, ja siinä 2v jälkeen kun tehdas poikkasee takuun niin se on voi voi. Ei ne autot ikuisia ole. Tai siis onhan ne, kun tarpeeksi paljon korjaa.

Volkkari tekee palveluksen kaikille kun autot leviää 3 vuoden jälkeen, saadaan uusia liikenteeseen enemmän. (tämä siis vitsi).
Jos taas on pakko omistaa vanhaa autoa, niin silloin foorumia selaamalla osaa kyllä etsiä itsellensä toimivan yksilön.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Rauta7 - 14.11.17 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: yuci - 14.11.17 - klo:12:26
Totta, hyvin yleisiä ovat. Mistä sitten vain johtuu, ettei WAG vastaa autoistaan selvissä valmistusvirheissä, joita esim nuo moottoriviat öljynsyönteineen ovat - vieläpä varsin vähän ajetuille autoille? (Tekniikan Maailmassa oli juttu). Tällainen toiminta juuri vie automerkiltä luotettavuutta.
Luepa nyt uudestaan vaikka juuri lainaamasi teräksenharmaan kirjoitus! Loppujen lopuksi kaikki on suhteellista ja kaikki on ihmisten aikaansaamaa.

Jos tässä pitää alkaa hakemaan totaalisesti viattomia autoja, niin niitä ei yksinkertaisesti ole olemassa. Aika kultaa muistot, mm. ruostumisista, pakoputkien hajoamisista, nokka-akselivaurioista, kampikoneiston laakerivaurioista, jakoketjujen rapinoista ja katkeamisista, jakohihnojen pettämisistä,  öljyjen vuodoista, pyöränlaakerivaurioista, jarruvaurioista,  ... ;)
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: yuci - 14.11.17 - klo:13:55
Kyllä. Aika multaa puistot - vai miten se meni.

Tuollaisia autot kyllä ovatkin. Niihin tulee vikaa yhtä jos toista.

Nyt puheen alla on ikäänkuin jäävuoren huippu - vai mihin sitä vertaisi. Aiemmin mainitut viat on kakunpaloja korjattaviksi, jotka eivät maksa (yleensä) kovin mansikoita. Mutta jos uhkana on, että suhteellisen vähän ajettua autoa kohtaa kallis moottoriremontti, joka on esimerkiksi TM:n kautta todettu valmistusvirheeksi eikä valmistaja suostu vastaaamaan virheestään, niin sellaisen valmistajan tuotteeseen en halua ryhtyä. Tämä oli se pointti.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: sambolo - 14.11.17 - klo:14:07
Suunnitelmissa oli vaihtaa hondaan mut tuli uudempi leon.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Rauta7 - 14.11.17 - klo:14:34
Lainaus käyttäjältä: yuci - 14.11.17 - klo:13:55
Kyllä. Aika multaa puistot - vai miten se meni.

Tuollaisia autot kyllä ovatkin. Niihin tulee vikaa yhtä jos toista.

Nyt puheen alla on ikäänkuin jäävuoren huippu - vai mihin sitä vertaisi. Aiemmin mainitut viat on kakunpaloja korjattaviksi, jotka eivät maksa (yleensä) kovin mansikoita. Mutta jos uhkana on, että suhteellisen vähän ajettua autoa kohtaa kallis moottoriremontti, joka on esimerkiksi TM:n kautta todettu valmistusvirheeksi eikä valmistaja suostu vastaaamaan virheestään, niin sellaisen valmistajan tuotteeseen en halua ryhtyä. Tämä oli se pointti.
No, noilla "perusteluilla" ei siis joskus pieleen mennyt tai epäonnistunut voi enää koskaan onnistua?

Asenne on aivan kuin medialla, joka "mustaa" jokaisen, joka on tehnyt jonkin virheen tai erheen joskus nuoruudessaan - ja kantaa sen seurauksena sitä "Kainin merkiä" loppuelämänsä, vaikka onkin sittemmin nuhteeton ja kunnon kansalainen!  :o

Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: rami - 14.11.17 - klo:14:44
Kyllä uudella autolla pitäisi päästä enemmän kuin 6000 km ilman isompia vikoja. Mutta kun EI niin EI.
A3 8V läsähti ohjauksesta jo 6000 km kohdalla. Samoin kavi A4 B9 kohdalla 6000 km jälkeen alkoi vaihteisto uikuttamaan.
On kyllä maaginen raja näköjään tuo 6000 km nuille romuille. ;D
Tiedä vaikka Tojopelle olisi paras kulkine????
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: yuci - 14.11.17 - klo:14:48
Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 14.11.17 - klo:14:34
No, noilla "perusteluilla" ei siis joskus pieleen mennyt tai epäonnistunut voi enää koskaan onnistua?

Asenne on aivan kuin medialla, joka "mustaa" jokaisen, joka on tehnyt jonkin virheen tai erheen joskus nuoruudessaan - ja kantaa sen seurauksena sitä "Kainin merkiä" loppuelämänsä, vaikka onkin sittemmin nuhteeton ja kunnon kansalainen!  :o

Epäonnistumisia ja pieleenmenoja toki tulee. Vuosituhannen vaihteen Opeleista minulla on se kuva, etteivät olleet kovin hyviä, mutta nyttemmin laatu on siellä parantunut vissiin.  Ei se loppuelämän juttu ole.

Kun alan kuulla maailmalta, että tämänkaltaisista isoista (valmistus)vioista, mistä nyt on ollut puhetta (moottori, vaihteistot) alkaa valmistaja ottamaan vastuuta, voin muuttaa kantaani. Vielä ei ole syytä vaihtaa mielipidettä VAGin tämänhetkisestä tilanteesta.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Rauta7 - 14.11.17 - klo:15:27
Lainaus käyttäjältä: rami - 14.11.17 - klo:14:44
Kyllä uudella autolla pitäisi päästä enemmän kuin 6000 km ilman isompia vikoja. Mutta kun EI niin EI.
A3 8V läsähti ohjauksesta jo 6000 km kohdalla. Samoin kavi A4 B9 kohdalla 6000 km jälkeen alkoi vaihteisto uikuttamaan.
On kyllä maaginen raja näköjään tuo 6000 km nuille romuille. ;D
Tiedä vaikka Tojopelle olisi paras kulkine????
No, jos kampiakselikin kiertää öljyssä, niin taitaa olla parempi siirtyä hevoseen, joka kulkee suorempaa kuin Toy't.   ;D
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Foxit - 14.11.17 - klo:15:41
Suosittelen edes kokeilemaan VAG-konsernin ulkopuolisiakin tuotteita. Itselläni on ollut nyt ensimmäistä kertaa autoiluhistoriani aikana kaksi Tojoa perättäin eikä ole sitten pätkääkän kaduttanut. Vahdoin uutena 2011 hankkimastani Volkswagen Polosta Tojon Aurikseen 2014 ja tänä keväänä 2017 Lexukseen. Kaikki nämä kolme autoa on valmistettu 2011, mutta tässä nykyisesssä Lexuksessa on nyt eniten kilometreja kelattuna, kohta 195 tkm. Harvapa vaihtaa enempi ajettuun, mutta tähän mennessä vaihto hybridi -Auriksesta CT 200 h:n on tuonut hieman lisää luksusta autoon ja paremman ajotuntuman. Itse olen ainakin arvostanut näiden japsien huolettomuutta Polon jälkeen.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: yuci - 14.11.17 - klo:16:27
Lainaus käyttäjältä: Foxit - 14.11.17 - klo:15:41
...  Vahdoin uutena 2011 hankkimastani Volkswagen Polosta Tojon Aurikseen 2014 ja tänä keväänä 2017 Lexukseen. Kaikki nämä kolme autoa on valmistettu 2011, mutta tässä nykyisesssä Lexuksessa on nyt eniten kilometreja kelattuna, kohta 195 tkm. Harvapa vaihtaa enempi ajettuun, mutta tähän mennessä vaihto hybridi -Auriksesta CT 200 h:n on tuonut hieman lisää luksusta autoon ja paremman ajotuntuman. Itse olen ainakin arvostanut näiden japsien huolettomuutta Polon jälkeen.

Hyvä tietää ja kuulla tällaisia kokemuksia. Olen katsellut kohtalaisen vähän ajetuita, mutta hyvä kun tuntuu nuo toimivan kauemmaksikin...
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: rami - 14.11.17 - klo:17:02
Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 14.11.17 - klo:15:27
No, jos kampiakselikin kiertää öljyssä, niin taitaa olla parempi siirtyä hevoseen, joka kulkee suorempaa kuin Toy't.   ;D

Siksi kun ne Golfin käkikellomoottorit sippaavatkin kun männän alapäät vispaa öljyyn. ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: heifetz - 27.11.17 - klo:14:53
Nyt vaihtuu tämän merkkisnobin auto Renaultiin. Odotan innolla miten Kadjar tulee suoriutumaan 80tkm taipaleesta. Uutena olen omistanut 2 autoa (sigun BMW 118 ja Octavia). Ohessa kuntoraportti näistä vaihtohetkellä:

BMW 118d 74tkm: pallonivel vaihtokunnossa, kytkin reistaili jo uutena, kojelauta natisi jo uutena, akku piti vaihtaa kerran. Paskin hinta-laatusuhde ikinä. Maksamalla enemmän ei saa parempilaatuista autoa.

Skoda Octavia 1.6TDI DSG 78tkm: ei mitään korjattavaa, 5kpl polttimoita vaihdettu, kerran öljyt meinasi loppua ennen määräaikaishuoltoa. Paras hinta-laatusuhde tähän asti.

Käytetyistä 5-sarjan BMW (272tkm josta ajoin 40tkm) olikin sitten suurin murheenkryyni, käytin korjauksiin 50% auton ostohinnasta. Noloin ostoni ikinä.

Käytetty Volvo V40 D2 (130tkm josta ajoin 70tkm): epämääräisiä sähkövikoja jatkuvasti. Moottorista alkanut kuulua sitä sun tota räminää. Muuten hyvä auto.

Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: mikai - 16.09.19 - klo:14:13
Tähän asti ollu pelkkiä VAG-konsernin autoja eri merkillä varustettuna. Audi, VW, Skoda... Mutta nyt seuraavaksi taitaa valmistaja vaihtua vaikka mitään suurempaa vikaa ei ole ollut. Erilaisia ominaisuuksiahan VAG:n autoissa on aina, kuten esimerkiksi öljyn syöminen verrattuna muihin merkkeihin. Syy merkin vaihtoon on se, että halua ketjuvetoisen auton. Kyllästyttää vaihtaa kahden vuoden (n. 45tkm) välein jakopäähihna kun ne tuppaa täällä oulun seudulla kulumaan tuossa ajassa jo vaihtokuntoon....

Seuraavaksi autoksi ehdolla on BMW ja MB tällä hetkellä.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Teukkis - 16.09.19 - klo:16:18
Vaihdoin Fordiin. Hyvin kulkee ja katseen kestävä ST-line Focus farmari. Tekniikka tuntuu olevan asiallinen. Pikkuvikaa kyllä on. Automaattinen takaluukku ei aina tule alas, oikea takaovi ei istu kunnolla ollessaan suljettuna, takapenkin vapautusvipu kontissa porsi viimeistään toisella käyttökerrallaan. No, onneksi ei ole oma muuten voisi kyllä vähän siepata.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: jt - 16.09.19 - klo:22:17
Lainaus käyttäjältä: mikai - 16.09.19 - klo:14:13
Tähän asti ollu pelkkiä VAG-konsernin autoja eri merkillä varustettuna. Audi, VW, Skoda... Mutta nyt seuraavaksi taitaa valmistaja vaihtua vaikka mitään suurempaa vikaa ei ole ollut. Erilaisia ominaisuuksiahan VAG:n autoissa on aina, kuten esimerkiksi öljyn syöminen verrattuna muihin merkkeihin. Syy merkin vaihtoon on se, että halua ketjuvetoisen auton. Kyllästyttää vaihtaa kahden vuoden (n. 45tkm) välein jakopäähihna kun ne tuppaa täällä oulun seudulla kulumaan tuossa ajassa jo vaihtokuntoon....

Seuraavaksi autoksi ehdolla on BMW ja MB tällä hetkellä.
Arvaanko että ajelet dieselillä? Miksi et vaihtaisi bensaan tai kaasuun, niin alkaa ne hihnatkin paremmin kestämään. VAG:lla näyttää olevan nimenomaan dieselin kanssa hihnan nopeampaa kulumista Oulun seudulla. Eräs pelle-peloton värkkäsi dieselin hihnakoteloon tuulettimen suodattimella ja alkoi kestämään... Diesel ei enää välttämättä ole taloudellisesti laskettuna kannattava, esim. kaasulla ajelee jo todennäköisesti halvemmalla. Oulusta löytyy kaksi kaasuasemaa ja kaksi muuta on kaupungin eteläpuolelle suunnitteilla. BMW:llä oli joissain aiemmissa malleissa ketjun kanssa ongelmia, eivät kestäneet, kannattaa chekata etukäteen jos sitä harkitsee.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: sambolo - 01.10.19 - klo:00:01
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 14.11.17 - klo:14:07
Suunnitelmissa oli vaihtaa hondaan mut tuli uudempi leon.

No nythän(tai heinäkuussa siis) se honda tuli ;D Oispa vaa sillo aiemmi tullu  :-\
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: optilab - 01.10.19 - klo:07:20
Mersuun vaihtuu, mutta ei siksi, että olisin VAG:iin jotenkin pettynyt, vaan oli vaihdon aika, eikä Audilla ollut tarjota A4-luokassa lataushybridiä, puhumattakaan nelivetoisesta sellaisesta. Ehkä paluu takaisin leiriin, kun saavat semmoisen ulos uunista.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: teraja - 01.10.19 - klo:08:45
Opeliin vaihtuu. Hakusessa oli iso bensakoneinen auto hyvillä varusteilla, ja Insignia Grand Sport 200 heppaisella bensakoneella oli melkolailla lyömätön hintaluokassaan.

Merkki vaihtuu huonojen kokemusten vuoksi, liian paljon laatuongelmia (ja tyyppivikoja) ollut omissa yksilöissä. Vikojen käsittely ja vastuunotto ollut erittäin heikkoa vaikka uutena ostetut autot kyseessä. Jos kokemukset olisi olleet positiivisia, en näe, miksi en olisi lähtenyt esim. Passattiin tai Superbiin.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: b1mpo - 01.10.19 - klo:10:28
Itsellä taas huonoja kokemuksia ooppelista, vaikka tuo talouden toinen corsa putkeen on palvellut ok, kuten edellinenkin. Tuotannossa on säästelty ja varusteita puuttuu tai muutettu radikaalisti kesken mallisarjan. Esimerkkinä vaikka wattilinkki astrassa ja varustepuutokset corsassa, esim. kynnyksen tiiviste. Lisäksi ooppelilla ainakin pienemmät bensaturbot vaativat huollossa ylimääräisen lisäaineenaineen lspi:stä johtuen. Eikä m32 laatikosta ole päästy kokonaan eroon. Huomaa käytännössä, että siellä on kuluja säästelty. Tuo lspi ja öljyyn pääsevät epäpuhtaudet lyhentää öljyn vaihtoväliä myös radikaalisti öljyn heikentyessä nopeahkosti, ainakin pikkuturboissa(1.0 ja 1.4 ja 1.6). Öljyn syöntiä ei sinänsä ole. Harva pääsee sinne teoreettiseen 30tkm:n öljyn vaihtoväliin, vaikka ajaisi pitkää siivua. Sitten vielä tuo ooppelin onstar -palvelu tulee tiensä päähän yllättäen, kun sen toiminta loppuu.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: ptrs57 - 01.10.19 - klo:10:40
Lainaus käyttäjältä: mikai - 16.09.19 - klo:14:13
Tähän asti ollu pelkkiä VAG-konsernin autoja eri merkillä varustettuna. Audi, VW, Skoda... Mutta nyt seuraavaksi taitaa valmistaja vaihtua vaikka mitään suurempaa vikaa ei ole ollut. Erilaisia ominaisuuksiahan VAG:n autoissa on aina, kuten esimerkiksi öljyn syöminen verrattuna muihin merkkeihin. Syy merkin vaihtoon on se, että halua ketjuvetoisen auton. Kyllästyttää vaihtaa kahden vuoden (n. 45tkm) välein jakopäähihna kun ne tuppaa täällä oulun seudulla kulumaan tuossa ajassa jo vaihtokuntoon....

Seuraavaksi autoksi ehdolla on BMW ja MB tällä hetkellä.
BMW nelisylinteriset diiselit (N20) ovat ketjun osalta murheenkryyni. myös ketju on tulipellin puolella, ja koko kone pitää ottaa pois että saa vaihdettua.
2012 tai 2013 oli kaverilla 120d uudesta, liisari. 22tkm kohdalla ketjuremppa venymisen vuoksi. tämäkin piti olla jo tuoreempaan generaatiota ko. koneesta (N20) missä vika piti olla korjattu, mutta ei..
En osaa ottaa kantaa onko ihan uusien Bemareiden nelosdiiselit parempia kuin edellinen mallisarja.

MB on tainnut tehdä ketjuvehkeitä ikuisuuden, ja ketjujen leveys taitaa ollla triplat VW TSI nähden? taitavat kestää..
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: b1mpo - 01.10.19 - klo:10:51
BMW/PSA 1.6 koneet turbolla ja ilman on olleet myös ketjuvikaisia. En tiedä vuosista, milloin tätä tapahtunut.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: ptrs57 - 01.10.19 - klo:11:04
Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 01.10.19 - klo:10:40
BMW nelisylinteriset diiselit (N20) ovat ketjun osalta murheenkryyni. myös ketju on tulipellin puolella, ja koko kone pitää ottaa pois että saa vaihdettua.
2012 tai 2013 oli kaverilla 120d uudesta, liisari. 22tkm kohdalla ketjuremppa venymisen vuoksi. tämäkin piti olla jo tuoreempaan generaatiota ko. koneesta (N20) missä vika piti olla korjattu, mutta ei..
En osaa ottaa kantaa onko ihan uusien Bemareiden nelosdiiselit parempia kuin edellinen mallisarja.

MB on tainnut tehdä ketjuvehkeitä ikuisuuden, ja ketjujen leveys taitaa ollla triplat VW TSI nähden? taitavat kestää..
korjaus tuohon konetyyppiin:
N47 ja sen variantit, pahin N47D20A, vähä parempi B, vielä parempi C
A mallissa saa vaihtaa kiertokangesta lähtien tavaraa.
B47 on sitten tuorempaan konemallia kokonaan, ja aivan uusissa autoissa.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: jukkanen - 01.10.19 - klo:11:05
Minkä valmistajan moottoreita noissa Ooppeleissa nykyään käytetään? Jossain välissähän oli Fiattia yms., onko nyt siirrytty jo omistaja Pösöö-Sitikan omiin koneisiin?
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: teraja - 01.10.19 - klo:14:19
Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 01.10.19 - klo:11:05
Minkä valmistajan moottoreita noissa Ooppeleissa nykyään käytetään? Jossain välissähän oli Fiattia yms., onko nyt siirrytty jo omistaja Pösöö-Sitikan omiin koneisiin?
Insignia ja Astra menee GM-Opelin koneilla, muut taitaa olla jo PSA:ta.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: b1mpo - 01.10.19 - klo:15:07
Lainaus käyttäjältä: teraja - 01.10.19 - klo:14:19
Insignia ja Astra menee GM-Opelin koneilla, muut taitaa olla jo PSA:ta.
Ooppelilla on oma saman tehoinen 130hp 1.2t kone, kuin PSA:lla. En tiedä, että missään olisi vielä PSA:n konetta käytössä, mutta se ei tarkoita sitä, että niin ei olisi.  ;D
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: teraja - 01.10.19 - klo:16:29
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.10.19 - klo:15:07
Ooppelilla on oma saman tehoinen 130hp 1.2t kone, kuin PSA:lla. En tiedä, että missään olisi vielä PSA:n konetta käytössä, mutta se ei tarkoita sitä, että niin ei olisi.  ;D
Käsitin, että Astraan juuri päivityksen yhteydessä tuli tuo uusi Opelin 1.2T (sekä 1.4T).
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Madise - 12.01.20 - klo:10:30
Minulla vaihtui karvan yli 2 - vuotias 1.0 TSI DSG Ocu GLK Mersuun, 2015 ja reilu 30 tkm ajettu.
Pyörittelin nelivetoisen ja hieman korkeamman auton hankkimista pitkään eli tutkittua tuli ja tarjouksia pyydettyä Kodiakista, Karokista ja Toyotan RAV4:sesta. Hintaa niille kumminkin näytti tulevan eli välirahat tuntui suurelta ja kun Ocussa ei ollut mitään vikaa niin asia ei edennyt.
GLK kun ilmestyi Joulukuun marraskuun lopussa tarjolle, 1 - omisteinen kolaroimaton ja hyvällä historialla oleva auto niin koeajamatta puhelimessa tein kaupat.
Nyt sillä on reilussa kuukaudessa liikuttu niin työ- kuin vapaa-ajan asioissa Saariselältä Liettuan eteläosan välisellä aluella kohta 6 tkm niin tyytyväinen olen hankintaani.
Mukava ajella, kulkee jatkuvalla nelivedolla varustetuksi autoksi ihan taloudellisesti ja tilaa on kahdelle aikuiselle ihan riittävästi.
Ocu toimi mainiosti 69tkm eli ihan perushuolloilla mentiin ja kulutus oli 5,5, tämä nykyinen vie vajaan litran enemmän mutta täällä missä asun ei ole dieselveroa eli ehkä siitäkin selviää.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: hanneliina - 19.12.20 - klo:01:08
Täällä vaihtui -15 MK7 Golf R täysin eri kaliiberin autoon: Cadillac CTS-V -11. Vaikka ärrä oli huippu auto, on jenkit kuitenkin enemmän se oma juttu.

(https://i.ibb.co/CmFxT8r/B77-E9292-C97-B-49-BD-8346-23-EBA5-CED698.jpg) (https://ibb.co/zQwK0xk)
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: M-J-B - 19.12.20 - klo:02:19
Otsikon kysymys lienee retorinen, tai "väärästä" vastauksesta muodostuu paradoksi. Eihän VAGisti konsernin ulkopuoliseen merkkiin vapaaehtoisesti vaihda? Jos vaihtaa, niin onko enää VAGisti? Itse vaihdoin monen vuoden pähkäilyn ja valinnan vaikeuden jälkeen Saabista Audiin ja sen olisin jättänyt tekemättä jos Saabeja vielä valmistettaisiin. Vaihtaisin takaisinkin, vaikka vanhentuneeseen malliin jos uustuotantoa olisi - siksi olen enemmän sabisti kuin vagisti vaikka taloudessa nykyään on kaksi VAGin tuotetta eikä yhtään Saabia. Ehkä sitten eläkeläisenä otan museorekisteröidyn Saabin harrasteautoksi (jos bensaa jossain vielä virtaa) mutta nyt on aikaa vain käyttöautolle.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: A4blackavantB8 - 19.12.20 - klo:04:21
Porsche Taycan,kelpaa. Lambo ei.(huono talviauto oletettavasti :),kokemus vain 20 km kesällä)
Niin, nämä oli samaa konsernia niinkuin melkein kaikki muut.Joten ei käy.
Sääli,että Saabeja ei enää tehdä.Oli se vaan joskus herraskaisen perheen
hieno tulla 900 turbolla yo-juhliin.Vähän ihmetyttää myös Hondan katoaminen
varsinkin Suomen markkinoilta.Hienoja autoja tekivät moottoripyörien lisäksi.
Vaikka jotkut ovat kehuneet uusia Toyotoja, niin ei kyllä kuitenkaan jotenkaan iske.
60-70 luvun jenkit muotoilultaan oli ylivertaisia, ajettavuus hyvä ennen mutkaa,
mutta Corvette kelpais edelleen.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Erkka - 19.12.20 - klo:07:43
Meidän perheeseen vaihto tapahtuu VAG:sta VAG-autoon. Mitä sitä hyvää merkkiä vaihtamaan "huonompaan"  ;) Eli vuosimallin 2020 T-Roc vaihtuu vuodenvaihteen jälkeen Tiguan eHybridiin.

VAG-konserin autoja ollut suurin osa autohistoriasta. Joitain muitakin merkkejä olen kokeillut, mutta aina olen palannut vagilaiseen takaisin.
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Daatta - 21.12.20 - klo:17:58
Huomenna vaihtuu Seat Volkkariin. Tesla M3:sta mietin, mutta olisi tullut liian kalliiksi. Ja Teslassa erilaisia ominaisuuksia mihin VAG-kuljettaja ei ehkä ole tottunut.  ::)
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Erkka - 21.12.20 - klo:18:12
Huhuu! Mihin VW malliin Seat vaihtuu?  :P
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: ai75 - 21.12.20 - klo:21:15
tuli aikoinaan vaihdettua VAG-konsernin vehkeet Baijerin ihmekulkineeseen. Tuli ostettua v. 2008. Vajaa 2 vuotta vanha vitossarjalainen farkku, jolla oli ajettu silloin n. 60 tkm.

Apaut 125 tkm:iin asti sillä pääsi "kohtuukuluilla". Sen jälkeen alkoi paukkumaan osia siihen tahtiin, että ei enää työajojen kilometrikorvaukset (40-50 tkm/vuosi) riittäneet lähellekään korjauksiin :D, puhumattakaan pääoman alenemisesta siihen päälle. Viitisen vuotta siinä meni ja olihan se hienoo ajaa hyvällä autolla, älyttömän hyvä se olikin ajaa, silloin kun sattui olemaan kunnossa. Mutta tuli se s**tanan kalliiksi. Mutta voipahan sanoo, että on joskus saanu ajaa hyvällä autolla  :P (nimim. ei tuu enää ikinä ilmajousia mun autoon näissä pohjoisen olosuhteissa!!). Pistin kiertoon pilkkahinnalla 335 tkm kohdalla kun automaattiloota alkoi kettuilee. Ja tuohon mennessä oltiin todellakin pistetty rahaa PALJON kaikenmaailman korjauksiin. Itekin noita remppoja tein sen minkä osasin...jatkuvasti sai pelätä mistä laukeaa seuraavaksi  :-\

Sen jälkeen ollaan menty taas Vaggilaisilla ja kulut on olleet pientä verrattuna baijerilaiseen...edes Audilla ei olla päästy lähellekään niitä ylläpitokuluja
Otsikko: Vs: Mihin merkkiin VAGisti vaihtaa?
Kirjoitti: Daatta - 22.12.20 - klo:08:00
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 21.12.20 - klo:18:12
Huhuu! Mihin VW malliin Seat vaihtuu?  :P

Tänään on se päivä. Miltei 17 vuuotta Seatilla takana.  :'(

Tilattu: ID.3 Pro Performance Business  ;)