Lainaus käyttäjältä: Skoobadaaba - 16.03.23 - klo:18:57
"Webasto" ja Challenger+ paketti. Tätä ei ole näköjään enää edes saatavilla. Säädettävän alustan taisi tämä paketti sisältää.
Kappas, toinen Challenge+ paketti. Voin kertoa että DCC on kovalla käytöllä. Webasto saattoi itselle olla jopa turhaan. tässä 9kk aikana käyttänyt sitä 3 kertaa.
Lainaus käyttäjältä: heller - 16.03.23 - klo:22:06
Kappas, toinen Challenge+ paketti. Voin kertoa että DCC on kovalla käytöllä. Webasto saattoi itselle olla jopa turhaan. tässä 9kk aikana käyttänyt sitä 3 kertaa.
Webastoa tulisi ehkä käyttää useammin, jotta pysyisi kunnossa. Oletko muuten huomannut, että (ainakin omassa autossani) oletuksena Webasto menee auton käynnistyksen jälkeen päälle automaattisesti alle +5:ssä, jolloin auto lämpenee nopeammin ajossa.
Lainaus käyttäjältä: Autoseppo - 17.03.23 - klo:09:14
Webastoa tulisi ehkä käyttää useammin, jotta pysyisi kunnossa. Oletko muuten huomannut, että (ainakin omassa autossani) oletuksena Webasto menee auton käynnistyksen jälkeen päälle automaattisesti alle +5:ssä, jolloin auto lämpenee nopeammin ajossa.
Mistäs näet että webasto olisi päällä? Plugarissa webasto tai muu esilämmitys sammuu heti kun auton käynnistää.
Lainaus käyttäjältä: Autoseppo - 17.03.23 - klo:09:14
Webastoa tulisi ehkä käyttää useammin, jotta pysyisi kunnossa. Oletko muuten huomannut, että (ainakin omassa autossani) oletuksena Webasto menee auton käynnistyksen jälkeen päälle automaattisesti alle +5:ssä, jolloin auto lämpenee nopeammin ajossa.
Eiköhän plugarissa fiksuinta ole käyttää sitä sähköä lämmitykseen liikkeelle lähtiessä ja näin Octavia varmaan toimii vaikka siinä olisi webasto. Sähköllä auto lämpenee vähintään yhtä tehokkaasti ja veikkaan, että jopa nopeammin. Sitten jos akut on tyhjät niin voisi kuvitella, että auto käyttää webastoa myös liikkeelle lähtiessä jos akuissa ei riitä virtaa auton lämmitykseen, mutta tästä ei minulla ole mitään faktaa.
Itsellä on eri auto käytössä, mutta en ole reilun vuoden aikana kertaakaan ollut tilanteessa, missä olisi tarvinnut webastoa sähköllä lämmityksen sijaan, eikä minulla Webastoa olekkaan. Eihän ne edes lämmitä moottoria näissä plugareissa..
Hybridissä Webasto varmaan toimii eri logiikalla, en huomannut tarkistaa mallia allekirjoituksesta. Bensamalleissa automaattinen Webasto lienee oletuksena päällä kylmällä.
Lainaus käyttäjältä: Autoseppo - 17.03.23 - klo:09:14
Webastoa tulisi ehkä käyttää useammin, jotta pysyisi kunnossa. Oletko muuten huomannut, että (ainakin omassa autossani) oletuksena Webasto menee auton käynnistyksen jälkeen päälle automaattisesti alle +5:ssä, jolloin auto lämpenee nopeammin ajossa.
Näyttää olevan tässäkin eroja valmistusjankohdasta rippuen. Itsellä valmistunut 2020 heinäkuun alussa ja tässä Webasto ei mene automaattisesti päälle. Kyseessä siis pensakone 1.5 manuaalivaihteilla.
Lainaus käyttäjältä: Occux - 18.03.23 - klo:13:19
Näyttää olevan tässäkin eroja valmistusjankohdasta rippuen. Itsellä valmistunut 2020 heinäkuun alussa ja tässä Webasto ei mene automaattisesti päälle. Kyseessä siis pensakone 1.5 manuaalivaihteilla.
Sult varmaan jo luovarissa otettu se asetus pois päältä että käyttää webaa automaattisesti kylmällä kelillä.
Sen Webaston automaattitoiminnan asetuksen voi muuttaa ilmastoinnin valikosta radion näytöllä itsekin, ainakin eTec:ssä ja dieselissä. Ja lämmittää moottorin ja sisätilan.
Lainaus käyttäjältä: Tombax - 17.03.23 - klo:13:18
Eiköhän plugarissa fiksuinta ole käyttää sitä sähköä lämmitykseen liikkeelle lähtiessä ja näin Octavia varmaan toimii vaikka siinä olisi webasto. Sähköllä auto lämpenee vähintään yhtä tehokkaasti ja veikkaan, että jopa nopeammin. Sitten jos akut on tyhjät niin voisi kuvitella, että auto käyttää webastoa myös liikkeelle lähtiessä jos akuissa ei riitä virtaa auton lämmitykseen, mutta tästä ei minulla ole mitään faktaa.
Webasto sammuu aina plugarissa kun pistää auton ajotilaan, eli ei lämmitä koskaan ajaessa. Säästää myös aikalailla sähköä ajoon jos lämmittää webastolla (jos ei siis ole mahdollista lämmitellä piuhassa). Olisi toki kätevää jos lämmittäisi myös talvella webastolla niin voisi ajella sähköllä 2x pidemmälle.
Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 18.03.23 - klo:13:34
Sult varmaan jo luovarissa otettu se asetus pois päältä että käyttää webaa automaattisesti kylmällä kelillä.
Paljon mahdollista. Muistaaksen osassa Octavioista takavalot ei aina päällä ja mulla on. Voi olla Vehon peruja. Edellisessä 2013-mallissa oli takavalot päälle koodattuna ja niin on tässäkin Laakkosen toimittamassa. Hyvä, että takavalot on päällä kaikilla keleillä ja kun olen tottunut aina pistämään Webaston päälle käsin, niin sekään ei ole ongelma. Ja nyt kun kännykän kautta saa päälle, niin aina olen alle +5 lämmöissä antanut esilämmityksen. Kauko-ohjaimen toiminta ei ulotu, kun auto on koulun takana suht turvallisella kadulla. Skoda connect on toiminut moitteettomasti ainakin vuoden ja sitä ennen satunnaisesti.
Lainaus käyttäjältä: Tombax - 17.03.23 - klo:13:18
Eiköhän plugarissa fiksuinta ole käyttää sitä sähköä lämmitykseen liikkeelle lähtiessä ja näin Octavia varmaan toimii vaikka siinä olisi webasto. Sähköllä auto lämpenee vähintään yhtä tehokkaasti ja veikkaan, että jopa nopeammin. Sitten jos akut on tyhjät niin voisi kuvitella, että auto käyttää webastoa myös liikkeelle lähtiessä jos akuissa ei riitä virtaa auton lämmitykseen, mutta tästä ei minulla ole mitään faktaa.
Itsellä on eri auto käytössä, mutta en ole reilun vuoden aikana kertaakaan ollut tilanteessa, missä olisi tarvinnut webastoa sähköllä lämmityksen sijaan, eikä minulla Webastoa olekkaan. Eihän ne edes lämmitä moottoria näissä plugareissa..
Tietysti plugarissa sähköllä lämmitys kannattaa aina, kun on virtaa akussa. Lämpeää nopeammin kuin webasto ja molemmat ovat siinä 5-6kW tehoissa.
Itse otin webaston plugariin varalle, jos sitä akkua ei määränpäässä saakkaan ladattua, niin saa silti kabiinin/ikkunat lämmitettyä.
Kuten tuossa jo sanottiinkin, niin plugarissa webasto sammuu heti kun auto on ajotilassa.
Lainaus käyttäjältä: Occux - 19.03.23 - klo:18:03
Paljon mahdollista. Muistaaksen osassa Octavioista takavalot ei aina päällä ja mulla on. Voi olla Vehon peruja. Edellisessä 2013-mallissa oli takavalot päälle koodattuna ja niin on tässäkin Laakkosen toimittamassa. Hyvä, että takavalot on päällä kaikilla keleillä ja kun olen tottunut aina pistämään Webaston päälle käsin, niin sekään ei ole ongelma. Ja nyt kun kännykän kautta saa päälle, niin aina olen alle +5 lämmöissä antanut esilämmityksen. Kauko-ohjaimen toiminta ei ulotu, kun auto on koulun takana suht turvallisella kadulla. Skoda connect on toiminut moitteettomasti ainakin vuoden ja sitä ennen satunnaisesti.
Itellä palaa takavalot aina vaikka en sitä erikseen pyytänyt. Auto tuli laakkoselta. En muista kyllä nähneeni liikenteessä mk4 octaviaa jossa takavalot ei palaisi.
Miten tuo seisontalämmitys toimii my skoda sovelluksella jos laitan ajastetun lämmityksen, eli mihin perustuu lämmityksen aloitus? Eli kuinka aikaseen aloittaa lämmityksen vai onko tuo sidottu ulkolämpötilaan?
Lainaus käyttäjältä: Dumppi - 29.03.23 - klo:08:24
Miten tuo seisontalämmitys toimii my skoda sovelluksella jos laitan ajastetun lämmityksen, eli mihin perustuu lämmityksen aloitus? Eli kuinka aikaseen aloittaa lämmityksen vai onko tuo sidottu ulkolämpötilaan?
Ulkolämpötilan mukaan alkaa lämmitys
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 29.03.23 - klo:16:50
Ulkolämpötilan mukaan alkaa lämmitys
Okei, näin vähän epäilinkin.