Saako adaptiivisen vakkarin normaaliksi jolloin nopeus ei mukaudu edellä ajavaan? Kehätien ruuhkissa toi adaptiivinen on hidas reagoimaan kiihdytyksiin.
10 vuotiaassa Passatissa on mittariston ACC-valikossa kolme eri moodia. Oiskohan Eco-Normal-Sport tai jotain sinne päin. Niillä pystyy vaikuttamaaan siihen, miten ripeästi auto kiihdyttelee. Olisi omituista, jos tuota valikkoa ei olisi uudemissa autoissakin ???
Näin siis jätin vastaamatta kysymykseen ;D
Lainaus käyttäjältä: jtlaine2 - 18.05.19 - klo:10:51
Saako adaptiivisen vakkarin normaaliksi jolloin nopeus ei mukaudu edellä ajavaan? Kehätien ruuhkissa toi adaptiivinen on hidas reagoimaan kiihdytyksiin.
Niinhän se on hidas, ja siksi sitä ei pidä käyttää ruuhkassa, vaan ennemmin maantiellä toisen perässä ajaessa. Mutta tuskin ruuhkassa normaalilla vakkarillakaan mitään tekee?
VAG:n adaptiivista ei saa normaalimoodiin. Volvon, Fordin, Toyotan vastaavan kyllä saa nyt näin esimerkiksi. Octaviassa on ainakin ajomoodin valinnan alla säätö tuolle miten reagoi kuten yllä mainittiin, mutta onkohan tuota, jos ei ole ajomoodin valintaa ruksattu.
Ei saa, koska idiootti käyttäjä, kun ottaa itse ensin adaptiivisen vakkarin pois käytöstä ja pamauttaa edellä ajavan perään, niin kenenkös vika se sen jälkeen on? No tottakai autonvalmistajan, kun adaptiivinen vakkari ei toiminutkaan ;)
Tuo on kyllä idioottimaista ja raivostuttavaa, että ACC:ta ei voi napilla vaihtaa perinteiseksi VAG-autoissa. Talvella kun ajelet pitkää siivua loskakelillä, niin saa tehdä useamman ylimääräisen varikkopysähdyksen tutkan putsaamiseksi, että tuo edes toimisi.
Oletko asetuksista vaihtanut vakkarin ajoprofiilin sportille? Sillä normal asetuksella se on kyllä hidas reagoimaan mutta sportilla parempi.
Ei tuo kyllä mikään vastuukysymys olisi mutta kun eivät osaa autoja suunnitella käyttäjille, niin eivät sitten osaa...
Lainaus käyttäjältä: Zego - 18.05.19 - klo:20:58
Ei tuo kyllä mikään vastuukysymys olisi mutta kun eivät osaa autoja suunnitella käyttäjille, niin eivät sitten osaa...
Oletko varma? Maalaisjärkikin on katoava luonnonvara eikä kaikki osaa edes ajaa automaattivaihteisella autolla. Eikä nuo vastuukysymykset ole mikään vitsi saati pieni asia. Katsoppa minkälaista mainetta Volvo ja Uber sai, kun autonominen auto ajoi kävelijän yli.
Lainaus käyttäjältä: Zego - 18.05.19 - klo:20:58
Ei tuo kyllä mikään vastuukysymys olisi mutta kun eivät osaa autoja suunnitella käyttäjille, niin eivät sitten osaa...
Eiköhän kyseessä ole se, että eivät suunnittele pohjoisiin olosuhteisiin. Keskieuroopassa (saati sitä etelämmässä) suomalaiset talvikelit ovat senverta harvinaisempia että vakkari pysyy paremmin pelissä.
Enpä minäkään ole mistään lukenut, että ACC:n saisi pois ja käytettyä tavallista vakionopeussäädintä. Mutta onko Polossa nopeusrajoitinta? Joissakin VAG malleissa on ja sen voi valita aktiiviseksi vaikka satasen vauhtiin ja auto ei kiihdy sen yli? Vanhassa volkkarissani on sama, mutta se ainoastaan piippaa kun mennään yli asetetun vauhdin, uusissa ilmeisesti on ihan rajoitinkin. Jos näin on niin sitähän voi periaatteessa käyttää pitämään tasanopeus, mutta toki joutuu painamaan kaasua samalla.
Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 18.05.19 - klo:15:14
Niinhän se on hidas, ja siksi sitä ei pidä käyttää ruuhkassa, vaan ennemmin maantiellä toisen perässä ajaessa. Mutta tuskin ruuhkassa normaalilla vakkarillakaan mitään tekee?
Itse olen kyllä ollut melko tyytyväinen adaptiiviseen vakkariin Kehä I:llä. Rentouttaa mielestäni ajamista mukavasti. Ihan pahimpiin ruuhkiin en ole kyllä joutunut.
Onhan niitä autoja paljonkin joissa voi vaihtaa normivakkariin. Itse en autoa ostaisi, mistä ei voi vaihdella. Mielummin sitten perusvakkari.
Lainaus käyttäjältä: vwille - 19.05.19 - klo:12:00
Itse olen kyllä ollut melko tyytyväinen adaptiiviseen vakkariin Kehä I:llä. Rentouttaa mielestäni ajamista mukavasti.
Näin juuri.
Lainaus käyttäjältä: kerkko - 19.05.19 - klo:14:31
Näin juuri.
Jep, mutta 2016 Octaviassa ainakin ainoa toimiva vaihtoehto on pitää ACC eco-moodissa. Muuten tulee turhan sahaavaa kiihdyttelyä ja jarruttelua.
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 19.05.19 - klo:12:56
Itse en autoa ostaisi, mistä ei voi vaihdella. Mielummin sitten perusvakkari.
Käytän normaalia oli auto mikä tahansa
Kuka sitten haluaa käyttää vakkaria sellaisessa liikenteessa jossa jarruttelee ja pumppaa vauhtia jatkuvasti, oikeasti
miellyttävämpää ajella ilman.
Lainaus käyttäjältä: jtlaine2 - 18.05.19 - klo:10:51
Saako adaptiivisen vakkarin normaaliksi jolloin nopeus ei mukaudu edellä ajavaan? Kehätien ruuhkissa toi adaptiivinen on hidas reagoimaan kiihdytyksiin.
Et maininnut onko autossasi manuaalivaihteisto, mutta mikäli on, voit vaihtaa vaihteen pienemmälle (ja toki lopulta taas suuremmalle) ja adaptiivinen vakionopeudensäädin säilyttää nopeuden. Tavallinen vakionopeudensäädinhän kytkeytyy pois, jos painaa kytkintä.
Aikanaan -08 b8 a4 tuli uutena naapuriin. Se oli manuaali 3.0tdi. Siinä pysyi vakkari vaihtaessa päällä, vaikka vaihteen vaihtoi. Ei ollut adaptiivista siinä.
Lainaus käyttäjältä: track08 - 26.09.19 - klo:12:54
Tavallinen vakionopeudensäädinhän kytkeytyy pois, jos painaa kytkintä.
Ei nykyisistä autoista putoa. Jarrua painamalla ja cruisen nappuloista lähtee pois. Kokemuksia Crafterista ja 6C Polosta