VAGarena.fi

Tekniikka => Moottori ja voimansiirto => Aiheen aloitti: keskinen84@gmail.com - 21.03.19 - klo:19:47

Otsikko: P0705
Kirjoitti: keskinen84@gmail.com - 21.03.19 - klo:19:47
Ongelma on seuraavanlainen, että vikakoodin kohde vaihteen tunnistin on nyt vaihdettu, mutta laatikko on vikatilassa koko ajan. Kyseessä on 1.6 mpi tiptronic. Mekaanisesti laatikko toimii ja vaihtaa hyvin, öjyt on vaihdettu. Kun kytkee virrat jarrupolkimen kuva saattaa vilahtaa nopeasti mittaristossa ja vaihde pysyy lukittuneena Parkille. Sulakkeet näkyisi olevan ok. Nyt kaikki tieto taito mitä foorumilla on, niin tänne. Palkkio luvassa korjaukseen johtaneesta vihjeestä. Jarrupolkimessa itsessään ei ole anturia?
Otsikko: Vs: P0705
Kirjoitti: Jultsu - 21.03.19 - klo:21:11
"1.6 MPI tiptronic" ei vielä kerro edes minkä merkin autosta puhutaan. Ilmeisesti kuitenkin konsernipeli kun tänne foorumille eksytty?

Lähdetään vaikka siitä liikkeelle että vikakoodit lukuun VCDS:llä kaikilta ohjainlaitteilta, koodien nollaus joka purkilta ja uudelleen koodien luku ja koko tulos tänne copypastella kiitos.

Vanhan varaosan varaosanumero olisi kiva saada, kuten myös sen uudenkin (olihan se uusi, vai jokin käytetty purkuosa?)

Jarrupolkimen kytkinanturi saattaa löytyä myös tehostimen/jarrupääsylinterin luota.
Otsikko: Vs: P0705
Kirjoitti: tarzi - 22.03.19 - klo:00:07
Kyllähän tuo kertoo että kyseessä vag 1.6mpi momentinmuunnin koska tiptronic on 'patentoitu' vagille

Onhan vaihde vaijeri säädetty oikein?
Otsikko: Vs: P0705
Kirjoitti: keskinen84@gmail.com - 22.03.19 - klo:06:35
Octavia 2, 2007 tuo kyseinen peli on. Käyttöautolta tuli uusi osa wolkkarin puolelta. Ainoa koodi mitä on ollut on tuo P0705 ja olen nyt yrittänyt löytää jarrupolkimen varresta tunnistinta, mutta varressa ainoastaan on reikä tunnistimelle. Sain juuri kuvan kahdesta eri tunnistimesta ja yritän selvitellä missä se sijaitsee. Vagin omaa lukulaitetta ei ole, mutta jos osaajia on Etelä-Pohjanmaalla, niin tulen mielelläni käymäänkin. Siihen asti Delphin ohjelma apuna. Auto on täysin ajokunnossa, mutta pitää meisselin kärjellä vapauttaa lukitus, että saa vaihteen päällä. Rahaa palaa ja harmittaa. Vaijerin säädöstä en nyt osaa sanoa. Jarrupolkimen kuva vilahtaa aina välillä mittaristossa ja vanhan osan kanssa väitti tunnistimen ollessa p.llä, että olisikin ollut D.llä. Ja uskon, että sama jatkuu, koska asentotunnistimen vaihdolla mikään ei muuttunut.
Otsikko: Vs: P0705
Kirjoitti: keskinen84@gmail.com - 22.03.19 - klo:07:04
Vika muuten alkoi tuhannen kilometrin sisällä vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen. Öljyt vaihdettu alakautta kierrättämällä ja viimeisen kierrätyksen jälkeen suodatin, Champion öljyt ja Forten lisäaine. Voiko olla niin, että öljyt johtaisi sähköä ja sotkisi laatikon sisällä sähköt? Tuntuisi vaan hullulta koska, laatikko vaihtaa todella hyvin.
Otsikko: Vs: P0705
Kirjoitti: tarzi - 22.03.19 - klo:08:24
Jarrupoljin tunnistin on siinä konehuoneen pääsylinterissä missä on säiliö. Öljynvaihto ei vaikuta tuohon
Otsikko: Vs: P0705
Kirjoitti: keskinen84@gmail.com - 22.03.19 - klo:17:08
Tunnistin vaihdettu, ei muutosta.
Voiko kuitenkin olla, että öljynvaihdossa venttiilipöytä ottaa nokkiinsa, vaikka vaihteisto toimii?
Low or contaminated transmission fluid can lead to several troubling problems. Also make sure the switch is properly aligned before deciding to replace it and, conversely, make sure it is properly aligned after installaation.
Tommonen teksti löytyi myös vikakoodin takaa.
Otsikko: Vs: P0705
Kirjoitti: keskinen84@gmail.com - 22.03.19 - klo:18:52
Voiko tuo uusi asentotunnistin vaatia sopeutuksen jollain ohjelmalla? Ei ainakaan ollut osaa hakiessa mitään puhetta. Nyt on siis tilanne se, että p asennossa delphi kertoo vaihteen olevan ykkösellä ja n asennossa sama juttu. P ja N on siis hukassa. Vikakoodi on sama. Delphi kertoo myös, että vaihteenvalitsin sovitusvirhe? Tästä tuli mieleen tarvisko se jonkun ohjelmoinnin?
Otsikko: Vs: P0705
Kirjoitti: tarzi - 22.03.19 - klo:19:19
Venttiilipöytä ei liity mitenkään tohon vaihde tunnistukseen. Johtosarjavika tai vaijeri väärin säädetty. Sopeutusta ei ole
Otsikko: Vs: P0705
Kirjoitti: keskinen84@gmail.com - 22.03.19 - klo:20:01
Ja nyt lisäksi löytyi vaihteiston puolelta koodit P0125 ja C074D jälkimmäisestä ei mitään ymmärrystä, että mikä koodi toi on ja delphikin sanoo unknow fault code. Pitää huomenna ottaa vaijeri auki ja kokeilla, että saako missään asennossa parkkia tai neutraalia löytymään sieltä.
Otsikko: Vs: P0705
Kirjoitti: tarzi - 22.03.19 - klo:23:44
Kannattaa kaivaa vcds melkein ja sillä tsekata
Otsikko: Vs: P0705
Kirjoitti: keskinen84@gmail.com - 23.03.19 - klo:00:11
Löytyisikö Etelä-Pohjanmaalla VCDS sää, niin voisin tulla käymään? Soitellut autosähkökorjaamoihin ja kertovat kauhutarinoita, kuinka monta tuntia saa etsiä vikaa, mutta ei välttämättä löydy. Vie nyt tommosiin korjaamoihin autoa. Osaan mä arvailla itsekin, eikä maksa, kuin vaivan. Ja Kiitoxet Tarzzille, kun jaksat lukea tätä mun ruikutusta. Ã,,rsyttää lukea kesken jääneitä keskusteluita, kun väki ei kirjoita millä vaivat ovat tulleet kuntoon
Otsikko: Vs: P0705
Kirjoitti: keskinen84@gmail.com - 23.03.19 - klo:12:07
Pääsen jossain vaiheessa VCDS lukuun, mutta vielä ennen sitä. Eli tosiaan tunnistaa pakin R vaihteella, mutta peruutus valot ei syty. Lueskelin tuossa jotain englanninkielistä palstaa ja nyt nousi mieleen, että mitenkä saan varmistettua, että ovat pajalla asentaneet oikein kyseisen palikan. Korjaaja (nuori mies) sanoi auton olevan kunnossa ja se osan vaihdon jälkeen toimikin hetken yllättävän hyvin, mutta kaveri ei ymmärtänyt, että se oli koko ajan vikatilassa toimivuudesta huolimatta. Eli ohjeet trs Sensorin asennukseen ja vaijerin säätöön olisi nyt paikallaan, niin kartottaisin sen pois. Englannikielisellä palstalla oli maininta että P0705 vikakoodi tulisi, kun trs(transmission range sensor) kertoo auton olevan parkissa, mutta nopeusensori kertoo auton liikkuvan. Yritän tänään löytää delphillä mitä nopeusensori näyttää auton ollessa paikoillaan. Voisiko vika olla siis nopeussensorissa. Liittimet ja johdot mitä ole availlut ja katsonut näyttävät aivan uusilta sisäpinnoiltaan ja koskettimiltaan. Missä on tiptronicin ohjainlaite, ohjausyksikkö, ecu mikä nyt nimeltään onkin?
Otsikko: Vs: P0705
Kirjoitti: tarzi - 23.03.19 - klo:14:06
Ennen kuin nyt hirveästi tekee mitään muuta niin vaijerin tarkastus ja vcds luku.

Ohjainlaite on vesikaukalossa ecun vieressä
Otsikko: Vs: P0705
Kirjoitti: keskinen84@gmail.com - 01.04.19 - klo:20:43
Vika löytyi johtosarjasta konehuoneen sulakerasian alta. Yksi johto kuori halki ja vihreetä reunoilla. Kiitos kaikille vian etsintään osallistuneille.