Morjesta
Elikkäs oliko vm 2012 nyt jo korjattu noita öljynsyöntivikoja? Vai olikohan niin että juuri tätä konetta ei ole päivitetty, toisinkuin 2 litrainen versio..
https://www.nettiauto.com/audi/a4/9787443 (https://www.nettiauto.com/audi/a4/9787443)
Mielipiteitä tuosta :D
Tämän kyseisen yksilön öljynsyöntiongelmasta en osaa sanoa.
Jos moottori ei ole valmiiksi tehtaan jäljiltä parannettua versiota niin jättäisin kauppaan. Syy: ilmoituksessa lukee "Täydellinen huoltokirja" ja kuvissa näkyy että viimeisin öljynvaihto tehty paikallisella Shellillä. Jos motille rupeaa öljy maistumaan niin saa varmasti taistella jos haluaa korjauksen valmistajan/maahantuojan piikkiin.
Mutta eikö tuo ole facelift malli uudella 125kW koneella? Itselläni oli taannoin tuommoinen samanlainen paitsi farkku, eikä se ainakaan kuluttanut öljyä nimeksikään. Ja eikö ylipäätään nuo öljynsyöntiongelmat ole koskeneet enimmäkseen 2.0 TFSI konetta?
Eli ei muuta kuin ostohousut jalkaan jos auto muuten miellyttää 8).
Lainaus käyttäjältä: Popovice - 27.07.18 - klo:08:25Ja eikö ylipäätään nuo öljynsyöntiongelmat ole koskeneet enimmäkseen 2.0 TFSI konetta?
Väärin.
Kiitoksia vastauksista, tälläistä lueskelin toiselta foorumilta: "Jos öljyntäyttökorkki on edestä katsottuna vasemmalla reunassa niin ovat jo koneita jossa uudemmat osat tehtaalta. Vanhemmassa versiossa on keskellä.
Toki korjatutkin toimivat, jos se on tehty hyvin."
Pitäs varmaa pyydellä kuvia tai ampua paikanpäälle ihmettelemään
Koskettaako öljynsyöntiongelma 1.8 tfsi kolmannen sukupolven moottoreita? Esim moottoria CJEB? Onko tietoa/ faktaa asiasta?
Olikos näissä samaisissa moottoreissa jakoketjun venymis ongelmia myös?
Uskaltaako noilla gen3 moottoreilla olevia autoja ostaa???
:-\
Lainaus käyttäjältä: Trally - 14.10.18 - klo:14:35
Koskettaako öljynsyöntiongelma 1.8 tfsi kolmannen sukupolven moottoreita?
Ei koske. Se on jokaisen itse päätettävä uskaltaako mitään ostaa, mutta meillä on pihassa noita moottoreita kaksikin ja hyvin pelaavat. Ei tarvitse vaihtovälillä öljyä lisätä eikä muitakaan ongelmia ole näkynyt.
Ok, kiitos tiedosta. Mites on noista jakoketjun venymisistä tietoa? Koskeeko gen3 myllyjä...
Pihassa on jo yksi päästökusetus Avant ja ei kaipais lisää murheita... ;D
Jos päätyisin CJEB koneella olevan Audin ostaa kakkosautoksi...
Ei ole ainakaan omaan silmääni osunut mitään sellaista tietoa, että näissä jotain epidemiaa olisi. Aikahan sen sitten näyttää, en voi omasta kokemuksesta oikein mitään vielä sanoa kun vasta 125tkm mittarissa tuolla enemmän ajetullakin.
kattelin erästä Laakkosella olevaa audi a4:sta vm -10 vaihtoautoa tällä koneella, jossa 60tkm kohdalla ns iso öljynkulutusremontti. Voiko luottaa, että ei tarvitse tästä öljynkulutuksesta enää huolehtia? Myyjä sanoi,että oli käytetty jo parempia osia.
Miten muuten myyjät suhtautuvat näihin TSFI-autoihin kun niitä tarjoaa vaihdossa?
Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 15.02.19 - klo:22:34
kattelin erästä Laakkosella olevaa audi a4:sta vm -10 vaihtoautoa tällä koneella, jossa 60tkm kohdalla ns iso öljynkulutusremontti. Voiko luottaa, että ei tarvitse tästä öljynkulutuksesta enää huolehtia? Myyjä sanoi,että oli käytetty jo parempia osia.
Miten muuten myyjät suhtautuvat näihin TSFI-autoihin kun niitä tarjoaa vaihdossa?
Voit tottakai luottaa 110% ;D. Automyyjähän on luotettavuuden indikaattori.
Sano vielä, että oli DSG:llä. Ja kyllä tämä on puhdasta vinoilua, jos tietoisesti kaivaa verta nenästään.
Multitronic oli ::)
Selailin tarkemmin tämän palstan FSI öljynkulutus keskusteluja ( ja luettavaa riitti), joten unohdan nää pensakoneet.
Viimeistään tulee ongelmia kun auton jossain vaiheessa yrittää vaihtaa.
Itse asiassa kilsoja tulee sen verran paljon, että katselenkin diesel vaihtoehtoja.
Käsittääkeni 1.8 CJEB -12 oli eka korjattu, muut isommat myöhemmin. Omalla olen ajanut n.1000km, öljyä ei ole kulunut.
Onko normaalia että 1.8 tfsi (cjeb) moottori käy vähän dieselmäiseti kylmäkäynnistyksen jälkeen noin 10-20sekuntia? Sen jälkeen hiljenee ja käy todella sievästi.
Onko porukalla näistä koneista millasta sanottavaa?