VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Audi => A4 B8 (07–) => Aiheen aloitti: jifi - 02.10.17 - klo:22:19

Otsikko: 2.0 88kw diesel vm:2010 öljyvuoto ja vikakoodi
Kirjoitti: jifi - 02.10.17 - klo:22:19
Ohessa on muutama kuva missä vika on, mistähän mahtaa öljy tulla?

https://imgur.com/oKMRqwO (https://imgur.com/oKMRqwO)
https://imgur.com/QvgXHIu (https://imgur.com/QvgXHIu)

Ja vikakoodi

1 Fault Found:
5380 - Valve for Air Filter Bypass Flap (N275)
P1016 00 [047] - Open Circuit
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 73
Otsikko: Vs: 2.0 88kw diesel vm:2010 öljyvuoto ja vikakoodi
Kirjoitti: jifi - 31.01.18 - klo:17:59
Anybody?
Otsikko: Vs: 2.0 88kw diesel vm:2010 öljyvuoto ja vikakoodi
Kirjoitti: Ralli art - 15.05.18 - klo:22:57
Näyttää öljy tulevan egr sähköpään kotelon saumasta, eli alkaa egr olemaan vaihto kunnossa.
Otsikko: Vs: 2.0 88kw diesel vm:2010 öljyvuoto ja vikakoodi
Kirjoitti: TapsaR - 16.05.18 - klo:07:44
Ei ole EGR-venttiili vaan "kaasuläppä/sammutusläppä" vuotaa ahtimesta tullutta öljyä. Tuon läppä kylläkin vaikuttaa EGR toimintaan, DPF-polttoon ja sammutuksessa poistaa sen ravistuksen vähentämällä puristuksia sulkemalla imupuolen.

Se että tuo vuotaa öljyä ei tarkoita että se on rikki ja onko tuolla yhteyttä vikakoodiin niin en osaa sanoa.
Otsikko: Vs: 2.0 88kw diesel vm:2010 öljyvuoto ja vikakoodi
Kirjoitti: Ralli art - 16.05.18 - klo:17:15
Ei ole egr venttiili jos siihen tulee egr pakoputki?! Tosin ennen erg venttiiliä on oma osansa joka on sammutus/kaasuläppä.
Ja jos siitä egr:än sähkömoottorin ja ylipäänsä sähköosion läpi tulee vuotaen myös ulos huohotin öljyä/pakokaasua niin en millään näe että se on normaalia tai että osa olisi kunnossa enää kovin pitkään.
Otsikko: Vs: 2.0 88kw diesel vm:2010 öljyvuoto ja vikakoodi
Kirjoitti: TapsaR - 17.05.18 - klo:08:50
Lainaus käyttäjältä: Ralli art - 16.05.18 - klo:17:15
Ei ole egr venttiili jos siihen tulee egr pakoputki?! Tosin ennen erg venttiiliä on oma osansa joka on sammutus/kaasuläppä.
Ja jos siitä egr:än sähkömoottorin ja ylipäänsä sähköosion läpi tulee vuotaen myös ulos huohotin öljyä/pakokaasua niin en millään näe että se on normaalia tai että osa olisi kunnossa enää kovin pitkään.

Ei ole EGR mutta liittyy sen toimintaan niin kuin kirjoitin. Tuosta kuvasta ei näe vuotaako se osa itse vai vuotaako sen liitos.


Tässä malliksi kuvat:
EGR venttiili: https://www.google.fi/search?q=vw+2.0+CR+egr&safe=off&rlz=1C1GCEA_enFI771FI772&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwimo7vkhYzbAhVDCpoKHXbAAm0Q_AUICigB&biw=2107&bih=998#imgrc=MARZDQw1nS_5EM: (https://www.google.fi/search?q=vw+2.0+CR+egr&safe=off&rlz=1C1GCEA_enFI771FI772&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwimo7vkhYzbAhVDCpoKHXbAAm0Q_AUICigB&biw=2107&bih=998#imgrc=MARZDQw1nS_5EM:)

Ja nyt kyseessä oleva kaasuläppä osa https://www.ebay.co.uk/itm/VOLKSWAGEN-VW-CADDY-III-GOLF-VI-2-0-TDI-THROTTLE-BODY-VDO-A2C59514304-/252194279489 (https://www.ebay.co.uk/itm/VOLKSWAGEN-VW-CADDY-III-GOLF-VI-2-0-TDI-THROTTLE-BODY-VDO-A2C59514304-/252194279489)



Otsikko: Vs: 2.0 88kw diesel vm:2010 öljyvuoto ja vikakoodi
Kirjoitti: Ralli art - 17.05.18 - klo:15:31
Noi osat ei ole pitkittäin koneellisen Audin osia.. Pistä Googleen teksti audi 2.0tdi 88kw egr niin näet mistä on kyse.
Ja mikäli asut Jyväskylässä niin tuu käymään palokan autohuollossa niin mä näytän sulle mistä puhutaan.
Otsikko: Vs: 2.0 88kw diesel vm:2010 öljyvuoto ja vikakoodi
Kirjoitti: TapsaR - 21.05.18 - klo:09:57
Lainaus käyttäjältä: Ralli art - 17.05.18 - klo:15:31
Noi osat ei ole pitkittäin koneellisen Audin osia.. Pistä Googleen teksti audi 2.0tdi 88kw egr niin näet mistä on kyse.
Ja mikäli asut Jyväskylässä niin tuu käymään palokan autohuollossa niin mä näytän sulle mistä puhutaan.

Ei olleet oikeat kuvat, olivat mallina ajatuksesta. Vaikka onkin tosi kiehtova kapistus niin ole tulossa katsomaan.