VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Superb II (08-15) => Aiheen aloitti: Tomppa82 - 29.05.17 - klo:08:58

Otsikko: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: Tomppa82 - 29.05.17 - klo:08:58
Autona Combi outdoor -14 elegance.

Kun auton lukitsee ja peilien kytkin on siinä "kääntymis" kuvassa niin eikö pitäisi peilien sitten kääntyä?
Vai onko tämä ominaisuus kenties koodattu pois autostani...

Entä saako sähköisen takaluukun kiinni kauko-ohjaimella? Sillä sen saa auki, mutta jos haluaa kiinni niin pitää käydä luukulla painamassa nappia.
Vai onko tuo joku turvahomma, että sitä ei saa suljettua kauko-ohjaimella?

Saako VCDS:llä helposti säädettyä, että mikä on ulkoilman rajalämpötila, jolloin webasto lähtee tarvittaessa automaattisesti toimimaan?
Tai muita aiheeseen liittyviä raja-arvoja.
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: Tomppa82 - 29.05.17 - klo:11:24
Ja vielä uusi Superb omistaja kyselee lisää.

Vasemmasta etukulmasta (sisätiloissa) tulee "särisevä" ääni kun auton kierrokset n. 1400rpm.
Koittanut painella a-pilaria, kojelauta ja ovea, mutta ei vaikutusta.
Onko muilla vastavaa? Kojelaudan sisällä jotain löysässä?
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: jonssoni - 29.05.17 - klo:12:21
Lainaus käyttäjältä: Tomppa82 - 29.05.17 - klo:08:58
Entä saako sähköisen takaluukun kiinni kauko-ohjaimella? Sillä sen saa auki, mutta jos haluaa kiinni niin pitää käydä luukulla painamassa nappia.
Vai onko tuo joku turvahomma, että sitä ei saa suljettua kauko-ohjaimella?

Saako VCDS:llä helposti säädettyä, että mikä on ulkoilman rajalämpötila, jolloin webasto lähtee tarvittaessa automaattisesti toimimaan?
Tai muita aiheeseen liittyviä raja-arvoja.

Takaluukun saa suljettua kauko-ohjaimella kun tekee tarvittavat muutokset VCDS:llä. Useita ketjuja löytyy hakemalla.

Webaston raja-arvoa automaattikäynnistyksen osalta ei saa muutettua, eikä tätä ominaisuutta saa disabloitua. Tästäkin useita ketjuja.
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: Räiskis - 29.05.17 - klo:20:46
Dieselistä kai ei saa bensakoneista saa. Luukku aukeaa ja menee kiinni omassa kaukosäätimestä.
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: spattu - 27.09.17 - klo:11:08
Terve!

Aiemmin hakusessani oli Skoda Octavia Scout, viime aikoina olen entistä enemmän kiinnostunut myös II Suberbista.
Kävin kulkinetta liikkeessä katsastamassa, vaikutti hyvältä, katsastin siis 2014 mallia, jossa oli käsittääkseni "face lift", eli ulkonäöllisesti osin muistutti tätä uutta III-Suberbia. Tilat hulppeat, maavarakin yllätti silmämääräisesti, moni muu vieressä ollut auto näytti asteen matalammalta, vaikka ei tämä toki  mikään maasturi ole, ehkä silti ajoittaiset "mökkitie" taipaleet luonnistusivat.

Muutamia kysymyksiä nousi mieleeni. Tyyppivikoja on tämän alueen alussa lueteltu, onko kuitenkin jotain joka olisi erityisen hyvä tietää/varautua?
Entäpä huolto -ja vakuutus kulut suhteessa III Octaviaan - onko suurta eroa?
Suberbin päästölukemat, sekä taloudellisuus miellyttivät, sekä bensana, että diiselinä.

Käynkin vääntöä bensan ja dieselin välillä, dieselistä 2,0tdi 140hv olisi kiikarissa. Bensakoneista minulla ei ole ollut hetkeen kokemusta, liikkeissäkin on lähinnä ollut noita dieseleitä. Kuinka nuo pienemmät bensamoottorit 1,4TSI jaksaa tällaiselle isommalle autolle tuottaa potkua? Ulkomailla näyttäisi olevan myös 1,8TSI versioita tarjolla, onko näistä jotain kommenttia? Jokatapauksessa manuaalilootalla olevaa haen.
Onko nuo TSI-moottorit edelleen sillä kritiikkiä saaneella ketjulla varustettuja?

Myös auton luotettavuus mietityttää, millaisia kilometrimääriä olette palstalaiset Suberbilla ajelleet, ovatko nuo kilometrit olleet huolettomia?

Dieselissä suurin mietinnänaiheeni on tuo hiukkassuodatin, se on itsessään hyvä asia, mutta vaikuttaa kyllä melko kalliilta remontoitavalta ja foorumin perusteeella vaikuttaa siltä, että ennenpitkää sen remontti tulee täyteen tulemisen seurauksena eteen. Kuinka omissa Suberbeissanne olette hiukkassuodattimen kanssa touhunneet pesu vai vaihto? Jos vaihto, niin onko kyseessä edelleen useamman tonnin kavennus lompakkoon? Saatan tästä hiukkassuodattimesta avata vielä oman erillisen keskustelun, sen verran suuresta asiasta on mielestäni kyse.
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: Tomppa82 - 27.09.17 - klo:12:50
Lainaus käyttäjältä: spattu - 27.09.17 - klo:11:08
Terve!

Aiemmin hakusessani oli Skoda Octavia Scout, viime aikoina olen entistä enemmän kiinnostunut myös II Suberbista.
Kävin kulkinetta liikkeessä katsastamassa, vaikutti hyvältä, katsastin siis 2014 mallia, jossa oli käsittääkseni "face lift", eli ulkonäöllisesti osin muistutti tätä uutta III-Suberbia. Tilat hulppeat, maavarakin yllätti silmämääräisesti, moni muu vieressä ollut auto näytti asteen matalammalta, vaikka ei tämä toki  mikään maasturi ole, ehkä silti ajoittaiset "mökkitie" taipaleet luonnistusivat.

Muutamia kysymyksiä nousi mieleeni. Tyyppivikoja on tämän alueen alussa lueteltu, onko kuitenkin jotain joka olisi erityisen hyvä tietää/varautua?
Entäpä huolto -ja vakuutus kulut suhteessa III Octaviaan - onko suurta eroa?
Suberbin päästölukemat, sekä taloudellisuus miellyttivät, sekä bensana, että diiselinä.

Käynkin vääntöä bensan ja dieselin välillä, dieselistä 2,0tdi 140hv olisi kiikarissa. Bensakoneista minulla ei ole ollut hetkeen kokemusta, liikkeissäkin on lähinnä ollut noita dieseleitä. Kuinka nuo pienemmät bensamoottorit 1,4TSI jaksaa tällaiselle isommalle autolle tuottaa potkua? Ulkomailla näyttäisi olevan myös 1,8TSI versioita tarjolla, onko näistä jotain kommenttia? Jokatapauksessa manuaalilootalla olevaa haen.
Onko nuo TSI-moottorit edelleen sillä kritiikkiä saaneella ketjulla varustettuja?

Myös auton luotettavuus mietityttää, millaisia kilometrimääriä olette palstalaiset Suberbilla ajelleet, ovatko nuo kilometrit olleet huolettomia?

Dieselissä suurin mietinnänaiheeni on tuo hiukkassuodatin, se on itsessään hyvä asia, mutta vaikuttaa kyllä melko kalliilta remontoitavalta ja foorumin perusteeella vaikuttaa siltä, että ennenpitkää sen remontti tulee täyteen tulemisen seurauksena eteen. Kuinka omissa Suberbeissanne olette hiukkassuodattimen kanssa touhunneet pesu vai vaihto? Jos vaihto, niin onko kyseessä edelleen useamman tonnin kavennus lompakkoon? Saatan tästä hiukkassuodattimesta avata vielä oman erillisen keskustelun, sen verran suuresta asiasta on mielestäni kyse.

Ilmeisesti katselet outdoor versiota kun Octavian Scout oli aluksi kiikarissa.

Mulla alla Superb II FL Outdoor vm. 2014. Mittarissa 260tkm. 2.0 TDI 170Hv DSG6 4x4.
Tohon ajettu päivityksenä nyt tuo uus ohjelmisto ja sit flashattu ecua...arvio muistaakseni 200hv/410nm.
Originaalilla DPF:llä vielä mennään ja nyt polttelee tuota useammin kun ajettu tuo uusi softa sisään
...ja kaksoismassakin alkuperäinen vaikka yleensä reippaan 200tkm jälkeen alkaa oireilemaan...sitä odotellessa.

Etuiskarit vaihdettu kahdesti...ensimmäiset takuuseen...niissä ollut kuulemma enemmänkin vikaa.

Taloudellinen tuollainen 4x4 Superb ei mielestäni ole. Itsellä nykyään ajot pääosin kaupungissa, joten alta 7l/100km lukemista turha unelmoida.
Ajotietokone valehtelee melkein 1l/100km vs. laskennallinen tulos.

Mulla täysillä bonuksilla ja täyskaskolla vakuutukset vuodessa rapiat 600 euroa (liikenne+kasko).

Ajaminen on nannaa ja mielestäni selkeästi hiljaisempi kuin Octavia III. Tosin riippuu paljolti renkaista...
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: Gudmund - 27.09.17 - klo:12:54
Lainaus käyttäjältä: spattu - 27.09.17 - klo:11:08

Onko nuo TSI-moottorit edelleen sillä kritiikkiä saaneella ketjulla varustettuja?


No onhan ne.
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: spattu - 27.09.17 - klo:19:01
Hei,
kiitoksia infoista.

Olen katsellut sekä Outdoor versiota, että myös tavallista normialustalla olevaa. Aloin tässä vain pohtimaan onko tuo normialusta kaikissa, vai tuleeko johonkin varustetasoon/mallitasoon automaattisesti matalammat ns sporttijouset? Esimerkiksi onko Greentec versio matalampi kuin tavallinen?
Ihan sillä, etten vahingossa haksahda tällaiseen normaaliakin matalampaanm versioon.
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: Golfkuski - 15.10.17 - klo:18:37
Missä sijaitsee 2014 vuoden skoda superb:ssä raitisilmasuodatin?
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: -karppa- - 15.10.17 - klo:18:57
Lainaus käyttäjältä: Golfkuski - 15.10.17 - klo:18:37
Missä sijaitsee 2014 vuoden skoda superb:ssä raitisilmasuodatin?

Hanskalokeron takana.
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: Makiaa - 22.10.17 - klo:23:50
Lainataas aloittajan ketjua..
Autona Superb Combi - 10 2.0TDI DSG.
Ensimmäinen dsg alla, onko ominaisuus vai vika, että ajaa kaupunkivauhdissa isolla vaihteella? Miksi toisinaan vaihteisto käyttäytyy eritavalla, ajaen pykälää pienemmällä vaihteella, tämä tosin itselle mieluisampaa, kun ei jurnuta. Pystyykö näitä säätämään?
Toinen kysymys, mistä olette löytäneet keulaan ja perään uudemman malliset keulamerkit, ne mustahopeat? Superskodan sivuilla melkeen 30e/kpl kuulostaa hivenen arvokkaalta meikäläisen korvaan..
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: jannesn - 23.10.17 - klo:00:10
On ominaisuus tuo ison vaihteen käyttö, se on tätä nykypäivää.

Ebaystä epäilemättä löytyy noita merkkejä, laadun kanssa on varmaan vaan vähän arpapeliä että mitä sattuu saamaan.
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: Tomppa82 - 23.10.17 - klo:08:11
Joo DSG6 pistää vitosen päälle jo 50km/h....ja sit jurnuttaa.
S-modella mennään korkeilla kierroksilla, mutta sit onkin jo turhan korkeat.

Ainakin kun DPF poltto on päällä niin kone pitää kierroksia korkeammalla ja sitten esim. viittäkymppiä ajetaan nelosella.
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: Vihruu - 23.10.17 - klo:14:06
Superb farkku 2.0 tdi dsg -11. Minkä verran olette laittanut painetta talvirenkaisiin ??
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: Räiskis - 23.10.17 - klo:22:26
Rengaskoko vaikuttaa jotain, itsellä 225/40 18, muistaakseni 2,6-2,7bar, Nokian kitkat.
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: Vihruu - 24.10.17 - klo:16:47
205/55/16 eli ihan alkuperäinen koko kyseessä.
Otsikko: Vs: Kysymyksiä Superbista.
Kirjoitti: Llinded - 27.10.17 - klo:20:20
Lainaus käyttäjältä: Tomppa82 - 27.09.17 - klo:12:50
Ilmeisesti katselet outdoor versiota kun Octavian Scout oli aluksi kiikarissa.

Mulla alla Superb II FL Outdoor vm. 2014. Mittarissa 260tkm. 2.0 TDI 170Hv DSG6 4x4.
Tohon ajettu päivityksenä nyt tuo uus ohjelmisto ja sit flashattu ecua...arvio muistaakseni 200hv/410nm.
Originaalilla DPF:llä vielä mennään ja nyt polttelee tuota useammin kun ajettu tuo uusi softa sisään
...ja kaksoismassakin alkuperäinen vaikka yleensä reippaan 200tkm jälkeen alkaa oireilemaan...sitä odotellessa.

Etuiskarit vaihdettu kahdesti...ensimmäiset takuuseen...niissä ollut kuulemma enemmänkin vikaa.

Taloudellinen tuollainen 4x4 Superb ei mielestäni ole. Itsellä nykyään ajot pääosin kaupungissa, joten alta 7l/100km lukemista turha unelmoida.
Ajotietokone valehtelee melkein 1l/100km vs. laskennallinen tulos.

Mulla täysillä bonuksilla ja täyskaskolla vakuutukset vuodessa rapiat 600 euroa (liikenne+kasko).

Ajaminen on nannaa ja mielestäni selkeästi hiljaisempi kuin Octavia III. Tosin riippuu paljolti renkaista...

Täällä 2010 TDI 140Hv mittarissa 180tkm. Kaksoismassa vaihdettu kerran (noin 140tkm), mutta DPF kestänyt hyvin.
Omat alkuperäiset iskarit olivat myös erittäin huonot (meni pohjaan helposti sekä keinui kuin laiva merellä) mutta vaihdoin Bilsteinit alle ja nillä taas mukavan jämäkkä ajella.

Minulla tuo keskikulutus noin 5.2L/100km, 70% maantie ajoa. Viime vuonna työmatka meni moottoritietä ja ruuhkaista Kehä 1:stä, silloin keskikulutus noin 5.1L/100km. Ajotietokonelukemia.
Eli aika tyytyväinen olen ollut kulutukseen, tosin etuvetoinenhan tämä vaan on.

Vakuutukset olleet myös siinä 600â,¬ tienoilla.