VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Seat => Leon 5F (12–) => Aiheen aloitti: Trackpad - 23.07.16 - klo:20:58

Otsikko: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Trackpad - 23.07.16 - klo:20:58
Seatin Bulgarian sivulta bongattua, listahinnoissa mielenkiintoinen yksityiskohta. Vastaava myös ST:n hinnoissa.

http://seat.bg/ckfinder/userfiles/files/Price%20lists%2018_07_2016_Leon%205D_EU6.pdf (http://seat.bg/ckfinder/userfiles/files/Price%20lists%2018_07_2016_Leon%205D_EU6.pdf)

Listassa komeilee Cupra 300 (300HP) MY17??

Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: sambolo - 14.11.16 - klo:22:13
http://www.seatcupra.net/index.php/2016/11/14/seat-confirms-new-leon-cupra-300-4wd/ (http://www.seatcupra.net/index.php/2016/11/14/seat-confirms-new-leon-cupra-300-4wd/)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: JELMERI - 09.01.17 - klo:21:18
Siinä se cupra 300 hv 4-drive maistiainen:

http://www.seat.com/carworlds/new-leon-cupra/specifications/st.html (http://www.seat.com/carworlds/new-leon-cupra/specifications/st.html)

Hintoja odotellessa :) ja kovasetti tulossa!
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: repomies - 09.01.17 - klo:21:36
^Varmaan virhe noissa tiedoissa kun ei neliveto tuo muka kiihtyvyyttä paikaltaan lähtöihin.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: lao - 09.01.17 - klo:21:44
Passat tai Superb 280  kihtyy huomattavasti nopeammin, vaikka tehoa vähemmän ja painoa enempi. Virhe tai sitten heppoja ei todellisuudessa sitä mitä muissa konsermin sisarmoottoreissa.

Hieno auto muuten ja toivottavasti saadaan tänne katukuvaan muitakin kuin valkoisia...
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: yaska - 09.01.17 - klo:22:47
Kyllä kait noissa ilmoitetuissa suorituskyky lukemissa jotain mätää on. Audi S3 sportback quattro dsg, 310hp, paino 1540kg, vääntöä 400nm, 0-100km/h 4,6 sekuntia. Lähes vastaavan Leon Cupra 300hp 5,9 sek.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Sparky - 10.01.17 - klo:06:50
Ja taisi olla etu- ja nelivedon ero 0-100 peräti 0.1 sekuntia, jos oikein katsoin. Eiköhän siinä oikeasti pitäisi olla toista sekuntia? Mutta yhtäkaikki, jos 4wd Cupra on järkevän hintainen, taitaa mennä kaupaksi todella hyvin.

Edit: olikin näemmä manuaali vs dsg tuo 0.1 ja 2wd vs 4wd ero 0.0  ::)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: icemii - 10.01.17 - klo:07:34
Jos siinä ei ole Launch controlia ja lisäksi automaatti niin ihan normaalia että neliveto on hitaampi paikaltaan, näin on ollut vw konsernilla aina ilmotetuissa arvoissa.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 10.01.17 - klo:10:05
Eikö DSG:ssä ole aina Launch Control? Ja DSG on hyvä nimenomaan kiihdytyksessä? Yllättävän hidas tuo on, itsekin olin siinä uskossa että neliveto nipistää sekunnin 0-100 kiihtyvyydestä. Tai sitten mittaukset on tehty pessimistisesti, jotta Golf R:n kiihtyvyysarvoja ei hätyytellä.  No, ainakaan tuon takia ei tarvitse 265 Cupraa päivitellä.  ::)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: sambolo - 10.01.17 - klo:15:49
Eiköhän ilmoitettu arvo ole konsernipolitiikkaa. Selväähän se on että kiihtyy nopeammin jos samalla tekniikalla painavemmatkin kiihtyvät. Ja dsg on vageissa aina ollu nopeampi, oli sitten etu tai neliveto.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: yaska - 10.01.17 - klo:19:12
Eikai mitään järkeä ole tietoisesti valehdella suorituskyvystä, jos totuus on aivan toinen. Aud A3 sportpack 2.0 TFSI quattro dsg, 1460kg, 190 hv, vääntö 320nm, kiihtyvyys 0-100/kmh 6,2 sek, tehoa 110hv vähemmän ja suorituskyky lähes sama, ei tuossa ole mitään logiikkaa.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Ranssi - 10.01.17 - klo:20:22
Eiköhän ilmoitettu arvo ole konsernipolitiikkaa. Selväähän se on että kiihtyy nopeammin jos samalla tekniikalla painavemmatkin kiihtyvät. Ja dsg on vageissa aina ollu nopeampi, oli sitten etu tai neliveto.

Täsmälleen näin uskon minäkin asian olevan, olkoonkin, ettei siinä mitään järkeä ole. Toisaalta, S3:lle luvattu 4,6s tuntuu hiukan optimistiselta.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: JakeS - 10.01.17 - klo:22:14
150 kg painoerollakin varmaan asian kanssa jotakin tekemistä ?
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Boratti - 10.01.17 - klo:22:24
Mitäs veikkauksia suomi hinnasta st 4drive leon cuprasta? 44te?
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: lq - 10.01.17 - klo:22:38
4 tonnia enemmän kuin vajaaveto, mitä semmoinen nyt sitten maksaakaan.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: yaska - 10.01.17 - klo:22:39
150 kg painoerollakin varmaan asian kanssa jotakin tekemistä ?

Mihin verrattuna? Audi S3 1540kg, A3 190hp 1460kg. Leon Cupra ST 300hp painot; 1440kg - 1466kg - 1545kg
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Ilkka83 - 10.01.17 - klo:23:26
Lepääkö tää ST malli nyt farkkumallisen mk7 äR golffin pohjalla...?
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Gudmund - 11.01.17 - klo:11:09
Mitäs veikkauksia suomi hinnasta st 4drive leon cuprasta? 44te?

46ke
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: qsla - 11.01.17 - klo:11:50
Mitäs veikkauksia suomi hinnasta st 4drive leon cuprasta? 44te?

49 000€
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Pumpeli - 11.01.17 - klo:12:17
Saksasta poimittua..
(http://i7.aijaa.com/m/00674/14316608.jpg) (http://aijaa.com/B2tdu6)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Devl - 11.01.17 - klo:12:46
Saksasta poimittua..
([url]http://i7.aijaa.com/m/00674/14316608.jpg[/url]) ([url]http://aijaa.com/B2tdu6[/url])

Saksassa hinnat alkaen malli 39.220 € ja etuvetoisena 37 220 €. Taisit ottaa jo lisävarusteet tuohon ^^.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Pumpeli - 11.01.17 - klo:12:55
Saksassa hinnat alkaen malli 39.220 € ja etuvetoisena 37 220 €. Taisit ottaa jo lisävarusteet tuohon ^^.

Poimin tuon foorumilta,en itse tehny..
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 11.01.17 - klo:13:10
Saksan sivuilta tuon käy äkkiä tarkastamassa: http://konfigurator.seat.de (http://konfigurator.seat.de)

2.0 TSI Start&Stop 221 kW (300 PS) DSG 4Drive 39.220 €

Siihen suomilisä + verot päälle niin mitä lieneekään. Liikaa, joka tapauksessa.  :D
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Ritzenhoff - 11.01.17 - klo:14:02
Saksan sivuilta tuon käy äkkiä tarkastamassa: [url]http://konfigurator.seat.de[/url] ([url]http://konfigurator.seat.de[/url])

2.0 TSI Start&Stop 221 kW (300 PS) DSG 4Drive 39.220 €

Siihen suomilisä + verot päälle niin mitä lieneekään. Liikaa, joka tapauksessa.  :D


Ei mene ihan noin. Suomessa autoveroton hinta sisältäen alvin on huomattavasti vähemmän mitä saksassa.

Esim. Suomessa LEON ST 2.0 TSI 290 CUPRA DSG maksaa ilman autoveroa ~31k€ (sis. ALV) ja Saksassa samainen maksaa ~37k€. Suomessa tuohon tulee vain 10k€ lisää autoveroa päälle, jolloin hinta pomppaa ~42k€. Varusteissa tuskin paljoa eroa SEATilla.

Eli neliveto ST 300 tulee maksamaan Suomessa noin 45-48k€ eli 10-13k€ vähemmän mitä vaikkapa Golf R Variant.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: MoFFe - 11.01.17 - klo:14:15
Uudessa gubrassa on viel vanha dsg? Näyttää olevan...
Saksassa voi jo rakentaa uutta Rä golffia ja siinä 310hp ja DSG 7 vaihteinen laatikko.

Mitä eroa koneessa on? 310hp vs 300hp, onko vaan softa ero?
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: JakeS - 11.01.17 - klo:15:16
Mihin verrattuna? Audi S3 1540kg, A3 190hp 1460kg. Leon Cupra ST 300hp painot; 1440kg - 1466kg - 1545kg
Päättelin asian farkku vs 5-ovinen +70 kg ja vaggineiden nelivedon tuoma lisäpaino ~ 80 kg.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Hawtin - 11.01.17 - klo:16:35
Jaa-a, epäilen ettei voi olla 10-13 t€ eroa R:ään...ei kukaan ostaisi jälkimmäistä!
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 11.01.17 - klo:16:50
Jaa-a, epäilen ettei voi olla 10-13 t€ eroa R:ään...ei kukaan ostaisi jälkimmäistä!

Mitä, epäiletkö Volkswagen keulamerkin vaikutusta? Ostaahan jotkut Audejakin.  ::)

Varmasti neliveto-Cupra tulee myymään, mutta tuskin uhkaa Golf R:n tai teho-Audien asemaa. Ollaan ikään kuin eri segmentissä. Seat on tarjonnut hyvää hinta-laatusuhdetta koko 2000-luvun, ilman suurempaa menestystä. Merkki oli pitkään liipasimella, mutta nyt uuden Leonin (ja Atecan) myötä näyttää taas paremmalta. On lupa rakentaa näitä tehoversiota, meidän hintatietoisten iloksi.  8)

Kiihtyvyyslukemat selviävät kun ensimmäiset neliveto Cuprat tulevat myyntiin ja Tubeen ilmestyy testivideoita. Autolehdetkin aikanaan saavat mitattua "viralliset" lukemat, sitten voidaan ihmetellä onko kiihtyvyyttä keinotekoisesti rajoitettu vai mennäänkö samaa tahtia R:n kanssa.

Mutuilen että alusta on sama MQB Cuprassa ja R:ssä. Kone on myös sama EA888 Gen 3 eri tehoversiona. Käytännössä 280 Cuprista on mitattu lähemmäs 300 hv, eli mallinumeron vaihtuminen 290-300 on tapahtunut lähinnä paperilla. 265 Cuprasta en ole dyno-lukemia löytänyt, kiinnostaisi jonkun verran että paljonko tuosta oikeasti lähtee. Sama kone teknisesti, mutta softa.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: xch - 11.01.17 - klo:17:06
Kyllä kait noissa ilmoitetuissa suorituskyky lukemissa jotain mätää on. Audi S3 sportback quattro dsg, 310hp, paino 1540kg, vääntöä 400nm, 0-100km/h 4,6 sekuntia. Lähes vastaavan Leon Cupra 300hp 5,9 sek.


Väärin ne tuolla on, oikea lukema 4drive Cupralle on 0-100km/h 4,9 s. Löytyy teknisistä tiedoista, sivu 27:
http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf (http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: yaska - 11.01.17 - klo:18:58
Väärin ne tuolla on, oikea lukema 4drive Cupralle on 0-100km/h 4,9 s. Löytyy teknisistä tiedoista, sivu 27:
[url]http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf[/url] ([url]http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf[/url])


Kiitti, nyt on lukemat linjassa.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Pumpeli - 12.01.17 - klo:09:05
Väärin ne tuolla on, oikea lukema 4drive Cupralle on 0-100km/h 4,9 s. Löytyy teknisistä tiedoista, sivu 27:
[url]http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf[/url] ([url]http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf[/url])


No niin nyt lukema näyttää oikealta,hinta taitaa alkaa vaan 5,kun mukaan otetaan lisävarusteet..
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: reverence - 12.01.17 - klo:11:35
46 alkaen. Etuveto 3-4teur edullisempi.

Vaikka täysin erityyppinen auto, niin pitäisin Superbia parempana vastineena rahalle. 4x4 DSG 280 lähtee suurinpiirtein samalla rahalla.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 12.01.17 - klo:12:45
^ Hieman erityyppinen auto. Vaikea ajatella, että itse ajelisin Suberbilla.   ???
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Mikro - 13.01.17 - klo:12:23
Moi,

Tänään tulleet viralliset ennakkohinnat.

LEON SC 2.0 TSI 300 CUPRA 5F56GX         2.0 221/300  M6 39 427,21
LEON SC 2.0 TSI 300 CUPRA DSG 5F56GY 2.0 221/300  A6  40 815,51
LEON 2.0      TSI 300 CUPRA 5F16GX         2.0 221/300  M6 39 820,10
LEON 2.0      TSI 300 CUPRA DSG 5F16GY 2.0 221/300  A6  41 202,86
LEON ST 2.0 TSI 300 CUPRA 5F86GX         2.0 221/300 M6  40 996,53
LEON ST 2.0 TSI 300 CUPRA DSG 5F86GY 2.0 221/300  A6 42 417,24

Tämä mikä Leon Xperience 184 omistaja kiinnostaa:
LEON ST 2.0 TSI 300 4DRIVE CUPRA DSG 2.0 221/300  45 991,30

T,
Mika
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Ritzenhoff - 13.01.17 - klo:12:33
Jep, eli reilu 12.5k€ vähemmän mitä R variant. Varuste-eroja tuskin paljoa ole.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: V4mp - 13.01.17 - klo:17:57
3,5 kiloeuron neliveto...
Sanokaas Cuprastit, onko vajaavetoisessa niin huono vetopito että kannattaa investoida?
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: reverence - 13.01.17 - klo:23:42
3,5 kiloeuron neliveto...
Sanokaas Cuprastit, onko vajaavetoisessa niin huono vetopito että kannattaa investoida?

Aika pieni hinta että pääsee alle viiden sekunnin "superauto" -luokkaan  :D
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Peke - 14.01.17 - klo:01:12
3.5k€ on minusta vähän nelivedosta, varsinkin kun sille jo oikeasti on tarvetta noilla tehoilla.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Klunssila - 14.01.17 - klo:09:48
Mutuilen että alusta on sama MQB Cuprassa ja R:ssä. Kone on myös sama EA888 Gen 3 eri tehoversiona. Käytännössä 280 Cuprista on mitattu lähemmäs 300 hv, eli mallinumeron vaihtuminen 290-300 on tapahtunut lähinnä paperilla. 265 Cuprasta en ole dyno-lukemia löytänyt, kiinnostaisi jonkun verran että paljonko tuosta oikeasti lähtee. Sama kone teknisesti, mutta softa.

Moro. Mulla dynotettiin viime huhtikuussa ST Motorsilla -16 265 Cuprasta 215.2kW moottoritehoa. Naapuriforumilla silloin postasin myös käppyränkin. Kyllä siellä ST Motorsilla juttelivat, että oli useampia käynyt penkissä ja järjestään oli valmistajan ilmoittamat luvut ylitetty. Mikä kuulemma sinällään melko harvinaista heidän penkissään.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 14.01.17 - klo:17:01
Moro. Mulla dynotettiin viime huhtikuussa ST Motorsilla -16 265 Cuprasta 215.2kW moottoritehoa.

Eli 288.9 hv kun en osaa kilowatteina ajatella. Ihan kivat tehot, sanonta "lähemmän kolmesataa heppaa" ei ole tuulesta temmattu.  :D

Ja mitä tulee nelivedon tarpeellisuuteen, jos pörssi kestää niin panee tilaten vaan. Vaikka tuo vajaavetoinen hyvin eteneekin mekaanisen lukkonsa ansiosta, niin puolet vuodesta joutuu taistelemaan jonkin asteisten pito-ongelmien kanssa.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: MikHei - 14.01.17 - klo:17:20
Muunnin.com näyttää 215,2kW=292.67hv. Ja tarkistin, niin Wikipedia näyttää Euroopan normin mukaan 1hv=0,7355Kw. Siispä aina vaan paranee, miehekkäämmiltä lukemilta näyttää tuo 292,67hv.  8) :)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 16.01.17 - klo:15:23
Oho, itse käytin Googlen muunninta ja se pohjautunee johonkin jenkkistandardiin... Hyvä että oikea lukema selvisi.  :D

292,67hv
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Husky - 16.01.17 - klo:15:55
Vähääkin autoista kiinnostuneet tietävät, että heppamäärä saadaan kw:t kertaa 1.36
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 16.01.17 - klo:16:07
Niinpä, itsehän en tiedä juuri mitään vaan katson googlesta. Joskus se kostautuu.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: MikHei - 16.01.17 - klo:18:03
Niin nykyäänhän kenenkään ei tarvitse itse tietää mistään mitään, netti on keksitty. Ja kahvipöydissä inttäminenkin on ihan turhaa, sen kun tarkistaa asiat Googlesta ja latoo faktat tiskiin...   ;) ;D :D