VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Seat => Leon 5F (12–) => Aiheen aloitti: Trackpad - 23.07.16 - klo:20:58

Otsikko: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Trackpad - 23.07.16 - klo:20:58
Seatin Bulgarian sivulta bongattua, listahinnoissa mielenkiintoinen yksityiskohta. Vastaava myös ST:n hinnoissa.

http://seat.bg/ckfinder/userfiles/files/Price%20lists%2018_07_2016_Leon%205D_EU6.pdf (http://seat.bg/ckfinder/userfiles/files/Price%20lists%2018_07_2016_Leon%205D_EU6.pdf)

Listassa komeilee Cupra 300 (300HP) MY17??

Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: sambolo - 14.11.16 - klo:22:13
http://www.seatcupra.net/index.php/2016/11/14/seat-confirms-new-leon-cupra-300-4wd/ (http://www.seatcupra.net/index.php/2016/11/14/seat-confirms-new-leon-cupra-300-4wd/)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: JELMERI - 09.01.17 - klo:21:18
Siinä se cupra 300 hv 4-drive maistiainen:

http://www.seat.com/carworlds/new-leon-cupra/specifications/st.html (http://www.seat.com/carworlds/new-leon-cupra/specifications/st.html)

Hintoja odotellessa :) ja kovasetti tulossa!
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: repomies - 09.01.17 - klo:21:36
^Varmaan virhe noissa tiedoissa kun ei neliveto tuo muka kiihtyvyyttä paikaltaan lähtöihin.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: lao - 09.01.17 - klo:21:44
Passat tai Superb 280  kihtyy huomattavasti nopeammin, vaikka tehoa vähemmän ja painoa enempi. Virhe tai sitten heppoja ei todellisuudessa sitä mitä muissa konsermin sisarmoottoreissa.

Hieno auto muuten ja toivottavasti saadaan tänne katukuvaan muitakin kuin valkoisia...
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: yaska - 09.01.17 - klo:22:47
Kyllä kait noissa ilmoitetuissa suorituskyky lukemissa jotain mätää on. Audi S3 sportback quattro dsg, 310hp, paino 1540kg, vääntöä 400nm, 0-100km/h 4,6 sekuntia. Lähes vastaavan Leon Cupra 300hp 5,9 sek.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Sparky - 10.01.17 - klo:06:50
Ja taisi olla etu- ja nelivedon ero 0-100 peräti 0.1 sekuntia, jos oikein katsoin. Eiköhän siinä oikeasti pitäisi olla toista sekuntia? Mutta yhtäkaikki, jos 4wd Cupra on järkevän hintainen, taitaa mennä kaupaksi todella hyvin.

Edit: olikin näemmä manuaali vs dsg tuo 0.1 ja 2wd vs 4wd ero 0.0  ::)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: icemii - 10.01.17 - klo:07:34
Jos siinä ei ole Launch controlia ja lisäksi automaatti niin ihan normaalia että neliveto on hitaampi paikaltaan, näin on ollut vw konsernilla aina ilmotetuissa arvoissa.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 10.01.17 - klo:10:05
Eikö DSG:ssä ole aina Launch Control? Ja DSG on hyvä nimenomaan kiihdytyksessä? Yllättävän hidas tuo on, itsekin olin siinä uskossa että neliveto nipistää sekunnin 0-100 kiihtyvyydestä. Tai sitten mittaukset on tehty pessimistisesti, jotta Golf R:n kiihtyvyysarvoja ei hätyytellä.  No, ainakaan tuon takia ei tarvitse 265 Cupraa päivitellä.  ::)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: sambolo - 10.01.17 - klo:15:49
Eiköhän ilmoitettu arvo ole konsernipolitiikkaa. Selväähän se on että kiihtyy nopeammin jos samalla tekniikalla painavemmatkin kiihtyvät. Ja dsg on vageissa aina ollu nopeampi, oli sitten etu tai neliveto.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: yaska - 10.01.17 - klo:19:12
Eikai mitään järkeä ole tietoisesti valehdella suorituskyvystä, jos totuus on aivan toinen. Aud A3 sportpack 2.0 TFSI quattro dsg, 1460kg, 190 hv, vääntö 320nm, kiihtyvyys 0-100/kmh 6,2 sek, tehoa 110hv vähemmän ja suorituskyky lähes sama, ei tuossa ole mitään logiikkaa.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Ranssi - 10.01.17 - klo:20:22
Eiköhän ilmoitettu arvo ole konsernipolitiikkaa. Selväähän se on että kiihtyy nopeammin jos samalla tekniikalla painavemmatkin kiihtyvät. Ja dsg on vageissa aina ollu nopeampi, oli sitten etu tai neliveto.

Täsmälleen näin uskon minäkin asian olevan, olkoonkin, ettei siinä mitään järkeä ole. Toisaalta, S3:lle luvattu 4,6s tuntuu hiukan optimistiselta.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: JakeS - 10.01.17 - klo:22:14
150 kg painoerollakin varmaan asian kanssa jotakin tekemistä ?
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Boratti - 10.01.17 - klo:22:24
Mitäs veikkauksia suomi hinnasta st 4drive leon cuprasta? 44te?
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: lq - 10.01.17 - klo:22:38
4 tonnia enemmän kuin vajaaveto, mitä semmoinen nyt sitten maksaakaan.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: yaska - 10.01.17 - klo:22:39
150 kg painoerollakin varmaan asian kanssa jotakin tekemistä ?

Mihin verrattuna? Audi S3 1540kg, A3 190hp 1460kg. Leon Cupra ST 300hp painot; 1440kg - 1466kg - 1545kg
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Ilkka83 - 10.01.17 - klo:23:26
Lepääkö tää ST malli nyt farkkumallisen mk7 äR golffin pohjalla...?
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Gudmund - 11.01.17 - klo:11:09
Mitäs veikkauksia suomi hinnasta st 4drive leon cuprasta? 44te?

46ke
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: qsla - 11.01.17 - klo:11:50
Mitäs veikkauksia suomi hinnasta st 4drive leon cuprasta? 44te?

49 000€
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Pumpeli - 11.01.17 - klo:12:17
Saksasta poimittua..
(http://i7.aijaa.com/m/00674/14316608.jpg) (http://aijaa.com/B2tdu6)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Devl - 11.01.17 - klo:12:46
Saksasta poimittua..
([url]http://i7.aijaa.com/m/00674/14316608.jpg[/url]) ([url]http://aijaa.com/B2tdu6[/url])

Saksassa hinnat alkaen malli 39.220 € ja etuvetoisena 37 220 €. Taisit ottaa jo lisävarusteet tuohon ^^.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Pumpeli - 11.01.17 - klo:12:55
Saksassa hinnat alkaen malli 39.220 € ja etuvetoisena 37 220 €. Taisit ottaa jo lisävarusteet tuohon ^^.

Poimin tuon foorumilta,en itse tehny..
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 11.01.17 - klo:13:10
Saksan sivuilta tuon käy äkkiä tarkastamassa: http://konfigurator.seat.de (http://konfigurator.seat.de)

2.0 TSI Start&Stop 221 kW (300 PS) DSG 4Drive 39.220 €

Siihen suomilisä + verot päälle niin mitä lieneekään. Liikaa, joka tapauksessa.  :D
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Ritzenhoff - 11.01.17 - klo:14:02
Saksan sivuilta tuon käy äkkiä tarkastamassa: [url]http://konfigurator.seat.de[/url] ([url]http://konfigurator.seat.de[/url])

2.0 TSI Start&Stop 221 kW (300 PS) DSG 4Drive 39.220 €

Siihen suomilisä + verot päälle niin mitä lieneekään. Liikaa, joka tapauksessa.  :D


Ei mene ihan noin. Suomessa autoveroton hinta sisältäen alvin on huomattavasti vähemmän mitä saksassa.

Esim. Suomessa LEON ST 2.0 TSI 290 CUPRA DSG maksaa ilman autoveroa ~31k€ (sis. ALV) ja Saksassa samainen maksaa ~37k€. Suomessa tuohon tulee vain 10k€ lisää autoveroa päälle, jolloin hinta pomppaa ~42k€. Varusteissa tuskin paljoa eroa SEATilla.

Eli neliveto ST 300 tulee maksamaan Suomessa noin 45-48k€ eli 10-13k€ vähemmän mitä vaikkapa Golf R Variant.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: MoFFe - 11.01.17 - klo:14:15
Uudessa gubrassa on viel vanha dsg? Näyttää olevan...
Saksassa voi jo rakentaa uutta Rä golffia ja siinä 310hp ja DSG 7 vaihteinen laatikko.

Mitä eroa koneessa on? 310hp vs 300hp, onko vaan softa ero?
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: JakeS - 11.01.17 - klo:15:16
Mihin verrattuna? Audi S3 1540kg, A3 190hp 1460kg. Leon Cupra ST 300hp painot; 1440kg - 1466kg - 1545kg
Päättelin asian farkku vs 5-ovinen +70 kg ja vaggineiden nelivedon tuoma lisäpaino ~ 80 kg.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Hawtin - 11.01.17 - klo:16:35
Jaa-a, epäilen ettei voi olla 10-13 t€ eroa R:ään...ei kukaan ostaisi jälkimmäistä!
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 11.01.17 - klo:16:50
Jaa-a, epäilen ettei voi olla 10-13 t€ eroa R:ään...ei kukaan ostaisi jälkimmäistä!

Mitä, epäiletkö Volkswagen keulamerkin vaikutusta? Ostaahan jotkut Audejakin.  ::)

Varmasti neliveto-Cupra tulee myymään, mutta tuskin uhkaa Golf R:n tai teho-Audien asemaa. Ollaan ikään kuin eri segmentissä. Seat on tarjonnut hyvää hinta-laatusuhdetta koko 2000-luvun, ilman suurempaa menestystä. Merkki oli pitkään liipasimella, mutta nyt uuden Leonin (ja Atecan) myötä näyttää taas paremmalta. On lupa rakentaa näitä tehoversiota, meidän hintatietoisten iloksi.  8)

Kiihtyvyyslukemat selviävät kun ensimmäiset neliveto Cuprat tulevat myyntiin ja Tubeen ilmestyy testivideoita. Autolehdetkin aikanaan saavat mitattua "viralliset" lukemat, sitten voidaan ihmetellä onko kiihtyvyyttä keinotekoisesti rajoitettu vai mennäänkö samaa tahtia R:n kanssa.

Mutuilen että alusta on sama MQB Cuprassa ja R:ssä. Kone on myös sama EA888 Gen 3 eri tehoversiona. Käytännössä 280 Cuprista on mitattu lähemmäs 300 hv, eli mallinumeron vaihtuminen 290-300 on tapahtunut lähinnä paperilla. 265 Cuprasta en ole dyno-lukemia löytänyt, kiinnostaisi jonkun verran että paljonko tuosta oikeasti lähtee. Sama kone teknisesti, mutta softa.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: xch - 11.01.17 - klo:17:06
Kyllä kait noissa ilmoitetuissa suorituskyky lukemissa jotain mätää on. Audi S3 sportback quattro dsg, 310hp, paino 1540kg, vääntöä 400nm, 0-100km/h 4,6 sekuntia. Lähes vastaavan Leon Cupra 300hp 5,9 sek.


Väärin ne tuolla on, oikea lukema 4drive Cupralle on 0-100km/h 4,9 s. Löytyy teknisistä tiedoista, sivu 27:
http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf (http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: yaska - 11.01.17 - klo:18:58
Väärin ne tuolla on, oikea lukema 4drive Cupralle on 0-100km/h 4,9 s. Löytyy teknisistä tiedoista, sivu 27:
[url]http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf[/url] ([url]http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf[/url])


Kiitti, nyt on lukemat linjassa.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Pumpeli - 12.01.17 - klo:09:05
Väärin ne tuolla on, oikea lukema 4drive Cupralle on 0-100km/h 4,9 s. Löytyy teknisistä tiedoista, sivu 27:
[url]http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf[/url] ([url]http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf[/url])


No niin nyt lukema näyttää oikealta,hinta taitaa alkaa vaan 5,kun mukaan otetaan lisävarusteet..
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: reverence - 12.01.17 - klo:11:35
46 alkaen. Etuveto 3-4teur edullisempi.

Vaikka täysin erityyppinen auto, niin pitäisin Superbia parempana vastineena rahalle. 4x4 DSG 280 lähtee suurinpiirtein samalla rahalla.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 12.01.17 - klo:12:45
^ Hieman erityyppinen auto. Vaikea ajatella, että itse ajelisin Suberbilla.   ???
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Mikro - 13.01.17 - klo:12:23
Moi,

Tänään tulleet viralliset ennakkohinnat.

LEON SC 2.0 TSI 300 CUPRA 5F56GX         2.0 221/300  M6 39 427,21
LEON SC 2.0 TSI 300 CUPRA DSG 5F56GY 2.0 221/300  A6  40 815,51
LEON 2.0      TSI 300 CUPRA 5F16GX         2.0 221/300  M6 39 820,10
LEON 2.0      TSI 300 CUPRA DSG 5F16GY 2.0 221/300  A6  41 202,86
LEON ST 2.0 TSI 300 CUPRA 5F86GX         2.0 221/300 M6  40 996,53
LEON ST 2.0 TSI 300 CUPRA DSG 5F86GY 2.0 221/300  A6 42 417,24

Tämä mikä Leon Xperience 184 omistaja kiinnostaa:
LEON ST 2.0 TSI 300 4DRIVE CUPRA DSG 2.0 221/300  45 991,30

T,
Mika
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Ritzenhoff - 13.01.17 - klo:12:33
Jep, eli reilu 12.5k€ vähemmän mitä R variant. Varuste-eroja tuskin paljoa ole.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: V4mp - 13.01.17 - klo:17:57
3,5 kiloeuron neliveto...
Sanokaas Cuprastit, onko vajaavetoisessa niin huono vetopito että kannattaa investoida?
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: reverence - 13.01.17 - klo:23:42
3,5 kiloeuron neliveto...
Sanokaas Cuprastit, onko vajaavetoisessa niin huono vetopito että kannattaa investoida?

Aika pieni hinta että pääsee alle viiden sekunnin "superauto" -luokkaan  :D
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Peke - 14.01.17 - klo:01:12
3.5k€ on minusta vähän nelivedosta, varsinkin kun sille jo oikeasti on tarvetta noilla tehoilla.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Klunssila - 14.01.17 - klo:09:48
Mutuilen että alusta on sama MQB Cuprassa ja R:ssä. Kone on myös sama EA888 Gen 3 eri tehoversiona. Käytännössä 280 Cuprista on mitattu lähemmäs 300 hv, eli mallinumeron vaihtuminen 290-300 on tapahtunut lähinnä paperilla. 265 Cuprasta en ole dyno-lukemia löytänyt, kiinnostaisi jonkun verran että paljonko tuosta oikeasti lähtee. Sama kone teknisesti, mutta softa.

Moro. Mulla dynotettiin viime huhtikuussa ST Motorsilla -16 265 Cuprasta 215.2kW moottoritehoa. Naapuriforumilla silloin postasin myös käppyränkin. Kyllä siellä ST Motorsilla juttelivat, että oli useampia käynyt penkissä ja järjestään oli valmistajan ilmoittamat luvut ylitetty. Mikä kuulemma sinällään melko harvinaista heidän penkissään.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 14.01.17 - klo:17:01
Moro. Mulla dynotettiin viime huhtikuussa ST Motorsilla -16 265 Cuprasta 215.2kW moottoritehoa.

Eli 288.9 hv kun en osaa kilowatteina ajatella. Ihan kivat tehot, sanonta "lähemmän kolmesataa heppaa" ei ole tuulesta temmattu.  :D

Ja mitä tulee nelivedon tarpeellisuuteen, jos pörssi kestää niin panee tilaten vaan. Vaikka tuo vajaavetoinen hyvin eteneekin mekaanisen lukkonsa ansiosta, niin puolet vuodesta joutuu taistelemaan jonkin asteisten pito-ongelmien kanssa.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: MikHei - 14.01.17 - klo:17:20
Muunnin.com näyttää 215,2kW=292.67hv. Ja tarkistin, niin Wikipedia näyttää Euroopan normin mukaan 1hv=0,7355Kw. Siispä aina vaan paranee, miehekkäämmiltä lukemilta näyttää tuo 292,67hv.  8) :)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 16.01.17 - klo:15:23
Oho, itse käytin Googlen muunninta ja se pohjautunee johonkin jenkkistandardiin... Hyvä että oikea lukema selvisi.  :D

292,67hv
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Husky - 16.01.17 - klo:15:55
Vähääkin autoista kiinnostuneet tietävät, että heppamäärä saadaan kw:t kertaa 1.36
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 16.01.17 - klo:16:07
Niinpä, itsehän en tiedä juuri mitään vaan katson googlesta. Joskus se kostautuu.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: MikHei - 16.01.17 - klo:18:03
Niin nykyäänhän kenenkään ei tarvitse itse tietää mistään mitään, netti on keksitty. Ja kahvipöydissä inttäminenkin on ihan turhaa, sen kun tarkistaa asiat Googlesta ja latoo faktat tiskiin...   ;) ;D :D
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: splitxyz - 24.01.17 - klo:17:12
Mikä lienee syy ettei muuhun kuin Leon ST:n saa nelivetoa (LEON ST 2.0 TSI 300 4DRIVE CUPRA DSG)? Näköjään nelivetoa ei myöskään saa ilman DSG:tä. Söisikö liikaa Golf R tai Audi S3 myyntiä kun n 10 tonnia halvempi?
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Trackpad - 30.01.17 - klo:20:29
Itse ajelin jonkun aikaa 290 Cupralla (DSG) ja pelkkä etuveto on ihan kiva kuivalla. Märkä, kostea, jopa kylmä asfaltti söi kyllä iloa aika paljon. toki jos tykkää että renkaat pyörii mut mitään ei tapahdu niin mikäs siinä. Varsinkin syksyn märällä auton tehoista nauttiminen oli vähän rajattua. Toki dowshift oli kivaa oli pitoa tai ei, poksut hymyilytti aina. Mun mielestä jos farkun ottaa niin 4x4 ehdottomasti. Suomessa varsinkin kun tää kuiva ja ihana kesä on aika rajattu niin auton ilo pysyy ympärivuoden.

kuivalla sitten kun nopeutta on jo 100 luokkaa niin vetotavalla ei ole juuri mitään väliä. Kevyempänä etuveto jopa hakkaa nelikon kun tehot samat ja pito ei ongelma. Paikaltaan sitten toinen juttu.

Itse siirtymässä olosuhteiden pakosta Audi A3 TDI Quottroon. Myönnän että ikävöin Cupraa :(
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: splitxyz - 31.01.17 - klo:14:13
Näyttää siltä että Seat joutuu 4 veto Cuprassa tyytymään Golf R/Audi S3 "vanhan" moottorin käyttöön. Vääntö on sama ja DSG 6 kun ns. vanhemmassa Golf R/S3 koneessa. Uusissa A S3 sekä f-lift Golf R:n tulossa 310 hv /400 nm kone. Seatissa 300 hv/380 nm mikä aiemmin oli Golf R/Audi S3:ssa. Audiin varmaan tulee ensimmäisenä uudet tekniikat/moottorit, sen jälkeen aikaviiveellä muihin konserniveljiin. Luulen että jos olisivat laittaneet muihin Cupra malleihin nelivedon, 3- ja 5 ovisiin, olisi se syönyt Golf R/Audi S3 myyntiä (Seatin hinta Suomessa n 12 k€ alempi).
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Peke - 31.01.17 - klo:14:17
Kyl mä uskon, et kone on sama kaikissa. :)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: splitxyz - 31.01.17 - klo:18:49
DSG ei ole ainakaan sama 6 vs. 7 vaihteinen :) Cupraan ei saa 7 vaihteista eikä toisinpäin Golfiin ja Audiin 6 vaihteista DSG laatikkoa. Kiihtyvyysarvot antaa jotain osviittaa kun nähdään Cupra ST 4-veto testeissä.  8) 
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: pamatika - 01.02.17 - klo:19:21
Sen verta mukavan paketin onnistui Seat julkaisemaan että ei voinut vastustaa joten tilaukseen lähti neliveto Cupra. Nelivedon luulisi vähän auttavan tuohon voiman siirtymiseen tiehen talviolosuhteissa. Olihan se hieman hupaisaa kun koeajamallani Cupra ST 280:llä polkaisi motarilla ja luistonesto alkoi vilkkua ja vauhtia tuli.. mukavasti ilman suurempia vetelyjä. Kaikin puolin oli hauska ajettava. Ohjaamokin oli yllättävän hyvä ja varmaan paranee tässä uudessa versiossa kun mukaan tulee suurempi näyttö ja kiiltosomisteilla. Bimmerissä on tietyt asiat paremmin mutta ei ne sen lisähinnan arvoisia ole. Toivottavasti ei tarvitse katua siirtymistä VAG leiriin. Nyt sitten odotellaan 4-6kk...
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Yaffa0 - 01.02.17 - klo:22:58
Kyllä se talvella lyö tyhjää, tai siis vilkkuu luistonesto, satasen nopeudessa mun 140 heppaisellakin  ;D

Mutta joo, aina nelivedosta ei ole hyötyä. Startissa ja liukkaalla kyllä, mutta se tuo painoa ja tehohukkaa voimansiirtoon. Radalla siitä ei aina saa hyötyjä.

Cupra voittaa Golf R:n, vaikka on tehoa vähemmän ja vajaavetoinen.

https://youtu.be/4tgdtVhQzJM
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: splitxyz - 02.02.17 - klo:01:15

Cupra voittaa Golf R:n, vaikka on tehoa vähemmän ja vajaavetoinen.

[url]https://youtu.be/4tgdtVhQzJM[/url] ([url]https://youtu.be/4tgdtVhQzJM[/url])


Asia ei ole niin yksiselitteinen. Cupra häviää joillain radoilla ja voittaa joillain. Linkeissä joitain samoilla radoilla ajettuja aikoja, pitää toki huomioida ettei ole ajettu täysin samoissa olosuhteissa per rata Golf vs Cupra.

http://fastestlaps.com/models/vw-golf-r-mk-vii (http://fastestlaps.com/models/vw-golf-r-mk-vii)

http://fastestlaps.com/models/seat-leon-cupra-280-dsg (http://fastestlaps.com/models/seat-leon-cupra-280-dsg)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 02.02.17 - klo:10:19
^Eikä samojen kuljettajien toimesta.

Silloin kun tuo video tuli ulos, niin olin hämmästynyt kuinka paljon parempi Cupra on. Onhan tuo järjellä ajateltuna selviö, neliveto lisää painoa ja siitä on hyötyä lähinnä silloin kun pitoa on rajallisesti. Jos Audin suuntaan katselee, niin quatrot ovat olleet kuuluisia lähinnä puskemisestaan. Lähteehän se neliveto hyvin, mutta ihan hauska tuo etuvetokin on talviliukkailla.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Gudmund - 02.02.17 - klo:12:57
Sen verta mukavan paketin onnistui Seat julkaisemaan että ei voinut vastustaa joten tilaukseen lähti neliveto Cupra. Nelivedon luulisi vähän auttavan tuohon voiman siirtymiseen tiehen talviolosuhteissa. Olihan se hieman hupaisaa kun koeajamallani Cupra ST 280:llä polkaisi motarilla ja luistonesto alkoi vilkkua ja vauhtia tuli.. mukavasti ilman suurempia vetelyjä. Kaikin puolin oli hauska ajettava. Ohjaamokin oli yllättävän hyvä ja varmaan paranee tässä uudessa versiossa kun mukaan tulee suurempi näyttö ja kiiltosomisteilla. Bimmerissä on tietyt asiat paremmin mutta ei ne sen lisähinnan arvoisia ole. Toivottavasti ei tarvitse katua siirtymistä VAG leiriin. Nyt sitten odotellaan 4-6kk...

Onnittelut tilauksen johdosta! Onhan tuo nyt suurinpiirtein houkuttelevin Seat ikinä. :) Ja tottakai nimenomaan nelikkoversio sopii käyttöautoksi Suomeen hyvin, saa hiukan iloa voimasta myös vuoden pimeämpänä puoliskona. Pelkät ratalelut yms. ovat sitten erikseen ja niissä 300hv pelkillä etupyörillä voi olla ihan perusteltua.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: splitxyz - 02.02.17 - klo:17:26
Uudellamaalla kuulemma myyty jo iloisesti neliveto Cupraa, hyvän auton toivat markkinoille :) Pitää käydä kokeilemassa kun tulee.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Patomursu - 02.02.17 - klo:17:40
^Eikä samojen kuljettajien toimesta.

Silloin kun tuo video tuli ulos, niin olin hämmästynyt kuinka paljon parempi Cupra on. Onhan tuo järjellä ajateltuna selviö, neliveto lisää painoa ja siitä on hyötyä lähinnä silloin kun pitoa on rajallisesti. Jos Audin suuntaan katselee, niin quatrot ovat olleet kuuluisia lähinnä puskemisestaan. Lähteehän se neliveto hyvin, mutta ihan hauska tuo etuvetokin on talviliukkailla.

Valitse jompi kumpi noista  ;D
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Mikro - 04.02.17 - klo:19:02
Neliveto lähti myös reilu viikko sitten tilaukseen, heti kun Berner sotku vähän selvisi, sen verran veroja tuossa kun on.
Alkujaan ei ollut tarkoitus, lähdin liikkeestä tarjous kourassa, lupasin palata seuraavalla viikolla. Tein lähtöjä pihalla , kun aattelin mitä sitten.... kerran täällä ollaan talsimassa ja yhden unelman voin toteuttaa  (lue suorituskyky). Joten eiku takas sisälle ja nimeä paperiin.
Väriäkään en ollut aatellut, ku myyjä puhui ilmaisesta perusväristä " aattelin hell no". No käytiin kattoo HB mallia, jossa Desire Red "Helle yeah" se on siinä.
4-6 kk joutuisi kärsiä.....odottavan aika on pitkä.U
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: MikHei - 04.02.17 - klo:20:45
Onneksi olkoon! Oikea ratkaisu! Kateeksi käy, nam mikä laite tulossa. Hajoa odottamiseen...  ;D
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Gudmund - 04.02.17 - klo:21:28
Neliveto lähti myös reilu viikko sitten tilaukseen, heti kun Berner sotku vähän selvisi, sen verran veroja tuossa kun on.
Alkujaan ei ollut tarkoitus, lähdin liikkeestä tarjous kourassa, lupasin palata seuraavalla viikolla. Tein lähtöjä pihalla , kun aattelin mitä sitten.... kerran täällä ollaan talsimassa ja yhden unelman voin toteuttaa  (lue suorituskyky). Joten eiku takas sisälle ja nimeä paperiin.
Väriäkään en ollut aatellut, ku myyjä puhui ilmaisesta perusväristä " aattelin hell no". No käytiin kattoo HB mallia, jossa Desire Red "Helle yeah" se on siinä.
4-6 kk joutuisi kärsiä.....odottavan aika on pitkä.U

Kadehdittavaa toimintaa, arvostan. Varmasti mahtava auto tulossa, joten kyllä sen pikku odottelun kestää.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Pumpeli - 05.02.17 - klo:22:05
(http://i5.aijaa.com/m/00616/14330229.jpg) (http://aijaa.com/UfH63h)
(http://i9.aijaa.com/m/00197/14330231.jpg) (http://aijaa.com/dVMa3K)
(http://i9.aijaa.com/m/00931/14330236.jpg) (http://aijaa.com/OvwdLl)
(http://i6.aijaa.com/m/00453/14330237.jpg) (http://aijaa.com/J65OVA)
(http://i8.aijaa.com/m/00138/14330240.jpg) (http://aijaa.com/RG09A9)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Sammy - 09.02.17 - klo:18:06
Tervehdys,

Tehokkaan auton kaipuu kävi ylitsepääsemättömäksi ja uuden neliveto-Cupran esittely teki autokuumeen tosi pahaksi. Lääkkeeksi siihen tilasin sellaisen viime viikolla. Vähän jännittää, millainen peli mahtaa olla jokapäiväisessä käytössä, jossa kilsoja kertyy sata per päivä. Ainakin se on erilainen kuin nykyinen autoni, Audi A6 quattro -16. Melu on varmasti aivan eri luokkaa, mutta eiväthän ne saman kategorian autoja olekaan. Olen ajellut jokin verran S-kolmosella ja R-Golfilla, ja kyllä se voima kiehtoo. Varusteita otin seuraavia:

Metallivalkoinen väri
Sound System
Tutkat eteen ja taakse
Älypuhelin peilaus
Navi
Teknologiapaketti 4
Webasto kauko-ohjauksella
Kaksi mattosarjaa
Contin kitkat 225/40/18

Nyt sitten odotellaan muutama kuukausi. Tämähän on sitä siistiä ja kamalaa aikaa samaan aikaan!
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: MoFFe - 09.02.17 - klo:18:26
Tervehdys,

Tehokkaan auton kaipuu kävi ylitsepääsemättömäksi ja uuden neliveto-Cupran esittely teki autokuumeen tosi pahaksi. Lääkkeeksi siihen tilasin sellaisen viime viikolla. Vähän jännittää, millainen peli mahtaa olla jokapäiväisessä käytössä, jossa kilsoja kertyy sata per päivä. Ainakin se on erilainen kuin nykyinen autoni, Audi A6 quattro -16. Melu on varmasti aivan eri luokkaa, mutta eiväthän ne saman kategorian autoja olekaan. Olen ajellut jokin verran S-kolmosella ja R-Golfilla, ja kyllä se voima kiehtoo. Varusteita otin seuraavia:

Metallivalkoinen väri
Sound System
Tutkat eteen ja taakse
Älypuhelin peilaus
Navi
Teknologiapaketti 4
Webasto kauko-ohjauksella
Kaksi mattosarjaa
Contin kitkat 225/40/18

Nyt sitten odotellaan muutama kuukausi. Tämähän on sitä siistiä ja kamalaa aikaa samaan aikaan!

I know...I know  ;D Onneksi olkoon. Hieno auto tulossa!
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Boratti - 09.02.17 - klo:19:09
Mistä tilasit Cupran? Otitko tarjouksia useasta autoliikkeestä? Itsellä kysytty tarjous Lahden Laakkoselta.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Sammy - 09.02.17 - klo:21:59
Mistä tilasit Cupran? Otitko tarjouksia useasta autoliikkeestä? Itsellä kysytty tarjous Lahden Laakkoselta.

Kysyin Jyväskylästä Autotarvikkeelta, Hyvinkäältä Laakkoselta ja Herttoniemen Seat-Centeristä. Hyvinkää ylivoimaisesti huonoin, sitten Jyväskylä ja kohtuullisen selvällä erolla Helsinki oli edullisin.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: vagfani - 09.02.17 - klo:22:22
Ihan mielenkiinnosta kysyn minkälaisen alennuksen sait tingittyä autoverottomasta hinnasta? Oliko yli vai alle 10%?
Otsikko: Vs:
Kirjoitti: Yaffa0 - 10.02.17 - klo:01:03
Tervehdys,

Tehokkaan auton kaipuu kävi ylitsepääsemättömäksi ja uuden neliveto-Cupran esittely teki autokuumeen tosi pahaksi. Lääkkeeksi siihen tilasin sellaisen viime viikolla. Vähän jännittää, millainen peli mahtaa olla jokapäiväisessä käytössä, jossa kilsoja kertyy sata per päivä. Ainakin se on erilainen kuin nykyinen autoni, Audi A6 quattro -16. Melu on varmasti aivan eri luokkaa, mutta eiväthän ne saman kategorian autoja olekaan. Olen ajellut jokin verran S-kolmosella ja R-Golfilla, ja kyllä se voima kiehtoo. Varusteita otin seuraavia:

Uusi FL Leon on hiljainen ja näin myös todettu netin monissa videoissa. Allekirjoitan asian myös koeajon perusteella. Noilla Cupran 19" "vanteensuojuksilla" tilanne voi olla kyllä toinen. Suomen karkeilla teillä nuo renkaat kumisevat varmasti ja meno on kivireen kyydissä oloa. Ellet mene koko ajan radalle, niin suosittelen 18" tai jopa 17" renkaita (jos jarrujen puolesta mahtuu).
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Jyri - 10.02.17 - klo:09:19
Tämä on kyllä mielenkiintoinen peli, jos en olisi jo omaa ratkaisua tehnyt ja tilannut uutta autoa, niin luulen että olisin erittäin suurella todennäköisyydellä tilannut 4x4 Cupran. Aivan uskomaton "sleeperi" ja jostain syystä houkuttaisi paljon enemmän kuin Superbin 280 Sportline, johtuuko tuosta maagisesta viiden sekunnin alituksesta, en tiedä, mutta voihan siinä olla jotakin lapsuudesta jäänyttä, muistan meinaan 70 -luvun autopelikortit ja kovimmat superautot (Ferrari ja Lambo) niissä kiihtyivät tasan 5 sek. nollasta sataan ja sitten kun on mahdollista päästä alle sen... No omakin tuleva on alle tuon :o vaikka onkin ekoviherpiipertäjämalli.

Mitäs kaikkea herkkua tuohon saa tilattua varustepuolella?
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Octavist - 10.02.17 - klo:09:47
Tätä nelikkoako nyt ei sitten ole tulossa ollenkaan manuaali-vaihteisena?

Mitenkä tuo ei ketään täällä haittaa, kun taas itselleni DSG tälläisessä autossa tuntuu niin turn offilta?
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Gudmund - 10.02.17 - klo:10:18
Tätä nelikkoako nyt ei sitten ole tulossa ollenkaan manuaali-vaihteisena?

Mitenkä tuo ei ketään täällä haittaa, kun taas itselleni DSG tälläisessä autossa tuntuu niin turn offilta?

Oikein ymmärretty, ei tule manuaalina, ainakaan vielä. Kait se optio on jätetty jollekin konsernisiskolle.
Itsekin ottaisin mieluummin manuaalina tällaisen. Tosin saattaisi se automaattikin kelvata...
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Sammy - 10.02.17 - klo:10:32
Ihan mielenkiinnosta kysyn minkälaisen alennuksen sait tingittyä autoverottomasta hinnasta? Oliko yli vai alle 10%?

Eipä tuohon oikein osaa sanoa, kun A6 menee vaihdossa. Yleensä kohtuullisen kaupan tunnistaa siitä, että tingatussa tarjouksessa/kauppasopimusluonnoksessa on vaihtohyvityksen lisäksi annettu alennusta uudesta autosta.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: JunnuRS - 10.02.17 - klo:19:11
Tuli sitten tänään tilattua kahdenpäivä harkinnalla 300 ST DSG  :) . Vaihdossa meni bensa ocu RS. Etu vedon pito ongelmat +200 HV autossa alkoi ketuttaa  >:( . Myyjä lupasi auton toukokuun aikana. Oli muuten ensinmäinen auto jonka olen ostanut pelkän paperi tiedon perusteella. Toivottavasti paperilla oleva pitää paikkansa :)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: splitxyz - 10.02.17 - klo:20:52
Tuli sitten tänään tilattua kahdenpäivä harkinnalla 300 ST DSG  :) . Vaihdossa meni bensa ocu RS. Etu vedon pito ongelmat +200 HV autossa alkoi ketuttaa  >:( . Myyjä lupasi auton toukokuun aikana. Oli muuten ensinmäinen auto jonka olen ostanut pelkän paperi tiedon perusteella. Toivottavasti paperilla oleva pitää paikkansa :)

Onnittelut :)! Ei kuitenkaan ole mikään "ihmeraaseri" kuten moni luulee. 100-200 hv lisää samaan autoon niin alkaisi ollakin. Itse vertailleena Audi S3 / Golf R vs Octavia RS TSI. Perheen Audi RS3 menee eri tavalla tai uusi Audin TT RS (0-100 n 3.5 s, 0-200 km/h n 12.5 s) mitä saksassa kokeilin. Kaikki on suhteellista. Silti kiva kun on pitoa nelikossa. Taitaa itselläkin seuraava hankinta olla neliveto. Hyvän auton Seat 4x4 Cupralla teki, varsinkin kun hinnan plus tilat huomioi. 
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Pumpeli - 15.02.17 - klo:09:13
http://www.topgear.com/car-reviews/seat/leon-st/20-tsi-cupra-300-5dr-dsg-4wd/first-drive (http://www.topgear.com/car-reviews/seat/leon-st/20-tsi-cupra-300-5dr-dsg-4wd/first-drive)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Octavist - 17.02.17 - klo:22:25
[url]http://www.topgear.com/car-reviews/seat/leon-st/20-tsi-cupra-300-5dr-dsg-4wd/first-drive[/url] ([url]http://www.topgear.com/car-reviews/seat/leon-st/20-tsi-cupra-300-5dr-dsg-4wd/first-drive[/url])


Vaikuttaa vähän turhan "sivistyneeltä" tämän 4WD:n käytös. Voima jaetaan siis renkaille tilanteen mukaan tasaisesti eli ilmeisesti liukkaallakaan ei mitään dramaattista luisua ole mahdollista suorittaa vaan auto menee mutkan virkamiesmäisellä tyylillä. Tämähän tietysti onkin oikein, kun puhutaan perheautosta mutta varmaan monella tätä ostavalla mielessään ralliautomainen ärhäkkyys jossain tilanteissa jossa on kiva vähän nostaa hymyä huulille.

Ja eikös tuo DSG:kin tapa aika tehokkaasti mukavuutta kaarreajosta, kun ei ole samaa moottorijarrutusta käytettävissä kuin manuaalissa, eikä pysty samalla tavalla ajamaan kaarretta "yhdellä vaihteella"?

Itsellänikin tästä kyllä ihan kelpo tarjous (niin aina) mutta joutuu kyllä käydä koeajamassa kesällä ja varmaan vielä uudestaan ensi talvena ennen rahansiirtoa.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Laars - 17.02.17 - klo:22:45
Kyllä tuo DSG sportilla pitää vaihdetta silmässä välillä vähän turhankin hanakasti. Toki pakkovaihtaa vaikka olisi manuaalimoodi päälläkin, eli rajoitinta vasten ei voi vetää. Kai tuosta saa luistoneston kokonaan pois päältä niinkuin nykyisestä cuprasta?
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: Daatta - 21.02.17 - klo:08:53
Ainahan VAG:n neliveto on ollut turvallisuuspainotteinen. Vasta Audin uudessa ultra quattrossa on mahdollisuus luisutteluun.

http://www.audi.com/en/innovation/quattro/quattro_ultra.html (http://www.audi.com/en/innovation/quattro/quattro_ultra.html)

Mutta joo, Cupra 300 ST 4Drive lisääntynyt paino takaa sen, ettei tuo mikään ykköstykki ole. Vaikka 0-100km/h aika onkin hyvä.
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: isoville - 21.03.17 - klo:08:11
Autogefühl on tästä 300 heppaisesta tehnyt useamman testin ja nyt viimeisin tuli eilen youtubeen. Siinä autoa testataan Suomessa jäällä ja itse Kankkunen on myös mukana veivaamassa.

https://youtu.be/Z7UALmR1o_Q (https://youtu.be/Z7UALmR1o_Q)
Otsikko: Vs: MY17 Cupra 300?
Kirjoitti: golf5 - 21.03.17 - klo:15:54
https://youtu.be/g52SPciVGMk (https://youtu.be/g52SPciVGMk)
Tuossa lyhyempi pätkä Kuusamossa kuvattua settiä. Nappasin parit kuvatkin kyseisistä autoista kun olivat paikallisen merkkiliikkeen pihassa.
(http://preview.ibb.co/fyDiov/20170320_100653.jpg) (http://ibb.co/dRc9Tv)

upload images (http://fi.imgbb.com/)

(http://preview.ibb.co/fgYiov/20170320_100631.jpg) (http://ibb.co/d9x9Tv)