VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Muut merkit => Opel => Aiheen aloitti: JHS - 02.02.14 - klo:09:34

Otsikko: Opel Insignia
Kirjoitti: JHS - 02.02.14 - klo:09:34
Kävin faceliftatun Insignian koeajolla: erinomaisen vakaa.  Itselläni ei nyt ole tuollaiseen  tarvetta, uudella Golfilla mennään, mutta erityisesti pidempää matkaa ajavan kannattaa ainakin vertailun  ja ennakkoluulojen karsimisen vuoksi päivittää kokemuksensa myös isosta Opelista.
http://www.opel.fi/vehicles/opel-valikoima/autot/insignia-5-door/index.html (http://www.opel.fi/vehicles/opel-valikoima/autot/insignia-5-door/index.html)
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: kaide - 02.02.14 - klo:10:22
Kyllä, hiton kiva ajaa. Ei takatilojen osalta mitään huippua mutta riittävä. Sitten se " show stopper" , joka on sisusta / kojelauta !  Tuo on vielä pykälää karmeampi kuin Ford Focuksessa .  Niin karmea että koko auton hienous kaatuu siihen aivan täydellisesti ja tässä faceliftissä on varmaan ihan hyvää haettu yksinkertaistamalla asioita, mutta aika kökkö käyttökokemus
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: nemos - 02.02.14 - klo:11:34
Sitten se " show stopper" , joka on sisusta / kojelauta !  Tuo on vielä pykälää karmeampi kuin Ford Focuksessa .  Niin karmea että koko auton hienous kaatuu siihen aivan täydellisesti ja tässä faceliftissä on varmaan ihan hyvää haettu yksinkertaistamalla asioita, mutta aika kökkö käyttökokemus

Minusta Insignian kojetaulu on selvästi keskivertoa tyylikkäämpi. Käyttökokemus on toki asia erikseen.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Ganes - 05.02.14 - klo:02:33
Minäkin kävin ajamassa faceliftattua insigniaa ja tykästyin kovasti. Hiljainen ja vakaa, kuten tossa jo todettiin. Kojelauta on eräs tyylikkäimmistä mitä olen nähnyt. Takapenkit tosiaan hieman ahtaat, mutta eipä tuolla ole aikuisia tarkotus kuljetellakkaan. Mulle riittää ihan hyvin se pienin eli 1.4 turbo pata ja käyttökustannukset tuolla tulis olemaan yli 100e kuussa halvemmat kuin nykyisellä e60 Bemarillani.
Hieman arveluttaa vain merkin luotettavuus sekä takuu(vain 2vuotta) Saas nähä meneekö vaihtohommiks vai ei :)
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: amarok - 05.02.14 - klo:06:48
Auto Motor und Sport lehden 100 000 km:n testin 2,0 CDTi moottori selvitti ilman ainuttakaan vikaa eikä öljyäkään tarvinnut lisätä tippaakaan testin aikana.
Lehden pitkän testihistorian paras suoritus.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Sukkis - 05.02.14 - klo:07:39
Liippaa tarpeeksi läheltä niin kysytään tässä ketjussa.
Onko jengillä kokemusta Astra Sport Tourerista?
Kiikarissa olis automaatti 1.6T koneella tai sitten vähän halvempi 1.4T koneella.
Onko millainen ajaa, tyyppiviat jne.. Koittanu kauheesti tutkia asiaa mutta aika nihkeesti infoa saatavilla mm. laatikon kestosta.
Ei näillä vageilla uskalla enää ajaa niin johonkin pitäis vaihtaa  :)
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Anzander - 05.02.14 - klo:08:32
Liippaa tarpeeksi läheltä niin kysytään tässä ketjussa.
Onko jengillä kokemusta Astra Sport Tourerista?
Kiikarissa olis automaatti 1.6T koneella tai sitten vähän halvempi 1.4T koneella.
Onko millainen ajaa, tyyppiviat jne.. Koittanu kauheesti tutkia asiaa mutta aika nihkeesti infoa saatavilla mm. laatikon kestosta.
Ei näillä vageilla uskalla enää ajaa niin johonkin pitäis vaihtaa  :)

No läheltä liippaa tämäkin. Appiukon autokuumeen ollessa korkeimmillaan käytiin kimpassa ajamassa tuota 1,4T Astraa (oliko se nyt sitten 140hv). Kympin verran Kuutostietä, saman verran pientä mutkaista asfalttitietä, taas kymppi Kutosta ja pari kilometriä kaupunkiajoa toi seuraavanlaista fiilistä:

- Konetta ei Skodan 1,4 TSI:hin voi verrata samana päivänäkään, ja 1,2:sta vastaankin tekee tiukkaa. Ihmeen hengetön esitys. Uusi 170hv olisi ollut mielenkiintoinen testata mutta ei silloin ollut vielä Suomessa.
- Melu. Kaikenlaista nitinää ja natinaa kuului sieltä täältä.
- Ohjattavuus. Skodan rauhalliseen ja junamaiseen menoon tottuneelle hienoinen järkytys. Astraa sai suitsia ja ohjata koko ajan, ja tuntui niinkuin autoa ei suoraan olisi saanut menemään millään.
- Ohjaamon ja kojelaudan muovisuus, mikä vaikka uuden Rapidin "audimaisen" kojelaudan rinnalla vaikuttaa todella halvalta.
+ Ulkonäkö toki oli erittäin miellyttävä - niin sedanilla kuin farkulla.

Mukana koeajolla ollut allekirjoittaneen parempi puolisko totesi "ettei kehtaisi samalla hintalapulla edes myydä vierekkäin tätä ja Skodaa..." :D

Ja joo. Appiukko vaihtoi sitten Rapid Spacebackiin. Itse lupasin etten (edelleenkään) kusekaan Opeliin päin, mutta pakko myöntää että uusi Insignia on kuitenkin sen verran mukiinmenevä ilmestys että pari kertaa on netissä tullut tsiigailtua. Kuten myös talven tultua aika edukasta neliveto-Mokkaa jonka saisi aika makean näköisillä ruskeilla sisustuksilla...

PS. En oo Skoda-myyjä, enkä myöskään nyt kenenkään Opel-ihmisen kanssa riitaa haastamassa. Tuommoiset fiilikset vaan valitettavasti hyvästä ulkomuodosta huolimatta jäi.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Sukkis - 05.02.14 - klo:08:39
No läheltä liippaa tämäkin. Appiukon autokuumeen ollessa korkeimmillaan käytiin kimpassa ajamassa tuota 1,4T Astraa (oliko se nyt sitten 140hv). Kympin verran Kuutostietä, saman verran pientä mutkaista asfalttitietä, taas kymppi Kutosta ja pari kilometriä kaupunkiajoa toi seuraavanlaista fiilistä:

- Konetta ei Skodan 1,4 TSI:hin voi verrata samana päivänäkään, ja 1,2:sta vastaankin tekee tiukkaa. Ihmeen hengetön esitys. Uusi 170hv olisi ollut mielenkiintoinen testata mutta ei silloin ollut vielä Suomessa.
- Melu. Kaikenlaista nitinää ja natinaa kuului sieltä täältä.
- Ohjattavuus. Skodan rauhalliseen ja junamaiseen menoon tottuneelle hienoinen järkytys. Astraa sai suitsia ja ohjata koko ajan, ja tuntui niinkuin autoa ei suoraan olisi saanut menemään millään.
- Ohjaamon ja kojelaudan muovisuus, joka vaikka uuden Rapidin "audimaisen" kojelaudan rinnalla vaikuttaa todella halvalta.
+ Ulkonäkö toki oli erittäin miellyttävä - niin sedanilla kuin farkulla.

Mukana koeajolla ollut allekirjoittaneen parempi puolisko totesi "ettei kehtaisi samalla hintalapulla edes myydä vierekkäin tätä ja Skodaa..." :D

Ja joo. Appiukko vaihtoi sitten Rapid Spacebackiin. Itse lupasin etten (edelleenkään) kusekaan Opeliin päin, mutta pakko myöntää että uusi Insignia on kuitenkin sen verran mukiinmenevä ilmestys että pari kertaa on netissä tullut tsiigailtua. Kuten myös talven tultua aika edukasta neliveto-Mokkaa jonka saisi aika makean näköisillä ruskeilla sisustuksilla...

PS. En oo Skoda-myyjä, enkä myöskään nyt kenenkään Opel-ihmisen kanssa riitaa haastamassa. Tuommoiset fiilikset vaan valitettavasti hyvästä ulkomuodosta huolimatta jäi.

Kiitokset kommenteista.. En tosiaa ole käynyt koeajolla vielä mutta ajattelin käydä kokeilemassa.
Lueskelin myös, että tuo 1.4t 140hp on laiska siksi katsellut tuota 1.6t 180hp.
Käydään testaamassa ja katotaa miltä vaikuttaa vs 1.8tsi dsg
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: KKi - 05.02.14 - klo:09:04
Huomenta,

Vuosien miettimisen jälkeen päätin liittyä joukkoon, kun tänä aamuna sattui silmiin tämä Opel-keskustelu. Oheisen tekstin kirjoitin toiselle nettisaitille pari kuukautta sitten. Octavia-kuskien ei kannata ottaa hernettä kärsään, vaikka vähän krittisellä sävyllä autostanne lopussa kirjoitankin. Itse olen on autoillut kymmeniä vuosia, ja eri (koe)ajettuja autoja on takana aika läjä, kun nyt niin kävi, että on jo pienestä pitäen ollut autoista kiinnostunut...eikä helpota tämä tauti - ei. Varmaan kilpailisin vaihtotahdissa itse Peevelin kanssa (terveisiä vaan), mutta, kun tämän ominaisuuden on itsestään tunnistanut, niin olen ajanut työsuhdeautoilla jo pitkään. Niitä yleensä on joutunut pitämään vähintään sen kolme vuotta :)

Oman autoni joudun vaihtamaan tämän vuoden kuluessa ja Insignia ja Astra ovat kaavailuissa mukana. Seat Leon ST:stä pidin kovasti, mutta se ei valitettavasti kuulu firmamme autopolitiikan piiriin.

-KKi-

--------------------------


Kävin viikonloppuna sitten itse testaamassa nämä uudet Insigniat. Koeajolenkkinä 40 km Kehä 3:n sisäpuolella sekä taajamaa että satasta ja vähän voimavarojen kokeilua. Nopeat havainnot alla. Alla kitkarenkaat molemmissa.

2.0 CDTi 5D 140 hv M6 Edition + Businesspaketti:
- Perusistuimet todella hyvät tällaiselle melko pitkälle ja rotevalle kaverille.
- Uusi mittaristo muuten parempi kuin vanha, mutta nopeus- ja kiekkamittarin asteikot olivat mielestäni epäselvät. Ottaisin ennemmin sen uuden digitaalimittariston. Uusi keskusnäyttö luonnollisestikin aivan eri planeetalta kuin vanha.
- Hiljainen: Moottori hyvin eristetty, alusta tosi hiljainen hidastetöyssyissä jne. Maltillisen levyiset kitkat melko hiljaiset myöskin.
- Hyvän tuntuinen ajaa myös kovempaa mutkissa, mielestäni parempi kuin vanha, joka oli hetki sitten minulla päivän käytössä (vähän ihmettelen edellisissä viesteissä olleita kommentteja huonoista ajo-ominaisuuksista)
- Kaamean pitkät välitykset. Kakkosta piti käyttää taajamassa (niissä kohdissa, joissa Astra menee kolmosella…) 6-vaihde käyttökelpoinen vasta satasessa.
- Kulutus 5,4 l / 100 km ajamallani lenkillä.

1.6T SIDI A ST 170 hv Edition + Businesspaketti + Istuinpaketti
- Urheiluistuimet jatkettavalla reisituella. Kapeammat kuin perusistuimet, mutta silti erittäin hyvät. Näillä ajaisi kyllä pitkän matkan ennen kuin pitäisi pysähtyä.
- Sama mittaristo kuin edellä - ai niin, molemmissa oli tämä uusi kosketuslevy, mutta ilmeisesti minulla on sen verran pitkät kädet, että se jäi mielestäni vähän taakse, jotta ajossa olisi mukava sitä käyttää. Paikalla ollessahan se oli kyllä hyvä.
- Hiljainen varauksin: Tai siis erittäin hiljainen matalilla kierroksilla ja pienillä nopeuksilla, mutta pykälää tai paria leveämmät kitkat pitivät kyllä jo ääntä kovemmissa nopeuksissa (>80 km/H). Alusta jälleen tosi hiljainen. Ei mitään kolahduksia vain vaimeita jymähdyksiä kun ajoi kuoppaan tai hidastetöyssyyn.
- Automaatti ja moottori toimivat hienosti yhteen, mutta kitkojen pito ei tahtonut riittää kovissa kiihdytyksissä. Rattivalitsimilla sai nopeammat lähdöt kuin automaattimoodissa. Sama ongelma oli aikanaan DSG-Golfissa eli automaatti kierrätti konetta liian korkealle. 1.6T SIDI:in maksimiteho tulee jo alhaisilla kierroksilla samoin kuin -vääntö, joten aikaisemmat vaihdot toimivat mielestäni paremmin. No eihän tuo mikään kilpa-auto tietenkään ole.
- Kulutus, huh, huh, 8,6 l / 100 km, sama lenkki kuin yllä, ja niin samanlainen ajosuorite kuin tällainen tavallinen ihminen pystyy ajamaan.

Molemmat autot omalla tavallaan hyviä, mutta olihan tuo bensa-automaatilla meno niin mukavan pehmeää ja vaivatonta, ja kun penkitkin olivat vielä paremmat niin…

Loppukommenttina vielä pari asiaa. Aiemmissa viesteissä kehuttiin 1.8 TSi konetta, joka onkin tosi hyvä (olen sitä useammassa autossa ajanut), mutta, jos vertailun suorittaa Octavian ja Insignian välillä, kannattaa vilkaista paljon autoilla on painoeroa. Jos sama paino laitetaan Octaviaan, ei kulku todellakaan ole samaa mitä tyhjänä. Toisekseen kävin viikonloppuna ajamassa myös Octavia Elegance 1.4 TSi DSG:n. Hyvä auto ajaa ja muutenkin, mutta ei kyllä herättänyt mitään omistamisen halua. On se vaan hyvästä voimalinjasta huolimatta niin tylsä vehje, ja kabiinikin oli uusista näytöistä ja mittareista huolimatta todella ankea. Joku yllä vertasi Ladaan, tuli itsellekin vähän samat fiilikset. Insignia vei vertailun kyllä ihan 6-0. Octavia RS on sitten varmaan ihan eri tarina. Aika ei tällä kertaa riittänyt sen koeajamiseen.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: dwntime - 05.02.14 - klo:09:08
Varmaan kilpailisin vaihtotahdissa itse Peevelin kanssa (terveisiä vaan), mutta, kun tämän ominaisuuden on itsestään tunnistanut, niin olen ajanut työsuhdeautoilla jo pitkään. Niitä yleensä on joutunut pitämään vähintään sen kolme vuotta :)

Anteeksi Offtopic, mutta oli pakko kommentoida tähän. Miten meitä sattuukin niin monia tälle palstalle :) Itsellä aivan sama juttu. Jos ajaisin omalla autolla olisi vaihtotahti paha. Ei ehkä Peevelin tahti mutta paha kuitenkin.

Siksipä siirryin minäkin työsuhdeautoilijaksi muutama vuosi sitten kun siinä ei voi autoa noin vain vaihtaa. Sopinut minulle hyvin ja tahti onkin rauhoittunut sen myötä. Edes kakkosautoa ei ole jaksanut alkaa vaihtelemaan vaikka välillä on tullut Autotalli / Nettiautoa vähän sillä silmällä silmäiltyä :)
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Anzander - 05.02.14 - klo:09:32
- Kaamean pitkät välitykset. Kakkosta piti käyttää taajamassa (niissä kohdissa, joissa Astra menee kolmosella…) 6-vaihde käyttökelpoinen vasta satasessa.

Tämä muuten unohtui mainita myös tuosta omasta Astra-kokemuksesta. Vauhtia noin 80-85km/h ja loiva, lähes tasainen ylämäki, ja vauhti alkoi silti kuutosella hyytymään.
Oma Superb 1,4TSI 122hv kärsii ajella jo noin 60-65km/h kuutosvaihteella, ja menee vielä loivat ylämäet ongelmitta ylös.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Atro - 05.02.14 - klo:09:44
onhan tämä Astra ja Insignia turhan painavia kiuluja, parisataa kiloa ylimääräistä vyötäisillä näkyy selvästi suorituskyvyssä ja kulutuksessa.

Koeajoin tuota Insignia-farkkua syksyllä (pre-facelift) 18" uusilla nastarenkailla ja oli kyllä melkoinen rengasmelu, joka alkoi jo ihan kävelyvauhdeissa. Mondeo-farkku 17" nastoilla oli kyllä selvästi hiljaisempi kulkine.

Insigniassa häiritsi myös tajuttoman pitkä takakontin nostokynnys. Takapuskuria riittää varmaan puoli metriä ennenkuin ollaan takakontin sisäpuolella.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: amarok - 05.02.14 - klo:09:57
Nostokynnys ei poikkea vastaavista farkuista, takaylitys on pitkä, 30 cm. Kävin mittaamassa.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: tommyt - 06.02.14 - klo:14:48
Oma kokemus vuonna 2011 farmarimallin 1.4T AT Astrasta oli sellainen että kyllä sillä ajaa mutta oli aika herkkä muuttamaan suuntaa jos vähänkään käänsi rattia. Takatilat siinä oli kyllä aika onnettomat joten silloin päädyin sitten Leoniin joka oli huomattavasti tilavampi takajalkatilan osalta. Muutenkin Astrassa on sellainen tiivis tunnelma siellä kuskinpaikalla mikä johtunee varmaan osittain niistä leveistä A-pilareista.

Insigniasta ei ole kokemusta mutta Astraan verrattuna Zafira Tourer on kyllä sellainen peli että sitä voisi verrata ennemmin Insigniaan kuin Astraan, vaikka Astra-pohjainen kulkine onkin. Ohjaus on aika rauhallinen mutta mutkatiellä kuitenkin ihan passeli ajettava ja tilaa lienee enemmän kuin Insigniassa.

Kannattaa katsoa että mikä manuaalilaatikko moottorin perään on kytketty. M32-6 laatikoissa on foorumeiden mukaan ollut paljon laakeriongelmia, ilmeisesti niissä on ollut jokin voiteluongelma jota GM on yrittänyt ratkoa. M40 laatikko taas pitäisi kestää mutta niitä on vain harvoissa malleissa kuten esim. 121kW CDTi Zafirassa  ;)

Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Sukkis - 06.02.14 - klo:14:50
Oma kokemus vuonna 2011 farmarimallin 1.4T AT Astrasta oli sellainen että kyllä sillä ajaa mutta oli aika herkkä muuttamaan suuntaa jos vähänkään käänsi rattia. Takatilat siinä oli kyllä aika onnettomat joten silloin päädyin sitten Leoniin joka oli huomattavasti tilavampi takajalkatilan osalta. Muutenkin Astrassa on sellainen tiivis tunnelma siellä kuskinpaikalla mikä johtunee varmaan osittain niistä leveistä A-pilareista.

Insigniasta ei ole kokemusta mutta Astraan verrattuna Zafira Tourer on kyllä sellainen peli että sitä voisi verrata ennemmin Insigniaan kuin Astraan, vaikka Astra-pohjainen kulkine onkin. Ohjaus on aika rauhallinen mutta mutkatiellä kuitenkin ihan passeli ajettava ja tilaa lienee enemmän kuin Insigniassa.

Kannattaa katsoa että mikä manuaalilaatikko moottorin perään on kytketty. M32-6 laatikoissa on foorumeiden mukaan ollut paljon laakeriongelmia, ilmeisesti niissä on ollut jokin voiteluongelma jota GM on yrittänyt ratkoa. M40 laatikko taas pitäisi kestää mutta niitä on vain harvoissa malleissa kuten esim. 121kW CDTi Zafirassa  ;)

Joo tosta manuaalista lukenukkin. Kovin vähän tietoa löytyy tosta 6 lovisesta automaatista. Kestääkö mitään?
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Ganes - 06.02.14 - klo:19:09
No täällä on autokuume ohi 8) Uudesta Insigniasta tuli tänään sitten kaupat väännettyä. Eli mopoimmalla 1.4 turbokoneella, manuaalina, perusvalkoisena sedanina ja business edition paketilla.

Uuden Mazda6 ja tämän uuden Insignian välillä pähkäilin valintaa. Opelin ajettavuus, huomattavasti paremmat varusteet, ja pari tonnia edullisempi hinta veivät omassa mielessäni voiton Mazdan paremmasta ulkonäöstä, paremmista tiloista sekä pidemmästä takuusta.  Käyttökustannukset ja voimavarat ovat paperilla lähes samaa tasoa.

Saas nähä miltä tuntuu vaihtopäivän koittaessa, kun moottori vaihtuu Bemarin upeasta 2.5l Opelin pieneen 1.4:een :o No oon ennenki pienellä moottorilla pärjänny kun joku aika sitten ajelin Passattia 1.4 122hp-moottorilla. Ja aivan loistavasti tuollakin pärjättiin. Ainakin polttoainekulut tulevat laskemaan merkittävästi. Tällä hetkellä Bemarin keskikulutus näyttää tasan 12l. Kesällä se oli noin 9.5l

Saan Ooppelin noin 5 viikon päästä, joten peukku perseessä pitää ajella pemarilla siihen asti ja toivoa, ettei vaan jokin saamarin kallis osa ota ja laukea ennen sitä.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: TeBsu - 06.02.14 - klo:19:15
Onnittelut uudesta Inkusta, samalla rahallahan oisi saanu hyvin varusteltun ocun.. Mutta se ei kai oo kaikille vaihtoehto... Eräällä foorumilla on ollut puhetta inkkujen toimitus ajoista, kannattaa varmaan varautua tohon 5toimitus aikaan  :D
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: kolli - 06.02.14 - klo:19:27
Onnittelut uudesta Inkusta, samalla rahallahan oisi saanu hyvin varusteltun ocun.. Mutta se ei kai oo kaikille vaihtoehto... Eräällä foorumilla on ollut puhetta inkkujen toimitus ajoista, kannattaa varmaan varautua tohon 5toimitus aikaan  :D
Varmaankin viittaus toimitusajasta osuu tänne  ;D

Onnittelut ganes hyvästä valinnasta.Omaani olen nyt odotellut n. 4 kk.
Ensi viikolla pitäisi olla luovutus, jos kaikki menee ok........
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Sukkis - 06.02.14 - klo:19:29
laittakaas sitten kokemuksia kehiin ensi fiiliksistä.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: TeBsu - 06.02.14 - klo:19:52
Varmaankin viittaus toimitusajasta osuu tänne  ;D

Onnittelut ganes hyvästä valinnasta.Omaani olen nyt odotellut n. 4 kk.
Ensi viikolla pitäisi olla luovutus, jos kaikki menee ok........

Sinneppä juuri... :D
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Ganes - 06.02.14 - klo:21:25
Tuo Octavia ei ollut ollenkaan harkintalistallani, vaikka ihan varmasti fixu vehje se on. Jotenki ei vaan ukoisesti, eikä sisäisestikkään miellytä silmääni ja on hieman ns. pienemmän auton oloinen.  Kaippa se kertoo housunlahkeeni tyhjiöstä, kun aina pitää olla iso auto alla ;D

Tosiaan mullekki sanottiin, jotta 17viikon päähän menee tilaus. Mutta juuri yksi valkoinen yksilö ilman tätä todella edullista eberiä (alle400e)oli hihnalta tilattu liikkeeseen, jonka saa noin 5:ssä viikossa. Mullehan se passasi, koska olin jo etukäteen suunnitellut  ostavani ensimmäisen valkoisen autoni. Eikä minun alle 5 kilometrin työmatka-ajosuoritteella voi oikein eberiä käyttää. Eli lohkolämmitin sisähaaralla välttää, kun vielä työpaikallanikin on sähkötolpat parkkipaikoilla.

Kirjottelen kyllä tänne kokemuksia kunhan auton saan ajoon, koska aika pirun vähän on muutenkin netissä luettavaa Insigniasta ja varsinkin tästä Opelin 1.4l turbomoottorista.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Rookie - 06.02.14 - klo:22:56
^Onnittelut hienosta autosta!  :)

Insignia on nautinnollinen ajettava maantiellä. Ohjaus on mielestäni paljon parempi kuin Astrassa, jonka rattia ei sovi liikutella turhaan, tai auto on nopeasti väärällä kaistalla. Vähän kärjistetysti ehkä sanottu, mutta etenkin kapeilla talvirenkailla toivoisi "kuollutta keskialuetta" tuohon  Astran ohjaukseen. Kuulostaa kieltämättä aika erikoiselta toiveelta.

Tuo Opelin 1.4 turbo ei ole aivan yhtä ponnekas 1500 - 2500 kierrosvälillä kuin uusin 1.4 TSI, mutta keskialueella meno on mukavan pirteää. Yksi mainitsemisen arvoinen seikka Opeleissa (ainakin Astrassa) on se, että tyhjäkäynnin tuntumassa moottori tuntuu yllättävän sitkeältä. Johtunee luultavasti painavasta vauhtipyörästä (tai moottorin säädöistä), mutta liikkeellelähdöt sujuvat todella pehmeästi. Moottori ei helposti sammu, vaikka kytkimen nostaisikin vähän hätäisemmin. Myös parkkipaikkapyörittely onnistuu kaasuun koskematta. Tuosta painavasta vauhtipyörästä on toki harmiakin, sen tulet huomaamaan kakkosvaihteen kanssa tehdyissä täyskiihdytyksissä.  ;D

Ulkonäöllisesti Insignia on (mun mielestä) yksi hienoimmista ns. tavisluokan autoista, vaikka onkin ollut myynnissä jo useamman vuoden. Faceliftin myötä kojelautakin näyttää nykyaikaiselta. Lopuksi pitää kuitenkin sanoa yksi negatiivinen juttu ulkonäköön liittyen. Se on takapuskuri. Taka-akseli sun muut rumat palkit näkyvät sieltä alta, jos vähän tarkemmin ihailee auton perää. Näin siis ainakin vanhemmissa Insignioissa. Uudistettua mallia en ole päässyt tutkimaan luonnonvalossa, mutta kuvien perusteella näyttäisi vaivaavan vielä sama "ongelma". Tämä tuskin häiritsee ketään muuta kuin minua.  :P
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Ganes - 08.02.14 - klo:00:06
Mukavaa kuulla asiaa tuosta 1.4 turbomoottorista :) Kertomastasi jää sellainen vaikutelma, että tuolla taitaa pärjätä ihan hyvin normaaliliikenteessä, vaikkakin Insignia on iso ja painava vehje. No tottakai sitä itekki kävin koeajamassa, mutta kyllähän sitä on aina niin täpinöissään uutta koetellessa, että unohtaa rekisteröidä monta oleellista asiaa autosta 8)

Ja tommonen kakkosvaihteen täyskiihdytys ei tule minua häiritsemään, koska sellasia en enää tässä iässä jaksa harrastaa. Ainoat kovat kiihdytykset teen yleensä vain ohittaessa toista autoa ja ne tehään suuremmilla vaihteilla. Ja hyvä jos autoa on helppo ajaa ns ryömien, koska esim emännän Kia Rio 1.2:n sammuttaa kokeneempikin kuski helposti, jos ei ole valppaana kytkimen ja kaasun käytössä.

Itsekkään en ole tuosta koko Insignian perän muotoilusta juurikaan pitänyt, mutta nyt kun sitä on enempi tuijotellut, niin koko ajan alkaa silmä tottua enempi ja enempi siihen. Tuo takakontti oli aavistuksen oudon oloinen kun kaatoi ne takapenkit. Takapenkkien takana kohoaa lattiasta aika massiivinen palkki, mutta eipä tuostakaan taida suurempaa haittaa olla vai? Tuota puskurien alta näkyvää akselistoa en kyllä tajunnu missään vaiheessa tuijotella. No täytyypä hahmotella sitäkin jossaki vaiheessa.

Tuosta kulutuksesta olis vielä hauskaa saada enempi infoa, koska sitä tulee aika paljon seurailtua. Omassa Bemarissani talven keskikulutus noin 12.5l/100km, joka on mielestäni helkkarin paljon, vaikka pistoolistahan sitä aina lisää saa ;)
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: JHS - 08.02.14 - klo:12:10
Opelin ja VAG:n 1.4 pienempitehoisten moottoreiden kulutukset testien mukaan ovat muutaman desin VAG:n hyväksi Golf-kokoluokan autoissa.  Kun Opelin 1.4 103 kW istutetaan Insignian keulalle, kulutus näyttäisi kasvavan n. puoli litraa.  (Näitä tietoja löysin viime keväänä.  Tuon jälkeen on Opelin konetta ilmeisesti päivitetty ainakin ominaisuuksien osalta.) 
Kulutus riippuu myös ns. ajoprofiilista: esim. nykyisen Golfini 1.2 tsi nauttii lientä lyhyessä ajossa talvella selvästi enemmän kuin Passatin 1.4 tsi 90kW, jonka  kylmäkulutus talvitesteissäkin (TM 2009 Golf) on todettu pieneksi.
Seuraavassa pari linkkiä kulutusvertailuun, molemmissa tosin ennen faceliftia olevat yksilöt.  Siksi esim. TL:n keskustelupalstalla mainittua "nypyttävää jousitusta" ei enää ole faceliftin jälkeen.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-test/default.aspx (http://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-test/default.aspx)
http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/uudet-autot/opel-insignia-14t-hb?page=3 (http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/uudet-autot/opel-insignia-14t-hb?page=3)
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: JHS - 08.02.14 - klo:12:51
Edellämainittu tiivistettynä: Insignia 1.4 n. litra enemmän/100km kuin VAG:n 1.4 tsi-koneet.
Tehontunne Insigniassa varsinkin väännössä heikompi kuin 1.2 tsi, käytännössä monelle riittävä.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: JHS - 08.02.14 - klo:15:48
Nimimerkille GANES vahvistukseksi hyvästä kaupasta  yhdeksästä ennen faceliftiä tehdystä testistä tiivistelmä Insignia 1.4:sta:  "sehr gut", erittäin hyvä!
http://www.testberichte.de/px/1/293443.html (http://www.testberichte.de/px/1/293443.html)
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Ganes - 09.02.14 - klo:12:26
Kiitos JHS:lle näistä!
Mullahan oli tosiaan joskus tommonen 122hp tsi Passat farmari ja sen voimavarat riitti aivan mainiosti perheemme käyttöön. Oli suksiboksi täynnä tavaraa+takahutlari kattoon asti rompetta. Silti mentiin rekoista ym ohi ihan heittämällä vaikkakin vaihteita joutui jo ohituksissa kyllä käyttämään. Eikä se kone hyytynyt ylämäissäkään sen pahemmin vaan 6:s vaihteella pystyi vakkari päällä etenemään helposti. Ja se mihin todella ihastuin siinä koneessa oli kulutus. Matka-ajossa sillä pääs ihan 5 litran tuntumaan ja kaupunkikulutuskin pysyi reilusti alle 7 litran. Olihan se huimaa kun tankillisella pääsi parhaimmillaan tommosta 1300km ja huonoimmillanki aina yli 1100km.
Jotenki vaan ootan tolta Ooppelin padalta samanlaista suoriutumista, kun hevosvoimia on kuitenki melkein 20 enempi. Tietenki auton painokin vaikuttaa suorituskykyyn. En oo vielä kerenny Passatin ja Insignian painoja vielä vertailemaan. No noin kuukaus vielä!!!
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Ganes - 27.02.14 - klo:22:45


No nii! Tänään sain alleni tuliterän Insignian 
Kylläpäs se meneeki ihan perhanan pehmeesti ja hiljasesti. Siis nyt ihan rehellisesti sanon, ettei melun osalta oo juurikaan eroa BMW e60:n joka meni siis vaihdossa. No ehkä moottoriäänet kuuluu aavistuksen selkeämmin. Renkaina on kitkat niinku oli Bemarissaki. Kaikki tien reiät ja saumat ylittyy uskomattomalla pehmeydellä ja äänettömyydellä verrattuna Bemariin. Ehkä ei ihan yhtä suuntavakaa kovemmassa vauhissa kuin Bemari mutta hienosti siltikin menee. Moottori on kyllä hieman ponnettoman oloinen, mutta eiköhän tohon totu kohan oppii käyttämään kaasua ja vaihteita oikealla tavalla. Välitykset tosiaan on ehkä liian pitkät ja tuntuu, että esim 6:s vaihdetta ei alle 80km/h juuri kannata käyttää. Ohituskiihtyvyyttä en vielä kerenny testaamaan mutta luulempa, että kierroksia ja vaihteita joutuu hieman käyttämään, jos ripeästi meinaa ohittaa. Paikaltaan auto lähtee todella helposti liikkeelle ja helppoa on myös auton ryömittäminen esim 2: vaihteella ihan olemattomilla kierroksilla.Eli kytkin ja vaihteisto kyllä toimii kuten kuuluukin. 40km kerkesin ajamaan seka-ajoa ja keskikulutus näytti 6,1l/100km, eli ei paha ollenkaan. Nuo AFL-valot ovat kyllä huikeat, siis todellakin!! Ja kaukovalovaihtoautomatiikka toimi ainakin tolla pikkulenkillä hienosti.
Nuo Navigaattorit ja muut näytöt ja toiminnot vaikuttavat aavistuksen vaikeilta käyttää varsinkin sillä hiirellä, eli noihin pitää kyllä oikeasti perehtyä kohan kerkee! Ajoasennosta saa kyllä noilla penkin säädöillä hyvän, mutta ehkä aavistuksen ärsyttää vasemman jalan tilan kapeus kytkimen vasemmalla puolella. Varsinkin automaattivaihteisen jälkeen. Auto näyttää tyylikkäältä ja isolta, just niinku tykkään. Ja varsinki valkonen väri sopii tohon helkkarin hyvin.
Loppukaneettina totean, että helkkarin tyytyväinen oon autovalintaani, eikä enää yhtään harmita, että Bemari piti sinne vaihtoon jättää. Enää en kaipaa kuin luotettavuutta sekä huoletonta auton omistamista. Toivottavasti Insignia täyttää tämän haaveeni. 4 edellistä auto-omistustani eivät tätä ole täyttäneet!!!

Insignia 5-ov Edition+business 1.4 Turbo manuaali ecoFlex start/stop-2014
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Atro - 07.03.14 - klo:14:17
TL:n keskustelupalstalla mainittua "nypyttävää jousitusta" ei enää ole faceliftin jälkeen.

[url]http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/uudet-autot/opel-insignia-14t-hb?page=3[/url] ([url]http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/uudet-autot/opel-insignia-14t-hb?page=3[/url])


Itse huomasin tätä nypytystä pre-facelift 5000 km ajetussa 1.4t farkku-Insigniassa 18" nastarenkailla. Autokauppias meinasi, että uutukaiset nastarenkaat tarvitsevat vain sisäänajoa jotta nastat asettuvat ja nypytys häviää. Eipä tullut sitten kauppoja jotta olisi päässyt testaamaan teorian.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Rookie - 25.03.14 - klo:12:53
Ganes, nyt olet melkein kuukauden verran ajellut Inssillä, ootko ollut tyytyväinen autoon?  :)
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: carro - 14.04.14 - klo:16:30
Koskakohan Opeleihin saa 8-vaihteista laatikkoa? Hirvittävä CO2 päästöjen ero manuaalilla ja automaatilla, mikä nostaa automaatin verollisen hinnan turhan korkeelle. Muuten melko hyvät kampanjat menossa Opelilla. Saattais jopa Insignia kiinnostaa, vaikka päätettiin lykätä vuodella auton ostoa.

http://www.just-auto.com/news/opel-sees-10-speed-automatics_id133515.aspx (http://www.just-auto.com/news/opel-sees-10-speed-automatics_id133515.aspx)
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Ganes - 14.04.14 - klo:21:23
Ganes, nyt olet melkein kuukauden verran ajellut Inssillä, ootko ollut tyytyväinen autoon?  :)

Sorry hidas vastaukseni kun ei tule enää niin aktiivisesti pyörittyä tällä palstalla. Ja vastaukseen:
Nyt 1700km takana ja kyllä olen edelleenkin tyytyväinen Insigniaan pienin varauksin. Eli tuo moottori on kyllä aavistuksen ponneton! Mitään huimaa turbon väännöntunnetta ei tässä autossa huomaa vaikka kuinka polkisi. Kuitenkin normaaliliikenteen seassa tällä pärjää ihan hienosti. Normaali maantieohituksia en ole vielä joutunut tekemään, joten ohituskiihtyvyys on vieläkin hieman kysymysmerkki! Moottoritiellä on tullut ajettua pari kertaa väli Turku-Helsinki. Se menee todella vaivattomasti. Nopeutena normaalisti cruiserilla noin 135km/h.
Kulutus tuolla vauhdilla 7.2l joka on täsmälleen sama yhdistetyn kulutukseni kanssa, josta suurin osa on pätkäajoa Turun, Raision ja  Naantalin alueilla. Normaalimaantiekulutus on luultavasti luokkaa 6.5l. Eli ei mitään mahdottomia lukuja, mutta esim -09 tsi farkkupassatti aikoinaan kulutti noin 1l:n vähemmän.
Ajettavana Inkku on todella hyvä! Kohtuuhiljainen ainakin näillä kitkoilla. Kuopat ja sillansaumat ei tunnu juuri missään ja matkaa tekisi helposti mieli taittaa aina hieman pidempäänkin. Jotenki vauhdintuntu tässä autossa hämärtyy. Jos joku matelee tasan 80km/h edessä niin se tuntuu ihan kävelyvauhdilta Inkussa. Ja ihan sama kovempaa kiihdyttäessä esim rampissa. Tuntuu ettei tää kiihdy niin rivakasti, mutta mittaristoa kurkatessa vauhtia onki enempi kuin luulis. Ja mittarivirhekkin on ihan normaaliluokkaa.

Varustetaso on tässä loistava vs mihin olen tottunut. Navigaattori on hyvä ja puhuu suomea, kuten kaikki muutkin auton valikot! Bluetootti on myös loistava turvavaruste! Se hiiri, jolla myös voi ohjata tuota suurta näyttöä on aika kökkö. Ohjailenkin näyttöä aina näppäilemällä sitä itseään. Ja nuo kääntyilevät tuplaxenonit automaattisella pitkienvaihdolla ovat mielestäni loistavat, vaikken juurikaan pimeässä ajele. 

Tilat on täysin riittävät meidän perheen käyttöön 2+2 ja vaikka olen 190cm 100kg urheilulinen sälli niin saan hyvän ajoasennon ja kyllä muksut ja vaimoni mahtuvat hyvin taakseni istumaan. Samankokoisella aikuisella sensijaan on jo tukalaa. Takakontti on loistavan kokoinen ja aukeaa viistoperäisenä siis todella korkealle. Autokatoksen kattopalkkiin piti tehdä telttapatjasta pehmuste kun kontti ottaa auetessaan siihen kiinni.

Olihan mulla hienoisia murheitakin tässä, eli eka kertaa autoa pestessäni huomasin alapalkissa pyöreän maalilohkeaman. Ihan kuin joku olis siihen ilmakolla ampunut. Luulin sitä kiven iskuksi, mutta vein kuitenkin Merkkiliikkeeseen näytettäväksi. Kaveri otti kuvia ja sanoi jotta maalausvika. Ja maahantuojan piikkiin lohkeaman paikkamaalattiin.

Toinen murhe oli nuo takakumimatot, jotka ovat kyllä surullisen ohutta materiaalia. Ne ovat sellasella klipsukiinnitteiset ja ekakertaa ne irrotin imurointia varten niin molemmat repesivät liitosten juurista. No samalla kun auto oli maalauksessa, vaihdettiin myös takuuseen ne matot. Ja sain tietenki sijaisauton veloituksetta tuoksi ajaksi. Eli takuuasiat tuntuvat hoituvan hienosti Opelilla.

Ihan tyytyväinen siis olen. Ja autokuumetta ei olis nyt varaa tulla kyllä muutamaan vuoteen. Mutta jotenki luulen, ettei sitä kyllä tulekkaan:)

Kysele vaan jos jokin tietty asia mietityttää niin kerron ihan mielelläni, mikäli vain osaan!
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Ganes - 18.04.14 - klo:19:55
Nyt tuli muutes ajettua pidempi siivu n 400km normaali maantietä. Kulutuslukemat tuolta reissulta yllättivät iloisesti 5,5l. Kuitenki pidän matkanopeutena aina noin 10-15km/h yli rajoitusten mittarinopeutta. Ohituksiakin tuli nyt tehtyä ihan reippaasti ja ihan mukavasti tollakin ohi pääsee, vaikkei mitään huimaa kiihtyvyyttä olekkaan tarjolla! Vaihteita tosin joutuu käyttämään, mutta se ei minua haittaa.
Tuli muuten heitettyä kesärenkaatkin alle, jotkut Michelin primacyt ne on ja rengasmeteli tietenkin hieman lisääntyi kitkojen jälkeen. Mutta ei kuitenkaan ihan häiriöksi asti.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: kawapää - 26.04.14 - klo:23:10
Kallis heräte ostos tehty. Lähin uutta inkkua katsomaan ja menin mokoman tilaamaan. Pieni osto kapula tullut, mutta jospa se tästä.
Elikkä superb combi 1.4 vaihtuu 5ov. 1.4 sport insigniaan. Varusteita tulee business paketti, webasto laturilla ja 19"opc vanteet. Väri kirkas punainen.
Tilat pienenee, mut ei enää niin tarvettakaan.
Ei ollu edes koeajo mahdollisuutta, kun joku oli esittely auton rutannu, mut kai tuolla kerkee ajamaan kun omaksi saa ja onhan noita moni jo testannu :)
Omaan silmään inkku näyttää hyvältä ja varusteet kohdallaan, mut toki tuolla motilla ei kulku puoli vastaa näköä.
Nyt ei muuta, kuin odotellaan. Myyjä lupaili heinäkuun lopulle auton saapuvan.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: kawapää - 22.06.14 - klo:11:43
Vieläkö Ganes on tyytyväinen opeliin? Tässä kovasti omaa odotellaan.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: MoFFe - 22.06.14 - klo:13:49
Koskakohan Opeleihin saa 8-vaihteista laatikkoa? Hirvittävä CO2 päästöjen ero manuaalilla ja automaatilla, mikä nostaa automaatin verollisen hinnan turhan korkeelle. Muuten melko hyvät kampanjat menossa Opelilla. Saattais jopa Insignia kiinnostaa, vaikka päätettiin lykätä vuodella auton ostoa.

[url]http://www.just-auto.com/news/opel-sees-10-speed-automatics_id133515.aspx[/url] ([url]http://www.just-auto.com/news/opel-sees-10-speed-automatics_id133515.aspx[/url])


Taitaa olla kyseessä sama 8 vaihteinen laatikko mitä volvo käyttää. Varmaan ihan jees laatikko. Parempi mitä nykyään.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: DSGOK - 22.06.14 - klo:14:07
Insignia yksi vaihtoehto seuraavaksi autoksi. Masentaa vain jo ennen koeajoa nuo suoritusarvot. Mihin ihmeeseen katoaa 195hv/400Nm dieselkoneen tehot matkalla pyöriin...? Opelissa tehon lisäys näkyy lähinnä suurempana kulutuksena. Hyvännäköinen auto toki on, siitä ei pääse mihinkään (farkku OPC-paketilla).
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: TeBsu - 22.06.14 - klo:14:23
Oisko suoritusarvot siitä johtuvia, että insignia on painava! Opelin vaihdelaatikot eivät ole viimiseimpää huutoa, toki en ole niitä kuullut tuttavilla ihmeemmin hajovan. Kannattaa huomoida myös se et sillä tarkenee ajella talvellakin ilman vebastoa.  ;)
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Guido - 21.07.14 - klo:23:02
Oli Italiassa viikon verran ajossa autovuokraamon Insignia Sports Tourer CDTI Automatic.

Varustelutasosta ym. en tiedä kun en Opeleihin ole perehtynyt, mutta oletan ettei tuossakaan ollut mitään ylimääräisiä lisävarusteita, kuten ei vuokra-autoissa yleensä ole.

Erinomaisen vakaa ajettava ja tilava, mutta siihenpä ne positiiviset vaikutelmat melkein jäivätkin.

Varustelussa on melkoisia kukkasia, esim. kuskin penkin korkeutta ja ristiseläntukea pystyy säätämään sähköllä, mutta etäisyys ja kaltevuus piti säätää mekaanisesti ja kaltevuuden säätö oli kaiken lisäksi todella hankalakäyttöinen.

Automaattivaihteistolla autoa ei olisi uskonut 163 hv tehoiseksi, oli sen verran laiska ajettava. Suorituskykyarvoja en tiedä, mutta meillä aikaisemmin ollut 140 hv Golf Variant TDI DSG oli selvästi pirteämpi liikkeissään, nykyiseen Ocu 1.8 TSI DSG:n ei viitsi edes verrata.

Muita huomioita:
- sähköinen takaluukku sulkeutui myös kaukosäätimen napista, auton sisältä sulkemista en tullut kokeilleeksi.
- ajotietokone, navi ym. puhuivat myös suomea, tosin käännökset olivat melkoisen tönkköjä
- mittaristo osin sähköisine ja osin mekaanisine näyttöineen lähinnä koomisen näköinen, ehkä joku tuollaisestakin tykkää.
- moottorin käyntiääni tyhjäkäynnillä uskomattoman karkea, ajossa moottoriäänet eivät olleet erityisen häiritseviä
- ei adaptiivista vakionopeussäädintä ja muutenkin vakkarin käyttö oli melko hankalaa. Esim. nopeutta sai säädettyä vain +/- 2 km/h portain. Ehkä tuota olisi jostain päässyt säätämään, mutta en viitsinyt käyttää loma-aikaa auton asetusten kanssa kikkailemiseen.

Ei synnyttänyt vähäisintäkään omistushalua kuten on joskus vuokra-autojen kanssa päässyt käymään.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: kawapää - 29.07.14 - klo:14:47
^Ainakin omassa uudessa inkussani penkit säätyy joka suuntaan sähköllä ja ainoastaan reisituen säätö on meekaaninen. Löytyy myös muistipaikat. Kyseessä sport penkit jotka on kyllä mainiot ja edelliseen superbiin verrattuna aivan eri luokkaa.
Olen muutenkin erittäin tyytyväinen hankintaan ja tilat oli ainut asia missä superb oli parempi.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Guido - 29.07.14 - klo:16:07
^Ainakin omassa uudessa inkussani penkit säätyy joka suuntaan sähköllä ja ainoastaan reisituen säätö on meekaaninen. Löytyy myös muistipaikat. Kyseessä sport penkit jotka on kyllä mainiot ja edelliseen superbiin verrattuna aivan eri luokkaa.
Olen muutenkin erittäin tyytyväinen hankintaan ja tilat oli ainut asia missä superb oli parempi.

Vuokra-autossa lienee ollut ns. perusvarustus ilman mitään tehdaslisiä ja siinä tosiaan oli tuollainen kummallinen osin sähköisesti ja osin mekaanisesti säädettävä penkki. En yhtään epäillytkään etteikö Opeliinkin olisi saatavana oikeat sähköpenkit. Tosin Octaviassa säätyy reisitukikin sähköisesti.  ;) Hyvät ne Insignian perus(?)jakkaratkin oli vaikka säätöjen tekeminen olikin hieman hankalaa.

Niin ja saa Insigniaan adaptiivisen vakkarinkin ainakin Opelin nettisivujen mukaan vaikkei sellaista vuokra-autossamme ollutkaan.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: kawapää - 29.07.14 - klo:17:19
^
Enpäs tiennytkään et ocussa on reisituensäätö. Tarkoitan siis reisituen pituussäätöä en kallistusta joka toki inkussakin sähköinen.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Guido - 29.07.14 - klo:17:30
^
Enpäs tiennytkään et ocussa on reisituensäätö. Tarkoitan siis reisituen pituussäätöä en kallistusta joka toki inkussakin sähköinen.

Hups, väärinymmärrys. Juu, tuollaista säätöä Ocussa ei ole, mutta en ole osannut kaivatakaan. Ei ollut kyllä siinä vuokra-Insigniassakaan, kuulunee sporttipenkkeihin?
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: kawapää - 29.07.14 - klo:18:43
^
No niin arvelinkin ja eihän sitä kaipaa kun ei ole  :)
Tässä facelift inkussa kuuluu nykyään sähköpenkit business pakettiin jonka varmaan jokainen ottaa. Sport
penkit maksaa muutaman satasen lisää. Veikkaan, että vuokra auto ei ollut tätä viimeisintä versiota.
Tällä hetkellä varustetaso on esim. Superbiin verrattuna paljon parempi insigniassa.
Opelin heikoin lenkki on tilat ja vaihtoarvo, joka varmasti tulee kirpaisemaan jossain vaiheessa. Tosin sain nyt paljon paremman hyvityksen opeliin kuin skodaan.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Guido - 29.07.14 - klo:20:40
Mittarissa oli auton vastaanottaessamme hieman alle 3000 km ja Opelin nettisivujen kuvat uusimmasta mallista näyttävät aivan samalta kuin vuokra-auto, joten väittäisin auton olleen vm 2014, mutta varustelueroja toki on eikä Keski-Euroopan mallien varustelu välttämättä ole sama kuin Suomessa. Ei ole ainakaan Skodalla eikä VW:llä.

Itse pitäisin heikkona lenkkinä myös suorituskykyä, ainakin automaattivaihteisena, manuaalina en ole ajanut. Tilaa oli meidän käyttöömme riittävästi ja tilojen puolesta tuo toimisi meillä jokapäiväisessä käytössäkin, mutta muuten ei oikein sytyttänyt. Ei missään tapauksessa huonon tuntuinen auto, pikemminkin vähän väritön ja siihen vielä lisättynä nuo Keski-Euroopan varustelukukkaset.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: kawapää - 29.07.14 - klo:21:42
^
Niin kyllähän tuo oikea automaatti heikentää suorituskykyä verrrattuna dsg vaihteistoon. Etuna voisi pitää tavallisen automaatiin kestävyyttä. Toki inkku painaakin paljon joka heikentää kiihtyvyyttä. Makuasioita nämä ja skodia on ollu minulla muutamakin. Itse pidän kyllä skodaa värittömänä ja kyllä entinen superb hieman tylsä oli, niin sisustaltaan kuin ulkoakin. En kyllä vakio insigniakaan erikoisena pidä, mutta sport varustein ja 19" vantein tykkään. Pääasia, että jokainen on tyytyväinen valintaansa ja jokaisella on omat kriteerinsä mitä pitää tärkeänä. Tm testivoittajakin voisi olla mikään vaan kun painotusarvoja muuttaa mieleisekseen.
Aika näyttää tomiiko opel yhtä luotettavasti, kuin skoda, jossa ei ollut ainuttakaan vikaa kahden vuoden ja 50tkm. Aikana. Tosin pieni pelko tsi koneen leviämisestä oli ja vaikka niitä takuu ajan jälkeen korjataankin, niin silti  ei mukava juttu.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: juskaa - 30.01.15 - klo:08:34
No niin !
Passatti vaihtuu Insignia Sports Toureriin  ;D. Asia varmistui koeajolla: Tyylikäs, laadukkaan oloinen, hiljainen.
Voimalinjaksi valikoitui 2,0CDTI 120kw + AT6 . Lisävarusteita niin että punastuttaa ...(mm.Nahkapenkit,Business-,Aktiivi-paketit, OPC-sisätilanpaketti, Webasto, Takalasit tummennettu ym.
Ajelin kyllä uudella Passatillakin mutta ei kyllä sytyttänyt yhtään :(
Toi dsg ei ole kyllä minulle tehty, eikä rengasmelustakaan ole eroon päästy. (alla oli hakkapeliitat ja voi olla että uutuudesta johtuen nastajollotus oli melkoinen)
Hinnallakin oli näin köyhälle suuri merkitys.. :'(
Ja tärkein: Vaimon hypättyä Insignian kyytiin niin muutaman kilometrin jälkeen ilmoitti että tämähän se sitten on..
Hän kun ei hyväksy Skodaa ollenkaan.Siksi ei ole edes vaihtoehtona. Syyksi on ilmoittanut että heillä perheessä oli sen merkkinen silloin kun hän oli lapsi... 8) 8)
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: finnman - 30.01.15 - klo:09:54
Yksi asia on varma ja toistuvaa tällä palstalla:"Hän kun ei hyväksy Skodaa ollenkaan.Siksi ei ole edes vaihtoehtona. Syyksi on ilmoittanut että heillä perheessä oli sen merkkinen silloin kun hän oli lapsi..."
Kerro nyt kuitenkin kotona, että Skoda on arvostetumpi merkki tällä hetkellä Suomessa, kuin Opel? Voi tulla yllätyksenä :)

Eipä tästä kannata sen enempää vääntää.. Onnea uudelle autolle. (On minunkin mielestäni parempi vaihtoehto ainakin laadullisesti, kuin VAG tuotteet).
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: ram1 - 30.01.15 - klo:11:20
No niin !
Passatti vaihtuu Insignia Sports Toureriin  ;D. Asia varmistui koeajolla: Tyylikäs, laadukkaan oloinen, hiljainen.
Voimalinjaksi valikoitui 2,0CDTI 120kw + AT6 . Lisävarusteita niin että punastuttaa ...(mm.Nahkapenkit,Business-,Aktiivi-paketit, OPC-sisätilanpaketti, Webasto, Takalasit tummennettu ym.
Ajelin kyllä uudella Passatillakin mutta ei kyllä sytyttänyt yhtään :(
Toi dsg ei ole kyllä minulle tehty, eikä rengasmelustakaan ole eroon päästy. (alla oli hakkapeliitat ja voi olla että uutuudesta johtuen nastajollotus oli melkoinen)
Hinnallakin oli näin köyhälle suuri merkitys.. :'(
Ja tärkein: Vaimon hypättyä Insignian kyytiin niin muutaman kilometrin jälkeen ilmoitti että tämähän se sitten on..
Hän kun ei hyväksy Skodaa ollenkaan.Siksi ei ole edes vaihtoehtona. Syyksi on ilmoittanut että heillä perheessä oli sen merkkinen silloin kun hän oli lapsi... 8) 8)
Broidilla ollut tollanen 4 vuotta.Tyyppivikana takajarrut.Muuten kelpo peli, ja hakkaa Ocut monessa mielessä.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: juskaa - 30.01.15 - klo:13:56
Yksi asia on varma ja toistuvaa tällä palstalla:"Hän kun ei hyväksy Skodaa ollenkaan.Siksi ei ole edes vaihtoehtona. Syyksi on ilmoittanut että heillä perheessä oli sen merkkinen silloin kun hän oli lapsi..."
Kerro nyt kuitenkin kotona, että Skoda on arvostetumpi merkki tällä hetkellä Suomessa, kuin Opel? Voi tulla yllätyksenä :)

Eipä tästä kannata sen enempää vääntää.. Onnea uudelle autolle. (On minunkin mielestäni parempi vaihtoehto ainakin laadullisesti, kuin VAG tuotteet).

Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: juskaa - 30.01.15 - klo:14:06
Tuohon yllä olevaan sen verran : Se lapsuus osui jo 60-luvulle. siitä meille tullut vähän sisäpiirin vitsi. Skodaa pidämme hyvänä autona  :) Mukavaa kevättä ..!
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Dissection - 08.09.17 - klo:07:00
Itsellä yhtenä vaihtoehtona tuo 170 hv bensa Opc Insignia. Olettekp vertailleet käyttötilanteissa Golf variantin ja Insignian tavaratiloja?Insigniassa on pidempi ruuma mutta matalampi ainakin,ihmeellisen ahda siitä  kaarenvan kattopilarin kohdalta ainakin. Iso auto todella pienellä tavaratilalla :/ Myyjät on niin kujalla kun olla ja voi kun juttelee ja kyselee,että mites tuo tavaratila vs Golf variant : No sehän on iso auto,kyllä siinä on isompi tavaratila kuin Golfissa heittämällä...just joo heh heh.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: joukose - 08.09.17 - klo:13:56
Kävin tänään kirjoittamassa nimen paperiin. Jo ensi viikolla työmatka-ajossa. Koeajolenkillä tuo bensa insignia tuntui yllättävän hyvältä maantieajossa.
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: rami - 08.09.17 - klo:14:50
 Inkky on erittäin hyvin muotoiltu ja kaunis auto. Voisi jopa olla seuraava hankinta. :D
Tuskinse nyt huonompi on kuin tuo A4 B9. Se laatu laatu,ei kannata enää merkistä maksaa. Kun megatroniikka alkaa sippaamaan 6000 km kohdalla ei voida enää laadusta puhua. Kaiken lisäksi vuosi vitutusta ja kesäloma pilalla epävarman auton takia. >:(
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: joukose - 09.09.17 - klo:04:52
Itte asiassa todella sattumien summa että Inky tuli ostettua. Kaikkki alkoi kun vuosi sitten passatin porsinut manualliaski saatiin vihdoin takuukorjauksena kuntoon ja sain sen myyntiriviin. Ajattelin sit että ostetaas kunnon auto. Laitoin alle S90 d4 AWD:n. Ja kas kummaa autohan täristi kivasti rattia. Eivät saaneet kuntoon kolmella korjaamokäynnillä joten sekin meni myyntiriviin eilen kamuxille. Voitte olla varmoja että koeajan inkyn ennen kuin raha vaihtaa omistajaa. Ja siis koeajan juuri sen auton joka saapuu minulle ensi viikolla. Ei näitten nykyautojen perään kannata paljoa itkeä jos takuut on voimassa. Joku ne joskus saa takuuseen korjattua kuka viitsii huoltopuolen kanssa vääntää kättä jotta onko se vika nyt missä. ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Dissection - 16.09.17 - klo:00:33
Nyt kävin kokeilemassa farkkuja,tavaratila ok mutta se matka siitä kynnykseltä tai puskurista on aikamoinen eli vaatteet likaantuu helposti. Sitten,ei se 170 hv bensa liiku mihinkään,automaatilla tosi laiska :/ Ja miksi ihmeessä käyttöliittymässä on 3 eri toteutustapa : mekaaninen,hipaisut ilmastoinnille ja touch screen...ei hyvä! Rengasliikkeet melkoinen 245 vanteilla. Ainoa plussa on ulkonäkö ja ehjää että om laadullisesti parempi kuin golf/Passat.Mitään muuta Opel ei ole tehnyt paremmin kuin VW,niiden ajettavuuskin on parempi kuin Opelin...taidan jättää kauppaan...
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: joukose - 17.09.17 - klo:15:14
Ajoin itse sedanin rengastuksella 225/55/17 puolen tunnin lenkillä kaupunki+motari. Oli minulle hyvä suuntavakaudeltaan. Tosin uria ei ollut ajoreitilläni. Edelliseen S90 volvoon verrattuna suuntavakaus oli samaa luokkaa toisin vollessa oli enemmän ison auton jämäkkyyttä. No huomenna se nähdään mitä tuli ostettua muuta kuin valkoinen inkky 165 heppasella bensa automaatilla. ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Dissection - 18.09.17 - klo:00:28
Ok,voi hemmetti kun toi mun kirjoitus meni sekavaksi googlenäppiksen takia :/ Mikä kone Inkkuun pitäisi valita,jotta sen saa liikkumaan 8 sek 0-100 kuten 1.4 tsi ?
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: joukose - 22.09.17 - klo:17:27
2.0 litranen bensaturbo jolle luvataan 7,3 s. Dieseleistä ei pääse millään alta 8 s ei edes 2.0 biturbolla... Itsellä oli hetken tuo passatin 1.4 Tsi manuaaliaskilla mutta porsi.
Itelle valinta Inkkyyn oli helppo kun oli jo edellinen volvo myyty ja inkystä oli tullut uusi malli. Ovh:sta sain lisäksi 2000 € pois käteiskauppana. Pidetään peukkuja että inkky kestää muutaman vuoden maantieajoa. :o Volle ei ollut kunnossa edes tehtaalta lähtiessään...
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: Dissection - 26.09.17 - klo:20:43
Eli 170 hp 1.6 bensa automaatilla jonka ilm kiihtyvyys on n 10 sekä on vaan auttamattomasti liian laiska,puhun siis ennen tätä malliuudistusta olevasta Inkusta jos vertaa DSG 1.4 140-150 hp VAG autoon?
Otsikko: Vs: Opel Insignia
Kirjoitti: joukose - 27.09.17 - klo:10:35
Varsinkin jos edellinen auto on ollut kiihtyvyydeltään nopeampi tämä tuntuu laiskalle. Itselläni vaihtui tuo 194 hv tähän inkkyn 165 hv malliin ja kyllä eron huomaa. Tyydyin tähän Inkkyyn koska ajan melkein ainoastaan moottoritiellä joissa en tarvitse niin paljoa ohituskiihtyvyyttä. Kulutus näyttäis olevan 8 l tuntumassa kun todellinen nopeus 126 km/h.