VAGarena.fi

Galleria => Autotalli => Muut merkit => Aiheen aloitti: Jukikyy - 04.05.12 - klo:21:09

Otsikko: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 04.05.12 - klo:21:09
Eli otsikon mukainen kulkine tuli hankittua talouden kakkosautoksi ;D

AUTO:
Mercedes-Benz C32 AMG (S203)
farmari vm. 2003
Ajettu 91000km

MOOTTORI:
3.2 V6 Kompressor
354 hv 6000rpm ja 450 Nm 4500rpm (ilmoitettu), mitattu vakiona 347 6067rpm hv ja 443 Nm 4425rpm -> muutosten jälkeen 395 hv 6151rpm ja 518 Nm 3824rpm (yli 500Nm välillä 3100rpm-5600rpm).
0-100km/h 5.0sek vakiona 5.5sek (mitattu Racechronolla)
0-200km/h 15.7sek. vakiona 16.6sek (mitattu Racechronolla)

VAIHTEISTO:
5-vaihteinen AMG Speedshift automaatti (35% nopeammat vaihdot kuin vakio 722.6 vaihdelaatikossa)

ULKOV,,RI:
Green Black Metallic (sini/vihreä/musta)

VANTEET ja RENKAAT:
Inter Action Mesh II 8.5X19 et30
Michelin Pilot Sport 4 S 235/35/19 ja 265/30/19 (muutoskatsastettu)

ALUSTA JA JARRUT:
Bilstein B14 PSS korkeussäädttävä coilover (muutoskatsastettu)
Edessä 4-mäntäiset rei’itetyt 345mm ja takana 2-mäntäiset 300mm jäähdytetyt jarrulevyt

VARUSTEET:
Sähkösäätöiset AMG etuistuimet
Nahkasisusta (kaksivärinen)
Comand navigaattori
Bosen äänentoistojärjestelmä (8 kaiutinta + 1+6cd:n vaihtaja + erillinen vahvistin + subwoofer)
Lasinen kattoikkuna (sähkökäyttöinen)
Monitoimiohjauspyörä
Automaatti-ilmastointi
Sadetunnistin
Vakionopeudensäädin
Sähköikkunat X 4
Ajotietokone
Peruutustutkat edessä ja takana
ESP ajonvakaudenhallintajärjestelmä (pois kytkettävissä)

MUUTOKSET:

Kori:
Alusta Biltein B14 PSS coilover
Tummennetut takaikkunat (takaluukku 20% ja takasivuikkunat 35%)
Facelift "mallin ajovalot
Facelift "mallin sivuvilkut sivupeileihin
E55 AMG:n kirkaslasiset sumuvalot
Kaikki etuvalot 5300 K värilämmöllä
Merkit poistettu takaluukusta
Lohkolämmitin + sisäpistoke

Tekniikka:
Sytytystulpat NGK Iridium (IFR6D10)
Ilmansuodattimet K&N paneelisuodattimet
Polttoaine pumppu Walbro 255
Isompi välijäähdytin
E55 AMG:n välijäähdyttimen tehokkaampi kiertovesipumppu (Bosch  0392022010)
E55 AMG:n avarampi Y-Pipe
Pienempi kompressorinrulla 65mm Eurocharged (vakio 73,6mm / 74mm)
Custom-softat Ecu:lle ja TCU:lle (vaihtokohta nostettu 6200rpm->6480rpm) (Motorbit)

(https://i.imgur.com/m6qbG2V.jpg)
(https://i.imgur.com/CYRrOlG.jpg)
(https://i.imgur.com/fFNdYJZ.jpg)
(https://i.imgur.com/bAZ9zeh.jpg)
(https://i.imgur.com/6iuZk4w.jpg)
(https://i.imgur.com/bOkjjje.jpg)
(https://i.imgur.com/3XWTj2X.jpg)
(https://i.imgur.com/AheaTwD.jpg)
(https://i.imgur.com/mETlUKK.jpg)
(https://i.imgur.com/c5IQYNQ.jpg)
(https://i.imgur.com/dbPaMzo.jpg)

Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: nemos - 04.05.12 - klo:22:10
Hieno ulkoväri, sisustusväristä en niinkään tiedä, mutta sopii ainakin yhteen ulkovärin kanssa.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: clima - 04.05.12 - klo:23:08
Upea peli!
Näitä parempimoottorisia autoja ei koskaan ole Suomessa liikaa.  ;)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: auri - 04.05.12 - klo:23:29
Upea auto!! Nuo rumat halpisturkkipaskavanteet vaan häpäisevät auton. Eli vanteet vaihtoon ja sassiin!
Varmasti mahtava auto liikkumaan tuolla kompurakutvosella ;)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Highland wanderer - 05.05.12 - klo:00:17
Lainaus käyttäjältä: auri - 04.05.12 - klo:23:29
Nuo rumat halpisturkkipaskavanteet vaan häpäisevät auton.
Minusta nuo vanteet sopivat autoon kyllä oikein hyvin.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 05.05.12 - klo:13:57
Kiitoksia kehuista! Auto on kyllä kaikkien odotusten mukainen jopa parempi! Moottori on mahtava ja vetää alhaalta punarajalle täysin tasaisesti, kuin iso vapari V8. Vaihteisto toimii erittäin hienosti niin normaalissa rauhallisessa ajossa kuin kovemmissakin kiihdytyksissä. Bensaa (98E) on kulunut tähän mennessä (1500km) noin 11,3l/100km, joka sisältää runsaasti täyskaasukiihdytyksiä, moottoritieajoa ja kaupunkipyörittelyä.

Lainaus käyttäjältä: auri - 04.05.12 - klo:23:29
Upea auto!! Nuo rumat halpisturkkipaskavanteet vaan häpäisevät auton. Eli vanteet vaihtoon ja sassiin!
Varmasti mahtava auto liikkumaan tuolla kompurakutvosella ;)

EI OO MITK,,,,N TURKKI VANTEET VAAN EHDAT MADE IN THAILAND VANTEET :D

Itse tykkään vanteista kovasti enkä ole niitä vaihtamassa. Ja vaikuttaa jopa ihan laadukkailtakin...

Pientä modausta taitaa olla vielä tulossa ennen kuin auto on "valmis".
- faceliftmallin sivupeilien vilkunlasit
- kirkaslasiset sumuvalojenlasit
ja ehkä
- johtotähti pois keulalta
- etujousilautasten modaus, jotta keulaa saa hieman matalammaksi
ja ehkä joskus tai tuskin koskaan
- kompuraan pienempi pyörä ja uudelleen ohjelmointi
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Urlaub - 05.05.12 - klo:14:05
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 05.05.12 - klo:13:57
Pientä modausta taitaa olla vielä tulossa ennen kuin auto on "valmis".
- faceliftmallin sivupeilien vilkunlasit
- kirkaslasiset sumuvalojenlasit
ja ehkä
- johtotähti pois keulalta
- etujousilautasten modaus, jotta keulaa saa hieman matalammaksi
ja ehkä joskus tai tuskin koskaan
- kompuraan pienempi pyörä ja uudelleen ohjelmointi

Johtotähti pois ym. pientä tuuninkia?  ???

Eikö tällaisen AMG:n arvo ole juuri siinä, että autokaupassa on tilauslistaan raksittu se ärjyin malli sopivilla kilkkeillä? Sehän se juurikin erottaa amispojat miehistä.. Tuunaukset sopivat paremmin siihen taksitolpalla taipaleensa aloittaneeseen 200 CDI Classiciin.

Ehkä tämä on vain hieman kateellisen kitinää, kun on kuvissa sen verran tyylikäs aito AMG..
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: nikob - 06.05.12 - klo:11:41
Upee AMG! Varmaan mahtava auto ajella liikenteessä.
Tänne kans tuommoinen kakkosauto  :D
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 07.05.12 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 05.05.12 - klo:14:05
Johtotähti pois ym. pientä tuuninkia?  ???

Eikö tällaisen AMG:n arvo ole juuri siinä, että autokaupassa on tilauslistaan raksittu se ärjyin malli sopivilla kilkkeillä? Sehän se juurikin erottaa amispojat miehistä.. Tuunaukset sopivat paremmin siihen taksitolpalla taipaleensa aloittaneeseen 200 CDI Classiciin.

Ehkä tämä on vain hieman kateellisen kitinää, kun on kuvissa sen verran tyylikäs aito AMG..

No mihin perustuu se, että sitä ei sais "tuunata"? Mitään isoa tuunausta en itse lähtisi mihinkään hiemankaan erikoisempaan autoon tekemään, koska siinä pilataan auton valmistajan idea ja harvinainen auto. Tosin mikä minä olen sanomaan mitä kukakin saa autolleen tehdä... Tässä minun tapauksessa kyse ei ole mistään tuunaamisesta vaan auton osien vaihto alkuperäisiin uudempiin samankorimallin Mersun osiin.

Niin ja nuo facelift-mallin kirkkaat sivupeilienvilkut tuli tilattua Veholta. Tuota johtotähden poistoa vielä mietin. Sen poisto tekisi autosta uudemman näköisen...
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Urlaub - 07.05.12 - klo:13:25
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 07.05.12 - klo:13:18
No mihin perustuu se, että sitä ei sais "tuunata"? Mitään isoa tuunausta en itse lähtisi mihinkään hiemankaan erikoisempaan autoon tekemään, koska siinä pilataan auton valmistajan idea ja harvinainen auto. Tosin mikä minä olen sanomaan mitä kukakin saa autolleen tehdä...

Ei kai sellaista kukaan ole käskenytkään jättää tekemättä. Kunhan vaan on esittänyt mielipiteitään, kun tämä nyt kuitenkin on keskustelupalsta..

Kun täällä esittelee autoaan tms, niin lienee syytä varautua muihinkin kuin vain lyhyisiin ylistyspuheenvuoroihin.

Jos omaa viestiäni avaan vielä hieman, niin myönnän olevani ehkä turhankin puritanisti autojen suhteen ja mietin jo tuollaisenkin Mersun kohdalla tulevia päiviä mobilistin silmin. Harvassa ovat ne 80-luvun AMG Mersut tai M Bemarit, jotka olisivat edelleen alkuperäisessä kuosissaan. Valtaosaa on tuunattu "paremmaksi".


Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 07.05.12 - klo:13:18
Tässä minun tapauksessa kyse ei ole mistään tuunaamisesta vaan auton osien vaihto alkuperäisiin uudempiin samankorimallin Mersun osiin.

Tuo on lieventävä asianhaara.  ;)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: JeanC - 07.05.12 - klo:20:42
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 07.05.12 - klo:13:18
Tuota johtotähden poistoa vielä mietin. Sen poisto tekisi autosta uudemman näköisen...
Komia AMG  8)
Mietippä kun/jos poistat tähden, niin mitä sitten seuraat?  ???
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 08.05.12 - klo:09:56
Lainaus käyttäjältä: JeanC - 07.05.12 - klo:20:42
Komia AMG  8)
Mietippä kun/jos poistat tähden, niin mitä sitten seuraat?  ???

Kiitos kehuista!

Toi on kyllä ihan totta, että tuon tähden läpi maailma näyttää ihan erilaiselta ;D
Saatan kuitenkin jättää tähden paikalleen...

Niin ja vilkut ovat saapuneet ja huomenna pitäis käydä hakemassa ja asentaa tällä viikolla, kun vain ehtii.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 10.05.12 - klo:19:23
Noniin nyt sain uudet facelift -mallin Mersun alkuperäiset sivupeilien sivuvilkut asennettua.

Vanha
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/Vanhapeili.jpg)

Uusi
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/Uusipeili.jpg)



Huomenna pitäisi mennä pyöräyttämään uudet takarenkaat alle (Hankook Ventus V12 Evo k110).

Vähän tekis mieli mennä sutimaan noi vanhat renkaat ihan slikseiksi ;D
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: clacson - 10.05.12 - klo:19:31
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 10.05.12 - klo:19:23
Noniin nyt sain uudet facelift -mallin Mersun alkuperäiset sivupeilien sivuvilkut asennettua.
Toimiiko nuo vilkut? Meseissä tuolla tien päällä useimmissa ei näytä toimivan.
Ihan hyvän näköinen pirssi on.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 10.05.12 - klo:19:37
Lainaus käyttäjältä: clacson - 10.05.12 - klo:19:31
Toimiiko nuo vilkut? Meseissä tuolla tien päällä useimmissa ei näytä toimivan.

Kyllä noi vilkut toimii ihan niinkuin kuuluukin. Vanhat ja uudet ovat molemmat ledvaloilla toteutetut ja oli ihan pulg and play homma vaihtaa. Aikaa meni noin 5-10 min per vilkku.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Wekotin - 10.05.12 - klo:19:50
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 10.05.12 - klo:19:37
Kyllä noi vilkut toimii ihan niinkuin kuuluukin. Vanhat ja uudet ovat molemmat ledvaloilla toteutetut ja oli ihan pulg and play homma vaihtaa. Aikaa meni noin 5-10 min per vilkku.

:D taisi olla pikkasen sarkasmia jukikyyn viestissä..
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Karvis - 10.05.12 - klo:21:21
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 10.05.12 - klo:19:23
Vähän tekis mieli mennä sutimaan noi vanhat renkaat ihan slikseiksi ;D

Anna palaa frank ;)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 11.05.12 - klo:09:03
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 10.05.12 - klo:21:21
Anna palaa frank ;)

No en päässyt eilen sutimaan :-[, kun ikävä sade yllätti eikä märällä asfaltilla sutiminen ole mistään kotoisin... Vähän harmittaa, kun olisi ollut kiva ottaa järkkärillä muutama kuva savuavista renkaista ;D
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Urlaub - 11.05.12 - klo:09:22
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 11.05.12 - klo:09:03
No en päässyt eilen sutimaan :-[, kun ikävä sade yllätti eikä märällä asfaltilla sutiminen ole mistään kotoisin... Vähän harmittaa, kun olisi ollut kiva ottaa järkkärillä muutama kuva savuavista renkaista ;D

Parkkihallit on keksitty.  ::)

Kannattaa vaan poistua ennen vartijoiden ja palokunnan saapumista.  ;)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Peltzi - 11.05.12 - klo:10:27
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 11.05.12 - klo:09:22
Parkkihallit on keksitty.  ::)

Kannattaa vaan poistua ennen vartijoiden ja palokunnan saapumista.  ;)

Eikö toi jo kuulosta bemari kuskien touhulta?  ;D
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 11.05.12 - klo:11:58
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 11.05.12 - klo:09:22
Parkkihallit on keksitty.  ::)

Kannattaa vaan poistua ennen vartijoiden ja palokunnan saapumista.  ;)

Joo kyllä sitä sutii paikallaan vaikka liikennevaloissa, mutta tarkoitus oli ottaa vähän vauhtiakin ja tuolla parkkihallissa tommonen 120km/h alkaa olemaan jo hieman kolarialtista touhua...

No kävin äsken rengasliikkeeseen mennessä hieman sutimassa, mutta asfaltti oli edelleen koste eikä siitä siis jäänyt mitään kerrottavaa jälkipolville :(
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Urlaub - 11.05.12 - klo:12:01
Palaako rengas vielä 120 km/h vauhdissakin?  ??? Olisin valmis tuota hieman epäilemään, vaikken koskaan ole AMG:llä ajanutkaan.

Muuten, hyvän näköiset nuo peilivilkut.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 11.05.12 - klo:12:04
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 11.05.12 - klo:12:01
Palaako rengas vielä 120 km/h vauhdissakin?  ??? Olisin valmis tuota hieman epäilemään, vaikken koskaan ole AMG:llä ajanutkaan.

Muuten, hyvän näköiset nuo peilivilkut.

Kyllä se vielä 2-vaihteella palaa... Rengas vaan täytyy saada sutimaan ennen kuin vauhtia on tuo 120km/h.

T: Nimimerkki kokeiltu on
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Ishvan - 11.05.12 - klo:13:26
Voihan se palaa mutta vaan yhdessä nurkassa. Lukkoahan näissä ei tietääkseni ole ?
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 12.05.12 - klo:12:42
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 11.05.12 - klo:13:26
Voihan se palaa mutta vaan yhdessä nurkassa. Lukkoahan näissä ei tietääkseni ole ?

Joo ei ole lukkoa vakiona tässäkäään mallissa, harmi. Kyllä se siltin jaksaa kahdella renkaalla sutia, jos saa ne vaan ensin sutimaan, mutta jos alkaa sutimaan yhdellä renkaalla, niin ei se toinen rengas enää leikkiin mukaan lähde.

Niin ja tällä autolla en ole tuota noin 120km/h sutimista kokeillut, mutta kyllä se näillä tehoilla ja väännöillä sen jaksaa tehdä, kun vakio BMW M3 343hv sen tekee.

Nyt jää tosin sutimiset, kun on uudet renkaat alla.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 12.05.12 - klo:21:59
Tässä muutama kuva autosta auringon paisteella, jossa väriä näkee vähän enemmän. Niin ja uudet sivuvilkut näkyy myös.

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_9901.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_9904.jpg)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jycke - 24.05.12 - klo:17:39
Onnittelut loistavasta valinnasta ja tervetuloa kerhoon  ;D
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Quality - 24.05.12 - klo:18:23

Hienoa, Jycke, että tulit takaisin! Toivottavasti jaksat myös pysyä täällä.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 24.05.12 - klo:19:10
Lainaus käyttäjältä: Jycke - 24.05.12 - klo:17:39
Onnittelut loistavasta valinnasta ja tervetuloa kerhoon  ;D

Kiitos. Kyllä Mersu on aina Mersu 8)

Tarttis varmaan ostaa Mersutiimin takki ja lippis ;D
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jycke - 24.05.12 - klo:22:51
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 24.05.12 - klo:19:10
Kiitos. Kyllä Mersu on aina Mersu 8)

Tarttis varmaan ostaa Mersutiimin takki ja lippis ;D

Please don't :)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jokker - 24.05.12 - klo:23:31
Komee AMG! :)

Meinaatko vaihtaa sen tähtimaskin kun mummotähtäimen poistat? Vanteet on juuri passelit, lisänä vielä Johtotähti-keskiöt noihin.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: nikob - 25.05.12 - klo:00:42
Pidä ihmeessä mummo tähti nokalla.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 25.05.12 - klo:21:16
Lainaus käyttäjältä: Jokker - 24.05.12 - klo:23:31
Komee AMG! :)

Meinaatko vaihtaa sen tähtimaskin kun mummotähtäimen poistat? Vanteet on juuri passelit, lisänä vielä Johtotähti-keskiöt noihin.

Kiitos kehuista, niin auton kun vanteidenkin!!

Tosiaan olis tarkoitus vaihtaa noi vanteiden keskiöt johtotähden keskiöiksi, mut missään Mersussa ei ole ton kokoista vanteen keskiäkuppia, joten noi tarttis teipata. En ole vain oikean kokoisia tarroja mistään valmiina löytäny, joten tarttis varmaan teettää sellaiset.

Maskin meinasin pitää vakiona, mut taitaa toi merkin poisto jäädä tekemättä, kun silmä on jo tottunut tohon johtotähteen.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: MjK - 25.05.12 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: auri - 04.05.12 - klo:23:29
Upea auto!! Nuo rumat halpisturkkipaskavanteet vaan häpäisevät auton. Eli vanteet vaihtoon ja sassiin!
Varmasti mahtava auto liikkumaan tuolla kompurakutvosella ;)
Noloa :(  Siis toi "halpisturkkipaskavanteet" kommentti.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 06.07.12 - klo:19:01
Viime viikolla joku per***een persr**kä on onnistunut kolhaisemaan Mersun oikeaan takalokasuojaan autonovella ja mukava pikkulommohan siitä on syntynyt. Nou hätä! Soitto Autodentiin ja tänään kävi Autodentin sälli lommon korjaamassa ja jälleen on takalokasuoja täysin virheetön. Hienosti sai kaveri kyllä 10 minuutissa lommon täysin häviämään.

Suosittelen kyllä ko. firmaa ainakin tämän oman ja ainoan kokemuksen perusteella ko. firmasta.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: nikob - 23.09.12 - klo:16:35
Mites on Mese pelannut? Saksanmaalla näyttäisi näitä olevan aika mukavin hinnoin tarjolla mitä tuossa kerran katselin. Huollot taitaa olla aika tyyriitä AMG:hen, mutta autokin on aika maukas  :P
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 24.09.12 - klo:17:47
Lainaus käyttäjältä: nikob - 23.09.12 - klo:16:35
Mites on Mese pelannut? Saksanmaalla näyttäisi näitä olevan aika mukavin hinnoin tarjolla mitä tuossa kerran katselin. Huollot taitaa olla aika tyyriitä AMG:hen, mutta autokin on aika maukas  :P

Puuta täytyy koputtaa eli mitään vikoja ei ole ollut. Tosin auto ollut omistuksessani vasta noin 5kk ja 4tkm. Moottori on kerrassaan loistelias yksi hienoimmista millä olen ajanut ja vaihteistokin toimii moitteetta. Alusta on sopivan jämäkkä, mutta ei liian kova normiajoon.

Huollot ja suurin osa varaosista ovat saman hintaisia kuin perus C-sarjalaisessa / C320:ssä. Eli ei tämä mikään kallis ole huoltaa/ylläpitää.

Bensaa palaa normiajossa noin 12l/100km ja maantiellä 9-10l/100km.

Jos autoa meinaat hankkia niin tarkista, että automaatin öljyt on säännöllisesti vaihdettu (miel. maks 60tkm välein), tulpat vaihdettu (miel maks 45 tkm välein), kompuran cooleri vaihdettu (leviää noin 80 tkm välein), toisio ilmapumppu usein rikki ja moottorin vikavalo saattaa palaa ei aina, korit on todella kovia ruostumaan varsinkin oven yläreunoista tiivisteiden alta ja voissain malleissa syyläri saattaa tihkua/huohottaa jäähdytin nestettä automaattilaatikkoon, joilloin 1-2 vaihto on kylmänä todella nykäisevä. Jos näitä vikoja ei löydy olet todellisen helmen kanssa tekemisissä!!
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: nikob - 26.09.12 - klo:16:34
Vähäsen noita tullut katseltua, mutta ei huvittaisi vaihtaa noin kymmenen vuotta vanhempaan ja hyvän yksilönkin löytö varmasti vaikeaa. Taas toisaalta miksi sitä aina järjellä ajatella  :D.
Räsään kyllä ollut sen verran tyytyväinen ettei tarvisi tämmöisiä ajatella, mutta
jotenkin nämä amg mallit polttaisi  :D
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 07.10.12 - klo:16:08
Muutama uusi kuva kauniin syyspäivän kunniaksi.

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_9972.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_9969.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_9975.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_0007.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_0026.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_0014.jpg)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: nikob - 07.10.12 - klo:21:56
Hienoja kuvia hienosta autosta  :P
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: VAG! - 07.10.12 - klo:22:26
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_0014.jpg)

On tuo pyrstö niin viattoman näköinen, että saattaa moni kiireinen bisnesaudisti kokea melkoisen yllätyksen ;D Pahimmassa tapauksessa saattaa jopa mennä letkauttamaan repsikalle jotain putkenpäistä ennen nöyryytystä.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: JeanC - 07.10.12 - klo:22:44
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 07.10.12 - klo:22:26
Pahimmassa tapauksessa saattaa jopa mennä letkauttamaan repsikalle jotain putkenpäistä ennen nöyryytystä.
"Viitty mitkä mehupillit, onks tää joku 220cdi"  ;) :P
Viattoman kaunis
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Ranssi - 07.10.12 - klo:23:25
On upea peli!

Eivätkös nuo ole tämän mallin vakiopuket?
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 08.10.12 - klo:15:29
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 07.10.12 - klo:23:25
On upea peli!

Eivätkös nuo ole tämän mallin vakiopuket?

Kiitos kehuista!

Joo vakio putkenpäät ovat kyseessä. Halkaisija on 85mm eli ei ne ihan mehupillit ole, vaikka mehupilleiltä näyttävätkin kuvissa. Komeasti AMG stanssattu molempien putkien ylä pintaan :)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_9995.jpg)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Neppis - 12.10.12 - klo:22:19
"Lommojenkorjausketjusta" eksyin tänne tallin puolelle - upea kakkosauto. Missä hinnoissa tällaiset vajaa kymmenen vuotta vanhat AMG-kaunokaiset pyörii Suomesta / Saksasta hankittuna?

Oletko ollut tyytyväinen noihin Hankookin V12 Evoihin? Itsellä nuo ovat yhtenä vaihtoehtona seuraaviksi, jos vain ovat hiljaiset ja ajo-ominaisuuksiltaan hyvät.

Damn kun olen kateellinen tällaisten kakkosautojen omistajille.  :D
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: automaattori - 12.10.12 - klo:22:47
Sorry, kyllästyttää!
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: matala - 13.10.12 - klo:08:48
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 12.05.12 - klo:12:42
Joo ei ole lukkoa vakiona tässäkäään mallissa, harmi. Kyllä se siltin jaksaa kahdella renkaalla sutia, jos saa ne vaan ensin sutimaan, mutta jos alkaa sutimaan yhdellä renkaalla, niin ei se toinen rengas enää leikkiin mukaan lähde.

Niin ja tällä autolla en ole tuota noin 120km/h sutimista kokeillut, mutta kyllä se näillä tehoilla ja väännöillä sen jaksaa tehdä, kun vakio BMW M3 343hv sen tekee.

Nyt jää tosin sutimiset, kun on uudet renkaat alla.

Itse vastaavan pelin aiemmin omistaneena täytyy sanoa, että kyllä se sutiminen 120 km/h vauhdissa onnistuu ;D Lukkoa se kyllä todellakin kaipaa, sillä kunnon kiihdytyksissä piti aina ottaa luistonesto pois muuten paloi vaan keltainen kolmio mittaristossa. Muistaakseni lukko ei ollut mitenkään pahanhintainen lisäinvestointi. Ei vaan tullut hankittua kun vaihdoin C32:n uuteen E61 520d:hen :'( lähinnä kulutuksen takia. Ajoin tuolloin aika paljon työssä ja auto ei ollut kakkoskulkine, hörppäsi koko tankin kun kävi Helsingistä Tampereella edestakaisin. En muuten päässyt ikinä motarilla alle 10 l kulutuslukemiin. Oma syy 8)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Peeveli - 13.10.12 - klo:20:09
Tämä on mennyt ohi palstalla...Hieno vehje kunnon motilla. Ja mitä aiempaa keskustelua tästä tsekkasi, niin hyvä juttu että keulatähti on edelleen paikallaan. ;)

Tässä on ns. sleeper-teemaa kivasti kun takaputkistokaan ei aiheuta kunnioitusrefleksiä takanatulijoilta mutta auton liikahtaminen varmasti vakuuttaa.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: VWRiddare - 13.10.12 - klo:20:27
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 07.10.12 - klo:22:26
On tuo pyrstö niin viattoman näköinen, että saattaa moni kiireinen bisnesaudisti kokea melkoisen yllätyksen ;D Pahimmassa tapauksessa saattaa jopa mennä letkauttamaan repsikalle jotain putkenpäistä ennen nöyryytystä.

Auttaisitko yksinkertaista, ja selittäisit, mikähän yllätys voisi olla tulossa, jos esim. yrittäisi ohittaa ko.mersun. Ajaisiko kuski eteen, eikä päästäisi näinollen ohi, ettei vaan tulisi kolaria. Näinhän ainakin muutamat mersukuskit kuullemma toimii ::) Mikähän sitten mahtaisi olla se lopullinen nöyryytys?! Jos tarkoituksesi oli vaan pelkkä mielistely, niin sitten ymmärrän kyllä kommenttisi. :D
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: VAG! - 13.10.12 - klo:20:52
Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 13.10.12 - klo:20:27
Auttaisitko yksinkertaista, ja selittäisit, mikähän yllätys voisi olla tulossa, jos esim. yrittäisi ohittaa ko.mersun.

Yksi esimerkki voisi olla vaikka se, että monesti näitä näppäriä pisnesautoilijoita* näkee sellaisissa liikennetilanteissa, missä pisnesmies on kääntymässä seuraavasta risteyksestä oikealle, mutta ajaa kuitenkin 2-kaistaisen tien liikkennevaloissa vasempaan reunaan, jotta voi näppärästi kiilata sieltä oikealla olevan eteen ja jarruvalot loimuten voi sitten kääntyä oikealle. Tässä tilanteessa tehokkaammalla autolla voi helposti nöyryyttää kiireistä pisnesautoilijaa, kun pisnesautoilija ei pystykään kiihdyttämään näppärästi ohitse.

Juu, onhan tämä lapsellista toimintaa, mutta tuo pientä piristystä harmaaseen arkeen ;) Ja ylimääräistä poonusta tuo se, jos oikealla kaistalla myös numero kakkonen on pelissä mukana ;D

*Kuskeja, jotka ajavat kulipremiumilla poukkoillen jatkuvasti kaistalta toiselle, kun on niin kiire tekemään pisnestä.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Ironic32 - 13.10.12 - klo:20:53
On kyllä siistin näköinen peli. Joku jo aiemmin totesikin, että näitä oikeasti moottorilla varustettuja autoja soisi näkevän enemmänkin.

Ja totta tosiaan on kyllä yllättävän "säyseän" näköinen suoraan takaa päin tämä kampe 8)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 15.10.12 - klo:18:54
Lainaus käyttäjältä: Neppis - 12.10.12 - klo:22:19
"Lommojenkorjausketjusta" eksyin tänne tallin puolelle - upea kakkosauto. Missä hinnoissa tällaiset vajaa kymmenen vuotta vanhat AMG-kaunokaiset pyörii Suomesta / Saksasta hankittuna?

Oletko ollut tyytyväinen noihin Hankookin V12 Evoihin? Itsellä nuo ovat yhtenä vaihtoehtona seuraaviksi, jos vain ovat hiljaiset ja ajo-ominaisuuksiltaan hyvät.

Damn kun olen kateellinen tällaisten kakkosautojen omistajille.  :D

Eipä nämä "vanhat" Mersut enää juuri missään ihme hinnoissa ole. Nettiauton hinta haitari taitaa olla 13.500-32.900, joista tuo kallein on on noin 12.000 yli hintainen ja tästä syystä ollut samassa liikkeessä myynnissä jo vuodesta 2008!! Mutta hyvä yksilö maksaa suomessa sen vajaa 20k, ja Saksassa melkein 15K,. Jos vertaa saman ikäiseen saman verran ajettuun M3 Bemariin niin Bemari on noin 10k, kalliimpi vaikka on uutena ollut hivenen halvempi hankkia eli erikoisemmat mersut ei hintaa kovin hyvin pidä.

Hankookeihin olen ollut ihan tyytyväinen. Profiilin Audissa on Hankookin K107:t ja ennen oli Nokian Hakka Z:t ja Nokialaiset on kyllä joka alueella paremmat kuin nuo Hankook K107:t. Nokialaiset on hiljaisemmat, kuluttaa polttoainetta vähemmän ja pitää sateella paremmin. Näitä Evo V12 renkaita on vaikea verrata mihinkään, kun Mersussa ei muita ole alla ollut. Mutta tässä Mersussa toimii todella hyvin. Kulutuskestävyys taitaa olla tämän renkaan huonoin osa-alue, mutta se jää nähtäväksi. Ihan hiljaisiltakin nämä Evo V12:t ovat ainkin tässä hyvin äänieristetyssä Mersussa jopa 19" koossa.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 15.10.12 - klo:18:59
Lainaus käyttäjältä: matala - 13.10.12 - klo:08:48
Itse vastaavan pelin aiemmin omistaneena täytyy sanoa, että kyllä se sutiminen 120 km/h vauhdissa onnistuu ;D Lukkoa se kyllä todellakin kaipaa, sillä kunnon kiihdytyksissä piti aina ottaa luistonesto pois muuten paloi vaan keltainen kolmio mittaristossa. Muistaakseni lukko ei ollut mitenkään pahanhintainen lisäinvestointi. Ei vaan tullut hankittua kun vaihdoin C32:n uuteen E61 520d:hen :'( lähinnä kulutuksen takia. Ajoin tuolloin aika paljon työssä ja auto ei ollut kakkoskulkine, hörppäsi koko tankin kun kävi Helsingistä Tampereella edestakaisin. En muuten päässyt ikinä motarilla alle 10 l kulutuslukemiin. Oma syy 8)

Hienoa, että täältäkin löytyy kohtalotovereita :) Kunnon lukko maksaa noin 1500, + asennus, jos ei osaa itse asentaa.

Kulutus pyörii minullakin siinä 10-11 välillä omassa ajossa, mutta 80 rajoitusalueella ilman ohituksia pääsee jopa 8:lla alkaviin lukemiin. Mutta itsellä ei kulutuksella niin väliä, kun kilometrejä kertyy sen 5-7tkm vuodessa.

Nyt olen vähän harkinnut talvi auton ostoa ja taisin jo juovuspäissäni viikonloppuna ostaa vm. 2001 VW Golf 2.8 V6 4-Motionin. Myyjäkin oli tosin känässä, joten saatan selvitä kaupasta säikähdyksellä ;D (Kaveri tota autoa myy, joten ei hätää...) Vaikka ihan kiva talviauto tuo Golf olisi. Vaimo vain ei oikein ymmärrä sitä, että autolla ei voi talvella ajaa.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 28.10.12 - klo:15:17
Muutama kuva talvi setupista. Alla alkuperäiset vaatimattomat, joskin erinomaisessa kunnossa olevat 17" vanteet. Renkaina Michelin X-Ice North.

Meinasi talvi yllättää perjantaina niin voin sanoa, että leveät 265 kesärenkaat, kohtuu tehokas takaveto sekä automaatti ei ole kaikkein etenemiskykyisin yhdistelmä. Ei meinannut tasamaallakaan päästä liikkeelle :) No onneksi pääsin sentään kotiin, kun kadun pikkupojat työnsi auton pihaan.

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_99842.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_99802.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_99792.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_99782.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_99772.jpg)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 09.12.12 - klo:20:17
Tänään tuli vahattua Mersu kahteen kertaan Collinite 476S:llä ja ovenvälit, konepellin sisäpuoli ja takaluukun välit AutoGlymin punaisella. Aikaa meni koko päivä, mutta tuli lopputuloksestakin ihan kelpo.

Talviautoa en ole vielä hommannut kauniimman puoliskon vastustuksesta johtuen. No eipä ole Mersulla tullut ajeltua kolmeen viikkoon eikä paljoa tarvitse talvella varmaan muutenkaan ajella. Talviajot hoidellaan Audilla.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 18.12.12 - klo:20:32
Hieman on tällä viikkolla satanut lunta.

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_0301_zps71041f1e.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_0309_zps6b953ed3.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_0312_zps33a73f95.jpg)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: pokkus - 18.12.12 - klo:20:45
Kuvista nopeasti katsottuna lumikerroksen alla näyttäisi olevan mini-pakettiauto/SUV, kun sen verran komeasti on tuota lunta päässyt tulemaan :)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 18.12.12 - klo:20:59
Vähän takaapäin näyttää Audi A2:lta ja sivulta just joltain SUV:lta :)

On tosiaan saanut pihaa kolata ihan kivasti viimeisten päivien aikana. Ehkä joku 50cm tullut lunta.

Auto saa mun puolesta tuolla lumen alla olla pakkaselta suojassa niin kauan kuin mahdollista. Katsotaan kuinka hyvin yhdellä autolla pärjätään.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 07.05.13 - klo:11:26
Mersu oli tosiaan oikeastaan koko talven seisomassa. Muutaman kerran kuussa kävin ajelemassa pakkaspäivinä, jotta auto ei "kovetu" paikoilleen. Varsinaisesti käyttöön auton otin huhtikuun puolessavälissä kelien sen jo salliessa.

Nyt tuli sitten vihdoin ja viimein tehtyä huolto Mersuun. Eli tulpat, öljyt, öljynsuodatin, ilmansuodattimet, raitisilmasuodatin ja kompressorin öljyt tuli vaihdettua. Aikaa meni rapiat 5 tuntia ja siitä varmaan 4 tuntia tulppien vaihtoon.

Vittumaisen tiukassa oli tulpanhatut... Ja "viimeiset" tulpat melko ahtaassa paikassa... No tulipahan vaihdettua eikä mun omistuksen aikana tarvitse enää koskaan vaihtaa (vaihtoväli 60tkm). Vaihdoin tulpiksi NGK Iridiumit IFR6D10 ja otin pois Mersun alkuperäiset tulpat, jotka oli niin ikään NGK Iridium IFR6D10 mallia. Eli mersun orkkis tulpat on täysin samat kuin NGK ja tulpassa jopa samat tekstit kuin NGK:n tulpissa. Ainoa ero oli orkkis tulpassa lisänä oleva Mersun tähti. Ilmanputsarinkotelot sekä puolat piti irroittaa, jotta tulppiin pääsi käsiksi.

Kompressorin öljyt oli helppo vaihtaa, kun oli apteekista ostettuna 2 kpl 60mm ruiskuja ja motonetista 5mm kumiletkua, jolla sai vanhat öljyt imettyä ulos ja uudet sisälle. Kompuranöljyjä ei pitäisi ikinä vaihtaa, mutta ei öljyn vaihdosta koskaan haittaakaan ole.

Raitisilmasuodattimen vaihdosta en edes viitsi mainita, koska missään koskaan omistamassani autossa vaihto ei ole ollut näin helppoa.

Ilmansuodattimiksi vaihdoin ihan vain huvikseen K&N paneelisuodattimet ( lisätehoa en odota). Koska ilmansuodattimenkotelot oli irti tulppien vaihdon johdosta sai ne pestyä sisältä puhtaaksi hyvin.

Moottoriöljyiksi tuli AMG:n suosituksesta Mobil 1 New Life 0W 40 ja suodattimeksi Mersun alkuperäinen. Pohjan suojamuoveja piti hieman poistaa, jotta öljyt sai alakautta valutettua ulos. No samalla tuli irroitetut suojamuovit pestyä molemmin puolin.

Lisäksi kävin paikallisessa Vehossa huollattamassa automaattilaatikon (sis. öljyt huuhtelemalla 12 litraa, joista 4 jäi laatikkoon, magneetti, tiivisteet, suodatin ym.) sekä peräöljyt (2 litraa öljyä) vaihdettiin (peräöljyjen vaihtoväli 200tkm, mutta kohta mittarissa 100tkm, joten jousivat jo vaihtoon). Laskun loppusumma oli positiivinen yllätys 357, (loppusumma oli autolaatikonhuolto 270,+peräöljyt 137,=407,, josta sai tarjouskupongilla 50, pois). Pelkät peräöljyt maksaa Veholla 66,/L eli tästä syystä vaihdatin ne siellä. Tomaatin öljynvaihto on itselle vierasta puuhaa, joten tästä syystä en niitä itse vaihtanut.

Nyt ei ole kuin takajarrujen ehostus enää jäljellä (levyt, palat ja jarrusatuloiden maalaus hopeiseksi), mutta sen suorittaminen taitaa mennä kesälomiin.

Kesällä voisi käydä jossain varttimaililla tai maililla ajamassa, josko tähän lähelle johonkin ko. tapahtuma sattuisi. Auto ei tosin mikään älyttömän kova menijä ole, mutta kyllä sillä liikennevirran mukana pysyy. Pitoa uusilla renkailla on niin paljon, että ei jauha yhtään tyhjää lähtiessä, joten viivalta irtoaa ihan kivasti automaatin saattelemana.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: nikob - 08.05.13 - klo:10:35




LainaaAuto ei tosin mikään älyttömän kova menijä ole
Olet vain jo tottunut Amg:n suorituskykyyn  ;D.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: vasara - 08.05.13 - klo:11:29
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 15.10.12 - klo:18:54
...
Jos vertaa saman ikäiseen saman verran ajettuun M3 Bemariin niin Bemari on noin 10k, kalliimpi vaikka on uutena ollut hivenen halvempi hankkia eli erikoisemmat mersut ei hintaa kovin hyvin pidä.
...
Esim. 2003 M3 bemari näyttää vielä kohtuu tuoreelta ja sporttiselta nykymalliinkin verrattuna ja hinta "pitää" hyvin. 2003 c-mersu arkinen ja vähän vanhahtavan näköinen. Mersulla ei oikein kohtuu hintaluokassa ole sporttista 'kupee' erikoisautoa, jota voisi verrata M3:seen.
Sama ilmiö vaikkapa A5 Audi vs. samanikäinen A4. A5 on iättömämpi ja näyttää paremmalta => pitänyt hyvin hintansa vs. samoilla specseillä oleva A4 (uutena % hintaero ollut pienempi).
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 08.05.13 - klo:12:25
Lainaus käyttäjältä: nikob - 08.05.13 - klo:10:35
Olet vain jo tottunut Amg:n suorituskykyyn  ;D.

No tämäkin on tietysti totta. Kyllähän tämä 1.0 litraseen Nissan Micraan verrattuna on kova menijä, mutta auton 1695kg massa ja varsinkin automaatti luovat vaikutelman laiskuudesta. Kellon mukaan auto on kyllä ihan perus ripeä. No seuraavaksi jotain tehokkaampaa, kevyempää ja nopeampaa...
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 08.05.13 - klo:12:27
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 08.05.13 - klo:11:29
Esim. 2003 M3 bemari näyttää vielä kohtuu tuoreelta ja sporttiselta nykymalliinkin verrattuna ja hinta "pitää" hyvin. 2003 c-mersu arkinen ja vähän vanhahtavan näköinen. Mersulla ei oikein kohtuu hintaluokassa ole sporttista 'kupee' erikoisautoa, jota voisi verrata M3:seen.
Sama ilmiö vaikkapa A5 Audi vs. samanikäinen A4. A5 on iättömämpi ja näyttää paremmalta => pitänyt hyvin hintansa vs. samoilla specseillä oleva A4 (uutena % hintaero ollut pienempi).

Totta joka sana. Ehkä SLK olisi lähinnä tuota M3 Bemua ja ne maksaakin jo ihan mukavasti AMG mallina.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 03.07.13 - klo:18:07
Tuli näin kesäloman ratoksi vahattua ja puunattua Mersu. Oma hyväksi havaittu resepti tuli taas tehtyä eli:

1. Huuhtelu painepesurilla.
2. Pesu pesukintaalla kahden ämpärin tekniikalla
3. Kuivaus.
4. Liuotinpesu ja huuhtelu painepesurilla sekä kuivaus.
5. Ikkunoiden käsittely Turtlewax viissateesta aineella.
6. Oven välien vahaus punaisella Autoglymillä ja tiivisteet silikonilla.
7. Vahaus Collinitella ja kiillotus.
8. Toinen vahaus Collinitella ja kiillotus.
9. Vanteiden vahaus Collinitella ja rosterilippojen kiillotus metallinkiillotus aineella.
10. Imurointi sisältä ja pölyjen pyyhintä.
11. Penkkien käsittely Autoglymin nahanhoitoaineella.

Taas mennään pitkälle syksyyn ja talviseisonnan aika sama käsittely uudestaan. Kilsoja ei ole kovin paljoa tullut, olisko 1200km tänä kesänä. No tulee sentään edes vähän.

Täytyy ottaa joku päivä joku kuva ja lisätä tänne.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 21.07.13 - klo:18:08
Nyt sain vihdoinja viimein takajarrut fiksattua ja vanteiden keskimerkit vaihdettua johtotähtiin. Ohessa pari huonolaatuista räpsyä uudella pikku padillä otettuna, joskus aikanaan sitten parempia kuvia.

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/20130721_154503_zps83ca4746.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/20130721_154402_zps6d6eac56.jpg)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: JeanC - 21.07.13 - klo:19:23
Delicious  8)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Ironic32 - 21.07.13 - klo:19:26
Tämä on kyllä vahvasti omistushaluja herättävä peli erityisesti tekniikkansa puolesta!
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 19.11.13 - klo:22:55
Pari viikkoa sitten tuli Mersu katsastettua ja luonnollisesti ilman huomautuksia ja kehujen kera. On tämä moottori vaan tässä autossa hieno, kerrassaan upea. Tänään ajoin isäukon 2007 Passat 3.2 V6 4-Motionilla ja sen kone on kyllä todella aneeminen tähän Mersun moottoriin verrattuna. Lisäksi Passatin 6-vaihteinen DSG on nopeassa liikkeellelähdössä todella hidas Mersu tekemään ja AMG:n virittämään laatikkoon verrattuna.

Huomenna auto menee talviunille. Koko kesänä tuli kurvailtua 3719 km, eli melko vähän. Tuli vielä ajokauden loppuun investoitua 13,.

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/Mobile%20Uploads/20131118_152423_zpsabb4c504.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/Mobile%20Uploads/20131119_151721_zps65e75f0c.jpg)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Seba - 20.11.13 - klo:00:03
Ja heti kun jätät auton jonnekin parkkiin niin venttiilinhatut ovat varastettu kakaroiden toimesta. >:(
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: nikob - 20.11.13 - klo:02:48
Eipä ole paljoa tullut kilsoja kesässä, luulisi että enemmänkin kertyisi kun kumminkin AMG kyseessä 8). Amg mersu olisi kyllä joskusti hieno itsekin omistaa, noo ehkä jonain päivänä  ::).
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 20.11.13 - klo:23:01
Lainaus käyttäjältä: Seba - 20.11.13 - klo:00:03
Ja heti kun jätät auton jonnekin parkkiin niin venttiilinhatut ovat varastettu kakaroiden toimesta. >:(

Onneksi tappio jää 13 euroon.


Lainaus käyttäjältä: nikob - 20.11.13 - klo:02:48
Eipä ole paljoa tullut kilsoja kesässä, luulisi että enemmänkin kertyisi kun kumminkin AMG kyseessä 8). Amg mersu olisi kyllä joskusti hieno itsekin omistaa, noo ehkä jonain päivänä  ::).

Ja yli 200hv moottoripyörällä tuli vielä paljon vähemmän. Pitäisiköhän molemmat myydä pois ja ostaa joku ihq säästöpossu esim. 1.2tsi tai 1.6tdi. Ainakin loppuisi kehosta testosteronin tuotto ja kivet surkastuisi, jos noilla ajelisi...
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: makkis - 20.11.13 - klo:23:14
LainaaAinakin loppuisi kehosta testosteronin tuotto ja kivet surkastuisi, jos noilla ajelisi...

Mulla näin on käynyt vaikka ajelisi Alfalla, Bemulla tai Räsällä, tai veikka veivaisi fillarilla.  Mulk...n mitta on myös vain kutistumaan päin kun ei sillä ole mitään tekemistä.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 21.12.13 - klo:22:11
Tuli sitten hankittua E55 AMG (W211) mallin kirkaslasiset sumuvalot. Pitää talven/kevään aikana asentaa. Pitää etupuskuri kaiketi irroittaa, että saan sumarit vaihdettua. Sitten onkin kaikki etupään valot vaihdettu uudemman mallisiin Mersun alkuperäisiin valoihin, joissa on kirkkaat lasit.

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/Mobile%20Uploads/20131221_185518_zps57ac6755.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/Mobile%20Uploads/20131221_185510_zps2cd2bbdc.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/Mobile%20Uploads/20131221_185457_zps3b24e948.jpg)

Tässä vielä kuva alkuperäisistä rihlalaseista.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_9979.jpg)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: enkero - 21.12.13 - klo:23:26
Todella kivan näköinen Mese, isoa peukkua!!!
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 07.03.14 - klo:21:48
Nyt on kevät-talvi haalittu osia kasaan ja pianhan se ajokausikin taitaa alkaa, ehkä jo ensi viikolla.

Hommattuna nyt jo seuraavaa:
- noi kirkaslasiset sumari
- moottoriöljy Mobil 0w40 NewLife
- alkuperäinen MB öljynsuodatin
- Fram polttoainesuodatin
- WalBro 255 polttoainepumppu (vakio n. 140h/l)
- Eurocharged kompressorinpyörä 73.6mm->65mm (ahdot 1bar-> n. 1.2bar)
- parempi välijäähdytin
- tehokkaampi välijäähdyttimen pumppu
- alkuperäinen MB moniurahihna
- 5300 K polttimot etupäähän (pitkät, lyhyet, parkit ja sumarit)

Kysely vetämässä useammassa paikassa penkissä säädöstä. Näillä perus modeilla pitäisi sinne 400hv ja 500nm kieppeille päästä todella turvallisesti. Pienemmällä kompressorinpyörälä esim. 61mm voisi päästä 420hv-430hv tienoille, mutta mä tyydyn tohon 4 alkavaan. Ahtimen kierrokset vakiona max n. 12600rpm,  65mm pyörällä n.14300rpm. Tuolla 61mm pyörällä kierroksia olis n. 15000rpm.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: PTG - 07.03.14 - klo:22:13
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 07.03.14 - klo:21:48
Nyt on kevät-talvi haalittu osia kasaan ja pianhan se ajokausikin taitaa alkaa, ehkä jo ensi viikolla.

Hommattuna nyt jo seuraavaa:
- noi kirkaslasiset sumari
- moottoriöljy Mobil 0w40 NewLife
- alkuperäinen MB öljynsuodatin
- Fram polttoainesuodatin
- WalBro 255 polttoainepumppu (vakio n. 140h/l)
- Eurocharged kompressorinpyörä 73.6mm->65mm (ahdot 1bar-> n. 1.2bar)
- parempi välijäähdytin
- tehokkaampi välijäähdyttimen pumppu
- alkuperäinen MB moniurahihna

Kysely vetämässä useammassa paikassa penkissä säädöstä. Näillä perus modeilla pitäisi sinne 400hv ja 500nm kieppeille päästä todella turvallisesti. Pienemmällä kompressorinpyörälä esim. 61mm voisi päästä 420hv-430hv tienoille, mutta mä tyydyn tohon 4 alkavaan. Ahtimen kierrokset vakiona max n. 12600rpm,  65mm pyörällä n.14300rpm. Tuolla 61mm pyörällä kierroksia olis n. 15000rpm.

Kivat modit :) Itse pärjäisin jonnin aikaa tuolla 400/500 hv/nm -tasolla, mutta aihion ollessa tuo ja lupaukset nuo ruokahalu varmaankin kasvaisi... ;)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 15.03.14 - klo:18:10
Nyt Walbro 255 polttoainepumppu ja Fram polttoainesuodatin vaihdettu. Aikaa meni yhteensä noin 4 tuntia (reilu 3 pumppuun ja vajaa 1 suodattimeen. Ei se pumppu ihan plug and play asennus ollut. Hankala saada pumppua pois tankista tai ainakin oli hankala, kun ei ole ennen tästä autosta pumppua irrottanut. Lyhykäisyydessään vaihto meni näin:

Uusi pa-pumppu ja pa-suodatin.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000635_zps15dfffbb.jpg)

Lähtötilanne
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000628_zpsa5271dce.jpg)

1. Apukuskin puolen takapenkin alta metalli kansi pois, kiinni kuudella pultilla.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000629_zpsbf82362c.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000630_zps248792c9.jpg)

2. Kierrettävä muovirengas kannen päältä pois, oli pirun piukassa.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000636_zps03c57e68.jpg)

Tällaisen työkalun väsäsin, jotta sain muovirenkaan nätisti irti.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000649_zps24b8d52b.jpg)

3. Kansi nostamalla pois.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000637_zpsa36c9d1a.jpg)

4. Liittimiä irti 3kpl ja pa-letku siirtopumpusta

5. Tankissa sisällä olevan "muoviämpärin" kansi pois ja pois tankista.

6. Muoviämpäri irti metallisesta peltilevystä, jossa kiinni siirtopumppu ja pois tankista.

7. Siirtopumppu pois tankista peltilevyn kanssa.

8. Uuden pumpun sovittaminen muoviämpärin kanteen (piti tehdä rosterista sovite ja letkukiristimellä kiinni).
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000643_zps873cc041.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000645_zps0364ef5e.jpg)

9. Johdot poikki tankissa olevasta pa-pumpulle menevästä johtoparista ja pa-pumpun mukana tullut liitin kiinni johtoihin.

10. Peltilevy ja siirtopumppu takaisin tankkiin.

11. Muoviämpäri takaisin tankkiin.

12. Muoviämpärin kansi, jossa uusi pa-pumppu kiinni tankkiin.

13. Kansi paikalle muoviämpäriin.

14. Muoviämpäri kiinni peltilevyyn.

15. Liittimet 3 kpl kiinni.

16. Siirtopumpun letku kiinni muoviämpärin kanteen.

17. Uusi 8mm polttoaineletku kiinni pa-pumppuun ja linjastoon.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000646_zps37aff68b.jpg)

18. Kansi paikoilleen.

19. Muovirengas kierretään kiinni.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000648_zpsf94cba5d.jpg)

20. Metallinen kansi paikoilleen.


Pa-suodatin on kuljettajan puolella takarenkaan etupuolella suojamuovien alla. Todella helppo vaihtaa. Peltiset letkunkiristimet irti 4 kpl ja suodatin irti. Uusi suodatin paikoilleen ja uusilla letkunkiristimillä kiinni.

Lähtötilanne:
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000654_zps8bc5cbc4.jpg)

Uusi pa-suodatin paikoillaan.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000656_zpsb6b4c21f.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000655_zpsdc3a9360.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000657_zps600e0209.jpg)

Vanha alkuperäinen pa-suodatin.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000659_zps4116a936.jpg)

Vähän tuli huonosti otettua asennuskuvia, kun kameraa ei ollut mukana ja kädet oli kokoajan bensassa.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 15.03.14 - klo:23:42
Ensiviikon viikonloppuna olisi tarkoitus asentaa uusi isompi välijäähdytin ja välijäähdyttimen kiertovesipumppu (E55 AMG:n), mikäli posti ne minulle ehtii kiikuttamaan. Ja kirkaslasiset E55 AMG:n sumarit vaihtaa siinä samalla. Sit vielä joku vkoloppu E55 AMG:n avarampi y-pipe sekä huhtikuussa normi huolto ja kompuranrulla sekä uusi moniurahihna.

Niin ja ens viikon torstaina menen Motorbittiin Tuusulaan mittamaan vakio tehot ja muutosten jälkeen siellä tehdään uusi softa moottorille ja tarvittaessa automaattilaatikolle. Näillä modeilla pitäisi tämä ajokausi pärjätä. Ensi kesänä keksitään varmaan alustaan uutta palikkaa ja mahdollisesti uudet 19" vanteet. Sit alkaisi tämä auto olla valmis.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 21.03.14 - klo:09:48
Nyt on auto käyty penkittämässä vakiona Motorbitissä Tuusulassa. Asiantuntevan oloinen kaveri tuo Pekka Laitinen ja hyvä palvelu. Tiesi yhtä, jos toista näistä kompura Mersuista. Eli ainakin näin ensi tuntumalla suosittelen.

Ja tässä tuloksia ja videota. Järkkäri jäi tietenkin kauheassa tohinassa kotiin, mutta kännyllä sain edes jotain dokumenttia.

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/WP_000679_zps3fb7ec11.jpg)


Tässä videota.

C32 AMG dyno vakio / Stock 254,7kW 443Nm (http://www.youtube.com/watch?v=TQ3yjua24KU#ws)

C32 AMG dyno vakio / stock 254,7kW 443Nm (http://www.youtube.com/watch?v=xBhwVXmVvro#ws)

Pekka sanoi, että tämä on ensimmäinen yksilö, josta on vakiona penkitetty yli 250kW. Normaalisti pyörii siellä 240kW tienoilla. Mitä enemmän on ajettu sitä vähemmän on tehoa. Kertoi mm., että W211 E55AMG menetti tehoa 40hv 40tkm aikana.

Yli malkaisesti sanoi, että C32 mallista uupuu 20-30 hv ja E55 mallista 40-60hv ilmoitettuihin. Syynä mekaaninenahdin, joka kuluu käytössä.

Tosiaan uusi softa koneelle tehdään 23.4 ja samalla tehdään uusi softa automaattilaatikolle. Laatikon vaihto nostetaan 6200rpm:stä noin 6550rpm:ään. Pekka ounasteli että tulevilla modeilla
- WalBro 255 polttoainepumppu
- Eurocharged rosterinen kompressorinpyörä 73.6mm->65mm
- Parempi välijäähdytin
- Tehokkaampi välijäähdyttimenpumppu Bosch (E55 AMG:n)
- Y-pipe (E55 AMG:n)

Saadaan noin 30-40kW lisää moottoritehoa.

Pekka tosiaan tiesi yhtä jos toista näistä kompura-ahdetuista Mersuista. Eli ammattimainen kuva jäi ko. hepusta.

Nyt pitäisi vkoloppuna vaihtaa tuo välijäähdytin ja pumppu sekä sumarit ja tod. näk. Y-pipe, jos aika riittää.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 24.03.14 - klo:22:14
Viddu melkein valmis postaus hävisi! No vedetään vähän lyhyempänä uudestaan.

Eli isompi välijäähdytin, välijäähdyttimen kiertovesipumppu, Y-pipe ja kirkaslasiset sumarit tuli viikonloppuna vaihdettua. Aikaa meni kaikkiaan noin 10 tuntia, joista 8 pelkästään  auton kimpussa.

Etupuskuri irrotettuna. Aikaa meni noin 1 tunti, kun on niin pirun ahdasta.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000681_zps20b40c53.jpg)

Vanha välijäähdytin, joka on muovisen kehyksen sisällä.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000684_zps4534289b.jpg)

Uusi ja vanha vierekkäin. Uusi on korkeampi. Juuri isompaa ei ilman suuria puskuri ym. muutoksia saa mahtumaan.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000689_zpse0fb1887.jpg)

Välijäähdyttimen asentelua.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000690_zpsc442d878.jpg)

Välijäähdyttimen kiinnikkeet.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000693_zps7721b40e.jpg)

Välijäähdyttimen kiertovesi pumppu. Autoon on Veholla 2011 vaihdettu ko. pumppu ja sinne on näköjään vaihdettu tuo tehokkaampi. Jos olisin tämän tiennyt, niin en olisi vaihtanut, mutta kun kerran oli hankittuna niin vaihdoin.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000687_zpsd43085cb.jpg)

Kiertovesi pumppu paikoillaan.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000698_zpsc53c033e.jpg)

Y-pipet.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000694_zps26a8452e.jpg)

Uusi Y-pipe on E55 AMG:stä. uuden halkaisija on 76mm ja vanhan 63mm.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000696_zpsadb5e8dd.jpg)

Varsinkin putkien yhtymä kohta on vakiossa todella ahdas ennen kaasuläppää.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000695_zps1cc7eb62.jpg)

Koska uusi ilmanputsarilta lähtevä putki on halkaisijaltaan 13mm suurempi, piti ilmanputsarin koteloille saada sovitteet. Motonetin 63mm silikoniletku oli juuri sopivan piukka uuden putken sisään ja juuri sopivan piukka ilmanputsarinkoteloiden lähtöihin.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000701_zpsfe942d43.jpg)

Silikoniletku tungettuna noin 3-4cm Y-pipeen.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000707_zpsb0aa3419.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000711_zps2a087afa.jpg)

Rosterinen putkenkiristin, jolla uusi Y-pipe saadaan kiinni ilmanputsarin koteloihin.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000703_zpsdc464f42.jpg)

Uusi Y-pipe paikoillaan.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000720_zpsaa005f78.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000718_zpseb5a72c0.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000719_zps0aa94b31.jpg)

Uudet kirkaslasiset E55 AMG:n sumarit asennettuna. Oli ihan plug and play asennus.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/de7d3043-17f2-4293-8aab-b9455da74b4e_zps8ce93530.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000716_zpsfb1a50c9.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000717_zps508a860b.jpg)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 02.04.14 - klo:11:39
Tuntuu, että tuon avaramman (63mm->76mm) ilmanputsarien jälkeen ennen kaasuläppää olevan Y-pipen vaihto olisi jopa vaikuttanut positiivisesti auton tehoihin ja kierrosherkkyyteen. Voi olla plaseboakin...

Tässä vielä kuva alkuperäisillä valoilla ja muutetuilla kirkaslasisilla (ajovalot, sumarit ja peilien sivuvilkut)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/V__E487_zps59b8272b.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/de7d3043-17f2-4293-8aab-b9455da74b4e_zps8ce93530.jpg)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 18.04.14 - klo:22:44
Nyt on kompressorin pienempi rulla vaihdettu. Samalla vaihdoin moniurahihnan joka pyörittää kahdeksaa eri rullaa mm. ilmastointi, ohjaustehostin, laturi, kompura ja pari "tyhjää" rullaa. Pituutta hihnalla reilut 2 metriä.

Rullan vaihto oli tosi simppeli juttu hihna löysäksi, mun tapauksessa irtija yksi pultti pois ja rulla irtosi. Muutama shimmilevy, että saa raon magneettikytkimeen oikeaksi (tehdasarvo 0,25mm). Pultti kiinni ja uusi hihna paikoilleen.

Kävin pari testivetoa tekemässä. Kyllä tuolla rullan vaihdolla jo jotain tehoa tuli, koska ennen ei ykkösellä sutinut yhtään ryömintänopeudella lähdettäessä. Nyt luistonestovalo vilkkui koko ykkosen.

Laitan myöhemmin muutaman asennuskuvan ja tarkempia löpinöitä.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 20.04.14 - klo:22:46
No niin tässä jotain löpinää kompressorinrullan ja moniurahihnan vaihdosta.

Moniurahihna on tosiaan reilut 2 metriä pitkä ja kiertää kahdeksan eri rullan kautta, eli hihnan saa todella helposti asennettua väärin. Kannattaa siis piirtää paperille vanhan hihnan kulkureitti ennen sen irrottamista.

Tässä vähän osviittaa.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_0000362_zps38cca39c.jpg)

Tässä vakio rulla, joka jonkun lähteen mukaan on halkaisijalta 73,6mm, mutta itse sain mitattua 74mm halkaisijaksi.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_0000402_zpsb28cbd2e.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000053_zps7980fad4.jpg)

Uusi rulla oli todella helppo vaihtaa eli vanha lähti irti kutakuinkin seuraavasti:
1. Hihna löysälle, minun tapauksessa irti. Löystyy edestä katsottuna oikealla alhaalla olevan rullan löysäämisellä.
2. Toisioilmapumpulta tuleva ilmaputki kokonaan irti tai pari liitosta auki, joita saa tilaa. On kiinni kumisilla liitoksilla 2 kpl, jotka aukeavat ihan vetämällä.
3. Rullan päässä oleva pultti irti. Itse irrotin paineilmapyssyllä, mutta aukeaa räikälläkin, kunhan pitää rullasta kiinni, ettei se pyöri.
4. Rulla vedetään ulos ja käännetään hieman alaspäin, jotta se tulee pois.

Uusi rulla paikallaan.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000038_zps83ecb76f.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_0000392_zpsaf75419b.jpg)

Auto liikkuu jo reippaammin pelkällä rullan vaihdolla. Ahtoja se nostaa vajaa 0,3bar eli 1bar-> vajaa 1,3bar. Myös kompressori alkoi vinkumaan miehekkäämmin. Ennen ei ole ryömintä nopeudesta kiihdyttäessä ollut juuri lainkaan pito-ongelmia, nyt suti oikeastaan koko ykkösen. En tehnyt tosin kuin kaksi vetoa ja voi olla, että kohdassa josta lähdin kiihdyttämään oli hiekkaa tms. tiellä ja siksi vähän suti. Mutta kyllä persdynon mukaan tehoa tuli hieman lisää.

Ensi keskiviikkona Motorbitissä tehdään uudet softat koneelle ja automaatti laatikolle, joten silloin totuus selviää.


Lisäksi vaihdoin uudet öljyt Mobil 1 New Life 0W-40 ja alkuperäisen MB öljynsuodattimen.


Samalla vaihdoin vanhojen takaluukun kaasujousien tilalle uudet alkuperäiset. Oli muuten suolainen hintaiset. Noin 50,/kpl.

Vanha ruostunut, mutta toimiva jousi.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000042_zps4c9dd047.jpg)

Jousen ala ja yläpäässä on peltinen klemmari, joka pitää jousen päissä olevat kupit palloissa kiinni.

Yläpää.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_0000452_zps145500e4.jpg)

Alapää.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000048_zpscb7dd112.jpg)

Klemmari irtoaa ala- ja yläpäässä olevaa peltistä klemmaria ulospäin vetämällä, (noin 5mm).
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_0000462_zps726173ab.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000049_zps63194090.jpg)

Pallo.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000050_zpsfee5078e.jpg)

Uusi pumppu vain painetaan paikoilleen
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000052_zps5ba6f81f.jpg)

Nyt on taas siistit.

Samalla tuli vahattua auto kahteen kertaan Bilt Hamber Finish-waxilla ja sisätilat puunattua.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000068_zpsad292beb.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_000057_zps7978304d.jpg)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 23.04.14 - klo:18:25
Nyt on Mersu säädetty. Lopputulos 395hv ja 518Nm. Tarkempaa löpinää tänään tai huomenna.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: vasara - 23.04.14 - klo:18:48
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 23.04.14 - klo:18:25
Nyt on Mersu säädetty. Lopputulos 395hv ja 518Nm. Tarkempaa löpinää tänään tai huomenna.
Hienosti dokumentoitua settiä. Elä polta korttias kun testaat 'säätöjä' :)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 24.04.14 - klo:11:06
No niin nyt tulee vähän pidempää selvitystä eilisestä säädöstä ja penkityksestä.

Tosiaan Motorbit Tuusulassa / Pekka Lahtinen lupautui heti alkumetreillä softaajaksi Mersuun. Hänellä on runsaasti kokemusta kompressoriahdetuista Mersuista ja muistakin ahdetuista ja ahtamattomista autoista.

Homma lähti sillä liikkeellä, että konehuoneesta otettiin edestä katsottuna oikeasta takakulmasta eli tuulilasin alta moottorin ecu irti. Seuraavaksi irrotettiin vaihdelaatikon ecu, joka on hansikaslokeron alla hanttarin jalkatilassa (samassa paikassa oli parkkitutkien ohjainyksikkö).

Moottorin ecusta ei tullut konehuone kuvaa, mutta sulakkeiden ja releiden alla se on.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/Mobile%20Uploads/20131030_133220_zpsfb2addc5.jpg)

Moottorin ecu on Bosch Motronic 2.8 MB:n varaosanumero A112 153 46 19 ja Bosch varaosanumero 0 261 208 105.

Moottorin ecu ulkoa.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_2410_zps9a738af2.jpg)

Moottorin ecu sisältä.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_2423_zps6fff0fab.jpg)

Vaihdelaatikon ecu. Yllättävän vähän oli öljyä johdoissa (on tyyppivika/ominaisuus, että vaihdelaatikonöljy huohottaa/nousee johtoja pitkin vaihdelaatikosta vaihdelaatikon eculle).
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_2412_zps5f5cc248.jpg)

Vaihdelaatikon ecu ulkoa. Vaihdelaatikon ecu on Siemensin tekele MB:n varaosanumero A 032 545 12 32.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_2421_zpsbba4bd02.jpg)

Vaihdelaatikon ecu sisältä.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_2420_zps09902de8.jpg)

Ecujen irrottamiseen ei mennyt aikaa kuin vajaa 30 min, eli helppo homma. Tämän jälkeen alkoi Pekalla varsinainen työ. Ensin vakio softat kopioitiin molemmista  ByteShooter  -ohjelmalla talteen ja niitä aloitettiin muokkaamaa. Moottorin ohjelmasta muutettiin / tarkistettiin noin 850 parametria. Tärkeimpinä sytytyksen ajoitus, polttoaineensyöttö ja ilmanmäärä.
Vaihdelaatikon ohjelmassa muutettiin / tarkistettiin noin 250 parametria. Tärkeimpinä vääntöraja joka nostettiin 700Nm:iin ja kierroksen rajoitin, joka nostettiin 6200rpm->6480rpm.

Ohjelmointiin Pekalla meni noin 4 tuntia.

Tämän jälkeen päästiin laittamaan ecut paikoilleen ja auto penkkiin.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_2428_zpsb48d6af3.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_2424_zps9f65bd50.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_2426_zps9806ed43.jpg)

Veto 1:
290,1 kW ja 518 Nm.
Imuilmanlämpö hieman huonelämpöä korkeampi ,23 astetta vedon alussa ja 46 astetta vedon lopussa.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_2438_zps33b51b59.jpg)

https://www.youtube.com/watch?v=J5xlymWSi4k (https://www.youtube.com/watch?v=J5xlymWSi4k)


Hetki taukoa ja veto 2.
282,6 kW ja 505 Nm.

https://www.youtube.com/watch?v=6swOP0wmhyo&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=6swOP0wmhyo&feature=youtu.be)

Imuilmanlämpö vedon alussa 38 astetta ja vedon lopussa 66 astetta. Eli lämmöt nousi paljon toisella vedolla, kuten odottaa saattaa.


Hetki taukoa ja veto 3.
281,4 kW ja 502 Nm.

https://www.youtube.com/watch?v=yMyX8hJLVWk&feature=player_detailpage (https://www.youtube.com/watch?v=yMyX8hJLVWk&feature=player_detailpage)

Imuilmanlämpö vedon alussa 41 astetta ja vedon lopussa 78 astetta. Lämmöt jatkoivat edelleen nousemista.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_2448_zpsf03cbe12.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/IMG_2445_zpsabd31ece.jpg)

Tuosta parhaasta vedosta ei tullut kuvaa vääntökäyrästä, mutta samanlainen käyrä, mutta parempi kuin vedon 3. Ihan kiva vääntökäyrä tuli kun yli 500 Nm välillä 3100rpm-5600rpm.

Summasummarum: Erillinen vedenkierto välijäähdyttimelle olisi hieman parantanut vetojen 2 ja 3 tulosta, mutta vedossa 1 lämpöjen nousu ei vielä vaivannut. Vakiona lämmöt nousivat jo vedolla 1. noin 65 asteeseen eli kyllä paremman/isomman coolerin vaihdosta jotain hyötyä oli.

Ihan hyvä muutos, koska tehoa tuli lisää 48hv ja vääntöä 75 Nm.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: spande - 25.04.14 - klo:22:34
Tais karvan verran jäädä tavotteesta mutta makeet lukemat ovat nuokin. HIeno mese!
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 26.04.14 - klo:06:44
Lainaus käyttäjältä: spande - 25.04.14 - klo:22:34
Tais karvan verran jäädä tavotteesta mutta makeet lukemat ovat nuokin. HIeno mese!

Jos 400 sataa tarkoitat, niin Pekka laitteli eilen s-postia, jossa pyysi käymään joku viileä päivä, niin saadaan yli 400hv lappu. Ajaa auton toisinpäin tuohon penkkiin niin, että keula on ulko-ovelle. Saadaan imuilman lämpötilaa laskettua. Joku 0 astetta imuilmanlämmöksi, niin teholapussa pitäisi olla +300kW eli +408hv.

Realistinen tavoite itsellä oli 390hv eli se täyttyi, mutta kyllä vähän kirvelee, ettei tuota 400hv saatu lapulle...
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 30.04.14 - klo:10:51
Eilen illalla kävin Saksanmaalla kokeilemassa auton kulkua. Racechrono kertoi seuraavaa:
0-100km/h 5.0sek (vakiona 5.5sek)
0-200km/h 15.7sek. (vakiona 16.6sek)

Vaikka tehoa ei ole kuin 48 hv ja vääntöä 75 Nm enemmän kuin ennen, niin kierrosluvunrajoittimen nosto tekee sen, että vaihteen vaihdon jälkeen vetoa on enemmän, koska kierrokset uudella vaihteella ovat korkeammalla kuin aiemmin.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 13.06.14 - klo:22:21
Nyt sain vihdoin ja viimein takajarrulevyt, palat, kengät, kulutusanturin ja jarrunesteet vaihdettua. Levyt, palat, kengät ja kulutusanturi on alkuperäistä MB tavaraa ja jarrunesteiksi laiton Motonetistä ostettua Motulin Dot4 luokiteltua RBF 600 ”race” jarrunestettä, jonka kiehumispiste on 312 astetta.

Helppo ja simppeli homma. Aikaa meni reilut kolme tunti, kun apuna oli 1,5v. vanha apupoika.

Kuva vanhasta jarrulevystä.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/1_zpsc30a0cab.png)

Jarrulevy on kiinni yhdellä torx-ruuvilla.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/2_zpsbf77a488.png)

Jarrusatula on kiinni jarrusatulan takaa kahdella 16mm pultilla.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/3_zpsa44a66f7.png)

Sitten piti löysätä käsijarrun jarrukengät ruuvimeisselillä jarrulevyn reiästä näkyvästä säätöpyörästä löysälle. Ei lähtenyt levy vasaralla koputtelemalla irti, joten käytin ulosvetäjää apuna.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/4_zps950a5fa8.png)

Vanha jarrulevy irti.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/6_zps685752af.png)

Jarrukengät ja säätöpyörä ja jouset näyttää tältä.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/5_zpsc28e71fe.png)

Uusi jarrulevy.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/11_zps9a4ab378.png)

Uuden C32 AMG:n takajarrun jarrulevyn varaosanumero on  A 210 423 08 12. Varaosanumeron perusteella on E-sarjalaisen W210:n takalevy, mutta on näköjään myös C32 AMG:n takalevy.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/7_zps615a58fc.png)

Takajarrukenkien uudet osat ja kuvassa näkyy myös jarrunesteet, jotka vaihdoin.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/8_zpsad5cb9ae.png)

Jarrukengät ”kasattuna” asennusta varten. Kuvassa näkyy pienet jarrukenkien ”kiinnipito” jouset sekä pitkä jousi, joka tulee kenkien toiseen päähän.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/9_zps6fc1d974.png)

Jarrukengät paikoillaan. Melko ikävä venyttää tuo pitkä jousi paikoilleen.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/10_zps9a046ea7.png)

Jarrupalat lähtevät irti jarrusatulassa olevat kaksi metallitappia poistamalla. Tuurnalla ja vasaralla sai hyvin irti.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/12_zps7e7f750c.png)

Koko komeus kasattuna. Pyöränpultit laitoin paikoilleen varmuuden vuoksi, että jarrulevy ei liiku, vaikka taisi olla täysin turhaa laittaa ne kiinni.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/14_zpsa8c5cc9e.png)

Testiajon jälkeen oli jarrulevyistä hävinnyt maali.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/13_zpsab26c6cc.png)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 30.09.14 - klo:11:42
Päivitetään tännekin taas välillä mitä MB:lle kuuluu.

Eli auto ollut koko kesän jokapäiväisessä käytössä, tosin lyhyessä työmatkakäytössä tosin. Kilmetrejä on koko kesänä kertynyt vasta noin 1800km eli ei juuri mitään. Auto toimii täysin moitteetta muutosten jälkeen. Polttoainetta kulunut omassa noin 5km työmatkaajossa noin 15,5 l/100km, kun se ennen muutoksia oli noin 13,5 l/100km. Ei se teho tyhjästä tule ja varsinkin, kun mekaaninenahdin ahtaa kokoajan sen noin 0,2 bar enemmän kuin ennen.

Missään radalla/vartilla tai edes uutta penkitystä en ole ehtinyt tehdä. Kiirarissa on kokoajan toinen harraste auto. Jos jollakulla on tiedossa vm.1982 autoa, niin olen kiinostunut. Lähinnä tehokkaammat ko. vuoden MB:t, BMW:t, Porschet, Audit ym kiinnostaa.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 24.10.14 - klo:09:08
Nyt on alustasarja tilattu, kun molemmat etujouset on murtuneet poikki ihan jousen alaosasta.

Tilasin Bilsteinin korkeussäädettävän B14 PSS coilover setin. Josko se pian tulisi, että pääsisi asentamaan. Nyt auto seisoo kotona lämpimässä autotallissa pestynä.

Uusi penkitysaika piti olla ensi viikon torstaina, mutta nyt se jää väliin, kun ei viitsi katkenneilla jousilla Tuusulaan asti ajaa. Josko sitten talvella saisi jotakin uutta palikkaa tilattua ja sitten keväällä saisi komeammat teholukemat lapulle...
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 13.11.14 - klo:13:17
Nyt on alustasarja saapunut. Tehtaan viimeinen kappale eli seuraava ko. alustan tilannut saa odotella useamman kuukauden omaansa.

Etupää

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141113_12_21_56_Pro_zpscedc22a5.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141113_12_21_23_Pro_zpsa20d298d.jpg)

Takapää
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141113_12_25_09_Pro_zps7d41eceb.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141113_12_25_09_Pro_zps7d41eceb.jpg)

Hyvällä säkällä ehdin ensiviikolla asentamaan.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 24.11.14 - klo:14:12
No niin nyt hieman löpinää alustan vaihdosta.

Alustaksi valikoitui Bilsteinin korkeussäädettävä B14 PSS coilover. Jäykkyyssäädön jätin pois lähinnä hinnan takia, koska ko. B16 alusta olisi ollut 2X kalliimpi.

Alustan vaihdon aloitin etupäästä. Katkennut jousi.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141118_15_23_00_Pro_zpsf5fb504f.jpg)

Koiranluun yläpää irti ja kaksi muuta pulttia/mutteria sekä iskarin yläpää ja pläts iskari-jousipaketti on irti.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141118_16_17_08_Pro_zpsaa3f9eaf.jpg)

Ihan jämäkän näköiset oli alkuperäisetkin iskarit ja jouset.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141118_16_11_42_Pro_zps803e8f14.jpg)

Iskareissa ihan AMG tekstikin.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141118_16_15_06_Pro_zps8da8493c.jpg)

Etupää tyhjänä.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141118_16_17_08_Pro_zpsaa3f9eaf.jpg)

Uusi paketti valmiina asennettavaksi. Yläpää piti ottaa vanhasta.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141118_16_37_25_Pro_zpscabb558d.jpg)

Paketti paikallaan.

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141118_18_00_07_Pro_zpsa0bbcc1c.jpg)

Aikaa meni etupäähän noin 3 tuntia.

Sitten takapään kimppuun. Iskarin yläpää verhoilun alta auki ja alapäästä kaksi pulttia/mutteria.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141119_12_40_09_Pro_zps4d7bf661.jpg)

Takapäätä.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141119_12_39_48_Pro_zpsb04b0724.jpg)

Toinen takajousikin oli poikki.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141119_14_57_19_Pro_zpscd8959e4.jpg)

Takapäätä kasattuna.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141119_14_22_48_Pro_zpsb09882f7.jpg)

Takapää valmiina.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20141119_15_18_19_Pro_zpsa360248e.jpg)

Takapäähän meni aikaa noin 2 tuntia.

Alustan säätä veikin aikaa sitten lähes 2 tuntia. Varsinkin takapää on v-mäinen säätää, koska takarengas pitää aina irrottaa, että korkeutta saa muutettua. Etu pää onkin mukavampi säätää, hieman tunkilla keventää etupäätä ja pyörittelee säätölautasia.

Alustan korkeus on ehjillä jousilla ollut edessä 355mm ja katkenneilla 345mm ja takana 335mm. Nyt säädin alustaa talvirenkailla korkeuteen 325mm eteen ja taakse. Takapää tosin laski noin 5mm, kun laitoin tankin täyteen V-poweria. Keväällä säädän sitten uudestaan kesärenkailla. Kuvaa ei nyt tähän hätään ole, mutta laitan tällä viikolla kuvan säädetystä alustasta.

Muutoskatsastus tuli myös jo tehtyä.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 03.12.14 - klo:23:24
Tässä pari kännykuvaa talvirenkailla.

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/4429f40b-11ff-4876-8b9f-a26eea97986c_zps2bf264a8.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/92642a2a-bf36-4157-b8e4-5129862f73be_zps87903dde.jpg)

Etu ja takapää on säädetty 325mm (edessä 30mm ja takana 10mm vakiota matalampi). Säätövaraa on molemmissa päissä molempiin suuntiin noin 20mm eli varaa on hyvin mennä ylös tai alas. Keväällä sitten kesärenkailla tod.näk. Uudet säädöt.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 29.12.14 - klo:14:52
Tuli joulunpyhinä vahattua MB kahteen kertaan BiltHamberin kovavahalla ja ovenvälit ym. Autoglymin punaisella. Hyvä tuli.

Tänään kävin heittämässä pikku motarilenkin, kun moottoriöljyn sekaan on päässyt bensaa. Lyhyt pätkäajo ja rikkaalla käynti tähän syynä. Imaisin 2-3dl öljyä varmuuden vuoksi pois. Kone herjasi reduce oil level.

Koko vuonna tullut kilometrejä 2900km eli todella vähän. Hyvin on auto pelittänyt ja uusi alusta on ja mieleen.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 17.03.15 - klo:11:06
,,sken lähti tilaukseen TRW:n etuvakaajat etummaiset ja takimmaiset molemmille puolille. Meinasin vaihtaa kutakuinkin kaikki alustan osat ennenkuin vien auton nelipyöräsuuntaukseen. Alkup. MB:n koiranluut ehdin jo viimeviikolla eteen vaihtaa. Niitä vaihtaessa huomasin, että kuskin puolen takimmaisen alatukivarren sisempi pusla oli hieman murtunut, niin ajattelin sitten vaihtaa osia samalla vähän enemmän.

Katsotaan juolahtaako mieleen vielä jotain vaihdettavaa...

Kesärenkailla ajellut nyt muutaman päivän ja voi jessus toi Bilsteinin alusta on hyvä ajettava hyvällä asfaltilla! Hieman se on kova terävissä töyssyissä, mutta kyllä sillä pärjää.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: RSOCUstin - 17.03.15 - klo:11:18
Peukkua tästä laitoksesta.
Tässä pari päivää kuolannut netistä C30 AMG combia :) Täytyy sanoa että olis messevä peli.
Muutenkin mersukuume nostaa taas päätänsä.
Kevät on vaarallista aikaa.
https://www.youtube.com/watch?v=USyEDaSKXls (https://www.youtube.com/watch?v=USyEDaSKXls)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 17.03.15 - klo:11:38
Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 17.03.15 - klo:11:18
Peukkua tästä laitoksesta.
Tässä pari päivää kuolannut netistä C30 AMG combia :) Täytyy sanoa että olis messevä peli.
Muutenkin mersukuume nostaa taas päätänsä.
Kevät on vaarallista aikaa.

Kiitos!

Harvinainen laitos vain tuo C30 AMG, mallia on kaikkiaan valmistettu seuraavasti: farkku 830 kpl, sportcoupe 691 kpl ja sedan 774 kpl.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: RSOCUstin - 08.04.15 - klo:07:27
Minkälaiset nuo C-mersun bi-xenon valot on? Olikos sulla tässä ne.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 08.04.15 - klo:09:38
Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 08.04.15 - klo:07:27
Minkälaiset nuo C-mersun bi-xenon valot on? Olikos sulla tässä ne.

Ei ole minulla xenoneita vaan perus halogeenit  :-\ Xenonit on ilmeisesti ihan hyvät. 700-800, maksaisi uudet bi-xenon umpiot, mutta en ole viitsinyt vaihtaa koska ei ole lampunpesureita eikä ballistia halogeeneissa, niin menisi aikamoiseksi jumpaksi tuo vaihtaminen. Vaihdoin vain facelift mallin kirkaslasiset umpiot.

Ps. Kattelinkin, että olit Mersuforumilla kysellyt C30 AMG:stä. Itse melkein ostaisin ennemmin facelift 320CDI:n...
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: RSOCUstin - 08.04.15 - klo:13:04
Juu aikasemmin tuota Mersuforumia on tullut katseltua. Hyviä juttuja siellä on kyllä.
Yritetään tätä autokuumetta hillitä kun katastuskin meni läpi 😊
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 14.04.15 - klo:19:22
Nyt alkaa olla alustajumppa ohi. Tuli sitten iskarien ja jousien lisäksi vaihdettua etumaiset ja takimaiset etualatukivarret TRW, koiranluut alkup. MB ja iskareidenyläpäiden tuet laakereineen Lemförder. Tänään kävin vielä suuntauksessa. Ei ollut juuri lainkaan kulmat pielessä, edessä vähän aurausta ei muuta.

Sitten olisi vielä tuo kampiakselin pyörän vaihto edessä, kun se vulkanoitu tärinänvaimennin on pullistunut ulospäin yhdestä kohtaa. Viime viikolla tilasin Saksasta Vaico -merkkisen vakio 158mm kokoisen pyörän. Josko vkoloppuna ehtisi asentamaan. Jätin tällä kertaa isomman pyörän ostamatta, että jää tulevaisuuteenkin jotain hommia...

Sitten olisi vielä yhden parkkitutkananturin vaihto tiedossa.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 29.04.15 - klo:09:02
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 14.04.15 - klo:19:22
Sitten olisi vielä tuo kampiakselin pyörän vaihto edessä, kun se vulkanoitu tärinänvaimennin on pullistunut ulospäin yhdestä kohtaa. Viime viikolla tilasin Saksasta Vaico -merkkisen vakio 158mm kokoisen pyörän. Josko vkoloppuna ehtisi asentamaan. Jätin tällä kertaa isomman pyörän ostamatta, että jää tulevaisuuteenkin jotain hommia...

Sitten olisi vielä yhden parkkitutkananturin vaihto tiedossa.

Ei mennyt kuin siinä kuuluisassa ruotsalaisessa nikkarointiohjelmassa tuo kampiakselin pyörän vaihto. Tilailin Saksasta Vaico -merkkisen tarvike pyörän kotiin tuotuna 80,, kun alkuperäinen pyörä alennusten jälkeen on 415,. Ajattelin säästää muutaman satasen... Vanhan kampipyörän sain irti juuri ja juuri, oli niin s**tanan piukassa. MB:n mukaan kiristys on 200nm + 90 astetta eli noin 300nm ja pyörä on pyörinyt vähän yli 100tkm ja 12 vuotta, niin piukassa oli. Kahdella 2 metrisellä rautaputkella kaksi miestä kun väänsi toinen toiseen ja toinen toiseen suuntaan reilun tunnin niin aukesi. Meinasi usko loppua kesken.

Vanha pyörä kädessä ja vertasin uuteen niin eihän tuo Vaico ollut sinnepäinkään. Moniurahihna oli 2 lamellia liian leveä tuohon tarvike pyörään. No vanha pyörä paikalle ja tarvikeosa pienen väännön ja kinastelun jälkeen takaisin Saksaan.

Nyt on alkanut mielessä pyöriä, kun tuota osaa ei muuta kuin alkuperäisenä tunnu saavan, että josko kuitenkin vaihtaisi sinne tämän (http://www.needswings.com/ASP-178mm-kit--PSK178-C32-ASP178PSK178C32.aspx). Olen ollut Motorbittiin yhteydessä ja siellä pitäisi käydä autoa näyttämässä riittääkö suuttimet ja syötöt vai meneekö nekin uusiksi. Näillä eväillä pitäisi päästä sinne 420-430hv tietämille ja vääntö nousisi ehkä 550nm tasolle. Katsotaan...
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 27.05.15 - klo:09:04
Tuli auto vahattua tuossa edellisviikolla Bilt Hamber Finis-waxilla ja muutenkin puunailtua ja paikkamaalailtua takapuskuria takarenkaan takaa, josta "kivisuihku" oli maalia irrottanut. Nyt on taas hyvä.

Tässä pari hätäistä kännykuvaa autosta Bilsteinin säädettävällä alustalla ja 19" kesärenkailla. Edessä ja takana korkeus sama, noin 32cm tai muutaman millin päälle.

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150522_17_08_31_Pro_zpsmbkabfu3.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150522_17_08_16_Pro_zps4nl9dlhk.jpg)

Vielä on tuo kampiakselin pyörä asia kesken mitä sen kanssa teen. Järki sanoo, että vakio, mutta tunteet että isompi. Jos vaihdan isomman niin saattaa samalla putkisto ja suuttimet vaihtua...
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: kai75 - 28.05.15 - klo:20:44
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 27.05.15 - klo:09:04
Tuli auto vahattua tuossa edellisviikolla Bilt Hamber Finis-waxilla ja muutenkin puunailtua ja paikkamaalailtua takapuskuria takarenkaan takaa, josta "kivisuihku" oli maalia irrottanut. Nyt on taas hyvä.

Tässä pari hätäistä kännykuvaa autosta Bilsteinin säädettävällä alustalla ja 19" kesärenkailla. Edessä ja takana korkeus sama, noin 32cm tai muutaman millin päälle.

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150522_17_08_31_Pro_zpsmbkabfu3.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150522_17_08_16_Pro_zps4nl9dlhk.jpg)

Vielä on tuo kampiakselin pyörä asia kesken mitä sen kanssa teen. Järki sanoo, että vakio, mutta tunteet että isompi. Jos vaihdan isomman niin saattaa samalla putkisto ja suuttimet vaihtua...

Hyvän näköinen kiiltävine pelteineen ja isoine vanteineen  ;D

Tuohon kampiakselipyörä- ym.  viritysrakenteluun en juuri muuta osaa neuvoa antaa kuin että järjen kanssa ei tässä ole mitään tekemistä,  etene vaan tunteiden mukaan...   8)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 03.08.15 - klo:10:02
Nyt on tuota kampiakselin pyörää yritetty vaihtaa jo useampaa kertaan. Tuo Vaico ei siis sopinut vaikka piti niin tilasin paikallisesta varaosaliikkeestä toisen merkkisen Corteco, jonka piti sopia. No ei sopinut sekään eli nyt alkaa vaaka kallistua vahvasti suurempaan kampiakselin pyörään. Jos saisi vähän lisää ahtoja ja kävisi Motorbitissä uudelleen penkissä ja mahdollisissa säädöissä jos on tarvetta. Suuttimien aukioloajat täytyy ainakin tarkistaa ja seokset.

Auto seissyt autotallissa koko kesäloman, kun ollut niin kiire, että ei ole ehtinyt ajamaan.

Etupäässä oli pientä kolinaa ja syy oli kuskin puolen taaemman alatukivarren sisempi kiinnitys pultti. Tukivarret vaihdoin keväällä uusiin kuten kaiken muunkin etupäästä. Varmaan alusta on nyt sen verran jäykkä, että ei meinaa pysyä pultit kiinni. Iskarin yläpäät liimasin jo edestä kiinni, kun löystyivät kokoajan. Saas katsoa pitääkö muitakin alkaa liimailemaan.

Lisäksi tilailin parkkitutkan antureita ebaystä ja sain ne maalattua viime viikolla, vielä pitäisi vaihtaa antureita 3 kpl, kun sadekelillä eivät toimi. Nyt on toiminut anturit pidempään, kun on ollut kuivaa. Josko elokuussa ehtisi anturit vaihtamaan ja isomman kampiakselin pyörän (Kleemanilta Tanskasta 1400e tai Needwingsiltä jenkeistä 1119$+tullit ja rahti ASP merkkinen).
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 14.08.15 - klo:18:52
Nyt sain vihdoin ja viimein vaihdettua rikkinäiset parkkitutkan anturit uusiin. Eli tässä löpinää ja lyhyet ohjeet W203 etu- ja takapuskurin parkkitutkan antureiden vaihtoon.


Takapää:

Takapään sisälokasuojaa vähän irti. Kaksi "painonapppia" pois.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150813_19_20_38_Pro1_zpsplloanox.jpg)

Tämä jälkeen pääsi käsiksi ruuviin joka pitää takapuskurin reunoja sivusuunnassa paikallaan. Yksi ruuvi molemmilla puolilla.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150813_19_20_55_Pro_zps7z4zz7kx.jpg)

Sitten takaluukusta sisäpuolelta molemmilta puolilla "sivuposket" pois ja minun tapauksessa vasemmalta työkalut pois ja oikealta puolelta subwoofer pois. Molemmat oli kiinni noin kolmella ruuvilla.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150813_19_21_12_Pro_zpsrr0tstfx.jpg)
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150813_19_29_58_Pro_zpseogddgxc.jpg)

Tämän jälkeen pääsi käsiksi takapuskin sivuja kiinnipitäviin muttereihin. Molemmilta puolilta yhdet 10mm mutterit pois (näkyy tuossa äänieristematon alla).

Sitten aivan takaa takalamppujen alta kolme mutteria pois.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150813_19_21_38_Pro_zps39l7ts0d.jpg)

Tämän jälkeen takaluukun lattian verhoilun alta kaksi isoa mutteria (kolossa taskulampun alapuolella).
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150813_19_21_32_Pro_zpsejh2mvzv.jpg)

Sitten pakoputken takaäänenvaimentimen kannatinkumi irti ja puskuri taaksepäin vetämällä pois.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150813_19_54_57_Pro_zpsjwmopghn.jpg)

Takaparkkitutkan johdon liitin irti oikealta puolelta subwooferin takaa ja avot puskuri on irti.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150813_20_08_43_Pro_zpsreiyxoay.jpg)

Itse anturi lähtikin todella helposti irti. Hieman vetää ja se on kädessä.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150813_20_15_58_Pro_zps3uqydj6e.jpg)

Anturin ympärillä oli tämän näköinen muovipidike.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150813_20_16_05_Pro_zpsarbe0nzk.jpg)

Vanha anturi.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150814_17_06_37_Pro_zps5ipjjnbn.jpg)

Ja uusi anturi.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150814_17_05_58_Pro_zpsnkzqbeek.jpg)

Fiksusti on saksalainen insinööri suunnitellut parkkitutkan anturin vaihdon. Aikaa meni noin 3 tuntia, kun tietämättä ensimmäistä kertaa teki. Toisella kerralla menisi jo puolet nopeammin. Jos olisin tiennyt, että koko puskuri pitää anturin vaihdon takia irrottaa olisin vaihtanut kaikki anturit, mutta nyt ei niin paljoa antureita ollut ylimääräisenä. Ebay.de:stä tilasin 22,/kpl.

Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 14.08.15 - klo:19:07
Etupää:

Ensin moottorin alta suoja muovi irti joka kiinni noin 8-10 kpl ruuvilla/mutterilla.

Tämän jälkeen eturenkaat irti ja etummainen ja alempi sisälokasuojan muovi pois joka on alta kiinni kolmella "painonapilla" ja lokasuojan puolelta "painonapilla ja kolmella ruuvilla.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150814_15_59_41_Pro_zpsih6efzpt.jpg)

Tämän jälkeen isompi sisälokasuojanmuovi irti joka kiinni noin 4 kpl mutterilla ja 3 kpl ruuvilla. Sitten etupuskurin sivua pitävä metallinen lista pois joka lähti konehuoneeseen päin vetämällä (kuvassa puskurin ja lokasuoja yhtymä kohdassa).
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150814_16_06_34_Pro_zps37oplrzw.jpg)

Tämän jälkeen irrotin pultit molemmilta puolilta jotka ovat yllä olevassa kuvassa lampun paisuntasäiliön alla näkyvän puskurin palkissa olevan reiän alla. siellä oli yksi 10mm pultti.

Tämän jälkeen konehuoneen puolelta kaksi pulttia pois puskurin päältä.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150814_16_07_53_Pro_zpszsqokbvv.jpg)

Sitten etupuskuri lähtikin ulospäin vetämällä pois. Itse en irrottanut edes johtoja, koska ei ollut tarvetta.
(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20150814_16_14_12_Pro_zpstamwunkj.jpg)

Anturi oli samalla tavalla kiinni kuin takanakin.

Tämä oli jo tutumpaa hommaa, koska puskuri on ollut minulla jo irti, kun vaihdoin välijäähdyttimen isompaan ja tehokkaamman välijäähdyttimen kiertovesipumpun. Etupuskurin irrotus ja kiinnitys kesti noin 1,5 tuntia eli puolet vähemmän kuin takapuskurin.


Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: RSOCUstin - 14.08.15 - klo:20:43
Luulin aina että Altea Xlssä on vaikea puskurin irrotus. Mutta tämä oli kyllä paljon suurempi.
No nyt toimii anturit.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 04.11.15 - klo:14:15
Hieman päivitystä, joskaan ei mitään järkevää pitkän tauon jälkeen.

Kävin äsken katsastamassa Mersun ja ei mitään huomautettavaa. Päästöt todella hyvät ja jarrut ja iskarit kunnossa. En käynyt edes motarilla "herkistämässä" jarruja.

Nyt pitäisi laittaa tilaukseen isompi kampiakselinpyörä apurullineen jenkeistä Needwingsiltä ja isommat suuttimet jostakin hommata. Sitten olisi vielä tuon pakopuolen kanssa tekemistä. Varmaankin pakosarjat ja siitä taakse saakka kaikki tilaukseen Super Sprintiltä. Josko keväällä sitten pääsisi uudelleen säätö hommiin moottorinohjauksen kanssa...

Eipä tähänkään ajokauteen paljoa kilometrejä tullut 2700km. Hetken ehtii vielä ajella ennen talviunia.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 08.04.16 - klo:09:15
Jaahas. Autoon tehty kevyt keväthuolto. Vaihdoin öljyt (Mobil 1 New Life 0W 40), öljynsuodattimen (alkuperäinen MB), raitisilmasuodattimen (aktiivihiili alkuperäinen MB), ilmansuodattimet tuli pestyä ja öljyttyä sekä käsijarrun säädin. Eli ei mitään ihmeellistä.

Parkkitutkan antureita taas pimeänä >:( Starin nokassa pitäisi käydä, että tietää mitä antureita tällä kertaa pimeänä...

Vielä pitäisi tuo kampiakselin pyörä vaihtaa. Ei ole talven aikana saanut sitä mistään järkevään hintaan tilattua. Tuommoinen on nyt Ebay:hin tullut  Kleemanin pyörä (http://www.ebay.de/itm/KLEEMANN-178MM-CRANKSHAFT-PULLEY-MERCEDES-W203-C-CLASS-C32-AMG-3-2L-V6-/182077984726?hash=item2a64b18fd6:g:AWcAAOSwGYVXAH8C).

Kivaa on taas päästä ajelemaan ja pitoakin tuntuu olevan kesäpyörillä vielä hyvin eli ei tarvitse niitäkään tänä kesänä vaihtaa.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: gate - 08.04.16 - klo:09:42
Miksi piti purkkaa puskuri, kun lista jossa anturin ovat kiinni lähtee irti noin 2 minuutissa irti?
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 08.04.16 - klo:11:13
Lainaus käyttäjältä: gate - 08.04.16 - klo:09:42
Miksi piti purkkaa puskuri, kun lista jossa anturin ovat kiinni lähtee irti noin 2 minuutissa irti?

Niin minäkin luulin, että edestä lähtee listat irti, mutta ei lähtenyt. En tiedä onko AMG:ssä erilainen ratkaisu noiden puskurien listojen kanssa. Takaata listat ei taida missään mallissa lähteä irti.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: gate - 08.04.16 - klo:11:40
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 08.04.16 - klo:11:13
Niin minäkin luulin, että edestä lähtee listat irti, mutta ei lähtenyt. En tiedä onko AMG:ssä erilainen ratkaisu noiden puskurien listojen kanssa. Takaata listat ei taida missään mallissa lähteä irti.

Omassa W203T ja W211 lähti listat irti ihan iloisesti. Kohtaa joudut hakemaan jossa kiinnike on, mutta muovi "lusikalla" irtoo kyllä ihan iloisesti.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 24.10.16 - klo:09:32
Nyt on auto laitettu taas talviseisontaan. Kesällä ei tulut ajeltua kuin vähän vajaa 1500km. Tuli tilattua auton suojapeite Tuningstudiolta. Cover-Zone Sahara, joka on tarkoitettu auton päälle joka talvehtii sisällä. Peite ei ole vielä tullut vaikka tilasin jo 6 viikkoa sitten... Tulee kun on tullakseen.

Mitään ihmeitä en kesällä autolle tehnyt muuta kuin ajelin kauniina kesäpäivinä. Talven aikana pitäisi muutama parkkitutkananturi tilata ja maalata sekä tilailla osia ensi kesäksi (kaikkea pientä ja ehkä suurempaa tekniikkapuolelle).

Tuossa kuva pesun jälkeen ennen seisontaan laittoa (vahaamatta vielä kuvassa). Vahaksi vedin Bilt Hamber finish waxin.

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/MB%20C32%20AMG/WP_20161012_12_34_11_Pro_zpszd1jz1of.jpg)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 26.11.16 - klo:16:10
Auto on ollut reilun kuukauden seisonnassa ja tallissa. Parin kuukauden odottelun jälkeen tuli suojapeitekin, joten pesin auton ja laitoin peitteen päälle.

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/WP_20161126_11_45_28_Pro_zpsv1zmnpmo.jpg)

(http://i16.photobucket.com/albums/b14/Jukikyy/WP_20161126_12_27_58_Pro_zpszlthsdwa.jpg)
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: rik - 26.06.17 - klo:11:18
Hieno mese sulla. Tuli luettua threadi läpi kun itsekkin olen näitä C32 mesejä nyt katellut. Mitäs mesellä tänä kesänä kuuluu?
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 26.06.17 - klo:14:53
Lainaus käyttäjältä: rik - 26.06.17 - klo:11:18
Hieno mese sulla. Tuli luettua threadi läpi kun itsekkin olen näitä C32 mesejä nyt katellut. Mitäs mesellä tänä kesänä kuuluu?

Kiitos!

Mersulle kuuluu ihan hyvää. Pääsiäisenä otin auton ajoon ja tein "perus" keväthuollon.
- Öljyt Mobil 0W 40
- Öljyn suodatin alkup. MB
- Raitisilmasuodatin alkup. MB

En ole paljoa ehtinyt tänä vuonna vielä ajaa, kun on ollut koti- ja työkiireitä sen verran paljon. Josko kesälomalla ehtisi autoa hieman pitää hyvänä ja ajaa :)

Tuo kampiakselinpyörä pitäisi vaihtaa, mutta maksaa sen noin 1.500,, niin on jäänyt hommaamatta. Sitten pitäisi suuttimet vaihtaa isommaksi ja tankkiin olisi tarkoitus kaataa E85 polttoainetta ja uusi softa koneelle. Nämä on varmaan ensi talven hommia, jos ehdin autotallin laajennuksen saada valmiiksi ennen talvea. Muuten jää ensi vuoteen nämä isommat tekniikka muutokset. Samalla voisi putkistolle tehdä jotain...

Mutta vähän on tänä vuonna ajettu ehkä 250km.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 06.10.17 - klo:11:14
Viddu tuota photobuckettia. Sinne meni kaikki kuvat :(

Muutaman kuvan sain lisättyä aloitus viestiin... Harmi, kun kaikki räpellyskuvat on hävinnyt...

Auto menossa kohta talviseisontaan. Oma isohko (64m2) autotalli valmistuu vasta ensivuonna, joten sitten on oma hyvä talvisäilytys ja harrastuspaikka.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 06.10.18 - klo:23:54
Mersu edelleen käy ja kukkuu. Uusi autotalli  kompleksi 110m2 alkaa olla jo hyvällä mallilla. Työ ja koti kiireiden takia otin auton liikenteeseen vasta heinäkuussa ja nyt auto on seissyt tallin rakennuksen takia. Josko ensi kesänä ehtisi laitella ja ajella.
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 21.06.19 - klo:09:49
Auto otettu tänä vuonna toukokuussa ajoon.

Tilasin uudet kesärenkaat autoon ja renkaiksi valitsin Michelin Pilot Sport 4 S renkaat. Jos pitoa alkaisi löytyä. Nuo 7 vuotta vanhat Hankookit, kun tuppaa lipsumaan jo melko pahasti...

Edelleen mielessä pyörii auton jatkojalostus (isompi kampiakselinpyörä ja viinamuutos), mutta katsotaan...
Otsikko: Vs: Mercedes-Benz C32 AMG
Kirjoitti: Jukikyy - 23.10.19 - klo:09:31
Jaahas ajokausi oli ja meni. Ei taaskaan paljoa kerennyt ajamaan. Olisko reilu 500km tullut kesällä ajettua. Tuollaiset Motonetin siirtoalustat ostin, jotta auton sai seinään kiinni ja sitä pystyy omassa tallissa tarvittaessa talvella siirtelemään. Vahan vedin vielä pintaan ennen auton nukkumaan menoa.

(https://i.imgur.com/x2PAjHi.jpg)


Lisäksi pistin tuon "mittojen mukaan tehdyn" Sahara peitteen auton päälle.

(https://i.imgur.com/9ThWXOx.jpg)