VAGarena.fi

Tekniikka => Elektroniikka => Hifi ja multimedia => Aiheen aloitti: Olympia-Volkkari - 06.03.12 - klo:21:46

Otsikko: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: Olympia-Volkkari - 06.03.12 - klo:21:46
Olen tuomassa Multzaria Saksasta ja tiedustelisin teiltä mikä malli toimii (2 dinin) Nokian uuden puhelimen kanssa vai toimiiko lainkaan? Bluetoothina tai muulla tavalla?

Voiko noihin em malleihin saada syötettyä musiikkia suoraan lastulta tai USB-tikulta?

Jos VW:n omat mallit eivät ole niin fleksiibeleitä niin saa suositella toista brandia: Pinoeer? / SOny?/ Alpine?... anyone?
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: Dirti - 06.03.12 - klo:22:33
Lainaus käyttäjältä: Olympia-Volkkari - 06.03.12 - klo:21:46
Olen tuomassa Multzaria Saksasta ja tiedustelisin teiltä mikä malli toimii (2 dinin) Nokian uuden puhelimen kanssa vai toimiiko lainkaan? Bluetoothina tai muulla tavalla?

Voiko noihin em malleihin saada syötettyä musiikkia suoraan lastulta tai USB-tikulta?

Jos VW:n omat mallit eivät ole niin fleksiibeleitä niin saa suositella toista brandia: Pinoeer? / SOny?/ Alpine?... anyone?

Tuon lumian kanssa saattaa olla ongelmia ylipäätään bluetoothin kanssa, jossain oli juttua että yhdistymisen kanssa on ongelmia useiden eri laitetyyppien kanssa...
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: tlindstr - 07.03.12 - klo:09:58
Itselläni on toiminut Lumia 800 moitteettomasti perinteisen bluetoothin kautta combinaatiolla RNS-510 + OEM Premium Bluetooth BT-lootalla. Luurin hallinta hoituu soittimesta/monitoimiratista sekä ääni kuuluu auton kaiuttimista.

Windows luureissa Ei ole SIM-kortin etäkäyttöä eli rSAPia (remote SIM Access -Profile). Yhteys muodostetaan perinteisellä bluetooth -yhteydellä, jolloin käytetään puhelimen omaa antennia sekä muutenkin luuri toimii itsenäisesti kun yhteys on luotu, kuten siis käyttäisi esim. bluetooth hands-freetä.

Harmi kun tuota rSAPia tuntuu olevan vain sympiaani luureissa. En ymmärrä miksei sitä saisi muihinkin :(
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: automaattori - 07.03.12 - klo:10:05
Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 07.03.12 - klo:09:58
Itselläni on toiminut Lumia 800 moitteettomasti perinteisen bluetoothin kautta combinaatiolla RNS-510 + OEM Premium Bluetooth BT-lootalla. Luurin hallinta hoituu soittimesta/monitoimiratista sekä ääni kuuluu auton kaiuttimista.

Windows luureissa Ei ole SIM-kortin etäkäyttöä eli rSAPia (remote SIM Access -Profile). Yhteys muodostetaan perinteisellä bluetooth -yhteydellä, jolloin käytetään puhelimen omaa antennia sekä muutenkin luuri toimii itsenäisesti kun yhteys on luotu, kuten siis käyttäisi esim. bluetooth hands-freetä.

Harmi kun tuota rSAPia tuntuu olevan vain sympiaani luureissa. En ymmärrä miksei sitä saisi muihinkin :(


Mikä rSapissa on on peruskäytön kannalta parempaa? Tai paremminkin mitä siinä on enemmän kuin normaalissa bluetoothissa?
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: akpak - 07.03.12 - klo:10:13
Lainaus käyttäjältä: Dirti - 06.03.12 - klo:22:33
Tuon lumian kanssa saattaa olla ongelmia ylipäätään bluetoothin kanssa, jossain oli juttua että yhdistymisen kanssa on ongelmia useiden eri laitetyyppien kanssa...
Jostain luin kanssa, että joku oli jotain joskus sanonut että ehkä voisi olla jotain ongelmaa. En kyllä jaksa enempää katsoa, mutta voi olla että on tai sitten ei. Mulla ei sitä oo. Jyrkkä ehkä ;)
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: vasara - 07.03.12 - klo:10:32
Lainaus käyttäjältä: Dirti - 06.03.12 - klo:22:33
Tuon lumian kanssa saattaa olla ongelmia ylipäätään bluetoothin kanssa, jossain oli juttua että yhdistymisen kanssa on ongelmia useiden eri laitetyyppien kanssa...
Esim. Lumia 800 bluetooth yhteys Nokia e71 puhelimen kanssa ei onnistunut kun yritin siirtää Lumiaan yhteystiedot. Ei liity bluetoothiin, mutta esim. Outlook kalenterin saaminen Lumiaan vaatii tarpeetonta kikkailua. Symbian puhelimessa synkkaus meni suit sait. Tuo on harmi homma, Lumia 800 puhelin toimii perustoiminnoiltaan mainioisti ja sukkelasti, mutta WP- käyttöjärjestelmässä ja apuohjelmissa (Zune) on toistaiseksi ikäviä puutteita.
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: tlindstr - 07.03.12 - klo:10:40
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 07.03.12 - klo:10:05
Mikä rSapissa on on peruskäytön kannalta parempaa? Tai paremminkin mitä siinä on enemmän kuin normaalissa bluetoothissa?
Peruskäyttäjälle ei varmaan mitään suurempia vaikutusta että huomaisi kumpaa käyttää.

Muutamia heti mieleen tulleita eroja:
- Puhelimen akku ei käytännössä pahemmin kulu, koska käytetään auton sisäistä "kännykkää".
- Parempi kuuluvuus kun käytetään auton kattoantennia.
- Tekstiviestit tulevat soittimeen/ajotietokoneeseen.

Huonona puolena on esim. se ettei puhelimen datayhteydet toimi samaan aikaan.
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: RazVolkkari - 11.03.12 - klo:15:20
Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 07.03.12 - klo:09:58
Itselläni on toiminut Lumia 800 moitteettomasti perinteisen bluetoothin kautta combinaatiolla RNS-510 + OEM Premium Bluetooth BT-lootalla. Luurin hallinta hoituu soittimesta/monitoimiratista sekä ääni kuuluu auton kaiuttimista.




Itselläni uusi lumia 800 ja Passat 2010 + RNS510 bluetooth yhteydellä. Yhteyttä ei laitteiden välille synny millään. Volkkari ilmoittaa, että laite ei ole yhteensopiva. Aiemmat Nokialaiset (E51, N97mini) toimivat moitteetta rSAP yhteydellä. Kiinnostaisi tietää teitkö jotain temppuja jotta yhteys syntyi. Kannattaako kysellä huollosta päivitystä Volkkariin vai odotella päivitystä lumiaan? Kiitokset kaikille, jotka kertovat omista kokemuksistaan yhteydenmuodotuksessa.  :P
E51 autopuhelimeksi?

Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: Sniiki - 06.05.12 - klo:20:49
Lainaus käyttäjältä: RazVolkkari - 11.03.12 - klo:15:20

Itselläni uusi lumia 800 ja Passat 2010 + RNS510 bluetooth yhteydellä. Yhteyttä ei laitteiden välille synny millään. Volkkari ilmoittaa, että laite ei ole yhteensopiva. Aiemmat Nokialaiset (E51, N97mini) toimivat moitteetta rSAP yhteydellä. Kiinnostaisi tietää teitkö jotain temppuja jotta yhteys syntyi. Kannattaako kysellä huollosta päivitystä Volkkariin vai odotella päivitystä lumiaan? Kiitokset kaikille, jotka kertovat omista kokemuksistaan yhteydenmuodotuksessa.  :P
E51 autopuhelimeksi?


Vanhat luurisi ovat tukeneet tuota rSAPia, jota yksikään Lumia ei tue. Jännä sinänsä, sillä markkinoilla on Windows Phone puhelimia jotka sitä tukee ja nokian oma yhtiö Nokeval tuota rSAPia VAG autoihin aikanaan rummutti. Hyvähä systeemihän se onkin, vaan kun tuki on nykyään niin vajaavaista.

Bluetooth-yksikkö pitäisi autostas vaihtaa.
Tämä kai yksi uusimpia malleja jotka eivät vaadi, eivätkä tue rSAPia:
http://www.carsystems.pl/vw-bluetooth-module-5k0035730e-a2dp-wiring-upgrade,id316.html (http://www.carsystems.pl/vw-bluetooth-module-5k0035730e-a2dp-wiring-upgrade,id316.html)

Sitten löytyy tämmöinen joka EHKÃ,, (joku voisi vahvistaa) tukee sekä rSAPia että PBAPia, ts. pitäisi yhteystiedot synkata myös Lumian kanssa:
http://www.carsystems.pl/vw-bluetooth-module-5n0035730d-upgrade,id216.html (http://www.carsystems.pl/vw-bluetooth-module-5n0035730d-upgrade,id216.html)
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: tkay - 10.07.12 - klo:09:37
2010 Golf Plussan RNS315 ei toimi Lumian kanssa yhteen (ei tunnista) ja olen ajatellut hankkia uuden Bluetooth -modulin puutetta paikkaamaan. Osaisiko joku foorumin elektroniikkaguruista sanoa sopisiko linkin laatikko heittämällä (niinkuin väittävät) paikalleen? Eli tarvitseeko kaapeleita vaihtaa, pitääkö 'naittaa' muun järjestelmän kanssa yhteen etc.? Kiitos vinkeistä jo etukäteen!

http://www.carsystems.pl/vw-bluetooth-module-7p6035730f-upgrade,id205.html (http://www.carsystems.pl/vw-bluetooth-module-7p6035730f-upgrade,id205.html)
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: tkay - 17.07.12 - klo:21:02
..ja nyt pelittää! Onnistuu puhelut vaikka jopa ääniohjattuna. Tuo Nokian Mix Radio pääsee bluetoothin kautta autossa oikein toden teolla oikeuksiinsa. Väitän, että siinä on yksi älypuhelimien parhaista sovelluksista koskaan..
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: Guuga - 17.07.12 - klo:21:45
Lainaus käyttäjältä: tkay - 17.07.12 - klo:21:02
..ja nyt pelittää! Onnistuu puhelut vaikka jopa ääniohjattuna. Tuo Nokian Mix Radio pääsee bluetoothin kautta autossa oikein toden teolla oikeuksiinsa. Väitän, että siinä on yksi älypuhelimien parhaista sovelluksista koskaan..

Varmistelen vielä ennen tilausta, että oliko se juuri tuo 7P6035730F boksi, jonka kanssa lumia alkoi toimimaan? Sellaisen saisi Ebay:n kautta 177 + 12 â,¬ juuri tuolta Car-Systems paikasta. Jostain syystä heidän omilla verkkosivuillaan ei ole enää tuota versionumeroa saatavissa.
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: tkay - 18.07.12 - klo:08:32
Lainaus käyttäjältä: Guuga - 17.07.12 - klo:21:45
Varmistelen vielä ennen tilausta, että oliko se juuri tuo 7P6035730F boksi, jonka kanssa lumia alkoi toimimaan? Sellaisen saisi Ebay:n kautta 177 + 12 â,¬ juuri tuolta Car-Systems paikasta. Jostain syystä heidän omilla verkkosivuillaan ei ole enää tuota versionumeroa saatavissa.

Juuri tuo boksi kyseessä. Näkyy olevan kotisivujen mukaan tilapäisesti loppu. Asennuskin oli helppo kun ei tarvinnut muuta kuin tökätä piuhan nokkaan.
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: Guuga - 18.07.12 - klo:21:15
Lainaus käyttäjältä: tkay - 18.07.12 - klo:08:32
Juuri tuo boksi kyseessä. Näkyy olevan kotisivujen mukaan tilapäisesti loppu. Asennuskin oli helppo kun ei tarvinnut muuta kuin tökätä piuhan nokkaan.

Löysin -08 CC Passatin penkin alta boksin, jossa lukee Nokia ja versionumero boksissa 3C8 035 730. Hieman tuossa mietityttää se, että boksiin menee 2 kaapelia. Toinen on kuten kuvasta näkyy samanlainen kun tuon verkkokaupan asennusohjeessa ja toinen tuollainen kuvan mukainen pienempi. Mitä katselin niin tuo toinen taitaa olla jokin antennin kaapeli, joka vahvistaa matkapuhelimen kuuluvuutta. Muistatko oliko tuossa uudessa boksissa ollenkaan tuollaista toista sisääntuloa?

(http://desmond.imageshack.us/Himg221/scaled.php?server=221&filename=kuvas.jpg&res=landing)
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: mla - 18.07.12 - klo:21:41
rSAP vaatii oman antennin koska silloin auton ohjainlaite toimii sinä puhelimena. Tuo linkattu versio ei tue rSAPia vaan vain HFP:tä, joten se ei tarvitse tuota antennia.

Laite vaatii myös koodauksen VCDS:llä, pelkkä piuhan tökkäys harvemmin auttaa koodaamattomaan laitteeseen ja voi aiheuttaa ongelmia myöhemmin. Ongelmia voivat olla mm. akun tyhjeneminen, kun laite ei anna sammuttaa CAN väylää. Koodausta ei tarvita jos laite on jo kertaaleen koodattu jossain autossa ja ko. asetukset toimivat myös tässä uudessa autossa.
Monimutkaista koodausta tuo ei vaadi, mutta syytä olisi ainakin tarkistaa koodaukset ongelmien varalta.
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: tkay - 18.07.12 - klo:22:23
Lainaus käyttäjältä: mla - 18.07.12 - klo:21:41
rSAP vaatii oman antennin koska silloin auton ohjainlaite toimii sinä puhelimena. Tuo linkattu versio ei tue rSAPia vaan vain HFP:tä, joten se ei tarvitse tuota antennia.

Laite vaatii myös koodauksen VCDS:llä, pelkkä piuhan tökkäys harvemmin auttaa koodaamattomaan laitteeseen ja voi aiheuttaa ongelmia myöhemmin. Ongelmia voivat olla mm. akun tyhjeneminen, kun laite ei anna sammuttaa CAN väylää. Koodausta ei tarvita jos laite on jo kertaaleen koodattu jossain autossa ja ko. asetukset toimivat myös tässä uudessa autossa.
Monimutkaista koodausta tuo ei vaadi, mutta syytä olisi ainakin tarkistaa koodaukset ongelmien varalta.


Ainakin minulle toimitettu kikkare myytiin 'plug and playna' eli Carsystemsin mukaan minkäänlaista 'yhteensovittamista' ei tarvita. Hyvin on toistaiseksi pelannut. Ja tuo antennipiuha jäi tosiaan uuden boksin myötä virattomaksi.
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: Guuga - 18.07.12 - klo:22:35
Lainaus käyttäjältä: tkay - 18.07.12 - klo:22:23
Ainakin minulle toimitettu kikkare myytiin 'plug and playna' eli Carsystemsin mukaan minkäänlaista 'yhteensovittamista' ei tarvita. Hyvin on toistaiseksi pelannut. Ja tuo antennipiuha jäi tosiaan uuden boksin myötä virattomaksi.

Kiitos tiedosta. Eli laitetaan tilaukseen Ebayn kautta. Nähtäväksi jää toimiiko oman auton Premium Bluetooth (etukonsolista nouseva näppäimistö) enää tämän uuden version kanssa, mutta tärkeämpää on, että nuo ratin napit toimivat.
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: mla - 18.07.12 - klo:23:05
Lainaus käyttäjältä: tkay - 18.07.12 - klo:22:23
Ainakin minulle toimitettu kikkare myytiin 'plug and playna' eli Carsystemsin mukaan minkäänlaista 'yhteensovittamista' ei tarvita. Hyvin on toistaiseksi pelannut. Ja tuo antennipiuha jäi tosiaan uuden boksin myötä virattomaksi.

Jos myyjä tekee tuohon vakiona jonkin koodauksen niin koodausta ei välttämättä tarvita. Perustilassa nuo ohjainlaitteet ovat kuitenkin 'nollattuja' ja vaativat koodauksen.
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: maraarni - 14.11.12 - klo:21:17
Yhteensopivuustietoa..

Premium kit 3C8035730C (5N0035730) ainakin toimii hienosti Lumia 710 / 820 malleissa aina BT striimausta myöden. Vanhemman kitin paikalle vaihdettaessa ilmeisesti johdotus ei sitten välttämättä tue stereo ääntä vaan ääni kuuluu vasemmasta kanavasta. Eli vaihdettaessa kaapelointia voi joutua säätämään.
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: Guuga - 10.01.13 - klo:16:23
Mikähän ihme näissä Bluetooth palikoissa oikein on tuossa versionumeroinnissa.

Sain vasta nyt ärsykkeen ostaa tuo päivitys ja kesällä myytiin 7P6035730F boksia. Nyt tuolla Carsystems sivulla on myynnissä 7P6035730J, 7P6035730K ja 7P6035730L boksit. Mikä noissa oikein muuttuu noin tiiviisti? Carsystems sivustolla kunkin boksin kuvausteksti on identtinen lukuunottamatta tuota viimeistä kirjainta.

Lisäksi on myynnissä tuo alla mainittu 3C8035730C boksi, jossa ilmeisesi ainakin se ero, että toimii ainoastaan valkoisen tai värillisen MFA+ näytön autoissa. Passat CC:ssä tuo valkoinen eli ilmeisesti tuokin toimisi, mutta miksi ostaa jos halvemmalla (30 â,¬) saa jonkun noista yllä mainituista.
Otsikko: Vs: Nokia Lumia 800 toimivuus RDS- ja RSN-mallien yhteydessä
Kirjoitti: Guuga - 24.01.13 - klo:23:10
Päädyin ostamaan mallin 3C8035730C Carsystemsin suosituksesta ja hienosti toimii. Kysyin noista versionumeroista Carsystemsistä ja infosivat, että loppuvuoden 2009 CC malleista alkaen on ilmeisesti aika sama mitä boksia käyttää, mutta vanhempien kanssa voi olla ongelmia jos ei käytä tuota 3CXXXXXXX boksia. Niin tai näin niin Portugalista irtosi ko. boksi 130 â,¬ posteineen ja hienosti toimii. Vaihto vei sen 2 minuuttia.