Voiko se olla näin helppoa:
http://www.youtube.com/watch?v=7ua-6McwYRI (http://www.youtube.com/watch?v=7ua-6McwYRI)
Täytyy huomenna käydä kyselemässä noita kaasujousia, ja testata asia :D
			
			
			
				Minuakin tuo ominaisuus kiinnostaisi.
Olikos Tos:illa näistä jousista enemmän kokemuksia?
			
			
			
				V Golffiin joutui laittamaan lisäjouset, että luukun sai ponnahtamaan auki.
			
			
			
				Ehdoton hankinta! :) Kertokaa tosiaan heti lisää, kun tiedätte enemmän...
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 28.12.09 - klo:21:56
V Golffiin joutui laittamaan lisäjouset, että luukun sai ponnahtamaan auki.
Lainaus käyttäjältä: Simola - 28.12.09 - klo:21:54
Minuakin tuo ominaisuus kiinnostaisi.
Olikos Tos:illa näistä jousista enemmän kokemuksia?
Jouset tosiaan piti laittaa. Ja jos on vähänkään viileää.. niin ei jaksa nousta.
Kivana bonuksena toisen puolen jousi irtoaa välillä luukun tapista ja voitte arvata mihin se luukku kolahtaa.
Oman takaloosterin toiminta näkyy kohdassa 1:55
http://www.youtube.com/watch?v=LlYliBKbBaQ
Vois kyl ottaa talveks nuo pois.
			
 
			
			
				Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 28.12.09 - klo:21:40
Voiko se olla näin helppoa:
http://www.youtube.com/watch?v=7ua-6McwYRI (http://www.youtube.com/watch?v=7ua-6McwYRI)
Täytyy huomenna käydä kyselemässä noita kaasujousia, ja testata asia :D
Kysy samalla miten pitkät noi jouset on...
			
 
			
			
				Kyseessä on Skoda Fabian kaasujouset ja hintaa niillä on 30â,¬/kpl
Pituutta en vielä tiedä, mutta torstaina tiedän kun käyn ne hakemassa :)
Passat 3C Variant kuskeille sellainen tieto, että Variattiin saa automaattisen avauksen ainoastaan kaasujouset ja saranat vaihtamalla, muuta ei tarvita...
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 29.12.09 - klo:15:20
Kyseessä on Skoda Fabian kaasujouset ja hintaa niillä on 30â,¬/kpl
Pituutta en vielä tiedä, mutta torstaina tiedän kun käyn ne hakemassa :)
Passat 3C Variant kuskeille sellainen tieto, että Variattiin saa automaattisen avauksen ainoastaan kaasujouset ja saranat vaihtamalla, muuta ei tarvita...
Vaihdoin viime keväänä uusiin vitoskopan jousiin ja 60â,¬ kappales.
Turhaan. Yhtä huonosti ne jaksaa nostaa ku vanhatkin.
Kokeilin tarvikkeitakin, mutta oli monta senttiä liian lyhyet ja luukkuun löi päänsä.
Lisäks niissä oli "liikaa" voimaa päräyttäen luukun kauheeta kyytiä ylös.
			
 
			
			
				LainaaVaihdoin viime keväänä uusiin vitoskopan jousiin ja 60â,¬ kappales.
Turhaan. Yhtä huonosti ne jaksaa nostaa ku vanhatkin.
Toimiihan ne kesäkeleillä ihan hienosti, mikään muukaan nyt meinaa talvikeleillä toimia  >:(
Ainakin tuohon voi aina vedota ::)
			
 
			
			
				Nyt tuohonkin on saatavana alkuperäinen ratkaisu.
Sirottimen takaluukun "pompauttimet" avuksi.
Kiviharjulle kiitos linkistä:
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=108927
			
			
			
				LainaaSirottimen takaluukun "pompauttimet" avuksi.
Ahas, hyvä tietää!
Meinaan jos Sciroccon takaluukku ei enää pomppaa ylös ja sun luukkus toimii entistä paremmin  ;D
Mulla on sit käyny mystinen "pompautinvaras" roplailemassa palikkaa irti...
			
 
			
			
				Onko tuo kuitenkaan loppujen lopuksi kovinkaan hyödyllinen? Tulee vielä se kerta, kun auton peruuttaa parkkihallin parkkipaikalle, niin että takapää on betoniseinään päin ja ostoskassit käsissä epähuomiossa avaa takaluukun lukon ja *boks*.
			
			
			
				Eipä tule täällä päin eksyttyä kovinkaan useasti parkkihalleihin. Tulee niitä kartettua, kun ovat yleensä senverran ahtaita, etten halua ylimääräisiä vekkejä oviin...
Eli en usko että siitä olisi itselleni haittaa ;)
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 29.12.09 - klo:15:20...
Passat 3C Variant kuskeille sellainen tieto, että Variattiin saa automaattisen avauksen ainoastaan kaasujouset ja saranat vaihtamalla, muuta ei tarvita...
Mitäs tarvitaan jos haluaa tuon lisävarusteena saatavan sähköisen avaus- ja sulkemistoiminnon?
			
 
			
			
				^Ainakin sulkemista varten pitää olla "sähköinen takaluukku" ja lisäks tuollanen:
http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/language/en/info/p738_Comfort-Heckklappenmodul-VW-Passat-3C-Variant.html
			
			
			
				Nyt tuli haettua uudet kaasujouset. Ne ovat 46cm pitkät, kun alkuperäiset ovat 45.5cm. Sekä varsi on vähän ohuempi kuin alkuperäisissä.
Huomenna pääsen käymään hallilla, ja koitan saada kaasujouset asennettua...
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 28.12.09 - klo:21:40
Voiko se olla näin helppoa:
http://www.youtube.com/watch?v=7ua-6McwYRI (http://www.youtube.com/watch?v=7ua-6McwYRI)
Kyllä se todellakin voi olla noin helppoa!! ;D
Ainoa miinus on että luukku jää hieman alemmas avattuna kuin omilla jousilla, eli juuri niin matalalle että siihen kopauttaa minun pitusena(187cm) päänsä :P
Ja näin kovemmilla pakkasilla ei ihan tahdo nousta omin voimin, mutta vähänkin lämpimämmässä toimi vallan hienosti...
Jos kiinnostaa, niin kaasujouset eivät maksa Skodan marmoritiskillä kuin 60â,¬(30â,¬/kpl). Sekä jostain pitää löytyä T30 kokoinen torx avain.
			
 
			
			
				Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 02.01.10 - klo:01:05
Kyllä se todellakin voi olla noin helppoa!! ;D
Onko Golfissa erillinen aukaisu kaukossa oville ja takaluukulle, vai aukeaako takaluukku joka kerta kun keskuslukko avataan?
			
 
			
			
				Takaloosterin painiketta pidetään pohjassa pari sekuntia ja lukitus vapautuu.
Jos ja kun slamit saa aikaseks tilata mulle ne osat niin kokeilen ensin pelkillä scirocon pompauttimilla ja omilla patenttijousilla - jos toimis jopa pakkasessa.
			
			
			
				Kiviharju, nyt on muutama kuukausi takana eloa tämän tuunauksen kanssa niin olisiko mitään raporttia toimivuudesta tarjolla?
Löytyykö sulta noitten faabioson jousien varaosanumeroa niin voisi kysäistä vaikka ahw-shopista mihin hintaan niitä sieltä saa. Tai siis jos saa, kun eivät taida skodan osia myydä. Motonetiäkin voisi harkita, jos ovat oikein kovasti halvemmat.
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: Erzi - 25.03.10 - klo:16:27
Kiviharju, nyt on muutama kuukausi takana eloa tämän tuunauksen kanssa niin olisiko mitään raporttia toimivuudesta tarjolla?
Löytyykö sulta noitten faabioson jousien varaosanumeroa niin voisi kysäistä vaikka ahw-shopista mihin hintaan niitä sieltä saa. Tai siis jos saa, kun eivät taida skodan osia myydä. Motonetiäkin voisi harkita, jos ovat oikein kovasti halvemmat.
Tuossa kovemmilla pakkasilla ei ollut toivoakaan että luukku olisi auennut itsekseen, mutta nyt kun kelit on lämmenneet toimii avaus hyvin. 
Ajattelin kuitenkin kokeilla että auttaisiko nuo Sciroccon "pompauttimet" tuota avausta, nyt se jää välillä miettimään että aukeaako vai ei. Tai sitten kokeilee noita omia kumityynyjä säätämällä saada sitä muutaman millin ulommas.
Osanumero Fabian jousille on: 6YO 827 550C
			
 
			
			
				Nyt tulee ooteetä, mutta tulkoon! Tos, golf-gorilla-video oli sikahauska! Mutta se kuuluisa viimeinen sana oli väärin kirjoitettu 8)
			
			
			
				Tuossa itse aiheeseen liittyen:
Rear Hatch Pop (http://www.youtube.com/watch?v=8ScQgcjgFiU#)
			
			
			
				Minkä merkkiset nämä Skoda-liikkeestä ostetut jouset ovat?
Näyttäisi ainakin vanhempaan Fabia combiin löytyvän motonetistä jousia hintaan 25â,¬, ilmeisesti kappaleelta. Mietin vain, että jos ovat samanlaiset niin sitten siinä voisi kympin säästää, mutta jos ovat jotkut muut niin sitten on varmaan turha lähteä kokeilemaan.
Varmaan tyhmä kysymys, mutta onko kukaan kokeillut jaksaisiko tuo kontti aueta alkuperäisillä jousilla? Vai onko tuon puolen millin pituusero ratkaiseva?
			
			
			
				Ei ne tainnu maksaa marmorillakaan kuin sen 30â,¬ kappale.. joten suurta säästöä ei saa.
Ja jos motonetin jouset on jotenki "väärät" niin siinä sit palauttelet ;)
Jousissa on erikohdassa se kynnys, josta nostava voima alkaa. 
Tämä kai selittää sen ettei alkuperäset jaksa.
			
			
			
				Nyt kun kelit on olleet reilusti plussan puolella, ei ole enää ollut minkäänlaista ongelmaa automaattisessa avauksessa. On toiminut joka kerta kun on kokeillut :)
Sellainen pieni miinus on ilmestynyt, että nuo Fabian jousien päät ovat sen muotoiset, että hankaavat auton koriin hieman niiden kumityynyjen yläpuolelle :-\ 
Ajattelin kokeilla hioa sitä kiinniottavaa kulmaa hieman loivemmaksi, josko se auttaisi.
Nykyään ihmettelee miten on tullut toimeen kauppakassien kanssa kun luukku ei ole auennut kaukosäätimestä, että tyytyväinen olen tähän modaukseen.
			
			
			
				Mitenkäs farkun kanssa, onko kukaan kokeillut patentoida tuota automaticcia taka luukkuun!
			
			
			
				Se saattaa tarvita ne sirokon pompauttimet avuksi.. ne ei niin paljoa maksa etteikö kannattais kokeilla.
Osanumerot löytyy vitoskoppasen keskustelusta
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=850.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=850.0)
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: Erbish - 26.11.10 - klo:21:17
Mitenkäs farkun kanssa, onko kukaan kokeillut patentoida tuota automaticcia taka luukkuun!
Kokeileppa sinä Tos®:n ohjeiden avulla, niin tiedetään. Jos toimii, niin toteutan itsekin..
			
 
			
			
				Mitenhän tuo satsi toimis? 
http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_VI--2.5/Exterior/Body/ES2083320/ (http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_VI--2.5/Exterior/Body/ES2083320/)
Asennusvideosta päätellen jouset on pidemmät koska vastakappale käännetään kuten jo opittu ja lisäksi luukussa oleva kuulan "varsi" on lyhyempi. On vaan rahteineen rapakon takaa aika rasvainen hinta 111â,¬. Tosin jos tuo toimis kylmälläkin ni vois laittaa harkintaan...
			
			
			
				Eipä taida tulla kesää noilla osilla.
Nuo pompauttimet, ei edes paikkaa sellaisille, ainakaan v koppasen pyöreille.
Kaasujouset näytti olevan noin 53cm pitkän joten ei sekään käy suoraan.
No jospas jatketaan harjoituksia ja haaveilua.
Tarvitsee siis ruveta patentoimaan jos ei kerran valmista saa.
Ideoita otetaan vastaan!
			
			
			
				Tarkoitin kyllä ihan hatchbackiin tuota ecs:n sarjaa. Jotain euro-osiahan nuo näkyy olevan mut ku ei tiedä noiden mittoja tai osanumeroja että vois ettiä samoja täältä vanhalta mantereelta.
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: Mooses - 27.11.10 - klo:21:39
Tarkoitin kyllä ihan hatchbackiin tuota ecs:n sarjaa. Jotain euro-osiahan nuo näkyy olevan mut ku ei tiedä noiden mittoja tai osanumeroja että vois ettiä samoja täältä vanhalta mantereelta.
Kaippa tuo setti normi golffiin sopii, kunhan joku vaan kokeilee.
Jostain kun vaan sais farkkuun samanlaisen setin. Noi vakio jouset on ihan tupella kun on alle 10 pakkasta!
			
 
			
			
				LainaaTarkoitin kyllä ihan hatchbackiin tuota ecs:n sarjaa. 
Eihän siinä taida olla kun leonin lyhyemmät nupikat. Osia saa suomestakin  ;D
Nuo ne vitoskoppaseen tarvittavat osat.
Lainaa
First you need to get some OEM parts from your local dealer:
   1. 2 x 6Y0 827 550 C (Skoda Fabia gas springs) ~40 $
   2. 2 x 1K8 827 761 C (Scirocco bumpers) ~4 $ (can be ordered at VW dealership)
   3. 2 x 1J6 827 439 A (Seat Leon ball pins) ~1.20 $ (can be ordered at VW dealership)
			 
			
			
				Ja jos sen saa touraniin
Heckklappe Touran (http://www.youtube.com/watch?v=lowU3h54hCY#)
Ja ocuun
Automatisch öffnende Heckklappe am Octavia 2 RS (http://www.youtube.com/watch?v=g6cd2vXBxHI#)
Miksei varianttiinkin...  ;D
Tossa ocun systeemis on jotku patenttijouset lisätty. Vaarana on niitten pallotappien alta pellin vääntyminen, mut leonin nupikoilla sekin lienee mahdollista.
			
			
			
				No joo ja juu jos ocuun niin sitten mullekkin, ei muutakun patentti kauppaan ja muutama jousi kantoon niin varmaan toimii! :D Oliskin niin helppoa!
			
			
			
				Ja Audi A3:een? Entä Skoda Octaviaan FL vm 2011?
			
			
			
				Löysin tälläisen
(http://cedvoyage.free.fr/Personnalisation/Coffre_Automatique/Butee_raccourcie.jpg)
Kuvassa 
Ylimmäisenä Sciroccon pompautin joka lyhennetty 3,04mm
keskimmäinen Sciroccon vakio pompautin
alimmaisena Golfin vakio pompautin
Tuolta ranskan kieliseltä sivulla lisää: Täällä lisää (http://cedvoyage.free.fr/Personnalisation/Coffre_Automatique.php)
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 29.12.09 - klo:15:20
Passat 3C Variant kuskeille sellainen tieto, että Variattiin saa automaattisen avauksen ainoastaan kaasujouset ja saranat vaihtamalla, muuta ei tarvita...
Kerrotko lisää millä osilla tämä tehdään ja mohdollisesti mistä löytyy?
Nykyisellään avaimen konttinapin painaminen ei saa edes muuta aikaiseksi kuin kontin lukon aukeaminen ovien jäädessä vielä lukkoon. Vaatisi siis kai koodausta tuonkin osalta. 
Tämä olisi varsin kätevä toiminto esimerkiksi koiran kanssa reissuun lähdettäessä, se kun menee myös kyytiin automaattisesti mikäli kontti on auki.
			
 
			
			
				Lainaus käyttäjältä: duke7 - 14.04.11 - klo:23:21
Kerrotko lisää millä osilla tämä tehdään ja mohdollisesti mistä löytyy?
Nykyisellään avaimen konttinapin painaminen ei saa edes muuta aikaiseksi kuin kontin lukon aukeaminen ovien jäädessä vielä lukkoon. Vaatisi siis kai koodausta tuonkin osalta. 
Tämä olisi varsin kätevä toiminto esimerkiksi koiran kanssa reissuun lähdettäessä, se kun menee myös kyytiin automaattisesti mikäli kontti on auki.
Sen ihmeempää tietoa minulla ei asiasta ole.
Noita Skodan pumppuja kun kyselin ensin VW liikkeestä sanoi varaosamyyjä että 3C Varianttiin ei tarvitse muuta vaihtaa kuin nuo osat että saa paksin aukeamaan itsestään. Kiinnimenoon tarvitsee sitten tietysti sähkömoottorinkin.
Marmorilta kannattaa käydä osista kysymässä, ja toivoa että sattuu asiansa osaava varaosamyyjä kohdalle ;)
Ellei Latella ole tietoa noista?
Tuon avaimesta avauksen sai muistaakseni VCDS:llä koodattua niin että se "tönäisee" luukkua hieman auki. Tietävämmät korjatkoon jos olen väärässä.
			
 
			
			
				Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 14.04.11 - klo:23:36
Marmorilta kannattaa käydä osista kysymässä, ja toivoa että sattuu asiansa osaava varaosamyyjä kohdalle ;)
Kysyin ja ei sattunut. Jos muistat liikkeen ja jopa myyjän joka tästä oli kertonut niin laita vaikka privaa. Kokoonpanokuvissa näkyy jousille kaksi vaihtoehtoa eli normaalit ja kylmiin maihin.
			
 
			
			
				Etka näyttää että tuo normi (3C9 827 550 A) olis 550N
Ja kylmiin maihin (3C9 827 550 B) 600N
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: Tos® - 21.04.11 - klo:09:31
Etka näyttää että tuo normi (3C9 827 550 A) olis 550N
Ja kylmiin maihin (3C9 827 550 B) 600N
Joo niin näyttää mutta se ei taida vielä auttaa tuon puoliautomaattisen avauksen kanssa? 
			
 
			
			
				En tiedä sit...
ks. http://tos.pp.fi/documents/passat.pdf (http://tos.pp.fi/documents/passat.pdf)
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: duke7 - 14.04.11 - klo:23:21
Kerrotko lisää millä osilla tämä tehdään ja mohdollisesti mistä löytyy?
Nykyisellään avaimen konttinapin painaminen ei saa edes muuta aikaiseksi kuin kontin lukon aukeaminen ovien jäädessä vielä lukkoon. Vaatisi siis kai koodausta tuonkin osalta. 
Tämä olisi varsin kätevä toiminto esimerkiksi koiran kanssa reissuun lähdettäessä, se kun menee myös kyytiin automaattisesti mikäli kontti on auki.
Passat Variant:
Takaluukun saranat ovat kaikissa malleissa samat.
Tuossa linkki mistä saa noi sähkömoottorit ;)
http://cgi.ebay.de/VW-Passat-3C-Satz-Antriebseinheit-Heckklappe-Links-Re_W0QQitemZ220693115408QQihZ012QQcategoryZ65032QQcmdZViewItem (http://cgi.ebay.de/VW-Passat-3C-Satz-Antriebseinheit-Heckklappe-Links-Re_W0QQitemZ220693115408QQihZ012QQcategoryZ65032QQcmdZViewItem)
Sähköisen takaluukun osat: "Näistä käy mikä vaan"
3C9 827 383 E "vasen puoli" 
3C9 827 384 E "oikea puoli"
3C9 827 383 F "vasen puoli" 
3C9 827 384 F "oikea puoli"
3C9 827 383 G "vasen puoli" uusin kehitys versio
3C9 827 384 G "oikea puoli" 
			
 
			
			
				Lisäks tarttee nappulaa yms ja kufatekiltä mokkulan millä voi kaukolla ohjata luukkua
			
			
			
				Noilla saa siis sähköisen takaluukun. Ketjussa oli alunperin kyse jousien modaamisesta niin että luukun saa ponnahtamaan auki avaimen napista ja Kiviharjulle oli myös varaosatiskille kerrottu tästä mahdolisuudesta Passatinkin osalta. 
Yksinkertaistettuna pitäisi onnistua jäykemmillä jousilla ja avaimen napin toiminnan koodauksella. 
Sähköisen luukun kustannukset menee kyllä jo yli hyödyn minun tapauksessa. 
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: duke7 - 21.04.11 - klo:09:23
Kysyin ja ei sattunut. Jos muistat liikkeen ja jopa myyjän joka tästä oli kertonut niin laita vaikka privaa. Kokoonpanokuvissa näkyy jousille kaksi vaihtoehtoa eli normaalit ja kylmiin maihin.
Minusta se varaosamyyjä ei enää ole töissä siellä, en ainakaan ole pitkään aikaan enää häntä nähnyt. Kouvolan Auto-Berner oli kuitenkin liike.
			
 
			
			
				Mahtaakohan takaluukun automaagisesti avaavaa sarjaa saada Golf Plussaan? Jos kerta Touran onnistuu, niin miksi ei Plussakin, mutta kellään omakohtaista tietoa/kokemusta asiasta?
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: Erbish - 26.11.10 - klo:21:17
Mitenkäs farkun kanssa, onko kukaan kokeillut patentoida tuota automaticcia taka luukkuun!
vanhaa nostaen.. Onko kukaan koittanut Variantin kanssa ja saanut edes kesätoimivaa nostinta?
			
 
			
			
				Lainaus käyttäjältä: eiz - 02.10.11 - klo:18:28
vanhaa nostaen.. Onko kukaan koittanut Variantin kanssa ja saanut edes kesätoimivaa nostinta?
Joo siis ketju on Golf VI luukusta, mutta kun luin alusta loppuun, niin tästä ei ota erkkikään selvään kun osalla pomppaa skodassa ja toisilla ei pomppaa mutta aukee ja ei aukee... Eli tosiaan jos jollain on toimiva systeemi, niin kertoo vaan millä osilla ja onko hyvä  :P
			
 
			
			
				Yritin etsiä ratkaisua VW Golf VI Variantin takaluukun automaattiseen avaamiseen liittyen. Onko jollain tiedossa ratkaisua, joka toimii nimenomaan kutoskoppaisessa farmarissa?
			
			
			
				Huomasin tuossa tavarakonttia lastatessa että kaasujouset ovat hinkanneet maalia ja ihan pohjamaaliin asti. Alue on hyvin pieni noin 1,5cm. Onko muilla hankaumia havaittavissa? Aina ei myöskään kontti aukene vaikka ei pitäisi ainakaan olla kylmyydestä kiinni.  :D Asensin siis nämä Fabian jouset 6YO 827 550C.  :-\
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 23.05.12 - klo:21:30
Huomasin tuossa tavarakonttia lastatessa että kaasujouset ovat hinkanneet maalia ja ihan pohjamaaliin asti. Alue on hyvin pieni noin 1,5cm. Onko muilla hankaumia havaittavissa? 
Kyllähän olen tuosta miinuspuolesta maininnut ketjun edellisellä sivulla... Olen jo pyöristänyt kaasujousien päiden kulmiakin, mutta vieläkin hieman ottaa kiinni  :-\
Kuitenkin pystyn noiden hankaumien kanssa elämään, kun miettii kuinka hyödyllinen toiminto on :)
			
 
			
			
				Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 23.05.12 - klo:22:00
Kyllähän olen tuosta miinuspuolesta maininnut ketjun edellisellä sivulla... Olen jo pyöristänyt kaasujousien päiden kulmiakin, mutta vieläkin hieman ottaa kiinni  :-\
Kuitenkin pystyn noiden hankaumien kanssa elämään, kun miettii kuinka hyödyllinen toiminto on :)
No niimpäs oletkin. Pitäisi ottaa silmä käteen. Pitää itsekkin kokeilla jotenkin tuota hioa. Ihmettelen vain miksi se ei aina toimi.  :-\ Tuntuu aina kun kavereille pitäisi näyttää toimintoa niin luukku alkaa ujostelemaan.  ;D
			
 
			
			
				Lainaus käyttäjältä: landepaukku - 04.05.12 - klo:13:33
Yritin etsiä ratkaisua VW Golf VI Variantin takaluukun automaattiseen avaamiseen liittyen. Onko jollain tiedossa ratkaisua, joka toimii nimenomaan kutoskoppaisessa farmarissa?
Ainakaan tuo sarankääntötemppu ei onnistu koska molemissa päissä on pelkkä tappi joka on kierteellä. 
			
 
			
			
				Valitettavasti itse laitan tilalle alkuperäiset kaasujouset. Noin vuoden verran on kyseinen "toiminto" ollut käytössä ja kovin montaa hyvää asiaa tämä ei ole tuonut mukanaan. Positiivista on toki ollut rapakeleillä ettei joudu likaamaan sormiaan takaluukkua avatessa. Huonoja puolia taas on hiukan enemmän eli automaattinen avautuminen toimii harvoin. Jostain syystä pumput eivät jaksa nostaa luukkua vaikka lukko avautuukin. Talvella luukku ei ole kertaakaan nousut omin voimin. Talvella pumput aiheuttavat suurta natinaa osuessaan hyvin vähän koriin. Kori osumasta on seurannut maalipinnan puhki kuluminen. Takaluukun kiinni laittaminen vaatii paljon enemmän voimaa kuin alkuperäisillä jousilla ja tästä on tietenkin tullut sanomista puolison suunnalta. Harmi kaiken kaikkiaan koska ajatus tässä on loistava.  :-\
			
			
			
				Sama tuo on vitoskoppases, vaikka pomputtimet onkin.
Talveks oon lukinnu pomputtimet kiinni, mutta jos muuta negatiivista niin
-luukku ei aukee niin ylös kuin alkuperäsillä jousilla
-raskaampi ryskätä kiinni
			
			
			
				Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 29.12.09 - klo:15:20
Kyseessä on Skoda Fabian kaasujouset ja hintaa niillä on 30â,¬/kpl
Pituutta en vielä tiedä, mutta torstaina tiedän kun käyn ne hakemassa :)
Passat 3C Variant kuskeille sellainen tieto, että Variattiin saa automaattisen avauksen ainoastaan kaasujouset ja saranat vaihtamalla, muuta ei tarvita...
Oliko jollain tästä tarkempaa tai jopa omakohtaista kokemusta mitä tähän nyt sitten oikeasti tarvitaan ?
			
 
			
			
				Onko kukaan laitellu farkkuun viimeaikoina